Gå til innhold

Endelig igang :)


Gjest sarabernard
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest sarabernard

God morgen :)

 

Nyaco, fant en tredemølle på ei helseside, hvor du kunne betale hver mnd, den kosta rundt 5000,- Har fåreslått det for mannen, men han får noia av å ikke betale med en gang, så han sa bare at han har en plan...får bare vente å se hva det blir til :) Men jeg er ganske utålmodig av meg, så vil jo helst ha den NÅ! :)

 

Dagens vekt viste samme resultat som på lørdag, som igjen var det samme som sist mandagsveiing. Altså 97,5...men så tok jeg målene mine, og det er lenge sia sist nå. Fikk en gledelig overaskelse der :D

 

Mål nå (start 11.04.12):

 

Hals: 36(38)

Arm: 36 (39,5)

Bryst: 102,5 (110)

Midje: 93 (111)

Hofte: 110 (125)

Rumpe: 114 (124)

Lår: 69,5 (77)

Vekt: 97,5 (111,8)

 

Det er jo kjempeforskjell! Er så dum at jeg ikke tok førbilder. Hadde helt panikk for kamera da jeg begynte på dette, så ungikk å bli tatt bilde av. Men har jo målene å se tilbake på, og må si jeg er glad jeg tok til vett den gang! Har spart på ei bukse også, som var min favoritt, nå "ramler" den rett av :rolleyes: *STOLT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er bare å stå på dine krav, du skal nok få deg ei tredemølle :lol: Eg derimot, har fått mannen til å montere den, og vi bar den opp 2 etasjer, puh! Men da vi skulle starte den, røk sikringen oppe!! Altså, eg kan ikkje bruke den uten at vi legger opp en ny strømkabel!!! :blink: Og det er dyyyrt... Såååå..... Litt oppgitt for det kan du si!! :huh:

 

Så kjekt med en overraskelse på målene dine!! Eg også angrer på at eg ikkje tok førbilder! Og akkurat som du skriver, slik tenkte eg også. Hadde helt angst for kameraer..... Hatet å se bilder av meg selv... Men eg har tatt bilder no, og kan se tilbake på det om noen kilo iallfall :) Eg målte meg ikkje heller eg, før no i høst....

 

Ååå, ei bukse som ramler av, så bra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Ja, det er bare å stå på dine krav, du skal nok få deg ei tredemølle :lol: Eg derimot, har fått mannen til å montere den, og vi bar den opp 2 etasjer, puh! Men da vi skulle starte den, røk sikringen oppe!! Altså, eg kan ikkje bruke den uten at vi legger opp en ny strømkabel!!! :blink: Og det er dyyyrt... Såååå..... Litt oppgitt for det kan du si!! :huh:

 

Så kjekt med en overraskelse på målene dine!! Eg også angrer på at eg ikkje tok førbilder! Og akkurat som du skriver, slik tenkte eg også. Hadde helt angst for kameraer..... Hatet å se bilder av meg selv... Men eg har tatt bilder no, og kan se tilbake på det om noen kilo iallfall :) Eg målte meg ikkje heller eg, før no i høst....

 

Ååå, ei bukse som ramler av, så bra!! :D

 

 

Ånei, så kjedelig at ikke strømmen holder Nyaco :mellow: Hadde jeg aldri tenkt på før, hmmm...må kanskje undersøke det før vi evt får en i hus vi også. Hadde blitt så skuffa hadde det vært meg i dine skor der, men du virker alltid så positiv og glad, er så oppløftende å se hilsener fra deg, og ikke minst lese inne på tråden din! Du smitter meg med ditt gode humør rett og slett :D Så tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Må bare notere meg dagens vekt, som heldigvis hadde krøpet ned 500 gr siden igår :) Idag var jeg nede på 97 blank igjen, en halv kg igjen så er jeg nede hvor jeg var for to uker siden :)

 

Litt irriterende å rote vekk to uker slik, men likevel så fikk det meg til å tenke meg om, og gjorde til at jeg virkelig fikk vilje til å skjerpe meg igjen, så sånn sett kom det noe positivt ut av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Vekta ned enda 300 idag, så nå er jeg nede på 96,7 :) 200 gram igjen, så er jeg tilbake dit jeg var for to uker siden :) Kaaanskje er jeg heldig og ser det i morra, men det kommer en eller annen dag snart uansett :)

 

Ikveld blir det familiekos med film og godteri. Er totalt imot Halloween-feiringen, så istedenfor at ungene skal bli skremt av alle de fæle kostymene som dukker opp på døra, har vi blitt enige om at vi heller vil gjøre det slik :) (lys og ringeklokke slått av i tillegg...kanskje frekt mot de som ringer på, men syns det er ganske så frekt hele ideen med å skulle dukke opp i de mest fæle kostymer på døra til folk også)

 

Ho mor skal selvfølgelig holde seg langt unna alt usunt snacks, og holde seg til planen om en stor bolle frukt og vaniljekesam, er gøy å være i det flinke moduset nå kjenner jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Og der var jeg nede på 96,5 igjen, hurra :D Og kan fortsette mot 95 tallet, gleder meg til det :)

 

Og klarte dagen igår og kosekveld med glans. Satt å så på de andre som spiste snop, popcorn og julebrus, og jeg hadde faktisk ikke problemer med å la være å smake engang. God følelse når en har kommet så godt inn i det, men vet at faren lurer før en aner det, og fristelsen blir for stor til å motstå, men må bare nyte de dagene det går litt enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, gratulerer med ned 1,1 kg, det er jo kjempebra!!

 

Så utrolig flink du var når du uten problemer kunne sitte og se på at de andre spiste så masse godt! Imponerende!!! No er du i støtet!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Lenge siden jeg har vært inne her, måtte bare ha en liten pause fra denne siden, men ikke fra slankinga altså :) Gjør så godt jeg kan hele uka, men koser meg nok litt for mye i helgene, så kunne nok gått fortere dette, men...

 

Dagens vekt 95,9 kg, og ned 500 gram denne uka, og inn en cm i livet :) Totalt inn 20 cm rundt midjen, men er sånn ca, for da jeg begynte på dette i vår, da hadde jeg vel faktisk talt ingen midje, så er ikke sikkert målene stemmer helt. Nå måler jeg vertfall 91 cm rundt det smaleste på magen, og syns det er deilig å se at cm forsvinner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Dagens vekt 95,7, så det var ned 200 gram denne uka. Går for tiden litt tregt, men er kun min egen feil. Tillater meg å skeie ut litt for mye, men akkuratt nå må det bare være sånn. Går jo nedover, så da er jeg fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til med deg!!

 

Og forresten, no funker tredemølla mi, hehe! Tok skjøteledning inn på et anna rom, og da gikk det :D Intervalltrening heime, here I come :D Også fokuserer eg på styrketreninga på treningssenteret + litt spinning da, for det må eg bare gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tusen takk for hyggelige kommentarer :) Wow, du er i mål, Slippe, så fantastisk det må være! Gratulerer så mye til deg :D Lykke til med å holde vekten, vil tro det er en minst like krevende jobb det som ferden nedover i vekt?! :)

 

Så bra at du får brukt tredemølla nå, Nyaco, gleder meg til min også er i hus, har en følelse av at den nærmer seg ser du ;) Og for en fantastisk nedgang du har, stor beundring herfra! :D

 

Glemte faktisk å måle og veie meg idag, har vært så travelt i det siste, så har på en måte glemt hele vekta utrolig nok...

 

Men regner med jeg står stille om dagen. Fokuserer lite på det å skulle gå ned nå, vil fokusere på det å holde meg stabil ei lita stund nå. Merker at motivasjonen kommer og går hele tiden, så tenker at hvis jeg kan holde meg hvor jeg er nå, så skal jeg heller komme skikkelig igang igjen etter jul :)

 

Lenge siden jeg har registrert mat, og treningen har dabbet av. Føler meg for tiden vel, og syns selv jeg fortjener en liten "pause" nå med god samvittighet. Kanskje det som er farlig i en slik prosess? Men tenker at hvis jeg hele tiden stanger og ikke kommer noe særlig på vei, så kommer jeg til slutt til å bli så lei, og det vil jeg ikke skal skje, så derfor...

 

Har gått ned 16 kg nå, og er fast bestemt på å nå målet mitt. Opprinnelig skulle jeg ha vært i mål til nyttår som kommer, men er godt fornøyd med å ha kommet så langt jeg har. Er SÅ stolt når jeg kan fortelle folk som lurer at jeg faktisk har gått ned et såpass stort antall kg, men er også påpasselig med å fortelle at jeg kun er halvveis på ferden min. :unsure:

 

Uansett, det er herlig å kunne kjenne seg mer vel, og få komplementer, som jeg virkelig tar til meg :rolleyes: Folk skulle bare visst hvor mye det faktisk betyr, at de sier noe pent. En tankevekker til meg selv også der... :blink:

 

Så om det er ei stund til dere ser noe aktivitet fra meg her, så vet dere grunnen. Jeg har altså ikke gitt opp, og er heller ikke lei, men akkuratt motivasjonen for så mye nedgang er ikke helt der, så jeg vil heller komme tilbake med friskt mot like etter nyttår!

 

Ønsker derfor alle som måtte lese dette ei god jul, og lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ta en periode der du stabiliserer deg ja :) Bare ikkje glem å tenke sunt og på det å trene. 16 kg er kjempebra, og det har du all grunn til å vere stolt over! Kjempebra at du føler deg vel, det er jo noe av det beste med vektnedgang det!

 

Komplimenter ja, det betyr så mye. Eg blir så glad når folk seier at eg er så "lekker", blitt så tynn og slank, er så flink å trene osv. Det er så kjekt! Og det er mange av dei som leser bloggen min som eg møter på treningssenteret, på facebook eller kor som helst, som sier at eg inspirerer dei. Blir så glad! :rolleyes:

 

Håper du fortsetter etter nyttår her på forumet, for da snakkes vi veit du :)

 

- RIKTIG GOD JUL -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest sarabernard

Tjohei :) Da er jeg tilbake, etter en liten pause herfra :) Vet med sikkerhet at det har sneket seg på noen kg i løpet av tiden, men disse skal fort av igjen! Venter med å veie meg til jeg er godt igang igjen med trening og kosthold, tør vel ikke helt å innse hele sannheten... :huh:

 

Begynte med friskt mot idag, med 30 min shred, og deretter var det trilletur med brodder på skoa!! Jepp, følte meg som ei gammal dame der jeg gikk og klirret, men er ikke interesert i noe som kan ødelegge muligheten til å kunne trene framover, så broddene blir nok en kjær venn :D

 

Gått tålig greit i matveien idag, fram til jeg etter middag plutselig ferska meg selv i rester av en brownieskake som stod i kjøleskapet :blink: Hva var det liksom? Hodet er innstilt på at alt er lov, og klarer nå ikke en dag uten noe usunt! Men det var idag, i morgen skal det gå enda bedre, uten å glemme meg bort...

 

Så i morra skal det ryddes for usunne varer, og fylles på med frukt og grønt og magre varianter av pålegg og andre ting man kunne få lyst på :)

 

Føles bra å være igang igjen, og målet nå er å klare ned 10-15 kg før sommerferien, da vil jeg i så fall være farlig nær en trivselsvekt! Wiiii :lol: Tenk så fantastisk, og ikke føles det uoppnåelig heller, dette skal jeg klare :D

 

GODT NYTTÅR til alle som måtte komme innom, og lykke til på ferden deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest sarabernard

Så hadde jeg gjemt meg og vært borte herfra litt for lenge :unsure: Skammet meg SÅÅÅ da jeg gikk på vekta etter jul! Ikke at jeg skjønner det helt, men i løpet av en mnd la jeg på meg nærmere sju kg :wacko:

 

Tanken på å gi opp har ikke streifet meg, men selvfølgelig fikk jeg meg et kraftig slag i ansiktet. Vel, så lærte jeg det da at man aldri aldri(!) kan vende tilbake i gamle spor, å ikke tenke over hva jeg trykker i meg. Selv om det er jul, påske, sommerferie eller hva det skulle være, så må jeg ha stålkontroll på hva jeg putter i munnen!

 

Veide meg sist onsdag inn på hele 102,5 kg igjen, og jeg gremmes av å se tresifret igjen. Før jeg veide meg tenkte jeg at det kunne ikke ha gått så veldig galt, for jeg følte ikke på meg at jeg hadde lagt på meg, men da jeg fikk veid meg, ser jeg plutselig helt annerledes på meg selv igjen, og kan ikke fordra hva jeg ser i speilet :( Utrolig hva tallet på vekta har å si for selvfølelsen!

 

Har fått tredemølle i hus, og er knallfornøyd :) Nå finnes ingen unskyldning for verken det ene eller det andre, så siste uka har jeg jammen fått hele 21 TP, og er veldig stolt av det :rolleyes: Da er jeg på mølla 1 time daglig, tom i helgene. Tror nok ikke jeg kommer til å kjøre så intenst framover, men til nå har det bare vært deilig å kunne få trent igjen :)

 

Snikveiing i løpet av uka viser ingen forskjell, så er selvfølgelig veldig demotiverende, med tanke på hvor mye jeg har trimma. Samtidig vet jeg at jeg har kommet litt ut av det med maten, og har ikke vært så nøye med å veie eller å huske på fruktrasjon osv. Redd jeg har spist litt for lite, så har litt å jobbe med framover. Mye å sette seg inn i igjen syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Puh! Treningen har gjort utslag likevel :) Dagens veiing viste ned 1,5 kg denne uka, og jeg er stolt av å være på rett spor igjen :) Så er nå på 101 kg...syns fremdeles det er helt grusomt å se det tresifrede, men snart er det borte igjen. Er jeg veldig flink og heldig kan jeg se to sifret om ei uke, evt uka deretter. Nå skal det vertfall jobbes hardt framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Vinterferie, selv om man ikke er bortreist, kan det fort by på utfordringer ja i form av vaffler, bollebaking og div...er jo koselig å gjøre litt ekstra for barna når de har ferie, men har faktisk klart å ta meg i nakken og holdt meg fra de store utskeielsene denne uka! :rolleyes:

 

Dagens vekt viser TOSIFRET igjen, og jeg fryder meg. Må det bare fortsette slik framover nå. Så nå er jeg 99,8 kg, ned 1,2 siste uka. 16 TP ble det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake etter et avbrekk. Så flott at du er tosifret igjen. Det er jeg blitt også heldigvis. Det er fælt at man skal slite slik hele tiden. Jeg har holdt på slik i nærmere 30 år. Nå er jeg tilbake med en litt annen diett og håper at dette blir siste gang.

Gratulerer med tredemølla. Regner med at den blir flittig brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...