Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Her er jeg nok en gang tilbake paa forumet, dette er naa vel og merke forste gang jeg oppretter egen traad. Men naar jeg har fulgt andre traader detter den ene av etter den andre, saa jeg tenkte med min egen traad er det bare opp til meg aa holde det gaaende! Alle er velkomne til aa legge inn innlegg, kommentere og gjerne sparke meg litt bak naar det gaar gaeli!

 

Jeg har tidligere gaat ned 30kg paa egenhaand, i mellomtiden har jeg vaert gravid og faatt verdens herligste lille jente. Naa er hun over 1 aar og graviditeten er ikke lenger noen unnskyldning for de ekstra kg. La paa meg 23kg under graviditeten, en uke etter hun var fodt veide jeg 117kg og forrige uke var jeg 118.8.

Jeg blir helt uvell av aa skrive ned disse tallene, og ikkeminst av aa skrive det saa andre kan lese det, men jeg tror det er det som maa til naa.

 

Jeg er lei av aa ikke faa det til, og har naa gaatt tilbake til samme "diett" som jeg gjorde naar jeg gikk end 30 kg, og den forste uka har gaatt over all forventing med NED 1.8kg!

 

 

Jeg har naa bestemt meg for at 2012 skal bli MITT AAR! Maalet mitt er fra 118.8kg ned til 90kg. Har ingen bestemt tidsramme saa lenge det gaar sakte men sikkert nedover skal jeg vaere fornoyd den dagen jeg ENDELIG naar maalet mitt! Haapet er foer jul 2013!!! Dette er naa et ganske realistisk maal tror jeg, og blir bare en bonus om jeg naar det tidligere.

 

Saa naa er det bare aa holde ut det fine jeg har startet og denne gangen skal jeg endelig komme i maal!

 

Saa sleng deg gjerne paa! Naa gaar det forholdsvis greit iom. at jeg bare er en uke inn i dette, men det kommer tyngre tider hvor jeg kommer til aa trenge stotte, sympati og gjerne et spark bak!!!

 

Jeg kjenner jeg er klar naa! Veldig klar for aa blir kvitt disse faele kg! Alt ev klaer er ukomfortabelt, og jeg liker ikke engang aa shoppe om dagen. Kom igjen!!! Jeg tar sats!!!!! ER DU med????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei knerte!

 

Husker vi var paa samme traad tidligere og at du ogsaa bor i England?

 

Mange traader ser ut til aa stilne etter en stund. Jeg har en liten gutt paa 8mnd naa og gaar paa GR kurs paa internett med baby. Gaar litt opp og ned med motivasjonen - bare latskap og gir etter for matmonstret! Men det gaar nedover.

 

Jeg har akkurat 20kg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg slår følge med deg ett stykke på veien :)

Jeg startet mitt første Roedekurs i November.

Det har gått gjevnt og trutt nedover. Min siste kursveiing før ferien var i går og til nå har jeg gått ned 29kg. Startvekten min var 106,7 kg.

 

Jeg startet i det små. Hvis jeg skulle gjøre alt med en gang så vet jeg med meg selv at jeg hadde gitt opp.

Jeg startet først med regelmessige måltid, masse vann og kuttet ut såkalte tomme kalorier.

Først på mitt andre kurs begynte jeg å ha uker der jeg veide all mat for å få en oversikt.

Tredje kurset begynte jeg å sanke trimpoeng.

 

En kjempemotivator for meg har også vært å måle cm.

Jeg bruker målebåndet jeg kjøpte av kursleder. Jeg har gått inn 28 cm på midjen.

Innimellom tar jeg målebåndet rundt magen og stiller det inn på start (120 cm) da ser jeg virkelig hvor mye det har gått inn. Det er ikke alltid like lett å se i speilet hvor god jobb man har gjort B)

 

Du kommer nok til å klare dette fint. Du har jo allerede klart det en gang før :)

 

Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok :) : HEI!! Ja jeg husker deg, og jeg bor fortsatt i England! hehe...vi driver og ser etter hus hjemme i Norge naa...ENDELIG! haha...har faatt overtalt han! Naa gjenstaar det bare aa finne drommeplassen!

 

Gratulerer med en liten en paa 8mnd! Haaper du trives!! Jammen er det hardt arbeid og! Men sa utrolig herlig! Saa fint at vi kan folge hverandre! Gleder meg til aa ta skikkelig fatt paa denne veien! Kjenner at jeg er full av motivasjon naa! Og det blir det jo bare mer av naar en ser det gaar nedover paa vekten!

 

Gleder meg til aa hoere fra deg igjen!

x

 

Vocci :) : Hei og velkommen til min traad! Her kommer det til aa bli MASSE godt humoer!! Men andre ganger er det ikke like positivt! haha...men saann er vel livet! Da maa en bra se fremover!

 

28cm!!!!! minus rundt midjen!! Det er heeelt villt! Saa utrooolig flink du har vaert! og 29kg!!! Nei du er allerede et forbilde for meg!!!

 

Jeg er enig, tror det er viktig aa fokusere paa en ting av gangen! Jeg prover aa sette med delmaal, det er klart at jeg tenker paa at det er MYE aa skulle gaa ned 28kg, men det faar naa heller vaere! Dette skal skje paa lang sikt, saa foerste maalet mitt kan vaere 110kg, og da skal jeg belonne meg selv, IKKE MED MAT EL DRIKKE, men med mitt favorittblad "Country Living". Gleder meg allerede!

 

La oss klare dette sammen!!!

 

PS! Hvordan faar jeg til sann ting nederst paa siden min med startvekt og maal, og hvor langt en er paa vei? Den lille stripa nederst med bilder paa...haha...skjonner dere i det heletatt hva jeg snakker om?? LER :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei knerte!

 

Husker vi var paa samme traad tidligere og at du ogsaa bor i England?

 

Mange traader ser ut til aa stilne etter en stund. Jeg har en liten gutt paa 8mnd naa og gaar paa GR kurs paa internett med baby. Gaar litt opp og ned med motivasjonen - bare latskap og gir etter for matmonstret! Men det gaar nedover.

 

Jeg har akkurat 20kg igjen.

 

Hvordan gikk det med forste delmaalet i gaar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig er det hardt arbeid ja. Jeg har en jente paa 2.5 aar og en gutt paa 11 aar ogsaa saa det er ikke mye rolig-tid her i huset :) Men utrolig koselig da. Du vil tilbake til Norge ja, jeg er omvendt, jeg vil helst vaere her. Foer bodde vi i 'inner city' hvor mannen min hadde vokst opp, men naa har jeg faatt viljen min og vi har flyttet til et mer 'semi-rural' sted i Yorkshire hvor det er fint og groent.

 

Er helt enig med deg at man maa ta det litt etter litt. Naar man tenker jeg har x-antall kg aa gaa ned saa er jo veien saa uendelig lang! Jeg har funnet ut at det passer for meg aa tenke fra dag til dag og deretter veiedag til veiedag. Jeg tenker at i dag skal jeg vaere flink og spise bra og holde meg innenfor kcal grensen. Den visualiseringen av slank kropp funker ikke for meg. lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med forste delmaalet i gaar??

 

Har enda ikke naadd det. Jeg er paa 87.4kg saa har 2kg-ish igjen. Bare min egen feil fordi jeg ble loessluppen med godsakene i noen uker og da spiste jeg mer en hold-vekten meny og ikke gaa-ned-i-vekt meny.

 

Forresten for aa faa 'ticker' saa kan du trykke paa en annen persons ticker og saa kommer du til en slik side f.eks tickerfactory. Saa finner du din egen, og linken legger du inn paa profilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke naadd det. Jeg er paa 87.4kg saa har 2kg-ish igjen. Bare min egen feil fordi jeg ble loessluppen med godsakene i noen uker og da spiste jeg mer en hold-vekten meny og ikke gaa-ned-i-vekt meny.

 

Forresten for aa faa 'ticker' saa kan du trykke paa en annen persons ticker og saa kommer du til en slik side f.eks tickerfactory. Saa finner du din egen, og linken legger du inn paa profilen din.

 

OI saa du har 3 barn!! Herlig!!

Supert da skal jeg prove aa faa til en "ticker" :)

Et annet spm, hvordan faar jeg byttet startvekt? LItt irriterende at det staar +3.4kg siden forrige uke naar jeg har gaatt ned 1.8!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min startside og deretter endre startdato paa hoeyre side.

 

Trykker paa endre startdato men faar ikke noe alternativ der om aa endre startvekt!??? Er det jeg som er helt KOKO? SKjonte ikke noe av den derret icker greia heller jeg! Maatte downloade og saa downloade igjen, ble skeptisk og lukka hele greia!

 

Kan jeg sporre hva du jobber med? hehe bare nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker paa endre startdato men faar ikke noe alternativ der om aa endre startvekt!??? Er det jeg som er helt KOKO? SKjonte ikke noe av den derret icker greia heller jeg! Maatte downloade og saa downloade igjen, ble skeptisk og lukka hele greia!

 

Kan jeg sporre hva du jobber med? hehe bare nysgjerrig!

http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php?type=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, startvekt ja.. sorry. Hmmm.. men hvis du endrer startdato saa blir vel den nyeste vekten din registrert som startvekt kanskje? Fordi jeg endret startdato fra 27.mars til kursstart som var i april og det var dumt fordi da ble ikke den ene lille kg som jeg gikk ned da med i det endelige regnestykke.

 

Mannen min jobber som en helt og jeg er hjemme med barna :D Passer meg godt. Er statsviter egentlig da, men naa synser mest om mat og bleier hehe.

 

Jeg skal se om jeg faar sett paa ticker til deg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis jeg endret startdatoen til i gaar saa gikk det. Da staar det i 0 liksom, samme som du, da blir ikke min 1.8kg fra forrige uke med i telling! Og jeg som syns jeg hadde veart saa flink! haha...men faar vel kanskje gjore det da. Bedre enn om det star over 3kg pluss...hahaha...saa har jeg skjema og gammelt bilde hengt opp paa kjoleskapet saa I will make sure den 1.8kg er med der! haha...

 

Jeg er helt tragisk paa data saa det ticker greiene ble for avansert for meg. hahaha...fikk laget den, men ikke overfort den hit!

 

Sa heldig du er som er hjemme med barna! Jeg er i grunn heldig selv og trenger ikke aa gaa tilbake paa jobb:) Selvom det er rimelig trangt okonomisk. Barnehage er ikke akkurat billig i dette landet!

Hvor handler du mat? Waitrose, Tesco, Sainsbury ? Fisk er saa svinedyrt her!!! Vi skal flytte hjem paa et smaabruk saa samboeren kan drive hjemmefra!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ticker paa baby forum saa jeg skal finne ut av det.

 

Ja, barnehage er dyre greier, det er liksom ikke lagt opp til at moedre skal ut i jobb. Dessuten ikke noedvendigvis fleksibilitet i jobb heller, mange yrker som har lange dager. Har kommet fram til at det ikke er verdt det.

 

Jeg handler paa Morrisons fordi det er naerbutikken. En ganske stor en saa de har godt utvalg. Digger Sainsbury’s da, men har ikke en i naerheten. Bodde i London tidligere og da hadde jeg baade Sainsbury’s og Waitrose i nabolaget og det var skumle greier for lommeboka hehe... jeg gaar jo berserk naar det er saa mye aa velge i. Har ogsaa ASDA her, men kjoeper bare bleier der. Hvor handler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ticker paa baby forum saa jeg skal finne ut av det.

 

Ja, barnehage er dyre greier, det er liksom ikke lagt opp til at moedre skal ut i jobb. Dessuten ikke noedvendigvis fleksibilitet i jobb heller, mange yrker som har lange dager. Har kommet fram til at det ikke er verdt det.

 

Jeg handler paa Morrisons fordi det er naerbutikken. En ganske stor en saa de har godt utvalg. Digger Sainsbury’s da, men har ikke en i naerheten. Bodde i London tidligere og da hadde jeg baade Sainsbury’s og Waitrose i nabolaget og det var skumle greier for lommeboka hehe... jeg gaar jo berserk naar det er saa mye aa velge i. Har ogsaa ASDA her, men kjoeper bare bleier der. Hvor handler du?

 

 

Hei igjen!

Hvordan har dagen din vaert matmessig?

Her har det gatt ok! Vaert sulten i HELE dag! Endte med aa ta meg to Weetabix rundt 3-4 tia...

Og saa spiser vi laks igjen...haha...nesten saa jeg begynner aa bli litt lei.

 

Jeg handler for det meste paa Tesco, selvom jeg ikke liker det! Er bare fordi det ligger i naermest. Har Waitrose ogsaa, men er for dyrt aa ta ukeshandelen der, handler der paa lordager! haha...lite treat! ;)

 

Har Asda, Sainsbury og Morrison innen 20min rekekvidde men Tesco ligger 5min unna saa blir til at jeg bruker den mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa fikk jeg jo bare sinnsyk lang signatur. Skal ta bort de tallene naar jeg har naadd foerste delmaal.

 

Jeg sliter ogsaa med sultfoelelsen, selv om jeg har gaatt paa kurs siden april. Jeg drikker mye te med melk om dagen for aa fylle opp, pluss vann.

 

I dag har jeg spist:

Frokost:

 

3 ss havregryn

1 ss rosin

2 g valnoetter

3 stk hasselnoetter

6 g gresskarfroe

1 banan

lettmelk

 

Mellommaal:

 

Et par gulroetter

Vannmelon

 

Enda et mellommaal:

 

Sellerisuppe

 

Lunch:

 

To broedskiver m.cheddar og litt appelsinmarmelade

 

Middag:

 

Hjemmelaget pizza og masse salat

 

Kvelds:

 

Et stk pannestekt broed som rett og slett var laget av pizzadeig.

 

That's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa ble jeg jo helt forvirra. Trykka paa "Tickeren" din og kom opp en side. Aner ikke hva jeg skal gjore der...herlighet jeg foler meg saa utrolig dum! Kan vel ikke vaere saa vanskelig!

 

Husker ikke om jeg har spurt foer, men hvor i Norge er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, der tok de deg jo et helt annet sted, min feil. Se her:

 

www.3fatchicks.com/diet/weight-tracker

 

Jeg er fra Midt-Norge, hva med deg?

 

Hei igjen!

Jeg er fra Fredrikstad:) hehe...herlige byen!

 

Jeg skal sjekke ut den nye linken!

Her har vi spist Taco i kveld og foler det har vaert en ok dag, har kanskje ikke drukket nok vann men...

I morgen faar jeg lov aa spise hva jeg vil...saa faar vi se hva det blir til.

Skal til "the inlaws" i morgen og blir der over nattan!

 

Lykke til med riktige valg i helgen! Saa faar vi hoeres paa mandag!

Gleder meg til veiedag tirsdag, for jeg vil gaa ned MASSE!!! haha

Da gjenstaar det bare aa se hvor mye!

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er digg!

 

God helg til deg ogsaa og kos deg :) Alt med maatehold er helt greit synes jeg. Det er dette jeg maa laere meg, da gaar det fint.

 

Jeg er faktisk litt syk saa jeg har ikke orket aa lage middag (fishfinger sandwich paa resten! lol).. og naa er jeg litt sulten, men skal ikke spise siden det er sent naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er fra Fredrikstad:) hehe...herlige byen!

 

Jeg skal sjekke ut den nye linken!

Her har vi spist Taco i kveld og foler det har vaert en ok dag, har kanskje ikke drukket nok vann men...

I morgen faar jeg lov aa spise hva jeg vil...saa faar vi se hva det blir til.

Skal til "the inlaws" i morgen og blir der over nattan!

 

Lykke til med riktige valg i helgen! Saa faar vi hoeres paa mandag!

Gleder meg til veiedag tirsdag, for jeg vil gaa ned MASSE!!! haha

Da gjenstaar det bare aa se hvor mye!

 

GOD HELG!

 

YES jeg fikk det til!!!! Tusen takk for hjelpen!!! Og ikkeminst taalmodigheten!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Jammen var det ikke mandag igjen!

Jeg har ikke spist noe sjokolade, men bittelitt potetgull og vi laget banan split lordags kvelden.

 

Dagen i gaar er jeg vel ikke heltfornoyd med og heller ikke dagen i dag. Vi sov hos foreldra til samboeren min fra lordag til sondag og sondag morgen tok jeg FAKTISK opp knakkebrod og tunfisk og spiste det. VELDIG FORNOYD MED DEN! Men saa dro vi paa Camper Van festival, hadde riktignok smurt med niste saa ble "cobs" med ost, skinke og tomat og en liten Pork pie. Saa det var jeg ikke fornoyd med siden jeg faktisk ogsaa hadde tatt med meg knekkebrod og tunfisk dit og! hahahaha...

 

Var flink og ikke tok NOE vin til maten og heller ikke naar vi kom hjem. Spiste hjemmelaget (av "svigermor")prawn linguini til middag saa det var vel ikke saa aller vaerst.

 

I dag gikk det bra helt til lunch...da ble det scrambled eggs og sopp, men saa klarte jeg ikke aa motstaa TO mushroom burgers som laa paa overste hylle med 160 kcal i HVER. Saa det foler jeg har odelagt for meg denne uken.

 

 

 

Vet ikke hvor mye det kommer til aa ha aa si, men naa er jeg veldig nervos og UTROLIG redd for at jeg ikke har gjort det bra nok!!!

Drukket MASSE vann i dag siden det funker supert for meg naar det kommer til aa "rense" kroppen. Gruer meg alltid helt villt kvelden for veiedag. Saa gaar som regel paa vekten foer jeg legger meg og er det det samme som forrige uke er jeg glad for da vet jeg at jeg gaar ned, er det mer blir jeg irritert paa meg selv og har lyst til aa gi opp! :P haha...saann det funker her i huset!

 

Saa naa bare krysser jeg fingrene, og alt annet som kan krysses saa faar det bare staa til. Har forresten gaat tur i dag og (litt over en time).

 

 

Ille nervos!

 

Naar har du veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det saa tungt! Det er vanskelig naar andre rundt deg kan spise det de vil, men du ikke kan.. da hender det at stemmen i hodet sier 'naar de kan spise det saa kan det vel ikke vaere saa galt...' Det er ikke hver helg du er paa tilstelning saa ikke tenk paa det. Du maa tenke at det ikke oedela noe og fortsette som foer, ingen enten eller tilstand :)

 

Mushroom burgers... so what. Det var kun 320 kcal og det har slettes ikke oedelagt uka. Naar jeg holder paa aa falle for fristelsen for aa spise noe tenker jeg.. kommer det til aa ha uttelling mht sultfoelesen? Svaret er ofte nei. Jeg vet at jeg kan spise noe paa faa sekunder og vaere like sulten etterpaa og da er det ikke noe vits i.

 

Linguini...mmm... selv om jeg er veldig glad i sjokolade saa er nok pasta min stoerste last. Og jeg spiser bare hvit pasta. Mmmm. lol.

 

Isteden for aa grue deg til veiedag maa du faa veiedag til aa bli motivasjonsfaktor og hoeydepunkt i uka. Sett deg maal hver uke, at neste veiedag skal du klare aa komme til x-antall kg.

 

Jeg har veiedag i morgen, onsdag. Egentlig greit aa ha den midt i uka har jeg funnet ut. Har faatt mensen da saa det er ikke sikkert det blir noen stor nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...