Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

Velkommen hit, Anrikar! Håper du kan finne motivasjon og inspirasjon her hos oss. For meg har det virkelig gått hurra-meg-rundt med motivasjonen, men nå er jeg i gang. Allerede nå kan jeg bare meddele at JEG ER SÅ INNI GRANSKAUEN SULTEN!! Dette har jo med å gjøre at jeg har vent meg til mengder med mat og godteri, og om noen dager er nok den verste sulten over. Kveldsen må jeg vente med til rundt 21.30 om kvelden, ellers våkner jeg noen timer etter at jeg har lagt meg med et skikkelig sultubehag. Det er irriterende.

 

Jeg er forresten helt enig med deg,LiliMarlene. Dette handler om å ta bra valg, som gir overskudd og energi og er bra for kropp og sjel, ikke om noen drømmekropp. Jeg tror ikke drømmekroppen eksisterer for min del, for samme hvor tynn jeg har vært opp igjennom tidene så har jeg aldri vært fornøyd med meg selv. Det sitter mellom øra, og det handler om å trives.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og velkommen til Anrikar!

 

Jeg har vært ned på 57,9 kg etter Palmesøndag, så reiste vi til hytta ...

Synes egentlig at jeg var flink, men unte meg (helt bevist) i løpet av 1 uke 3 små firekantete vafler og 2 x 25 g sjokolade. Det var nok for å gå opp til 58,9 kg igjen - der har jeg vært slutten av februar! Dette var tungt å fordøye. Riktignok har jeg hatt mens også og det pleier å slå til, men så mye oppgang pleier jeg ikke å ha.

Jeg har ikke veid all maten på hytta, men jeg vet at jeg heller tar for lite enn for mye når jeg ikke veier - og jeg har skrevet opp alt, og etter hjemkomst lagt inn i RoedeKlubben. Jeg hadde spist mellom 150 og 300 kcal mer enn vanlig.

Nå gjelder det å fortsette som før og håpe at ikke nedgang mot 57 kg tar like lang tid som før ...

 

Jeg er veldig enig med LiliMarlene at vi må fokusere på det vi får til og ikke så mye på det vi ikke klarer. I denne omgangen her spiser jeg bevist litt sjokolade - vanligvis innenfor frimerkene - for å venne meg til en liten mengde. I tidligere kurs har jeg kuttet sjokolade helt ut, som førte til at jeg etter noen måneder bare måtte fortsette å spise når jeg først begynte.

 

LiliMarlene, jeg synes også at Biola Bringebær er veldig godt, men har du en gang sett på sukkerinnhold? 13 g i 100 ml - jeg trodde ikke at jeg hadde lest riktig! Siden bruker jeg smakstilsatt Biola sjelden ...

 

Ha en fin uke med trivelig tall på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Tidlig morgen på en strålende dag, og om en time er det spinning. Gleder meg til at denne påskedvaske kroppen kommer igang med treninga,- det blir bra!

 

Ormy,-det høres ut som din oppgang i påsken ikke kan være helt reel, så flink som du har vært. Du har jo hatt fantastisk nedgang helt fra starten, det har gått jevnt og trutt nedover, så jeg tror nok at du vil få gode resultater ved neste veiing.

 

Apropos Biola, så tenker jeg at dersom man klarer å holde seg unna godteri om ettermiddagene, ved heller å ta seg et glass biola og litt søt frukt, så er det superbra! Jeg har ofte laget meg smoothie av 1 dl. eplejuice, 1 dl. bringebærbiola, 1/2 banan, ca. 50 gram bær (gjerne frosne bringebær). Det er søtt, godt, mettende og sunt, og bidrar for meg til at jeg klarer å holde stand mot sukkersug resten av kvelden. Så nå skal jeg for alvor ta i bruk min gode venn stavmikseren igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 på "kurset" mitt ;)

 

Klarte å holde meg unna sjokoladen i går :D Fornøyd med det. Og i dag har jeg riktignok spist MYE til både frokost og lunsj, men må bare prøve å unngå den store sulten. Får heller ta mindre til middag og kvelds. Laget vafler til kvelds med ungene i går, så kveldsen ble kl 18.30 i stedet for 21... Kjente at jeg var sulten da jeg gikk og la meg, men klarte å sove greit likevel. Hodepine i dag - tror kroppen trenger noen dager på å venne seg til ny matmengde, mindre brus og snop, rett og slett... Trening orker jeg ikke fokusere så mye på nå. Skal prøve å få gjort noen øvelser på gulvet hjemme, og en gåtur med naboen, men ikke noe voldsomt, for en litt våken unge på nettene gjør at det er såsomså med søvn for tiden... :P

 

Ormy - du har ikke spist mye salt mat i påsken da? Og at det er en av årsakene til at du går litt opp? Jeg reagerer veldig på salt mat - legger fort på meg et kg da, uten å spise for mye...

 

Dere er flinke altså! Jeg SKAL også være like flink, for jeg må gjøre dette NÅ om det skal bli noe av den kjolen til det bryllupet.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei!

Jeg har også gjennomført dag 2 av "mitt private livsstilsendringskurs". Det har gått fint i dag, to biter laks med en hel brokkoli og en paprika gjorde susen til middag. Forhåndskokte brokkoli og freste deretter alt i panna. Funket helt fint uten annet tilbehør, og jeg ble god og mett.

 

Det er deilig å føle at jeg har tatt tilbake kontrollen. Måtte det bare vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo knallgod, giraffe! :) Steke/frese brokkoli i panna må jeg prøve. Er elendig på grønnsaker!!! Må tenke ut noe lurt....

Her blei det litt mer enn anbefalt i dag, unna meg en pin up sammen med ungene og en safari-kjeks sammen med knekkebrødet til kvelds. Nå har jeg vært alene med ungene hele dagen, og legginga var ikke helt enkel, så da måtte jeg ha noe ekstra.... Men har registrert ALT og i morgen er en ny dag :) Og så ble det ikke mer enn 150 ekstra kcal...det burde vel gå fint en dag det....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

Her er det ENDELIG litt sol og fint vær. Og jeg er ved godt mot ;) Kjenner meg endelig FRI fra "sukkerfengslet" og vil ikke inn der igjen. Må likevel forholde meg til det, så jeg får unne meg pittelitt innimellom. Er spent på hvordan det går til helga, og siden jeg ikke trener så mye, så kan jeg nok ikke forvente å gå fort ned heller. Men treninga tar jeg når jeg har lyst, tenker jeg. Blir for mye med både å kutte ut sjokoladen OG trene samtidig... ;)

 

Ønsker dere en fortreffelig dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Dag 3 er bestått og jeg er fornøyd. Har ikke veldig søtsug, men er fremdeles sulten om natta. Det gir dårlig søvn, men jeg skal gi det litt mer tid og se om det stabiliserer seg.

 

Som regel bli jeg ofte grepet av demotivasjon etter ca. 3 dager, men nå skal det gå! Jeg er veldig innstilt på å klare dette. Var og shoppet litt i dag, og innser at ingen klær sitter som de skal på denne kroppen ennå, og det ligger hauger av fin-fine klær i skapet som jeg knapt har brukt fordi de bare passet da jeg hadde trivselsvekta sommeren 2010. Nå gleder jeg meg til å bruke dem til sommeren,-det blir jo som å få en helt ny garderobe uten at det koster noe!

 

Det skal også bli vidunderlig å spise litt sjokolade på lørdag...

 

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Freddan er i boks, og innenfor margin den også. Vekta viste 500 gram ned bare på de første tre dagene, så dette går veien. Det ble noen ruter kokesjokolade og litt sitronfromasj til dessert, men i veldig små mengder og du verden så godt!

 

Har jobbehelg og skal hopp til køys. I morgen er planen å spise LITT sjokolade til lørdagsgodt.

 

Lykke til i helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fredagen overstått. Hadde besøk, og vil ikke veie maten når vi har folk til middag, så det ble å gjette hvor mye jeg spiste av taco-middag..... :P Der må jeg jo skrive ned ALT hvis jeg skal huske alt jeg har spist når jeg veier, så er redd det ble VELDIG ca-registrering... Nå ble det jo lettrømme, thousand island, og ost...pluss litt tortillachips...men følte vel egentlig at jeg ikke spiste så mye som jeg KUNNE spist... ;) Og så satte jeg fram sjokolade til te/kaffe etterpå, og klarte faktisk å passe meg veldig, ble bare noen små biter. :D

 

Vekta står nå på 2 kg mindre enn den viste på tirsdag! Tror nok det var mye vann i kroppen etter salt mat i påsken, men likevel - det går nedover med meg!!! :D

 

Har vært på skitur i dag, og når man drar pulk så blir det noen kcal i minus. Greit å ha pulsklokke da i alle fall, slik at man kan få "lønn" for strevet... ;)

 

Men altså - veier dere maten når dere har besøk? Jeg merker jo godt at jeg MÅ tvinge meg til å skrive ned ALT jeg spiser for ikke å lure meg selv, og det sklir så fort ut dersom jeg må la være å registrere... :P Selvdisiplin er visst et "ikke-ord" i min hjerne... ;)

 

Ha en finfin helg dere, lykke til med mat og snop på en lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, giraffe, du er jo knallgod, ned 500 g på tre dager! :D Prøver også å unne meg bare LITT, fordi man skal jo leve med sjokolade, så da må man vel lære seg å ta bare LITT ;)

 

Men lurer meg nå litt på den registreringen her inne...har gull-medlemsskap, helt supert. Men får ikke noen flere "poeng" selv om jeg føyer til 60 g "salat av ja-grønnsaker" i middagen... :P Og lasagne fra Toro er visst nei-mat...jaja. Ble noen "nei" på meg i dag, men men. I kveld unner jeg meg sjokolade og potetgull. I mindre mengder enn vanlig såklart, men det blir nok mer enn det burde...kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei igjen,

 

500 g på tre dager er jo helt rått! Jeg selv har klart 400 g på to uker, men det går iallfall nedover :) syns jeg holder meg fint i forhold til kaloerier (selv i påsken) og har 10 trimpoeng denne uken, men det skal vel gå sakte .... Orker ikke spise mindre heller. Merker på humøret mitt at det ikke hadde vært noen god ide akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag. Dagen i går gikk både bra og dårlig... Dårlig på sjokoladefronten - for jeg spiste nok for mye der - gav litt blaffen en stund og spiste det jeg ville... :P Var litt uggen etterpå, men spiste nok mindre enn vanlig. Merker godt at kroppen ikke tåler sukker så godt lenger, så jeg tror jeg må passe meg, uansett hva jeg skal spise med sukker.... Magen blir gruelig oppblåst, helt grusomt... :P

 

Men tross sjokoladen, brukte jeg over 1000 kcal på skitur m familien i går formiddag OG gårtur med nabodama i går kveld. Så det gjorde at jeg har litt bedre samvittighet for sjokoladen... ;)

 

I dag lagde vi kakao, og da er det jo ikke lettkakao....men, registrerer alt, så da får jeg bare være flinkere med alt annet resten av dagen. For dette SKAL jeg klare!!!

 

Lærlingen - du går jo nedover, som du sier. Og 400 g høres kanskje ikke mye ut, men du er på god vei. Er ikke greit å sulte seg for mye, nei, det blir jeg også i dårlig humør av... :P

 

Ha en finfin søndag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hallo folkens!

 

Jeg tok godt for meg av både godteri, taco og kake i går. Det ble nok for mye av det gode, så nå gjelder det å tenke at lørdag er lørdag, og at de andre dagene i uka skal det være fokus.

 

Ny frisk i dag altså, og jeg er godt i gang sånn rent motivasjonsmessig. Jeg har jobbehelg, og laget meg to nydelige wraps av restene fra gårsdagens tacomiddag som skal smake godt på kveldsvakt. Passe sunt (bortsett fra tortillaen), så jeg skal nok klare å holde meg på rundt de hellige 1600.

 

Anrikar; jeg teller ingenting, men har gjort det før, og vet sånn cirka hva som skal til. Det blir bare surr med all tellingen og veiingen, og jeg blir stresset dersom jeg spiser et annet sted og ikke får veid. Skulle jeg veid tortillalefsene vil det jo ta en evighet med alt som er inni dem, så jeg lar være.

Å slanke seg langsomt og tillate både det ene og det andre funket ikke for meg, så nå er det fy til alt som er kaker og godteri på alle dager borsett fra lørdag. Det gjør at søtsuget blir mindre, og at jeg litt "glemmer" hvor godt godteri er.

 

Jeg tror jeg tar veiedag på tirsdager slik som før.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg husket plutselig hvor godt godteri er, og har gått på en smell og spist 4 ristopper på jobben. Veldig gode og gjennomsyret med delfiafett og sjokolade. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står med deg, giraffe. Ble sjokolade i går på meg og.... :( Og et par knekkebrød for mye til kvelds... Jaja, ny dag i dag - tror det skal holde greit - men det er VANSKELIG når man har fått smak på godteriet på lørdagen....uansett hvor motivert man er. Men tror ikke det er helt lurt å holde seg HELT unna heller...ikke for meg i alle fall... :P Nå spiser ungene is..og det er SÅ godt! Og så har jeg jo styremøte her på torsdag - og på sånne møter er det egnelig bare noe med sjokolade og sukker som gjelder...jaja. Får gjøre hva jeg kan for å begrense meg, og samtidig komme meg ut og få trent litt....

 

Ikke gi deg, giraffe, dette klarer du!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg biter tennene sammen i kampen mot søthungeren! Er fullstendig overmannet av PMS, og har kastet meg over ett kolibriegg til halv pris på Kiwi. Fy flate, det var ikke en del av planen, og ga meg nesten 300 kalorier ekstra. I en liten bok jeg har om sjokolade, stilles spørsmålet: "Utelukker begrepet sjokolade tesen om den frie vilje?" For mitt vedkommende: Helt garantert.

 

En styrketreningstime er dog unnagjort, og utover syndefallegget har jeg vært sunn, og jeg håper at vekta viser bra resultat i morgen.

 

Nå er det bare et par knekkebrød igjen før jeg kryper til køys.

 

Heia deg, Anrikar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kveldsmaten unnagjort - ble en liten kopp kakao oppvarma fra i går - hjelpes så godt det smaker!!! :) Men holdt meg godt på "rette" siden av kcal-grensa mi... Gåtur med naboen ble det også. Har funnet meg en "med-sjokoladeavhengig" i henne, og hun har visst god GR-erfaring hun også... ;) Ikke noe man snakker om med alle, men vi kom liksom inn på temaet...

 

Det påskeegget var nok godt - ikke ha dårlig samvittighet, giraffe, i morgen er en ny dag. (Lettere sagt enn gjort - vet det - men prøv likevel :) ) Du er god som trener styrke - her blir det foreløpig med planen - har tilogmed red cord slynge hengende i stua, så jeg har virkelig ingen unnskyldning... :P I morgen, DA blir det styrketrening... ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...gikk på en liten "smell" nå jeg..og spiste resten av en krokanrull som lå i skapet... :( 45 gram. Jaja. Registreres må den, og så får vi se...

 

Vekta i dag viste 80,7. Det samme som den gjorde før helga, så jeg får vel være fornøyd... 2 kg ned siden forrige tirsdag... Lurer meg nå på om jeg får til å gå mer ned... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Min veiing i dag viste 300 gram opp, og det er jo ikke noe å skryte av akkurat. Det kan skyldes syklusen, det kan skyldes styrketreningsøkta i går, det kan skyldes at jeg har gjort alt feil, men jeg velger å tro at det skyldes litt opphoping av vann i kroppen, så derfor prøver jeg meg på ny veiing om en dag eller to.

 

Det er farlig lett å miste motivasjonen når man ikke får positive resultater, og det er også fort gjort å belønne seg selv med godsaker dersom man har fått positive resultater. Jeg kan konkludere med en ting: DETTA ER IKKE LETT!

 

Når det er sagt;- jeg gir meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, det går opp og det går ned! Veide meg på torsdag morgen, og da var vekta 71,1, så da er det kanskje ikke så galt likevel. Klarer å være litt flinkis innimellom, men det blir fort noen utskeielser som ødelegger. Målet er å se 70-tallet på veiedagen på tirsdag. For å få til det, må jeg ikke la forfallet ta meg fullstendig i helga.

 

Lykke til med alle helgeutfordringer, og god helg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

 

I går var det veiedag igjen og vekten viste - 300 g. Syns det går treigt, men det går ned iallfall. Det var bursdagsfeiring på kvelden så greit at det ikke er veiing i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

Hei dere,

Vært ute av dansen igjen, nijobbing pga. deadline på jobben og to bursdager i familien, så ikke ork til å følge opp noe mer. Fint å se at det har vært aktivitet her inne, dere har vært flinke!

 

Jeg har falt ut av treningen også, så det er første målet akkurat nå. Har meldt meg på Zumba i morgen, og melder det her, for ekstra press ;-) Men hadde mageknip i natt/ morges, og fremdeles slapp, så jeg må utsette oppstarten hvis ikke i form i morgen.

 

Ellers er jeg frustrert med den tekniske kvaliteten på vekten min! Kjøpt på GR, og da jeg veide meg i forrige uke, gikk jeg på flere ganger for å sjekke, og den viste 3-4 forskjellige tall, 5-600 g totalt fra hverandre!!! Må vel klage til GR, for det blir håpløst om man skal lure på om vekten som vises stemmer. Jaja.

 

OK, ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt var 70,2 i dag. Må vel innrømme at det kan se ut som det spøker for bunaden til 17. mai. Dersom den skal passe bør jeg være på 66-tallet (og selv da er den litt i trangeste laget). 4 uker og 4 kilo som skal av... med mitt snegletempo...vel, vel. Jeg skal førsøke så godt jeg kan, så får jeg prøve bunaden og se om den er til å leve med.

 

Lærlingen,- jeg synes du har hatt perfekt nedgang. 4 kilo på et par måneder er jo veldig bra! :)

 

Apropos vekt,- jeg har ikke kjøpt min hos GR, men min viser også forskjellig resultat flere ganger rett etter hverandre. Jeg har funnet ut at det er viktig at den står på akkurat samme sted på golvet når jeg veier meg og jeg prøver å plassere føttene på samme sted på vekta hver gang, for golvet kan helle litt og være litt skeivt, og da blir veiinga upresis.

 

Ha en fin dag, damer :D I dag har motivasjonen funnet meg igjen. HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...