Gå til innhold

10 kg ned til sommerferien :) oppstart 10.04


Gjest Slnakeguri
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noe med det, huske på at det ikke behøver å være perfekt hele tida. Skeier man ut så tar det bare litt lenger tid før man kommer i mål, man må ikke tilbake til start på en måte.

Det er jo uansett en livsstilsforandring som vi skal leve med resten av livet! Så om det tar en uke eller to ekstra før vi kommer i mål så er faktisk ikke det så fryktelig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, nar jeg skeier ut sa skeier jeg sjikkelig ut. man ma nok laere seg a begrense inntaket av og til. Og ja alle uker kan ikke vere perfekte. :rolleyes:

 

Kjenner i dag at jeg har saaa lite lyst til a trene. Og det har ikke vert en god uke. Var pa Yoga pa mandag, og tirsdag og onsdag jobbet jeg 13 timer hver dag. Slik at det ikke var timer igjen a trene pa. Og i dag kjenner jeg at jeg er trott. Men har meldt meg pa 500kcal pa Elixia. Far se hva jeg orker, tror kanskje ikke at jeg far sa stor utbytte av det. Ser kun for meg senga :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der. :)

Jeg lurer på om jeg kan få være med i dette forumet.

Har lang fartstid hva gjelder slanking. Var flink og gikk nesten ned til min trivselvekt som er 75 kg i fjor vår(ikke en sylfide vekt , men det er meg) :D

Så fikk jeg skade i en skulder som måtte opereres samt en annen skade som har begrenset trening og fysisk aktivitet. Har det som alle andre veldig travelt med full jobb, familie og studier. Stresser nok en del og er ikke flink å drikke nok vann i løpet av dagen.

Gikk på vekten i går og det var skremmende :( 89,6 viste den. Så nå er nok nok. Det blir rapportering og full skjerping framover. Bunaden kan jeg se langt etter sånn som det er nå.

Jeg belager meg på å ha veiedag på tirsdager.

 

Første delmål er 85 kg, andre delmål 80 kg.Hovedmålet 75 kg]

17.04: 89,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der. :)

Jeg lurer på om jeg kan få være med i dette forumet.

Har lang fartstid hva gjelder slanking. Var flink og gikk nesten ned til min trivselvekt som er 75 kg i fjor vår(ikke en sylfide vekt , men det er meg) :D

Så fikk jeg skade i en skulder som måtte opereres samt en annen skade som har begrenset trening og fysisk aktivitet. Har det som alle andre veldig travelt med full jobb, familie og studier. Stresser nok en del og er ikke flink å drikke nok vann i løpet av dagen.

Gikk på vekten i går og det var skremmende :( 89,6 viste den. Så nå er nok nok. Det blir rapportering og full skjerping framover. Bunaden kan jeg se langt etter sånn som det er nå.

Jeg belager meg på å ha veiedag på tirsdager.

 

Første delmål er 85 kg, andre delmål 80 kg.Hovedmålet 75 kg]

17.04: 89,6

Da har jeg veid meg idag og vekta viste ned 1,6 :D Kjempefornøyd med det og enda mer motivert til å være flink i helga. Syns det er ok å ha veiedag fredager jeg så det kommer jeg til å fortsette med. Gøy at vi er mange innpå her og det er så godt å lese, kjempemotivasjon for meg å høre om andre i "samme båt" :) God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg snikveide meg i dag. Jeg har egentlig veiedag på mandager, men jeg synes jeg har vært så fryktelig flink at jeg tenkte jeg skulle snike litt og se hvordan jeg lå an. Jeg har gått opp nesten en kilo siden mandag jo! Det ekke lov, jeg har jo vært så flink med maten! Jeg har skeia ut litt utenom måltidene, men jeg har spist så sunne middager, så jeg har holdt meg godt innafor 1600 allikevel.

 

Søren altså! Nå må jeg legge inn jernet skikkelig hvis jeg skal klare å komme inn på rett spor igjen til mandag! Og jeg som skal ut og spise i helga og alt. Søren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! Min første gang på forum, men vært med Roede før og veit at det funker!

 

Nå sprenger jeg min egen vekt også, vil ikke mer! Er snart oppe i 80 kg, og følt en stund på dette. Så kanskje dette forumet funker for meg også!? Jeg begynner idag!

 

Har skrevet opp alle målene mine, og skal begynne å logge alt jeg spiser. Vet jo dette bare er "pes" i begynnelse, men nå er jeg motivert= mindre pes :rolleyes: En liten "daglig selvransakelse", da er det og aktiv her på nett, jeg er villig til å prøve. Har ikke råd til å gå på kurs akkurat nå.

 

Er det mange som er startet/med? Fint med noe respons/noen å kaste ball med.

 

Mvh Louise

 

 

 

Heisann :)

 

I morgen er dagen hvor jeg starter veien mot et lettere liv :)

Vil helst ned 13 kg, men har satt meg mål på 10 kg ned til 19.06 :) reiser da til Middelhavet på ferie, og akter å se brukbar ut i bikini denne ferien :)

Jeg er snart 32 år, gift og har to små på 1 og 3 år :)

 

Håper noen henger seg på denne tråden for å oppmuntre hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :) Vil også ned 10 kg til sommeren,skal gifte meg da :)Begynner også i morra..

 

Dette er mine mål:

 

10/4-12 :74.5

17/4-12:73,5

24/4-12:72.5

1/5-12:71.5

8/5-12:70.5

15/5-12:69.5

22/5-12:68.5

29/5:12:67.5

5/6-12:66.5

12/6-12 ;)65.5

19/6-12 64.5 :)

 

Dette er det jeg håper på og så er det et hold vekten kurs for å på de nye vanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Æsj, jeg snikveide meg i dag. Jeg har egentlig veiedag på mandager, men jeg synes jeg har vært så fryktelig flink at jeg tenkte jeg skulle snike litt og se hvordan jeg lå an. Jeg har gått opp nesten en kilo siden mandag jo! Det ekke lov, jeg har jo vært så flink med maten! Jeg har skeia ut litt utenom måltidene, men jeg har spist så sunne middager, så jeg har holdt meg godt innafor 1600 allikevel.

 

Søren altså! Nå må jeg legge inn jernet skikkelig hvis jeg skal klare å komme inn på rett spor igjen til mandag! Og jeg som skal ut og spise i helga og alt. Søren altså.

 

Enten så må du veie deg hver dag, eller en gang i uka. Veier du deg hver dag så vil du se mønster i vekta di, etter aktivitetsnivå og matinntak. Selv opplever jeg stadig å miste mye vekt det siste døgnet før veiedag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kom til å trykke på "minustegnet", jeg vet ikke hva det betyr. Men jeg ville si så flott med konkrete tall! Jeg vil også ned 10 kg. Selv om jeg syns det høres vanvittig ut. Men hadde vært en drøm! Ihvertfall 8 for min del. Det har jeg veid før (så jeg kan huske) :) Vil også være med på "konkurranse".

 

Mine mål er: 78 kg.

 

De siste 7-8 kg har kommet nå på et år.

 

De vil jeg gjerne bli kvitt.

 

1 uke av gangen!

 

Mvh Louise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Hei :)

 

Godt å se at de fleste er godt igang :) jeg har vært på sykehuset med minstemann i noen dager nå, og har derfor droppet å registrere maten... Har jo absolutt ingen peiling på hva de har i rettene sine her:) men prøver å ta moderate porsjoner, og spise fornuftig selv om de setter frem kaker og vafler... Har syndet litt da....

Ikke stor tro på den store nedgangen i vekt på tirsdag, men skal virkelig sette inn nådestøtet når vi kommer ut herfra :)

Ha en fin og sunn uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Her har helga gått på skinner, fredag målte jeg meg opp en kvote med sjokolade og jeg spiste den IKKE! :lol: Og i dag har jeg oppdaget to veldig gode ting. Den ene er tunfisksalat i fullkonspita fra lunch-oppskriftene her, og det andre var fersk ananas med vaniljekesam! Det var faktisk til å dø for!

 

Jeg er gressenke denne uka, så all trim må skje på kvelden etter at frøken fryd har lagt seg, men det skal jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det går bra med alle og slankingen. Jeg har 3 eksamener nå denne uken, og 1 uken etterpå. jeg har måtte nedprioritere slankingen litt. Føler ikke jeg fungerer helt optimalt på 1300 cal.

 

Men jeg frotser ikke, ligger nok på ca. 2000 cal. Hadde en lese pause i dag, med en jogge tur på 45 min.

 

Jeg venter med å veie meg, til jeg føler jeg har gjort en skikkelig innsats :) Har ikke så mange kg, så for å bli kvitt de, må insatsen være på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

håper det går bra med alle og slankingen. Jeg har 3 eksamener nå denne uken, og 1 uken etterpå. jeg har måtte nedprioritere slankingen litt. Føler ikke jeg fungerer helt optimalt på 1300 cal.

 

Men jeg frotser ikke, ligger nok på ca. 2000 cal. Hadde en lese pause i dag, med en jogge tur på 45 min.

 

Jeg venter med å veie meg, til jeg føler jeg har gjort en skikkelig innsats :) Har ikke så mange kg, så for å bli kvitt de, må insatsen være på topp!

 

Med fare for å høres ut som den heksa jeg er. Det finnes en mellomting mellom 1300 og 2000. Og 1300 kcal er vel for de som har ekstremt stillesittende hverdager, så at du er sulten på den dietten høres helt normalt ut. Prøv å legg deg på 1600 i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Så koselig å se at vi blir flere :) Det er lurt å være flere sammen som kan motivere hverandre og komme med tips og gode ideer.

Jeg har vært borte i helga. Tre kvelder med resturang-mat kan umulig ha gjort underverker for vekta, men jeg fortviler ikke (enda :P ) Har veiedag i morgen, og jeg klarte å mottstå fristelsen til å gå på vekta i dag for å sjekke. Spenningen stiiiiiiiiger hi hi hi.

Det er nok et litt større problem at i løpet av de neste seks helgene skal jeg bort fem av dem. Det blir vanskelig å finne gode løsninger for mat når man er på farten og middagen er på resturang. Så gode forslag mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Hei alle sammen!

Så koselig å se at vi blir flere :) Det er lurt å være flere sammen som kan motivere hverandre og komme med tips og gode ideer.

Jeg har vært borte i helga. Tre kvelder med resturang-mat kan umulig ha gjort underverker for vekta, men jeg fortviler ikke (enda :P ) Har veiedag i morgen, og jeg klarte å mottstå fristelsen til å gå på vekta i dag for å sjekke. Spenningen stiiiiiiiiger hi hi hi.

Det er nok et litt større problem at i løpet av de neste seks helgene skal jeg bort fem av dem. Det blir vanskelig å finne gode løsninger for mat når man er på farten og middagen er på resturang. Så gode forslag mottas med takk ;)

 

Er det fellesmiddager som blir servert? I såfall be om ekstra grønnsaker. Kutt ned på ris, potet og pasta. Kjøper du mat så gå for rent kjøtt og be om susen ved siden av. Dersom du må ha dessert så gå for de som er basert på frukt og bær og ikke de som er basert på fett og sukker som kaker. Evt er sjokolademousse en rimelig grei ting. Ikke spis når du er mett, fordi det godt. Spis rolig, ikke kast i deg maten.

http://www.blislank.net/index.php/kosthold/spis-sunt-pa-restaurant

Den lenka innholdt mange gode tips!

 

Herrefred jeg er så flink, men likevel er jeg her.. teori og praksis er ikke alltid det samme.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Matpakke!

 

Jeg er matpakkehater nr. 1. Jeg synes mat i niste er så trist, og jeg vet ikke om noe verre enn to blingser med ost i boks. Men nå har jeg løst det, med denne

laptop-lunches-bento-box-system-20.jpg

 

Da kan jeg ha med meg mat som ikke er påsmurt, kesam, frukt, salater.. jeg digger det! I dag hadde jeg 40 gram grovt brød, 100 gram tunfisksalat, en tomat og ett eple!

 

Den koster litt i innkjøp, men det gjorde også mine daglige utskeielser i kantina, samt at jeg ikke hadde noen kontroll på inntaktet, og nok spiste alt for mye mat. Mest fra salatbar, men han har en djevelsk godt dressing, og den er laget over creme fraishe. Så jeg regner med at utgiften til boksen snart er inntjent, og den jeg samtidig måtte kjøpe til datteren min. Om du er interessert kan de kjøpes herfra

http://www.alexi.no/laptop-lunch-box-sett-med-veske.html

Jeg har den blomstrete og frøken Fryd har den rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres ut som den heksa jeg er. Det finnes en mellomting mellom 1300 og 2000. Og 1300 kcal er vel for de som har ekstremt stillesittende hverdager, så at du er sulten på den dietten høres helt normalt ut. Prøv å legg deg på 1600 i stedet for.

 

ikke heks, ærlig :) er vel det jeg trengte, slutt på unnskyldninger. skal følge rådet ditt, og spise 1600 cal. har siste eksamen 1 mai, så 2 mai er det tilbake på 1300 cal.

 

forrige uke: gj.snitt mat hver dag: 1850 cal

trening: 4 treninger.

 

la denne uken bli bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lunsj-boksen var jo kjempefin. Slik vil jeg også ha! Ja, jeg vet at det lønner seg å satse på salat, og denne helgen var jeg flink til å stoppe å spise når jeg var mett. Dessert holder jeg meg unna, men blir nøden for stor kan nok frukt eller sjokolademousse være gode alternativer.... Jeg skal gjøre så godt jeg kan. Takk for tips!

I morgen braker det løs med veiing. Det blir spennende! Jeg grugleder meg, og er fornøyd hvis vekten har stått stille denne uken. Aller helst vil jeg jo gå ned, men realistisk sett så må jeg stålsette meg til at det kan ha stått stille.

Hvordan har ukene deres vært? Er dere optimister?

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like spent denne gangen for veiing. Har ikke vert en bra uke for meg. Fikk kun trent 1 time yoga forrige mandag og gatt en tur pa en time på søndag. Så gruer meg. Men har gått masse på jobben da. Og så var det to glass vin og kanskje litt mye middag både på lørdag og søndag. Men holt meg unna desserter og sjokoladen (sånne gode påskeegg som vi diskuterte tidligere i uken).

Det er liksom lett å holde seg til "dietten" i uke dagene, men det er liksom så mye som skjer i helgene. Og jeg vil ikke være den "kjedlige" som ikke blir med på ting når det kommer til gode middager og ikke minst fester :blink:

 

Men krysse ialefall fingrene til i morgen og at jeg ikke har gått opp. Fikk uansett en bra start på uka i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjooooohoooooo!!!!

0,9 kg ned siden siste veiing. NÅ er jeg jammen meg fornøyd.

Så nå er det bare å bite tenna sammen og stå på i samme stil i uka som kommer også. Kan vel ikke forvente å gå ned så mye da, men ligger i rute til å nå delmålet mitt.

Hvordan har det gått med dere andre? Krysser fingrene for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Min vekt var uendret denne uken, og det er jeg fornøyd med :) har jo som sagt vært på sykehuset, og spist mye jeg ikke skulle ha spist...

Ser mitt første delmål kan bli vel optimistisk, da må jeg ned 2,5 kg denne uken og neste...

Men jeg får kjøre på :) skal prøve å ta igjen det tapte for forrige uke :)

Mannen har bursdag på fredag, så jeg vet det blir kake.... Får bare ta en ekstra treningsøkt eller to :)

Lykke til med veiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, ned 0,8 og fornøyd med det.

Snikveide meg på fredag, da var vekta enda lavere, men helga krøllet det litt til :)

 

Nå har jeg blitt forkjøla også, så det er ikke så gøy akkurat nå. Alt blir jo litt tyngre med sår hals og rennende nese.

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Min vekt viste en nedgang på 0,9 kg. :)

Må vel være fornøyd med det, innsats tatt i betraktning. Kun 6 trimpoeng, så forbedringspotensialet er stort. Ha en fortsatt fin dag og så gjelder det for min del om å være bevisst hva jeg putter i munnen.

 

17.04: 89,6

24.04: 88,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var veiedagen her :)

jeg hadde gått ned 0,6kg og er veldig fornøyd med deg. hadde jo kunn et par trimpoen.. Så motivasjonen er på topp selv om jeg skal på fest på fredag.. må bare gå den ekstra lille turen :) håper det har gått med alle andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...