Gå til innhold

10 kg ned til sommerferien :) oppstart 10.04


Gjest Slnakeguri
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Slnakeguri

Jippi :) 1,2 kg ned denne uka :) så nå er jeg på "før-påske-vekt" :)

Dette var god start på en tirsdag :) blir motivert til å fortsette :)

Blir litt utfordringer denne uken, siden jeg skal inn på sykehus med minstemann... Lett og kjede seg der, og spise alt for mye... Får holde fokus :)

Mannen "avløser" meg i helga, så må få inn en treningstur da :) lykke til med veiingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var tirsdagen her og veiiedag :blink:

Var kjempe spent men jeg hadde jo gatt ned 1,6kg. Joho. For en start pa en stralende tirsdag :rolleyes:

 

Hvordan har det gatt med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,8 kg. Skulle øsnke det var mer siden det var første uka. Har jo hørt at mange mister mer da enn senere. Men det er nok min egen skyld siden jeg har fått i meg for lite mat de to siste dagene.

Men, men! 0,8 ned er jo ikke så dårlig da! Håper jeg fortsetter med nesten like stor nedgang, DA skal jeg ikke klage :)

 

Dere andre har jo fått UTROLIG bra resultat. Dere har vært kjempeflinke, så nå er det bare å holde fokus framover.

Jeg skal fortsette å trimme og så skal jeg være flinkere til å styre maten. (Ukas mål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Da var tirsdagen her og veiiedag :blink:

Var kjempe spent men jeg hadde jo gatt ned 1,6kg. Joho. For en start pa en stralende tirsdag :rolleyes:

 

Hvordan har det gatt med dere andre?

 

Ang signaturen din, jeg tror du har gjort alt rett, bortsett fra at du ikke har kopiert bildeadressen til din ferdige ticker. Under tickeren kommer det opp For Websites, og så Image URL. Bruk denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Ned 0,8 kg. Skulle øsnke det var mer siden det var første uka. Har jo hørt at mange mister mer da enn senere. Men det er nok min egen skyld siden jeg har fått i meg for lite mat de to siste dagene.

Men, men! 0,8 ned er jo ikke så dårlig da! Håper jeg fortsetter med nesten like stor nedgang, DA skal jeg ikke klage :)

 

Dere andre har jo fått UTROLIG bra resultat. Dere har vært kjempeflinke, så nå er det bare å holde fokus framover.

Jeg skal fortsette å trimme og så skal jeg være flinkere til å styre maten. (Ukas mål)

 

Net 0,8 er bra. Det er nesten ett kilo med smør! Jeg tviler på at jeg kommer til å gå ned så mye neste uke for å si det sånn, med nesten tre kilo denne uka. Du er flink! Og vi vil ikke gå for fort ned i vekt heller, det er ikke bra for oss.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått noe ned. -0,1 kg er vel ikke å regne med i det store sammendraget overhodet ;)

 

MEN: Jeg har spist "bra" i forrige uke, i allefall tirsdag-lørdag ;)

 

 

Selv om jeg ikke har fått trent noe særlig.

I helga var jeg på hyttetur. JEg spiste sjokolade og drakk vin. Kroppen vil ha sunn mat, jeg er over det verste sukkersjokket etter påska. Men hverdagen består av fristelser, jeg må jobbe hardt med de.

Bedre lykke neste uke :)

 

Kjempe resultater av dere jenter. Er imponert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg har ikke gått noe ned. -0,1 kg er vel ikke å regne med i det store sammendraget overhodet ;)

 

MEN: Jeg har spist "bra" i forrige uke, i allefall tirsdag-lørdag ;)

 

 

Selv om jeg ikke har fått trent noe særlig.

I helga var jeg på hyttetur. JEg spiste sjokolade og drakk vin. Kroppen vil ha sunn mat, jeg er over det verste sukkersjokket etter påska. Men hverdagen består av fristelser, jeg må jobbe hardt med de.

Bedre lykke neste uke :)

 

Kjempe resultater av dere jenter. Er imponert!!!

 

Jeg og er flink i ukedagene, men når helgen kommer blir det vanskeligere.... Og særlig hvis man skal på hyttetur, sosiale sammenkomster og sånt... Men man må vel bare stålsette seg :) men absolutt ikke enkelt når andre rundt seg fråtser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne være med med på denne! Jeg gikk ned nesten 13 kg fra august i fjor og fram til jul. På nyåret dabbet motivasjonen av, så jeg gikk ikke ned noe mer, men jeg gikk heller ikke opp! Nå nærmer jo sommeren seg, så nå er jeg klar for å gjøre det siste angrepet på de 7 kiloene som mangler.

Når jeg gikk ned sist hadde jeg stor nytte av å ha en tråd å henge i, så jeg håper jeg kan være med og bidra på denne nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Hei!

Jeg vil gjerne være med med på denne! Jeg gikk ned nesten 13 kg fra august i fjor og fram til jul. På nyåret dabbet motivasjonen av, så jeg gikk ikke ned noe mer, men jeg gikk heller ikke opp! Nå nærmer jo sommeren seg, så nå er jeg klar for å gjøre det siste angrepet på de 7 kiloene som mangler.

Når jeg gikk ned sist hadde jeg stor nytte av å ha en tråd å henge i, så jeg håper jeg kan være med og bidra på denne nå :)

Velkommen skal du være :) bra å få med noen med erfaring :) så bra du har klart å holde vekten da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg suuuuuuuuuulten. Litt bra og da, siden jeg har fått i meg litt for lite i det siste. Men ikke noe morro å være sulten når det ikke er så lenge siden siste måltid.

I dag: Frokost - Great havregrøt (nam nam) Lunsj - To knekkebrød med brunos (brunost er litt fy, men veldig godt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg suuuuuuuuuulten. Litt bra og da, siden jeg har fått i meg litt for lite i det siste. Men ikke noe morro å være sulten når det ikke er så lenge siden siste måltid.

I dag: Frokost - Great havregrøt (nam nam) Lunsj - To knekkebrød med brunos (brunost er litt fy, men veldig godt ;) )

 

 

Great havregrøt er det de pakkene som har ferdig grøt du bare tilsetter vann?

Trenger noe smart å ha på jobb som jeg kan ha stående.

 

Her har jeg spist brød med magerost og "mager" salami til frokost. En yoghurt med korn+ rosiner til mellom.

 

Så fort jeg jobber med å få ned vekta merker jeg at jeg har sååå lyst til å lage mat. Har fri i dag, så tenkte å finne en god GR rett når jeg har tid å lese en oppskrift.

Et lite tips for store og små som er pop her i huset er oppkuttet frukt med vaniljekesam :) namnam!!! Sikkert gammelt nytt, men godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

I dag er jeg suuuuuuuuuulten. Litt bra og da, siden jeg har fått i meg litt for lite i det siste. Men ikke noe morro å være sulten når det ikke er så lenge siden siste måltid.

I dag: Frokost - Great havregrøt (nam nam) Lunsj - To knekkebrød med brunos (brunost er litt fy, men veldig godt ;) )

 

Jeg trenger noe klokka 10 og klokka 14 i tillegg til frokost 0730 , lunch ca 12 og middag klokka 17. Ellers ender jeg i havari i neste måltid. Ta med deg en frukt, eller noe grønt feks gulrot i staver? Hjemme hos oss gikk det 7 gulrøtter i går etter at jeg kutta dem i staver og satte dem fram.. hadde jeg ikke gjort det hadde det gått ingen.

 

I dag skal vi ha laks i kokos. Aldri hatt det før, men det så godt ut

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=3473

Tilpasser den med mager kokosmelk, får jevne om sausen blir tynn.

Sausen blir da på 55 kcal pr 100 gram.

 

Og i morgen skal vi ha denne pastaformen her

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Pasta-og-risotto/Pasta/Pastaform-med-aubergine-og-paprika

Bytter ut bacon med spekeskinke, og bruker mager mozarella.

Kutter ned på pasta til 300 gram tørr, oljen til 3 ss, og griller ikke paprika. gir 115 kcal pr 100 gram, med 200 gram lettere mozarella.

 

Det finnes et program som heter mat på data, vet ikke om dere kjenner til det, det er kjempefint for å regne ut næringsinnhold i retter man lager selv. Jeg bruker det mye når jeg slanker meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

Bully:

jeg og er utrolig sulten i dag. Prover a hjelpe til med mye kaffe og litt fun saft.. Men snart er det lunsj sa kanskje det hjelper :)

 

Ganske vanlig å ha noen sånne dager tror jeg. Mulig at kroppen er over sjokket over alle kaloriene som ble borte? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

28546.jpg

 

Fant denne på artige.no og måtte bare dele. Og grøsse med tanke på hvor mange sånne egg jeg har spist.. :blink:

Huff, gikk noen sånne i påska... Skrekk og gru....

Har viljestyrken til en ett har jeg funnet ut.... Pånsykehuset idag, fikk jeg klemt i meg en halv rosinbolle og en peanøtt kake... Dårlig gjort å legge slikt ved siden av kaffekannen i lunsjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Great havregrøt er det de pakkene som har ferdig grøt du bare tilsetter vann?

Trenger noe smart å ha på jobb som jeg kan ha stående.

 

Ja du kan få dem både som beger og i slik boks som du får frokostblanding i :blink: Jeg er veldig fornøyd med dem. Ett beger gir vel 180 kcal, men så blir jeg mett. Og fra boksen kan du jo lage så stor porsjon som du ønsker. Skal du ha med på jobben kan du måle opp i små poser og ta med hvis begeret blir for stort eller for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28546.jpg

 

Fant denne på artige.no og måtte bare dele. Og grøsse med tanke på hvor mange sånne egg jeg har spist.. :blink:

 

Herregud, jeg eeeelsker sånne påskeegg. Skjønner ikke folk som sier at de blir kvalme etter et par, jeg kan spise alle fire og fremdeles ha lyst på mer! Nå er de sørenmeg på halv pris i butikken og, jeg tør nesten ikke gå ut av huset jeg!

 

Jeg har en veldig bra uke her, sitter hjemme og leser til eksamen, da pleier jeg å snope noe fryktelig, men så langt har det gått bra. Jeg har veldig god erfaring med å ha stålkontroll på frokost og lunsj, spiser stort sett det samme hver dag, og har alltid med meg gulrøtter og epler i tilfelle jeg skulle bli mer sulten. Når jeg kommer hjem fra skola i femtida da så harj eg bare fått i meg 6-700 kalorier, så hvis middagen ikke blir helt knall så har jeg en del kalorier å gå på :) Hvis jeg skeier ut tidlig på dagen går alt bare i surr for meg til middags og kvelds.

 

Jeg synes det er skikkelig gøy å ha begynt igjen! Jeg er så optimistisk at det nesten er pinlig, bare sju kilo igjen tenker jeg, det er jo ingenting! Evig optimist, det er meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De påskeeggene er så fantastisk gode, jeg også er sånn som ikke blir kvalm av godis, jeg kunne sikkert ha spist 8 stk :P, jeg er alt for glad i sjokolade.

 

Ellers, jeg HAR SYNDET. I går spiste jeg 130 g sjokolde, og drakk 2 glass vin. Men selv om jeg sprakk er jeg ikke kjempeskuffet. Før når jeg har sprukket har jeg bare fortsatt å spise usunt, med tanke gangen " jaja, nå er allerede slankedagen ødelagt", og da er det fort gjort å komme opp i 3000 cal.

 

I stede, trente jeg litt styrke på stuegolvet, og tok en lang joggetur på en time. Jeg forbrant vel nesten 600 cal, og spiste totalt 2050 cal. Så dette var "lørdagen" min, ikke noen ekstra kalorier i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De påskeeggene er så fantastisk gode, jeg også er sånn som ikke blir kvalm av godis, jeg kunne sikkert ha spist 8 stk :P, jeg er alt for glad i sjokolade.

 

Ellers, jeg HAR SYNDET. I går spiste jeg 130 g sjokolde, og drakk 2 glass vin. Men selv om jeg sprakk er jeg ikke kjempeskuffet. Før når jeg har sprukket har jeg bare fortsatt å spise usunt, med tanke gangen " jaja, nå er allerede slankedagen ødelagt", og da er det fort gjort å komme opp i 3000 cal.

 

I stede, trente jeg litt styrke på stuegolvet, og tok en lang joggetur på en time. Jeg forbrant vel nesten 600 cal, og spiste totalt 2050 cal. Så dette var "lørdagen" min, ikke noen ekstra kalorier i helgen :)

 

Så flink du var!! Jeg synes det er vanskelig å hente meg inn når jeg først har "syndet". Man må bare lære seg å ikke tenke at det må en ny mandag eller en 1. i en mnd for å starte på "nytt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaStark

De påskeeggene er så fantastisk gode, jeg også er sånn som ikke blir kvalm av godis, jeg kunne sikkert ha spist 8 stk :P, jeg er alt for glad i sjokolade.

 

Ellers, jeg HAR SYNDET. I går spiste jeg 130 g sjokolde, og drakk 2 glass vin. Men selv om jeg sprakk er jeg ikke kjempeskuffet. Før når jeg har sprukket har jeg bare fortsatt å spise usunt, med tanke gangen " jaja, nå er allerede slankedagen ødelagt", og da er det fort gjort å komme opp i 3000 cal.

 

I stede, trente jeg litt styrke på stuegolvet, og tok en lang joggetur på en time. Jeg forbrant vel nesten 600 cal, og spiste totalt 2050 cal. Så dette var "lørdagen" min, ikke noen ekstra kalorier i helgen :)

 

GOdt jobba å ta seg sammen igjen! Jeg har også lett for å henfalle til den "nå er alt ødelagt" og så kan jeg egentlig bare ødelegge resten av kuren også. Det er vel som de sier, det meste av fettet sitter mellom øra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...