Gå til innhold

10 kg ned til sommerferien :) oppstart 10.04


Gjest Slnakeguri
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Florence1

Hadde siste dag på GR kurset i går. Gått ned 0,9 siste uke, totalt 4 kg nu. Kun et kilo igjen til første delmål er nådd :lol:

Er i en god stim nu med trening og riktig kost. Var ofte sulten de første ukene, nu spiser jeg et mellom måltid når jeg er sulten.

 

Så bra at det går den riktige veien for dere andre :) husk at endring tar tid. GR anbefaler meg å bruke 20 uker på å gå ned 12 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest AryaStark

Stand by denne uka. Og det er helt greit. Med 2,7 ned sist uke, så kan jeg tåle å stå stille neste uke også. Og jeg vet at jeg har jobba knallgodt sist uke. I dag har jeg hatt med frøken Fryd på tur. Hun sykler, og jeg går så fort jeg kan. Jeg har kronisk beinhinnebetennelse, så å løpe på asfalt er litt risky, men gå kan jeg gjøre.

 

Vi er flinke! Stå på videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2,1 denne uken, totalt 3,4 de siste to ukene. Er suuuuperfornøyd!

 

Men, det er alltid et men, ikke sant?! Påsken tilbrakte jeg i New York, og der ble det maaaange Mocha Frappuccino. Har i ettertid funnet ut at en sånn (str grande) inneholder 400 kcal!!! Vekten viste i hvert fall 2 kg mer etter påske enn før påske, så de Starbucks "måltidene" har bare sugd seg fast!!!

 

Men dersom man ser bort fra de 2 kg, så er det ikke så værst med 1,4 kg heller. Er fornøye med det :D

 

Trening har det blitt så som så med, da vi har hatt et dødsfall i familien og da var det selvsagt andre ting som måtte prioriteres. Nå føler vi at vi er begynt å komme tilbake til hverdagen igjen, og i morges hadde jeg meg en fin treningsøkt ute i skauen. En time med rask gange og jogging - kjente blodsmaken i munnen :wacko: Men det frister til gjentakelse, så det blir nok en tur i morgen også!

 

Ha en strålende fin onsdag og uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Dere som går på kurs, har de sagt noe om at man kan spare kalorier til helgen? Altså ligge under med 100 kcal daglig for å kompensere lørdagskos?

Hvordan gjør dere andre det når dere trener mye en uke, tillater dere dere mer mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Dere som går på kurs, har de sagt noe om at man kan spare kalorier til helgen? Altså ligge under med 100 kcal daglig for å kompensere lørdagskos?

Hvordan gjør dere andre det når dere trener mye en uke, tillater dere dere mer mat?

 

Jeg har aldri gått kurs, men sånn rent faktisk vet jeg at det funker å ligger under i uke og spise mer i helga. Jeg har prøvd ulike varianter, jeg lå på 1200 i uka og hadde frislipp fredag og lørdag kveld, helt uten telling. Og gikk ned. Jeg har også hatt en periode med to/tre måltider om dag, og middag ca 22. Og gikk ned. Samme når du spiser og hvor ofte så lenge du holder deg innenfor kvota.

 

Jeg ville ikke kompensert med ekstra mat før jeg runda 20 tp, men da ville jeg vurdert det. Men ikke for en ukes skyld, men om jeg jevnt lå der. Eller om jeg hadde økter hvor jeg brukte mer enn 1000 kcal, men da ville jeg passet på å dytte innpå proteiner, for restitusjon, ikke med tanke på vekt egentli.

 

Jeg tenker heller at de ekstra fettet jeg trimmer av er bonuskalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg har aldri gått kurs, men sånn rent faktisk vet jeg at det funker å ligger under i uke og spise mer i helga. Jeg har prøvd ulike varianter, jeg lå på 1200 i uka og hadde frislipp fredag og lørdag kveld, helt uten telling. Og gikk ned. Jeg har også hatt en periode med to/tre måltider om dag, og middag ca 22. Og gikk ned. Samme når du spiser og hvor ofte så lenge du holder deg innenfor kvota.

 

Jeg ville ikke kompensert med ekstra mat før jeg runda 20 tp, men da ville jeg vurdert det. Men ikke for en ukes skyld, men om jeg jevnt lå der. Eller om jeg hadde økter hvor jeg brukte mer enn 1000 kcal, men da ville jeg passet på å dytte innpå proteiner, for restitusjon, ikke med tanke på vekt egentli.

 

Jeg tenker heller at de ekstra fettet jeg trimmer av er bonuskalorier.

 

Høres fornuftig ut :) jeg får spare litt i ukedagene ja... Ligger jo på 1600 kcal, så jeg kan fint legge meg på 1500.

Får også gasse opp treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Florence1

Høres fornuftig ut :) jeg får spare litt i ukedagene ja... Ligger jo på 1600 kcal, så jeg kan fint legge meg på 1500.

Får også gasse opp treningen :)

 

I følge GR metoden har man 2 frimerker en kan ta hver dag (25 kcal per frimerke) (i tillegg til de 1600 kcal)Disse kan spares til helgen hvis ønskelig. Jeg koser meg litt i helgene, men tar ikke av. Ofte får jeg kun 4 måltider lørdag og søndag (5-6 måltider i uka)og da kan måltidene være litt mer kaloririk.

Har jeg over 15 TP er jeg naturlig nok mer sulten og kan spise litt ekstra. For eks en skyr el lignende. En god treningsøkt lørdag formiddag er alltid greit før lørdagskosen senere på kvelden :)Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Da nærmer vi oss helg igjen da. Og jeg har planlagt dagens meny, ettersom jeg skal på trening halv 6, legger jeg middagen til klokka 3, og spiser ikke lunch. Så blir det noe lett etter trening, og så blir det 50 gram superchips og vin til kvelds.:)

 

I morgen er det meldt soool! (hjertesmileblonkefjes, solbrillesmilefjes, jobbeihagensmilefjes) Jeg tror aldri jeg har lengtet så mye etter sommer noen gang som i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg skal og spise lett på formiddagen idag, mannen har bursdag, å det blir en bedre middel med vin og kake etterpå ;)

Mn lager svin indrefilet med sunt tilbehør, også cupcakes, slik at vi slipper å ha en kake stående i kjøleskapet hele helgen....

Satser på å ikke sprenge kcal budsjettet totalt..;)får vel prøve å presse inn en gåtur iklveld, og en treningsøkt i morgen :)

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Fredag er egentlig suppedagen vår, men ettersom mannen er borte og jeg er alene med ungene, så blir det ikke som det bruker. :) Gleder meg til han er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan på tråden her.

 

Artig å lese hvor flinke dere alle er. Slenger meg på med dere :rolleyes:

 

Jeg startet jobben mot vekta ved nyttår. Ville ha bort min 10 kg til september da jeg skal gå Pilegrimsveien i Spania. Greit å ha mindre vekt å dra på.

 

Startvekta min var 83,0 - nå er jeg 75,5. Er strålende fornøyd med minus 7,5 kg. Skal ned til 68 kg i løpet av året. Tror det lønner seg å bruke litt tid.

 

Jeg er 51 år, trener 3-5 ganger pr uke. Spinning, styrke, sykkel og fjellturer.

Holder meg rundt 1500 - 1600 kcal/dag. Er nøye i uka og koser meg masse i helgene.

 

Min veiedag er mandag. Melder mer da. Alltid spennende på veiedagene.

 

Masse lykke til med motivasjonen, trening og vektnedgang til alle :rolleyes:

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Florence1

Heisan på tråden her.

 

Artig å lese hvor flinke dere alle er. Slenger meg på med dere :rolleyes:

 

Jeg startet jobben mot vekta ved nyttår. Ville ha bort min 10 kg til september da jeg skal gå Pilegrimsveien i Spania. Greit å ha mindre vekt å dra på.

 

Startvekta min var 83,0 - nå er jeg 75,5. Er strålende fornøyd med minus 7,5 kg. Skal ned til 68 kg i løpet av året. Tror det lønner seg å bruke litt tid.

 

Jeg er 51 år, trener 3-5 ganger pr uke. Spinning, styrke, sykkel og fjellturer.

Holder meg rundt 1500 - 1600 kcal/dag. Er nøye i uka og koser meg masse i helgene.

 

Min veiedag er mandag. Melder mer da. Alltid spennende på veiedagene.

 

Masse lykke til med motivasjonen, trening og vektnedgang til alle :rolleyes:

 

Hilsen Hilde

 

 

Velkommen Hilde :)

Jeg har som mål å gå ned 12 kg. Trener 4 gang i uka, spinning, styrke og løping.

Var ferdig på Grethe R kurs forrige mandag, så nu er det på egenhånd :D Men er så motivert og har fått det sparket jeg trengte for å komme igang. Jeg er 41 år, gift og har 2 barn.

 

Mvh Florence

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå er jeg tilbake etter en langhelg på tur. Hååååååååper ikke jeg har spist alt for dumt, men det er vanskelig å få mange nok måltider med riktig mengde. Har lett for å bli for få måltider.

I morgen er det veiedag, så da vil sannheten vise seg (skummel musikk)

Ser at dere har vært aktive og flinke de siste dagene, så jeg krysser fingrene for en stor nedgang for "gruppa".

Denne uken skal jeg bli flinkere til: å trimme mer.

Sist uke var jeg flink til: å ha med meg mat på tur slik at jeg fikk flere små måltider enn jeg ellers ofte gjør når jeg er ute og reiser.

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan flinke jenter :rolleyes:

 

Det ble minus 0,3 kg på meg sist uke. Vekta er nå 75,2 - delmålet mitt ved nyttår var 73,4 til 2.mai. På denne tiden er jeg blitt 7,7 kg lettere og "bare" 0,9 kg unna målet ;)

 

Onsdag blir det Barcelona i 5 dager. Blir nok mye god mat og vin :D , men mye trim i form av gåing også.

 

Ønsker dere alle ei super uke :)

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang denne uken også. Virker som om jeg har funnet ut omkring hvor mye mat jeg skal spise. Og det er litt mer enn jeg trodde, og mye mer enn jeg har spist når jeg har forsøkt å gå ned tidligere :)

Ned 0,6 kg forrige uke, så nå har jeg igjen 1,1 kg til første delmål. Synes nesten jeg kan se et slags målflagg i det fjerne :P Del-målflagg altså. Det er jo fortsatt maaaange kilo igjen til jeg er helt i mål.

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre.

HildeAstri veier seg tydeligvis mandager, og du har jo hatt veldig fin vektreduksjon over tid. Jeg er imponert! Du har stamina og kommer sikkert til å lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

1,6 ned siden sist uke, så da fikk jeg igjen for forrige ukes stillstand. Juhu! Skal være dødsflink uka som kommer, fordi fra den 8-11 er jeg på NKUL i Trondheim og da blir det hotell, restaurant og sikkert vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Det var litt av en nedgang. Super-bra!!!!!

Jeg har vært bortreist begge de siste weekendene og spist mye resturang-mat, men har fortsatt gått ned. Så det er ikke sikkert det blir så negativt med tur til Trondheim ;) Men det er jo vanskeligere enn det er hjemme.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jbling

Hei!!!

Hvordan går det med alle. Så at det var litt rolig på forumet denne uka. Jeg har hatt det utrolig travelt og det gav utslag på vekta på tirsdag. Gikk kunn ned 0,2kg. Men det gode med det er jo at jeg vet hva jeg gjør feil. Jeg var ute å spiste på restaurang/venner 4 kvelder den uka. Og det ble servert kaker og is. Prøvde å ikke hive innpå, men jeg måtte smake på ;O/. Men denne uka har vært bra. Var i bursdags selskap i går og stod over alle kakene. SÅ nå får jeg bare krysse fingrene for at det blir en bra helg :)

Håper alle dere også får en strålende vår helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Florence1

God helg alle sammen :)

Min vekt er det samme denne uke (eller ved veiing mandag 30.04) Trener mye for tiden, mellon 15 og 20 TP per uke :D Skal delta ilag med min kollegaer på Holmenkollstafetten neste lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

God helg til alle fra meg også!

 

Uka har gått fint, har ett snitt på 1500 kcal pr dag, og har 14 Tp så langt. Tviler på det blir så mye i morgen da, men uansett. Jeg er fornøyd med 14. Har akkurat vært ute og gått/jogga 7 km. Knallfin tur, blåveistepper i skogen, rett og slett herlig. Ikke er det snø her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Veiedag!

 

Ned 400 gram denne uken. :lol: Og jeg krymper 6 cm, særlig rompe og lår minker godt. Og det er jo fint. Har ett snitt på 900 gram pr uke når 5 uker er gått. Det er jeg veldig fornøyd med, men regner med at det vil dabbe av etter hvert. Og så skal jeg nå på konferanse i tre dager. Reiser med strikk i bagasjen så målet er å gjøre noen styrkeøvelser hver dag. Og å greie å gå ned noen gram til tross for hotell og restauranter.

 

Ellers håper jeg det går bra med dere andre her også, lite å se til dere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan

 

Stillstand etter 5 dager i Barcelona. Ikke annet å vente etter en kjempefin tur :P

 

Får ta det igjen denne uka.

 

Lykke til videre alle sammen :)

 

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Hei :)

Det har vært stille fra meg siste uken.. Måtte haste til hjembyen min i begravelse.... Lite tid til å være på nett der..

GR ble lagt på hylla, og ble en del neimat... Men fikk gått en del turer, og har kommet igang med treningen :)

Men skjønner at mitt første delmål blir litt vanskelig og nå.... Er bursdagsfeiring x2, og ut og spise med jobben denne uken... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jbling

:D

Har vært en fin uke her også. Gikk ned 600Gram , og dte er jeg fornøyd med. Har kanskje ikke vært så flink med treningen. Jeg begynner alltid uken bra med trening, mandag, tirsdag, onsdag og kanskje torsdag, men så blir det liksom stille. Jeg syns det er vanskelig å trene i helgene. da har jeg liksom fri og orker ikke å gjøre noe. Men må komme meg i form nå. skal springe IFORM løpet som går av stabelen 2. juni. :rolleyes:

 

Er også litt lite fantasifull når det kommer til middag. Er det noen som har noen gode oppskrifter, og noe som ikke er for tidkrevende? er kanskje kjekt for alle sammen å få noen tips på hva mang kan lage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...