Gå til innhold

Forhåpentligvis ned 50 kilo


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg sliter litt om dagen. Har ikke like bra fokus på sunn mat som det jeg hadde og er ikke like flink til å registrere maten lenger. I tillegg er trimminga på langt nær så bra som det den var. Jeg snikveide meg i dag og ser at vekta har gått opp fra sist søndag. Alt dette har nok en sammenheng med at jeg føler meg veldig sliten og trøtt om dagen fordi det er så mye som foregår på jobb. Det er nå veldig snart ferie og det ser jeg virkelig fram til.

 

Jeg vurderer å melde meg på et nettkurs for å se om jeg kan få litt mer motivasjon fra det, men synes det er dyrt og har ikke helt bestemt meg for det enda. Jeg har virkelig ikke lyst til å gå opp i vekt igjen og må prøve å forhindre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å hente fram det gode fra sist motivasjonen var oppe og gikk. Bare tenk hvor langt du har kommet, ganske sikker på at du merker det godt :D

 

Prøv å tenk bare en dag fram, og reg. om kvelden det du skal spise neste dag. Planlegg litt trim som er overkommelig, og gjennomfør det dagen etter. Så skal du se du får en god følelse når kvelden kommer , og det er gjort. Og så gjør du det samme for neste dag.

Vet at det ikke er så enkelt, men det funker :)

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å hente fram det gode fra sist motivasjonen var oppe og gikk. Bare tenk hvor langt du har kommet, ganske sikker på at du merker det godt :D

 

Prøv å tenk bare en dag fram, og reg. om kvelden det du skal spise neste dag. Planlegg litt trim som er overkommelig, og gjennomfør det dagen etter. Så skal du se du får en god følelse når kvelden kommer , og det er gjort. Og så gjør du det samme for neste dag.

Vet at det ikke er så enkelt, men det funker :)

 

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

 

Takk for motiverende ord :) Jeg merker det godt på klærne mine, ja. Og det er ikke aktuelt å gå opp igjen.

 

Jeg tror du har rett i planleggingen kvenlden før. Det gjorde jeg alltid før, men har sluttet med det nå av en eller annen grunn. Får bare begynne på nytt med det og se om jeg finner inspirasjonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, og begynn i kveld. Ingen grunn til å vente. Og bestem deg for noe trim i morgen :)

 

Har du tenkt på at du mangler bare 1,3 så har du tatt 10 kg. Og du mangler bare 3,8 så er du ferdig med 1/4 av veien. Tenk på det du, og 1/4 er faktisk ganske langt på vei. La det inspirere deg, så skal du se du er tilbake på et blunk :D

 

Og lag deg mange små delmål, det gjorde jeg, så det med jevne mellomrom blir mulig å huke av eller streke over det som er nådd. Det har vært veldig inspirerende for meg :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, og begynn i kveld. Ingen grunn til å vente. Og bestem deg for noe trim i morgen :)

 

Har du tenkt på at du mangler bare 1,3 så har du tatt 10 kg. Og du mangler bare 3,8 så er du ferdig med 1/4 av veien. Tenk på det du, og 1/4 er faktisk ganske langt på vei. La det inspirere deg, så skal du se du er tilbake på et blunk :D

 

Og lag deg mange små delmål, det gjorde jeg, så det med jevne mellomrom blir mulig å huke av eller streke over det som er nådd. Det har vært veldig inspirerende for meg :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, vi er flinke :P

 

Takk :) Det skal jeg gjøre. Både trim og lage meg flere delmål.

 

Jeg har aldri tenkt på det som du sier at jeg snart er ferdig med 1/4. Det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det hjelper, det har i hvertfall vært til stor inspirasjon for meg. Og så har du 1/3 osv. Og jeg brukte innimellom BmI som mål også, under det og det. Og faller noen delmål omtrent sammen, så gjør ikke det noe, for da blir det bare mer som forsvinner omtrent samtidig :)

For meg var det viktig å ikke gape over for mye på en gang, derfor hadde jeg de små delmålene, og derfor planla jeg bare neste dag og neste dag.

 

Og si til deg selv at du er flink, for du er jo så godt igang.

Og hver gang du føler det butter imot, så prøv å tving hjernen til å tenke på hvorfor du står på, hva du vil, neste delmål osv. Så blir det enklere å stå imot diverse fristelser. Jeg har hatt diverse diskusjoner med meg selv, men det at jeg virkelig vil ned i vekt, har vunnet, heldigvis. :)

 

Vi står på, for vi er flinke :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg virkelig ikke trodd! Etter en nedtur denne uka og at vekta viste at jeg hadde gått opp, har jeg likevel klart å gå ned til veiedag i dag. 800 gram ned! :) Det var utrolig godt og ikke minst motiverende.

 

Nå er det 0.5 kilo igjen til første delmål og det føles oppnåelig igjen.

 

Tusen takk til DGB for god støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Tonia at du klarte å hanke deg inn så raskt, er imponert :D

 

Fortsett slik, så når du delmålet snart. Og vips så klarer du mer, så du ser 3 tallet på det som er igjen, det vil også motivere veldig :)

 

I går ble det 10 km gange med softis pause, nydelig. Skal snart ta samme turen igjen, men dog uten pause :)

På en annen tråd var det en som hadde kost seg med lett gele i går kveld. Det hørtes så godt ut. Fikk lyst på litt kos og dessert, selv om jeg brukte alle frimerkene i går. Så jeg stupte i skapet idag tidlig, fant gelatinplater og fun saft, og laget gele, med litt ekstra suketter i, og jordbær fra i fjor som jeg fortsatt har igjen i fryseren. Brukte hele fruktrasjonen til det, så det blir kos flere ganger i løpet av dagen. Ville vært nydelig med banan i også, men det hadde jeg ikke i huset :)

 

Middag idag blir suppelapskaus medforskjellige grønnsaker og litt strimlet svinekjøtt og klar suppe terning, hadde det samme sist søndag, var nydelig :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Tonia at du klarte å hanke deg inn så raskt, er imponert :D

 

Fortsett slik, så når du delmålet snart. Og vips så klarer du mer, så du ser 3 tallet på det som er igjen, det vil også motivere veldig :)

 

I går ble det 10 km gange med softis pause, nydelig. Skal snart ta samme turen igjen, men dog uten pause :)

På en annen tråd var det en som hadde kost seg med lett gele i går kveld. Det hørtes så godt ut. Fikk lyst på litt kos og dessert, selv om jeg brukte alle frimerkene i går. Så jeg stupte i skapet idag tidlig, fant gelatinplater og fun saft, og laget gele, med litt ekstra suketter i, og jordbær fra i fjor som jeg fortsatt har igjen i fryseren. Brukte hele fruktrasjonen til det, så det blir kos flere ganger i løpet av dagen. Ville vært nydelig med banan i også, men det hadde jeg ikke i huset :)

 

Middag idag blir suppelapskaus medforskjellige grønnsaker og litt strimlet svinekjøtt og klar suppe terning, hadde det samme sist søndag, var nydelig :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

 

Takk :) Jeg har en mistanke om at jeg har hatt mye vann i kroppen og at noe av det har forsvunnet de siste dagene, men jeg er veldig takknemlig for det i så fall.

 

Det hørtes utrolig godt ut med gele! Og det var en kjempesmart måte å lage det på, synes jeg.

 

Jeg har vært ute og spist med en venninne i dag. Da ble det spaghetti med kamskjell og scampi og det var veldig godt. Det ble en is til dessert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med restaurantbesøk, og maten hørtes veldig god ut også. Vi trenger litt avveksling innimellom alle sammen :)

 

Geleen kan anbefales, og enkel å variere med type fun saft og frukt også. Blir nesten ikke ekstra kalorier heller. Bruker sterkere saft, ca dobbel mengde i forhold til vanlig saft.

 

Ny uke med nye utfordringer. Men vi spiser og trimmer så godt vi kan, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var smart gjort Tonia, veldig godt å ha noen i ryggen. :)

 

Nettkurs har fungert veldig bra for meg, jeg holder jo på med mitt tredje nå.

 

Vi står på videre, og gjør så godt vi kan, ingen kan forvente mer enn det. Og vi kommer i mål, for vi er flinke :P

 

Det er godt det har funket så bra :) Du har jo virkelig vist resultater. Du kan jo snart melde deg på hold vekten-kurs :) Flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, DGB, du har helt rett. Det er ingen tragedie :)

 

Jeg har akkurat sendt inn min første kursrapport og denne uka har gått veldig bra. Jeg har gått ned 1,2 kilo og har dermed klart å nå det første delmålet mitt, som er å gå ned 10 kilo. Jeg har allerede feiret med å kjøpe meg nye klær i en størrelse mindre. Det var utrolig gøy! :)

 

Nå kommer det to uker hvor jeg skal bort på ferie (Kristiansand og Hemsedal) og er litt spent på hvordan vekta vil utvikle seg. Men jeg skal besøke ei venninne i Kristiansand og familie i Hemsedal og de vet alle om at jeg prøver å gå ned i vekt, så skal nok klare å holde meg i skinnet. Men samtidig er ferie ferie og jeg har ikke tenkt å nekte meg selv alt, men heller ikke unne meg selv alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang, nå har du vært flink, fortsett med det :D

 

Og kos deg med litt ferie, men tenk på hva du spiser, det finnes flere måter å kose seg på også :)

 

Det går greit med maten her, og tur blir det hver kveld. Den har vi veldig godt av både hunden og jeg :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned 0,9 veldig fornøyd :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

 

Så flott! :) Jeg synes du er så utrolig flink. Veldig motiverende å se hvordan du står på og går ned uke etter uke. Du begynner virkelig å nærme deg målet ditt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg vært på feriebesøk hos ei venninne og kostholdet mitt ble langt fra det jeg hadde planlagt. Jeg gikk ikke over antall kalorier jeg skulle spise (det passet jeg nemlig godt på), men det ble mye feil næringsinnhold i maten. Jeg klarte heller ikke å opprettholde de faste måltidstidene jeg har lagt for meg selv. Men uka var utrolig hyggelig og det var godt å koble litt av.

 

Jeg har gått ned 800 gram denne uka og det må jeg si meg godt fornøyd i og med at det gikk som det gikk med maten. Jeg er veldig fornøyd med nedgangen, men ikke fornøyd med min egen innsats :)

 

Men nå er det en ny uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink. Ned 0,8 er bra, så skjønner ikke hvorfor du ikke er fornøyd med det. Kjempebra sier nå jeg :D

 

Da har jeg kommet i mål, og har hatt min første dag med hold vekten. Kurset starter ikke før i begynnelsen av august, men må jo hoppe i det nå, kan ikke la det skli fram til det starter. Har økt med 200 kalorier, så får se hvordan det går.

 

Utifra det jeg satte som trivselsvekt fra start av, har jeg vel en kg igjen, det var 58 kg. Men jeg vil ikke så langt ned, vil ligge på 59,9 og det var ned 0,9 siste uke, så vekta idag viste 59,4. Men da har jeg litt å gå på når jeg nå skal øke med mat. Det blir sikkert en del prøving og feiling :)

 

Vi står på videre, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...