Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Navn Maxvekt Uke8 Uke16 uke17 Uke18 Uke19 Uke20 Uke21 Uke22 U23 Total Nedgang Mål
Mia-53 103,3 101,3 101,8 100,7 99,8 99,2 98,9 98,4 98,9 98,9 4,40 95
SetMeFree 114,2 102,4 106,9       107,2   106,4   7,80  
Taseline 112,1 105,3           106,8     5,30 80
Toam 93 89,5 88,9 88,8 89 88,5 88,4 88,9 88,6 89 4,00 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens rapport. Nok en uke på stedet hvil.

Bør nok være fornøyd med det. Tenker innimellom på totalt dagsinntak men har også dager som jeg skulle ønske jeg hadde brukt annerledes. Sånn er det med den saken. Dagene er preget av at det er sommer og mer uteliv. Har hatt det travelt, men fine dager. Satser på e.n ny uke og håp om litt ned. 

Hvordan går deg med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjemme en liten tur med overnatting. Og veiing. 

Vekten er uforandret, men livvidden har gått opp til 109 cm. Det er minst 10 cm for mye, dvs ca 10 kg for mye. 

Var hjemme for en legesjekk i går, problemer med det ene benet, og så så damen at jeg skulle gå mye mer, helst i skogen og kanskje gå  ned noen kilo- dvs komme under 80 kg,  for jeg har fått slitasje i venstre kne.  Burde selvfølgelig hørt på lege tidligere, hun har lenge vært bekymret for vekten min og magefettet. Alle blodprøvene min er bra så jeg har ikke vært å bekymret. Men nå begynner det å gå utover kroppen på andre måter så kanskje jeg må virkelig ta grep.

Gjøre det, ikke bare tenke det.

Vekten er  88,6 kg.

Ha en fortsatt god sommer. Jeg er tilbake i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ferie modus. Glemte å veie idag. Har nok gått opp litt🙈🙈🙈har vært litt mye is og diverse. (Ikke sjokolade og chips)

Veier meg snart. Reiser til Oslo og barnebarn pussing på fredag. Barnehage stengt i juli. 

Det blir litt trimming. Pedalsykkel og har også mer aktivitet nå.

Ha en fin uke🥰🥰🥰vi må ikke gi oss👏👏👏🍉🍉🍉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde faktisk gått ned 200 gram siste uken. Uviss av hvilken grunne for jeg har drukket vin og spist peanøtter nesten hver dag. 

Nå er jeg hjemme igjen og skal tømme sist rest på hytten som skal overleveres 26. juli. Jobber litt med å få tak i noen til å vaske ned. Er bare 28m2 så vi burde klare det selv, men ingen av oss er gode i armene og det er tungt å vaske ned panel. Vi fikk så god pris for hytten så vi har råd til å betale noen for å vaske. 

Og så har jeg tatt en alvorsprat med meg selv. Jeg må snart forstå at det jeg dytter inn i munnen legger seg på magen. Om 10 dager fyller søsteren 70 år og vi skal gå ut å spise. Bør ha på meg noe annet enn langbukse så nå drar jeg fram alt jeg har og blir mer og mer deprimert for hvert plagg som er for trangt. Skulle tenkt på dette litt tidligere så jeg kunne tatt av et par kilo. Orker ikke Nutrilett så det får bli grønnsaker, Satse på 1200 kcal nå i 10 dager så kanskje jeg kan bruke en av alle de sommerkjolene som henger i skapet.😒 bare tull å ta vare på klær som er flere størrelser for små, Det er grenser for hvor optimistisk jeg skal være.  Har aldri klar å gå ned mere enn 5 kg, og da her jeg gått flere kurs etter hverandre.

I dag klarte jeg å kjøpe 2x 200 gr sjokolade. det var på tilbud. Får gi dem til barnebarna før jeg åpner dem selv. Det er 1000 kcal i hver.  Nesten en dagsrasjon og ikke mye å blir mett av. 😒

Ukens sukk. Vi snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, mia-53 skrev:

Toam. Jeg har rapportert denne Bokler inn til GR. Ser ikke riktig ut.

Det er bra Mia. Ser det er reklame for et apotek.  Jeg har ikke klikke på linken.

Hvordan går det med deg i sommervarmen? Er du fremdeles i Oslo og passer barn?

Jeg hadde gått opp litt og veier nå igjen 89 kg. Lager ikke lister foreløpig. Får se om noen har behov for det. Registrerer bare min vekt på min side. Trodde det skulle være lettere nå som jeg er alene noen uke, men det ser ikke slik ut.  Har 3 uker igjen for mannen kommer hjem og kan alltids håpe på mer viljestyrke. Kjøpe sukkerfri is av den gamle Hjemisbilen forrige dagen. Fryktelig dyr i forhold til de en får kjøpt på Rema og Coop for noen tiere. Men greit å slippe sukker. Orker ikke saftis. Ikke engang barnebarnet på 9 år vil ha det. 

Får prøve å finne plass til alt vi tok hjem fra hytta når vi solgte den. Synd de ikke tar imot til loppemarked ennå. 

Snakkes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toam. Her er det noen dager rolig før neste innrykk til helgen. Vekta var 99,2 og jeg ble veldig glad. Fryktet det verste, men har klart å holde litt fokus🙈🙈🙈men mye kroneis fra Coop ekstra. Klarer meg med 2 knekkebrød til frokost og blir ikke sulten.

Igår reiste begge "barna" med familier og jeg kjenner det er godt med oss 2 alene. Trenger litt tid å hente meg inn igjen.

Apropos loppemarked  har dere Fretex butikk ? Er på Fretex her i byen som frivillig og vi tar imot alt vi kan få. Kanskje de er interessert?

Hadde frikase på søndag til hele hurven og nå har vi spist rester. Kan hende jeg har vært flink når jeg tenker etter. Spiser mye grønnsaker og minimalt poteter. Lite trim men med smårollinger rundt beina var det tungt å bære minien opp og ned trapper for å bytte bleier i den ekstreme varmen i Oslo. Men greide å gjennomføre barnepasser ei uke. Det var moro også. 

Da prøver vi videre, vi gir ikke opp. Holder fokus sammen👏👏👏👏god tirsdag til deg🥰🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fylle bilen med pappesker i dag og reise på Fretex. Takk for tipset. har bare tenkt på dem når det gjelder klær. 

Skriver dagbok for tiden, håper det skal hjelpe. Har jo gått opp og ned den samme kg i hele sommer. Får se på mandag hva vekten viser. 

Ha en fin helg og kos dere alene. Jeg er gressenke i to uker til. Farter litt rundt og skal ta noen dager på hytta. Har tatt med så mye sengetøy og annet hjem for vask, er greit å bli kvitt det igjen. 3 store blå ikeaposer. har ikke lagringsplass her hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det hjelper ikke å skrive dagbok fram til middag, og så gå rundt å snoke i skapene etter dagsrevyen. Nå har jeg gått opp 2 kg på de 3 ukene mannen har vært bortreist. Han blir borte en uke til, får prøve å holde vekten den uken. Har ingen tro på at jeg klarer å gå ned noe nå før hverdagen starter opp igjen 17. august. Nå nærmer jeg meg BMI på 30 og det er for meg en milepel jeg gjerne skal være uten.

Skal levere et barnebarn til en annen av besteforeldrene på torsdag og så blir jeg på hytta til mandag. 17. starter skolen igjen og mine hverdagsaktiviteter starter samtidig. Gleder meg alltid til høsten og skolestart, selv om jeg ikke skal begynne på noe skole. Men da blir det hverdag og det liker jeg best. 

Håper det blir litt mer liv på tråden når høsten kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også sommer. Sitter her og puster ut etter barn og 4 barnebarn. Har vært bursdag og kaker og middager og is. Heilt på trynet. Toam, har du lyst å starte ny tråd. Tror vi sitter fast i det gamle og at det er noe med hodet og det vi har opplevd i alle disse årene. Og da må vi hete noe annet. Gjerne noe som er for begge kjønn

 

Jeg vil gjerne det og sette strek for det som har vært og se framover.

Hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Maxvekt Uke8 Uke16 uke17 Uke18 Uke19 Uke20 Uke21 Uke22 U23 U27 U30 U32 U33 Total Nedgang
Mia-53 103,3 101,3 101,8 100,7 99,8 99,2 98,9 98,4 98,9 98,9   99,2   99,7 3,60
SetMeFree 114,2 102,4 106,9       107,2   106,4           7,80
Taseline 112,1 105,3           106,8             5,30
Toam 93 89,5 88,9 88,8 89 88,5 88,4 88,9 88,6 89 88,6 88,3 90,4 90,1 2,90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...