Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?


Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

 

Så trivelig at vi blir noen stykker, det er skikkelig motiverende og inspirerende.

 

Kladden, takk for tips om WASA Crisp and cereals. Den skal nok prøves. Veldig greit å kunne tipse hverandre. Det som jeg synes er en utfordring er å spise nok gr.saker, kanskje noen som kjenner seg igjen? Synes ofte jeg bruker mye av det samme, blomkål, broccoli, gulrøtter, sukkererter. Både blomkål og gulrot er veldig godt å spise rått også. Snackgulrot er og veldig godt å knaske på :)

 

 

I dag blir trimmen plenklipping, bruker en og en halv time på det.

 

Og middagen i dag blir middelhavskylling, har ikke prøvd den før så det gleder jeg meg til. Av de GR oppskriftene jeg har prøvd til nå er pølsegryte favoritten, selv om jeg ikke er så glad i pølser. Men det er MASSE gode gr.saker i retten, så kombinasjonen av det blir veldig bra :P Er det noen av dere som har oppskrifter å legge ut her? Eller som har en GR favoritt?

 

 

 

Men nå er det snart ut i solen B) Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Heisann!

Kan si at det har vært en myyyye bedre dag i dag :)

I morgen reiser jeg på ferie, blir nok ikke inne på nett før neste lørdag.

 

Lykke til alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er en kvinne på 49 år, som er helt ny på forumet her og i gullklubben også. Har hatt en hel haug med mislykkede slankeprosjekter tidligere. Dvs, jeg går ned, men går alltid opp igjen og føler meg feit, tung og ekkel. Og så har jeg hatt noen halvhjerta forsøk, der jeg stort sett sprekker i løpet av de to første ukene. I tillegg til at jeg blir mer tungpustet i alle aktiviteter og sliter med vonde ledd, så er det heller ikke mye moro når jeg vokser ut av samtlige plagg i klesskapet mitt. Jeg føler meg som ei kjærring i en jentekropp. Nei, dette ble feil. Jeg er egentlig ei barnlig og leken dame, som er litt jentete som type, men jeg føler at kroppen viser en annen enn den jeg egentlig er. Kan jeg si det slik? Jeg synes virkelig ikke at livet er så artig om dagen og spiller mere glad enn det jeg strengt talt er.

Så nå har jeg veltet mitt tunge legeme opp på vekta og den viser i dag 84,5 kg!!! Jeg vil ned til 65-66 kg, for det er der jeg trives og har det bra! Jeg har kommet til punktet: NÅ BARE MÅ JEG!!!!! For min egen trivsel og helses skyld. Er det noen her ute som vil følge meg i kampen og kanskje gå ned noen kilo sammen med meg også? Jeg håper jo at det er flere enn meg som også har lyst til å gå ned 15-20 kg, for da kan vi bli gode støttepartnere for hverandre. Jeg venter i spenning jeg:-) Har forresten gått en god og lang trimtur i dag og det er da en god start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Ha en fortreffelig ferie Maraton :) Merker det er skikkelig feriestemning her - godt godt. Jeg har lenge igjen til ferie, men med skoleferie som begynner i dag så drypper ferieopplevelsen inn likevel.

 

Klarte noe jeg ikke pleier i går, og æren for det tilskriver jeg dere; Kladden, Maraton, Niara, Fløyen, Amu, Sangfuglen og alle som interesserer seg for vårt felles prosjekt hver for oss ;)

 

Seier:

Alle sommeravslutninger var over - jeg unnet meg et glass hvitvin og da fikk jeg lyst på ostepop, veiet og målte det - ordentlig som en jo skal være. Spiste og koste meg, men kom etterhvert til at dette vel var å tilrane seg frimerker litt utover det ønskelige. Konsumerte derfor ikke alt - hverken av hvitvinen eller ostepopen. Det var seier. Ikke fordi jeg ikke skal unne meg noe, men fordi jeg allerede har gjort det denne uken og det er jo en omlegging og strukturering jeg vil oppnå. Det var inspirerende å tenke på at noen kan forstå at det lille der er en seier :P

 

Ha en strålende dag hvor dere nå enn er - på ferie, hjemme, på jobb eller på reise.

 

Jeg kommer innom senere i dag tror jeg - finner mer motivasjon i dette enn jeg tenkte jeg skulle. Nærmer seg veiedag for meg - mandag kveld..... er tidlig i løpet og håper og regner vel med nedgang, så får vi se om jeg har oppnådd det eller ikke.

 

Snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin ferie Maraton B)

 

Så flink du er Musling! En liten seier, og det føles godt?

Hadde en liten seier i går jeg også: Ingen lavt blodsukker og dermed greide jeg å holde meg unna alt av søtsaker :)

Har funnet en fin erstatning for søthungeren min: Nektariner! Men blir nok lei det etter en stund!

 

Ellers var jeg ikke så flink igår, fikk ikke trent slik som jeg hadde planlagt :( og middagen gjorde så jeg fikk litt mer kalorier enn det jeg skulle ha :angry:

 

Det er ikke så lett bestandig :blink:

 

Ha en fin dag alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :)

 

Godt å lese det du skriver musling, at vi kan motivere hverandre. Og du også amu som greide å ha et jevnt blodsukker, det har og mye å si for søtsuget som du skriver.

 

Jeg var på spinning i dag, og begynte på styrketreningen men måtte gi meg etter 20min. Skulle vært der en time, som jeg har vært før. Ble helt vissen i kroppen og kjente at det gikk ikke, fikk karret meg hjem og lagt meg på sofaen. Sov i to timer, og er fremdeles ikke noe i form. :mellow: har tenkt å bare ta det med ro resten av dagen uansett, blir nok bedre i morgen når kjæresten min kommer-gleder meg til det :D:D

 

 

Ha ei fin helg alle sammen, så står vi på til vi når målet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Hei Amu og Niara,

jeg har heller ikke gjort trimmen min i dag - den får jeg presse gjennom i regnvær i morgen og da føler jeg meg ekstra flink :D

 

Skulle til å kjøre på med litt potetgull nå - så glitrende god unnskyldning med sommerferien som satte inn, men etter å ha vært her blir det byttet ut med salte gode reker....

 

Takk :) og ha en god helg - mandag får jeg se hva jeg har spart til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er en kvinne på 49 år, som er helt ny på forumet her og i gullklubben også. Har hatt en hel haug med mislykkede slankeprosjekter tidligere. Dvs, jeg går ned, men går alltid opp igjen og føler meg feit, tung og ekkel. Og så har jeg hatt noen halvhjerta forsøk, der jeg stort sett sprekker i løpet av de to første ukene. I tillegg til at jeg blir mer tungpustet i alle aktiviteter og sliter med vonde ledd, så er det heller ikke mye moro når jeg vokser ut av samtlige plagg i klesskapet mitt. Jeg føler meg som ei kjærring i en jentekropp. Nei, dette ble feil. Jeg er egentlig ei barnlig og leken dame, som er litt jentete som type, men jeg føler at kroppen viser en annen enn den jeg egentlig er. Kan jeg si det slik? Jeg synes virkelig ikke at livet er så artig om dagen og spiller mere glad enn det jeg strengt talt er.

Så nå har jeg veltet mitt tunge legeme opp på vekta og den viser i dag 84,5 kg!!! Jeg vil ned til 65-66 kg, for det er der jeg trives og har det bra! Jeg har kommet til punktet: NÅ BARE MÅ JEG!!!!! For min egen trivsel og helses skyld. Er det noen her ute som vil følge meg i kampen og kanskje gå ned noen kilo sammen med meg også? Jeg håper jo at det er flere enn meg som også har lyst til å gå ned 15-20 kg, for da kan vi bli gode støttepartnere for hverandre. Jeg venter i spenning jeg:-) Har forresten gått en god og lang trimtur i dag og det er da en god start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Det derre med å få i seg nok grønnsaker, er nok noe som flere kjenner seg igjen i. Men jeg har funnet ut noe som faktisk er kjempegodt- også så enkelt! : Litt gulrøtter, purreløk, kålrot og sellerirot kuttes opp i små terninger og kokes rett og slett sammen oppi en liten kjele med buljong. Jeg bruker vanlig mørk buljongpulver og får i meg litt salt også. Dette er godt hvis en blir litt sugen om kvelden og ikke gidder å spise knekkebrød. For det kan bli litt mye av disse knekkebrødene ;) Denne grønnsaksuppen inneholder praktisk talt ikke kalorier og er skikkelig mettende og god, etter min mening.

I går var jeg på koravslutning for vår-sesongen (jeg synger i et blandakor) Grilling og for mye hvitvin ble det nok, men jeg veide mindre i dag enn i går, så jeg kan vel ikke ha gjort ting alt for mye galt likevel da:-)

Det blir spennende å høre om vi alle sammen har greid å gå ned litte grann i løpet av denne uken, om det så bare er 100 gram! ALT monner!!!. Jeg har den egentlige veiedagen på mandag og da får jeg se... Må bare være flink gjennom helga også, det er jo sannelig St.Hans i dag:-) Ha en riktig koselig kveld alle mine slankevenninner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Idag har jeg ved meg og det var 0,6 kg ned og jeg syns det er helt greit etter nesten ingen trening og mat som jeg ikke skulle ha i helgen! I går ble det både kake og boller :angry: og usunn middag :(

 

Denne uka håper jeg blir bedre iforhold til trening. Jeg må komme meg ut i skogen og få løpt litt.

 

Ny uke og nye muligheter B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plassert min dvaske bleike kropp på vekten i dag :-)

 

Var gått ned 400gram fra sist mandag, må vel si meg fornøyd med det. Kan dessverre ikke skrive mer nå, det er torden i luften så må koble fra pc`n. Lykke til allae sammen, så kommer jeg sterkere tilbake igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra det da, Niara! All nedgang er bra :)

 

Jeg fikk meg en kort joggetur i dag før regnet høljet ned. Er fornøyd med at det ble tur, selvom det ikke ble så lang tur.

 

Ha en fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Hei alle sammen, Yes -what's the verdict ? spurte jeg min egen vekt og den sier 1 kg mindre enn sist, tross mange frimerker over det tillatte med St.hans feiring og sommerfølelse og tja - finner jo alltids på noe..... men jeg har gått ned 1 kg og 2 cm rundt livet - herlig - det er i hvert fall en start. 2 kg igjen til 1.delmål. Har ymse kg igjen, men det er jo derfor vi samles her på tråden vel - vi har alle en vei å gå :unsure: Til gjengjeld pepper vi hverandre og så går det mye lettere - dere er gode å ha :)

 

Synes dere er så flinke til å trimme ! Jeg er ikke så dreven på det, men trener med en på jobb så jeg bygger meg sakte, veldig sakte, opp. I dag har det blitt vekselsvis 5 minutter gå, 10 minutter jogg, 5 min gå, 10 min jobb og avslutter med 5 min gå - et nybegynner program - det kan jeg klare. Har allerede vært gjennom et nybegynner program.

 

Opplever det som stor hjelp å høre litt om deres greier og skravle litt om mine greier og rett og slett ha noen å rapportere til - trenger tydeligvis det.

 

Takk for at dere er her alle sammen - jeg håper også denne tråden fortsetter - føles fint å bli "kjent" med andre :)

 

Vender tilbake i morgen - litt kveldsmat nå så kan jeg være fornøyd med innsatsen for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg syns du er flink musling. Det er slik du får bedre form og ser fremgang! :) Må jo si at det tar lang tid å opparbeide seg god form. Nå var det nesten tre uker siden sist jeg var ute og jogget, og formen den hadde falt mange hakk :( Viktig å holde en jevn treningsmengde, samtidig som det er viktig å ha en motivasjon. Min motivasjon er at jeg har appen nike+(GPS) som gir meg tilbakemeldiger på hvor langt jeg jogger og tiden. Jeg konkurrerer med meg selv ;) !

Samtidig har jeg tenkt å komme i form til et mosjonsløp i september på 5km ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Jeg greier ikke jogge, sliter med smerter i et tåledd, har vart i tre-fire år nå, så jeg må bare leve med det! Men, jeg går temmelig mye og da går jeg rask gange minimum en time. Gange er undervurdert. Jeg gjorde akkurat det samme i forkant av da jeg gikk Besseggen for fire eller fem år siden. Hadde ingen annen trening, men jeg kløyv opp eggen som ei fjellgeit da i hvert fall. Kremt.... Det er 16-17 kilo siden.. Jeg husker den vanvittig deilige følelsen av mestring og av å føle seg lett og fin i kroppen :rolleyes: Det betyr at da er det bare en ting å gjøre nå: FORTSETTE MED SLANKING OG ALLE GODE FORSETTER!!! Gratulerer med 1 kg ned Musling og flere vil det helt sikkert bli! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kilo ned musling, bra jobbet!!

 

I dag er første dagen med trening denne uken for min del, 1time og 20min med plenklipping. Det er da noe!! Jeg har heller ikke vært noe flink når det gjelder maten, har hatt besøk av mine to døtre+samboere. Så da ble det litt mye kaker som de hadde med seg, men shit au-litt må man da unne seg! Og KJEMPEKOSELIG med besøk ;-)

 

 

Det er så nydelig vær i dag, med sol og varme. Så etter middagen tenkte jeg å sette meg ut og nyte været. Finne noe å lese i og bare slappe av litt.

 

 

Ser innom her i morgen igjen, så ha det bra alle sammen så lenge :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Oups... Nå har jeg skeid ut med ett likørglass med SØT sjokoladelikør med en liten dæsj whiskey oppi. Jeg har tatt ferie fra i dag og reiser på somemrferie allerede i morgen tidlig og blir borte til neste lørdag. Det måå jeg jo bare feire. Sjokoladelikør er IKKE bra med tanke på kcal, men gøtt!!! Og dessuten så har jeg fått i meg litt lite kalorier de siste dagene så jeg lot det stå til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja Kladden, det går nok bra skal du se. man må jo kose seg litt også, og ikke ble helt fanatisk :D

 

 

I dag er det skikkelig gråvær her, så da er det godt å være ferdig med trimmen og ikke tenke noe mer på det i dag. Det ble en time med hard spinning, fikk svettet skikkelig!! Og 15min med styrke etterpå.Føler meg som et nytt menneske da etter en dusj, det gjør UTROLIG godt!! Hva har dere trent i dag?

 

 

Ha en fin dag videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:rolleyes:

Heisann.

Er dere her???

Jeg er tilbake fra Danmarkstur..

Fantastiske dager, mye gåing, men også for mye gode ting å spise.

Egentelig greit.

Nå er det striskjorte og "havrelefse" som teller.

 

Håpe det går bra med dere :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann maraton, og velkommen tilbake :)

 

Håper du hadde en fin tur. Koselig å reise på tur, men utrolig godt å komme hjem igjen også.

 

 

Selv har jeg hatt en gåtur på 40min i dag, gikk og møtte kjæresten min når han kom :P

 

Det som er litt verre å få til er styrketrening synes jeg. Har både magetrener og vekter+strikk. Jeg har og romaskin. Men bruker jeg det?? NEI!! Hjelp (?!!) :blink: Vurderte å kjøpe meg pulsklokke, men er vel best å ikke kjøpe noe mer foreløpig :rolleyes:

 

 

 

Ha en fortsatt flott helg alle sammen, til mandag blir det veiing igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

B)

Hyggelig å se at det er "liv i leieren"

Vekta har gått opp i ferien, men jeg har forsøkt å skrive ned det jeg putta inn i munn. Brukte lang tid på å registrere det nå i etterkant.

Har funnet frem skritt-telleren.

Har pulsklokke også, den har vært ubrukt i vinter,,, men den skal frem i lyset nå.

 

Skal finlese her inne i morgen. :)

Fortsatt god helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smilla

Hei! :)

Slenger meg på her hvis det er lov jeg. Er 39 år og har gått på GR endel ganger før, men jeg har sluttet når jeg har vært fornøyd, og dessverre ikke fulgt opp helt som jeg skulle. Så etter noen år sniker alt seg på igjen. Men nå er gullmedlemskap på plass, og jeg skal få oversikt igjen. Tenkte også å melde meg på kurs, men det blir etter ferien i juli.

Veier ca 15 kg for mye som det er nå, men vet at hvis jeg ikke tar tak er jeg fort oppe i 20 for mye før ferien er over. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...