Gå til innhold

Ny i Roede-klubben


Gjest Linnis78
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Linnis78

Hei!

Jeg er helt ny her på Roede-klubben, og vil gjerne skrive med andre i samme situasjon, så vi kanskje kan oppmuntre hverandre :)

 

Jeg er en to-barnsmor på 34 år, 160 høy og 72 kg. Ønsker i denne omgang å komme ned til 66 kg. Har vert oppe i 83,3 kg på mit meste, men det er heldigvis 12 år siden, og jeg skal ALDRI dit igjen! Har gått kurs før, men det er mang år siden, og da var det ikke noen nettside vi kunne skrive inn i, det syns jeg er kjempe flott!

 

Jeg trener en god del, men litt varierende etter hvor mye tid jeg har til rådighet.... Jeg reiser en del i jobben, og har aktive unger, så det kan variere fra 3 til 6 ganger pr uke. Akkurat nå er jeg inne i en god periode, sikkert fordi motivasjonen er på topp eter en sommer med MYE god mat!

 

For meg er det maten som er utfordringen, jeg elsker god mat, og spesielt smågodt og sjokolade! Men nå er det slutt på utskeielsene, jeg må finne en måte å leve på, slik at jeg holder vekten stabil. Var nede i 68 kg i høst, men i vår har jeg vært altfor slapp både med trening og mat.

 

Håper noen vil skrive med meg, og at vi kan motivere hverandre :)

Jeg har veiedag onsdag, så krysser fingrene for at jeg da har gått ned.

 

Lykke til til alle der ute, dere er flinke!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Linnis78 :)

 

Jeg vil gjerne være med i tråden din:)

Før sommeren gikk jeg ned ca 10 kilo har gått opp nesten 2 kg igjen, sommeren er en

utfordring for meg, jeg elsker god mat.

Men nå er det stopp, og jeg vil ned ihvertfall 8 kg til, jeg er 1,83 kg og veier 82 kg,

min idealvekt er 73 kg.

Veiedag onsdag er greit for meg.

Ellers trener jeg ved å jogge og gå turer, jeg spiser vanlig mat, bare reduserer mengden og

drikker stort sett bare vann.

 

Da er det bare å hive seg i det og motivere hverandre så godt vi kan :)

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei Linnis78 :)

 

Jeg vil gjerne være med i tråden din:)

Før sommeren gikk jeg ned ca 10 kilo har gått opp nesten 2 kg igjen, sommeren er en

utfordring for meg, jeg elsker god mat.

Men nå er det stopp, og jeg vil ned ihvertfall 8 kg til, jeg er 1,83 kg og veier 82 kg,

min idealvekt er 73 kg.

Veiedag onsdag er greit for meg.

Ellers trener jeg ved å jogge og gå turer, jeg spiser vanlig mat, bare reduserer mengden og

drikker stort sett bare vann.

 

Da er det bare å hive seg i det og motivere hverandre så godt vi kan :)

 

Lykke til!:)

 

 

Hei!

 

Så kjekt at du svarte på tråden min! Jeg ble nesten litt redd for at jeg ikke kom til å få noe respons ;)

Ja sommeren er ikke bare lett, tenker ofte at jeg skal spise mye salat og frukt, men så kommer liksom alt det usunne på toppen... :(

Har du meldt deg på kurs? Jeg er veldig vinglete mellom et fysisk kurs og et nettkurs. Vil jo gjerne klare dette selv da... ;)

 

Men fortell litt om deg selv, hvor gammel er du, har du barn? :)

 

Håper helga di har vært bra! Jeg har fått gjort mye fysisk, og klart å holde meg ifht. spisingen så langt :) Ha en fin dag, og stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Jeg er fortsatt i god driv mot en lettere tilværelse føler jeg:) Mer motivert enn på lenge!! SKulle gjerne hatt flere som ville være med i tråden, for å motivere hverandre, men kanskje det kommer.... Jeg kommer uansett til å skrive inn her hvordan det går med meg :)

 

Veiedag i morgen, så jeg er rimelig spent!! Hadde besøk i går, og søndag, men klarte å holde meg i skinnet... enn så lenge.... HÅPER virkelig jeg ser resultat i morgen!

 

Ha en flott dag, om noen er inne å leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Eg er her inne og les :) Både i din tråd og min tråd ;)

 

Er heilt sikker på at veginga di går bra i morgon B)

 

Kjekt det OleBrum :) Vi får håpe d går bra!

Stå på du også! :) Dette klarer vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil også være med her inne hos deg! Har tatt meg selv i nakkeskinnet fra denne uka av, og håper å kunne gå ned de siste kiloene og bli der. Jeg har hatt noen runder tidligere, men har lett for å skli ut litt med maten, så nå har det sakte men sikkert gått oppover igjen. Jeg veide 62,7kg på søndag, og håper å stabilisere meg rundt 58kilo. Jeg har også veiedag onsdager, så håper på en bitteliten forandring etter disse to dagene med nytt regime.

 

Lykke til med veiing i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

Jeg vil også være med her inne hos deg! Har tatt meg selv i nakkeskinnet fra denne uka av, og håper å kunne gå ned de siste kiloene og bli der. Jeg har hatt noen runder tidligere, men har lett for å skli ut litt med maten, så nå har det sakte men sikkert gått oppover igjen. Jeg veide 62,7kg på søndag, og håper å stabilisere meg rundt 58kilo. Jeg har også veiedag onsdager, så håper på en bitteliten forandring etter disse to dagene med nytt regime.

 

Lykke til med veiing i morgen! :)

 

Velkommen Twisted!

Alle kan henge seg på her ja :)

 

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra 1 1/2 times tur opp i fjellet :) Avsluttet med en god styrkeøkt, så nå står kveldsmaten for tur før jeg skal i seng. Kjempe spent på veiedag i morgen!

Spent på å høre hvordan det går med dere andre også!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Twisted!

Alle kan henge seg på her ja :)

 

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra 1 1/2 times tur opp i fjellet :) Avsluttet med en god styrkeøkt, så nå står kveldsmaten for tur før jeg skal i seng. Kjempe spent på veiedag i morgen!

Spent på å høre hvordan det går med dere andre også!

 

Ha en fin kveld!!

 

Tusen takk! :)

Det hørtes ut som en deilig tur!

 

Hvordan gikk veiina i dag? Jeg var heldig, og fikk en ekstra boost på morgenkvisten. Vet jo at det er mye vann som forsvinner nå til å begynne med, men alltid motiverende med lavere tall på vekta uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Tusen takk! :)

Det hørtes ut som en deilig tur!

 

Hvordan gikk veiina i dag? Jeg var heldig, og fikk en ekstra boost på morgenkvisten. Vet jo at det er mye vann som forsvinner nå til å begynne med, men alltid motiverende med lavere tall på vekta uansett! :)

 

 

God morgen!!

 

Veiinga i dag gikk kjempe fint!! Ned 0.9! Er fornøyd med det jeg altså! :) Det gikk bra med deg og da skjønner jeg? Hvor mye ned? Ååå, jeg ser sånn frma til å komme under 70 tallet og ned på 60 tallet..... Ikke langt igjen nå! :)

 

Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

 

Veiinga i dag gikk kjempe fint!! Ned 0.9! Er fornøyd med det jeg altså! :) Det gikk bra med deg og da skjønner jeg? Hvor mye ned? Ååå, jeg ser sånn frma til å komme under 70 tallet og ned på 60 tallet..... Ikke langt igjen nå! :)

 

Ha en strålende dag! :)

 

Gratulerer! :) 0,9 synes jeg absolutt du skal være fornøyd med! Bare vent, snart ser du 6-tallet! Venter på 5-tallet jeg da, det er nok noen uker unna ennå, men -1,2 i dag var over all forventning! En god start på dagen!! Og mer motivasjon til å velge riktig! :)

 

Håper du også har en strålende dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Gratulerer! :) 0,9 synes jeg absolutt du skal være fornøyd med! Bare vent, snart ser du 6-tallet! Venter på 5-tallet jeg da, det er nok noen uker unna ennå, men -1,2 i dag var over all forventning! En god start på dagen!! Og mer motivasjon til å velge riktig! :)

 

Håper du også har en strålende dag! :D

 

Gratulerer til deg også!! Så flinke vi er!! :)Ja motivasjonen er stigende, og i dag blir det en joggetur i ettermiddag :) Neste 0.9 kg skal få bein å gå på, hihi.... ;)

 

Skal se du ser 5-tallet fort, så bra som det går med deg! :) Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så kjekt at du svarte på tråden min! Jeg ble nesten litt redd for at jeg ikke kom til å få noe respons ;)

Ja sommeren er ikke bare lett, tenker ofte at jeg skal spise mye salat og frukt, men så kommer liksom alt det usunne på toppen... :(

Har du meldt deg på kurs? Jeg er veldig vinglete mellom et fysisk kurs og et nettkurs. Vil jo gjerne klare dette selv da... ;)

 

Men fortell litt om deg selv, hvor gammel er du, har du barn? :)

 

Håper helga di har vært bra! Jeg har fått gjort mye fysisk, og klart å holde meg ifht. spisingen så langt :) Ha en fin dag, og stå på! :)

 

Hei igjen :)

 

Gratulerer med nedgang i veiinga i dag, uansett nedgang er positivt så nesten en kilo er

veldig bra :)

Jeg veide meg i dag og jeg veier 0.5 kg mindre enn sist jeg veide meg, det går ihvertfall nedover, men som sagt, ikke lett med sommer og mange fristelser.

 

Jeg er akkurat fylt 39 år, og har 3 barn. Har aldri hatt problemer med vekta før jeg satte inn hormonspiral for snart 4 år siden, da kom det 15 kg boms på kroppen, noe herk.

 

Men dette skal jeg klare, er veldig innstilt altså :)

 

Velkommen til deg også Twisted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Gratulerer med nedgang i veiinga i dag, uansett nedgang er positivt så nesten en kilo er

veldig bra :)

Jeg veide meg i dag og jeg veier 0.5 kg mindre enn sist jeg veide meg, det går ihvertfall nedover, men som sagt, ikke lett med sommer og mange fristelser.

 

Jeg er akkurat fylt 39 år, og har 3 barn. Har aldri hatt problemer med vekta før jeg satte inn hormonspiral for snart 4 år siden, da kom det 15 kg boms på kroppen, noe herk.

 

Men dette skal jeg klare, er veldig innstilt altså :)

 

Velkommen til deg også Twisted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang alle sammen, dokke har vore kjempeflinke :) Eg har veiedag mandagar, så eg har fortsatt nokre til å jobbe på.

 

Føler at eg begynner å kome på rute med masse vatn, faste måltid og sunnare mat, men så var det desse restane av godteriet vi kjøpte på Danskebåten.... Hadde ingen problem med å gå forbi godtedisken på butikken, men opna sjokolade i skapet blir litt vanskelig :( Har nok falle for fristelsen til å ete litt :angry: Men, men er på rett veg, og no trur eg det er tomt for godteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang alle sammen, dokke har vore kjempeflinke :) Eg har veiedag mandagar, så eg har fortsatt nokre til å jobbe på.

 

Føler at eg begynner å kome på rute med masse vatn, faste måltid og sunnare mat, men så var det desse restane av godteriet vi kjøpte på Danskebåten.... Hadde ingen problem med å gå forbi godtedisken på butikken, men opna sjokolade i skapet blir litt vanskelig :( Har nok falle for fristelsen til å ete litt :angry: Men, men er på rett veg, og no trur eg det er tomt for godteri :)

 

 

Det er alle de fristelsene som er såå vanskelige, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Takkar for gode ord fra alle!!

Og grattis Liane, 500 g er bra!! Og sant som du sier, all nedgang er nedgang ;)

 

Kjekt å lese litt om dere også, så vet vi litt om de vi skriver med :)

 

OleBrum, du klarer nok å kutte snopet etter hvert, jeg som er sjokolademonsteret over alle har nå ikke rørt sjokolade på to uker, og det går helt fint! :) Stå på! :)

 

Jeg selv har alltid slitt med vekta, og gått på kurs før, og alle slags kurer. Gikk ned fra 77 til ca 70 i fjor vår, med trening og en test av lavkarbo... Slet meg igjennom tre uker lavkarbo, og orker ikke det igjen!! Klarer ikke så mye fett og egg.... Så nå skal det gjøres på rett måte! Har jo nesten holdt vekten, men vil gjerne ned mer, for å ha litt å gå på. For meg er den store forskjellen denne gangen at jeg trener mye, det har jeg ikke gjort på alle de andre kurene oppigjennom åra.... Og jeg har fått smaken på det, det er GØY å trene! :) Derfor satser jeg på at dette blir siste gangen jeg slanker meg, og at jeg om en stund skal endre fokus til det å holde vekta :) Håpe håpe.....

 

Kjekt at vi begynner å bli en gjeng på tråden her, så kan vi følge hverandre, oppmuntre og komme med tips og råd :)

 

Jeg har forresten tatt utfordringen på trening og morsjonstråden, for august, og skal prøve å klare 50TP denne mnd.... :)

 

Ønsker alle en god natt, og en god og sunn dag i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Linnis78, trening er moro!

Jeg bestemte meg da jeg startet vektnedgang ved nyttår at jeg skulle spise normal mat og heller

begrense inntaket og drikke mye vann, og trimme og trene så ofte jeg hadde tid til.

Og det har jammen funket kjempebra, og er veldig fornøyd. For meg hade det nok ikke gått

så bra om jeg gikk på kurs, det føles så veldig tvang, og det liker jeg ikke.

Derfor er det flott med sånne tråder hvor vi kan oppmuntre hverandre og gi råd.

Tror vi skal klare dette bra:)

 

Nattinatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra dere alle sammen, høres ut som vi er i en god stim nå! Dette går veien! :) Jeg kjenner også så altfor godt til det med åpnede sjokolade/snopposer i skapet, det er liksom så mye greiere å holde seg unna det som er uåpnet... ;) Men dette klarer vi!

 

Jeg hadde en kjempebra trening i går ettermiddag, og i dag er det tid for å prøve nytt treningssenter. Spent på hvordan det blir!

 

Gratulerer med nedgang til deg også Liane, og stå på fram til mandag OleBrum!

Ha en strålende dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

I dag våknet jeg til en regntung dag, og ble kjempe skuffa! Hadde avtalt med en veninne at vi skal på topptur når jeg er ferdig på jobb, og jeg hadde ordna med barnevakt og alt. Det vår så tett tåke når jeg kjørte på jobb, så jeg tenkte at vi ikke kom til å kunne gå på toppen. Men nå ser jeg at det letner ute, og krysser fingrene for at tåka er borte så vi får kommet oss til toppen! :) Det hadde vært supermotiverende!!

 

Syns alle her inne er så flinke nå! Kjempe bra jobba jenter!!

Stå på og ha en sunn og god dag! :)

 

Motivasjonsklem fra Linnis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper været holder så dere får gjennomført toppturen! Hørtes deilig ut! Håper det blir opphold her også etterhvert, foreløpig regner det veldig! Har funnet ut at jeg må sykle til og fra treningssenteret i dag, ca 6km hver vei, og har helst ikke lyst til å gjøre det i regntøy... ;) Men må jeg, så må jeg!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det høyrdest ut med topptur, Linnis78 :) Eg har ikkje hatt tid til fjelltur siste veka, men i helga trur eg det må bli B) Tåka har ligge her også, men det ser ut til å bli bedre til i morgon.

 

Liane, eg er heilt på linje med deg når det gjeld kosthald :) Oppskrifta mi har også vore sunnare mat, mykje vatn og trim :) Har ikkje vegd maten pga at eg har ungdommar i hus, og har ete heilt normal norsk mat. 2 skiver med sunt pålegg til frokost, lunsj og kvelds og kun 1 porsjon med middag + melk og frukt. Godteridisken har eg gått forbi heile vekene, men fredag og laurdag har eg kosa meg med både potetgull og sjokolade saman med familien. Trur rett og slett det er mengdene vi må regulere :) Vi må lære oss gode vanar underveis som vi kan halde etter at vi har nådd trivselsvekta. For meg nyttar det ikkje å forsake alt godt i lengre tider. Då sprekk eg heilt B)

 

Dette har i alle fall funka for meg :) I tillegg til at eg har trena masse siste året. Resultatet vart 14 kilo ned frå august til mai, men så har eg gått litt oppigjen siste 2 månadane...

 

Men no er det tilbake til dei gode vanane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var toppturen gjennomfør, og så deilig som det var!! Og jammen sanka jeg 7,4 TP!! :) Hurra!!

 

Hvordan går det med dere andre da? Med mat og trening?

 

7,4 TP?? Jeg bøyer meg herved i støvet! Så flink du var!

Og jeg som var strålende fornøyd med at jeg hadde fått 4,1 TP i går... ;)

 

Her går det bra, jeg synes det har gått fint å stramme inn på mat denne uka. Mulig det bare er fordi det er den første uka og fordi det ikke har vært helg ennå, men har godt mot! Og synes allerede det er litt bedre plass i t-skjortene, sånt hjelper jo alltid! (håper det ikke bare er psykisk da... ;) )

 

Ha en flott dag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

7,4 TP?? Jeg bøyer meg herved i støvet! Så flink du var!

Og jeg som var strålende fornøyd med at jeg hadde fått 4,1 TP i går... ;)

 

Her går det bra, jeg synes det har gått fint å stramme inn på mat denne uka. Mulig det bare er fordi det er den første uka og fordi det ikke har vært helg ennå, men har godt mot! Og synes allerede det er litt bedre plass i t-skjortene, sånt hjelper jo alltid! (håper det ikke bare er psykisk da... ;) )

 

Ha en flott dag alle sammen! :D

 

Takk Twisted, var ganske så fornøyd selv også! :) Men det er jo ikke akkurat hver dag jeg får d da! Syns nå 4,1 er kjempe bra og jeg da, klapp på skuldera til deg!! :) I dag tror jeg at jeg skal ta treningsfri, evt ha litt styrketrening bare.... kjenner at jeg brukte kroppen mye i går.

 

Er så enig med dere andre syns det går lett nå, med sunn mat, og mye bevegelse. Føler kroppen min endrer seg nesten :D

 

OleBrum: Jeg veier nå i starten, men kommer ikke til å fortsette med det. Og jeg gjør det litt i smug, så ikke eldste dattera mi skal se det.

 

Ellers har nok jeg vært litt strengere på helgesnopet, jeg vet at det skal så lite til før hele helgen blir bare snop og usunn småspising... Så derfor legger jeg opp til ca 100g. sjokolade lørdags kvelden. Hvertfall nå i begynnelsen :)Vil så gjerne få av kiloene til vi skal til syden, så da må jeg være streng med meg selv... :)

 

Du har jo vært kjempe flink Ole Brum!! 14 kilo er masse det!!

 

Hurra for oss, vi er flinke!! Ha en super fredag, og gå helgen i møte med ett sunt blikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...