Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Knerte: Flink som valgte moreller! Det er godt det :) Fikk i noen skikkelig gode jordbaer paa ASDA forleden... de forsvant fort. Froeken 2,5 aar er veldlig ivrig med frukt og baer saa vi andre er heldige hvis vi faar en smak. Vi skal ned 10 kg foer jul, det klarer vi!

 

MammaMei: Gratulerer med 0.7 ned!! Jeg begynte ogsaa aa jogge, men maatte slutte - ikke pga amming, det gikk fint, men pga beina ikke taalte det. Jeg tenker aa proeve igjen naar jeg blir litt lettere i kroppen. Litt lett jogging kan du nok starte med, men ville ikke trent hardt nei?

 

Hyggeligere tall paa vekta i dag, haaper det er likt eller bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MammaMei: Gratulerer med nedgang! 0.7 er kjempebra! Tenk deg hvor mye det blir paa noen uker! :)) Herlig!

 

NokErNok: er du paa vekta igjen da!? hahaha...veiedag i morgen for deg? Ja, det sa du vel! Lykke til! Og skjerpins i dag!

Jeg var paa vekten i dag og var 2kg mindre enn forrige uke, saa naa er det "Bare" 3kg til foer jeg er der jeg startet foer ferien!!!! Tenk at en ferie kan odelegge saa mye! Jeg bare eier ikke kontroll over meg selv naar jeg kommer ut av den daglige rutinen!!! Naa skal vi IGJEN paa ferie i slutten av mnd (Bank Holiday). Og da maa ting bare forandre seg eller saa kommer jeg ALDRI til aaa gaa ned i vekt! Tenk aa komme hjem etter en ferie og veie MINDRE enn naar en dro!!! Vi reiser til Cornwall saa der er det mange herlige muligheter for aa faa seg noen skikkelige gaaturer!!! Det haaper jeg vi faar til. Med snuppa i baeremeis! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klarer ikke la vaere, gammel vane. Men det holder meg i sjakk, med en gang jeg slutter aa gaa paa vekta hver morgen da begynner jeg aa lure meg selv til at det er greit aa spise forskjellig. lol.

 

2 kg ned er fab! Det gaar nok fort aa faa av de 3 siste ogsaa skal du se :D Ja, hvis man skeier ut i 2 uker saa er man fort opp i vekt igjen. Hardt arbeid aa faa av kg og veldig lett og raskt og legge paa seg. Dessverre. Ja, du har en liten mnd naa paa aa jobbe inn gode rutiner til du skal paa ferie. Cornwall da... saa digg! Haaper paa fint vaer :)

 

Jeg har akkurat hatt en kaffe latte. Det har liksom blitt min lille luksus i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok: gratulerer med kjempefin nedgang!!!! Neste uke tror jeg du kan vaere 84.0 el KANSKJE til og med se 83 tallet! Er du superflink er det absolut mulig!

 

Her har vi vaert paa knallhard gaatur med ei venninne i dag! Jeg prover mer og mer og be folk ut paa gaatur i stedet for lunch. haha...ut i morra igjen med 2 andre! Men da avslutter vi gaaturen med lunch. Men da faar jeg velge en salat el no annet sundt og godt! :)

 

Naa skal vi snart paa svomming! Forste gang etter jul saa det er jeg veldig spent paa. Mer bevegelse paa mor og gaar i tillegg ned til Hotellet! :) Tar riktignok ikke mer enn 10-15min men litt er litt...og bedre enn ingenting. Og saa etter den turen i sta tror jeg det holder jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokernok: Så deilig å nå et delmål! Jeg håper jeg har nådd 90 kg innen utgangen av mnd. Kjenner meg godt igjen i veiing hver dag eller annenhver dag.. Er som deg, føler det sklir ut om jeg lar være å veie meg. Merker at de periodene jeg har lagt mest på meg, har jeg ikke veiet meg heller..

 

Knerte: 2 kg første uka er bra! Da er du godt i gang ;)

 

Her har det blitt sunn, norsk middag idag.. Nysaltet brosme med poteter og bacon til ;) Fisken er jo omtrent ingen kcal i.. Spiser mye skiver og knekkebrød ellers om dagen. Lite oppfinnsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMei: Er ikke lett heller aa finne paa noe nytt aa spise hver dag! Men fisk er jo alltid et bra alternativ! Her elsker vi fisk! saa det er et stort pluss! Til og med jentungen paa 14mnd spiser alt av fisk! Her om dagen spiste ho en hel hjemmelaget makrellkake! Saa det kan vi ikke klage paa!

 

Jeg spiser 4 ryvita til frokost og litt forskjellig til lunch. Stort sett noen form for salat. Enten jeg lager den selv paa morran eller om vi gaar ut og spiser lunch. Middager er min storste utfordring for er saa kjedelig og man er sliten og har allerede laget EN middag til snuppa. For meg er det valskeligst mellom lunch og middag, for gaar som regel mange timer fra 12-19.30. Og det er for lenge! Saa maa prove aa bli flinkere til aa legge inn et bra lite mellommaltid mellom der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker aa lage mat og lese i kokeboeker, men det stresser meg helt ut hvis jeg ikke vet hva jeg skal lage til middag, jeg faar liksom ikke ro paa meg hvis det ikke er i orden. Derfor skriver jeg ofte plan for 5 dager av gangen for aa gjoere det litt letter for meg selv. Ingen fisk paa meg da, liker ikke. Har proevd tusen ganger, men nei. Lager noen ganger til de andre. Jeg legger ogsaa alltid paa meg naar jeg blir slurvete med veingen... There's a river called D'nial!

 

Knerte: Jeg digger knekkis, men blir ikke mett av det, bare lurer magen nesten. I dag bakte jeg grovbroed med daddler og revet eple, det var saa godt at jeg kan bare spise bittelitt middag i kveld lol.. har brukt nesten alle kcal.

 

I kveld har jeg laget moussaka. Skal ha tzatziki og salat ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAR DERE SOVNET?

Naa er mandagen her dere! Hva enn som skjedde i helgen skal bare glemmes og saa starter vi paa nytt! Eller his dere har gjort fine valg vil vi ogsaa gjerne hoere om de!!!!

 

Jeg er veldig fonoyd, vi var paa tur (Chichester & Portsmouth), og valgte super mat, scallops lordag kveld og lunch sondag ble kylling og bacon salat! Vanligvis hadde jeg tatt noe med chips..hahaha...og frokosten sondag spiste jeg baguette og samboeren valgte sausage, cheese and bacon turnover. Saa der var jeg superlfink! :)

Naa skal det sies at samboeren kan spise HVA HAN VIL uten aa legge paa seg! Er ikke det der urettferdig????

 

Saa hvordan har helgen gaatt???

NokErNok

MammaMei

Snifnix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovnet helt ihvertfall.... men har ferie.

 

Så flott at du greide å velge det sunne Knerte! Det er vanskelig når det er mye godt som frister. Kunsten er vel å lære seg å like det sunneste valget uten å føle at man har gått glipp av noe. Det som da teller like mye er den gode følelsen etterpå: at du greide det og kan være stolt av deg selv! Den følelsen er herlig!

 

Uka som har gått har jeg vært og handlet et treningsapparat: Total Trainer Pilates. Og jeg har til og med begynt å bruke det! Litt å sette seg inn i å bruke riktig, og gjøre ting riktig så jeg ikke får strekt noe feil osv, men det går bra foreløpig.

Veide meg i dag morges og en kilo til ned, så nå har jeg gått ned 6 kilo tilsammen siden jeg startet og det er jeg fornøyd med. Resten av denne uka kan bli litt plundrete å spise riktig fordi jeg kommer til å farte litt rundt, og blir nødt til å lage niste å spise, da blir det nok brødskiver som gjelder. Men det får jeg heller ta igjen neste uke, + mer trening på maskinen neste uke også. (har selvfølgelig fått mensen, og jeg hater å trene da + at det alltid kommer når det er minst beleilig: jeg kommer til å befinne meg til skogs langt fra toaletter osv. da er det bare sååå herlig å kjekt å ha mensen ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag i morgen, men dersom veiingene hittil (hver dag..), så blir det på stedet hvil denne uken.. Var nede i 200 gram ned på torsdag forrige uke, men har hoppet opp igjen i løpet av uka. Har vært veldig aktiv og ikke hatt tid til å spise jevnlig nok. Går fort 4-5 timer mellom hvert måltid og det er for mye. Spiser bare fire ganger per dag, og tidligere når jeg har gått ned mye, har jeg spist hver 3. time.. Må bare innse at i denne perioden med amming, bæring, lite søvn blir det bare slik. Men jeg tar det jeg får! Ned er ned :D

 

Snifnix: Veldig bra nedgang! Jeg har gått ned 5 kg, og synes det er mye.

 

Knerte: Jeg er også så heldig at jeg bor sammen med en som kan spise HVA HAN VIL uten å legge på seg.. Litt frustrerende, men jeg tror det er litt bra og. Kanskje hadde jeg gått opp enda mere om jeg hadde bodd sammen med en med samme grufulle spisevaner (min sambo spiser ikke så mye sjokkis som meg... haha!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNifnix: Den skal jeg huske! Velge det sunne valget UTEN aa fole at jeg har gaatt glipp av noe!!! :) :) :) Hvorfor har vi liksom gaatt glipp av noe da egentlig?? Spise usundt? Det foler man seg jo bare saa mye verre av! Nei dette gaar riktig vei! OG gratulerer!! DU har virkelig gjort en bra innsats! Staa paa!

Og, ja TYPISK med mensen naar det passer seg som "best"! Gleder meg til aa hoere hvordan det gaar med det nye treningsapp etterhvert!!!

Hva er det?

 

MammaMei: Syns du er veldig flink jeg! Ned er ned! Husk at du driver og ammer og at ting tar tid for aa falle paa plass naar det kommer til rutiner! haha...her har vi vel nesten akkurat kommet inn i en bra rutine naa...og jenta mi er 14mnd! :)

 

 

Jeg hadde veiedag i dag og gikk ned 1.2kg! Jeg hadde haapet paa mer jeg da siden jeg fortsatt driver aa kvitter meg med FERIEKILOENE! Fortsatt 3.5kg aa kvitte meg med foer jeg er der jeg var foer sommerferien! Blir helt kvalm av aa tenke paa det, men det er bare aa jobbe paa, for dette skal bort. Var 116.5 foer ferien og i dag var jeg 120.1. ILLE! Men neste uke haaper jeg aa ser 118-tallet! Saa JOBBA PAA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Beklager at jeg er litt fravaerende, har besoek fra Norge og faar ikke tid til aa gaa paa PC.

 

Jeg og mannen min var paa restaurant i gaar uten barn for foerste gang paa 4 aar! Det ble sent og jeg er forsatt mett lol.... jeg var mett allerede etter forrett, men spiste litt til...selvfoelgelig. Har gaatt opp 1.3kg, men tror egentlig det er mest pga sent middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra nedgang, Knerte!! :)

 

Fikk ikke tid til å veie meg i går, så det ble idag og den viste 91,2 kg, ned 0,6 kg til! :D Jeg som trodde det kom til å bli null endring denne uken.. Nå ser jeg snart 90-tallet, stor motivasjon i det!

 

I kveld gikk jeg på tur med en venninne i 40 min uten barnevogn, bare meg. Det var deilig! Ble skikkelig varm og svett ;)

 

Maten går det bra med, verre med vanndrikkinga.. Glemmer helt å drikke nok vann, så jeg prøver å "ta det igjen" på kveldene.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMei: 600g er bra nedgang det! herlig! :) Jeg blir saa glad og motivert av aa hoere hvor bra dere gjor det! Og ja, er det ikek bare helt fantastisk aa kunne bevege seg uten aa ha den vogna foran seg!?? Da faar man liksom gaatt paa en helt annen maate!

Vann ja, jeg har en 2l falske med vann som folger meg gjennom hele dagen. Drikker MYE etter frokost, og saa tar jeg den med i bilen ut paa dagens gjoremaal og drikker litt innimellom og etter middag, hvis den ikke er tom saa sorger jeg for aa tomme den!

 

Vi gikk ca to timer her om tirsdagen og var veldig fornoyd med det! I DAG er jeg fryktelig stol fra den gaaturen! Men det betyr bare at jeg maa komme meg ut igjen! SKal lut paa tur for aa finne bilsete til snuppa som er neste storrelse opp i dag (vanskelig aa faa tak i bakovervendte seter her, som er sterkt anbefalt pga sikkerhet) og saa haaper jeg aa komme meg hjem til lunch og da kan vi gaa tur etter det (da tar snuppa seg en god lur).

 

Ha en herlig sund dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med kurs nr.2. Naa gjelder det aa holde fokus. Mamma og pappa drar i morgen. Selv om jeg slettes ikke skal skylde paa dem naar det gjelder mat (de er jo fryktelig fornuftige i matveien) saa har det jo blitt litt ekstra 'god' mat mens de har vaert her. Det er Eid (fest som markerer slutten paa Ramadhan) paa mandag saa da blir det utskeielser. Maa vaere striks frem til mandag og saa fortsette som normalt paa tirsdag.

 

Da skal jeg rydde litt i huset mens de andre er paa handletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok: Haaper det gaar bra for deg selvom du har hatt beosk. Jeg foler alltid at det liksom er greit aa skeie ut jeg naar vi har gjester. DET maa jeg slutte med, for meg beviser det bare at jeg IKKE har forandret livsstil enda, men at jeg bare er paa en "kur". Og maalet mitt er aa faa dette som livsstil og da spiser jeg det samme enten det er gjester el ei. Skjonner ikke egentlig hvorfor det skal vaere saa vanskelig...men foler seg jo bare saa mye bedre!

 

I dag har jeg hatt skikkelig drittdag!!! Om det er lov aa si det hoyt?

Jentungen har rett og slett vaert HELT umulig...tror det er no tenner som driver og murrer...og i tillegg litt overtrott...helt utslitt foer lunch jeg!!! Jammen holdt ho ikke paa helt til ho la seg kl 19.00 i kveld. Saa naa sitter jeg her...har spist litt feil i dag (og kjenner det umiddelbart paa magen) og har heller ikke faatt til noe skikkelig gaatur...bare 40min (heller sakte).Og er ikke fornoyd med det...i morra tror jeg heller ikke jeg faar til noe. Faar ta det igjen lordag! Da faar jeg ta meg en skikelig tur pa morran naar saomboeren drar paa jobben (jobber 6 dager i uka).

 

Hvordan gaar det med resten av flokken??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ogsaa den mentaliteten mht besoek... heldigvis har vi ikke besoek saa ofte ellers hadde det vaert et betydelig problem. Det blir dessert/kaker og mer smoer og floete og bare generelt mer av alt.

 

Jeg merker at det er vanskelig aa holde meg i skinnet disse dager, saerlig fordi jeg baker og kokkelerer til Eid og da blir det jo en del smaking.. ikke noedvendig, men jeg klarer jo ikke dy meg. Heldigvis skal vi til broren til mannen min paa Eid saa jeg tar med alt dit, saa da blir det ingen rester aa fraatse i etterpaa. Jeg skal tilbake i gode rutiner fra tirsdag!

 

Hvis det har vaert en daarlig dag, bare 'stop right there' og tenk at fra dette oeyeblikk tar jeg de riktige valg, ikke i morgen, men umiddelbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mandagen igjen!

Hvordan har helgen gaatt folkens?

 

Her foler jeg liksom at det ikke har gaatt saa aller vaerst, men saa tror jeg likevell at vekten gaar opp den uka her....gikk paa vekten til morran i dag og var 1kg mer enn forrige uke. Det endte med at jeg og snuppa gikk nesten en 2 timers tur.

FOler at magen er litt oppblaast (var ikke paa do sondag). Merker det saa sinnsykt bare jeg spiser litt annerledes en dag, er som regel VELDIG regelmessig naar jeg spiser sundt!

Saa i dag som alle andre mandager har jeg en skikkelig daarlig folelse og tror jeg kommer til aa gaa opp i morgen.Kjenner naa at hvis jeg gjor det vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjore av meg...vil bare gaa ned i vekt jeg. Kan det vaere saa vanskelig???

 

Kjenner jeg er veldig paa "gi-opp stadiet naa" og det er bare det jeg maa klare aa komme meg gjennom denne gangen UTEN aa gi opp, for da kommer vekten til aa gaa videre nedover...Gir jeg opp naa bare legger jeg paa meg igjen. Jeg er faktisk ikke mer enn 15kg i fra deg jeg startet 3-4 aar siden og etter det gikk jeg ned 30!!!!!! KG! Og er naa 15!!! kg over det igjen! Jeg blir helt kvalm bare av aa tenke paa det og tenker at veien er for lang til aa begynne aa gaa!!

 

HVA ER DETTE FOR SLAGS TULLPRAT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka stod vekta stille! Noe jeg ikke er fornoyd med, men gikk naa i hvertfall ikke opp, saa det er jeg glad for. Jeg har 8 uker til aa gaa ned 5kg paa naa for aa naa mitt forste delmaal!

Jeg gir gass mot maalet!

 

Naa maa jeg hver dag se paa hva jeg gjor galt, og nesten dag rette opp i det! Ikke bare tenke at det er greit bare i dag! Jeg maa ta et oppgjor med meg selv (som du gjorde NokErNok) og sporre meg selv hvor mye jeg egentlig vil dette. vil jeg det nok maa jeg vaere villig til aa "ofre" noe! Men jeg tror jeg er klar naa...MAA vaere klar naa!

 

Jeg trenger hjelp og oppmuntring i dag kjenner jeg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist som en konge den siste uka og saerlig i gaar pga Eid, saa jeg skal rett og slett ikke rope hoeyt om vekta i morgen fordi da tror jeg at jeg kan bli litt demotivert. Jeg venter til neste onsdag. I dag har jeg tatt meg sammen og saa langt har det gaatt bra. Men det tar mer enn en dag aa gjenopprette skaden fra en uke med digg.

 

Jeg er der igjen, Knerte, at jeg maa ha et nytt oppgjoer med meg selv for aa komme meg tilbake paa riktig spor. Vi skal da ned, ikke sant? Vil vi vaere store og misfornoeyde med kroppen resten av livet eller vil vi gjoere noe med det? Jo eldre vi blir, jo vanskeligere blir det! I dag er bedre enn i morgen.

 

Skal proeve aa oppdatere daglig her paa traaden, det hjelper paa motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok: jeg og syns det hjelper veldig med aa skrive inn her hver dag! Saa skal prove MINST en gang om dagen. helgene blir vanligvis litt roligere men ellers skal jeg prove aa huske paa det!

 

Klart vi vil ned! Vi er da paa vei...det er bare det aa faa innarbeidet de gode vanene! Jo fortere vi er skikkelig strenge med oss selv og holder oss i skinnet, jo fortere blir det en vane og da blir det MYE lettere! Jeg MAA inn i den bra rutinen foer vi reiser paa ferie! For jeg skal IKKE komme tilbake med enda mer kg i baggasjen! Da kommer jeg aldri til aa tilgi meg selv! Og da igjen begynner paa nytt igjen!!! Da kommer jeg bare til aa gi opp og det vil jeg ikke! JEG SKAL NED!

 

Kom igjen NokErNok!!! Las oss pushe hverandre litt naa da! For dette fra min side er ikke godt nok!!! No more messing about!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Jeg skulle jo ikke veie meg, men saa tenkte jeg at nei, jeg maa 'face it' ellers kommer jeg til aa vaere litt i 'fornektelsesmodus' til neste veiedag og det kan bli enda verre. Det var MYE bedre enn jeg trodde. Sist uke var jeg jo opp 1.3 kg, men tror det var mest pga at vi var paa sen restaurantmiddag kvelden foer. Men jeg tenkte likevel at jeg var opp saann 2.5kg eller noe i den dur. Har jo slikket kakeboller som en gal og spist masse lussekatter og fete curries - og til og med chips. Da jeg veide meg var jeg kun opp 200g fra vekta for 2 uker siden. Saa jeg er naa 85.1kg. Da slipper jeg i alle fall aa slite i uker med aa komme ned dit igjen og kan isteden fortsette nesten paa samme sted.

 

Mitt maal er da aa komme ned paa 84.5kg til neste onsdag. Det er 600g og det skal gaa!

 

Jeg fortsetter med varm lunch og smaa porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...