Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?


Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest banderas

Hei kladden,

 

Jeg er en kvinne på 55 år og merker nok at overgangsalderen medfører at jeg stadig legger på meg. For to år siden gikk jeg ned 12 kg og var strålende fornøyd. Langsomt men sikkert har kiloene kommet tilbake. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i dine beskrivelser. Er vanligvis optimistisk og full av energi men nå er jeg ganske misfornøyd med meg selv. Vil veldig gjerne gå slankeveien sammen med deg. Planlegger nå en tur med datteren og hunden min og vil starte Grete Roede imorgen. Skal vi holde kontakten?

 

 

 

Hei.

 

Jeg er en kvinne på 49 år, som er helt ny på forumet her og i gullklubben også. Har hatt en hel haug med mislykkede slankeprosjekter tidligere. Dvs, jeg går ned, men går alltid opp igjen og føler meg feit, tung og ekkel. Og så har jeg hatt noen halvhjerta forsøk, der jeg stort sett sprekker i løpet av de to første ukene. I tillegg til at jeg blir mer tungpustet i alle aktiviteter og sliter med vonde ledd, så er det heller ikke mye moro når jeg vokser ut av samtlige plagg i klesskapet mitt. Jeg føler meg som ei kjærring i en jentekropp. Nei, dette ble feil. Jeg er egentlig ei barnlig og leken dame, som er litt jentete som type, men jeg føler at kroppen viser en annen enn den jeg egentlig er. Kan jeg si det slik? Jeg synes virkelig ikke at livet er så artig om dagen og spiller mere glad enn det jeg strengt talt er.

Så nå har jeg veltet mitt tunge legeme opp på vekta og den viser i dag 84,5 kg!!! Jeg vil ned til 65-66 kg, for det er der jeg trives og har det bra! Jeg har kommet til punktet: NÅ BARE MÅ JEG!!!!! For min egen trivsel og helses skyld. Er det noen her ute som vil følge meg i kampen og kanskje gå ned noen kilo sammen med meg også? Jeg håper jo at det er flere enn meg som også har lyst til å gå ned 15-20 kg, for da kan vi bli gode støttepartnere for hverandre. Jeg venter i spenning jeg:-) Har forresten gått en god og lang trimtur i dag og det er da en god start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Slenger meg på her hvis det er lov jeg. Er 39 år og har gått på GR endel ganger før, men jeg har sluttet når jeg har vært fornøyd, og dessverre ikke fulgt opp helt som jeg skulle. Så etter noen år sniker alt seg på igjen. Men nå er gullmedlemskap på plass, og jeg skal få oversikt igjen. Tenkte også å melde meg på kurs, men det blir etter ferien i juli.

Veier ca 15 kg for mye som det er nå, men vet at hvis jeg ikke tar tak er jeg fort oppe i 20 for mye før ferien er over. B)

 

Hei smilla, velkommen skal du være. Jo flere jo bedre er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Heisann gjengen B)

Da var helgen snar over, og 2 ukers ferie.

Hælen tillot meg en gå-tur med litt innlagt jogging.

Kondisen er elendig <_<

men lekte at jeg hadde intervall-trening.

Løp 100 skritt, og gikk 200 skritt. Løp kun når det var sletter, i motbakker og nedover gikk jeg for å spare hæl og knær.

Klarte likevel å få en ryggstrekk :lol: må le.

Føler meg som en sensibel gammel kjærring :)

Hovedsaken er at nå er jeg og VI i gang.

 

Ønsker dere alle sammen en topp uke.

Er det noen som ikke er gull-medlem vil jeg anbefale det på det varmeste.

Veldig artig og skremmende å se hvordan kostholdet mitt er.

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smilla

Takk Niara! :)

Og bra du fikk deg en tur maraton, kondisen blir vel bedre etterhvert her også. Mottoet mitt er at ting tar tid, hvertfall når det kommer til dette med trening og vekt. :D

Håper alle får en strålende uke, jeg skal være håndtlanger for mannen som skal bygge terrasse i morgen, er vel litt trim i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Velkommen alle nye!

 

Noen dager siden sist jeg var her og jeg falt inn i den gamle levevanen i forrige uke, noe som sees på vekten. Det ble både sjokolade og annet godterier, samt ett glass øl og martini på meg i helgen. Vanligvis drikker jeg verken øl eller martini. Lite med trening ble det også! Og da går vekten bare oppover :( , men det er jo min egen skyld!

 

Nå er det bare å sette i gang med trening, men syns det er vanskelig å dra å trene etter en dag på jobb. Ofte blir det ikke middag før kl 17, så er det å være litt sammen med barna (7 og 5 år) og så er det leggetid. Klokka er jo da blitt fort 20.30 før jeg kommer meg ut og det syns jeg er litt sent å trene!

 

Dette ble litt frustrasjoner som måtte ut :huh: .

 

Ha en fin dag alle sammen! For min del ser jeg fram til en ny uke med masse av utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer enda ei frustrert ei. Vekten har gått OPP 1,3kilo fra sist uke. 98,1 sist uke og 99,4kilo i dag!!! Det positive er at jeg har gått inn 1cm i livvidde. Men så var det den vekten da......

 

 

Så her er det full skjerpings denne uken!! Absolutt ikke meningen å bare klage, og jeg vet jo hva det kommer av. For lite trening og for mye usunn mat, kaker bla. Er ikke så glad i kaker, men når døtrene mine kommer på besøk og har med seg så er det jo klart det smaker utrolig godt :)

 

Det er litt vanskelig å finne inspirasjon når det går gale veien, men jeg er heldigvis optimist av natur :)

 

 

Synes det er veldig ok å kunne skrive her det man har på hjertet, selv om det i dag ble en del negativt. Er vel bare å riste det av seg og fortsette å kjempe.

 

 

Lykke til alle som en, er veldig glad dere er her :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smilla

Uffda! Det er viktig å holde fokus fremover, i går var i går og det var dumt, men jeg forsøker å ikke tenke så mye på det som er gjort. Vanskelig det der. :huh:

 

Jeg har jo nettopp begynt, og har fått mannen min med på dette, det er fint å ha litt støtte der. Også er det fint å forsøke å være litt kreative i kosten, vi har vært fæle til å kose oss med brus og godteri på kvelden etter at barna er lagt. Også er vi småspisere, jeg fyser dagen lang, så nå må jeg holde fokus og tenke på det jeg spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ny dag i morgen, og jammen meg er det litt sjokkerede for min del og skrive opp ALT jeg putter i munnen, SÅ lese resultatet,,,

 

Jeg er så enig med deg at det er sjokkerende å se hva jeg egentlig putter i munnen.. Det er mye kalorier som jeg egentlig ikke tenker på! Egentlig vet jeg jo hvor mye kalorirer det er i forskjellig mat. Fikk diabetes i -81 og lærte om energiinntak allerede da som 9 åring!

 

I går laget jeg forresten jordbær (og rabarbera)syltetøy ( min yngste elsker jordbærsyltetøy) og på pakka står det at man skal ha i 6-10 dl sukker pr 2 kg bær. Det syns jeg hørtes mye ut, så jeg brukte ca 6 dl sukker på 10 kg bær. Og det ble mer enn nok! Og ungene syns det ble kjempegodt :D

 

I dag er vi blitt bedt på pizza, må nok prøve å spise noen knekkebrød før vi går dit så slipper jeg å være sulten. Jeg får se hvordan det går :mellow:

 

Ha en fin dag alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! Det er viktig å holde fokus fremover, i går var i går og det var dumt, men jeg forsøker å ikke tenke så mye på det som er gjort. Vanskelig det der. :huh:

 

Jeg har jo nettopp begynt, og har fått mannen min med på dette, det er fint å ha litt støtte der. Også er det fint å forsøke å være litt kreative i kosten, vi har vært fæle til å kose oss med brus og godteri på kvelden etter at barna er lagt. Også er vi småspisere, jeg fyser dagen lang, så nå må jeg holde fokus og tenke på det jeg spiser!

 

Joda smilla, kjenner meg SÅ igjen i det du skriver med å være fysen så og si hele tiden. Verst er det når kvelden kommer, det er da jeg ønsket å hatt kjæresten min her. Kunne krype inn i armkroken og tenke at dette går så bra "sukk".

 

 

Men jeg bor alene, ungene er voksne for lengst og bor ikke hjemme.

 

Lurer av og til på om det er trøstespising jeg driver med, og da særlig på kveldene. Men prøver å tenke som så at det smaker utrolig godt der og da, men er det verdt det strevet det er for å få det av seg igjen. NEI det er det ikke :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg at det er sjokkerende å se hva jeg egentlig putter i munnen.. Det er mye kalorier som jeg egentlig ikke tenker på! Egentlig vet jeg jo hvor mye kalorirer det er i forskjellig mat. Fikk diabetes i -81 og lærte om energiinntak allerede da som 9 åring!

 

I går laget jeg forresten jordbær (og rabarbera)syltetøy ( min yngste elsker jordbærsyltetøy) og på pakka står det at man skal ha i 6-10 dl sukker pr 2 kg bær. Det syns jeg hørtes mye ut, så jeg brukte ca 6 dl sukker på 10 kg bær. Og det ble mer enn nok! Og ungene syns det ble kjempegodt :D

 

I dag er vi blitt bedt på pizza, må nok prøve å spise noen knekkebrød før vi går dit så slipper jeg å være sulten. Jeg får se hvordan det går :mellow:

 

Etter at den verste skuffelsen har lagt seg etter veiing i går, skal jeg være pirknøye med å notere alt jeg spiser. Har lagt inn for i dag, og fikk 8,7 på kostholdsscore, det må jeg si meg fornøyd med :)

 

 

Lykke til i dag!

 

Ha en fin dag alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:lol: r

Jeg "knoter" fælt for å finne frem her inne.

Både her på forum og på matregistreringen.

Blir ofte frustrert over at det er vanskelig å få frem riktig matvare

når jeg skal legge inn maten jeg spiser.

Kan ialfall si at tiden jeg bruker på Facebook er redusert :)

 

I dag har jeg endelig klart å skåre over 7 poeng :lol:

Selvom jeg denne uka allerde har klart å spise opp alle merkene mine og litt til.

Begynner å bli mer bevist på balansen mellom proteiner, karbo osv. :)

 

Skritt-telleren har igjen blitt min følgesvenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde nå da? Vel er jeg ikke noe datageni, men dette svaret kom på feil sted. Jaja, håper dere kan bære over med det :rolleyes:

 

Noen ganger skjer det noe rart her inne med innlegg og i registrering :huh: Jeg har opplevd det jeg også! Har lært meg å forhåndsvise innlegg før jeg svarer ;) Da ser jeg hvertfall om det blir noe kluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan alle sammen!

 

Da ble det mange kalorier på meg i går...Ikke fordi jeg ikke klarte å motså så mye pizza, men fordi jeg fikk så lavt blodsukker. :angry: Det ble noen kalorier for å få opp blodsukkeret på et greit nivå før jeg gikk til sengs! Hadde tenkt meg på en treningstur i går, men lavt blodsukker og trening er en dårlig kombinasjon! Så jeg håper det går bedre i dag!

 

For min del må jeg ikke bare passe på kaloriene, men også inntak av insulin. Eller rettere sagt å huske å ta mindre insulin enn det jeg vanligvis har brukt.

 

Ellers har jeg blitt veldig flink til å drikke vann :D Har med meg en camelbak flaske(750 ml) på jobb og drikker ca to fulle flasker på jobb :) Det blir også mye mindre Pepsi max på kvelden :)

 

Så var det treningen da....Ikke fått så mye til der hittil i uka :(

Håper det blir bedre... Til helgen skal vi på fjellet og der er det en lang oppoverbakke for å komme til fjells! Rimlig bratt og ca 3km. Tror kanskje jeg skal gå den oppover, må vel forbrenne litt da?? B)

 

Håper det går bra med alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: r

Jeg "knoter" fælt for å finne frem her inne.

Både her på forum og på matregistreringen.

Blir ofte frustrert over at det er vanskelig å få frem riktig matvare

når jeg skal legge inn maten jeg spiser.

Kan ialfall si at tiden jeg bruker på Facebook er redusert :)

 

I dag har jeg endelig klart å skåre over 7 poeng :lol:

Selvom jeg denne uka allerde har klart å spise opp alle merkene mine og litt til.

Begynner å bli mer bevist på balansen mellom proteiner, karbo osv. :)

 

Skritt-telleren har igjen blitt min følgesvenn.

 

Hei maraton :) Satser på at dette svaret kommer på rette stedet :)

 

Jeg skulle og ønsket noen ganger at det var lettere å legge inn de forskjellige matavarene, men jeg klarte jo å gjøre feil med det og til å begynne med. Etter å ha fått svar på e-posten jeg sendte med grei forklaring på hvordan det gjøres, gikk det lettere. Man trenger jo bare skrive feks. grovb.......så kommer det opp forskjellige alternativer. Selv baker jeg ingers rugbrød, det er både sunt, mettende, grovt og godt.

 

7 poeng er jo veldig bra det da, så det må du være fornøyd med!

 

I dag blir det nok ikke noe trim, men i morgen skal jeg på skogtur, og fredag blir det spinning+en time styrke.

 

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter folkens :P

 

Og hvis det kan være noen trøst amu så ble det altfor mange kalorier på meg og i går kveld. Hadde en halv pose med baconchips liggende som forsvant temmelig fort. Men leste på posen at det var ikke så mye kcal pr.100gr, selv om det er en dårlig unnskyldning :huh:

 

Og hvis du amu må tenke på det med insulin i tillegg, skjønner jeg at det er mye å holde greie på.

 

Det høres flott ut med fjelltur, så det krysser jeg fingrene for blir en god tur for deg :)

 

 

Ha en nydelig dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Hei.

Kveldene er en utfordring, også for meg som har mann og sønn.

Det er nesten så det er en fordel å jobbe kveld av og til.

Plutselig har jeg spist masse, masse ting jeg overhode ikke skal ha.

 

Og jeg er syns amu er veldig tøff som har så mye å tenke på.

Kan alfor lite om insulin osv.

Endret av maraton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott amu, og tenk for en god følelse du hadde etter du var ferdig :):) Det gjør godt for kropp og sjel å få treimmet litt, det er sikkert og visst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Det kjennes veldig bra ut når jeg er ferdig å jogge, men det kjennes ikke så godt ut i lårene i dag ;)

 

Det jeg er veldig vanskelig er å holde kalori inntaket på et greit nivå. Det skal ikke så mye til før antall kalorier gjør ett byks oppover... Jeg har hvertfall greid å kutt ut sjokolade :D Det spiste jeg ofte før (alltid når jeg hadde lavt blodsukker) eller så smugspiste jeg det :unsure: Det er rart med det, men når det går en stund uten sjokolade så kjenner hvertfall jeg hvor fett det er!

 

 

I går ble kveldskosen vannmelon :) så jeg føler det går mot den rette veien!

 

Ha en fin ettermiddag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei til dere medslankere

 

 

Nå er dagens treningsøkt ferdig, spinning en time+ 20min styrke. Så det får holde for denne dagen :D

 

I går laget jeg kesamis, har aldri prøvd det før. Det smakte godt, halvblandet med jordbær og skogsbær.

 

 

Men nå er det helg, skal bare gjøre litt husarbeid så blir det nok ikke så mye mer i dag. Ha en fortsatt fin dag der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Heisann gjengen :)

Mandag igjen.

Noen har startet ferie?

På meg ble det lite trening, men utflytting av 2 rom.

skal skifte belegg( ja belegg) på 2 rom,og han som skal gjøre det kommer snart. Så det ble styrketrening istedet. Slike ting notere jeg som styrketrening.

 

Ble også 1 time i åker`n for å lete etter det man ikke vil finne (floghavre). Er ikke akkurat rask gange, må gå sakte.

 

Ønsker alle en flott uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...