Gå til innhold

Noen som slår følge på veien ned 15 kg ?


Gjest kråka
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Bryllupsfin13

Hei kan jeg snike meg inn her?

 

Jente på 28 år. Har et barn på 8 månder.

Har gått opp 8 kg siden fødsel. Er fæl med å snoppe når jeg er hjemme hele tiden.

 

Jeg å samboer snakker om å gifte oss i 2013. Har et bilde i hodet mitt av hvordan kjole jeg vil ha, men den fasongen og en kropp i str 44 er neppe flott.

Så målet er str 38 anslått vekt 65 kg.

Dette gir meg 13,6 kg å kvitte meg med på 13 månder.

 

Begynte i går har så langt trillet 2 turer. Er det ikke noe ekstra for tur med barnevogn?

Slitter som altid i startfasen med å spise nok.

Er dessvere av de som spiser lite i uken for så å spise en hel ukes verdt med kcal i helgen.

 

Så fram til jeg drar til tyrkia kjøres det beinhardt på veing av mat.

 

P.s tobarnsmor, it is I crazy norway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest labbis

Hei Osterøy og bryllupsfin, velkommen til oss :)

 

Osterøy, vi har omtrent samme utgangspunkt, jeg er 163, og for noen mnd siden veide jeg rund 77-78. Og bryllupsfin - kjenner godt til det med vektoppgang etter fødsel...jeg gikk også opp. Som deg, så endte jeg på 78 på mitt tyngste. Rett før fødsel var jeg 80, og rett etter kanskkje rundt 73 (?), så jeg var også flink til å stappe i neg ting i permisjonen. Ble veldig sulten av amming også. Nå er min lille rundet året, og jeg har skjønt at jeg må gjøre en innsats. Ammer fremdeles, så tar det litt forsiktig.

 

Men uff, veiedag i dag, hadde gått litt opp igjen. +0,5, så er nå 75,3. Var jo litt forberedt på det, etter en litt dårlig helg. Men jeg skal egentlig følge meny 2 med 1600 kcal pr dag, og endte på et snitt på 1673, så det var jo ikke såååå ille...? Jaja, full skjerpings, får satse på at det er de nye joggemusklene mine som har skylden. :)

 

Spent på hvordan det går med dere andre! Ha en fin mandag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ned 0.8kg denne uka. Trodde ikke det skulle bli såpass etter en fråtsehelg.

Fremdeles motivert da det virkelig er moro å se at vekta går ned.

Velkommen til dere nye :-)

 

Er litt usikker på om jeg skal gå opp til 1600ckal? Hvordan finner man egentlig ut hvor mye man skal spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei alle sammen, og velkommen til dere nye :)

 

Veiedag i dag og jeg har ikke veid meg... Jeg har hatt elendige uker i uke 18 og 19. Men nå er jeg på igjen og er ferdig med alle mulige feiringer og sykdom.

Så jeg venter med å veie meg til neste mandag. Akkurat nå er jeg motiver til å ta tak igjen og jeg er redd for at en tur på vekta vil knuse meg...

 

I dag skal jeg på første trening etter 13 dager, det skal bli godt å komme i gang igjen. Skal på 50 min hard time med corebar. Etter det skal jeg kjøre første økt med 30 days shred, er super spent på å komme igang med det, og forhåpentligvis se resultater etter 4 uker. Jeg tar alle målene mine hver 4 uke så det blir spennende å følge med.

Jeg skal holde dere oppdatert på hvordan "30 days shred "treningen fra Jillian er, kanskje flere vil hive seg med dersom det funker :D

 

Ha en fin uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Skjønner ingenting jeg, nå i kveld veide jeg mindre enn før frokost i dag tidlig. Men det er jo liksom morgenveiingen jeg har registrert tidligere. Kanskje jeg ikke hadde gått sååå mye opp allikevel, bare hadde uflaks i dag tidlig... hehe.

 

Når på dagen veier dere dere?

 

Nå har jeg satt vekk vekta, slik at jeg ikke skal snikveie så mye. Neste veiing for meg blir neste onsdag, siden jeg skal reise bort.

 

Jeg har jogget i dag. Merker stor framgang, orker fint å jogge hele veien, og løper stadig vekk lengre. Trener også styrke når jeg kommer hjem. Men hva tror dere, burdae jeg prøve å få til noe intervalltrening også? Noen som har tips til intervalltrening som man kan gjøre hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Gangsperr lenge leve... AU!!! Utrolig at det går ann å få så mye gangsperr etter kun 13 dagers trenings fravær... Jaja, det er vondt på en god måte i alle fall :P

 

Labbis:

Intervall trening er supert både for å øke kondisjon/utholdenhet og for vekt nedgang. Men det er ikke så lett å utføre hjemme. Har du en ergometer sykkel så kan du trene intervall hjemme, hoppetau er og super trening :)

Jeg hadde første 30 days shred økten min i går, og det var faktisk ganske slitsomt. Det går i ett hele tiden og veksler mellom kondisjon og styrke, så den kan og være ett tips. Jeg fant hele Nivå 1 på TouTube :)

Hadde ikke trodd at det skulle være såpass tungt i og med at jeg trener en del. Nå ser jeg frem til å ta alle målene mine om 30 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Hei alle. Sammen, vært litt dårlig på å logge i det siste! Det går i ett om dagen med trening, overtid og alle måltidene jeg skal spise!

Ser at dere har skrevet litt om intervaller her! Selv trener jeg intervaller på mølle! Jeg løper 4x4, men alle typer intervaller er bra. Hovedregelen er at pausene skal være 1/2 av intervallen, gjerne aktiv pause for å ikke stivne! På slutten av intervallen skal du ligge på 85-90 % av makspuls! Har du ikkemølle, finn en skal bakke eller slette , man må ikke være inne! Intervaller er tøft, sø økta bør ikke vare lengere enn 30-40 min! Viktig å varme opp:)

 

Siden min veiedag er 17. Mai, så måtte vi flytte på den, så i morra er dagen! Har trent mine 6 økter i uka, og redusert porsjonene denne uka, så forventer gode tall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemoren

Hei og hå!!

Ramlet litt av her en stund, heldigvis ikke av slankeopplegget men av å registrere og å være på forumet....

 

Får ha full skjerpings for ser at det hjelper sånn på motivasjonen å registrere maten og å gå inn på forumet innimellom.

 

Jeg har nådd min første milepæl og er kommet under 80 kg (hurra).

78,8 kg var jeg nå i morges. så da er det 13,8 kg igjen...

 

Så jeg bretter opp armene og fortsetter.

 

Ha en strålende 17.mai i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsfin13

A tror jeg vi sier at helgen allerede har vært for mitt vedkommende.

16 mai var det barselltreff. Det ble faktisk servert salat først, men så kom cupcakes deretter spanderte bedriften samboer tar bacheloroppgave for middag ute og 17 mai var vel slik som 17 mai pleier.

 

Så frimerker er nok oppbrukt strengest talt for noen månder frem i tid.

På den lyse siden jeg gikk 8 km før barseltreffet.

Gikk litt i tog 17 mai, men ikke langt.

 

Mandag begynte jeg med 30 day shred, men fikk ikke gjort det disse 2 dagene.

Har en nabo som bruker å slå på babycallen å komme på besøk da vi bor i samme blokk.

Vi skal ta shreden i lag. Så samboer jobber så tastene flygger på kveldstid mens jeg å naboen står bak han å ser på jillian.

 

Enn dere da har dere hatt en fin dag.

 

I morgen er det veie dag, men jeg går alltid så mye ned første uke og blir snill med meg selv andre uke så tror jeg lar vekta ha fred så bruker jeg bare målbåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsfin13

Da var målene inne. 5 cm rundt bysten 3 cm rundt hofte og midje. Godt fornøyd med dette. Så bli det spennende og se neste lørdag når jeg går på vekten om jeg blir lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madamene

Hei hei jeg er her men har hatt noen Lavangen dager og egentlig nok med å registrere mat! Vekta peker fortsattnedover igjen konsernet med denne"nye" levekårene, egentlig er mye likt men har litt mer fokus på å ikke spise så myeutenom!!! Selv om det til tider er vanskelig. Funnet ut at jeg trenger å bruke frimerkene mine iallfall :P i dag har jeg vært å heia fram Edvald for en opplevelse! Heia Edvald. God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madamene

I dag er detveiedag! Ned 0,5 kg og fornøyd med det. Har jo vært 17.mai, og rakk ikke å veie før nå i kveld, og har hatt hele flammen på lammelår :D Nå venter vi på sommervarmen og håper vi får se den i løpet av uka! Hanen flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Ned 0,8 kg og har nå gått ned totalt 3,4kg de fire ukene jeg har holdt på.

Begynner å tære veldig på motivasjonen dette, det går så sakte :-( men jeg vet at tempoet ikke bør være stort større. Dette skal forhåpentligvis bli en langvarig forandring. Positivt er at jeg går ned og at jeg faktisk har mistet hele 6cm rundt midjen og 1 cm rundt hvert lår :-)

 

I kveld blir det smart trening så da er jeg forhåpentligvis i gang igjen med trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Hei jenter, har alle hatt en fin 17. Mai og kommet gjennom uten altfor store utskeielser? For min egen del gikk det litt skeis med to runder ved dessertbordet, og en ekstra spisedag på lørdagen! Ja ja... Gjort er gjort... Har vært flink med treninga da, ble 4x4 intervall på lørdag, 7 km joggetur søndag, pt time med vekter mandag, 8,5 km løping i dag... Nok en trening venter i morra, så håper det skal holde til å gå ned litt på torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Hei jenter, har alle hatt en fin 17. Mai og kommet gjennom uten altfor store utskeielser? For min egen del gikk det litt skeis med to runder ved dessertbordet, og en ekstra spisedag på lørdagen! Ja ja... Gjort er gjort... Har vært flink med treninga da, ble 4x4 intervall på lørdag, 7 km joggetur søndag, pt time med vekter mandag, 8,5 km løping i dag... Nok en trening venter i morra, så håper det skal holde til å gå ned litt på torsdag:)

Du er utrolig flink til å trene :) Jeg sliter med løping, syntes det er så vanskelig å komme i gang. Trener 4-5 ganger i uka på treningssenter, spinning, styrke og corebar. Men jeg vet jo at løping gir best resultater... Har du noen tips for å komme igang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Du er utrolig flink til å trene :) Jeg sliter med løping, syntes det er så vanskelig å komme i gang. Trener 4-5 ganger i uka på treningssenter, spinning, styrke og corebar. Men jeg vet jo at løping gir best resultater... Har du noen tips for å komme igang?

 

Det er ikkeså lett å komme i gang! Jeg begynte å løpe i april for litt over ett år siden, klarte ikke å løpe mer enn 2 km i starten! Prøvde å øke med 0,5 km i uka og konkurrerte med meg selv! Satte meg som mål å løpe halvmaraton! Trordeter viktig å ha noe å trene til, det trenger ikke være langt, kanskje bare 5 km eller 10! Skal love deg at det våkner noe i deg når du skal konkurrere og resultatet kommer på ei liste!

I tillegg anbefaler jeg intervaller, det får fart på fettforbrenning! Og det øker prestasjonene dine på de vanlige løpeturene:) når du løper nå, er det inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Du er utrolig flink til å trene :) Jeg sliter med løping, syntes det er så vanskelig å komme i gang. Trener 4-5 ganger i uka på treningssenter, spinning, styrke og corebar. Men jeg vet jo at løping gir best resultater... Har du noen tips for å komme igang?

 

Det er ikkeså lett å komme i gang! Jeg begynte å løpe i april for litt over ett år siden, klarte ikke å løpe mer enn 2 km i starten! Prøvde å øke med 0,5 km i uka og konkurrerte med meg selv! Satte meg som mål å løpe halvmaraton! Trordeter viktig å ha noe å trene til, det trenger ikke være langt, kanskje bare 5 km eller 10! Skal love deg at det våkner noe i deg når du skal konkurrere og resultatet kommer på ei liste!

I tillegg anbefaler jeg intervaller, det får fart på fettforbrenning! Og det øker prestasjonene dine på de vanlige løpeturene:) når du løper nå, er det inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbis

Hei igjen dere!

 

Veiedag onsdag for meg denne uka, har vært i England en tur i helgen. Har skeiet skikkelig ut både 17.mai og på turen, så var litt engstelig, men var nå 74,5, så det var 0,8 ned. Fornøyd med det. Har ikke trent på en uke, så i kveld er det ingen bønn :)

 

Skulle forresten prøve å kjøpe litt klær i england, men siden jeg stort sett måtte opp i str son er 4-5 hakk over der jeg var for fem år siden, ble jeg så demotivert at jeg nesten ga opp. Men fant et par ting siste dagen. Hihi. Hadde jo nesten ingen topper i skapet mitt lenger, og i dette været nytter det ikke å gjemme seg inni store strikkejakker...

 

Skal prøve å ikke registere mat denne uka, bare for å se hvordan det er. Ble litt tvangspreg over det mot slutten av forrige uka. Men etter å ha registrert i noen uker, har jeg jo litt mer oversikt over hva som er ok.

 

Når man måler midje, så måler man mellom hofteben og ribben ikke sant? Så man måler ikke nødvendigvis på det tykkeste? (altså på hengemagen... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bryllupsfin13

Midjen er vel egentlig det tynneste punket på magen for oss damer.

Gratulere med 0,8.

Går sikkert fint for deg å ikke skrive nå.

Du vet jo trossalt hva du spiste mens du registrerte så du merker jo fort hvis du begynner å spise mye mer eller mye mindre. Er selv fæl på å spise for lite når jeg begynner. Derfor er det greit å telle i begynelsen så man ikke blir sur og grinnete å sprekker for kropen påvirkes kraftig av sultekurer.

Hvis du klarer å være blid, men samtidig gå ned i vekt er det et sikkert tegn på at du ikke spiser for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lexie_82

Det er ikkeså lett å komme i gang! Jeg begynte å løpe i april for litt over ett år siden, klarte ikke å løpe mer enn 2 km i starten! Prøvde å øke med 0,5 km i uka og konkurrerte med meg selv! Satte meg som mål å løpe halvmaraton! Trordeter viktig å ha noe å trene til, det trenger ikke være langt, kanskje bare 5 km eller 10! Skal love deg at det våkner noe i deg når du skal konkurrere og resultatet kommer på ei liste!

I tillegg anbefaler jeg intervaller, det får fart på fettforbrenning! Og det øker prestasjonene dine på de vanlige løpeturene:) når du løper nå, er det inne eller ute?

Jeg løper stort sett inne på mølle. Men nå når det er så fint vær så tenkte jeg å prøve meg ute, da må jeg jo i det minste gå hjem i gjen når jeg er sliten :)

Når jeg skal begynne med intervaller, holder det med 2 min tempo ig 1 min rolig i begynnelsen? Og hvor lenge bør man holde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...