Gå til innhold

Forhåpentligvis ned 50 kilo


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ei jente på snart 29 år som akkurat har begynt på GR. Jeg har vært overvektig hele livet, men det har aldri vært så ille som det det er nå. Jeg har alltid hatt en skrekk for å veie meg fordi jeg vet at jeg ikke vil like tallet vekta viser. Tirsdag etter påske tvang jeg meg likevel til å gjøre det og vekta viste 125(!) kilo. I en tid hadde jeg tenkt på at jeg måtte prøve å gå ned i vekt, men det var å se det tallet på vekta som virkelig fikk meg til å forsøke.

 

Jeg begynner nå på min tredje uke. Jeg synes det å legge om kostholdet har gått overraskende lett, selv om jeg synes det er vanskelig å spise nok grønnsaker og variert nok grønnsaker til at jeg ikke blir lei. Jeg har vel innsett at jeg vel ikke har spist så altfor mye mat før. Problemet har vel heller vært at jeg har spist helt feil type mat og at jeg har vært altfor glad i potetgull og godteri. Prøver også å kutte ut lettbrus, for lettbrus for meg fører meg seg et sug etter flere utskeielser.

 

Når det gjelder trening, er jeg ikke kommet ordentlig i gang med det enda. Jeg har alltid vært mye stillesittende og har vel trivdes altfor godt med det. Men jeg har da begynt å gå hjem fra jobb et par ganger i uka. Dette er en tur på rundt en time og det er vel bedre enn ingenting. Jeg har et mål om å kunne gå hjem fra jobb minst tre ganger i uka og i tillegg trene på andre måter de andre dagene, slik at jeg får trent noe hver dag.

 

Jeg har veiedager på søndager og det jeg syntes har vært veldig inspirerende er at jeg har gått ned 1,3 kilo i begge de to foregående ukene. Det vil si at jeg på to uker har gått ned 2,6 kilo til sammen. Dette gir meg motivasjon til å fortsette.

 

Jeg har enda ikke meldt meg på kurs, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å gjøre dette en gang i framtida.

 

Jeg håper på å kunne bruke denne tråden ganske ofte og rapportere om oppturer og nedturer. Målet mitt er å nå 75 kilo, men jeg har satt mitt første delmål til 115 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Hei.

 

Jeg er ei jente på snart 29 år som akkurat har begynt på GR. Jeg har vært overvektig hele livet, men det har aldri vært så ille som det det er nå. Jeg har alltid hatt en skrekk for å veie meg fordi jeg vet at jeg ikke vil like tallet vekta viser. Tirsdag etter påske tvang jeg meg likevel til å gjøre det og vekta viste 125(!) kilo. I en tid hadde jeg tenkt på at jeg måtte prøve å gå ned i vekt, men det var å se det tallet på vekta som virkelig fikk meg til å forsøke.

 

Jeg begynner nå på min tredje uke. Jeg synes det å legge om kostholdet har gått overraskende lett, selv om jeg synes det er vanskelig å spise nok grønnsaker og variert nok grønnsaker til at jeg ikke blir lei. Jeg har vel innsett at jeg vel ikke har spist så altfor mye mat før. Problemet har vel heller vært at jeg har spist helt feil type mat og at jeg har vært altfor glad i potetgull og godteri. Prøver også å kutte ut lettbrus, for lettbrus for meg fører meg seg et sug etter flere utskeielser.

 

Når det gjelder trening, er jeg ikke kommet ordentlig i gang med det enda. Jeg har alltid vært mye stillesittende og har vel trivdes altfor godt med det. Men jeg har da begynt å gå hjem fra jobb et par ganger i uka. Dette er en tur på rundt en time og det er vel bedre enn ingenting. Jeg har et mål om å kunne gå hjem fra jobb minst tre ganger i uka og i tillegg trene på andre måter de andre dagene, slik at jeg får trent noe hver dag.

 

Jeg har veiedager på søndager og det jeg syntes har vært veldig inspirerende er at jeg har gått ned 1,3 kilo i begge de to foregående ukene. Det vil si at jeg på to uker har gått ned 2,6 kilo til sammen. Dette gir meg motivasjon til å fortsette.

 

Jeg har enda ikke meldt meg på kurs, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å gjøre dette en gang i framtida.

 

Jeg håper på å kunne bruke denne tråden ganske ofte og rapportere om oppturer og nedturer. Målet mitt er å nå 75 kilo, men jeg har satt mitt første delmål til 115 kilo.

 

vektklubben har for meg blitt en viktig del i det å gå ned i vekt. Jeg passer på å skrive ned hva jeg spise og drikker til den minste detalj. Og det funker veldig bra for meg denne gangen fordi jeg ser resultater ut av det. treningen er det så som så med, men en gang i mellom når det er tid til det i hverdagen med 3 barn. Men de delemål du har høres superfornuftig ut og dette skal du nok klare.

Men jeg legger ved et par råd jeg har fått på veien som har hjelpt meg veldig

- ikke gå sulten på butikken

- ha alltid noe sundt i vesken når man er noen plass og husk da på å regn ut hvor mange kcal det er i den boks/pose du har det i så du vet hvor mange kcal du får i deg.

- ikke få i deg kalorier via drikke (altså kutte ut brus, juice osv.) Fanta free og pepsi max er ja produkter her på vektklubben, men hvis det fører med seg flere fristelser så bør du som du også

selv skriver, kutte dem ut. :)

 

masse lykke til og håper vi kan følges på denne vei.

 

ps begynte også (atter en gang) den 1.april og har gått ned 3,5 kg så langt.

 

Gleder meg til å følge deg på denne vei..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vektklubben har for meg blitt en viktig del i det å gå ned i vekt. Jeg passer på å skrive ned hva jeg spise og drikker til den minste detalj. Og det funker veldig bra for meg denne gangen fordi jeg ser resultater ut av det. treningen er det så som så med, men en gang i mellom når det er tid til det i hverdagen med 3 barn. Men de delemål du har høres superfornuftig ut og dette skal du nok klare.

Men jeg legger ved et par råd jeg har fått på veien som har hjelpt meg veldig

- ikke gå sulten på butikken

- ha alltid noe sundt i vesken når man er noen plass og husk da på å regn ut hvor mange kcal det er i den boks/pose du har det i så du vet hvor mange kcal du får i deg.

- ikke få i deg kalorier via drikke (altså kutte ut brus, juice osv.) Fanta free og pepsi max er ja produkter her på vektklubben, men hvis det fører med seg flere fristelser så bør du som du også

selv skriver, kutte dem ut. :)

 

masse lykke til og håper vi kan følges på denne vei.

 

ps begynte også (atter en gang) den 1.april og har gått ned 3,5 kg så langt.

 

Gleder meg til å følge deg på denne vei..... :D

 

Tusen takk for gode råd :) Det setter jeg pris på. Jeg liker også veldig godt at jeg ser resultater på vekta.

 

Det høres jo ut som du er på god vei selv også. Det blir spennende å se hvordan det vil gå med oss utover vår og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Tusen takk for gode råd :) Det setter jeg pris på. Jeg liker også veldig godt at jeg ser resultater på vekta.

 

Det høres jo ut som du er på god vei selv også. Det blir spennende å se hvordan det vil gå med oss utover vår og sommer.

 

Ja spennende vil det bli. Jeg har fått tatt et "før" bilde hvor jeg har trangt tøy på så jeg kan ta en titt på når jeg trenger til motivasjon for å fortsette slankingen og det å se det bilde er god motivasjon for meg til å fortsette til å ligge ca på de 1600 kcal. Bildet viser meg hvor stor jeg faktisk er og hvor motbydelig stygt det er med den mage jeg har. Det hjelper meg til å tenke over hva jeg dytter inn i munnen.

Men jeg gleder meg til å følge deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka begynte veldig bra både med trening og kosthold, men jeg må innrømme at det dabbet av utover i uka, spesielt med trening. Når det gjelder kostholdet har egentlig fristelsene stått i kø med to restaurantbesøk og to bursdagsfeiringer på jobb. Men det er jo utfordringer man lærer av, er det ikke det? :)

 

Alt i alt, må jeg si meg veldig fornøyd med uka. Da jeg skulle veie meg i dag hadde jeg gått ned 700 gram siden forrige uke. Det utgjør 3.3 kg på de tre ukene siden jeg startet med GR. Jeg må si at det gir meg masse motivasjon til å fotsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Denne uka begynte veldig bra både med trening og kosthold, men jeg må innrømme at det dabbet av utover i uka, spesielt med trening. Når det gjelder kostholdet har egentlig fristelsene stått i kø med to restaurantbesøk og to bursdagsfeiringer på jobb. Men det er jo utfordringer man lærer av, er det ikke det? :)

 

Alt i alt, må jeg si meg veldig fornøyd med uka. Da jeg skulle veie meg i dag hadde jeg gått ned 700 gram siden forrige uke. Det utgjør 3.3 kg på de tre ukene siden jeg startet med GR. Jeg må si at det gir meg masse motivasjon til å fotsette.

gratulerer med vektnedgang da. det er da supert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med vektnedgang da. det er da supert :D

 

Takk :) Det er utrolig motiverende å se vekta gå nedover selv om jeg ikke føler at jeg har vært flink. Det får meg til å ville stå på bedre neste uke.

 

Det jeg merker at jeg har litt problemer med når uka blir som den blir, er å bare gå på vekta en gang i uka. Jeg snikveier meg nesten hver dag for å se hvordan vekta ligger an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har kommet godt i gang med trening denne uka her. Har akkurat blitt ferdig med 40 minutter zumba for andre dag på rad (riktignok foran tven hjemme, fordi det føles ganske trygt her hvor ingen kan se meg). Og i morgen har jeg planlagt å gå Akerselva ned med ei venninne.

 

Håper at dette gir utslag når jeg skal på vekta igjen om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det veiedag en dag tidligere i og med at jeg ikke får mulighet til å veie meg i morgen. Jeg er bortreist og det er bursdagshelg, så det blir nok litt kos litt i helga, vil jeg tro.

 

Resultatet var bare 300 gram ned, men midjen hadde gått inn med 2 cm. Det må jeg si meg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Føler jeg har kommet godt i gang med trening denne uka her. Har akkurat blitt ferdig med 40 minutter zumba for andre dag på rad (riktignok foran tven hjemme, fordi det føles ganske trygt her hvor ingen kan se meg). Og i morgen har jeg planlagt å gå Akerselva ned med ei venninne.

 

Håper at dette gir utslag når jeg skal på vekta igjen om noen dager :)

 

Hvor bestiller man Zumba? Og hvor mye koster det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestiller man Zumba? Og hvor mye koster det? :)

 

Jeg bestilte min på cdon.no. Der er det forskjellige utgaver du kan kjøpe og til forskjellige priser. Den jeg valgte har tre forskjellige dvder og toning sticks og kostet 399 kr. Den har også med et innføringskurs i zumba og det er veldig fint for sånne som meg som er helt nybegynnere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonnie

Jeg bestilte min på cdon.no. Der er det forskjellige utgaver du kan kjøpe og til forskjellige priser. Den jeg valgte har tre forskjellige dvder og toning sticks og kostet 399 kr. Den har også med et innføringskurs i zumba og det er veldig fint for sånne som meg som er helt nybegynnere ;)

 

Oki, takk for svar! :) Tror jammen meg at jeg skal prøve meg på Zumba :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og jeg trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg gikk på vekta (selv om jeg jo har snikveid meg litt gjennom uka). Den viste 118.9 kilo. Jeg måtte prøve den mange forskjellige ganger i forskjellige rom på forskjellige underlag for å forsikre meg. Jeg fikk variasjoner fra 118.8 til 119 og valgte å loggføre det høyeste tallet.

 

Dette vil si at jeg har gått ned 2.4 kilo og 1 cm rundt livet denne uka :D Må si jeg er veldig, veldig fornøyd. Har jo lest at vekta kan variere veldig fra uke til uke, men har ikke opplevd det selv enda.

 

Dette gir masse motivasjon til videre jobbing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, gratulerer :D

 

Skal snart tur med hunden. Steller på kirkegården for en gammel tante, så idag tar jeg det som gåtur, via Plantasjen. Sekk på ryggen til planter og så har jeg med en liten spade, kjekt å slippe noe ekstra i hendene. Og så vil det bli 10 km, bra søndagstur :)

 

Vi står på videre for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, gratulerer :D

 

Skal snart tur med hunden. Steller på kirkegården for en gammel tante, så idag tar jeg det som gåtur, via Plantasjen. Sekk på ryggen til planter og så har jeg med en liten spade, kjekt å slippe noe ekstra i hendene. Og så vil det bli 10 km, bra søndagstur :)

 

Vi står på videre for i mål skal vi :P

 

Det høres jo ut som en veldig god søndagstur :) Synes det alltid er veldig greit å ha noe på ryggen slik at man har hendene fri.

 

Skal selv ta en rettebunke i dag, men skal nok klare å presse inn litt trening likevel. Blir nok litt zumba i stua, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen var fin, men først snudde vi på trappa og skiftet fra t-skjorte til genser, ble møtt av sur vind, enda det virket så fint innenfra. Driver med innetrim som deg, tror det er ok med litt variert. Holder på med 30 days shred, men har døpt den om til 45-60 days shred. Tok en runde idag tidlig, så nå er dagens trim unnagjort, deilig det. Litt sliten i ben og hofter, men det er helt greit :)

 

God søndag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen var fin, men først snudde vi på trappa og skiftet fra t-skjorte til genser, ble møtt av sur vind, enda det virket så fint innenfra. Driver med innetrim som deg, tror det er ok med litt variert. Holder på med 30 days shred, men har døpt den om til 45-60 days shred. Tok en runde idag tidlig, så nå er dagens trim unnagjort, deilig det. Litt sliten i ben og hofter, men det er helt greit :)

 

God søndag videre :)

 

Hvordan virker 30 days shred? Har sett at det er flere her inne som driver med det, men har ikke prøvd det selv.

 

God søndag til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som 30 days shred virker bra. Synes den er hard, og skal ikke påstå at det er like bra som dem som demonstrerer, men henger med. Er igrunnen artig også, spesielt når den er unnagjort, da er jeg rimelig svett og varm :D

 

Det er 3 nivåer, og meningen at en skal bytte etter 10 dager, men jeg har nå holdt på litt lenger. Er på nivå 2 nå, har vært det denne uka, og tar det samme en uke til. Hele kroppen i arbeid kan en si.

 

Kjøpte en samling med 4 dvd'er, er laget av Lillian Michaels, hun som er trener i The biggest loser, hvis du har sett det programmet på tv. Er første dvd jeg trener etter nå, så blir ikke tom for treningsoppgaver med det første :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og spist med ei venninne i dag. Veldig fornøyd med at jeg klarte å stå over de største fristelsene og at det ikke ble noen dessert. Riktignok var vi på Fridays og de sunne alternativene står jo ikke akkurat i kø der. Men det ble laks med potetmos og grønnsaker og det smakte veldig, veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Har vært ute og spist med ei venninne i dag. Veldig fornøyd med at jeg klarte å stå over de største fristelsene og at det ikke ble noen dessert. Riktignok var vi på Fridays og de sunne alternativene står jo ikke akkurat i kø der. Men det ble laks med potetmos og grønnsaker og det smakte veldig, veldig godt :)

så bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...