Gå til innhold

Endelig igang :)


Gjest sarabernard
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest sarabernard

Scarymary :D Så koselig å høre fra deg! Håper dere har hatt en fin ferie hele familien! Ja, ikke bare lett med den ferien heller altså...men de to kg går nok fort av igjen, med fullt fokus igjen :) Vi får heie på hverandre alt vi kan igjen! Du merker jo at jeg ikke er veldig aktiv på FB, blir litt lei av å lese skrytet andre har gjort dag for dag... :P

 

Tenker du å trene shred igjen? Begynte igjen på mandag, så idag skal jeg ta 5.dagen min, og var nesten like hardt å komme igang denne gangen som sist, men tenker da at det må være effektivt. Første dag idag jeg ikke er lemster, så det er deilig :)

 

Misunner deg det kurset altså, kunne også trengt en ekstra dytt bak kjenner jeg. Blir litt ensomt innimellom og holde på helt alene med dette.Men da er det jo bra å ha forumet her, hadde aldri klart meg uten inspirasjonen her!

 

Vel, får komme igang med dagen her, og ønsker alle som er innom en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sarabernard

Tross en bra uke viste ikke vekta tegn til å rikke seg i det hele tatt idag... :( Ikke særlig motiverende,men fortsetter i samme tralten! Satser på et bedre resultat neste onsdag :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Føler jeg er noenlunde i siget igjen nå,og håper det fortsetter slik:-) 1 kg ned denne uka,og er veldig fornøyd med det! Sliter fremdeles med endel søtsug,spesielt etter middag,så da har redningen vært et glass pepsi max. Fornøyd med at jeg ikke tyr til sjokolade!! Trener endel styrke, i tillegg til å gå raske eller jogge lette turer ca tre ganger i uka. Føler det er en kombinasjon som fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Flinke flinke Sarabernard! Du har jammen meg holdt motivasjonen over lang tid! Jeg har vært helt utenfor nå, unnskyld! Har igjen brukt meg selv som søppelbøtte og har lagt på meg masse de siste ukene!

 

MEN i går startet jeg på Grete Roede Spinningkurs! Så nå er jeg mer motivert enn noen gang! Gleder meg til å komme nedover igjen, for nå har jeg det ikke bra!! Har også fått med meg to venninner på kurs og da blir konkurranseinstinktet enda mer tent:)

Syklet tom til kurset i går for å få litt ekstra trim! Det jeg ikke tenkte over var at det såklart var mørkt da kurset var over kl 21.30 så det var en risikosport å sykle hjem uten å se noe som helst. Det er ikke lyktestolper hele veien så det var flere ganger jeg tenkte at dette går aldri bra;) Men jeg kom helskinnet hjem og kommer nok til å kjøre neste gang;)

 

Loooooover å være mer aktiv her nå fremover! Nå skal jeg snart få ungene i bhg og så ut for å handle grønsaker og sunn mat:)

 

stor unnskyldklem for at jeg har vært så fraværende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Scarymary, så godt å høre fra deg igjen :D Begynte å bli ganske ensomt her inne ja...trenger virkelig noen å "prate med" altså!

 

Høres fantastisk ut med spinningkurs, og så bra at du har to venninner å konkurrere mot ;) Da skjønner jeg virkelig at konkurranseinstinket kommer fram!!

 

Her har jeg måtte gå til anskaffelse av ny vekt, den gamle var helt kaputt! Den nye er veldig nøyaktig, men viste da også hele TO kg mer enn den forrige viste!!! For å ikke miste hele motivasjonen, plusser jeg likegodt på to kg på startvekta mi, for er helt sikker på at jeg ikke har lagt på meg siste uka. Litt kjipt å begynne om igjen på 98 kg kjenner jeg, men nå skal det bare nedover!!

 

Setter meg egentlig ikke så mange delmål nå, håper bare på å være fornøyd neste sommerferie. Ellers blir det litt stress og dårlig samvittighet hele tiden...Men gjør selvfølgelig så godt jeg kan :)

 

Hvordan har det gått med deg da denne uka? Haha, ser for meg når du skulle sykle hjem fra kurs i mørket :D Farlige greier det der :P

 

Vi skal på hytta til svigers i helga, er redd det blir mye snoping. Skal feire jenta vår, hun blir 6 år idag, så da kommer jeg ikke til å begrense meg så veldig heller. Skal ha fullt fokus fom mandag igjen,det lover jeg :)

 

Ha ei fin helg scarymary, og alle dere andre B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

 

Jeg var på hytta fra onsdag til i går og da blir det lite internett på meg:)

 

Har heller ikke fått trent noe og har spist litt mer tull enn jeg skal, men gikk likevel ned 2 kg! hurra! er på vei i riktig retning igjen:)

 

planen i dag var å levere gutta i bhg og så gå en tur i lysløypa, men så våknet jeg opp med verdens verste hodepine så får håpe det går over før de skal hjem igjen så jeg rekker en tur:) men skal klare å trene mer denne uken for det utgjør en stor forskjell:)

 

nå skal jeg legge meg litt og sove vekk hodepinen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Gratulerer så mye med flott nedgang! For en fantastisk "begynnelse" :) Har tulla masse i maten siste dagene,så tror ikke det er mye å skryte av her i morra...hadde en god trimtur igår,og håper å ta en enda lengre tur ikveld. Håper formen er bedre,god bedringsklem til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk søte deg:) føler meg litt bedre men ble ingen trening. Så fort ungene er i seng, skal jeg nok i seng selv:)

 

Jeg merker allerede nå etter en uke at jeg blir fortere mett, det er digg! Hadde couscous-salat til middag og ble stappmett etter 2/3-deler av det jeg hadde tenkt å spise. var så fornøyd med meg selv da jeg kunne legge noe tilbake i lunsjboksen til i morgen;)prøver å være flink ¨å lage ekstra middag når jeg lager noe som kan brukes som lunsj dagen etter. blir så mye bedre enn å spise brødskiver hele tiden:) I morgen er mannen borte så da blir det fiskesuppe som jeg elsker og han ikke akkurat er så glad i ;)

 

Får ikke trent i morgen siden han er borte hele kvelden men får ta det igjen på torsdag, eller plukke frem igjen Jillian kanskje! Bruker du den enda sarabernard? skal se om hodet er i form til det i morgen! hadde vært digg å komme igang egentlig!

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Så godt å høre du er bedre, satser på at du er helt pigg igjen i morgen!! Jillian ja, jo jeg holdt ut i 14 dager , så kom ei helg med besøk, og det var nok til at jeg mista piffen igjen :(

 

Men vet jo at det er bra trening, så kommer nok snart til å hoppe på level 2 igjen. Klarer for tiden ikke å finne helt ut av dagsrutinene, så Jillian får liksom ikke helt plass akkuratt nå, da er det lettere å gå ut når mannen er hjemme på kvelden, eller ta en trilletur i løpet av dagen...ble ikke noe av treningen ikveld, ettersom mannen skulle bort, så må bli noe bra noe i morra eller torsdag.

 

Mmm, fiskesuppe hørtes veldig fristende ut, det skal jammen jeg også lage en dag! I morra blir det komper hos mamma, ikke fullt så lett i magen det :rolleyes:

 

Ha deg ei god natts søvn, scarymary :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Vel, ukens veiing viser stillstand, dvs 98 kg...har gått tålig bra i matveien denne uka, men foruten en lang skog/fjelltur, så har jeg nesten ikke fått trimma i det siste. Mannen har jobba mye, så håper snart det blir en mer normal hverdag her i huset, da skal trimmen prioriteres igjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Ned 300 gram, men det er vertfall ned :) Var i bursdag til svigermor igår, og da ble det nok litt mer inn enn det som skulle, så skylder på den jeg... :rolleyes: Vel, lander da på pene minus 15 kg, og det er jeg kjempestolt av :D

 

På lørdag kjøpte jeg meg ny bukse og topp, og det i str 42, kan ikke huske sist jeg fikk på meg tøy i den str...!! Er vant til tidligere at alt nytt tøy strammer noe veldig, så det var en deilig følelse å kunne få på seg ei bukse i en "normal" str og ikke føle jeg skulle sprenge alle sømmene :)

 

Ha ei fin uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sarabernard

Ja, så er det et halvt år siden jeg starta denne tråden, og siden jeg begynte kampen mot kiloene. Syns det har gått fint, selv om det har gått litt trått i nedgangen de siste mnd, men går da vertfall nedover, og som de sier er det jo bedre å ta det sakte, så får se på det som sunn vektnedgang :)

 

Har blitt litt stille og ensomt her på tråden, og har funnet ut at for motivasjonens skyld, hopper jeg videre inn på ned 10-20 kg nå. Kommer muligens innom og oppdaterer innimellom her også, men blir nok skjeldnere.

 

Ønsker dere alle og også meg selv lykke til videre på ferden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Vel, innser at jeg trenger min "egen" tråd her likevel, og etter å ha kikket på forskjellige andre tråder der folk bruker det mer som daglig dagbok, har jeg funnet ut at jeg skal bli mye flinkere til å bruke min egen, og mer skrive en dagbok jeg også :)

 

Etter en litt treg periode, virker det som om det begynner å skje noe med vekta igjen. Er en av de som bare MÅ veie seg hver dag, og idag så jeg det laveste tallet hittil, hurra :D

 

MEN,i helga blir det hotell-weekend, og det er jo ikke det helt beste før veidag mandag...håper virkelig jeg klarer holde meg i skinnet og ikke la det skli helt ut, men samtidig kjenner jeg at jeg gleeeder meg til ei frihelg fra hus og hjem altså!!

 

Men er ellers om dagen supermotivert, og syns det går greit i både mat og trim. Trimmen her blir som oftest lange trilleturer, eller litt kortere joggeturer, i tillegg til shreden to-tre ganger i uka. Er det jeg rekker i løpet av ei uke, og står veldig høyt på lista mi...får nærmest panikk om jeg ikke får gjort den trimmen jeg hadde planlagt :blink:

 

Nå er det tid for å lage middag, idag hjemmelaget lasagne med kyllingkjøttdeig, salat og hvitløksbaguetter. Nam-nam ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å bruke det som en dagbok. Eg har jo en blogg også, så eg bruker no begge deler som litt dagbok :)

 

Du er ikkje den eneste som må vege deg kver dag, eg er en av dei også ;)

 

Du klarer deg nok fint i helga. Bare ikkje skei ut altfor mye på alt. Litt er jo lov å skeie ut, men ikkje på alle måltid hele tida, ikkje sant?! Viss du vil ha dessert, så spis gjerne mer grønt og mindre karbs til middagen for eksempel! Drikke myyyye vann før måltidet, så du er litt mett av det når du skal spise, så du ikkje orker kjempemye mat.

 

Fantastisk god middag du skal lage, mmmmmm! Eg personlig holder meg unna baguettene...;) Eg har laga klart vårruller eg. Uten olje utenpå, og med steking i ovn, og ikkje frityr, er det mye sunnere. Og i dag blir det ikkje ris til, men masse salat og grønnsaker. Karbo = sukker..

 

Stå på, Sarabernard, du er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Så koselig at du stikker innom, nyaco, er ofte innom å leser tråden din :) Takker for alle tips, alltid godt å få noen råd på veien! :)

 

Er nå tilbake fra hovedstaden, og fra ei deilig avslappningshelg :) Mannen og jeg har kost oss, og det har gått greit i matveien må jeg vel kunne si :rolleyes:

 

Har ikke skeia ut noe særlig, men blir fort et mindre måltid per dag, og mindre vann, frukt og grønt. Og igår gikk mye av dagen til reise, og da ble det også litt for lenge mellom måltidene, men...sånn kalorimessig har jeg nok holdt meg på lovlige mengder.

 

En annen ting jeg er ganske kry av er at jeg brukte trappene hver gang vi skulle opp eller ned på hotellet, og vi bodde i sjette etasje! Kanskje ikke store bragden for folk flest, men aldri i verden om jeg hadde gidda, eller orka(!) det for et halvt år sia!

 

Hadde ingen følelse på hva vekta kom til å si idag, men den sa desverre en kg opp :blink: !!! Ikke aner jeg hvorfor, men tar dette ganske så med ro :) Vet med meg selv at det jo umulig er fett som har krøpet på i løpet av helga, men at det sannsynligvis har noe å gjøre med endrede rutiner og en mage som blir ganske så treig på reisefot.

 

Krysser fingra for at jeg ser forrige ukes vekt igjen ganske fort! Har vært ute og trillt tur i nesten 1,5 time idag, og gikk 6 km/t, så var svett og god da vi kom hjem igjen :rolleyes:

 

Tenkte på det da jeg gikk, at jeg må bli litt mindre opptatt av den vekta, og heller være kjempefornøyd med at formen er så bra som den er, og at den stadig blir bedre. Vektnedgangen er jo egentlig bare en bonus, mens det som er det viktigste tross alt er helsa!

 

Det var dagens konklusjon da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at du ofte er innom tråden min! :)

 

Ja, på reisefot er det ikkje alltid like lett å vere like striks og flink som man kanskje klarer heime i vanlige kverdagsrutiner. Men må si du er flink sida du ikkje har skeia ut noe spesielt. Og gått trappene istedet for heis! DET er jo kjempebra! Bare blodpumpa (hjertet) får jobbe LITT, så er det jo hjelp i!! :)

 

1 kg opp er ikkje verdens undergang nei :) Eg har gått ned denne veka, men kun 100 gram ;)

 

Supert at du har komt deg ut på tur i dag, det har eg og ;)

 

Formen blir stadig bedre, og det er det beste med hele greia syns eg. Alt er så utrolig mye lettere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Vel, har bevisst holdt meg unna sidene her de siste dagene, er så irritert på meg selv... skjønner ikke at det går an å svinge slik mellom å ha stålkontroll og til å bare plutselig skli totalt ut, og det med vilje :blink:

 

Som sagt hadde vekta gått opp en kg på mandag, og da tok jeg det helt med ro, men så kom tirsdagen og da var vekta gått opp enda en kg!!! :blink:

 

Ble totalt motløs, og isteden for å tenke logisk og si til meg selv at jeg jo er en dust som gidder veie meg så ofte, så bare sklei alt rett ut! Fråtsing er et mildt begrep på hva jeg har foretatt meg de to siste dagene, og nå er jeg så sur på meg selv at jeg liksom ikke kommer igang igjen.

 

Har gått lange turer hver dag disse dagene, så er da noe, men ellers har alt blitt feil... nå er det skikkelig vanskelig å komme inn i registreringa av mat igjen, føler alt er uten nytte :angry:

 

Hmmm, tror dette er første gangen jeg har fått lyst å bare gi opp, er det verdt det liksom? Var jo så flink hele sist uke, med en kostholdscore på 10 hver dag, før helga kom og jeg ikke fikk registrert, men likevel skulle det jo vertfall ikke tilsi at jeg måtte gå TO kg OPP...

 

Vet jeg bare må ta meg sammen nå og komme igang igjen, men duverden så vanskelig! Hvor kommer alle de negative tankene fra, pleier da være ganske positiv tror jeg :mellow: Argh, vil vertfall ikke fortsette med denne sinnstemningen jeg er i nå, så er nødt å være superflink idag, og deretter se om vekta er snillere i morra, bare MÅ sjekke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, jeg har også hatt en sånn uke. Dvs mandag gikk det greit på vekten etter 2 vafler og to små sjokoladekakestykker (men ingen kvelds...) søndag, men tirsdag gikk vekten kraftig opp. Også det etter en uke med 9,8 i kostholdsscore og 4 turer. Men - sånn er det en gang. Etter flere uker med god nedgang så vet jeg jo det at det kan komme en bølgedal, og det gjorde det nå. Min egen skyld, for all del, men som du sier så er det jo rart at så lite skal utgjøre så mye når man er så flink ellers.

Det å ikke gi opp når sånt skjer, men heller tenke at spist er spist og fortsette i samme drivet er ganske vanskelig og en egen kunst. Men du MÅ IKKE gi opp bare pga. ett dårlig resultat! Og du må også tenke på at vekten kan faktisk variere en del fra dag til dag - det kan ha med sykluser å gjøre, maten du har spist etc. Jeg bør f.eks. ikke spise salt mat i helgen når jeg har veiing mandag morgen, for jeg vet at det gir utslag på vekten i form av vann i kroppen.

 

Et annet tips er å ikke veie seg hver dag. Vanskelig, I know, det har faktisk vært folk her inne som har bedt samboer gjemme vekten utenom veiedagene for å klare å la være. Spesielt er dette viktig dersom det å ikke se fremgang hver gang du veier deg kan gi konsekvenser av den typen du har hatt nå. En dag med god innsats ser du ikke nødvendigvis på vekten dagen etter, så hvis jeg var deg ville jeg latt være å veie meg i morgen (forstår godt nysgjerrigheten, men prøv å sette den til side) og vent heller til din faste veiedag.

 

I tillegg er det veldig lurt å bruke målebånd. På den måten kan du se at selv om det står stille en uke, eller kanskje til og med går litt opp på vekten, så kan det likevel hende at du krymper i cm. Når jeg står stille på vekten er ihvertfall det en god trøst for meg, for da skjer det ihvertfall noe!

 

Håper du klarer å komme ut av de dumme tankene og fortsette i fin, gammel stil! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje gi opp, Sarabernard!!! Dette klarer du!! Kom deg over kneika, så er du igang igjen!!

 

NÅR DU FØLER FOR Å SLUTTE, TENK PÅ HVORFOR DU BEGYNTE!!

 

Og du, "some hit the wall, some crush it!" Vi er ikkje av dei som treffer den og lar den knekke oss, vi knuser den!!!

 

Stå på, vi er her med deg!!

 

Og den vekta er noe dritt altså!! Eg (og du!) skulle virkelig klart å la vere å veie oss så ofte. Eg veier meg kver dag, og ofte flere ganger om dagen. Er jo helt obsessed! MEEEEN eg veit og at det er så mye som spiller inn på vekta;

- Underlaget for eksempel! Ha samme underlag kver gang du veier deg!!

- Kortisol og stress kan føre til at du lagrer mer vatn i kroppen.

- Karbohydrater samler med seg vann i kroppen.

- Mat med salt gjør at du holder på mer væske.

- Vannbalansen kan variere.

- og så videre!

 

Lykke til, ikkje gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tusen takk for oppmuntrende ord Krusmynte og nyaco :) Jeg er med fremdeles jeg, vet ikke helt hva som gikk av meg altså, ble bare totalt ustabil der et øyeblikk :blink:

 

Flink dag igår i matveien, og idag dukket mensen opp, en uke før den skulle...dermed problem kanskje oppklart, men har aldri før merket noe til at den har gjort endringer på vekten som nå, så er vel derfor jeg fikk litt panikk.

 

Var på besøk hos ei venninne igår, og hun sa at det var så mange som kommenterte hvor mye tynnere jeg var blitt! Så som du sier nyaco, må huske hvorfor en begynte på dette, og det gjør jeg virkelig, vil aldri tilbake der jeg var, og heller ikke bli værende hvor jeg er nå.

 

SKAL i mål, heia, heia alle oss! :D Ønsker alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det bare var et totalt ustabilt øyeblikk ;) Kan godt hende det er mensen som utgjorde de kiloene ja, men om det ikkje er det, så er det jo bare å fortsette uansett!

 

Vil aldri tilbake nei!

 

Ønsker deg en fin dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Snikveiing fortsetter, og idag viste vekta heldigvis en kg ned igjen, altså har jeg igjen en kg før jeg er nede på forrige ukes vekt. Håper at det ikke skal bli alt for vanskelig å bli kvitt neste kg også :)

 

Skal få til en god trilletur idag også, men begynner å bli temmelig glatt på veiene, så er ikke fullt så lettvint som tidligere. Ønsker meg virkelig ei tredemølle, tror jeg hadde brukt den masse, spesielt nå som vinteren nærmer seg med stormskritt :) Får hinte litt til mannen, er jo ikke sååå lenge til jul... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing fortsetter, og idag viste vekta heldigvis en kg ned igjen, altså har jeg igjen en kg før jeg er nede på forrige ukes vekt. Håper at det ikke skal bli alt for vanskelig å bli kvitt neste kg også :)

 

Skal få til en god trilletur idag også, men begynner å bli temmelig glatt på veiene, så er ikke fullt så lettvint som tidligere. Ønsker meg virkelig ei tredemølle, tror jeg hadde brukt den masse, spesielt nå som vinteren nærmer seg med stormskritt :) Får hinte litt til mannen, er jo ikke sååå lenge til jul... :rolleyes:

 

Eg har fått meg tredemølle i hus nettopp! Men har ikkje fått montert den enda. Eg skal betale den litt kver måned, ellers hadde eg ikkje hatt sjans. Så det kan du jo muligens gjøre? Også bare betale mye et par ganger, så er den nedbetalt på null komma niks ;) Eg er iallfall klar til å trene meg mye opp på intervalltrening i vinter!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...