Gå til innhold

Forhåpentligvis ned 50 kilo


Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Jeg har smuglest litt på tråden din nå, og syens det er kjempespennende lesing! Gratulerer med et flottvekttap, og med -0,9 denne uken! Ingenting er så godt som å komme over et platå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smuglest litt på tråden din nå, og syens det er kjempespennende lesing! Gratulerer med et flottvekttap, og med -0,9 denne uken! Ingenting er så godt som å komme over et platå!

 

Tusen takk! :)

 

Ja, det var veldig deilig å få et så bra vekttap første uka på nytt nettkurs. Greit å få bekrefta at man gjør noe riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer nettkurs. Kan du anbefale det fremfor vanlig kurs?

 

Jeg har ikke tatt vanlig kurs. Dette er mitt fjerde nettkurs (med litt pause imellom). Jeg synes det er veldig kjekt. Du har en du kan spørre om litt hjelp og som hjelper deg ta riktige valg og holde oversikten. Jeg har gode opplevelser fra nettkurset. Må kanskje gjenta meg selv litt noen ganger, men synes stort sett kursholder har god oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har gått på begge deler og foretrekker utvilsomt nettkurs. Grunnen er at de siste gangene jeg gikk på vanlig kurs synes jeg gruppene var altfor store, det tok veldig lang tid bare å gå rundt bordet og høre hvordan uken hadde gått for folk, det ble lite rom for spørsmål etc. I tillegg synes jeg det var ubehagelig å skulle sitte der og forsvare hvorfor man gikk ikke gikk ned foran alle etc. I tillegg synes jeg ikke noe om å binde meg for 8 uker der jeg måtte møte opp. Det ble liksom så enkelt å ikke dra hvis jeg visste at uken hadde vært dårlig og da ble det jo penger ut av vinduet.

På nettkurs sender jeg ukesrapporten hver mandag, men hvis jeg vil kan jeg begynne å skrive den f.eks. om søndagen. Det er mindre tidkrevende (slipper bussing til og fra, samt 1-1,5 time på kurs) og jeg synes jeg får mer og bedre personlige tilbakemeldinger på nettkurs. Lurer jeg på noe kan jeg sende kursleder en melding og får raskt svar. Ved å notere her inne hva jeg spiser kan kursleder se på det og komme med tips om endringer dersom ting går litt trått i perioder. Støtte fra andre i samme situasjon får jeg veldig mye av her inne, og derfor trenger jeg egentlig ikke å gå i en gruppe og prate om tingene hvis du skjønner. Og jeg leverer rapport hver uke uansett hvor mye jeg har snublet i kakefatene hvis du skjønner... :)

Men - folk er forskjellige og det som funker for meg funker ikke nødvendigvis for andre. Men det er absolutt verd et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har gått på vanlig kurs for mange år siden, og skal begynne på mitt 4 nettkurs nå. Har litt variert erfaring med tilbakemeldingene på nettkursene, men denne gangen har jeg vært veldig fornøyd. Veilederen jeg har nå klarer å være personlig og har god kontroll på hvordan det går med meg. Gikk på et kurs i fjor hvor jeg ikke var fornøyd med veilederen. Hun klarte ikke å følge med, for hun ga kommentarer som var basert på feil, og da ble jeg irritert. Vi betaler ganske mye for å få en personlig tilbakemelding så det er greit at de gjør jobben ordentlig. Den gangen ga jeg beskjed, og fikke en unnskyldning og grei oppfølging resten av kurset. Alle kan gjøre feil, men tror kanskje noen av veilederne har litt mange de skal følge med på.

 

Skal nå igang med kurs to med den nye veilederen, og er så fornøyd at dersom jeg har råd til å fortsette etter dette kommer jeg til å velge samme veileder. Er enig med alt krysmynte sier og vil absolutt anbefale nettkurs. Det er veldig greit å ha noen som du skal melde til. Det gjør det lettere å holde seg selv i ørene.

 

Lykke til videre. Du har gjort en god jobb så langt, men et lite tips. Ikke handle når du er sulten. Spis litt før du handler. Det gjør det lettere å motstå fristelsene. Man har ikke lyst på alt i butikken når man er mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bekker små gjør en stor å, heter det jo:)). Tror det er veldig viktig det der å ikke gape over for mye, men en ting av gangen. Også driver vi jo hele tiden med selvsnakking:)). Den ene stemmen sier at det er greit, bar spis den bolla du, den andre stemmen sier nei, det er ikke greit det å spise den, det var slik du ble for stor. Etterhvert lærer vi å lytte mest til stemme nr 2, også durer vi rett forbi godtehyller og bakerier i stor stil. Stopper bare innom når vi har planlagt det:)))Det tar tid, men vi kommer dit etterhvert. Bare stå på, Tonia:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Takk, takk :)/> Ja, det var veldig greit med et nytt kurs nå.

 

Jeg er helt enig i det dere sier om nettkurs. Det er veldig greit å ha noen man kan spørre og som følger deg opp.

 

Denne uka har jeg så langt latt være å å sulten på butikken. Små fremskritt ;)/>

Kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...