Gå til innhold

Forhåpentligvis ned 50 kilo


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Så morsomt å lese tråden din. Du har vært kjempeflink!

 

Jeg har nesten et likt utgangspunkt som deg. Veier i dag 115,5 og jeg ser jo at det kan ikke fortsette på denne måten, jeg er nødt til å gjøre noe. Håper å få til å gå ned 50 kg.

 

Skal følge deg jeg :)

 

Hei! Tusen takk :) Så hyggelig med tilbakemeldinger.

 

Jeg tror helt sikkert at du klarer å ned de 50 kiloene. Det er hardt til tider, men det er verdt det. Jeg spiser mer nå enn det jeg gjorde før. Jeg har bare byttet ut til sunnere produkter. Og selvfølgelig spiser jeg mer frukt og grønt.

 

Veldig fint at vi kan følge hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,9 er jo fantastisk bra! Av og til går det litt i rykk og napp - gjerne lite ned en uke og så et stort jafs neste. Men det er jo totalresultatet som teller! :)

Takk for hyggelig hilsen i tråden min også, forresten. Har lenge følt som at jeg har pratet "til meg selv" der inne, det er kjekt å se at andre er innom av og til og. Skal prøve å skjerpe meg og bli flinkere til å legge igjen meldinger til folk selv nå som jeg er ferdig med flytting og har litt bedre tid. Dette skal vi da klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,9 er jo fantastisk bra! Av og til går det litt i rykk og napp - gjerne lite ned en uke og så et stort jafs neste. Men det er jo totalresultatet som teller! :)

Takk for hyggelig hilsen i tråden min også, forresten. Har lenge følt som at jeg har pratet "til meg selv" der inne, det er kjekt å se at andre er innom av og til og. Skal prøve å skjerpe meg og bli flinkere til å legge igjen meldinger til folk selv nå som jeg er ferdig med flytting og har litt bedre tid. Dette skal vi da klare!

 

Ja, vi får prøve å holde sammen vi som er her inne. Har også følt at jeg pratet med meg selv, så det er godt å se at noen faktisk leser det man skriver. Har heller ikke vært flink til å legge igjen meldinger tille andre ;)

 

Vi får satse framover og på at kiloene vil renne av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Enkelte uker er det å ikke gå opp faktisk mer enn hva man kunne drømme om.... Jeg vet at hadde jeg ikke gått på kurs mens jeg holdt på med den verste flyttingen og sånt, så hadde nok jeg gått opp i vekt, da får det helle være et at det ble veldig dyr kilopris på kurset... :) 0,1 ned er 0,1 ned, og har man en viss snøring på hvorfor det er blitt som det har blitt er det egentlig greit - hadde vært verre om innsatsen hadde vært upåklagelig.

Håper du finner igjen litt energi denne uken! Og hvis du klarer det, gi meg gjerne et tips om hvordan, for energien glimrer med sitt fravær her også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

God morgen;)

 

Jeg har akkurat lest gjennom tråden din!!

Du er kjempeflink og meget motiverende;))) Selvom du står stille på vekten din idag så kommer det resultatet neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei, jeg har også akkurat lest gjennom denne tråden!

 

For en fantastisk inspirerende reise du har hatt så langt!

 

Jeg startet på 93,2 kg i april, og har en normal-bmi som ligger mellom 50-62 kg (jeg er veldig lav...), så jeg var ganske langt over, jeg også.

 

Nå ligger jeg på 78,6 kg - dvs, jeg har veiedag imorgen, så kanskje det er lavere ;)

Jeg har et mål om å nå 62 kg til neste sommer, da skal jeg feire bryllupet mitt :)

 

Jeg hører egentlig ikke til inne her, jeg meldte meg nettopp inn og følger noen andre tråder, men jeg satt her og lette etter inspirasjon, og da kom jeg plutselig over deg og tråden din.

 

Gratulerer med den fantastiske jobben du allerede har gjort, og heia heia heia videre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger! :)

 

Jeg håper det beveger på seg igjen neste uke. Jeg vet jo egentlig at det beste jeg kan gjøre er å fortsette på samme måte jeg har gjort, men 100 gram ned på to uker er lettere frustrerende ;)

 

Jeg håper virkelig du klarer målet ditt Frøken Klee. Og tenk så kjekt å ha et bryllup å se fram til. Det må være en stor motivasjonsfaktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh... Drittuke... Har registrert alt jeg spiser og fått god kostholdsscore. Og jeg har over 7 trimpoeng denne uken. Har altså gjort akkurat det jeg skal. Likevel skjer det ikke noenting med verken vekt eller cm. Nå har jeg gått ned bare 100 gram på tre uker og det er fryktelig frustrerende. Sendte en lang rapport til kursleder, så håper å få litt orden på dette til neste uke. Kjenner motivasjonen begynner å glippe når det ikke skjer noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Kanskje kroppen din har vendt seg til det nye regimet?

Hvis jeg setter igang en ny treningsrutine, eller endrer kostholdet, så får jeg en del resultater i starten, men så dabber det av når kroppen er blitt vant til det. Da må jeg finne på noen endringer, for at resultatene skal komme igjen.

 

Drikker du nok vann? Jeg merker at hvis jeg drikker for lite vann, går vektnedgangen saktere. Sikkert fordi vi trenger vannet for at forbrenningen skal få jobbe skikkelig.

 

Håper kurslederen har noen gode råd å gi, jeg vet hvor kjedelig det er å stå stille på vekta, selv om man er "flink" og gjør alt "riktig"!

 

Tvi tvi, jeg heier på deg!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kroppen din har vendt seg til det nye regimet?

Hvis jeg setter igang en ny treningsrutine, eller endrer kostholdet, så får jeg en del resultater i starten, men så dabber det av når kroppen er blitt vant til det. Da må jeg finne på noen endringer, for at resultatene skal komme igjen.

 

Drikker du nok vann? Jeg merker at hvis jeg drikker for lite vann, går vektnedgangen saktere. Sikkert fordi vi trenger vannet for at forbrenningen skal få jobbe skikkelig.

 

Håper kurslederen har noen gode råd å gi, jeg vet hvor kjedelig det er å stå stille på vekta, selv om man er "flink" og gjør alt "riktig"!

 

Tvi tvi, jeg heier på deg!!!!! :)

Takk :)

 

Det kan godt være at jeg har nådd et platå her. Det er litt kjedelig. Har et mål jeg har lyst til å oppnå før jul og dette bremser framgangen min.

 

Jeg kan nok bli bedre på å drikke vann. Jeg var nøye på å passe på det i begynnelsen, men jeg følger vel ikke så nøye på med hvor mye jeg drikker lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Usj... Been there, done that og vet akkurat hvordan du har det! Forrige kurs jeg gikk på gikk jeg ned 0,2 kg eller noe sånt, men nå går alt så meget bedre. For min del så var middagene problemet - bodde hjemme og spiste det jeg fikk servert. Om det var en mager wok eller en schnitzel godt stekt i masse margarin... Og sånne ting spilte mye mer rolle enn jeg trodde! Nå har jeg full kontroll selv igjen, og da går det nedover igjen. Men det tok tid før jeg innså at det var problemet - av og til kan problemområdene være vanskelig å identifisere på egenhånd.

 

Er du flink til å registrere alt du spiser? Isåfall kan du kanskje be kursleder gå igjennom det og komme med forslag til eventuelle endringer du kan gjøre for å få fortgang i tingene. Jeg ble anbefalt en gang å bare spise fisk til middag i en uke av en kursleder. Noe jeg selvsagt ikke gjorde siden jeg ikke liker fisk noe særlig, men det sies at det funker. Har du ligget lenge på samme kalorimengde/meny? Jeg har nemlig også fått anbefalt tidligere å variere litt i hvor mye jeg spiser - eks 1400 og 1650 annenhver dag (dette er bare eksempeltall altså) fordi det visstnok kan "lure" kroppen til å få fortgang på forbrenningen igjen.

Jeg håper uansett at kursleder kan hjelpe og at det løsner snart!!! Er så sinnsykt demotiverende når det ikke skjer noe. Etter at det stod stille på forrige kurs for meg bestemte jeg meg for at jeg prøver ett til og så er det evt stopp for en stund. Men so far so good, og krysser alt for at det fortsetter! :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips, Krusmynte! Jeg har ligget på 1900 kalorier en stund nå. Jeg spurte kursleder om jeg bør endre inntaket, men hun sa jeg fortsatt burde ligge der, så jeg velger å høre på det. Når det gjelder å variere litt hver dag har jeg ikke prøvd det, det virket smart!

 

Jeg er vangligvis nøye med å registrere alt jeg spiser, men selvsagt kan noe glippe.

 

Jeg hadde en dag på søndag hvor jeg skeia fullstendig ut. Jeg fikk besøk av foreldrene mine og hadde bakt. Men endte opp med å spise alle restene selv etterpå. Alt jeg spiste hele dagen var hveteboller, men jeg gikke ikke over kalorigrensa likevel. Men ingen god dag.

 

I dag var jeg stolt av meg selv, for jeg valgte å gå en lang tur i stedet for å sette meg ned i sofaen. Det resulterte i 518 forbrente kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk gått deg en tur:)) Jeg synes det gjør godt både for kropp og sjel. Ellers synes jeg det hørtes ut fornuftig ut det Krusmynte sier.Kanskje prøve det et par uker, slik at gjennomsnittet for uken allikevel blir 1900 kcal. Det er visstnok snittet som teller. Virker ikke det, får du ta det opp på nytt med kursleder eller redusere litt på eget initiativ.

Det er fryktelig kjedelig når man stopper opp, men sånn er det for de fleste av oss i blant. Håper det løsner snart for deg igjen. Ikke mist motet, tenk på det du allerede har gått ned, og at du ikke vil tilbake dit du var. For det vil du vel ikke? Det hjelper for meg å tenke sånn, da holder jeg koken en stund til.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk gått deg en tur:)) Jeg synes det gjør godt både for kropp og sjel. Ellers synes jeg det hørtes ut fornuftig ut det Krusmynte sier.Kanskje prøve det et par uker, slik at gjennomsnittet for uken allikevel blir 1900 kcal. Det er visstnok snittet som teller. Virker ikke det, får du ta det opp på nytt med kursleder eller redusere litt på eget initiativ.

Det er fryktelig kjedelig når man stopper opp, men sånn er det for de fleste av oss i blant. Håper det løsner snart for deg igjen. Ikke mist motet, tenk på det du allerede har gått ned, og at du ikke vil tilbake dit du var. For det vil du vel ikke? Det hjelper for meg å tenke sånn, da holder jeg koken en stund til.

Lykke til videre.

 

Nei, jeg vil virkelig ikke tilbake dit jeg var :) Jeg har kikket litt på bilder fra fire-fem måneder siden og det hjelper veldig på motivasjonen.

 

Jeg har sene dager nesten hver dag neste uke (jobber som lærer og skal ha utviklingssamtaler på ettermiddagene etter jobb). Lurer på om jeg bare skal kjøpe inn Fjordland til disse dagene. Da får jeg en ordentlig middag når jeg kommer hjem.

 

Tusen takk for gode ord og gode råd. Jeg setter virkelig pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg glad :) Denne uka skjedde det endelig noe med vekta og jeg gikk ned 1.4 kilo og 6 cm. Så deilig! Jeg fulgte Krusmyntes råd og varierte kaloriinntaket innenfor den grensa jeg har. Nå har jeg klart et av delmålene mine. Jeg er under 105 kilo (104.6) og har gått ned mer enn 20 kilo. Nå blir neste mål å komme meg under 100. Jeg håper å klare det før jul :D Tusen takk for støtten, alle sammen. Det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg glad :) Denne uka skjedde det endelig noe med vekta og jeg gikk ned 1.4 kilo og 6 cm. Så deilig! Jeg fulgte Krusmyntes råd og varierte kaloriinntaket innenfor den grensa jeg har. Nå har jeg klart et av delmålene mine. Jeg er under 105 kilo (104.6) og har gått ned mer enn 20 kilo. Nå blir neste mål å komme meg under 100. Jeg håper å klare det før jul :D Tusen takk for støtten, alle sammen. Det hjelper :)

Gratulerer! Kjempebra. Legg til side 20 kg margarin på butikken neste gang du er der eller gløtt litt på 20 kg sukker når du går forbi. Det er fryktelig mye mindre å drasse rundt på for skjelettet vårt......som forresten bare veier rundt 2 kg på ett vanlig menneske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo, Tonia. Har du det travelt for tiden? Hvordan er det med deg?

 

Hei!

Ja, de siste ukene har gått litt i ett. Travelt både på jobb og hjemme. Med vekta har det gått både litt opp og ned. Forrige søndag stoppa jeg på 105.3, så det er litt opp fra sist jeg skrev, men ned fra forrige uke.

 

Jeg har meldt meg inn på et treningssenter og er sålangt veldig fornøyd med tilbudet der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du vettu :)). Regnet med det var mye som foregikk. Synes du har vært flink denne uken likevel. Noen ganger må slankeopplegget vike litt, og så er det pån igjen senere. Stå på, Tonia, dette klarer du:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

105.1. Det er ned 200 gram. Og jeg skal være fornøyd så lenge det går den veien. Men jeg må innrømme at jeg er fryktelig lei av det 105-tallet. Føler jeg har vaket opp og ned rundt det i en lang periode nå.

 

Jeg har gjort noen forandringer denne uka. Jeg har, som jeg nevnte tidligere, meldt meg inn på et treningssenter, og der har de tilbud om timer med instruktør for å komme ordentlig i gang. Jeg har hatt den første timen med henne hvor vi snakket om grunnene til at jeg ville begynne å trene og hva jeg liker å trene. Jeg måtte veie meg på en vekt som også viser muskelmasse og andre "fancy" ting, og det viser seg at jeg har ganske stor muskelmasse. Noe som gjør at hvileforbrenning mi ligger på 1898 kalorier. Det er 100 kalorier mer enn det som ble beregner her på GR-sidene. Jeg har derfor valgt å gå opp til meny 4 i håp om at det skal hjelpe. Resultatet denne uka ble at vekta gikk oppover på begynnelsen av uka, men har gått nedover nå mot slutten. Jeg håper virkelig dette hjelper.

 

Nå gleder jeg meg til tirsdag ettermiddag da jeg skal prøve treningsopplegget hun har laget til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...