Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sunny76

Gratulerer med nedgang LiliMarlene og Giraffe :)/> Mange flinke damer her, veldig inspirerende :)/>

Riktig god tur til deg Bronzee, kos deg med paraplydrinkene ;)/>

Gårsdagens vekt ble som fryktet..72,9 dvs. + 900gr siden forrige veiing for to uker siden(!) :angry:/>

Dette ga meg iaf motivasjon,så nå er det bare ned som gjelder fremover!! Kjedelig å tenke på at jeg har surret bort så mange uker, men bare å kjøre hardt fremover :)/> Fortsatt en stund igjen til bikinisesongen ;)/> Sliter med å drikke nok vann jeg også, Birkebeiner. Må prøve å bli flinkere til det, og til å spise mere frukt.

Det er rart det der med helgene, men jeg tror det er som du sier LiliMarlene, det sitter i hodet. Man forbinder helg med kos..og kos med godteri o.l. Må ta et oppgjør med sjokolade og godteri for en stund kjenner jeg. Tror det beste for meg er å holde meg helt unna i en periode fremover. Får heller ta meg en Nutrilett bar, eller en kopp lett kakao hvis det blir for ille :P/> Eller litt is..det skal jeg unne meg en gang i blant siden jeg sjelden får brukt melkekvoten min.

Ha en fin helg alle sammen B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Det er så mer motiverende når man har et forum som dette. Dere er jo kjempeflinke! For meg går det tydleligvis litt opp og ned. Gikk på vekta en dag før og den viste 63,8 :) veldig fornøyd med det. Godt at det å takke nei til kaker og godt virker :) midjemål er 70 cm. Også nedgang og det er moro! Nå er det bare å stålsette seg til mannen finner fram chipsen i kveld. Han er ikke like positiv til min "slanking" og syns det er noe tull. Men jeg skal finne fram 0,0 yoghurt, cottage chees og solsikkefrø i kveld også :) det er jo så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Veiedag i dag var ikke spesielt hyggelig, bare 100 g ned, 2 cm opp, men 1 cm ned rund midtjen. Mensen har meg igjen, så jeg håper på bedre resultat til neste uke. Føler nå også at det blir slitsom å holde seg så streng, men det viser jo resultater, jeg må nok fortsette til jeg kommer i mål.

Helgen har ikke vært noe utfordring denne gangen, mannen min ligger syk med lungebetennelse, så jeg har nok å gjøre, trengte ikke tenke på godteri :) Dette medfører også at jeg må nå gå alle turer med hunden, noe vi egentlig ville vente med inntil foten min var bedre. Spennende om den holder seg bra eller om jeg får smerter igjen.

Hvordan går det med dere?

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei!

 

Mitt blotte fravær noen dager skyldes at jeg denne helgen har vært blottet for all sunn fornuft. Det er sikkert noe demoraliserende for dere å lese om mitt utsvevende liv, men siden jeg startet denne tråden forbeholder jeg meg retten ;) Dette er jo en tråd for både nedturer og oppturer, for selvskryt og klaging. Så her kommer det; Sjokolade i forholdsvis store kvanta, har gått ned både på høykant og på tvers, og jeg vet at dette har spolert alle muligheter for gode resultater denne uka. Brått, sånn på fredag etter middag, var all motivasjon som blåst bort, og jeg ga bare blanke blaffen i alt!

 

Som seg hør og bør sitter jeg nå som angrende synder, og tenker at jeg skal skjerpe meg igjen. Det er jo greit å slanke seg langsomt, men å slanke seg baklengs blir fort litt vanskelig. Tanken på altfor trang bunad og for liten sommerkolleksjon henger over meg som en mørk sky. Om tre måneder er det konfirmasjon. Trøste og bære. Nå må jeg ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Hei giraffe,

Ville bare si at det som tiltrakk meg til denne tråden var nettopp dette, at du har skapt en takhøyde for også å kunne komme med sine mindre heldige episoder. Vi er ikke kun rasjonelle skapninger, det er sikkert ;-)

Jeg f.eks. møtte i går på en hersens skål med chips etterlatt på bordet av andre i familien (heldigvis ikke altfor mye igjen), som ble fortært før jeg visste ordet av det. Minimal viljestyrke på slikt....

Slanke seg baklengs, det har jeg drevet en god del med... superbra uttrykk ;-)

Lykke til med skjerpingsen, det går sikkert bra!

God kveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Blåmandag som jeg fryktet. Var på hytta i helga og der ble det masse sjokolade, popcorn, vin og annet "godt". Det endte opp katastrofalt på mandag med masse vann i kroppen. Jeg valgte derfor å vente en dag med offisiell veiing. Og det var bra, for da gikk jeg ned igjen. I dag endte vekta mi på 61,6. Opp 1,1 kg fra forrige uke. Da er det bare å gå på med krum hals igjen.

 

Gratulerer til alle som har gått ned. Vi andre som har gått opp får trøste hverandre og håpe på nedgang til neste veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

OK, veiedag for meg, og jeg har klart meg bra, minus 400 g denne gang, så jeg er superfornøyd og lettet! Denne uka var jeg veldig nøye med å skrive, i jakt på god kostholdsscore, og det gir visst resultater.

 

Men seminar i tre dager fra i morgen, håper jeg klarer å holde meg på matta. Motto skal være ja takk, men bare litt.

 

Ha en fin onsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Endelig fredda`! I helgen venter skitur til fjells, og jeg gleder meg grenseløst. Her i Østfold har det vært for lite snø for skigåing sånn i nærmiljøet, så jeg gleder meg veldig til å få på meg skiene igjen.

 

Jeg har fortsatt med nokså iherdig sjokoladespising, og ifølge vekta har jeg spist på meg en ekstra kilo i uka som har gått. Det er i grunnen rart jeg ikke har blitt litt brunere i huden også, da hadde det jo liksom kommet noe godt ut av det.

Mitt litt tykkfalne og bleke legeme forteller meg at jeg skal kose meg ut helga (det kan jeg jo når jeg skal gå masse på ski!), så skal jeg finkjemme hjernen på jakt etter ny motivasjon, og restarte på mandag. Selv om jeg tøyser med dette nå, er jeg mildt sagt temmelig irritert på meg selv, men tydelig ikke så irritert at jeg har hatt vett til å lukke igjen kjeften så ingen sjokolade kan passere.

 

Ha en strålende helg! Det er meldt nydelig vær til fjells, så kanskje jeg blir litt brun likevel. Eller rosa B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Lørdagen er her, og veiedag igår overstått for min del... ned usle 300gr. siden sist fredag.

Det var det jeg var redd, at jeg skulle vake rundt på 72 tallet for det er der jeg har pleid å ligge de siste årene. Var nede i 70 blank et par dager før jul, men nå er jeg altså tilbake på 72 tallet hvor jeg har ligget nå siden jeg ble med her inne. Føler meg SÅ frustrert over meg selv!! Kan være veldig motivert i et par dager, og så dabber det av igjen :blink:

Idag ble det to skiver med nugatti til frokost, bare sånn for sikkerhets skyld (!) Leeenge siden jeg har spist det altså!! Understreker vel at jeg MÅ gjøre noe med motivasjonen min.

Har gått to GR kurs tidligere (et i 2004 og et i 2012), med gode resultater, så vet at det funker!

Er bare å legge en plan, og holde ut. Til mandag begynner jeg å registrere, det er iaf et skritt i riktig retning. Må være mere bevisst på å drikke nok vann også. Det blir det altfor lite av.

Håper det går bra med dere andre, stå på alle sammen. Vi gir IKKE opp!!! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny uke gått. Gikk heldigvis ned igjen 500 g fra forrige uke selv om det ble for mye spising i helga. Ukedagene går greit. Da er det faste aktiviteter og ikke mye rom for ekstraspising så lenge jeg klarer å gå forbi konfekten på jobben. Nå er det heldigvis snart slutt på den, men de truer med å kjøpe inn påskegodt. Huff, huff. Gruer meg til det. :(

 

Er enig med deg Sunny76, at det er lettere å holde en plan dersom jeg registrerer alt jeg spiser. Men når det ikke er mulig å veie all mat og heller ikke alltid tid for å skrive ned med en gang, har det lett for å skli ut. Og når jeg ikke ser hvor mye jeg spiser blir noe av motivasjonen borte. Må tenke nøye igjennom dette her. B)

 

Håper du hadde en fin helg på fjellet giraffe. Ble du brun eller rosa da?

 

I kveld skal mannen min og jeg danse. Da går det med noen ekstra kalorier :D

 

Ha en fin kveld, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var travelt i går og i dag, derfor rapporterer jeg først nå.

Dessverre har jeg gått opp med 100 g - ikke mye, men demotiverende nok. Heldigvis har cm skrumpet noe - det hjelper meg en gang til :mellow:

Det er 2. stillestående uke og det sliter på meg, fordi jeg holder meg streng og skriver ned alt. Jeg får ikke lenger trent på trimsykkel, fordi jeg jobber meg oppover i antall skritt jeg klarer å gå etter min fotskade - det blir ikke så mye aktivitet av det.

I helgen gikk jeg en første skikkelig skogstur med hunden vår - det ble 200 kcal på pulsklokken, så dessverre ikke all verdens det heller. Men det var godt for stemningen :)

 

Ønskere dere en suksessfull uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Veiedag i går, ikke spesielt hyggelig, opp 700 g etter en uke med to reiser inkl. seminar hvor jeg kun var halvflink (!) & ingen trening. Ergelig at må gå opp, hadde håpet at skulle stå stille, men dengang ei....

 

Tilbake på den smale sti nå, og fører maten i skjemaet. Oppgangen skal nulles ut denne uka, håper jeg. Raskt på, raskt av?

 

Gjelds å ikke fortsette på galeien, selv om nedslående resultat. Jeg vil få dette til nå, og må huske på at det er viktig for meg å lykkes, både for helse og selvfølelse.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

Det er blitt en stund siden sist nå. Fikk ikke veid meg sist Pga mangel på vekt. Hadde derfor store forhåpninger etter to uker med hardt psykisk arbeid, men det ble bare 500 g :( kjedelig når jeg gjentatte ganger har takket nei til sjokolade og kake og annet godt. Men jeg må jo bare fortsette og holde motet oppe. Hadde håpet å se 62 tallet nå, men da blir det kanskje neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg er tilbake etter noen dagers pause. På grunn av trøbbel på hjemmefronten har det vært vanskelig å holde fokus på hva jeg spiser. Det har liksom ikke vært så viktig når andre ting har vært så vanskelige. Bunaden er selvfølgelig fremdeles altfor trang, så jeg prøver igjen med å få av meg noen kilo før 17. mai. Jeg vet at det er fullt mulig, men jeg må nok innrømme at jeg lett tyr til trøstespising når livet butter imot.

Dette ble et fryktelig kjedelig innlegg. Jeg har dessverre ikke noe morsomt å komme med akkurat nå, så da får det holde.

 

Vi snakkes, damer! Dere er superflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Lærlingen: Surt med så lite ned hvis du i tillegg har vært flink, men kan hende du går mere ned neste uke,så ikke gi opp!!Det er tross alt ned :)

LiliMarlene: Kjedlig med oppgang, men det går sikkert like fort av som det kom på hvis du er flink denne uka!

Giraffe: Så leit å høre at du sliter om dagen! Det er ekstra lett å ty til søtsaker el.l. når man er i en slik situasjon, kjenner meg igjen der. Får håpe våren kommer snart med litt sol og varme som pleier å hjelpe litt på motivasjonen.

 

Føler det går i bølgedaler med motivasjonen selv, men akkurat nå føles det som om jeg er inne i en god periode B) Det er bare å bruke den for det den er verdt for om litt er det påske med dens alle utfordringer..(påskemarsipan!!!) Noen flere som er marsipanfrelst?

Uansett..veldig fornøyd med fredagens vekt som viste 0,8kg ned :)

Endelig tilbake på 71tallet!! Og nå SKAL jeg ikke tilbake til 72!! Rart hvordan noen få kg utgjør så stor forskjell på hvordan man føler seg :unsure:

Ønsker dere en fin uke der ute!!Lykke til med gode valg og nedgang,så snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Hei dere. Da er jeg tilbake etter 3 uker med ferie og opplevelser, uten telling av kalorier og vekt.

 

Innveiingen idag var overraskende 71,8 kg som var akkurat det samme som for 3 uker siden og jeg er hoppende glad og fornøyd med det. Jeg har fokusert på det sunne innen matveien, og ikke spist sjokolade. Jeg tok istedet friske og gode paraplydrinker, men var også i aktivitet nesten hver dag.

 

Jeg har ikke fått lest meg opp om dere, men håper dere har klart dere bra. Nå er det ikke lenge før det blir sommer og sol her hjemme også. Jeg er veldig innstilt nå på å ta tak i de siste få kiloene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Da var det tid for ny veiing og igjen syns jeg det er mye jobb for lite resultat. Har fått ned 300 g ... Nå er det jo påske og mange fristelser å unngå så motivasjonen må holdes oppe. Er det noen som har tips til meg? Prøver å spise lite til frokost og lunsj dersom det er noe ekstra til middag, men godterier på bordet kan jeg jo ikke nekte andre i familien heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for ny veiing og igjen syns jeg det er mye jobb for lite resultat. Har fått ned 300 g ... Nå er det jo påske og mange fristelser å unngå så motivasjonen må holdes oppe. Er det noen som har tips til meg? Prøver å spise lite til frokost og lunsj dersom det er noe ekstra til middag, men godterier på bordet kan jeg jo ikke nekte andre i familien heller:)

 

Hei Lærlingen!

Vektnedgang med 300 g / uke er ikke dårlig! Husk, du vil oppnå varige endringer - ikke rask nedgang ;)/>

Helligdager er alltid vanskelig med gode middager og "kosemat" som nesten alltid er søtt og kaloririk. Vi har det litt lettere i år, våre familier er nede (hjemme) i Tyskland og vi er i Norge. Det blir ikke spist mer eller annerledes enn jeg lager :)/>

Da jeg gikk på GR kurs fikk vi beskjed at vi akkurat ikke skulle spise lite frokost og lunch når vi forventer noe ekstra til middag, fordi man er da hele dagen sulten og kan ikke holde seg, når middagen først kommer ... Men alle må finne sin egen vei.

Lykke til i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei Lærlingen!

Vektnedgang med 300 g / uke er ikke dårlig! Husk, du vil oppnå varige endringer - ikke rask nedgang ;)/>/>

Helligdager er alltid vanskelig med gode middager og "kosemat" som nesten alltid er søtt og kaloririk. Vi har det litt lettere i år, våre familier er nede (hjemme) i Tyskland og vi er i Norge. Det blir ikke spist mer eller annerledes enn jeg lager :)/>/>

Da jeg gikk på GR kurs fikk vi beskjed at vi akkurat ikke skulle spise lite frokost og lunch når vi forventer noe ekstra til middag, fordi man er da hele dagen sulten og kan ikke holde seg, når middagen først kommer ... Men alle må finne sin egen vei.

Lykke til i påsken!

 

 

Takk for svar, ormy :)

 

Jeg prøver å registrere alt jeg spiser på registreringssidene og det hjelper meg masse:) føler at jeg har ltt mer kontroll da. Spiser ikke veldig my mindre på formiddagen, men har av og til litt lettere pålegg osv :) nå stålsetter jeg meg for noen dager på hytta og prøver å få til noen treningspoeng før jeg drar :)

 

Lykke til i påsken alle sammen. Jeg skal veie meg på søndag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Joda, Sunny76, jeg har også en forkjærlighet for påskemarsipan, og har som dere ser spist meg godt opp i påsken. Det har vært så stritt, høytider er ekstra vanskelig når man sliter, og jeg har rett og slett ikke orket å tenke over kostholdet mitt, med det resultat at jeg er helt tilbake til start. Kjenner at jeg føler meg ganske mislykka når jeg så totalt mister kontroll, men samtidig vet jeg at vi er flere i samme båt.

 

Jeg har gått og motivert meg selv nå i påsken om at når påsken er slutt, vil jeg ta tak igjen. Så da er jeg i gang igjen. Jeg har vært så sløv og dvask og hatt så lite tiltakslyst at det var såvidt jeg gadd å pynte litt til påske, men jeg håper jeg vil få mer energi når jeg bedrer kostholdet mitt og får begynt å trimme igjen.

 

Giraffe skal bli bunad- og bikiniklar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Hei alle sammen,

Det ble så innmari travelt på jobben oppunder påske, så derfor stillhet fra min side. Men nå er jeg tilbake!

Klarte 300 g ned (og har vært middels flink i påsken, så gruer meg til veiedag i morgen....)

Og enig med giraffe, nå er det på med ny frisk, det er vår i luften og det gir energi!

 

Ellers så tenkte jeg at det er en fin ting å tenke på de bra tingene/ endringene vi har gjort for oss selv og helsen vår, under overskriften "positive thinking" ;-). I tidligere slankerunder har jeg fått vanen med å lage havregrøt til frokost som er supersunt og godt, begynt med smoothie som fredagskos med familien og spise masse grønnsaker med brødmåltider (kan f.eks. spise en hel paprika, synes det er så digg).

 

I denne runden har jeg fått inn vanen med å ta en trantablett om morgenen, og har for alvor oppdaget biola-drikk med smak (bringebær er supergod) som jeg drikker hver ettermiddag sammen med en banan og et knekkebrød. Og er nøyere med å få i meg et par frukter per dag. Har blitt mye bedre med å spise jevnlige måltider, lunsj kl 12 og ettermiddagsmat kl 16.

 

Hva bra har dere andre fått til, som kanskje kan inspirere resten?

 

Jeg har funnet ut at min motivasjon ikke er å oppnå en eller annen idealvekt/- kropp, det handler om å gjøre bra ting for kroppen og helsen. Altså at det handler om det indre, ikke det ytre! Om dere forstår hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Vil dere ha med en til? Jeg er altså 35 år, og etter min siste fødsel har jeg ikke klart å komme ned på min trivselsvekt som er ca 72 kg. Jeg er 173 cm høy. Nå etter påske stoppa vekta på 82,6 kg!!! Og det er opp to kilo bare i påsken!!! Min store laster sjokolade, og nå jobber jeg veldig med meg selv for å klare å unngå sjokoladen,og registrere ALL mat her inne, slik at jeg får kontroll igjen...

 

Jeg har gått noen GR-kurs før. De første med gode resultater. Men nå vet jeg jo egentlig hva som skal til,og jeg vil heller bruke 2000 kroner på å kjøpe meg fiiiin kjole til bryllupet vi skal i den 15.juni. Så, da må jeg begynne NÅ!

 

Har ikke lest hele tråden, men dere virker som flinke damer :)

 

Håper dere vil ha med en til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Velkommen til Anrikar! Bare fint med fler, så vi får opp aktiviteten her på tråden. Jeg kom også inn sent på tråden, og det var helt fint for de andre og for giraffe som startet tråden.

 

2000 kr på fin kjole er mye mer forlokkende bruk av pengene enn GR-kurs. Men vil virkelig anbefale å kjøpe gull-medlemskap, for det med kostholdsscore ++ er veldig motiverende. Jeg fikk 6 mnd for 399, og det synes jeg absolutt det er verdt!

 

Lykke til, Anrikar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Anrikar! Bare fint med fler, så vi får opp aktiviteten her på tråden. Jeg kom også inn sent på tråden, og det var helt fint for de andre og for giraffe som startet tråden.

 

2000 kr på fin kjole er mye mer forlokkende bruk av pengene enn GR-kurs. Men vil virkelig anbefale å kjøpe gull-medlemskap, for det med kostholdsscore ++ er veldig motiverende. Jeg fikk 6 mnd for 399, og det synes jeg absolutt det er verdt!

 

Lykke til, Anrikar!

 

Hei, ja jeg har Gull-medlemsskap :) Har hatt det noen mnd nå, men liksom ikke kommet helt igang... Kjøpte et halvt år da, så det varer til lenge etter det bryllupet... ;)

 

Til nå i dag har jeg vært knallflink! :D Droppa sjokoladen, selv om det ligger diverse rester etter påskegodtet i skap og skuffer... Spiste en appelsin i stedet :D Men nå kommer utfordringen da - for nå er jeg trøtt, sliten og kjenner jeg er sulten. Ammer minstemann en god del ennå, så jeg har regnet ut at mitt daglige kcal-nivå må ligge på minst 1800 kcal. Til nå i dag er det 1700 og noe.... Men jeg har samtidig lyst på en "pangstart" - nesten sånn at jeg heller bare går og legger meg og sover bort sultfølelsen. For kveldsmat her betyr minst 300 kcal...knekkebrød med brunost. Orker ikke noe annet altså....

 

Jaja, får se hva jeg får til ut over kvelden... Fint å være med dere da - skal prøve og være flink å skrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...