Gå til innhold

Forhåpentligvis ned 50 kilo


Anbefalte innlegg

Synes du er flink. Ned 0,8 er bra, så skjønner ikke hvorfor du ikke er fornøyd med det. Kjempebra sier nå jeg :D

 

Da har jeg kommet i mål, og har hatt min første dag med hold vekten. Kurset starter ikke før i begynnelsen av august, men må jo hoppe i det nå, kan ikke la det skli fram til det starter. Har økt med 200 kalorier, så får se hvordan det går.

 

Utifra det jeg satte som trivselsvekt fra start av, har jeg vel en kg igjen, det var 58 kg. Men jeg vil ikke så langt ned, vil ligge på 59,9 og det var ned 0,9 siste uke, så vekta idag viste 59,4. Men da har jeg litt å gå på når jeg nå skal øke med mat. Det blir sikkert en del prøving og feiling :)

 

Vi står på videre, og vi er flinke :P

Jeg er veldig fornøyd med nedgangen, altså :) Det er jeg absolutt. Jeg var bare ikke så fornøyd med noen av valgene jeg tok, men den uka er lagt bak meg. Gratulerer så mye med å ha klart målet ditt. Det er jo helt fantastisk! Jeg synes det du sier om trivselsvekt høres veldig fornuftig ut. Du må ha masse lykke til med å finne riktig meny framover. Det blir spennende å høre hva du kommer fram til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og jeg har gått ned 800 gram denne uka og det er jeg veldig fornøyd med :) Det er kjempemotiverende å se at nedgangen fortsetter. Uka har gått veldig bra, men det er ferie så det har nok blitt litt mer vin og is enn vanlig. Jeg håper på fortsatt nedgang neste uke også :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Tonia, du er virkelig på rett spor :D

 

Går sånn passe med mat for meg. Har økt noe, og skal øke inntaket mer videre, men viktig å ta det litt gradvis. Turen med hunden tas hver dag, det har blitt en vane for oss begge to, og vi har jo så godt av det også, begge to :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Tonia, du er virkelig på rett spor :D

 

Går sånn passe med mat for meg. Har økt noe, og skal øke inntaket mer videre, men viktig å ta det litt gradvis. Turen med hunden tas hver dag, det har blitt en vane for oss begge to, og vi har jo så godt av det også, begge to :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Og vi er flinke :P

 

Jeg kan tenke meg at det er vanskelig å øke matinntaket når man er vant til å spise redusert. Det er nok helt riktig å ta det litt gradvis. Jeg synes du er kjempeflink som er ute og går lang tur med hunden din hver dag. Du har nok helt rett i at dere har godt av det begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld til deg.

 

Vekta gikk greit idag, så da kan jeg øke til 1800 kalorier.

 

Jeg har ikke noe problemer med å øke matinntaket, heller det motsatte, må jobbe for å begrense, ikke ta av mer enn det som er anbefalt. Jeg har igrunnen vært en del sulten i disse månedene, så det er veldig fint å ha kommet så langt at jeg kan øke. Er fortsatt sulten, men det var værst de første dagene etter at jeg begynte å øke, føler meg mer mett nå :)

 

Det er fordel med hund, hun må ha tur og mosjon hver dag, og da må jeg være med :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der. Vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 200 gram ned denne uka, men nedover jo fortsatt nedover. Litt surt er det iom at jeg har vært flink både med mat og trim denne uka.

 

Kursleder mente jeg kunne øke kaloriinntaket fordi jeg har økt treningsmengden i det siste og spist litt for lite i forhold til mengden trening, så da skal jeg prøve det den kommende uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble veiedagen flytttet en dag denne uka. Jeg var bortreist i hele helga for å feire 60-årsdagen til moren min. Forrige uke gikk veldig bra i begynnelsen av uka. Jeg økte inntaket til 1900 kalorier og fortsatte å trene mye. Det fungerte bra og jeg så resultatene på vekta. Så kom helga og ting gikk ikke like bra. Jeg fikk ikke trent og spiste altfor mye både fredag, lørdag og søndag. Jeg toppet helga med godt over 3000 kalorier på lørdag. I dag viste vekta at jeg hadde gått opp 300 gram. Jeg fryktet at det kanskje kunne være mer.

 

Men denne uka satser jeg på at disse grammene skal av igjen og med renter. Jeg ser fram til et mer normalt kosthold igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ned 1.1 kilo ned denne uka :) Det er jeg utrolig fornøyd med for jeg har vært syk og har ikke fått inn den treninga jeg hadde planlagt. Men jeg har vært nøye med maten og spist det jeg skulle og ikke noe mer. Har satt meg et ganske "hårete" mål om 10 kg ned til jul og en pangstart på 1.1 kilo hjelper veldig på motivasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 kilo denne uka og jeg er så fornøyd for da har jeg nådd et personlig mål, om ikke et av mine offisielle delmål. Veier nå under 110 kilo, nærmere bestemt 109,2 og har klart å gå ned over 15 kilo :D

 

Gratulerer! Så flott.Synes du er kjempeflink jeg og imponert over innsatsviljen din. Stå på videre, sikker på at du klarer dette:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så flott.Synes du er kjempeflink jeg og imponert over innsatsviljen din. Stå på videre, sikker på at du klarer dette:))

Tusen takk :) Så hyggelig med koselig tilbakemelding. Nå har jeg virkelig bestemt meg for at jeg vil ned i vekt, og da har jeg fått troen på at jeg klarer det selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram ned denne uka. Jeg er egentlig ikke helt fornøyd, men fikk huden full av kjeft av ei venninne da jeg ymtet frampå om det. "All nedgang er bra!" sa hun. Og det har hun egentlig fullstendig rett i. Jeg velger heller å fokusere på tallene som fortelle meg at jeg har gått ned 17 kilo til sammen. Og BMIen min viser at jeg nå har gått fra fedme klasse II til fedme. Det er også fint å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din har helt rett, ned er ned om det så er 100 gram:))) Det er da deilig å se at vekten går nedover og bmien blir bare bedre og bedre? Synes du er kjempeflink. Stå på. Det vil nok variere litt hvor mye du går ned i uka etterhvert som du får mindre å ta av. Sikker på du når målet ditt, heier i hvertfall på deg:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din har helt rett, ned er ned om det så er 100 gram:))) Det er da deilig å se at vekten går nedover og bmien blir bare bedre og bedre? Synes du er kjempeflink. Stå på. Det vil nok variere litt hvor mye du går ned i uka etterhvert som du får mindre å ta av. Sikker på du når målet ditt, heier i hvertfall på deg:)))

 

Tusen takk! :) Så hyggelig å vite at det er noen der ute som heier på en. Det gjør det litt enklere. Ja, det er kjempedeilig å se at både vekt og bmi går nedover. Det er også veldig gøy at jeg får veldig mange komplimenter av kolleger som har lagt merke til nedgangen min. Har i dag gått gjennom klesskapet mitt og funnet ut at veldig mye av det gamle tøyet mitt passer igjen. Det var utrolig deilig :)

 

Hvordan går det med deg og kampen mot kiloene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at folk legger merke til det og nydelig når gamle klær passer:)))

Jeg har stått på stedet hvil siden juni. Har fortsatt 3 kg igjen til normalvekt iflg bmi. Og ca 12 igjen til trivselsvekt. Hører ikke hjemme på dette forumet, men titter litt innom, og syntes du virket så alene i tråden din. Vktig med tilbakemeldinger tror jeg. Selv om ikke jeg har slitt med så voldsom overvekt, vet jeg litt om hva det kreves. Min mor veide et tresifret antall kilo for noen år siden. Hun klarte å gå ned fra str 56 og bruker nå 42-44. Har holdt seg stabil der en stund. Vekten varierer med noen få kilo opp eller ned og hun er fornøyd. Hun strevde med overvekten i mange år før hun endelig greide å gjøre noe med den. Derfor heier jeg på deg, fordi du har tatt tak i adskillig yngre alder. Er litt lettere da.

Stikker innom deg av og til og ser hvordan det går. Er ikke alltid jeg skriver noe, men er som sagt innom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at folk legger merke til det og nydelig når gamle klær passer:)))

Jeg har stått på stedet hvil siden juni. Har fortsatt 3 kg igjen til normalvekt iflg bmi. Og ca 12 igjen til trivselsvekt. Hører ikke hjemme på dette forumet, men titter litt innom, og syntes du virket så alene i tråden din. Vktig med tilbakemeldinger tror jeg. Selv om ikke jeg har slitt med så voldsom overvekt, vet jeg litt om hva det kreves. Min mor veide et tresifret antall kilo for noen år siden. Hun klarte å gå ned fra str 56 og bruker nå 42-44. Har holdt seg stabil der en stund. Vekten varierer med noen få kilo opp eller ned og hun er fornøyd. Hun strevde med overvekten i mange år før hun endelig greide å gjøre noe med den. Derfor heier jeg på deg, fordi du har tatt tak i adskillig yngre alder. Er litt lettere da.

Stikker innom deg av og til og ser hvordan det går. Er ikke alltid jeg skriver noe, men er som sagt innom. :)

 

Å, så kjedelig å stå på stedet hvil. Jeg håper det vil løsne for deg snart slik at du blir kvitt de ekstra kiloene. Så godt gjort av moren din å klare å gå ned så mye. Det er veldig inspirerende.

 

Ja, det er litt ensomt her i tråden, men jeg har ikke tenkt å gi meg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så morsomt å lese tråden din. Du har vært kjempeflink!

 

Jeg har nesten et likt utgangspunkt som deg. Veier i dag 115,5 og jeg ser jo at det kan ikke fortsette på denne måten, jeg er nødt til å gjøre noe. Håper å få til å gå ned 50 kg.

 

Skal følge deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...