Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, synes det er helt greit aa ha noen 'guilty pleasures'. Har jeg igjen nok kcal til en latte paa kveld, tar jeg det :) Har ogsaa slitt veldig mye med aa begrense godsakene paa helg, men det gikk veldig bra i helga, sitter i hodet hos meg tror jeg.

 

Anyways.... endelig litt nedgang igjen, 85.5kg og ned 1.3kg fra forrige uke. Fornoeyd med den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å! 1,3 kilo var veldig bra! grattis med den!! Noe jeg har laget på kvelden er en drikk med litt frukt, kesam og melk: 90g banan, 1 dl ekstra lett melk, 150g kesam (8%) flytende søtemiddel og 1/2 ss kakaopulver (uten sukker). Opp i høyt glass og på med stavmixeren. Det ble kjempegodt! Har gjort det samme med jordbær istedenfor banan, og har tenkt å prøve med eple og med mango også.

Ellers så synes jeg det er vanskelig å komme opp i 1600 kcal, jeg får som regel for lite! Jevnt over har jeg ligget på 1300kcal i løpet av kurset og det er ikke bra nok, skal visst helst ligge på 1600 da. Særlig er det på dagtid mens jeg er på jobb at tida flyr og jeg glemmer å spise... Nå skal jeg ha 3 uker ferie så da blir det nok lettere å spise oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok: GRATULERER! med super nedgang! 1.3 er KJEMPEBRA! Haaper det har gitt deg litt motivasjon igjen aa se at det blir resultater naar en tar seg sammen. Du sa her om dagen at deu maatte ha et oppgjor med deg selv om hvor mye du egentlig vil dette. Det burde i grunn jeg og gjore. Men vet at svaret blir at jeg vil ned i vekt, det jeg sliter med aa innse er at da maa helge-kostholdet mitt forandre seg! Irriterer meg at jeg "belonner" megselv om mat og drikke liksom. "Naa er det helg saa naa kan jeg gjore hva jeg vil". DEN tanken maa forandre seg! og det tror jeg jeg trenger tid paa...men fredag og sondag skal bli min forste utfordring saa tar vi lordagen etterhvert!

 

Snifnix: glemme aa spise hadde vaert luksus for meg! haha...men jeg har hoert at det nesten kan vaere vanskeligere for noen aa spise nok!

Saa staa paa...ha et eple tilgjengelig el en yoghurt (hvis du har kjoleskap tilgjengelig). Energibar? Rett i koppen?

 

Dagen her i dag har gaatt ganske bra! Gaatt tur i kveld og maten tror jeg det ikke har gaatt saa aller vaerst med...bortsett fra LITEN curry til middag! Maa ta meg litt mer sammen naar det kommer til aa drikke nok vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Knerte! Ja, jeg er motivert naa altsaa og mest av alt fordi jeg paa en maate har innsett at hvis jeg vil slanke meg saa maa jeg rekne med at det kniper litt. Kan ikke spise like mye som foer, eller bare bittelitt mindre, og saa tro at jeg gaar ned. Det kommer til aa vaere slit rett og slett, kg kommer ikke til aa renne av - det maa jobbing og innsats til.

 

Kjenner igjen den der altsaa.. med LANG helg. 'For man maa jo kose seg'-mentaliteten. Jeg tror denne helga var den foerste jeg tenkte at jeg maa spise som om det er en vanlig dag og saa kan jeg spise inntil 350kcal sjokolade i tillegg. Det er hvis jeg begynner med frokosten: varme hveterundstykker, smoer..etc.. og saa fortsetter med kosemat hele dagen, ja da oedelegger det baade i hodet og paa vekta, fordi da har jeg lyst til aa fortsette paa soendag, og saa faar jeg lyst til aa begynne igjen fredag og foer jeg vet ordet av det saa har det plutselig blitt helt OK i hodet mitt aa starte helga paa torsdag. hahaha.

 

Vi hadde ogsaa curry i gaar, hjemmelaget saa kunne kontrollere oljeinnhold.

 

Da har jeg faatt mensen saa da maa jeg kjempe litt ekstra mot soetsuget en ukes tid. Blir vel ferdig saann ca til neste veiedag.

 

Ser ut som om det blir en fin dag her i Yorkshire - vaske klaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske klaer ja...naa skal jeg fortelle noe som bare forteller LITT om hvor distre' jeg er! I gaar kveld naar jeg tok paa pysjen til jentungen og tok av de mokkete klaerne skulle jeg slenge de i skittentoyskurven, MEN i stedet lukket jeg opp do-lokket og slang de nedi...HAE????

ER DET MULIG? De landet nesten ikke foer jeg tok de ut igjen men rakk aa bli litt blott! haha

Saann er det aa vaere meg!

 

I dag har vi koset oss alene (noe vi sjeldent gjor). Vaert aa kjopt litt nye klaer til henne og en ball (elsker naar vi spretter ball for ho). Ide til barneklaer er "Popsy & Peanut". De har noen helt fantastiske klaer. Vet ikke om det bra er i Towster el om det er rundt om i landet. Sjekk ut! :)

 

Saa vi tok turen til et Garde Centre for lunch og jeg valgte en cappuchino og kylling og bacon salat. Deilig! Egentlig ille deilig aa bare vaere oss to...da faar jeg faktisk litt tid til aa vare vaere med ho...og ikke snakke over hodet hennes med de andre mammaene!

Saa skulle jeg hjem for aa gaa tur...snuppa sover i bilen og det plaskregner. Saa faar vi naa se hvordan det er naar hun vaakner igjen!

 

 

JEG KJENNER JEG ER FULL AV MOTIVASJON OM DAGEN! Naa har jeg laget meg maal om ned 10kg til jul! Det burde vel gaa hvis en har litt fokus!?

Saa tenker jeg med en gang...ikke MER til jul??? Det gaar saa tregt...men er det ikke bedre aa mote julen 10kg lettere?????? JOOOO!!!

 

Saa naa trenger jeg oppbacking! Fint aa ha dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL Knerte! Naa maatte jeg le! Jeg er ogsaa veldig distre, men har blitt litt bedre med aarene. Jeg har lagt fra meg lommeboka paa biltaket og kjoert lissom. Det har skjedd. Jeg gjoer saa mange ting uten aa tenke. Hvis jeg har noe som skal kastes i en haand og noe jeg skal ha i den andre saa maa jeg konsentrere meg for aa ikke kaste feil ting.

 

Har ikke hoert om Popsy &Peanut. Det skal jeg google! Du klarer helt klart 10kg til jul, det er saann jevn fin nedgang. Jeg haaper ogsaa aa vaere ca 10-12 kg lettere ved juletider.

 

Naboen vaar dyrker egne groennsaker og selger. I dag kjoepte jeg lilla blomkaal, potet, reddiker og salat. Har lyst paa cauliflower cheese egentlig.. eller naar sant skal sier saa har jeg lyst paa Sunday Roast med Roast biff og hele pakka. Men det er jo liksom sommer og det er ikke akkurat sommermat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere adoptere meg også?

Har vært inne på Gravide og ammende en stund, men det er så lite respons der. Virker som alle har tatt ferie. Trenger noen "vitner", så jeg ikke lar det skure og gå, slik at kiloene sniker seg på.. Har tatt av en del uten å gjøre noe enda. Fører ikke opp hva jeg spiser, men prøver å spise normale mengder og ikke så mye godis. Ammer en gutt på 6 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammaMei: selvfolgelig kan du slenge deg paa! Bare koselig!

Forst av alt, gratulerer med et lite mirakel! 6 uker da...sukk!!!!

Bare fortsett med amming og spis sundt saa kommer en del kg til aa renne av!(sier jeg som nesten er der igjen jeg var naar jeg var hoygravid). (det ble jeg faktisk skikkelig kvalm av aa si hoyt!!!!) Gaa turer paa fine dager saa begge to faar seg litt frisk luft! Det er alltid godt!

 

NokErNok: ikke mye som minner om sommer her da. Guffent og regn. Saa sunday roast er most welcome! :) Vi skal ha taco igjen i kveld. Jeg tar meg to wraps saa vil jeg ha mer faar jeg spise uten wrap. Godt det og! :) Saa ser vi alltid paa Grand Design. Mulig det blir litt OL i kveld! :))))

 

I dag har ting gaatt litt skeis, men jeg glemmer det naa og mover on! Gaatt tur da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal endelig jeg ha ferie. 3 uker, det blir deilig. Håper det blir litt bra vær også, det er mye lettere å gå lange turer osv. i fint vær.

Jeg gruer meg allerede til mandag for å veie meg. Ikke fordi jeg tror jeg skal skeie ut i helga, for det skal jeg ikke, men fordi det var så kjipt å stå stille på vekta i 3 uker for så å endelig gå ned omtrent en kilo. Nå er jeg livredd for at jeg skal enten stå stille i nye 3 uker eller at jeg går opp. Jeg spiser ikke for mye brød (som er noe jeg kunne ha levd på bare det, brød med pålegg) men hver gang jeg spiser det får jeg dårlig samvittighet selvom det er lov å spise brød i GR dietten. Derfor tror jeg at jeg går opp også, bare fordi jeg spiser brød og litt potet. Hmmm. Tror liksom ikke jeg helt tror på denne dietten ennå, rett og slett fordi det går i så ujevnt tempo.

Krysser fingrene iallefall om at jeg ikke går opp ihvertfall. Og til uka skal jeg kjøpe meg et styrketreningsapparat, så da skjer det forhåpentlig noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerte: Taco er godt, jeg bruker ogsaa aa spise to wraps eller tre skjell. Kan spise mer skjell enn wraps, men det er jo palmeolje (sikkert av verste sort) i skjellene da saa ikke sikkert det er saa mye bedre. Det er jo godt aa bare blande alt aa spise. Jeg skal lage pizza i kveld, med aubergine og feta er planen.

 

Snifnix: Grattis med ferie, det blir godt :) Jeg er hjemmevaerende, men husker godt hvor deilig det var aa ha ferie. Naa har jeg aldri ferie haha. Jeg kunne ogsaa levd paa broed og for ikke aa glemme pasta. Skikkelig karbodronning. Jeg har ogsaa hatt perioder hvor vekta har staatt stille eller 100-200g opp eller ned i flere uker foer jeg har gaatt ned igjen. Det er skikkelig testende paa motivasjonen, saerlig naar det er et tilbakevendende fenomen. Kaloritelling virker da, broed eller ei. Saa lenge man forbrenner mer enn man bruker saa skal man jo gaa ned. Jeg foelger ikke GR til punkt og prikke, ikke helt enig med dem i alt. Misliker f.eks. light produkter. De kaller det GR-prinsipper, jeg kaller det god gammeldags kaloritelling med fokus paa aa spise tilstrekkelig frukt og groent og kutte ut junk food :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er loerdag og jeg kjenner jeg maa holde meg selv i nakken for aa ikke bli bedratt av 'men det er jo helg'-illusjonen hvor det er 'greit' aa skeie ut hele dagen, hver dag. Kjenner jeg har lyst paa baade det ene og det andre. Gikk paa vekta i dag og den er det samme som paa onsdag. Tror det blir cauliflower cheese, nypotet og biff i dag som en sommervri av sunday roast - paa loerdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snifnix: Kos deg med ferie, og vet du...selv om det regner kan det vaere veldig deilig aa gaa tur. Komme inn igjen...litt kald men svett og hoppe i dusjen...herlig!

 

 

NokErNok: Jeg er enig...ikke saa sikker paa at light-produkter er saa bra...ofte tilsatt artificial stuff...noe jeg IKKE er fan av. Spiser heller EKTE vare og litt mindre eller sjeldnere!

 

Naa er det helg, i dag er det lordag og jeg kan gjore som jeg vil. Men kjenner jeg er litt skremt, for vil ikke gaa helt over styr Og redd hvis jeg begynner daarlig er det lett for aa fortsette heeele dagen. Jeg faar vondt i hodet og blir kvalm og i daarlig humor! Saa kanskje det kan vaere grunn nok til aa holde seg i skinnet i dag og! :)))

I kveld skal vi mest sannsynlig paa Fireworks Championship i Standford Hall! (hvis vaeret holder).

 

Vi snakkes mandag alle sammen!

 

Gog helg! Og ikke legg igjen hodet i ukedagene, ta det med inn i helgen og! :)

x B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår mens jeg var i butikken på vei hjem fra jobb (jada, dårlig ide å handle når man er sulten) så leste jeg en beskjed på telefon om at jeg likevel ikke kunne delta på et kurs jeg hadde gledet meg til veldig lenge. Såpass at jeg måtte ta meg sammen for å holde tårene inne... Og da merket jeg det så veldig godt! Godterier!! Å trøste seg med!!! Himmel, det ble så klart for meg akkurat da altså! Mat og godterier som sutteklut liksom. Akkurat som om det kunne forandre på noe som helst! Så tåpelig! Jeg greide å stå imot, det er jeg stolt av, og kjøpte ikke noe annet enn sunn mat som jeg hadde planlagt å kjøpe. Men det er sjelden en får en slik klarhet i hva som foregår i ens eget hode. Jeg må virkelig finne noe annet å bruke som trøst når jeg trenger det. Heldigvis ordnet alt seg med kurset mitt så jeg fikk en alternativ løsning som jeg rett og slett tror er bedre enn det opprinnelige opplegget, så hurra for det.

Nå fortsetter helga, med litt godterier som jeg har planlagt at jeg skal ha, veid opp og alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snifnix: Herlighet saa flink du var! Jeg tror du gikk ned 500g bare paa den avgjorelsen! Jeg fallt nemlig litt for samme ting fredag..hadde en froferdelig daarlig dag (saann at ingenting skal til for at taarene triller) og kjopte meg en ekstra liten godbit. Saa spiste jeg den paa 10sek og folte meg bare enda verre! Saa jeg er stolt av deg og din avgjorelse! Neste gang i samme situasjon skal jeg tenke paa deg og ta den samme avgjorelsen! :)

 

Herlig jobba!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Knerte! det var snilt sagt. Og så fort gjort det er å liksom skulle være snill mot seg selv og "unne seg" litt ekstra godt fordi ditt og datt. Snakk om å lure seg selv, og så mange ganger jeg har gjort akkurat det. Som du skrev, du kjøper ett eller annet og spiser det i løpet av 10 sekunder, så bytter du de 10 sekundene og den gode følelsen det er å spise det, med timer med anger og sinne mot seg selv og kanskje en uke eller to på å bli kvitt resultatet av det du spiste.

Det som skjedde i butikken var som om godterihyllene på en måte "viste seg" for mitt indre blikk, ikke sant, finn ett eller annet godt nå! Men så fordi jeg nå har holdt på med denne kcal-greia og veiing av mat osv osv, så var hjernen liksom litt analyserende sånn at jeg rakk å skjønne hva jeg egentlig holdt på med. Håper jeg greier å ha med hodet videre også!

I morgen er det veiedag, grøss og gru......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snifnix: Saa flink du var! Viktig aa kjenne igjen slike foeleser, da kan du konfrontere dem. 'A moment on the lips, a lifetime on the hips', som de sier. Jeg klarte aa staa imot rykende ferske vaffler som jeg laget til barna, det er en liten seier hver gang, jeg er som en hund etter vaffler haha.

 

Knerte: Det er saa typisk, vips saa har man spist tingen, det tok som du sier kun noen sekunder aa fortaere det og saa blir man saa oppgitt over seg selv for gleden er saa kortvarig. Men neste gang klarer du aa staa imot, det er jeg sikker paa!

 

Jeg er litt ille, jeg veier meg hver dag. Hvis jeg ikke veier meg er det et tegn paa at jeg har vaert slurvete og vil late som om det ikke gjoer forskjell paa vekta. To dager til veiedag og jeg er bare 100g ned fra forrige uke til tross for aa ha spist likedan og vaert 'flink', men ting kan skje enda. Hadde jo veldig lyst til aa se 84-tallet. Hmm. Kjenner det hjelper aa spise varmmat til lunsj, naar det blir broed til lunsj saa gaar jeg ifra matborden sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat vært på vekta, og ned en kilo til! Det er godt for motivasjon videre! Da har jeg gått ned 5 kilo siden jeg startet på kurset. Dette er siste uka med kurs, så er det å gå videre derfra på egen hånd (selvom det kjennes veldig som jeg har vært på egen hånd hele tiden, nettkurs er ikke tingen for meg)

NEN: å la være å spise vafler som du står å steker, herre min, det høres fælt ut! Det lukter jo himmelsk! Jeg kunne spist 10 vaffelplater minst! Veldig godt gjort! Likte det engelske ordtaket, veldig sant det der.

Jeg synes det er greit å holde seg til å veie meg en dag i uka, men så har jeg en gammeldags vekt, som ikke viser de små variasjonene. Og så gruer jeg meg til mandagene, da, fordi jeg er så redd for at det skal stå stille på vekta.

Idag skal jeg avgårde og kjøpe styrketreningsapparat. Så kan jeg få fiskebollene i armene til å bli litt mer spenstige, og kanskje finne en magemuskel eller to gjemt langt inni magen et sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1kg nedgang! Det er flottings! Da er det bare aa staa paa videre :)

 

Ja, jeg kan ogsaa lett spise 10 vaffelplater - ingen problemer. Med masse smoer.. eller kanskje nutella. Nei, saann kan vi ikke snakke om!

 

Jeg syntes det gikk greit nok paa 1.nettkurs, men naa paa nr.2 er jeg stygglei. Synes kursleder sier akkurat det samme og at det er mye 'klipp og lim'. Kjedelig. Skal ogsaa fortsette paa egen haand, men hvis jeg sliter saa maa jeg vel bite i det sure eplet. Har tenkt paa hold-vekten kurs da naar jeg har kommet saa langt. Vi faar se, nytt kurs blir det ikke med det foerste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vill idè har oppstått inne i hodet mitt de siste ukene.. Jeg har lyst å begynne å jogge. Har ikke jogget siden jeg var 18-19 år, som nå er 10 år siden! GOSH! Jeg har kjøpt meg nye joggesko med demping for asfalt i fargen knallrosa, så jeg er klar på utstyrsfronten ;)

 

Litt skeptisk til hvordan det fungerer å kombinere dette med amming? Noen av dere andre som veit? Har ikke tenkt å begynne med noe hardjogging her.. Gå litt og jogge litt, sånn annenhver gang på en runde jeg bruker 40 min gåtid på vanligvis.

 

Kanskje det bare er jeg som ikke trener hardt når jeg ammer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snifnix: GRATULERER med fantastisk nedgang!!! 1kg er helt perfekt! Mer kan en ikke be om! Keep up the good work!!! Gleder meg til aa hoere paa fortsettelsen min! Du er en inspirasjon for meg! :)

Var en tur i butikken i kveld og tenkte, skal jeg kjope meg noe godt aa momse paa i kveld tro? Ja det gjor jeg!!! Og saa kjopte jeg 200g moreller! :) DEN var jeg fornoyd med! ELsker moreller!

 

NokErNok: IKKE veie seg hver dag!!!! FYYYY! hehe :)

jeg har ikke veid meg siden forrige sondag kveld naar vi kom hjem fra ferien. Da fikk jeg et saa stort sjokk og ble helt kvalm av meg selv at jeg har ikke turt aa si det til noen! Jeg loggforer igjen naar jeg er nede der jeg var foer jeg reiste paa ferie og det kan nok ta et par uker for aa si det saann! Men foler jeg har vaert flink den uka her...saa i morgen tidlig skal jeg til pers! Jeg har gaatt tur hver dag! og spist ganske bra! FOler meg veldig mye bedre igjen! SKAL ned minst 10kg til jul!

 

MammaMei: tror da ikke det er noe galt i aa jogge selv om du ammer! Bare vaer forsiktig saa du ikke trener for hardt...tenk at kroppen din for 6-7 uker siden var gjennom den storste treningsokta du noen gang har vaert gjennom og kroppen er nok fortsatt ganske medtatt selvom det kanskje ikke foles saann! Saa ta det pent da! go fortell oss hvordan det gaar! :) Lykke til !

 

 

I morgen er det veiedag og jeg er litt redd...som jeg alltid er kvelden for veiedag! Men men det er ikke saa mye jeg faar gjort med det naa! :) Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,7 kg til 91,8 kg idag! Endelig begynner vekta å gå ned igjen etter noen uker stillstand. Må nok passe bedre på hva jeg spiser og være i litt aktivitet hver dag. Hurra Hurra! :)

 

Utsetter joggingen litt til, så lenge jeg går ned med bare trilleturer og gåturer. Vil ikke miste melka heller ;) Kanskje om noen uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...