Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest radiogaga

Hei igjen :)

Har vært borte en stund, men nå er jeg tilbake. Har vært på ferie, og klarte pinadø å legge på meg 1,5 kg :angry: men men, kan ikke skylde på andre enn meg sjøl. Nå er det ivertfall tilbake igjen med registrering av alt som går i munnen.

I går hadde eg en skikkelig høg fjelltur, der vi gikk i 7 timer som ga 15 trimpoeng. Det var veldig tungt å gå siden det er en stund siden sist, men for en opplevelse og mestringsfølelse når vi var på toppen, og kunne nyte DEN utsikten. Å kunne tilbringe en dag slik er virkelig livskvalitet spør du meg :D Ellers driver jeg et lite oppdrett, so no venter vi valper i midten av Juli :) Får vi en fin tispe, skal jeg beholde en valp, so da har jeg tre stykker å ta med meg på fjellet :rolleyes:

Ha en fin dag folkens, stå på, dette SKAL vi greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ned denne uken også. I går var jeg i begravelse med påfølgende smørbrød og kaker, og jeg klarte ikke å styre meg. Så nå er det bare å skjerpe seg resten av uke så vekten fortsetter nedover. Må i et møte. Snakkes senere.

 

Vekt

jan 2012: 90,0 kg

sept 2013: 83,9 kg

juni 2013: 85,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !Ingen gladmelding fra meg - torsdagens veieresultat var OPPangry.gif Ikke mange gram men likevel er det demotiverende! Og jeg vet hvor feilen ligger så det er bare jeg som kan gjøre noe med det. Må bare bli flinkere til å holde fokus i helgene. Ukedagene går så bra og så ødelegger jeg alt i løpet av helgaangry.gifDumme meg!! Men jeg gir ikke opp og satser på at neste måneds resultat vil bli bedresmile.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fattige 100 gr ned siste uken. Lever mest på knekkebrød nå, men som sagt var det et par dårlig dager. Fredagen var det bløtekake på jobb, og jeg tok et lite stykke. er jo høflig. :rolleyes:/>

 

Eller går det mest i knekkebrød. Det holder med 2 i målet, spiste 3 i dag til lunch og det ble for mye.Hadde bare spist cottage cheese til frokost og tenkte jeg måtte ha litt ekstra. Men føler meg faktisk kanskje stappa fremdeles etter 3 timer.

 

Problemet er vel at jeg er lei av slanking og trimming og det å være flink hele tiden. Må finne igjen motivasjonen. Badedrakt og klær som er for små er ikke motivasjon nok lenger. :P/>

 

Noen gode råd? et spark bak så jeg forstår alvoret. Ikke veldig tykk, men har BMI på nesten 29. og livvidde på 105. Det plager og bekymrer meg mest.

 

Ha en fin uke og hør fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode råd Toam for jeg sliter med det samme som degwink.gif Lei av all slanking, men misfornøgd med min vekt! Ble riktignok et halvt kilo ned denne uka ( veide meg i dag for jeg reiser bort i formiddag og er ikke hjemme igjen før på søndag), men i og med at det var noen gram opp forrige uke så er det egentlig ikke så stor forandring. Har som deg Toam en BMI på nesten 29 og i tillegg et alt for stort midjemål så jeg burde absolutt kvitte meg med noen kilo. Vet jo om farene for sykdommer når overvekten stort stt er samlet rundt livet.Problemet er jo at hver gang jeg har tatt av har jeg ikke klart å holde vekten og heller blitt enda tyngre! Skal forsøke knekkebrødkuren fra mandag . Tenker å benytte den så godt jeg kan i ukedagene og spise vanlig i helgene ( etter GR metoden dasmile.gif) så får jeg se om det gjør noe utslag på vekta.

Ha en fortsatt fin uke biggrin.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for tilbakemelding fra Betty Blue.

 

Så blir det knekkebrød. Wasa husman er det jeg blir mett av. Kanskje litt kjedelig, men billig og greit nok.

 

Startet dagen med 1 skive grov speltbrød, det er så godt at jeg ikke hadde hjerte til å kaste det, men da ble det bare 1 skive (30gr) med et kokt egg og kaviar, 1 glass biola skummet melk og trantabletter etc.

 

Knekkebrød med kalkunpålegg på jobb, Spiser litt gulrot, et eple og 1 yogurt også så jeg ikke dør av sult før jeg får middag. Har hengt opp en kopi av siden fra Ukebladet på kjøleskapet. Selve dietten er på ca 900 kcal ble jeg fortalt, så jeg legger på litt for ikke å stoppe forbrenningen.

 

På denne måten blir det ikke slanking, bare knekkebrød i stedet for brød, og så tar jeg tilbake helgekosen. Tillater meg litt vin eller annet på lørdag. Bare å huske at helgen ikke skal vare i 3 dager.

 

Så satser vi på at dette fungere. Og rapporterer litt underveis.

 

Skal ikke veie meg før tirsdag eller onsdag.

 

Ha en fin uke der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram, ikke så mye men det er i vertfall ned biggrin.gifSpiste knekkebrød siste uke men har ikke fulgt dietten når det gjelder middag. Tror jeg satser på GR når det gjelder middag og bytte brød med knekkebrød denne måneden så får jeg gjøre opp status ved slutten av juli. Har vært ekstremt varmt her i over en uke nå så det har ikke fristet med så mye trim. Får ta det igjen når det blir kjøligerelaugh.gifEn arbeidsdag nå og så blir det å reise til vogna for helgen.Ha en fin helg cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommertid her inne også. Stille på nettet.

 

Jeg har ikke gått ned, faktisk gikk jeg opp en kg, men det var nok vann i støle muskler etter en hard tur ned fra fjellet. Den kg var borte dagen etter. men ikke mer. :angry:/>

 

Nå skal jeg jobbe 1 dag til og så er det 4 ukers ferie. Jeg kommer innom på nettet av og til. Skal bare farte litt rundt de 2 første ukene,litt på hytta, men det er bare 1 time unna. Tar ikke med meg PC, og telefonen er for tungvindt å bruke. Så her blir det viktig å holde på rutinene. Blir en del alene og da er det lettere å ikke kjøpe sukker og hvit mel.

 

Hadde en dårlig opplevelse i dag, Spiste en innbakt pizza på senteret, var så sulten og alene hjemme så ingen middag ventet. Det ble for mye hvetemel og gjær. Livvidden var 10 cm større enn på morgenen i dag. At jeg ikke lærer. :angry:/> Blir ikke tynn på denne måten. Lurer litt på insulinproduksjonen min. Skulle ha målt den fastende. Alt legger seg jo på magen.

 

Dagens sukk. Nå skal jeg ha 2,5 sunde uker, lover det nå. Så får vi se hva vekten er 1. mandag i august.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser knekkebrød men velger pålegg utfra hva jeg har lyst på wink.gif De siste 2 ukene har vi hatt veldig varmt vær og da har det ikke vært like enkelt å tenke slanking. Litt isspising og spekemat til middag, og vekta er stabil. Tenker jeg "slapper litt av" nå i sommer og satser på å holde vekta og så får jeg være flinkere til høsten. Blir heller ikke så mye trim på grunn av varmen, men har gått noen kveldsturer etter solnedgang og så ble det morgenturer i helga.Som deg Toam blir det litt til og fra på forumet for når vi er på vogna er det nesten ikkeinternetttilgang så det blir ikke til at jeg logger på. Men vi får titte innom en gang i blant. Ha en fin ferie biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det faktisk litt nedgang - ned 700 gramsmile.gif Merkelig hvordan ting virker! Nå når jeg egentlig ikke har vært særlig fokusert og jeg vet at jeg ikke har spist " riktig", og til og med har skeiet ut med ett glass vin på balkongen i ukedagenewink.gif Uansett er det jo hyggelig at resultstet ble nedgang. Får bare håpe detforsetter selv om det blir mindre med trim i denne varmen , og inntaket av mat og drikke ikke er optimalt tongue.gif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang på meg :mellow:/> Kanskje ikke så rart når det er ferie. Har vær lite vin, men sunn mat,Dog noe is har det litt og over 1300 kcal.

 

Er hjemme en liten tur for å kjøre et barnebarn hjem, men reiser ut på hytta igjen i morgen. Håper været holder seg en uke til. men det så dårlig ut på værmeldigen. Skal olje terrassen og male en murvegg og det går dårlig i regnvær.

 

Er uansett tilbake torsdag kveld, da jeg har avtaler hele helgen. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen endring av vekt denne uka. Er godt fornøyd med det for jeg har en "hvileperiode" fra slankingen nå. Prøver å holde vekta stabil til september. Da blir det å satse på å kvitte seg med de resterende kiloene inn mot jul. Er så mye som foregår på sommeren så det er vanskelig å være sikker på hvor mange kalorier som inntas. Men har det hele tiden i bakhodet så det ikke glir ut helt. Men litt is blir det her også - elsker softis, men har bare spist 3 stk hittil i sommer tongue.gifTil helga er hele familien med barn og barnebarn samlet så da blir det grilling og kossmile.gif

Ha en fin helgbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400 gram smile.gif Riktig fornøyd med det for det er lite trim for tiden, og litt til og fra når det gjelder sunne valg i matveien også. En uke igjen nå så blir det feriebiggrin.gif Da blir det 3 uker uten veiing og som vanlig forventer jeg litt opp på vektawink.gif Satser på å gjøre en skikkelig innsats etter ferien og endelig bli kvitt de kiloene jeg ønsker å kvitte meg med.

Hvordan går det med deg Toam? Du er kanskje snart ferdig med ferien og tilbake med full energi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest radiogaga

Back again :D

 

Har ikkje vært på vekta siden før ferien, so må ærlig innrømme at eg var litt "nervøs" i dag då eg veide meg :blink: Men, 200 g opp var over all forventning. Superfornøgd med det, siden ferien har vært so som so innen matveien. Har faktisk kosa meg veeeldig med både sjokolade og is..... men har vært endel i aktivitet, so det hjelper selvfølgelig på.

I går hadde eg meg en skikkelig fjelltur igjen, 3,5 timer gav 14 trimpoeng :) det høres kanskje mykje ut, men bruker Endomondo, og der sto det at eg hadde forbrukt 2800 kalorier, so då stemmer det nok ja :D Mange trimpoeng i ett jafs, og en super opplevelse.

No er det på rett vei igjen, og eg har begynt å registrere all mat igjen, so då får vi håpe at vekta går nedover :rolleyes:

No skal eg ta med meg bikkjene og gemalen på blåbærtur, so dokke må ha en superduper dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, det er lenge siden jeg har skrevet noe her. Det står bom stille for meg for tiden, knekkebrød-dietten skled ut og er ikke erstattet med noe, annet enn vanlig kosthold og for mye kaker etc.

 

Ligger fremdeles på 86 kg og der har jeg vaket i hele sommer.

 

Har virkelig behov for å gjøre en innsats nå, så jeg prøvde meg på halvfaste i dag, men dårlig resultat, svimmel, synsforstyrrelser og stupte inn i en butikk for å kjøpe en banan. Har endt opp med 640 kcal og det får være bra nok.

Noen andre som har prøvd dette?

 

Hvordan går det med dere? Og hvor er dere alle sammen etter sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ferie i 2,5 uker og startet rett på møtevirksomhet da jeg kom tilbake på jobb forrige mandag wink.gif Så planen var å komme igang med registrering av mat og trimming, men det ser ut til å gå dårlig angry.gif. Det er så mye som skjer rundt meg akkurat nå så det er vanskelig å prioritere dette. Overtid i dag og i morgen, og så var planen å dra på treningsstudio etter jobb på onsdag i håp om å komme igang med trim igjen. Men det skar seg for det dukket opp et annet gjøremål! Torsdag er det møte igjen (med lunsj på hotelltongue.gif) og etterpå tenkte jeg å dra direkte til vogna. Bruker å tilbringe helgene i vogna (når det passer) ut september så jeg satser på at oktober blir mere i "GR-ånd".Har ikke veid meg etter ferien men jeg kjenner det på klærne at vekta er gått opp. Veide 82,5 kg før ferien og frykter nå at vekta er nærmere 85!!! Venter med å veie meg så jeg ikke blir kjempefrustrert! Jeg har ikke prøvd noen form for faste (eller 5-2 dietten), men satser på å spise variert og magert. Startet med knekkebrød til lunsj igjen i dag, og havregrøt til frokost. Men etter som det ble overtid ble det ingen skikkelig middag i dag, og det blir det nok ikke i morgen heller. Dro på butikken i dag og kjøpte en salat (fra salatbar) så det ble ikke brødmat i allefall smile.gifSom sagt satser jeg på å komme igang neste uke, og da håper jeg vi kan hjelpe og motivere hverandre, og så ser vi frem til en lettere kropp til jul smile.gif

Ha en fortsatt fin ukebiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ser at Toam og Betty Blue, dere er jammen flinke til å holde tråden oppe.

 

nå er det lenge siden jeg har vært inne på siden, og sommerens "godiser" har lagt seg rundt omkring på hele kroppen, og da må jeg igjen prøve å legge bort en del uvaner som viser seg i kg vektøking.

 

Fikk endelig kjøpt nytt batteri til skritttelleren i forrige uke, så nå blir solsenga låst inne og joggeskoene tatt fram!!!

 

Nye mål må settes opp og registrering gjennomføres!!!!!!!!

 

Vi må være flinke til å motivere hverandre og kanskje vil vi nå målet sakte men sikkert.

 

Ha en fin høstuke alle bestemødre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å "se" dere igjen. Begynte å føle meg litt ensom her.

 

Har tatt i bruk den nye vekten som viser kg, fettprosent ect. Den viser nok ca 1 kg mer enn den gamle, men da er det utgangspunktet for høsten. Og det er nok omtrent 5 kg under hva jeg hadde maksimalt for ca 3 år siden.

 

Da starter jeg høsten med 86,6kg, og målet er ned 0,5kg i uken. Skal jeg under 25 i BMI må jeg ned i 75kg. Er for gammel til å komme ned i 65, som jeg syntes var mye for 30 år siden <_</> Da bør jeg ikke veie mer enn 80 kg til nyttår. :)/>

 

Har merket at det som fungerer best for min kropp er GR-metoden, men med litt mindre karbo og bare grovkarbo. Sukker er vel ikke sunt for noen.

 

Og uten dagboken glir det lett ut. Men jeg er av og til såååååå lei av å slanke meg. Spesielt når jeg vet at dette er en livsstil jeg må leve med resten av livet.

 

Ha en god helg og så snakkes vi i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg igang igjen selv om jeg fortsatt føler litt manglende motivasjonwink.gif Er som deg Toam skikkelig lei av slanking. I tillegg Føler jeg meg ikke i form, føler meg sliten så jeg skal ta en tur til legen for en sjekk til uka. Kommer ikke igang med trening denne uka for det er diverse møter etter jobb, men jeg forventer bedring neste uke. Fortsetter med veiedag torsdager og registrerer "startvekt" kommende torsdag. Så håper jeg at det vil løsne litt slik at motivasjonen kommer tilbake. Vi får være flink til å backe opp hverandre - kanskje vi skal sette oss delmål for hver måned? Mulig det også kan være motiverendesmile.gif

Kommer tilbake på torsdag med nystartvekt - vi snakkes biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var veiedagen her, og jeg ser jeg har litt å ta tak i wink.gif + 2 kg kom "snikende" på i ferien! Det er bare å brette opp ermene og kjøre på. Har ikke ført dagbok denne uka men fra mandag skal hver eneste smule registreres og i tillegg satser jeg på å få registrert en del trim. Stegtelleren bør registrere 10 000 steg stort sett hver dag og så må jeg også komme igang med styrketrening igjen. Som nevnt er formen dårlig, føler meg sliten og har null overskudd. Så jeg får starte litt forsiktig og se om overskuddet kommer smått om senn. Ha en fin kveld smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvordan overskuddet kommer når en kommer igang med trening. - sier hun som ikke har vært på treningsstudio på 2 uker.

 

Jeg har tatt 5 timer med Bailine (muskelstimulering) og det har strammet opp 2 cm rundt midjen på 3 uker. Er bare litt usikker på om det er grunnen, Har spist forsiktig også, men vekten har ikke gått ned. Skal ha ferie i neste uke, så skal jeg tenke meg litt om. Koster en del og er usikker på om det er verdt det Men det er en lettvin måte å trene på i stedet for sittups. Latmannstrening kalte jeg det, men det likte ikke damen. :(/> Noen av dere som har erfaring fra Bailine?

 

Ellers var jeg på vanngym på onsdag og det var effektivt. Denne onsdag skal jeg i teater, men det er en trimform jeg vil fortsette med etter ferien. Skal til syden med 2 barnebarn og den ene er litt utrygg i vannet, så jeg må nok vanntrimme litt der også.

 

Fører dagbok, men når helgen kommer så glemmer jeg det. Er ikke så mye innpå PC i helgen. Sitter jo her hele uken 8 timer om dagen og blir stiv nok i nakken av det.

 

Prøvde å legge inn anbefalt meny og det så greit ut. Er alene hjemme denne uken og da er det greit å følge det også.

 

Veier meg i morgen, Håper å høre fra dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Bailine - finnes ikke tilbud i nærheten hellerwink.gif Men da jeg var på ferie på Kreta i sommer var det water aerobics 5 ganger pr uke med en trener fra Sats. Det var virkelig flott treningbiggrin.gif Jeg er egentlig ikke så glad i bassengliv, men dette var jeg med på. Ble skikkelig sliten tongue.gif

Ellers er jeg i gang med dagbokføring ( startet i går) og har kommet meg tilbake på treningsstudio. Starter litt forsiktig da for jeg vet det er mange muskler som ikke har vært i bruk på en stund! I tillegg satser jeg på minst 10 000 skritt hver dag og de to første dagene har jeg i allefall lyktes med detlaugh.gif Så får jeg bare håpe motivasjonen til å fortsette er økendesmile.gifHa en fin uke smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...