Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Det er da slett ikke mye! Saa utrolig flink du har vaert!!!

Da er det bare aa legge seg i selen igjen og staa paa! Dette er du kvitt til neste uke igjen! Null problem!

 

Jeg er inne i et litt bedre humor igjen og foler meg igjen klar for dette! Jeg girr full gass! Hadde ikke egentlig "tid" til aa gaa tur i dag og tenkte "nei, jeg gjor det i morra" saa tok jeg meg i det og sa "nei vettu hva dette er tull, jeg kan da gaa tur foer jeg drar ut 9.30! Saa her var vi ute og gikk tur 8.30 i dag! Og det var jeg i grunn veldig fornoyd med! :))))

 

Alle andre var paa vei til jobb og jeg var ute og fikk ristet av meg noen kcal! Foler meg MEGET bra for aa ha gjort det!

ogsaa vaert flink i matveien de siste dagene SELV OM JEG HAR VAERT I DAARLIG HUMOER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flink Knerte som prioriterte trim! Jeg var paa en oerliten gaatur i gaar, men det var jo i sneglefart fordi damen paa snart tre ikke er spesielt rask eller utholdende! hehe. Jeg faar egentlig kun til ordentlig tur paa kveld etter at mannen min er hjemme fra jobb, men siden han jobber lage dager saa er det ofte vanskelig. Liker ikke gaa ut for sent heller.

 

I dag er det nesten tomt i kjoeleskapet... da er det litt vanskeligere. Maa sende gubben paa shopping i kveld tror jeg.

 

Da har jeg 'vanlig' roede tilgang paa nett.. egentlig synes jeg det er helt greit, litt mindre aa foelge med. Det ble aldri rett med proteiner, fett og karbo uansett siden jeg hadde saa mange UK matvarer eller ting jeg ikke orket og legge inn untatt kcal.

 

Vi snegler oss videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen igjen, her var det stille!

 

I gaar gikk det fint og fortsetter i samme spor i dag. Endte paa 1750kcal i gaar som er greit mfht amming skulle man tro. Jeg tror jeg maa ha saapass.

 

Hmmm.. har faatt et gresskar av naboen. Liker ikke gresskar i middagsmat, saa jeg tror jeg maa lage kake. Det blir i morgen da, og da blir kunsten aa spise bare et stykke og gi alle rester til nabo'n!

 

Pizza i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok: beklager at jeg har vaert litt stille i det siste! Vaert veldig mye styr her de siste dagene, en del daarlig humor (i forbindelse med at samboeren legger ned sitt selskap). Mys folelser i sving og en del taarer og frustrasjon!

I dag har jeg helt totalt vaert fryktelig uforskammet og spist ALT FOR MYE! mistet helt kontroll! Er saa lei meg og skuffet naa i kveld for at det skjedde! MEN jeg faar gaa en LANG tur i morra tidlig!

Svette skikkelig!

 

Saa vaere flink med maten! SKAL ned denne uka!

Og ja, litt over 500g i uka boer vi klare! MEN DA MAA VI HOLDE FOKUS!!! Tenk saa herlig aa gaa julen i mote 10kg lettere!

 

LETS GO! I'M UP FOR IT!!

 

Hvor er resten av "klanen"?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja da blir det litt foelelser i sving. Ikke lett i dette oekonomiske klimaet for tiden. Haaper alt ordner seg.

 

Jeg spiste litt for mye pizza i gaar, men ellers OK. I dag blir det om aa gjoere og styre seg i forhold til kake og sjokkis.

 

Ble det tur i dag tidlig?

 

Tror det blir taco her i kveld... i morgen har jeg skikkelig lyst paa roast beef with all the trimmings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt daarlig stemning i stua her...maten staar i ovenen og godgjor seg og vi sitter hver for oss med en can strongbow. Herlig!

 

Han er i ordenltig dritthomur om dagen...sa i sta naar jeg forelso at han kunne trille litt ball med jentungen: I can't be bothered!

 

Det knuste selvsagt meg og jeg er veldig lei meg!

 

Men glem dette...ja 2012 er MITT aar!!! Og det skal det fortsatt bli! Haaper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg foeler med deg altsaa. Her var det 4 mnd arbeidsledighet i 2009 og det var ikke noe saerlig. Veldig varierende humoer og unoedig 'snapping'. Det gaar over. Maa sikkert ha en 'soergeperiode'. Tror det beste er aa ikke ta seg naer av det og bare vaere positiv i seg selv og vaer busy med barn :)

 

Her har det blitt i overkant med kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gaar ting bedre !!!

Det har jo vaert bank holiday og det har vel blitt litt mer drikke enn vanlig...men matveien har det ikke gaatt heeelt skeis med.

Men gruer meg til veiedag i morgen likevell!!

Kommer med oppdatering i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke noe aa grue seg til!!!

-1.1kg!! :D

 

NAA ble jeg glad!! Har gaat masse tur i forrige uke og tok noen bra valg i lopet av helgen, men trodde kanskje alkoholen hadde odelagt for meg. Men neida...

 

Dette var akkurat det jeg trengte! Naa ble jeg PAA NYTT supermotivert! Noe jeg virkelig trengte! Saa haaper vi naa at det kanskje er det gode vanene som begynner aa bli rutine? Neste uke skal vi en uke til Cornwall! Gleder meg veldig! For vi 3 har vel nesten aldri vaert paa ferie alene mer enn en helg. Vi reiser jo ofte til Norge og der er jo hele familien min og alle vennene saa da er man travelt opptatt med aa treffe alle. Men dette skal bli en skikkelig ferie hvor vi kan bare vaere oss! Ingen ide' til bra "self catering" sted der vel? Tenker aa bo i St. Ives 3-4 netter og reise ut derfra paa dagen. Og ha et par netter til et annet sted. Saa haaper paa mye gaaing! Da er det saa mye lettere aa velge riktig i matveien og naar en vet en har trent. Er som regel det for meg.

 

 

Jeg er naa veldig klar for en ny uke! Vet ikke om jeg far veid med neste tirsdag da vi er paa tur (tar nok ikke med meg vekten) men veier meg mandag morgen foer vi drar i stedet! Da maa jeg vaere ekstra flink i helgen! :)

 

NokErNok: Hvordan ahr helgen gaatt for deg! Lover mer fokus fremover! For jeg er VELDIG interessert i minst 10kg til jul! Til sammen i hele august har jeg faktisk gaatt ned 4.3kg og det maa en vel si seg fornoyd med (selvom jeg fortsatt jobber med feriekg. Bedre aa bli kvitt de nn aa legge paa seg mer paa topp av de).

 

BRING IT ON! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang! Kjempemotiverende, staa paa!

 

Jeg ble for sjeneroes med godsakene i helga og tror nok det kan bli skuffende i morgen. Tilbake i gode rutiner naa da.

 

Ammer kun morgen naa saa tror jeg boer redusere kcal-inntaket. Ligge paa 1650 kanskje?

 

Vi drar ogsaa alltid til Norge saa jeg har desverre ingen anbefalinger, men hoeres skikkelig kos ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var opp 400g i dag. Var skikkelig slakk med godsakene i helga (loerdag, soendag, mandag!!) og det er derfor rett og slett. Paa fredag var jeg nede i 84.7kg og i dag er jeg 85.6 kg. Men skal enda klare 10kg til jul. Jeg maa bare ikke bake hver helg, hvis det er sjokolade i huset saa gaar det bedre enn hvis det er kake/boller etc.. for det staar det jo ingen kcal paa og det er lett og ta litt her og litt der.

 

Gikk bra med maten i gaar.

 

Tror jeg maa ha et delmaal paa 5kg innen 24.oktober. Det er saa lenge til desember og da synes jeg det er litt lett aa miste fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til neste uka kan du gaa ned MASSE!

 

Jeg har maal paa ned 4kg til foer 16.okt...skal naa 115kg foer den tid!

Dette klarer vi! Jeg er inne i en god periode igjen!!! Foler meg fit for fight! Selvom jeg ikke har gaat tur paa et par dager. Regner heeelt vanvitig her i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Det har igrunnen gaatt bra i dag ogsaa. Jeg har ikke veid all maten, men tatt paa oeyemaal og haaper det har vaert riktig. Har faatt mensen og foeler meg litt blaeh. Spist noen daddler i dag for aa doeyve det obligatoriske mensen-soetsuget. Det er jo kcal, men uansett bedre enn aa spise sjokolade etc.

 

Jeg maa tilbake under 85kg til onsdag.

 

Haaper alle andre har hatt en fin dag - er det bare du og jeg her igjen Knerte? Snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du til og med kommer deg ned paa 84 tallet vettu!

Det er bare aa holde seg i stroppen!

 

Ja ser ut som det "bare" er deg og meg her igjen!

Men det er da ikke bare bare det...syns vi er flinke jeg! Og det er herlig aa ha en her inne som er innom hver dag og legger igjen en kommentar! Det motiverer meg veldig!!!!!!!

 

Fredags kveld meny: torsk, parmaham, asparagues, tomatoes, mushrooms og garlic bread! mmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har 1kg dried mixed fruit som gaar ut paa dato i slutten av september. Hva kan jeg lage som ikke 'breaks the calorie bank'?! lol Har tenkt aa ha litt i broed.. men 1 kg er litt i overkant kan man si.

 

Vi holder ut, Knerte! Jeg synes ogsaa det er veldig motiverende at det er noen her inne som skriver jevnlig. Da blir alt saa mye lettere! (excuse the pun hahaha).

 

Her blir det pizza som er ganske vanlig paa fredag her i huset. Har ferdig fyll i fryseren, saa da er det bare aa lage deig og hoevle ost :)

 

http://www.bbc.co.uk/news/health-19112549

 

Saa du dette? Jeg skal se reprise, tror det er neste uke. Personlig tror jeg det er veldig mye 'sant' i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke borte!.......bare vært veldig mye hit og dit og frem og tilbake. Dermed har det gått litt på tverke med slankinga. Rakk ikke engang å gå på vekta idag, men får ta det igjen imorgen, eller kanskje jeg venter helt til neste uke he he. Men NÅ er jeg igang igjen, veier maten og skriver opp (veldig nyttig synes jeg for å holde fokus).

Jeg merket meg også at når jeg har løsnet fra Roede-kuren så blir porsjonene jeg gomler opp mye mye større. Et tankekors egentlig, mitt "vanlige" kosthold hadde nemlig ikke vært så alt for ille hvis jeg bare ikke hadde laget porsjoner til meg selv som ville kunnet mette en familie på 3.

Det sitter inni hodet altså, hvor mye skal jeg spise for å bli fornøyd. Og det er øynene som bestemmer, helt klart, puslete porsjoner når jeg ikke har fullt Roede-fokus blir liksom ikke nok for øynene min da.

Det kommer til å ta lang tid tror jeg, å få programmert om øynene til å se hva som er riktig mengde mat for meg. Inntil da er jeg rett og slett nødt til å veie maten min.

 

NokErNok: ikke tenk på datomerkinga på tørket frukt, det holder seg alltid mye lenger! Det er ikke noe magisk med den datoen de setter på sånne pakker, det er bare for at de skal ha sitt på det tørre hvis noe skulle bli dårlig. Se, lukt og smak på det, så veit du om det kan brukes eller ikke! Ha det i frokostblanding, eller i havregrø. I hjemmelaget brød som du sier, eller i yoghurt. Det kan også være kjempegodt i litt hotte gryteretter.

 

 

Det var en av dere som skrev at de laget curry selv hjemme, jeg skulle så gjerne hatt en god oppskrift på det! Særlig hvis dere blander krydder og sånt selv også. Er litt lei av mine egne trøtte blomkål og gulrot-stuinger osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snifnix: Kjempehyggelig aa hoere fra deg! Jeg er AKKURAT likedan. Kostholdet mitt her helt greit, det er porsjonene som er alt for store. Det er derfor jeg alltid er saa sulten naar jeg skal ligge innenfor 'grensa'. Jeg merker ogsaa at jeg 'maa' telle og veie hvis jeg ikke skal bli for romslig med porsjonene, selv om jeg blir kjempelei av aa veie. Men ellers lurer jeg bare meg selv. Naa er jeg inne i en slik periode hvor jeg spiser litt ekstra :( Jeg maa ta meg sammen, men kjenner at den lille ekstra viljen ikke er tilstede akkurat naa... det er nok fordi jeg har faatt smaken paa mer metthet! HAHA. Men jeg skal ned i vekt og da er det bare aa fortsette. Motiver meg!!

 

Ja, jeg lager egne currys. Hvis du er OK med englsk saa er denne damen veldig flink: http://www.bbc.co.uk/food/chefs/anjum_anand

Jeg har alle kokeboekene hennes.

 

Enkel oppskrift paa kyllingcurry fra meg:

 

Trinn 1:

 

1-2 ss olje.. eller saa lite du kan (kommer an paa kjelene dine).

1/2 ts kuminfroe

1 loek, finhakket

 

Trinn 2:

 

5 hvitloeksbaater, presset el.finhakket

ingefaer rot..litt raspet ca.1ts (kan utelates)

 

Trinn 3:

 

2-3 medium tomater, finhakket (viktig at dette ikke er gode tomater som du bruker i salat, de billige bleke tomatene er det du er ute etter)

1 ts salt

1 ts malt koriander

1/2 ts gurkemeie

1/2 ts malt kumin

malt chillipulver - etter smak

 

Trinn 4:

 

500 g kyllingfileter i smaa stykker, ca 2x2 cm

 

vann

 

Trinn 5:

 

1ts garam masala

en haandfull frisk koriander, finhakket

 

Fremgangsmaate:

 

Trinn 1: Varm olje, tilsett kuminfroe og fres i 30 sekunder, tilsett loek og fres til myk/brun, men ikke brent. (er naa usikker paa hvordan dette staves haha. huff.. glemmer fort.) Ca 10 min.

 

Trinn 2: tilsett hvitloek og ingefaer og surr i 1 minutt

 

Trinn 3: tilsett tomater, malte krydder og salt og la det surre en stund, jo lengre jo bedre. 15 minutter skal holde, naar jeg har god tid lar jeg det smaakoke lengre. Her pleier man aa vente til at oljen skiller seg. Hvis man har vaert sparsom med oljen saa maa man foelge med og eventuelt tilsette en skvett kokende vann naa og da saa det ikke brenner seg.

 

Trinn 4: Ha i kyllingen la den bli dekt av 'masala' og surr i 3-4 min og tilsette ca.1dl vann. Kok opp og la koke under lokk til kyllingen er gjennomkokt. Ca 25 min?

 

Trinn 5: Sjekk at salt er OK. Som regel er 1 ts passende til 1/2 kg kjoett. Tilsett garam masala og fersk koriander og kok i noen minutter. Hvis sausen er litt for rennende, tar du av lokket, skrur opp varmen og roerer til sausen er passende tykk.

 

Du kan lage andre retter paa samme maate, isteden for kylling kan du bruke kokte eller hermetiske kikerter eller kidney boenner, eller potet og blomkaal. Saa er det bare proeve seg frem med div. krydder. Bruker du boenner saa ville jeg brukt mindre salt, hvis potet litt mer salt. Noen ganger bruker jeg aa dampe fersk spinat som jeg lager til mos med stavmikser og roerer inn sammen med tomatene, eller et par kubber frossen spinat. Det er spesielt godt med kylling.

 

Haaper dette var greit. Bare spoer. Jeg laget kikertcurry til lunch i dag. I kveld blir det biff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg hoere hvordan det gaar :D Hos oss er 500g kylling nok til to store og to smaa. Du kan godt spise med ris. Jeg spiser med chappati, men skjoenner jeg at du ikke orker aa surre med lol. En stor porsjon salat ved siden av saa klart.

 

Ser jeg har vaert litt upresis med variasjoner. Jeg bruker to bokser kikerter ca. til variasjon eller 3-4 store poteter. Hva som helst egentlig. Det er bare aa proeve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom! Er paa ferie i Cornwall og storkoser oss! Tror jeg klarer meg OK paa matfronten og det blir en del gaaing saa det liker vi! :)

 

Blir daarlige oppdateringer her men kommer sterkere tilbake til uka! Glad for aa se at dere holder liv i traaden mens jeg er borte! Glemte helt aa veie meg foer vi dro mandag morgen 03.30am. Og det irriterer meg litt for tror jeg hadde en knallbra uke bak meg. Men prover aa vaere litt flink naa saa kan det hende det blir ned til tirsdag neste uke! Drikker ikke saa mye alkohol som vi pelide (foer vi fikk barn) og spiser mye bedre! Saa faar vi se om dette belonner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TILBAKE FRA FERIE OG REDD FOR VEKTEN I MORGEN!!!

 

Men det skal bli litt spennende og for har i grunn vaert utrooolig mye flinkere enn jeg vanligvis er paa ferie! Saa faar vi se...staar jeg rolig blir jeg SAAAAA glad!! Men har heller liten tru paa det!

 

Kommer med vekten i morgen !!

 

 

Hvordan gaar det med dere andre!???

 

NokErNok??? Naa er jeg tilbake her igjen paa fulltid! Og det er liksom litt godt aa vaere hjemme igjen!! Selvom det er er deilig paa ferie og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i gaar stanset paa 119.5kg noe jeg er UTROLIG fornoyd med!

2 uker sommerferie gikk jeg opp 6 kg, en uke ferie naa gikk jeg altsaa opp 500g!! DET er forbedring det! Og til morran i dag var jeg 118.8! Saa vi kjorer paa og forventer KNALLRESULTAT neste uke!

Jeg lurer paa om det er noe inni hodet mitt som ENDELIG har klikket!

Var saa fornoyd med meg selv paa ferie!!!!!

 

LIVET ER HERLIG DERE!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...