Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Hei og god påske!Koser meg i varmen og nyter god mat og drikkesmile.gif Det merkes nok på vekta rekner jeg med, men det er vanskelig å ikke unne seg noe ekstra på ferie. Prøver å kompensere med litt trim og har hatt som mål å gå minst 10 000 skritt hver dag, og enkelte dager har jeg faktisk oppnådd 15 - 16 000 så jeg håper det ikke vlir for stor skuffelse å gå på vekta. Uansett er jeg motivert for ny innsats når jeg kommer hjem etter påske!

Håpe det forsatt blir liv i denne tråden for jeg synes det motiverer å være på tråd sammen med noen i samme aldersgruppe smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter!

 

Nå er det på månedvis siden jeg har vært inne her, men da jeg i kveld etter hjemkomst fra hytta, og kasta innpå 2 Anton Berg masipanbrød, tenkte jeg på dere som holder tråden oppe (motivasjon for å starte på et sunnere liv igjen). I morgen blir det på vekta og rapport kommer.

 

En ny vår er i anmarsj og en ny giv jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :-)

 

Alle prøvene mine var fine, men hadde en fin samtale med legen min. Hun mente at jeg skulle "kaste" vekk vekta for ei stund og heller fortsette som jeg har gjort. Hun mente at siden jeg trimmer so mye og går so mye i fjellet, bygger jeg muskler. Og muskler er mye tyngre enn fett :D Er jo ganske logisk da, men.... man har jo so lyst at vekta skal minke også. Men det ville vise på vekta til slutt, so det var bare å være tolmodig.

 

Ellers har jeg hatt en finfin påske sammen med barn og barnebarn. Har blitt fjelltur og andre turer. Men det har også blitt en del kaker og sjokolade, so eg måtte jo gå på vekta i dag når påsken var over. Og den sto fortsatt bom fast :P var jo greit det da, var sikker på at den ville ha gått oppover.

 

Fortsetter ivertfall eg, so får vi sjå :) Ha fortsatt en fin dag, so "snakkes" vi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en kjempeflott ferie smile.gif Har ikke gått på vekta ennå, venter til torsdag som er veiedag. Men føler nok at det er et par kilo opp (minst) så nå er det bare å satse for fullt igjen. Var på en trimtur på 14 km i dag i et nydelig vårvær, håper det fortsetter slik . Har planer om årets første tur på vogna i helga så det er ønskelig med finvær!

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går og som jeg antok var det opp 2 kg! Så nå er det bare å finne tilbake til motivasjonen, og satse på å bli kvitt de to kiloene i løpet av maiwink.gif Har ikke registrert på dagboka på lenge så kanskje må jeg begynne med det igjen!

Hvordan går det med dere? Er dere motivert til å føre dagbok?

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :)

Ja, no ser det endelig ut som det har løsnet litt for meg :D Siste uka har eg gått ned 1,8 kg og har endelig nådd mitt første delmål :lol: Kjempehappy med det, so da får eg virkelig håpe at det vil forsette slik. Registrerer absolutt aaalt som går i munnen på meg. Er faktisk blitt so avhengig av matvekta at det nesten er blitt et lite irritasjonsmoment til mannen min, men slik får det bare være :P Hadde 24 trimpoeng denne uka. Vil absolutt anbefale fjellturer som trim, det gir mange trimpoeng og øker både kondis, velvære og ikkje minst opplevelse. Den mestringsfølelsen når man står på toppen og skuer utover fjord og fjell, ja den kan nesten ikkje beskrives, men må oppleves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å "se" dere igjen.

 

Nå er det jeg som har vært litt sløv, jeg er så lei av å slanke meg, men ser jo at det må til. Eller en livstilsendring som det er så populært å kalle det i dag.

 

Hadde gått opp til 87,9 kg i påsken, For mye snoop, boller og kaker. Så kutta jeg ut sukkerprodukter og jeg gikk ned 1kg første uken. Uken etter har jeg ikke vært så flink, spist et par boller når de er servert, men har likevel godt ned 0,5kg. Nå er det snoop fritt hos meg, Leste boken om et lettere liv og mindre livvidde på 12 uker, og fikk sjokk. Var ikke klar over hvor farlig dette magefettet mitt virkelig var. Litt har jeg over rygg og rompe, men det meste er samlet på magen. Var oppe i livvidde på 109cm :(/> Skremmende. Og det meste skyldes nok sukker. Hvit hvetemel bruker jeg lite. Og heller ikke ofte pastaretter. kanskje et par ganger i året.

 

Radiogaga, Bruke målebåndet i stedet for vekt. Det er mye viktigere. Du er jo så flink til å trimme.

 

Sebilla: Om du rapporterer til oss, så blir du mer motivert for å holde deg unna marsipan og lign. Det er kaloribomber.

 

Bettyblue, Feriekilo går fort av.

 

2 uker til 17. mai og jeg må sy ny overdel til bunaden min. Den andre var ikke for liten, men datteren fikk den før jul. Trodde jeg skulle gå ned til under 100cm i livet, HA ha, Det ble ikke i år heller.

 

Ha en god søndag, og så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriekiloene er nok fortsatt på plass wink.gif Og i tillegg har jeg litt problem med å være 100 % motivert. Kjenner jeg er litt lei akkurat nå, mendet håper jeg bare er forbigående. Har så vidt kommet igang med styrketrening igjen og bare jeg kommer inn i den vanen tror jeg det vil gå lettere å få tilbake motivasjonen. I tillegg har jeg gått til/fra jobb 3 dager denne uka og det gir jo litt "gratis" trim. 2,3 km hver vei og det betyr ca 40 - 45 min gåtur. Alle monner drar laugh.gif

Hvordan er motivasjonen hos dere nå når det går mot sommer da?

Håper dere får en koselig helg alle sammen smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig liv har på tråden. Var nær ved å gi dere opp nå.

 

Betty blue spør: Hvordan er motivasjonen hos dere nå når det går mot sommer da?

Og da vil jeg si at det er nå den er størst. Nå som ingen klær passer som henger i skapet som jeg trodde jeg skulle få på meg i fjor, og som jeg håper på i sommer. Det har hjulpet å kutte ut sukkerprodukter (nesten), og være bevist på bevegelse. Får ikke 70000 skritt i uken, men nå ligger jeg ikke langt unna. Jeg blir litt lei av å føre dagbok, men det hjelper. MEN det sitter i hodet. Vi vet hva som skal til, vi må bare ønske det nok. HVORFOR VIL VI GÅ NED, ER DET VIKTIG NOK FOR OSS.

 

Fint at du går til jobb, da får du kroppen i gang, Jeg har dessverre 10 km, så jag har ikke prøvd på det. Det vil ta med 2 timer og det har jeg ikke på morgenen. Kan prøve å ta bussen og gå av noen holdeplasser før.

 

Hvor blir det av de andre? Vil dere ikke henge med så kan dere jo si i fra.

 

Vekt

jan 2012: 90,0 kg

sept2013: 83,9 kg

mai 2013: 85,2 kg

 

Det går opp og ned. I sept skulle jeg på en jubileumsfest og levde på lavkarbo i 3 mnd, Motivasjonen var stor. ser at jeg kan om jeg virkelig vil. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300gram - ikke allverden å rope hurra for men ned er ned biggrin.gifhar vørt ganske flink til å trimme, og at jeg kjøpte fitbit-armbåndet har vært en inspirasjon for meg. satser på 10 000 skritt pr. dag og det har stort sett gått bra. Kan bli litt mindre noen dager, men så er det også dager der jeg har + 12 000 skritt så i løpet av uka ligger jeg på ca. 85 000 skritt. Har ikke kommet igang med dagbokføring (ikke ført etter slutten av mars), og avventer litt for å se om jeg lykkes med vektnedgang likevel. Reiser en del gjennom jobben så da er det vanskelig å registrere eksakt, og i tillegg synes jeg det tar litt tid hvis jeg mp etterregistrere for flere dager. Så foreløpig satser jeg på at jeg har godt øyemål og at jeg er aktiv i hverdagen.

Vi snakkes smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen :-)

 

Har vært litt sløv i det siste, lite med mosjon siden eg ikkje har vært i form :-( Men men, det går seg til, so eg kommer tilbake for fullt. Vekta tipper fram og tilbake, som den har gjort so ofte. Ligger nå på 87,7.

 

Men i morgen blir det skikkelig med utskeielser, rømmegrøt og spekemat, kaker og is....... jau jau det er 17 mai bare en gang i året.

 

Ha ivertfall en super nasjonaldag folkens, so snakkes vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det går opp og ned, mest opp. 17. mai og annen selskapelighet setter sine spor. og det ble 1kg opp denne uken, Men kjenner på ringene mine at mye av det er vann. Så jeg tar det ikke så tung. Får se neste tirsdag.

 

Har vært uten armbånd/skrittteller noen dager, men i dag er det på'n igjen. Dagbok og skrittteler. Den viser også hvor mange Kcal jeg har forbrukt. Liker slike "dingser".

 

Hold ut så kommer vi i mål. Mitt er foreløping mål er under 80kg før 1 august.

 

Vekt

jan 2012: 90,0 kg

sept2013: 83,9 kg

mai 2013: 85,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det med museskritt i riktig retning - bare ned 100 gram viste vekta i går! Mener jeg har vært flink med maten og trimmet en god del så jeg skjønner ikke hva som skjer. Lurer på om kroppen holder på en del vann for jeg merker litt stivhet i fingre og i tillegg blir det ganske dype merker etter sokkekanten. Ser at du også har det problemet Toam. Men før eller senere må det vel skje noe. Det gjelder bare å holde utsmile.gif Har planer om å begynne med dagbokføring fra neste mnd så får jeg se om det går bedre da.

Hotellweekend står for tur og det kan jo by på litt utfordringerlaugh.gif

Ha en fin helg alle sammenbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg fornyet medlemskapet i GR Gull. Fikk jo rabatt og da er jeg lett å be :D/> . Og så liker jeg konseptet. Med reaksjoner på hva jeg spiser for lite og for mye av. Får lyst til å føre dagbok når målene blir så tydelige.

 

Jeg har gått opp et par hundre gram siste uken. Får bare si "Ny uke og nye muligheter".

 

Trimmer nok for lite, men jeg har også behov for å stresse ned litt mer, og må finne balansegangen.

 

Melder meg igjen senere i uken. Hold tråden levende. Det er så viktig.

 

Vekt

jan 2012: 90,0 kg

sept2013: 83,9 kg

mai 2013: 86,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen folkens

 

Det har ikkje vært den heilt store motivasjonen her for tida. Har vært forkjølt og måtte til legen for å tappe et kne :-( Kneet mitt har hemma meg veldig, so det har ikkje vært trim i det heile tatt. Forbaska irriterande, men slik kan det være når man har Bechterew.

 

Ellers har eg vært opptatt med paring av den eine hunden min, so får vi sjå om det blei resultater av det. Ho skal på ultralyd neste veke.

 

Ha en fin dag alle sammen :-) Må bare holde motet og humøret oppe, so går det fint til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også litt lite motivasjon for tiden, og har på følelsen av at vektpila har pekt i feil retning den siste ukawink.gif Har vært bortreist fra onsdag til i går og droppet å veie meg da jeg kom hjem for etter mye salt mat kjenner jeg at jeg har en del vann i kroppen.

Kjenner noen ganger at jeg blir skikkelig lei av å hele tiden tenke slanking! Og når jeg ser rundt meg på mange jeg kjenner som ser ut til å kunne spise hva de vil er det ekstra deprimerendeangry.gif Har en følelse av at jeg har vært på diett mer eller mindre i 30 - 35 år! Tidligere har det gått relativt greitt å bli kvitt noen kilo, men det varer bare ikke lenge før det som forsvant er tilbake igjen. Hadde jeg bare kunne finne nøkkelen til hvordan jeg skal holde vekta etter en slankeperiode. Ser uttil at jeg er tilbake i gammelt spor etter en tidsad.gif Men nå MÅ jeg bare finne tilbake motivasjonen, blir så deppa av at ingen klær synes å passe. Reiser bort på hotell igjen i morgen og så blir det snart pinse og da blir det litt ekstra kos. Men etter pinse skal jeg virkelig gjøre en innsats og kvitte meg med noen av kiloene som jeg strever med. Så er det et håp om at jeg er litt lettere når jeg skal på ferie. Det er ikke før i slutten av august så det bør være mulig å bli kvitt 4 - 5 kg.

Vi snakkessmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke noe bedre her heller. Står bom stille. Synes jeg er flink. ikke sjokolade eller potetgull etc. Ikke brus, men litt lettbrus. 2 glass vin i løpet av helgen. Bare en treningsøkt, men hagearbeid og husarbeid, og så står vekten på det samme. :angry:/>

 

Vurdere om jeg skal ta et år på Easylife til høsten, Men kjenner to som har gjort det og de er jo tilbake til utgangspunktet et års tid etter. Ikke lett å legge om livsstilen permanent tydeligvis.

 

Ha en fin pinse, og så melder vi oss på tirsdag :)

 

Vekt

jan 2012: 90,0 kg

sept2013: 83,9 kg

juni2014: 86,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang denne uken, og det var ikke så rart. Bursdagselskap med rømmegrøt og bløtekake på lørdag, og gjester hele helgen. Ble litt is, brus og gotteri også på bestemor. :(/>

 

Noen av dere som har prøvd 5:2 dietten? Bør komme under 80 til 1. august og det er 6 kg på 8 uker. ;)/>

 

Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på veieresultat i morgen. Har ingen god følelse for jeg svetter bare jeg rører på en fingerwink.gif Her er det nok en del vann som bør forsvinne før det blir noen nedgang. Har vært en god del besøk på toa i dag så jeg håper det slipper litt nå. Har vært på trening både i går og i dag og det kjenneslaugh.gif Er også bra motivert nå, men sliter med å komme igang med dagbok igjen. Jeg har ikke prøvd 5:2 dietten, men har vært innpå tanken om å forsøke den. I siste norsk ukeblad var det en knekkebrøddiett som jeg også vurderer. Har ikke bestemt meg for å prøve ennå, men som deg Toam har jeg også et ønske om å komme under 80 kg før første august. Så hvis det ikke snart løsner vil jeg nok forsøke en av disse diettene noen uker. Blir SÅ LEI av å ta av noen hundre gram en uke for å se at de er tilbake uka etterangry.gif

Skal på jobb i natt så hvis jeg husker å veie meg når jeg kommer hjem i morgen tidlig kommer jeg innom her med resultater. Ellers blir det ikke før på fredag.

Vi snakkessmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned er ned og det er bedre enn opp. 200 gr pr uke er 10 kg pr år. Det går rette veien. Fikk du vannet ut av kroppen?.

 

Jeg kjøpte ukebladet og den knekkebrød dietten fikk jeg av en kollega for noen år siden. Mannen og datteren gikk ned ca 16 kg og hun gikk ned noen få. Hun trengte ikke så mange heller. Det fungerte helt greit for dem. Jeg ville ha lagt på et eple og en mild yoghurt pr dag. Da kommer du opp i ca 1300 kcal. Ikke greit å spise for lite over lang tid. Men for et par uker er det greit tror jeg.

 

Akkurat nå prøver jeg på rugbrød med egg eller ost til frokost + tomat etc. Salat til lunch, eple og yoghurt til mellom-mål. Middag med lite/ingen poetet/ris, og et par knekkebrød til kveld.

Sprekken er nå noen serverer kake på jobb, eller jeg tar et glass vin på kvelden. Ser jeg får for mange kosemerker. Føler at magen ikke er så oppblåst, Mulig jeg ikke tåler hvetemel og gjær like godt som før - eller det har jeg vel egentlig aldri gjort. Har bare ikke tenkt over det.

 

Så det var 500 gram ned foreløpig denne uken. Håper det holder til over helgen.

 

Ha en god helg og hold fokus. SÅ får i holde hverandre "i hånden" om de andre svikter oss her :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ny uke og nye muligheter, Selv er jeg ganske fornøyd med uken som gikk. Litt lite trimpoeng, men vektnedgang, og livvidden er nede i 104, den var oppe i 110 for et par uker siden. Den vokser i takt med inntaket av raske karbohydrater her jeg merket. Prøver å holde meg til spelt eller rug.

 

Har lagt meg på et letter liv. Stort sett ikke sukker eller hvit mel, og bare det sunne fettet. Det ser ut til å virke. Blir bare grove brødprodukter og lite poteter/ris til middag. Pasta spiser vi nesten aldri. bare om det er noen barnebarn på besøk. Pizza lagde jeg forrige helg når datteren og en masse egne og lånte barn var på besøk - og da var det sikkert 1 år siden sist.

 

Det eneste jeg unner meg er et par glass vin i helgen. Der går kosemerkene mine. :)/>

 

Vekt

jan 2012: 90,0 kg

sept 2013: 83,9 kg

juni 2013: 85,4 kg

 

Ikke mye ned, men det er ned. 600gr pr uke er 31 kg pr år. :D/> Får vel stoppe før jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiell diett du følger som heter et lettere liv Toam? Flott å miste 6 cm i livet på et par uker smile.gif Det er oppmuntrende nåe en kjenner at det løsner litt.

Jeg var veldig flink med trimmen forrige uke ( 5 dager på treningsstudio og ikke en dag uner 12 000 skritt) og ikke så mye utskeielse i helga så nå håper jeg at det vises på vekta. Middagsgjester på søndag men da ble det bare litt is, og i tillegg reduserte jeg inntak av vin I helga tongue.gif Blir veiing onsdagsmorgen denne uka for jeg reiser bort etter frokost på onsdag og er ikke hjemme før fredagskvelden.Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ingen spesiell diett, får ikke helt bestemt meg for om jeg skal telle kalorier eller karbohydrater. og så blir det en blanding, og det er egentlig ikke forenelig. Men jeg er litt lei av å bare spise salat.

 

Har gått på knekkebrødet par dager og det gjør livet lettere faktisk. Magen er ikke så oppblåst. og det er mulig å nå ned til gulvet. Har jo erfart i mange år at jeg ikke skal spise hvit mel eller gjær. men lærer aldri. skal bare smake litt. UFF Jeg vet jo at det sitter mellom ørene.

Så i går kjøpte jeg en ny dobbelpakning med Wasa Husman og med 6 pr dag bør det holde hele uken. Skal holde meg til dette nå i 3 uker. Da skal jeg være alene hjemme i 3 uker og kan gå på nutrilett om jeg må. Skal til syden i august sammen med en vennegjeng og kan ikke vise meg i badedrakt når magen står rett ut.

 

I dag unnet jeg meg havregrøt til frokost, med ekstra lett melk..

 

Skal veie meg på tirsdag og melder mer da. Ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ike særlig bra, ganske mye usunn mat i helga angry.gif Vanskelig å være helt motivert, og kjenner jeg blir litt lei av å hele tiden tenke på hva jeg spiser! Så i helga ble det for mye vin, samt en del potetgull og nøtterohmy.gif Vet det var dumt og at jeg sikkert blir "straffet" for det når jeg går på vekta på torsdag. Ble ingen veiing sist uke for jeg glemte det på onsdag så da venter jeg likegodt til torsdag som egentlig er min veiedag. Får bare ta meg sammen igjen nå etter helga og forsøke å finne tilbake motivasjonen. Jeg skal også til syden i august og det hadde vært kjekt å bli kvitt noen kilo før det. Og da er det jo egentlig bare JEG som kan gjøre noe med det!! Har en litt spesiell uke på jobb foran meg så jeg tror det passer best å ikke endre for mye på kostholdet, men uka deretter tenker jeg å forsøke knekkebrøddietten noen uker.

Ha en fin midtsommerfeiringbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...