Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?


Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen Maraton og alle andre!

 

Ny uke og nye muligheter...

 

Nå nærmer ferien seg, jeg går i ferie om to dager og gruer meg for alle fristelser som kommer da...

 

Var ikke så flink i helgen (spiste både sjokolade og potetgull), men gleden var dermed større da vekten viste ned 1,8 kg og 1,5 cm i livet :D:D:D

Tror jeg hadde mye vann i kroppen forrige uke, siden jeg da gikk opp 100 gram og ned så mye denne uken.

 

Gikk forresten tur i fjellet på lørdag og forbrente 600 kalorier og dermed fikk jeg totalt 6,7 trimpoeng forrige uke :):)

 

Idag blir det nok ikke noe trening på meg, siden mamma og hennes samboer kommer til middag (selvfisket fjellørret), men jeg kan ta det igjen i morgen! ;)

 

En ting jeg har blitt flikere er å spise med måte og jeg er mer obs på hva jeg tar inn i min munn. Og mye av fortjenesten er denne bloggen og alle dere jentene her inne. Jeg blir veldig motivert av å ha dere :):)

 

Ha en fin dag alle sammen enten om dere har ferie eller jobber!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg gratulere amu med FLOTT nedgang, hipp hurra for deg :)

 

Og maraton, det med flytting av ting som du skriver kan være hard nok trening det. Så det skal du være fornøyd med :)

 

 

Jeg har vært på spinning og trent styrke i dag, good good. Blir vel ikke så mye trim på meg denne uken, men vet jeg får besøk på onsdag så da blir det en gåtur. I slutten av uken skal jeg på en liten tur, så da blir det en del stillesitting. Men pytt sann, det får man tåle.

 

 

Lurer på hvor de andre er blitt av som var med på denne tråden...? Det er riktignok sommer og ferietid, så da er jo folk flest mer opptatt med sine ting. For min egen del kjenner jeg det er veldig godt å ha en tråd å skrive i, er vel et slags behov man har for å dele med andre i samme situasjon. Så jeg er absolutt med her, håper dere andre og er det :) Håper, håper......

 

 

 

Har og funnet ut at jeg vil ikke veie meg hver mandag, men kanskje hver 14dag eller en gang i mnd. Vet ikke helt, men har ikke veid meg i dag. Vil ihvertfall vente til jeg er ferdig med mensen, regner med den kommer en av de første dagene.

 

 

Dette var noen ord fra meg for i dag, kommer tilbake i morgen.

 

 

Ha en fin dag så lenge alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg er så enig med deg Niara om at det er godt å ha en tråd å skrive i. Det er virkelig her jeg får motivasjon for å gå ned i vekt. Hadde ikke greid meg uten. Sikkert litt ferie modus her inne... Jeg kommer meg nok ikke så mye inn her i ferien :( Det har ingenting annet enn med nettforbindelsen på fjellet å gjøre <_<

 

Skjønner også at du ikke vil veie deg når du har mensen. Jeg går som regel opp i vekt når jeg har mensen :mellow:

 

I går var en dårlig dag for meg. Det ble både lett rømme, smør, vin , et lite glass likør og dessert! Jeg drikker til vanlig utrolig lite alkohol, men i går hadde vi middagsgjester. Desserten var ikke så ille da det var hjemmelaget jordbærsorbet med 100 gram sukker til 1 kg bær (jeg tok halparten av sukkeret det sto i oppskriften). Det ble hvertfall veldig godt :)

 

 

Nå må jeg jobbe litt..

 

Ha en fin dag alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en fin tur amu, kos deg så godt du kan :)

 

 

Tenkte å skrive litt tidlig på dagen pga. det kan se ut som det blir tordenvær, så da trekker jeg ut kontakter.

 

Trimmen i dag har vært gressklipping igjen, litt trim blir det jo. Har også bakt ingers rugbrød, sist jeg bakte det ble det så smuldrete så satser på at det blir bedre i dag.

 

 

Som du skriver amu så finner man masse inspirasjon av å lese her inne. Både på denne tråden og på andres, er mange tips og råd og finne!! Kjenner meg godt i det som skrives :)

 

 

Ha en fin dag alle som en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg besøk, så da tok jeg besøket med på en gåtur. Første del av turen var motbakker, så vi måtte ta noen korte stopp for å trekke pusten. Vi gikk i relativt raskt tempo og det gjør veldig godt å få brukt seg litt. Er litt mer fornøyd med seg selv etter en sånn tur!

 

 

Ingers rugbrød som jeg bakte i går ble bedre enn det jeg bakte forrige gang, dette hang sammen og smuldret ikke sånn som sist. Det ble godt om jeg skal si det selv.

 

 

Resten av dagen går nok med til vasking og rydding, ikke det morsomste som finnes- men det må til.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Niara! Jeg har ikke vært så flink i de siste dagene!! Det er litt vanskelig når det småregner ute, men har tenkt meg på en joggetur etterpå! Bare levere barna til min svigerinne og bare det ikke blir mer regn :(

 

Har ikke vært så flink med maten denne, men jeg får komme bedre tilbake!!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:)

Så hyggelig at det er liv her.

Helt enig med dere at det er fint å ha en tråd og henge med i.

Stor applaus til dere for både at dere er her inne og at kosthold og aktivitet.

Det gir såpass inspirasjon at jeg har vært på min 2 gå/joggetur denne uka!

Takk.

Kostholdet er greit, blir fortsatt litt sjokolade :huh:

men klarer likevel å holde meg på riktig side i kostholdet som er anbefalt.

Gull verdt det å være gull medlem. B)

Snart helg igjen!

Går litt i hundre, så det er ikke bestandig jeg får skrevet så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei amu og maraton, så glad for at dere er her! jeg håper dere andre som har skrevet her, også kommer tilbake etter hvert.

 

 

Kjenner for min egen del at det går litt tregt i dag, og det er psykiske som spiller inn. Har slitt med det i noen år, så det er jo der hele tiden. Men heldigvis ikke like ille hver dag. Fikk for en del år tilbake diagnosen utbrent, jeg har og fibromyalgi og depresjoner. Har gått på antideppresiva i årevis, noe som og gjorde sitt til at vekten gikk opp MANGE kilo. Jeg har nå byttet merke, etter gradvis nedtrapping og i samarbeid med lege og psykiater. Jeg har og jevnlig kontakt med psykiatrisk sykepleier, og det er til stor hjelp!

 

 

Jeg har veid for og imot om jeg skal skrive dette her, men kom til at det er det beste for min egen del. Det er jo en personlig ting i høyeste grad. Kan og legge til at jeg er uføretrygdet.

 

Så det er ikke bare det med vekten, men hele pakken jeg sliter med. Det å ikke kunne fungere i arbeidslivet feks. sliter veldig på.

 

 

Vel, dette var dagens negative. Er ihvertfall veldig glad at jeg er optimist av natur :) Så må dere ikke la dere skremme av dette jeg skriver her, har ikke tenkt å forstette å skrive om det. Men regner med at det går greit, vi er da voksne mennesker som kan, om vi vil, dele tanker og erfaringer.

 

 

Men nå er det vask av badet som står på "programmet", vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:)

niara, så fint at du deler.

Da har du kommet langt !!

Stolt av deg!

amu, logistikken med barn mm,,, en utfordring.

Husk at det går ann å trene/leke med barn :)

Har du "flaks" sovner barna tidlig, og du får kvelden til deg selv :D

 

Ikke trening på meg i dag, kjørt min gamle mor i butikken etter jobb, vært på kirkegårdene og planta om. Montert barnesete til barnebarn i bilen, vi skal nå bære ut en seng som barnebarn skal ha (hun er snart 2 år).

Blir nok ikke trening i morgen heller,,

Er innmari godis-syk, og har litt vondt i hælen etter jogginga i går.

Det SKAL gå over.

God fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maraton, og mange takk for koselig tilbakemelding! Det gjorde godt å lese!!

 

 

Så må vi prøve etter beste evne å ta kontroll over søtsuget, for det gjelder i høyeste grad meg også :rolleyes: I går klarte jeg å dytte i meg to krone-is, det holdt ikke med en nei.

 

 

Men i dag skinner solen, og jeg skal på en liten tur. Blir borte til i morgen kveld bare, så ser nok innom her da eller på søndag. Ha det godt så lenge alle sammen, og ha ei flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Jeg kom hjem fra tur seint ettermiddag i går, moro å ta en tur og veldig godt å komme hjem igjen også. Har absolutt ikke vært flink med maten de siste dagene, så veier meg ikke før tidligst neste mandag. Full skjerpings til da, så håper og tror vi kan støtte hverandre!!

 

 

Så kjedelig da maraton at du har gått opp selv om du har vært så flink. Da er det lett å miste fokus, tro meg, jeg har prøvd det!! Det er ikke så mye annet å gjøre enn å stå på videre. Har du prøvd med målebåndet? Det kan ha skjedd noe der vet du, selv om det ikke har skjedd noe på vekten. Ønsker deg og alle oss andre (!!) lykke til videre på vei mot målet.

 

 

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:)

Denne helgen har gått unna.

Målbåndet er prøvd,,,men det var heller ikke noen "høydare"

Ny uke nye muligher,

I dag ble det dårlig med trening.

Blei husvask istedet. Måtte gjøres.

I morgen etter jobb blir det nok litt

vandring i åker.Driver gårdbruk, og da er det obligatorisk

med vandring i åker på utkikk etter uønsket floghavre.

 

Ønsker alle en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering av dagen, så langt.

 

Jeg har registrert maten for i dag, fikk kostholdsscore på 7,4 så det er jeg fornøyd med. Har og bakt kn.brød, så da blir det ferske til kveldsmaten. Jeg har prøvd GR kn.brødene en gang, men ble ikke så fornøyd med de som den oppskriften jeg fant i et ukeblad en gang. De er bare helt supre, og veldig mettende. Trimmen i dag blir å stelle i hagen, og kanskje en liten gåtur. Venter noen folk her på ettermiddagen, så får se hvordan tiden blir i forhold til det.

 

 

Været er og bra, 16,8 grader akkurat nå. Så får ut og gjøre litt igjen.

 

 

Hvordan går det med dere andre....? Trim og mat? Hør fra dere da når det passer. Jeg ser nok innom her senere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i feriemodus...og teller ikke kalorier....det går nok litt opp for min del, men jeg vet jo hvorfor... Men har jo gått endel, på lørdag endte jeg på over 1200 kalorier etter en lang fjelltur. I morgen får vi overnattingsbesøk så da blir det nok litt ekstra kosemat, men jeg tenkte å ta meg en joggetur på morgenen!

 

Får prøve å huske mobilt bredbånd neste gang vi drar på fjellet slik at jeg får fulgt med på tråden.

 

Ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Dagen her startetmed en liten joggetur på en halvtime! Samt litt rydding og vasking!

 

Gikk på vekta idag og det var 100 gram opp, men jeg er fornøyd med det etter både godterier og vin og annet usunn mat!! Har mensen også og da går jeg vanligvis litt opp!

 

Nå får jeg besøk, så jeg kommer nok ikke inn her noe mer i dag!

 

Ha en fin GR dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens trening unnagjort, en time spinning, 15min styrke +en times gåtur- så da slapper jeg av med god samvittighet i ettermiddag :P

 

Helt sant som du skriver amu at når du er i feriemodus, skal du ikke telle kalorier. Det får da være måte på hvor pirkete man skal være :D

 

 

Ha en fin ettermiddag, så tastes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo folkens :)

 

Her går det tregt med både det ene og det andre, det vil si både trim og vekten. Veide meg i dag, og veier fortsatt 97,7kg :blink:

 

Veldig lite trim noen dager nå, men føler det går ok med kosten. Så det er bare å fortsette! Jeg har målt livvidden, og der har jeg gått inn 6cm siden januar. Så det er da noe :rolleyes:

 

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Heisann

Dette har vært en uke som raste avgårde :)

har nesten ikke notert noe, og jeg har delvis "sprukket"

Har ialfall fått trent, det er da noe.

Ny uke nye muligheter, krysser fingre for oppholdsvær.

 

Lykke ti alle ssammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg hiver meg gjerne på her.

Jeg er 41 år og aktiv jojo-slanker. Håper på en slutt på det kan man si ;)

 

Startet i dag på 90 kilo

Skal ned til 72.

Trenger all drahjelp jeg kan få, så jeg er gjerne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann maraton :) Og velkommen til Floka :)

 

 

Jeg synes det er sååå positivt at vi blir flere med her, for nå har det for alvor stoppet opp for min del. Tenker da på vekten :( Ligger på det samme som jeg har lagt på nå de siste ukene, så her er det bare å ta tak.

 

Har nå ihvertfall trimmet i dag, spinning+styrke.

 

Mitt mål for denne uken er å klare å gå ned en halv kilo, hva med dere andre? Hva sier dere, skal vi gi hverandre et spark bak for virkelig å komme i gang :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:)

Veldig bra at vi blir fler.

Har dårlig erfaring med å sette krav, men trenger ialfall en påminnelse,,,, for å si det sånn. Målet er å leve sunt,

Blir vel forholdsvis frustrert,og "gir litt f" nå man er flink og likevel går opp i vekt.

Kroppen min begynner å merke overgansalder. Mens som ikke akkurat kommer til faste tider. Har fått begynt å trene mer enn det jeg har gjort i vinter, og da går jeg også opp i vekt. Samler nok en del vann.

Sitter akkurat nå å lurer på om jeg skal sykkle eller ikke, blåser så fy,og regnbygene henger i lufta. Kanskje det blir en gå-tur. Bør ha 2 timer i dag....fornøyd med 1 time.

 

Da får jeg rive meg løs fra tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge denne tråden. Jeg er 43 år fra Vestfold. Fra 2000 - 2006 klarte jeg selv å gå ned i vekt fra 103 kg til 82 kg. Så ble eldste-dattera syk og fokuset gikk da over på å kjempe med (og mot) sykehussystemet. I dag er hun heldigvis frisk, men alle kiloene er tilbake. Har prøvd i ett par år med selvmotivering, treningssenter osv, men har kommet frem til at jeg trenger noen som "holder meg i øra". Jeg har derfor meldt meg på kurs. Mest for å få ideer til god og mager mat, samt gruppe-presset som gjør at du yter litt ekstra de ukene som kurset er. Første delmål er -10 kg frem til jul. - 15 kilo til påske, og -20 kg til neste sommerferie. Jeg er da tilbake der jeg var i 2006, altså 82 kg. Dette er trivselsvekten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Flott, da er vi flere :)

 

Fikk til sykkeltur :D:lol::D stolt av meg selv med andre ord.

Formen er jo ikke så innmari god da.

 

Jeg orker ikke trenings-studio nå, syns det er deilig å trene ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Ok, jeg hiver meg med :) Jo flere jo større motivasjon.

 

Jeg er 53 år og har vært i overgangsalderen noen år. Ikke mens lenger og hetetoktene er på vei bort, bare noen få "greie" igjen :P

 

Vekta idag ligger på 89,5 kg - og den skal ned :angry: Skal en uke til Egypt i oktober og drømmen er å få vekk en 5-6 kg til da - skal ikke være umulig, bare jeg skjerper meg.

 

Startet på jobb igjen idag etter 4 uker ferie i REGN. Startet også treningen med Step30 og Spinn 4x4 intervall. Slitsomt, men greit å komme igang.

 

Har også bestemt meg for å starte morgenene med en rask gåtur på et par km, før dusj og frokost. Dette får igang forbrenningen. Og dette gjelder det uansett vær ;)

 

Da håper jeg vi får et hyggelig "selskap" fremover og er flinke til å pushe og motivere hverandre. Stå på, vi lar ikke disse kg ta knekken på oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...