Gå til innhold

Over femti år


Gjest ent
 Share

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er femtito - femtitre om 4 måneder. Vekten er for høy og noe må gjøres! Joda,- jeg har gjort noe med det mange ganger før. Det er liksom aldri gjort en gang for alle, ser det ut til. Jeg har startet egen tråd tidligere, men nå har jeg vært vekke så lenge at jeg tenker å starte på ny frisk!

Jeg opplever at det er litt andre og nye utfordringer i forhold til vekten nå når jeg er blitt "voksen".

Jeg startet å registrere vekten min igjen for en uke siden. Da var jeg 106,6kg. Har satt veiedagen min til mandag. I går startet jeg på nettkurs her hos GR og da var startvekten min 105,8kg. Jeg er 175 cm høy og regner med at jeg bør krympe meg ned til 75-80 kg. I første omgang har jeg et delmål som er 98kg. Jeg håper å nå dit i løpet av januar. Jeg håper flere har lyst til å bli med og krympe sammen med meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på trim. En rask tur på 6 km i nydelig måneskinn! Oppstarten med tur 5 dager og trim en dag i tillegg forige uke har gjort sitt,- nå klarer jeg å gå fortere!!! :lol: Har heldigvis en turvenninne som er minst like ivrig på å gå som meg. Vi avtaler fra dag til dag, - og presser hverandre litt. ;) Det er litt skummelt nå når det nærmer seg jul,- da er det så veldig mange ting som skjer og som tar tid og oppmerksomhet. Kan være fristende å slakke litt på kravene da,- men vi er bevisste på dette og prøver å forberede oss på at vi skal klare å opprettholde aktiviteten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foott novembervær i dag :) Det er ikke lenge til trimtur - vi skal prøve en litt ny rute i dag for å få til en litt lengre tur enn den vi vanligvis går. Det betyr at vi får en del motbakke,- jeg er litt spent på hvordan beina mine takler det...mn som jeg pleier å si : hvis vi setter den ene foten foran den andre - og gjør det mange ganger, så kommer vi oss framover!! :)

I dag har jeg vært på bytur og lot meg friste av noen frosne usteikte "lefser" i en invandrerbutikk. Jeg steikte dem på panna- de var jammen feite(!) og så steikte jeg strimler av kalkunfilet og hakket sitrongress som jeg hadde inni. Det hele ble smakssatt med pekingand-saus. Jeg aner ikke kalorimengden her,- men godt var det!! I morgen tenkte jeg å lage vårruller,- jeg mangler noen av ingrediensene så jeg får se hva jeg får tak i - kan ikke kjøre helt til byen bare for det..men det er veldig lenge siden vi har hatt vårruller - jeg pleier å lange mange og så fryse dem ned. veldig lett å ta til når vi har travle hverdager og vil ha litt forandring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er snart slutt. Jeg har vært på tur, men min turvenninne var ikke i form, så vi utsatte den ekstra sløyfen vi hadde tenkt å gå. :mellow: Det viste seg å være nok med den vanlige turen for meg også i dag. Vi tok oss godt ut i går!! ;)

Nå er det snart natta - nye muligheter i morgen !! Da må jeg prøve å få mannen min til å være vikar for turvenninnen min. Hun er opptatt i morgen, men jeg bør jo komme meg avgårde likevel.

Jeg er spent på om jeg klarer å få det til i morgen også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en travel dag i går,- MEN jeg klarte å komme meg ut og gikk en bra tur om kvelden! Fikk med meg mannen min :) Veldig fornøyd med det!

Jeg synes det er vanskelig med maten for tiden. Plutselig spiser vi mye kjøtt - vi som vanligvis spiser mest fisk.... Det er nok litt tilfeldig, men jeg er ikke helt fornøyd med det. Føler at fisken er lettere å fordøye og føler meg bedre med mere fisk!

I går laget jeg svineribbe til middag. Der er NEI-mat. MEn jeg hadde et ønske fra min yngste datter som gjerne ville ha akkurat svineribbe. Så jeg laget det mest for å glede henne. Og det smakte jo veldig godt. Jeg passe på å ikke spise for mye og jeg totalt kom jeg ikke over maksgrense for kaloriinntaket, så jeg håper det går bra.

I dag er det ny dag og nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemessetid! Det er koselig, men det er vasnkelig å passe på riktig mengde mat til rett tid og ikke minst rett mat!! Jeg prøver så godt jeg kan og lykkes i alle fall et stykke på vei! :):huh:

Minuset er at jeg ikke får tid til å gå tur! Ingen tur i går og i dag - og det er tvilsomt om det blir tur i morgen... Men jeg prøver i alle fall å passe veldig godt på hva jeg putter i munnen - har veiedag på mandag og vil helst at det skal vise igjen!!! Ha en fortsatt fin helg!! :)

P.S. det hadde vært hyggelig om noen har lyst til å skive litt her sammen med meg :) velkommen skal du være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag. Vekta viser ned 0.7 kg. Kanskje ikke så veldig mye, men jeg er på rett vei!! :)

Har ikke fått tid til å gå tur i helgen siden jeg har vært på julemesse -men sånn er det bare. Adventtiden er i gang og det gjelder å holde fokus midt opp i julebaksten og alle de andre matfristelsene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så flott at du har kommet i gang nå før jul! Som du sier er adventidstiden litt skummel grunnet alle arrangementer og sånt, men jeg tror at dersom vi ikke hadde tatt oss sammen nå hadde vi vel gått kraftig opp i vekt alle sammen... :) Flink til å gå er du også, og ekstra kjekt å ha venninne og gå med. Dette kommer nok til å gå veldig bra skal du se. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har kommet i gang nå før jul! Som du sier er adventidstiden litt skummel grunnet alle arrangementer og sånt, men jeg tror at dersom vi ikke hadde tatt oss sammen nå hadde vi vel gått kraftig opp i vekt alle sammen... :)/> Flink til å gå er du også, og ekstra kjekt å ha venninne og gå med. Dette kommer nok til å gå veldig bra skal du se. Lykke til!

 

Tusen takk for hyggelig oppmuntring, Krusmynte! :) Ja, jeg tror nettopp det er viktig for meg at jeg tar meg sammen akkurat nå med alle fristelsene rundt meg.... Jeg tenker at det skal ikke så veldig mye til før jeg kjenner meg litt mer vel i kroppen. Og da håper jeg morivasjonen for å komme meg videre er tilstede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt inne i en typisk førjulshelg: søskensamling, julebord, besøke gamle mor + reiser til og fra. Resultat= umulig å telle kalorier og alt for mye god mat og drikke som jeg ikke burde innta, men som likevel havner i min mage.,... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg komme meg inn i "folden" igjen! Det har vært bytur med festligheter, julebord, hyttetur pluss pluss.... Men nå er jeg hjemme igjen... skal riktignok ut på firmasammenkomst i morgen kveld,- men jeg nføler ting går lettere når jeg i alle fall skal hjem etterpå. Jeg fikk ikke veid meg på mandag, så det skal jeg gjøre i morgen tidlig! Er veldig spent,- for det som var en god flyt sist uke har blitt avstumpet i løpet av en veldig utvidet helg... VI får se da,- kannskje kommer straffen først i neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi ! Veide meg i dag og hadde tatt av 1,6kg siden sist! Riktignok to dager over tiden i forhold til normal veiedag,- men likevel er jeg kjempefornøyd! Så gjenstår det å se om jeg klarer å holde trenden videre...det er mange fristelser og i kveld er det flusst opp av dem. Skal prøve å tenke på hvor mye arbeid det faktisk er å få bort igjen kiloene hvis jeg legger dem på meg igjen!!

Enn så lenge gleder jeg meg over oppnådd resultat og prøver å fokusere videre! :D:)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ent.

Jeg oppdaget at jeg startet min vektnedgang på litt lignende sted som deg; jeg er litt tyngre og litt kortere så det går vel ikke akkurat i min favør :huh:/>

Jeg startet på nettkurs i september. Har tatt av 8,6 kg siden da. Synes det går seint, men er ikke uforståelig til det. Jeg vet jo at jeg må få til å trene mer og bli enda flinkere med maten. Jeg er veldig fornøyd med å ha gått ned de kg.

 

Jeg har gjort dette før og har planer om at dette er min siste gang med vektnedgang. Når jeg har kommet ned på en vekt jeg trives med og som fungerer for meg så skal jeg ikke la det gå opp igjen. Eller skal bli flinkere til å være ærlig med meg selv slik at jeg tar tak før det sklir ut igjen.

 

Jeg følger gjerne din tråd :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ent.

Jeg oppdaget at jeg startet min vektnedgang på litt lignende sted som deg; jeg er litt tyngre og litt kortere så det går vel ikke akkurat i min favør :huh:/>/>/>

Jeg startet på nettkurs i september. Har tatt av 8,6 kg siden da. Synes det går seint, men er ikke uforståelig til det. Jeg vet jo at jeg må få til å trene mer og bli enda flinkere med maten. Jeg er veldig fornøyd med å ha gått ned de kg.

 

Jeg har gjort dette før og har planer om at dette er min siste gang med vektnedgang. Når jeg har kommet ned på en vekt jeg trives med og som fungerer for meg så skal jeg ikke la det gå opp igjen. Eller skal bli flinkere til å være ærlig med meg selv slik at jeg tar tak før det sklir ut igjen.

 

Jeg følger gjerne din tråd :rolleyes:/>/>/>

 

 

Hei Muligheten !

Velkommen skal du være! Så kjekt å høre fra deg! Jeg synes jo det høres bra ut med 8,6 kg siden september - det er jo over en halvkilo i snitt pr. uke!! :)/>

Jeg har også gjort dette mange ganger før. Problemet er at jeg aldri har tatt meg tid til å komme helt i mål. Tenk om jeg kunne klare det denne gangen!!

I går hadde jeg en skikkelig utskeielse igjen. Det er sånn sett en ekstremt vanskelig tid jeg har startet på siden det virker som om overfloden av mat ingen ende tar i desember!! :o/>

Men uansett så komme jo desember hvert å - så dette er noe vi må leve med!

For meg ser det ut til at turgåing er mitt beste "knep". Det er ikke så høy terskel for å komme igang. Det er overkommelig. Det er deilig å være ute. Det er ikke kjedelig.

Akkurat nå er jeg veldig heldig som har et par venninner som også går tur. Særlig hun ene og meg går dammen flere dager i uken. Og vi pusher hverandre når vi ikke har så veldig lyst! :)/>

Jeg burde også trene mer. Men akkurat nå får jeg ikke set til - og da tenker jeg at mens jeg tenker på hvordan jeg skal sette igang med det - så er det viktig å gå! Det kan jeg i alle fall klare!

 

Jeg ønsker som deg å komme meg ned i en vekt som er passe for meg - og bli der :)/> Jeg vet det blir mange tøffe runder før jeg klarer det - men jeg håper virkelig det skal gå denne gangen.

Kanskje vi kan oppmuntre hverandre litt underveis?!?! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede søndag! Skal si dagene går fort for tiden! Det blir veldig uregelmessig med mat og for lite trim. Men jeg har fokuset i hodet mitt - dette skal jeg klare!! Jeg er ved godt mot. Skeiet ut med søndagsfrokost i dag - kokt egg og hjemmelaget sursild og tomatsild! Namnam!! Jeg har tenkt å steike kyllingbryst av landkylling til middag. Tror nok det kan bli bra! :) Har i hodet at det er veiedag for meg i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest meg gjennom hele tråden "Fra 100 til 60" - må si jeg er imponert! Det er virkelig motiverende lesing å følge en så målbevisst og flott prestasjon!! :) Jeg tenker at det må være mulig for meg også å nå målet mitt en gang når jeg leser dette :)

Jeg pleier som regel å stoppe opp og gi meg etter et kurs og noen kilo i minus. Denne gangen har jeg bestemt meg for å velge en annen strategi. Jeg skal holde målet klart for meg og jeg skal gjøre det jeg kan for ikke å gi meg før jeg er i mål.

Jeg er flink og jeg skal klare det !!! OG jeg er ikke alene. Jeg ser at det er mange som går samme vei ! :)

........Det var bare noen søndagstanker som jeg plutselig ville dele.....Jeg er på rett vei også i dag!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag !! Jippi : minus 1,4 kg siste uke :)/>/> veldig fornøyd!! :D/>/> :D/>/> :D/>/>

 

Gratulerer!! Så flink du har vært. Gåtur hver dag lønner seg ser jeg. Det må jeg også jobbe med å få til. Jeg har veiedag på onsdager. Gru gleder meg til hver onsdag. Rart hvor avgjørende resultatet er for humør og pågangsmot. Slik er det iallefall for meg. 1,4 kg ned er meget sjelden i min verden. Det går mer på mellom 1/2 og 1 kg. Så lenge det går nedover er det greit.

Lykke til med uken som kommer :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Så flink du har vært. Gåtur hver dag lønner seg ser jeg. Det må jeg også jobbe med å få til. Jeg har veiedag på onsdager. Gru gleder meg til hver onsdag. Rart hvor avgjørende resultatet er for humør og pågangsmot. Slik er det iallefall for meg. 1,4 kg ned er meget sjelden i min verden. Det går mer på mellom 1/2 og 1 kg. Så lenge det går nedover er det greit.

Lykke til med uken som kommer :D/>/>

 

Tusen takk ! JA, jeg føler meg ganske flink ;) - det kommer ikke av seg selv dette her!!! Men erfaringsmessig er det ofte sånn at når jeg har hatt god nedgang noen uker så kommer stagnasjonen... Jeg prøver å fokusere og tenke at jeg ikke skal gå opp før jul i alle fall!!

Håper du ble fornøyd med veiingen din i dag!! Lykke til du også - det er utfordrende dager vi går i møte m.h.t. mat og fristelser!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NESTEN jul! Det er vanskelig å holde på vaner og veeeldig lett å legge seg til noen uvaner i dissa dager.... fikk ikke turavtale med mine turvenninner onsdag eller torsdag,- så i går inviterte jeg mannen min på en rask måneskinnstur - en 70 minutters rask marsj med bra puls :) Han tok utfordringen og ble med! :) :) Førjulsbesøk i går kveld gjorde at jeg kom godt over kaloriinntaket somjeg burde ligge på,- men jeg trøster meg med at vi spiste ordentlig mat og ikke bare tomme kalorier :) Jeg har en intensjon om å få til noen turer til før jula ringes inn,- men det strammer seg til nå med ulike gjøremål,- så jeg får være realistisk og være fonøyd med det jeg får til. :) GOd juleinnspurt til dere alle der ute!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin timestur både på julaften og 1.juledag :) Men søren så mye mat det blir!!! Jeg spiser mer middag enn jeg pleier og jeg har spist maaange sjokolader to kvelder på rad!! Hjelper ikke å gå tur da....dvs. det hjelper jo fordi det hadde vært verre å la være, men det er ikke godt nok!! Jeg må skjerpe meg!!! ( Jada jeg vet at det er jul, men alt jeg legger pæ meg nå må jeg streve ekstra for å få av i det nye året.. ):huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :)

Jeg er glad for at det nye året er sparket igang! Jeg kan bare med en gang innrømme at jeg har skeiet ut så det holder!!! :angry: Har lagt på meg 2,7kg!!!!! :angry: Helt forferdelig!!! :angry: Men det er bare å se det i øynene og ta spenntak for å få det bort igjen! Det som er så synd når vekta går opp er at det er masse strev for å komme tilbake til det nivået jeg var på - og det tar masse tid før jeg liksom kommer videre!!! Men ingen andre enn meg selv å skylde på :(

SÅ da gjelder det å få inn mantraet : JEG SKAL KLARE DET !!

I går var jeg på tur med damene - en rask time - det var jo en slags trøst at osgå de andre hadde gått opp - men likevel ikke særlig god trøst - for vi vil jo bare en vei og det er NED!!!

Gi meg styrke til å få dette til - og til å finne motivasjonen for veien videre!!!!!

Jeg skal på vekta igjen på mandag og da bør noe av det ekstra som er kommet på være borte igjen!!! Jeg ønsker meg selv og alle dere andre lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så moro å lese denne tråden, nesten ei slags dagbok. Vi er like gamle, strever like mye. Har i år 17-årsjubileum i å gå ned i vekt... Og er nå akkurat tilbake til start... Har vært 23 kilo lettere. Og hver økt blir vanskeligere og vanskeliger. Kroppen vil liksom ikke mer. Men JEG vil. Så får vi se denne gangen... Lykke til videre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...