Gå til innhold

Endelig igang :)


Gjest sarabernard
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest sarabernard

Endelig er jeg kommet igang med kampen mot kiloene :D !! Veier nå 109,8(Måtte underveis få ny vekt, og den la til 2 kg, så reell startvekt er 111,8 kg!!) og er 176 cm...dvs veldig stor!!! Målet er å havne like under 80, men veien dit er lang, så delmål er 5 kg om gangen.

 

Har vel alltid så lenge jeg husker hatt følelsen av å være tjukk, men når jeg ser tilbake på bilder, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg kunne tenke slik, og irriterer meg grønn over at jeg ikke bare kunne vært fornøyd slik jeg var... er faktisk litt trist syns jeg nå, at jeg ikke var klar over at jeg faktisk var og så helt normalvektig ut.

 

Før jeg ble gravid første gang for 9 år siden veide jeg rundt 75 kg, noe som er helt greit for min høyde. Jeg skylder ikke på mine 4 graviditeter, for har kun lagt på meg 12, 10, 6 og 4 kg i løpet av svangerskapene, og har rast ned alt pluss noen kg til like etter fødsel.

 

Problemene har kommet i permisjonstidene, med mye hjemmekos og stillesitting. Planen har jo alltid vært å skulle gå masse turer med vogna o.l, men så er der alltid noe annet som må gjøres først i løpet av dagen, og på kveldene har det vært å få lagt ungene, og deretter få på tv og finne fram noe snacks. Eller masse snacks...og dermed har kiloene sneket seg innpå som bare det!

 

Er i permisjon nå¨også, hjemme med en liten en på snart et år. Men nå er det slutt på snoping og all fråtsing. Bestemte meg sist tirsdag, så fom onsdag 11.4 begynte jeg veien mot et sunnere,lettere og bedre liv :)

 

Synes de første dagene nå har gått bra, kjenner fremdeles ikke noe behov for sjokolade ol, noe som jeg er vant til å spise MYE av HVER dag...så det er litt deilig å kjenne at det faktisk går an å klare seg uten. Suget kommer vel etterhvert, akkuratt nå er en vel bare litt speeda for at en iallefall har bestemt seg for å komme igang på denne veien.

 

Er VELDIG motivert på å få dette til, og håper virkelig jeg klarer å holde fokus framover! Skriver dette mest for min egen del, men om noen med samme mål og utgangspunkt har lyst å slå følge her, så hadde det bare vært kjempehyggelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sarabernard

Ukens veiing viser -3 kg, og minus 3 i livvidde, så må vel være fornøyd med det. Kjenner jeg gleder meg virkelig til vekta viser kun tosifret tall,så kommer til å fortsette som jeg har gjort denne uka...går kjempefint å klare meg uten sukker ol,men sliter med å få i meg nok kalorier, så om jeg skal forandre på noe så er det å prøve å øke litt der. Vanskelig å vite hvordan jeg skal fordele kaloriene til måltidene syns jeg... Ligger på ca 1400-1500, og jeg som er så stor burde vertfall holdt meg rundt 1600,om ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til din nye livsstil. Du er nok fullt opptatt du med 4 unger. Kjenner jeg blir sliten bare ved tanken, men det er nok koselig med en så stor gjeng.

3kg er kjempebra, og så flott at du har klart å kutte ut snopet. Mye lettere når man holder seg helt vekk.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Takk for det kikk :) Jo, er travelt i heimen, men ville ikke vært det foruten...kunne faktisk tenkt meg flere barn også, men er nok en sånn person som aldri blir helt ferdig med den tanken, så nå må jeg innse at vi har nok med fire stk :P

 

Ukens veiing og måling var en stor skuffelse :( Kun 100 gram ned, skjønner ingenting...har vært kjempeflink siste uka også, og hadde kun en liten sprekk på søndag, da ungenes godteskål ble for fristende, og forresten ja, pizzaen vi hadde smakte også litt for godt, så ble en større porsjon enn jeg burde...men trodde ikke det skulle ha så mye å si, når jeg ellers har vært så konsekvent...

 

Uansett, jeg fortsetter i samme spor! Har begynt å bevege meg ca 4 ganger i uka, og det er jo ikke min kropp vant til, så kanskje det er litt av grunnen til at jeg ikke så noen forskjell på vekta...får bare vente å se neste uke, om noe skjer da! Ha ei god uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Leste det første innlegget ditt nå og det var som om jeg hadde skrevet det selv! Var rundt 70 kg før og syns selv jeg var forferdelig tjukk! Kunne gitt høyre arm for å få den vekten tilbake! Tenk om jeg kunne vært fornøyd da? Jeg er 173 høy og håper også å komme under 80. Jeg har to gutter på snart 5 og snart 3 år og alt jeg la på meg i begge graviditetene rant av på to tre uker etter fødsel. Så jeg kan kun skylde på meg selv og godteri og potetgull-manien min:) Men nå er det nok og jeg startet på kurs nå på mandag, jeg har bestemt meg for at jeg skal få en fin sommer! Lykke til! Vi klarer dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Hei scarymary :D Godt å høre det er flere i samme båt! Ja, dette skal vi klare, du må ha masse lykke til på kurs! Gi gjerne en lyd om hvordan det går med deg etterhvert :D Alltid spennende å høre hvordan det går med andre også, hjelper å vite at en ikke er alene om denne kampen mot kiloene :) Og ekstra gøy når en har noenlunde samme utgangspunkt og mål :D

 

 

Idag var det tid for veiing igjen, og var temmelig redd det ikke skulle være noen forskjell denne uka heller, men heldigvis stoppa vekta på 105.3 :D Ned 1.4 kg siden sist uke, og totalt på 3 uker 4.5 kg. Må si meg fornøyd med det :)

 

Hadde faktisk min første joggetur i går, er vertfall 10 år siden det har skjedd!! Så er temmelig stolt av meg selv ja! Har en fantastisk mann som backer meg 100 %, og sammen er vi ute på tur 3- 4 ganger i uka. Vel, jogget totalt 1.5 km ca,og gikk rask gange i 3.5 km så ikke den veldige turen, men var ikke så ille som jeg hadde trodd, så det gav faktisk mersmak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Så flink du er! 4,5 kg på tre uker er fantastisk! Jeg har ikke fått veid meg denne uken da kurset var på mandag og da var jeg på hytta.

Det blir sååå spennende på mandag å se hva nåla stopper på!

Så flink du er som jogger, føler det er lenge til jeg er der for å si det sånn:)

Gikk lang tur i dag da, i en lysløype oppi en ås vi har her. Så jeg gikk raskt i 1,5 timer og var svett og fornøyd etterpå:) Tenkte jeg skulle prøve å gå lysløypa 3 ganger i uken og prøve å korte ned tiden for hver gang, forhåpentligvis løper jeg deler av den tilsutt. Tviler på jeg klarer å løpe hele, tror turen tilsammen er på nesten 9 km.

Rapporterer på mandag når jeg har vært på kurs:)

 

Ha en fin helg så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Har også lysløype her, og har gått i den 3-4 ganger i uka, da ca en time hver gang. Merket etterhvert at formen bedret seg, bakkene ble ikke fullt så tunge lenger, og jeg kjente denne uka at jeg ville prøve litt jogging...så utrolig hvor fort en kan kjenne at kroppen blir sterkere, og kanskje litt lettere?

 

Syns du er kjempeflink som går i en og en halv time! Mitt problem der er at jeg blir litt fort lei, så det må helst ikke ta så lang tid med trimmen, maks en time hver gang...

 

God helg til deg også, blir spennende å høre resultatet på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Ned 4,1 kg på disse to ukene! Hurra! Nå ble motivasjonen enda bedre! Heia oss! Vi klarer dette og jeg er sikker på at det blir en deilig sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Så fantastisk resultat!!! Er så imponert over deg :lol:

 

Er her meget spent på vekta i morra, er redd for at der ikke er noen forandring, syns det har vært litt vanskelig de siste dagene, men holder meg innenfor kcal hver dag...har funnet ut at jeg er svakere enn jeg trodde til å begynne med, så kan absolutt ikke ha noe usunt i skuffene her...

 

Tenk, du ser jo snart tosifra tall på vekta, må være såå herlig :P

 

Nå fikk jeg en ekstra puff til å klare å skjerpe meg her, bare det at plutselig har sjokolade dukket opp i tankene mine igjen, og det er så innmari vanskelig å la være å spise den der den ligger og roper på meg... :(

 

Masse skryt til deg, og klapp på skulderen! Vær stolt av deg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Jeg er også over gjennomsnittet glad i sjokolade! Og pottis... og kaker... og godteri... Så jeg sliter også med å holde meg unna det! Jeg tenker mye på hvor mye dette kurset koster meg så jeg ikke skal sprekke helt, måtte knuse sparebøssa for å si det sånn;) Dessuten akter jeg å finne tilbake snillemamma, nå er sintemamma mye tilstede og jeg vet at det skyldes at jeg ikke har det bra selv. Og kommer jeg ned i vekt vet jeg at jeg får det såååå mye bedre:) Da kommer snillemamma og snillekona tilbake forhåpentligvis;)

 

Husk at om vekta står sille en uke er det ikke noen krise:) Vi kommer oss tilbake på hesten igjen:)

 

Tusen takk for skryt :rolleyes: og lykke til med veiing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Hihi...artige uttrykk :lol: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og håper også at snillemamma og snillekona kommer mer fram nå etterhvert!! Har jo ingen andre enn meg selv å skylde på for at kroppen har blitt som den har blitt, og da bør det jo heller ikke gå ut over familien :( Tida går jo så fort også, og en vil jo egentlig bare kose seg mest mulig sammen med dem...Et høydepunkt for meg blir den dagen jeg våger meg inn i et badeland sammen med ungene. Til nå er det alltid mannen som har vært med dem, og jeg sitter på land...

 

Vel, er i allefall mange grunner til å ville legge om livsstilen, og om det kanskje tar litt tid og masse innsats, så er det vertfall 100% verdt det til slutt :P Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Vel, det ble vertfall nedgang denne uka, selv om jeg ikke er veldig fornøyd...men kan kun skylde på meg selv, og går på med friskt mot videre!

 

0,3 ned, og landet akkuratt på 105 kg idag, hadde håpet å komme under 105, og landet på minus 5 kg siden start, men da klarer jeg det til neste uke sannsynligvis.

 

Er ikke verdt utskeielsene verfall!! Så full skjerpings kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt for meg selv av nicket ditt, synes det er morsomt at du valgte en av de beste, feteste kakene som nick! Og måtte lese gjennom tråden din. Både du og Scary Mary er på god vei, fortsett slik, bare pass på å få i deg nok kalorier også for ellers er det lett å stoppe opp. Jeg har lagt på meg i svangerskapene (3 stk) og gått ned nesten alt hver gang men etter siste nå har jeg akkumulert 10kg fra de to første pluss siste så totalt skulle jeg ned 33kg, de første 12-13 forsvant med en gang men så ble det stopp og siste året har jeg nærmest krøpet nedover/vært på stedet hvil. For å komme igang igjen har jeg tatt en kraftinnsats og vært 2 uker på pulver (egentlig motstander, men i nøden spiser selv fanden fluer osv.) og i den forbindelse har jeg spist endel sjokolade-barer (Allevo og Atkins) Disse er gode og tilfører kontrollert mengde kalorier så hvis det er vanskelig å komme opp i kalorier, ta en bar til kaffen istedetfor sjokolade med god samvittighet. Det metter og demper også sug etter sjokolade og snop. Jeg har multippel sklerose og merker at jeg tåler dårlig sjokolade og sukker, så disse sjokolade-barene kommer jeg til å fortsette med istedetfor (spesielt Atkins chocolate brownie var veeeldig god) selv etter at jeg har nådd trivselsvekt.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tusen takk for tips, Koala :) Skal jammen få kjøpt inn noen sånne barer, og teste ut...fant på en av de andre trådene har en måte å regne ut hvor mange kcal jeg skal ha, og endte opp på 1900, så er jo enda mer enn jeg trodde. Ikke lett, men en god idè å ta en bar innimellom :)

 

Og ja, nicket mitt avslører min store kakefavoritt, men heldigvis baker jeg de kun til jul... ;)

 

Lykke til til deg, Koala!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

sarabernard: 0,3 ned er jo kjempebra det da! Du har jo gått ned veldig mye på kort tid og vi kan ikke forvente at det går så fort hele tiden (selv om det ville vært fantastisk deilig, da hadde vi vært ferdig i løpet av kun få mnd) Men vi må nok ta tiden til hjelp:) Jeg håper veldig jeg skal klare målet før vi tipper over til 2013 men det skal nok holde hard;) Men skal ihvertfall ikke være langt unna:)

 

Det er mange som spiser disse barene og trives med det, jeg derimot får bare lyst på mer snop og søtsaker av det så jeg holder meg unna:)

 

Hadde nettopp nå sååå lyst på noe snacks, men klarte å styre unna og skar opp diverse frukt og la det fint på en tallerken og har kost meg med det i steden. Hadde jeg hatt vaniljekesam i kjøleskapet hadde jeg hatt på noen skjeer med det også, det er sååå godt:)

 

Hold fokus jenter så kommer vi oss gjennom dette sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

scarymary: Så flink du er som klarte å stå imot fristelsen om noe snacks! Vaniljekesam skal jeg prøve, det har jeg enda ikke testet ut :) Har også begynt å heller ta et ekstra mellommåltid hvis jeg kjenner for stort sug...Her er også planen at jeg håper å komme i mål med vektnedgangen før 2013, men tror nok også jeg må belage meg på noen mnd inn i det året også...får bare se, vi er i en god stim nå vertfall :lol:

 

Har vært å handlet inn mat idag, og tok med noen av disse barene...måtte ha en i bilen på vei hjem, for da var det lenge siden frokost, og førsteinntrykket er at den smakte forbløffende bra, men fikk også en følelse av å gjøre noe "ulovlig", siden det var sjokolade liksom...men får se, skal i allefall ta en slik lørdagskvelden isteden for annet snacks!

 

Kan godt hende de vil gi meg også bare lyst på enda mer, men akkuratt nå er jeg inne i en god tralt igjen i matveien, så satser på at jeg skal klare meg gjennom helga også, uten å falle for alle fristelsene. Godteskuffen her er helt tom, fant ut da jeg var å handla at akkuratt lørdagsnopet må bare handles på lørdagen, og ikke kjøpe mer enn det de andre her i huset klarer å få i seg i løpet av helgen. En god plan tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Heia:)

 

Bare kjøpe godteri til lørdagen høres ut som en lur plan:) Jeg har en mann som spiser mye godis hele tiden uten å legge på seg så han har ganske mye i hus. Men heldigvis har vi litt forskjellig godis-smak:)

 

Jeg har tenkt mye på at jeg trenger å gå flere kurs for å komme i mål, men det koster jo skjorta så jeg hadde bestemt at det fikk holde med et kurs som en kick-start. Men i dag fikk jeg en god nyhet, snille pappaen min hadde satt over endel sommerferiepenger til meg så da har jeg råd til å gå et kurs til, når det jeg går nå er ferdig:) Det tror jeg at jeg har godt av, for det kurset vil da gå over sommeren, så jeg kan ikke jukse så mye da;)

 

Ellers gikk jeg lysløypa igjen i dag, og brukte 1.15 (ti min kortere enn sist) og inspirert av deg klarte jeg å løpe litt;) Jeg løp veldig korte intervaller, men det utgjorde ca 15 min tilsammen og det er en enorm terskel som jeg endelig har kommet over:) Så nå går det rett vei:) Tror ikke jeg har løpt på ihvertfall 10 år... Jeg spilte aktivt basket i min ungdom og tom da hadde jeg en sperre for å løpe utenfor basketbanen. Skjønner ikke hvorfor, var jo i super form og veide 64! kg...

 

Oi, nå hadde jeg skikkelig munndiarè (eller skrivediarè;))!

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Hei der :D

 

Så gøy å høre at formen blir bedre, er jo kjempebra scarymary :lol: Er utrolig hvor fort en merker at en får mer overskudd og lyst til å få bevegd seg, og det er deilig! Her må jeg ta det litt med ro med joggingen, har begynt å kjenne det så i mine stakkars knær, de får jo sjokk av den røffe behandlingen, så nå får jeg holde meg til kun å gå,håper å måtte vente maks ei uke, så får vi se igjen. Er vanskelig, for har virkelig LYST å jogge, men kan ikke(hadde aldri trodd jeg skulle si noe sånt) :rolleyes:

 

For en snill pappa du har da, hørtes jo ganske så fristende ut med noen ekstra penger :) Er sikkert lurt å følge kurs, når du har muligheten, en får kanskje litt mer press på seg til å prøve å være "flink"? Jeg for min del bor litt avsides, og må kjøre ca en time til nærmeste kurs, så da har jeg funnet ut at det er det enkleste å bare prøve litt selv. Men skulle jo helst ønske at jeg hadde et kurs i nærheten,da hadde jeg nok gått der, vertfall i begynnelsen... Virker som du er på kurs på formiddagen? Hørtes jo veldig greit ut i så fall!

 

Har vært på camping i helga, så har ikke fått vært på nett. Heller ikke veid eller registrert mat, men tror jeg klarte meg ganske bra!

 

Spent på å høre resultat fra kurset ditt idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Woooohoooo!

 

Ned 1 kg denne uken! Under 100!! Hurra!

 

Nå er jeg så lettet, føler denne uken har vært såå vanskelig, men det har gitt resultater likevel:) Var så nervøs da jeg gikk på vekten på kurset;) Går på kurs på formidagen ja:) Er sykemeldt for tiden så har mulighet til det akkurat nå, men fra neste kurs må jeg nok gå på kvelden:)

 

Så kjedelig med knærne dine da! Håper det blir bedre fort så du får løpt, fantastisk at du har lyst! Da blir det jo så mye lettere og morsommere:)

 

Nå skal jeg ut i solen for å hente småttisene i bhg:)

 

Ha det fint så lenge og gleder meg til å høre hvordan veiingen går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Så flott resultat scarymary :D Må være deilig å se tosifret tall altså!! Gleder meg til jeg kommer dit en dag...

 

Trener du noe annet enn å gå/løpe? Og hvor mange kcal ligger du på daglig sånn ca? Og hvordan fordeler du kcal utover dagen? Ble visst mye spørsmål her, går så opp og ned her syns jeg, noen dager går det så greit å få i seg det en skal, mens andre dager går alt litt skeis. Skal helst ligge på 1900 kcal, men det er jo så mye mat at jeg på en måte "stritter litt imot" å få i meg så mye, selv om jeg vet at det kan ødelegge hele forbrenninga om jeg ikke får i meg det jeg skal. Havner som regel mellom 1500-1700 daglig. Løsningen er vel helst å få inn et ekstra mellommåltid, evt øke litt på hvert måltid. Hmmm, skal ikke være enkelt ;)

 

Ha en fin kveld, og stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

Hei hå:)

 

Akkurat nå er det mest ut å gå som er treningen. Liker veldig godt å dra på spinningtimer også, men treningssenteret her skal legge ned så da mistet jeg lysten til å trene der. De stenger om en uke ca så det er like greit å venne seg til å trene ute:) Har tenkt til å komme i gang med Jillian Michaels 30 day shred også, sitter bare så langt inne å komme igang;) Det burde du prøve om du har mulighet, helt sinnsykt bra trening på kun 20 min om dagen! De første 3 dagene jeg trente det var jeg så støl at jeg nesten ikke kom opp trappa her;)

 

Jeg skal ligge på 1900 kcal om dagen, men som deg syns jeg det er vanskelig å komme opp i så mye... kurslederen min er veldig nøye på at man skal spise hver 3. time hele dagen. Så jeg prøver å være flink å ta en banan eller eple f.eks mellom måltidene så det ikke skal gå så lang tid i mellom. Tipper at jeg ligger på et snitt på 1750 kanskje:) Men får kjeft av kurslederen da, hun sier det er viktig å holde riktig antall kcal. Hun sier man kan ta en neve nøtter f.eks på kvelden så er man jo oppe i riktig antall med en gang:)

 

Snart er du under 100 også:)) Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Tok deg på ordet, og har bestilt den treningsdvd-en jeg også, så blir gøy å teste ut:)

 

Kurslederen din ser trivelig ut! Må være inspirerende å møte ei som virkelig har klart å gjennomføre vekttapet, og få tips og råd fra henne!

 

Vi får vel begge jobbe med å øke inntaket av kcal, men er akkuratt som om hele meg stritter litt imot det, så lenge jeg allerede er mett liksom...etter veiedag i morra, skal jeg virkelig prøve hele uka å ligge på det jeg skal. Er jo bare til en får vane på det, så går det litt av seg selv:)

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary

haha, så kult at du bestilte dvd`n! Du kommer ikke til å angre! Si fra når du har den da så kan vi starte samtidig og pushe hverandre gjennom 30 dager!

jeg syns også det føles feil å måtte stappe innpå mat når jeg egentlig er mett... så har nok litt å jobbe med:)

 

Lykke til i morgen, jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...