Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?


Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra at dere Annekat og Hemulen også blir med her, jo flere vi er til å dra lasset sammen, jo bedre :):)

 

 

Kjenner for min egen del at det er godt å ha noen å rapportere til :P Det øker både motivasjonen, og gjør at man står litt ekstra på!! Jeg veier 97,7kg nå, og første delmål er 95kg. Føler at det er så nær, så nær. Med litt ekstra innsats går det nok bra. Vi støtter hverandre etter beste evne, og det er utrolig bra. Stå på alle sammen, så tastes vi :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid gått opp og ned vekt.

Siste gangene jeg har gått ned, har detvært på Lavkarbo. Men jeg har gått rett opp igjen innen ett år. Er også veldig lei kostholdet man må holde på Lavkarbo. Spesielt EGG. Gikk ned 12 kilo på Grete Roede etter første graviditet, og det holdt. Føler også at det er ett mer tilnærmet normalkosten jeg er vant til. Lettere med familien også syns jeg.

Største prøvelsene er sukker, men jeg vet at suget er størst første uka, så da er det bare og være iherdig.

 

Syns det er litt vanskelig og få i meg nok mat, og ofte nok, men nettsiden er utrolig bra.

 

Hvilken erfaring har dere med og notere all mat, bestandig?

Jeg har ferie denne uken, men neste uke er det jobb igjen, og det er ikke så god tid?

Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motivert:)

Hei! Ser dere har startet en stund før meg, men jeg hiver meg med! Jeg er 36 år, har 2 barn og jobber fulltid. Jeg har i løpet av de siste 3 årene lagt på meg mange, mange kilo som jeg ønsker å få bort. Veide 97,4 kg ved oppstart 12. juli, har mitt første delmål på 90 kg . Det skal bli deilig å komme dit! Jeg gikk ned 2 kg første uka og håper på et godt resultat denne torsdagen også! Jeg ser at det er mange standhaftige sjeler her inn så det skal bli hyggelig å bli med dere ned :) i positiv forstand! Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid gått opp og ned vekt.

Siste gangene jeg har gått ned, har detvært på Lavkarbo. Men jeg har gått rett opp igjen innen ett år. Er også veldig lei kostholdet man må holde på Lavkarbo. Spesielt EGG. Gikk ned 12 kilo på Grete Roede etter første graviditet, og det holdt. Føler også at det er ett mer tilnærmet normalkosten jeg er vant til. Lettere med familien også syns jeg.

Største prøvelsene er sukker, men jeg vet at suget er størst første uka, så da er det bare og være iherdig.

 

Syns det er litt vanskelig og få i meg nok mat, og ofte nok, men nettsiden er utrolig bra.

 

Hvilken erfaring har dere med og notere all mat, bestandig?

Jeg har ferie denne uken, men neste uke er det jobb igjen, og det er ikke så god tid?

Funker det?

 

 

Hei Floka :)

 

Jeg noterer ikke all mat bastandig, tar det sånn i blant. Synes og det er, til tider, vanskelig å få i seg nok. Jeg skal ha i meg 1900kcal pr. dag. og det er MASSE mat :blink: Men jeg har ihvertfall funnet ut at stikkordet er PLANLEGGING!! Planlegge måltider og trim, skrive det opp og gjennomføre det, uansett om det butter aldri så mye i mot! Være litt streng med seg selv rett og slett.

 

Så når du begynner på jobb igjen, kan det jo være en ide å tenke over hva du skal spise for å få i deg nok. Feks. nøtter, gulrøtter, eple, kålrot til mellommåltid.

 

Fikk du svar på noe av det du lurte på? Hvis ikke, så bare spør mer.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser dere har startet en stund før meg, men jeg hiver meg med! Jeg er 36 år, har 2 barn og jobber fulltid. Jeg har i løpet av de siste 3 årene lagt på meg mange, mange kilo som jeg ønsker å få bort. Veide 97,4 kg ved oppstart 12. juli, har mitt første delmål på 90 kg . Det skal bli deilig å komme dit! Jeg gikk ned 2 kg første uka og håper på et godt resultat denne torsdagen også! Jeg ser at det er mange standhaftige sjeler her inn så det skal bli hyggelig å bli med dere ned :) i positiv forstand! Hei så lenge!

 

 

Heisann motivert, og velkommen skal du være :)

 

Det ser ut til at vi ligger ganske likt vektmessig, så det er jo et bra utgangspunkt :) Og 2kilo første uka er jo kjempebra!! Det blir spennende å se resultatet i morgen, ønsker deg lykke til.

 

Trimmen min i dag ble en times gåtur, i morgen tenkte jeg å klippe plenen- det tar halvannen time, og fredag blir det spinning+styrke.

 

Hva er det du liker best?

 

I dag skinner solen, så tar meg en tur ut B) Ser nok innom her senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag har jeg gjort hus og hagearbeidet, og gått en lang tur.

Så nå er det snart grillmat. I dag prøver jeg Svinefilet og scampi grillspyd, men salat og litt basmatiris.

Prøvd noen av oppskriftene her inne, og det smaker veldig godt :-D

 

Begynner og få dreisen på planlegginga, så jeg er optimistisk. :)

Bare passe på og ha noe i veska ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Heisan :)

Idag ble det en treningsøkt igjen, godt å være igang. Matinntaket går også bra. Har planlagt måltider fremover både middag og frokost. Tenkte å lage en 5/6 ukers plan. På den måten har jeg matplan klar og vet fra dag til dag hva jeg skal spise og kan handle inn på forhånd :)

 

Stå på og ha en fortsatt fin uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

:)

Har fått trent 2 ganger denne uka, så da er jeg veldig fornøyd.

Kostholdet kunne vært bedre,men akkurat nå foretrekker jeg trening.

 

Titter plutselig innom for å se hvordan det går med dere.

Går litt fort unna, så jeg har ikke fått "lest meg opp"

 

Ønsker der ene super ukeslutt, jammen meg er det spådd oppholdsvær for oss som bor på østlandet. Det gir ekstra motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motivert:)

Heisann motivert, og velkommen skal du være :)

 

Det ser ut til at vi ligger ganske likt vektmessig, så det er jo et bra utgangspunkt :) Og 2kilo første uka er jo kjempebra!! Det blir spennende å se resultatet i morgen, ønsker deg lykke til.

 

Trimmen min i dag ble en times gåtur, i morgen tenkte jeg å klippe plenen- det tar halvannen time, og fredag blir det spinning+styrke.

 

Hva er det du liker best?

 

I dag skinner solen, så tar meg en tur ut B) Ser nok innom her senere i dag.

 

Hei igjen!

Jeg holder det gående med husarbeid og hage. Har nok av det akkurat nå med to småbarn. Har tenkt å komme igang med turer når hverdagen trår til igjen...tror jeg skal få så mye bedre tid da:) vel, vel. Veiing i morgen tidlig blir bra...får vi håpe!

 

Jeg strever med å komme opp i nok kcal om dagen - ligger nok litt lavt. Mulig jeg fyller på med usalta nøtter - det er både godt og fyller opp matkvota ganske raskt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye husarbeid her også, og det er jo bra :D

Jobber mye i hagen også, og maler endel.

Jeg er veldig flink til og drikke vann. Har alltid flaska med meg, og da går det mye. Føler at det metter ganske mye.

Det blir mye grillmat om dagen, men det er lett og gjøre med lite kalorier. Og det er jo tilbehøret som pleier og være fett. Har mange varianter av dressinger, dipper og sauser. Så er over halve tallerkenen med grønnsaker.

 

Gikk en lang tur i dag, i det fine været, og det er deilig. B)

Hadde dobbelsidig lungebetennelse i slutten av juni. Måtte legges inn på sykehus fordi det var fare for blodforgiftning. Har vært slapp i en mnd etter det, men nå fungerer kroppen igjen, og jeg er skikkelig motivert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motivert:)

Mye husarbeid her også, og det er jo bra :D

Jobber mye i hagen også, og maler endel.

Jeg er veldig flink til og drikke vann. Har alltid flaska med meg, og da går det mye. Føler at det metter ganske mye.

Det blir mye grillmat om dagen, men det er lett og gjøre med lite kalorier. Og det er jo tilbehøret som pleier og være fett. Har mange varianter av dressinger, dipper og sauser. Så er over halve tallerkenen med grønnsaker.

 

Gikk en lang tur i dag, i det fine været, og det er deilig. B)

Hadde dobbelsidig lungebetennelse i slutten av juni. Måtte legges inn på sykehus fordi det var fare for blodforgiftning. Har vært slapp i en mnd etter det, men nå fungerer kroppen igjen, og jeg er skikkelig motivert :rolleyes:

 

Ja, det med vann er viktig. Jeg slurver litt med det - men drikker godt med detox te fra Kusmi. Den er god - og vanndrivende :) I dag har det blitt brødbaking som får stå for dagens trim - hehe, har i hvert fall god samvittighet for det! Vekta gikk ikke ned i dag, men legger skylda på det månedlige og satser alle kort på neste torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten igjen i går, og der står det helt stille. Kjenner jeg blir skuffet og frustrert av det, og LITT vanskelig å finne motivasjon. Jeg har brukt målebandet også, i et desperat forsøk om det hadde skjedd noe der. Nei, ingenting :(

 

Så da er det vel bare å riste skuffelsen av seg, og fortsette å jobbe :rolleyes:

 

Jeg har noen ganger tenkt på om jeg så ei som var akkurat som meg, 1,69cm og 97,7kg, ville jeg synes hun var passe, litt stor, eller kjempestor :blink: Jaja, mange rare tanker man kan gå med. Mulig jeg har litt for god til å gjøre nettopp det, å tenke.

 

Trimmen i dag ble å klippe resten av plenen+en halv times gåtur, og husarbeid. Jeg fant ut at så lenge det er sol og godt og varmt, er det mer fristende å holde på med noe ute fremfor å være på treningssenteret.

 

Hvor mye vann drikker dere i løpet av dagen? Jeg har ei mugge som tar to liter, bruker å fylle den opp på kvelden for det er litt mer bahagelig å drikke romtemperert synes jeg. Drikker alltid et par glass før frokost, også fyller på utover dagen.

 

 

De dagene jeg er på trening, drikker jeg mer. Fyller naturlig nok på når jeg trener. Men skulle vel tro at et par liter skulle være nok sånn jevnt over?

 

Dette var litt om min dag så langt, dere må ha en fin ettermiddag og kveld. Jeg ser innom her i moregn igjen :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjedelig når man står stille. Ikke fritt for at jeg er spent på vekta til mandagen. :unsure:

 

Jeg syns også at det er bedre med romtemperert vann. Jeg har en flaske på 3 dl som jeg fyller på hele dagen. Syns ikke vann er vanskelig. Bruker det mye på jobb også.

 

Prøvelsen min er at jeg skal på konsert i morgen. Tenkte og ta meg noen glass, så jeg har spart opp frimerkene mine. Hva er best og drikke, eller minst usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er tilbake etter ferie og glad for å se flere nye på denne tråden!

 

Har ikke gått på vekten enda, men frykter det værste etter mye usunn mat og godis... Har fått beveget meg litt i ferien, så får jeg heller se hvordan joggeformen min er på neste joggetur! Kanskje det blir i morgen...

 

Nå er det OL åpning som skal sees på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn i dag, så i dag blir det mest husarbeid for min del. Vil heller det på regnfulle dager, og være mest mulig ute på godværsdager. Ikke umulig at jeg tar meg en strekk på sofaen på ettermiddagen :rolleyes:

 

 

Du må kose deg på konsert Floka, uansett hva du velger til drikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: hallo,er det plass til flere her? :rolleyes:

 

Jeg er 54år og er i likhet med mange som bærer rundt med litt for mange kilo litt deppa når klærne blir for små,og man føler seg som en flodhest :blink: Vekta er 82kg nå :blink:

 

Har atskillige slankeforsøk bak meg,i våres gikk jeg ned ca 4kg,de har ikke kommet tilbake ihvertfall. ;) Trimmer 2-3g i uka hjemme,svetten siler skal jeg si.

har slitt litt med forhøyet blodsukker i perioder,men det er ok nå,for de innvidde har jeg 5.5-6.0 i fastende måling.

Så jeg har mye å vinne på å gå ned i vekt,det har vi vel alle sammen tror jeg.

 

 

 

overgangsalderen er jeg nærmest ferdig med,så jeg håper at noen kiloer kan forsvinne i løpet av høsten.Ønsker å komme ned på 72-73kg før jul,så jeg vil gjerne henge med her som på en annen trår jeg deltar i.god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du og blir med bessa :)

 

Jeg har ikke så veldig mye å skrive om i dag, hadde en skikkelig sprekk i går kveld med sjokolade og potetgull :angry: Jeg vil, jeg vil men får det ikke til!! HJELP!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Åssen går det med dere andre da?

 

 

Tenkte å hive meg på tråden Ned 3kilo på 1 måned, det starter vel opp ny til onsdag får jeg tro. Er det flere her som kunne tenke seg det tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Veldig bra at du og blir med bessa :)

 

Jeg har ikke så veldig mye å skrive om i dag, hadde en skikkelig sprekk i går kveld med sjokolade og potetgull :angry: Jeg vil, jeg vil men får det ikke til!! HJELP!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Åssen går det med dere andre da?

 

 

Tenkte å hive meg på tråden Ned 3kilo på 1 måned, det starter vel opp ny til onsdag får jeg tro. Er det flere her som kunne tenke seg det tro?

 

Jeg er med på den som går nå - ned 3 kg til 1. aug. Veldig motiverende (men vet ikke om jeg har klart det denne gangen da). Men blir med om det blir en runde til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Veldig bra at du og blir med bessa :)

 

Jeg har ikke så veldig mye å skrive om i dag, hadde en skikkelig sprekk i går kveld med sjokolade og potetgull :angry: Jeg vil, jeg vil men får det ikke til!! HJELP!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Åssen går det med dere andre da?

 

 

Tenkte å hive meg på tråden Ned 3kilo på 1 måned, det starter vel opp ny til onsdag får jeg tro. Er det flere her som kunne tenke seg det tro?

 

Jeg er med på den som går nå - ned 3 kg til 1. aug. Veldig motiverende (men vet ikke om jeg har klart det denne gangen da). Men blir med om det blir en runde til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, gikk på en stor smell i går gitt. 😳 Men det var verdt det. Hadde en flott opplevelse. Gode venner, og flott musikk. Ble noen øl, og det er jo ikke bra. Men jeg har ikke mistet motet😜

Alt i alt, ble det en bra uke tror jeg. Skal veie og måle i morgen tidlig, og da er jeg spent. Greier jeg 0,5-1 kg i uka, skal jeg ikke klage.

I morgen er det jobb igjen, og jeg vet at jeg må planlegge. Men det skal jeg klare😊

 

Veldig hyggelig og følge dere som er her. Og dere andre som gikk på en smell, som meg: Du skal få en dag i morgen.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Uka mi har vært grei. Har kost meg med et par øl og litt rødvin i helga, men vært moderat med mat. Ikke noe godis :)

 

Nå har jeg laget meg en middagsplan for 6 uker. Funnet frem oppskrifter og handlet inn til de nærmeste dagene. Laget en oversikt som viser alle ukene. På denne måten håper jeg å kunne spise "riktig" middagen og ikke bare hive innpå noe fordi jeg ikke vet hva jeg skal ha eller har dårlig tid ;) Planlegging er nok halve delen av det å gå ned i vekt. Frokost, mellommåltider og lunsj føler jeg at jeg har kontroll på, så der har jeg ikke gjort det.

 

Stå på - glem alle utskeielser - og gå på med ny giv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen, og velkommen bessa!

 

Jeg har veid meg i dag og er lettet over at jeg ikke har gått opp mer enn 200 gram. Det har jo blitt både vin og mye godt å spise. Jeg gikk ned 0,5 cm i livet, og vekten er nå 82,9kg.

 

Nå er hverdagen kommet tilbake, sliter litt å finne arbeidslysten, og treningslysten...Vanskelig å komme tilbake til hverdagskosten også, men får vel bare bite tenna sammen!

 

Jeg har også lyst til å prøve 3 kg ned i en måned, så jeg er med i fra onsdag om det blir noe ;)

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martinsa

Hei.

 

Jeg er en kvinne på 49 år, som er helt ny på forumet her og i gullklubben også. Har hatt en hel haug med mislykkede slankeprosjekter tidligere. Dvs, jeg går ned, men går alltid opp igjen og føler meg feit, tung og ekkel. Og så har jeg hatt noen halvhjerta forsøk, der jeg stort sett sprekker i løpet av de to første ukene. I tillegg til at jeg blir mer tungpustet i alle aktiviteter og sliter med vonde ledd, så er det heller ikke mye moro når jeg vokser ut av samtlige plagg i klesskapet mitt. Jeg føler meg som ei kjærring i en jentekropp. Nei, dette ble feil. Jeg er egentlig ei barnlig og leken dame, som er litt jentete som type, men jeg føler at kroppen viser en annen enn den jeg egentlig er. Kan jeg si det slik? Jeg synes virkelig ikke at livet er så artig om dagen og spiller mere glad enn det jeg strengt talt er.

Så nå har jeg veltet mitt tunge legeme opp på vekta og den viser i dag 84,5 kg!!! Jeg vil ned til 65-66 kg, for det er der jeg trives og har det bra! Jeg har kommet til punktet: NÅ BARE MÅ JEG!!!!! For min egen trivsel og helses skyld. Er det noen her ute som vil følge meg i kampen og kanskje gå ned noen kilo sammen med meg også? Jeg håper jo at det er flere enn meg som også har lyst til å gå ned 15-20 kg, for da kan vi bli gode støttepartnere for hverandre. Jeg venter i spenning jeg:-) Har forresten gått en god og lang trimtur i dag og det er da en god start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martinsa

Hei.

 

Jeg er en kvinne på 49 år, som er helt ny på forumet her og i gullklubben også. Har hatt en hel haug med mislykkede slankeprosjekter tidligere. Dvs, jeg går ned, men går alltid opp igjen og føler meg feit, tung og ekkel. Og så har jeg hatt noen halvhjerta forsøk, der jeg stort sett sprekker i løpet av de to første ukene. I tillegg til at jeg blir mer tungpustet i alle aktiviteter og sliter med vonde ledd, så er det heller ikke mye moro når jeg vokser ut av samtlige plagg i klesskapet mitt. Jeg føler meg som ei kjærring i en jentekropp. Nei, dette ble feil. Jeg er egentlig ei barnlig og leken dame, som er litt jentete som type, men jeg føler at kroppen viser en annen enn den jeg egentlig er. Kan jeg si det slik? Jeg synes virkelig ikke at livet er så artig om dagen og spiller mere glad enn det jeg strengt talt er.

Så nå har jeg veltet mitt tunge legeme opp på vekta og den viser i dag 84,5 kg!!! Jeg vil ned til 65-66 kg, for det er der jeg trives og har det bra! Jeg har kommet til punktet: NÅ BARE MÅ JEG!!!!! For min egen trivsel og helses skyld. Er det noen her ute som vil følge meg i kampen og kanskje gå ned noen kilo sammen med meg også? Jeg håper jo at det er flere enn meg som også har lyst til å gå ned 15-20 kg, for da kan vi bli gode støttepartnere for hverandre. Jeg venter i spenning jeg:-) Har forresten gått en god og lang trimtur i dag og det er da en god start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...