Gå til innhold

10 kg ned til sommerferien :) oppstart 10.04


Gjest Slnakeguri
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest AryaStark

Tilbake fra konferanse. Fullt kjør dag og natt :P Jeg har ikke spist søtt, kaker og dessert, men det har blitt en del vin og sikkert nei-mat. Vekta var ikke nådig nå, men vi får se når vi kommer til tirsdag, tipper det er fulle vann og karbohydratlagre som er synderen. Sliter litt med å komme i gjenge igjen, men jeg skal klare det. Har vært ute og jogga/gått i en time i dag, og er fornøyd med det. Formen var ikke veldig bra, sliten etter reising, timesvis med foredrag, sene kvelder og veldig varmt hotellrom, som gjorde at jeg sov dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Slnakeguri

Huff, jeg sliter med å komme inn i rutinen igjen....

Startet på jobb denne uka, og det har vært mye stress, mange bursdager (kake til alle), 2 turer på middag (masse vin) ute, og hangover..... Men klarte å gå en kort tur igår, og kom meg på sha'bam idag :) tok styrke på beina etterpå også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Ny uke nye mulligheter. Ok så er det 17. mai da, men det skal ikke stoppe meg. Jeg kjenner motivasjonen komme krypende på igjen her nå. Og så har jeg bestemt meg for at jeg skal få en løpebukse jeg ønsker meg i premie når jeg er under 70 kg, så da er det bare å kjøre på. For jeg må ha den buksa før den blir utsolgt.

 

Forresten om noen av dere skal lage koldtbord til 17. mai er denne potetsalaten kjempegod!

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/V%C3%A5r-potetsalat, og om man lager eggerøre i micro så trenger man ikke smør. :)

 

Usikker på vektreduksjon denne uka, har av alle ting fått mensen. Jeg har bruker vanligvis ikke ha mens, for den forsvant med p-pillene i 2005, men en gang i året har jeg en slags blødning. Og jeg er oppblåst og deigete. Men morgendagen vil vise.

 

Stå på. Sammen er vi sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Jeg lukker øynene hver gang jeg ser tips til 17. Mai kaker.. ;) hehe. Tenkte å lage en GR kake kanskje.

Noen andre som har gode forslag?

 

Hva med en pavlova? Marengs er mest luft. Eller så finnes det en som heter Evas grove sjokoladekake, men den er knallgod med bær og vaniljekrem. Det er en GR kake. Eller så kan du lage en fruktsalat, eller fruktspyd og servere med kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Stillstand andre uke på rad..... Er vel på et såkalt vektplatå. Får smøre meg med tålmodighet og vente på at pila peker nedover.

 

Tar gjerne i mot tips fra dere :rolleyes:

 

 

 

God 17 mai til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

argh, nå håper jeg virkelig det er badevekten som er blitt kokko... OPP en kg!!!!

Greit, jeg har ikke vært super-duper flink med kosten, men har jo trent desto mer....

Har målt med målebånd, og er kun et par cm mindre rundt "bh-stroppen"....

Får håpe at det er kroppen som justerer seg etter jeg har startet å trene, men kjenner jeg blir skikkelig demotivert...

Lurer på å ta en pulver-kur snart, bare for å komme igang.... Møkka lei og se 84-85 tallet på vekta...

TEnkte kanskje å kombinere pulver med mat, men det er vel litt fyfy her inne sikkert...

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Shabam! Jeg har gått ned. OK bare 100 gram, men ned er ned, og da til tross for tre dager med lite kontroll.

 

Jeg jobber videre for tightsen min! Fikk forresten ett løpeskjørt i posten i dag. Det er det beste jeg noen sinne har hatt på. Så nå skal jeg løpe oppskjørtet rundt.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Stillstand andre uke på rad..... Er vel på et såkalt vektplatå. Får smøre meg med tålmodighet og vente på at pila peker nedover.

 

Tar gjerne i mot tips fra dere :rolleyes:

 

God 17 mai til alle :)

 

Jeg bruker å redusere kcal ned til 1200 for å få fart på det igjen. Tren mer, tren mindre, ta en uke med mer mat, og reduser igjen. Det hjelper vanligvis å bryte rutninen. Kroppen venner seg ganske fort til nye vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

argh, nå håper jeg virkelig det er badevekten som er blitt kokko... OPP en kg!!!!

Greit, jeg har ikke vært super-duper flink med kosten, men har jo trent desto mer....

Har målt med målebånd, og er kun et par cm mindre rundt "bh-stroppen"....

Får håpe at det er kroppen som justerer seg etter jeg har startet å trene, men kjenner jeg blir skikkelig demotivert...

Lurer på å ta en pulver-kur snart, bare for å komme igang.... Møkka lei og se 84-85 tallet på vekta...

TEnkte kanskje å kombinere pulver med mat, men det er vel litt fyfy her inne sikkert...

Hva tror dere?

 

Jeg tror ikke på pulver, men jeg har venner som får det til å funke. Ikke mist motet, push litt hardere, dette greier du. Og ja, kroppen endrer seg når man begynner å trene. Muskler tar mindre plass enn fett. fett-vs-muskler_84697081.jpg

Disse veier like mye...

 

Husk, dette er din tråd, du skylder oss å holde ut! :blink:

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg tror ikke på pulver, men jeg har venner som får det til å funke. Ikke mist motet, push litt hardere, dette greier du. Og ja, kroppen endrer seg når man begynner å trene. Muskler tar mindre plass enn fett. fett-vs-muskler_84697081.jpg

Disse veier like mye...

 

Husk, dette er din tråd, du skylder oss å holde ut! :blink:

 

:D

 

Så sant så sant :) trenger bare et realt spark bak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Så sant så sant :) trenger bare et realt spark bak ;)

 

Som lærer så føler jeg at det er noe av det jeg gjør mest av, altså sparke baker, så bare snu deg til så skal jeg gi deg ett spark i rett retning.

 

Har vært på middag hos velsignede svigers. Lapskaus og rabarbrasuppe. Uten at de er videre informert om slankeprosjektet mitt. De spiser mager mat uansett. :) Så jeg har faktsik kcal til litt vin og potetgull i kveld også.

 

Ellers har dagen vært utrolig, det bøtta ned så vanvittig til en time før barnetoget, så ble det opphold og nå er det sol. Og det har blitt noen km med gåing. Kan man be om mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Er det noe liv her?

 

I går møtte jeg 30 min for sent til treninga mi, så i dag skal jeg løpe litt mer enn jeg bruker på lørdager for å kompensere.

 

Ha en fin lørdag alle sammen.

 

Edit;

Jeg perset med 7 minutter på løperunden min i dag! Jess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Er det bare meg og deg kanskje? Jeg har jobbet så mye siste uken, så har hatt lite tid til å være her inne.

I hele helgen er jeg alene hjemme :) ganske deilig. Har vært på trening og gjort masse husarbeid :) blir litt vin ikveld, men skal på trening igjen i morgen :) om ikke vekten har gått så mye ned ennå, merker jeg at formen er mye bedre :) god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Hei, hei dere.

 

Er innom her jeg også av og til. Vekta mi har stått stille et par uker, men fortviler ikke av den grunn :rolleyes:

 

Vi må bare være standhaftige og holde ut. Det går jo nedover selv med små skritt.

 

Lykke til med vekt og trening i uka som kommer.

 

 

Hilsen Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården går det også sakte, men det går nedover. Har trent 3 ganger denne uken, pluss at det blir en økt i dag også. Formen er veldig bra, i går jogga jeg faktisk i 5 minutt, noe jeg aldri har gjort før! Merker godt at midjen har krympet, klærne sitter veldig bra! Har det i grunnen veldig bra for tiden!

 

Ønsker dere alle en nydelig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Juhu! Ned 900 gram denne uka, det kompenserer fint for forriges 100 gram. Og nå er det sol. Jeg skal snart hjem og prøve min nye bikini! :lol:

 

Nå er det under 10 kilo igjen. Jeg greier nok ikke -10 til sommerferien, men jeg skal greie et par til før den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Hei igjen :)

Vekten min har stoppet helt opp.... MEN jeg har gått ned 4 cm rundt magen, så det er noe på gang i allefall :) Er kommet godt igang med treningen, og har for første gang idag syklet til jobben :) Så jeg forventer bedre resultater snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ned 0,9 kg denne uken, og det er jeg kjempefornøyd med! Har notert alt(absolutt alt) jeg har spist og holdt meg til min meny (1300 kcal) hver eneste dag.

Har begynt å spise en del havregrøt, for det er noe av det beste jeg vet. Lager en porsjon på 68 g havre, 5 dl vann, 1/2 ts salt og strør på litt Splenda. Spiser store glutenfrie havregryn, og de metter godt. Spiser dette til frokost, lunsj og kvelds, og hver porsjon er 248 kcal.

Har funnet ut at jeg nok må opp i en sånn porsjon dersom jeg ikke skal blir fort sulten igjen. Til mellommåltid spiser jeg 100 g cottage cheese og et beger Yoplait dobbel 0 yoghurt, dette blir ca 150 kcal. Da har jeg ca 305 kcal igjen til middagen, noe som er nok da jeg ikke spiser potet, pasta eller ris til middagen. Det hender også at jeg lager havregrøten litt mindre, sånn at jeg har nok kcal igjen til et eple.

Skal fortsette med dette opplegget, for jeg tror dette kan fungere fint for meg.

 

Ha en nydelig uke alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

Jeg henger med fortsatt. Har hatt det travelt og har ikke kunnet fokusere på vekt og registrering. Men nå er det litt bedre tider. Vekten viste ned 0,8 kg på en måned ,så det går rett vei om enn litt sakte :unsure:

 

 

 

Første delmål:85

Andre delmål:80

Trivselvekt: 75

17.04: 89,6

24.04: 88,7

23.05: 87,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

Jeg henger med fortsatt. Har hatt det travelt og har ikke kunnet fokusere på vekt og registrering. Men nå er det litt bedre tider. Vekten viste ned 0,8 kg på en måned ,så det går rett vei om enn litt sakte :unsure:

 

 

 

Første delmål:85

Andre delmål:80

Trivselvekt: 75

17.04: 89,6

24.04: 88,7

23.05: 87,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Kunne ikke la tråden lande på side nr 2.

 

For et vanvittig fint vær vi har hatt! Trena både fredag og lørdag i mange og 20 varmegrader, og det gikk helt fint. I dag har jeg jogga runden min igjen. Kjenner det går stadig lettere, og stadig litt fortere. Ny pers i dag også. Veiedag i morgen, jeg er spent. Jeg ser at kroppen endrer seg nå, humpene på hoftene blir borte, og jeg blir så mye gladere! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

:lol:

-1,1 kilo. 6,6 ned på 7 uker, det er så bra at jeg ikke hadde våget å tro det. Nå våger jeg å tro på under 70 før vi skal til Danmark den 30.6.

 

JUHU! Innsats lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

:lol:

-1,1 kilo. 6,6 ned på 7 uker, det er så bra at jeg ikke hadde våget å tro det. Nå våger jeg å tro på under 70 før vi skal til Danmark den 30.6.

 

JUHU! Innsats lønner seg.

 

Gratulerer :) DU er jo kanllflink :) Bøyer meg i støvet...

 

Her hadde jeg treningsavtale med en venninne ikveld, men idag skal jeg på konsert i stedenfor.... Føler at det kommer ting i veien hele tiden.

Glemte helt å veie meg idag, (hadde mandagsfølelse). MEn skal veie meg i morgen. Jeg har blitt tynnere, men usiiker på om vekten vil vise noe nedgang... tror det blir innkjøp av ny vekt... Men selv om vektnedgangen min er minimal, så er jeg blitt mye flinkere med maten, skeier ut med måte, og har kommet godt igang med treningen... så noe bra er jo kommet ut av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Gratulerer :) DU er jo kanllflink :) Bøyer meg i støvet...

 

Her hadde jeg treningsavtale med en venninne ikveld, men idag skal jeg på konsert i stedenfor.... Føler at det kommer ting i veien hele tiden.

Glemte helt å veie meg idag, (hadde mandagsfølelse). MEn skal veie meg i morgen. Jeg har blitt tynnere, men usiiker på om vekten vil vise noe nedgang... tror det blir innkjøp av ny vekt... Men selv om vektnedgangen min er minimal, så er jeg blitt mye flinkere med maten, skeier ut med måte, og har kommet godt igang med treningen... så noe bra er jo kommet ut av dette :)

 

Det meste av fettet sitter mellom øra.. så om du har begynt å tenke rett er halve jobben gjort. Jeg ser i alle fall at jeg velger lurere mat enn før. Og får mer næring og mindre fett i bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...