Gå til innhold

Forhåpentligvis ned 50 kilo


Anbefalte innlegg

Så bra at du har begynt å trene på senter! Husk å benytte deg av det de har av tilbud. Enkelte sentre har 2 eller flere ganger med veiledning gratis, og benytt deg av det! Og ikke minst av saltimene dersom de har det og du synes det er kjekt. Vær obs på at hvis du har grusom fryktelig gangsperr som jeg har hatt etter mine timer med personlig trening så kan vekten stå stille eller til og med gå opp, for gangsperr binder visst vann i kroppen. Men så skal du se at du klarer å komme deg forbi platået på rundt 105 kg som du klager på at du har ligget på en stund. For min del var det 110 - faktisk har det stoppet der to ganger når jeg har gått på kurs. Ble stående bom stille og gav til slutt opp begge gangene. Men ikke denne gangen! Og det er jeg glad for. Kombinasjonen GR og trening skal få meg ned på de tallene jeg vil se (har ikke bestemt meg for helt hva det er enda) og forbli der! Sånn er det med den saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har begynt å trene på senter! Husk å benytte deg av det de har av tilbud. Enkelte sentre har 2 eller flere ganger med veiledning gratis, og benytt deg av det! Og ikke minst av saltimene dersom de har det og du synes det er kjekt. Vær obs på at hvis du har grusom fryktelig gangsperr som jeg har hatt etter mine timer med personlig trening så kan vekten stå stille eller til og med gå opp, for gangsperr binder visst vann i kroppen. Men så skal du se at du klarer å komme deg forbi platået på rundt 105 kg som du klager på at du har ligget på en stund. For min del var det 110 - faktisk har det stoppet der to ganger når jeg har gått på kurs. Ble stående bom stille og gav til slutt opp begge gangene. Men ikke denne gangen! Og det er jeg glad for. Kombinasjonen GR og trening skal få meg ned på de tallene jeg vil se (har ikke bestemt meg for helt hva det er enda) og forbli der! Sånn er det med den saken! :)

 

Så utrolig bra innstilling du har! :) Det er den eneste riktige å ha. Jeg har ikke tenkt å gi opp, selv om jeg har tenkt det flere ganger. Jeg føler jeg har kommet for langt til det. Og dette er jo noe jeg virkelig vil. Men det hjelper å få ut frustrasjonen.

 

Jeg har tenkt å prøve saltimene etterhvert. De har tilbud om 3 timer veiledning. Har hatt den første og skal ha den andre nå på tirsdag. Hadde vondt i muskler jeg ikke visste jeg hadde en gang etter den første timen (det viste meg at jeg faktisk har magemuskler under alt fettet ;))

 

I abonnementet er det inkludert gratis bruk av svømmehall. Har benytta meg av det et par ganger allerede og skal dit igjen i morgen. Sist jeg gikk ned en del kilo (rundt 5-6 år siden) var det fordi jeg trente regelmessig svømming med ei venninne (ca. to ganger i uka).

 

Målet mitt er å være innom treningssenteret 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

105.4 kilo denne uka og jeg er så glad det ikke er mer. Jeg hadde lagt inn en planlagt sprekk i går og det var jo greit, men regna ikke med at jeg skulle sprekke mandag og onsdag i tillegg. Men, men, gjort er gjort og spist er spist. Nå må jeg bare se på de positive sidene og gå på neste uke med krum hals. Da SKAL jeg under 105 kilo. Vekta mi tidligere i uka viste 106.9 kilo, så jeg vet det går an å gå ned ganske mye.

 

Trimmen er jeg veldig fornøyd med denne uka. Jeg har fått kommet i gang med styrketrening og har over 9 trimpoeng. For ei som ikke har likt noe særlig å trene, er dette veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkejenta85

Og i dag viste vekta 104.5 kilo. Hmmm... Ja, ja. Offisiell veiedag var i går ;)/>

 

Gratulerer med under 105 kg og nesten 20 kg minus! for en kjempejobb du gjør! inspirerende for en som ligger og ruller i startgropen. artig å se at du lykkes! jeg er nesten lik deg i alder og antall kg som skal av, så er kjekt å se dine resultater. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med under 105 kg og nesten 20 kg minus! for en kjempejobb du gjør! inspirerende for en som ligger og ruller i startgropen. artig å se at du lykkes! jeg er nesten lik deg i alder og antall kg som skal av, så er kjekt å se dine resultater. ;)/>

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Lykke til med din vei nedover. Det er ingenting som er morsommere enn når man lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... 107 blank i dag :angry:

 

Det er veldig selvforskyldt etter jentetur til Hemsedal med litt for mye rødvin og god mat. Jeg hadde ei helt knall helg da! Kroppen holder nok på en god del væske nå, for jeg føler meg veldig oppblåst.

 

Jeg får bare se om jeg kan gjøre det bedre denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir jeg også når jeg spiser mat kroppen min egentlig ikke vil ha:((. Inn på stien igjen med seg, og du tisser ut mye av det som er påsamlet gjennom helgen:)). Det ordner seg skal du se. Og hvis du i tillegg spiste og drakk fordi du virkelig hadde lyst og koste deg ellers også, kan jeg ikke se at du skal angre eller ha dårlig samvittighet. Litt kos i blant er lov, og jenteturer er jo ikke sånt man bedriver hver helg, hehehe. Ny uke med blanke ark. ha en fin uke:)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, tråden sluttet så plutselig? Motiverende tråd å lese, spent på hvordan det går med deg? :)/>

Hei :) Har ikke gitt meg, men måtte ha en pause. Jeg veier nå 106.8 kilo. Veide 108 etter jula, så har klart å gå ned litt av det. Jeg har ikke tenkt å gi meg, men prøve å nå målet mitt i løpet av 2013,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xenirene

Hei :)/> Har ikke gitt meg, men måtte ha en pause. Jeg veier nå 106.8 kilo. Veide 108 etter jula, så har klart å gå ned litt av det. Jeg har ikke tenkt å gi meg, men prøve å nå målet mitt i løpet av 2013,

 

Hei!

Ser du e av samme båt som har en del å ta av! ;)

Tenkte kanskje man ble mer motivert om man slang sæ med på å lese litt forum og følge andre! :)

Æ ska sjøl starte på an IGJEN imårra... EVIG jojo slanker over here!! ;)

Skal ned 50kg selv!

Så blir moro å se om det går denne gangen! :P hehe..

Håper det går bra me dæ fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

106.2 kilo i dag, så det er 600 gram ned. Veldig fornøyd etter en uke hvor fokuset har vært på mat. Jeg har ikke kommet i gang igjen med trening etter jul.

Kjempebra resultat! :) :) :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nei, nå får det være nok! Nå har jeg flydd opp og ned 2-3 kilo siden november og har verken hatt ork eller motivasjon til å ta ordentlig tak.

 

I dag var jeg på min første trening siden før jul. Det var sammen med en kollega på det lokale treningssenteret og det var en veldig positiv opplevelse. Jeg tok det rolig, men kjente at det var godt å bevege seg igjen. Tabben var da at jeg gikk inn i butikken rett etter treninga og jeg var sulten. Jeg kom ut igjen med hveteboller, smågodt og is. Og alt er nesten borte nå. Snakk om å la vinninga gå opp i spinninga.

 

Nå melder jeg meg på et nytt nettkurs som har oppstart på mandag, så får vi håpe at det er motivasjonen jeg trenger for å fortsette å gå nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp. Det kan lett gå bra. Jeg gikk ned 40 kilo for noen år siden - og jeg trengte laaaang tid på det, neste 3 år. Nå har jeg lagt på meg 7 kilo som jeg prøver å gå ned. I tillegg skal jeg prøve å komme litt lenger ned i vekt enn det jeg var på det slankeste... Håpet er 10-12 kilo, men altså 7 i første omgang. Av og til trenger man e npause, for jeg husker at jeg måtte ha en voldsomt fokus på trim og mat da jeg holdt på som verst - og det er jo andre ting i livet som også å prioriteres... God mat og trimuke til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gi opp, bar smøre deg med tålmodighet. Ting tar tid, og kanskje har det vært lurt å ha en liten pause nå, du har jo holdt stabil vekt såvidt jeg har skjønt og det er faktisk kjempeflott. Motivasjonen går i bølgedaler. Man blir litt lei av å trene hvis man ikke synes deter noe moro egentlig, man går lei av å registrere hver minste smule som går inn i munnen, lei av å måtte passe på hva man spiser hele tiden. Men vet du hva? Det er helt naturlig, og helt i orden. Når man som du har klart å holde vekten, fortsetter man bare der man slapp når motivasjonen er tilbake. Lykke til med nytt kurs, Tonia. Tenk positivt om kurset og om deg selv, så skal du se det går veien for deg. Men det vil ta tid...(som man jo egentlig ikke har, man skulle helst vært på trivselsvekt NÅ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Jeg må bare se positivt på det, som dere sier, og jeg har ikke tenkt å gi opp. I dag er første dag på nytt kurs. Denne uka har jeg gått ned 200 gram. Vekta viser nå 107.2 kilo. Det er den tida av måneden, så jeg er fornøyd med det, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Jeg må bare se positivt på det, som dere sier, og jeg har ikke tenkt å gi opp. I dag er første dag på nytt kurs. Denne uka har jeg gått ned 200 gram. Vekta viser nå 107.2 kilo. Det er den tida av måneden, så jeg er fornøyd med det, altså ;)/>

Jeg har tatt mitt første store delmål idag. 17,7 kilo er borte. Bare en tur på helsestudio denne uka men jeg skal få til to til i løpet av uka.Dagens mål er viktig for meg og de 1,1 kiloene som gikk av forrige uke var gulla gode. Håper det går bra med deg selv om man står i ro litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!

 

Huff, det er en lidelse å gå i butikken. Og spesielt om man er litt sulten! Man må bare finne noen knep, hverdagslige knep, sånn at man ser frukt og grønnsaker og ikke bare boller og søtsaker. Det er en av mine store målsetninger for tiden.

 

Fortsatt lykke til med det gode arbeidet du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!

 

Huff, det er en lidelse å gå i butikken. Og spesielt om man er litt sulten! Man må bare finne noen knep, hverdagslige knep, sånn at man ser frukt og grønnsaker og ikke bare boller og søtsaker. Det er en av mine store målsetninger for tiden.

 

Fortsatt lykke til med det gode arbeidet du gjør!

Spis 4 knekkebrød med kokt skinke eller noe annet magert pålegg og så gå på butikken etter dette.Jeg kjøper meg faktisk ikke boller og brus lengre men liker meg godt borti smaksforsterkningsdisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...