Gå til innhold

Endelig igang :)


Gjest sarabernard
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest scarymary

da er shreden tatt for i dag, like tungt nå som da jeg startet syns jeg, angrer litt på pausen kan man si:)

 

motivasjonen er definitivt helt tilbake! deilig! føler nesten at jeg har startet på nytt. i går skrev jeg opp absolutt alt jeg spiste og det ble 1522 kcal. kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare 1900, måtte tom spise to knekkebrød med brunost på kvelden for å få opp kaloriene til såpass mye. så tror jeg sikter på 1600 menyen altså. spiser du 1600 eller 1900 sarabernard?

 

i dag blir det taco som vanlig siden det er fredag:) det er noe av det beste jeg vet og syns det er lett å kombinere det med grete roede. må bare kutte ut en halv boks rømme og en haug med ost som jeg vanligvis ville hatt på;) avokado erstatter begge deler:)

 

Som du skjønner er jeg fullt tilbake nå, bare synd jeg var litt utenfor i tre uker;) Men skal klare målet om å være under 90 til 7. juli! Det blir isåfall første sommer på 7 år eller noe at jeg er så lett:)

 

Ha en fin dag i solen! (om det er sol hos deg da, her er det ihvertfall nydelig i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sarabernard

Hei og hå:)

 

Godt å høre motivasjonen er tilbake, scarymary! Men må unne oss en pause innimellom kanskje, ellers blir det kanskje veldig følelse av "tvang" dette her? En må jo ha lysten også tilstede for at det skal gå greit!?

 

Skjønner ikke at det er mulig å gå ned så mye som du har gjort tidligere, så fort! Men du viser vertfall at det går an, og jeg er blitt enda mer motivert, dette skal jeg virkelig klare:)

 

Holder meg på 1600 kcal, noe annet blir alt for mye! Sånn som jeg spiser nå har jeg jo enten to knekkebrød eller to skiver til 3-4 måltider, pluss middag, og i tillegg frukt,yogurt og havregryn før sengetid. Kan ikke ha mer enn det, er jo kjempemett! Men kan jo være jeg går på en smell da, men fornuften sier at jeg spiser jo mye mat, derfor skjønner jeg ikke at hverken kroppen skal begynne å gå på sparebluss, eller at jeg skal begynne å legge på meg igjen, kommer jo til å fortsette noenlunde i samme tralten etter jeg er i mål også tenker jeg.

 

Her er også shreden tatt idag, begynte kvart på sju...(har et lite småtroll her som våkna ti på seks idag, noe i tidligste laget ja;) ) Og føles absolutt ikke lettere enda, er nå på dag nr 18 tror jeg det blir, og er fremdeles helt gåen etterpå!Svetten pipler selv etter dusjen er unnagjort også...;) Men får masse kommentarer nå på at jeg er gått ned, og det er jo kjempegøy, og får enda mer lyst til å stå på!

 

Du er heldig som har både kursdeltakerne og venninne som du kan prate med, og trene med, det hjelper nok veldig:) Her får jeg liksom ikke med meg noen på noe fast og seriøst liksom ,og da føler jeg jeg likegodt kan gjøre det alene.

 

Blir taco her også idag, er ganske fast hver fredag det:) Syns også det er ganske greit sånn kcal messig, skjerper litt ned på kjøttdeig, har ikke ost eller rømme på. Bruker vanlig mager kesam på av og til.Mmm, gleder meg! :)

 

Du må kose deg i finværet idag da, og nyte det B) Her er det overskya og kaldt, ikke et fnugg av sommerfølelse...tror de har meldt regn her fra idag og hele neste uke:( Godt vi har shreden, da finnes vertfall ingen unskyldninger for at været er for dårlig, eller noe sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Dagens selvskryt :rolleyes: : Nettopp kommet inn etter en gå/løpetur i lysløypa, tok 1 time og 10 min. Klarte å jogge to runder idag, ikke i ett strekk, men i 2 omganger :) Hver runde er på litt over 1 km, så er storfornøyd med egen innsats. Hadde ingen melkesyre eller lunger som kjentes som om de skulle brenne opp, så formen er betraktelig bedre!! Er egentlig viljen det står på, og en fot og et kne som krangler litt...i tvil om jeg burde gå til legen med det, men er så redd han sier jeg må roe ned, for det vil jeg ikke! Er jo ikke uutholdelig vondt, så får se det enda litt an framover...

 

Vel, endte idag på 4,4 trimpoeng og nesten 900 kcal forbrent, dvs at nonstoppene jeg trykket i meg ikveld er svettet av igjen! Merkelig hvordan en kan forandre seg, fikk altså sååå dårlig samvittighet for den sjokoladen, at det endte med en såpass god tur sent en fredagskveld. Fordelen med å gå på dette tidspunktet er at jeg er alene ute, så kan puste og pese det jeg vil :)

 

Fortsatt god kveld til alle, og siden god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

wohooo

 

ned 1,3 denne uken:) Hurra! Da viser det seg jo at når jeg har full fokus funker det som bare det:)

 

Så flink du er sarabernard som trener sånn på kvelden, da syns jeg det er så vanskelig å komme seg ut av sofaen:)

spiste en hel pose med maarud ferdig poppet popcorn på fredag og det var bare 12 frimerker og det smakte sååååå godt;) så tror det blir det jeg skal bruke frimerkene på fremover! deilig å kunne spise opp hele posen uten å jukse;)

 

Men selv om jeg er flink nå så skal det holde hardt å klare å gå ned til under 90 til ferien begynner om under 4 uker;) så det målet ryker nok med noen uker gitt;) men det gjør ingenting, har meldt meg på neste kurs som starter i slutten av august, så jeg må holde meg igang i sommer også. hadde vært kjipt å komme tilbake til kurset og ha gått opp;)

 

Ha en fin uke videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Bland deg inn så mye du vil:) det er en treningsdvd. Verdt å sjekke ut! Jillian Michaels 30 day shred! Helt basic øvelser som alle klarer, men man blir skikkelig sliten og svett på kun 25 min:) sjekk ut på YouTube:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, eg digger Jillian Michaels!! *SJEKKE*

 

Syns dere er veldig flinke forresten. Eg er nett begynt å trene igjen, etter fødsel for 2 mnd siden. Stikker gjerne innom her igjen til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Jippi, scarymary! Så flott resultat!! Viser at du virkelig har funnet tilbake motivasjonen igjen, du er kjempeflink :) Stå på videre, dette var gøy :D

 

Velkommen innom hit,nyaco! Ja, 30 day shred er virkelig å anbefale! Bestilte den selv på cdon.no, og der var det mange dvd`r av Jillian Michaels, så kommer etterhvert til å bestille flere :) Her er det forresten bare å blande seg inn, så kom gjerne innom igjen, plass til mange her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

sarabernard, gleder meg til å høre hvordan veiing går i morgen! Kanskje er du på tosifret:) spennende:)

 

har vært en tur på kjøpesenteret nå og har prøvd litt klær, det var deilig å føle at jeg kan prøve klær uten å sprenge dem helt så det er tydelig at det begynner å merkes på kroppen:) kjøper ikke noe enda da, for jeg skal jo ned masse mer:) men gøy å prøve:) Har tidligere ofte måttet opp i str 48, men nå passer 46 helt fint uten at valkene henger over kanten;) neste mål: 44, satser på å være der etter sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tjoheeei :D Ned 1,1 denne uka og lander på vakre 99,8 kg! TOSIFRET altså, og skal ALDRI mer over skrekkens tall!!! Ned totalt 50 cm på målene, og det kjennes bra :) Total vektnedgang er nå på akkuratt 10 kg faktisk, og er meget stolt av meg selv :rolleyes:

 

Så gøy å prøve tøy i mindre størrelser, scarymary :) Tenker også som deg at jeg skal vente litt med å handle, til jeg kan ned i en mindre størrelse. Har måtte legge vekk noen av buksene mine, mens resten bare passer mye bedre nå...utrolig hvor lenge man kan presse seg inn i tøy altså, tør ikke tenke på hvordan det har måtte sett ut da jeg presset meg inn i ei bukse som passer meg fint nå, da jeg var 10 kg tyngre...(grøss... :blink: ) Bruker str 44 og 46 nå, og skal ikke kjøpe meg tøy før jeg kan ha str 42 tenkte jeg, utenom treningstøy da, for det har jeg for første gang i mitt liv begynt å shoppe, og syns det er gøy å kikke på :)

 

Velvel, håper alle får en fin dag i dag! Nå er det straks frokost, shred og opprydding på en bod som står på programmet, så får komme igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Hurra! 10 kg sarabernard! fantastisk! og det flere uker før du hadde satt som mål å klare det!! nå har du holdt på en stund og fortsatt går du ned så mye i uken, du er sååå flink:) aldri aldri aldri skal vi se tresifret igjen!!

 

Jeg har fått sååå vondt under den ene foten, tror nok det er en begynnende betennelse som er på gang (har hatt det flere ganger før) så jeg må ta det med ro med trening dessverre... så kjedelig... men er ikke mye man kan trene uten å bruke foten akkurat:) men knasker ibux og håper det går fort over:) men holder fortsatt fult fokus på maten så skal nok klare å gå ned fordet:)

 

i dag skal vi i middag med familien min for å feire at min kusine er ferdig utdannet lektor, så i dag får jeg en jobb med å holde meg unna alt for mange kcal, men det skal jeg klare! nei takk, ikke noe kake til meg! for jeg går på grete roede faktisk;)

 

ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tusen takk, scarymary og HSKK :D

 

Ja, er virkelig deilig å ha kommet godt igang, og hver eneste uke er like spennende! Trener ganske mye, vertfall til å være meg, så tror det må være derfor jeg har klart å gå ned såpass, men vet liksom ikke heller. Er så mye jeg lurer på ang det med å gå ned, men tar tak i det den dagen evt vekta stopper opp. Virker liksom litt for enkelt akkuratt nå, til at jeg kan tro på at det skal fortsette i denne tralten...

 

Men så har jeg jo deg å se til, HSKK :) Du har bare imponert storlig, og må stadig innom å lese i de "gamle" trådene du har vært med i. 30 kg på under 6 mnd er jo bare et fantastisk resultat, og du viser at ved å stå på, og ikke gi opp, så klarer man det! Du er virkelig en stor inspirasjonskilde :)

 

Så synd med foten din, scarymary :( Tar nok på med all treninga, blir jo en brå overgang fra lite til mye aktivitet, så ikke rart om kroppen sier fra innimellom. Håper det går fort over, og at det hjelper om du tar det med ro ei lita stund! Er jo maten som er det viktigste i denne prosessen, og så har du jo level 3 på shreden, der er det veldig mye som foregår nede på matta, så det går ikke så mye ut over føttene :)

 

Håper det gikk greit i middagen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Heia :)

 

Hvordan har det gått med deg denne uka, scarymary? Foten bedre? Og er såå spent på hvordan kurset gikk idag... :)

 

Har vært uten pc noen dager, så har ikke fått vært innpå å registrert mat og sånn denne uka, men tror det har gått greit. Må øve meg litt til ferien, for da er ikke dataen tilgjengelig...

 

Håper det går bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Heia:9

 

Foten er edelig bedre så jeg håper å komme igang med trening nå:) skal prøve meg en tur ut når barna er i seng i dag:)

 

Kun ned 0,1 denne uken så det var en ganske så dårlig avslutning på kurset kan man si;)

 

Men har ikke akkurat vært superflink så kan jo bare takke meg selv;) satser på denne uken blir bedre:)

 

I dag kjøpte jeg meg badedrakt for første gang på sikkert 20 år.... blir greit å gjemme magen litt;) men den var veldig fin da:)

 

spennende å høre hvordan veiing går i morgen sarabernard, du har jo klart deg bra hver eneste uke, så du inspirerer veldig:)

 

skulle ønske det var lettere å komme seg inn på denne siden via iphone, bruker pc så lite så syns det er så pes å slå på denne trege pcn hver dag;) håper snart det kommer en app:) kommer nok til å være lite på denne siden i sommer så da kommer jeg til å savne deg altså! kommer til å trenge inspirasjonen fra deg da:)

 

lykke til i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Ukas resultat, ned 800 gram og total nedgang er 10,8 kg! Vekt idag, 99 kg... Merkelig,men jeg forventa liksom ned 1 kg,så er litt skuffa over meg selv,men da blir jeg enda mer gira på ei flink uke:-)

 

Scarymary, syns du har gjort en super jobb dette kurset,og er jo på kjempegod vei,du har jo gått ned nesten 8 kg på 8 uker,er jo kjempebra!!! Nå gjelder det bare å holde fokus fram til neste kurs,og det klarer du fint:-) Så gøy med badedrakt da, selv har jeg så komplekser over lårene mine at jeg tror jeg får skjule de i en shorts enn så lenge:$

 

Enig med deg ang pc og mobil...mannen må ha vår på jobben et par uker,så nå er jeg innpå fra mobilen nå,men går jo tregt...blir sikkert noen skrivefeil også...:-)

 

Ja,ferien begynner for meg neste helg,og da blir det lite oppdateringer,vertfall ang vekt...men planen er å ha med den nye filmen min, six pack in six weeks tror jeg den heter. Så da skal jeg opp tidlig å trene i forteltet på campingvogna:-P

 

Er ferdig med shreden idag,så da begynner jeg på ny dvd,syns det har vært fantastisk god trening,og har fått mer muskler,og bedre utholdenhet,så takk scarymary for at du anbefalte den:-)

 

Nå skal jeg gjøre meg klar for dagen i dag,og skal være fokusert i matveien! Ha en fin dag der du er scarymary,og alle dere andre som er innom her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

heia

 

0,8 kg er jo helt konge sarabernard! tenk hvor mye du har gått ned på bare litt over 2 mnd! fortsetter du sånn klarer du det til nyttår som du håpet på:) tenk for en deilig jul det blir da, i freshe nye klær:)

 

ler for meg selv når jeg ser deg for meg i forteltet! gøy med campingferie da, har prøvd å få med mannen på det, men det syns han var en dårlig ide;) Vi har en campingplass et steinkast fra hytta så vi er der mye så barna får leke med barna der. så du får si fra om dere skal campe i kragerø i sommer;)

 

jeg kom akkurat hjem fra butikken og var såååå på nippet til å kjøpe både sjokkis og pottis men så tenkte jeg på at jeg skulle ønske jeg hadde gått ned like mye som deg, og da gikk jeg rett forbi godtehylla;) kjøpte en klase bananer istedenfor! hurra for meg;)

 

og du, si fra hvis du vil bli venn på fb, er så mye lettere å chatte der i løpet av sommeren:) men skjønner godt om du ikke vil det altså:)

 

nå skal jeg ut og gå tur i sola, nydelig fint vær her i dag!

 

ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Scarymary :) Har sendt deg en PM :)

 

Hurra for deg og bananer :) Skal ærlig innrømme at de siste dagene har jeg også hatt sååå lyst på sjokolade, og jeg har i motsetning til deg ikke tatt frukt isteden for! Her blir det enten å stjele noe rester fra barna, eller er jeg virkelig desperat, blir det en smak av nugattien! Har bare ikke klart å ta meg helt sammen igjen, men SKAL klare å skjerpe meg igjen! Er akkuratt som om når en begynner å tillate seg litt, så baller det bare på seg, og det er absolutt ikke bra! Håper å finne tilbake til den standhaftige meg som jeg var i begynnelsen, holde meg til snop kun to dager i uken maks! Vi får prøve å hjelpe hverandre igjennom dette som best vi kan :)

 

Idag har jeg solt meg, og det var jo en god følelse å kunne ha på seg kortbukse og en bikinioverdel, og tenke at jeg ser jammen ikke så verst ut (storfornøyd med meg selv ja), men ser jo at det er laaang vei igjen, men likevel, føler meg bedre enn på mange år, så nyter det! Og så skal det jo bare bli bedre og bedre også, for hver uke som går :)

 

Dere er kjempeheldige som har hytte i kragerø, er jo et nydelig sted! Håper dere får mange fine dager der i sommer :)

 

Må ut en tur i hagen før barna skal legge seg, tid for boccha-spill(?)! Ha det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Idag skjønner jeg virkelig ingenting! Vekta viser 1 hel kg ned denne uka,og jeg forventet å stå stille! Har spist snop hver dag,tuller ikke,og har slite maks hele uka,men har trent noenlunde som vanlig,så er nok det som har redda meg...regner med det er et etterheng fra tidligere dette,men er likevel svært takknemlig for å se et nytt tall på vekta:-D

 

Dobbelsjekka ti ganger for å være helt sikker,men vekta viser idag 98 kg, total nedgang 11,8 kg:-) Hurra,hurra:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tusen takk for det Koala,du er også kjempeflink,jeg heier på deg!!! Er på ferie,derfor lite oppdateringer herfra...men vekta er med på tur,og sist uke viste den 500 gr ned,noe jeg er veldig fornøyd med! Er ikke lett når en er hjemmefra å skulle spise sunt og til faste tider altså!! Idag da jeg skulle veie meg,gikk batteriene på vekta,stakkar den blir jo helt utslitt;-) Så da har jeg en tvangstanke om at jeg ikke kan veie meg igjen før neste onsdag,ellers blir det feil. Regner med jeg stod stille denne uka,så det vil si jeg nå er 97,5 og har gått ned totalt 12,3 kg! *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Koala,du er også kjempeflink,jeg heier på deg!!! Er på ferie,derfor lite oppdateringer herfra...men vekta er med på tur,og sist uke viste den 500 gr ned,noe jeg er veldig fornøyd med! Er ikke lett når en er hjemmefra å skulle spise sunt og til faste tider altså!! Idag da jeg skulle veie meg,gikk batteriene på vekta,stakkar den blir jo helt utslitt;-) Så da har jeg en tvangstanke om at jeg ikke kan veie meg igjen før neste onsdag,ellers blir det feil. Regner med jeg stod stille denne uka,så det vil si jeg nå er 97,5 og har gått ned totalt 12,3 kg! *stolt*

 

Stolt skal du være, veldig bra jobba! Har tro på å ta det skritt for skritt med målet i sikte langt der fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest sarabernard

Ja, så var det på tide å komme igang igjen med registrering og oppdateringer her i tråden min... :) Er klar for ny runde nå, og gleder meg til fortsettelsen.

 

Vekta har stått stille gjennom sommeren, men vet hvorfor, så da er det greit. Har spist egentlig hva jeg har villet hele ferien, men i moderate mengder. Campet 3 uker, vært på/hatt mye besøk, og da er det ikke lett å skulle leve sunt skal jeg si...treningen har jeg heldigvis holdt ved like, så er nok den som har redda meg fra oppgang tror jeg.

 

Ser lyst på høsten, men ser jo at målene mine må justeres etterhvert, ettersom jeg har hatt litt ferie fra slankingen i sommer, men får ta det som det kommer. Føler meg egentlig vel, og stresser mye mindre med tanken på hvordan jeg ser ut. Og tenker også at enda bedre skal det bli framover når enda flere kg forsvinner :)

 

Håper dere alle har og har hatt en fin sommer B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Ny veiing viser ned 500 gr...du verden så vanskelig å komme inn igjen i den standhaftige-meg-fasen, hvor jeg holdt meg unna alt usunt! Nå er det sånn at jaja, bare en liten bit sjokolade, eller jaja bare en bolle...uff, ikke bra, så må virkelig skjerpe meg!

 

Tilbake til å rense huset for usunne varer, og komme inn igjen i fullt fokus! Gleder meg nå til skolen skal begynne igjen neste torsdag, og rutinene kommer på plass igjen, tror det skal bli enklere da :)

 

Er forresten igang igjen med 30 day shred, er på tredje dagen idag, og er sååå støl. Gleder meg til det går over igjen! Og atter en gang, virkelig anbefaler den trenings-dvd`n, er kjempeflott trening :D

 

Ha en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

sarabernard, du er jo superflink! bare det å ikke gå opp om sommeren er jo helt supert og nå er du jo allerede på vei ned igjen:)

 

Jeg var ganske flink de første to ukene på hytta og holdt meg stabil. men de tre siste ukene raknet det helt... vi hadde besøk stort sett hele tiden og da blir det endel god mat og drikke og lite trening.. så jeg er opp 2,5 kg... men startet igjen i dag så de skal FORT av igjen:) var nettopp på første treningstur i lysløypa så nå er jeg svett og god og fornøyd med meg selv;)

 

27. august begynner jeg på kurs igjen og da må jeg ha gått ned igjen så jeg ikke dummer meg ut for kurslederen;)

 

nå skal jeg spise en sunn lunsj:) ha en god dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...