Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Titter innom kun for å klage over at avsukringsprosessen er et slit. Spinningtime er gjennomført, søthungeren er over meg, men jeg ber den dra dit peppern gror, og tar meg noen knekkebrød, et eple og en kopp te. I morgen blir det en god styrketreningsøkt, og jeg kjenner at trening gjør meg glad og mer fornøyd med meg selv.

 

Jeg har lengtet etter å få brukt skiene mine, det meldes stadig om litt snø, men det blir ikke skiføre av de latterlige små fjonene som drysser ned her. Men kanskje snart??

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos genseren så jeg til min forskrekkelse at den ene armen er myyye videre enn den andre. Dette betyr opprekking og merarbeid, men for å se positivt på det; Den som strikker, spiser ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag tilbake!

Jeg har hatt en bra uke, rene 10-er-dager og over 20 trimpoeng. Snikveiing viser 400 g ned, det er litt dårlig betalt, synes jeg. Men, men. Bare å stå på.

 

Søtsug - mitt er borte. Og det som gjør forskjellen er grønnsaker i store mengder, typ minst 600 g om dagen. Men det er jo litt sært, jeg skjønner det.

 

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her er du, kjære, søte Giraffe! Det kunne ha vært verre. Du kunne ha vært inne i 10-20 kilos-forumet sammen med meg :lol:/>/>/>

 

Ahh, kjære avk, så treffes vi altså igjen, fremdeles med blikket rettet mot de magiske 65. Jeg har jo vært der, (3 1/2 år siden nå, hvorpå jeg holdt vekten i litt over en uke), jeg skal tilbake, og nok en gang er det en ferietur til sydlandske strøk som gir meg ekstra motivasjon. Dog ikke mer enn at jeg ved en ren feiltakelse (det var da jeg oppdaget den fryktelige tabben med genserermene) spiste 1/2 kilo engelsk konfekt i går (den var opprinnelig en gave til min samboer etter harryturen min, men ble fortært av meg etter nedturen med strikketøyet).

 

Nå er det full skjerpings, og jeg går med friskt mot inn i en ny uke med seigpining i form av for lite mat, beinharde spinningtimer og utilfredstilt søtbehov. Det skal nok gå. Jeg er jo den fødte optimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble ok tror jeg, -jeg har ihvertfall vært sulten i hele natt ;) Jeg hadde en styrketreningsøkt i går, og i tillegg tok jeg frem den fine rokkeringen min som har befunnet seg innerst i kottet i et par års tid :o Jeg rokket i vei, og idag er bilringene så mørbanka at det gjør vondt å stå med armene i kors. Det går heldigvis fort over, så i morgen blir det nok noen minutter til med den. Jeg har liksom litt tro på at den er bra for å minske midjemålet.

 

Og i morgen; VEIEDAG!! Siden jeg skeiet sånn ut i helga, tror jeg nok at jeg får svi for det nå. Mitt i utgangspunktet urealistiske mål om å se 68-tallet før måneden er omme er nok..ja nettopp: Urealistisk.

 

Men det er lov å håpe, og når alt kommer til alt er det jo bare opp til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, etter den søte kløe, kommer den sure svie! Opp 400 gram siden sist uke :angry: Det er til å gråte av. På den annen side har jeg vært flink også, derfor skal jeg veie meg på nytt igjen fredag morgen, sånn i tilfelle jeg skulle være litt vannballong i kroppen. Man vet jo aldri, og siden jeg hadde et mål om å se både 69 og endog 68-tallet, må jeg liksom veie meg på månedens siste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist sukker kommer det jo mye ekstra vann i kroppen av det. Fredagsveiing er sikkert smart, viktig å få motivasjonen på plass.

 

Burde ikke komme trekkende med det nå, men jeg så 77-tallet i går morges. Håper det blir hos meg, har løpt en time i dag for å lure det fine tallet til å bli :)/>

 

Supert, Sommerivrig! Heldigvis er det lenge til sommeren, og vi skal nok bli bikinifine i tide B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet veiedag, siden vekta var så snill på denne fredagen. Det var jo nesten så jeg nådde mitt urealistiske mål om å hilse på 68-tallet, men det ble noen gram ifra gitt. Nå starter jeg helga, en stor utfordring som jeg skal prøve å takle på strak arm. Helga skal inneholde like porsjoner kos og fornuft.

 

God helg fra en fornøyd giraffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sårt tiltrengt nedgang, giraffe! Måtte helgen stå i fornuftens tegn, og ikke gi deg grunn til å angre på det dristige trekk å flytte veiedagen til fredag :D

 

Hos meg er det flinkhet for nesten alle penga! For vekslepengene er det sult :unsure:

 

Jeg er forresten gamle avk, med flunka nytt navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder med stort alvor om at siden det fine resultatet på fredag, har jeg virkelig vært en vandrende katastrofe. Helga gikk ad dundas, og to dager på hotell har gjort meg til en rundballe av feit mat og pudding :angry:

Jeg så på tv i kveld at god planlegging er en viktig ting om man skal endre livsstil. Egentlig er jeg super til å planlegge, jeg er nesten litt for god, jeg lager ukemenyer, planlegger trening og aktiviteter ned i minste detalj. I uka som gikk og frem til nå gjorde jeg ikke det, og nå får jeg svi.

Dette vil nok dessverre føre til et stort tilbakeslag for meg på neste veiing. Jeg er dog fast bestemt på at fra og med i morgen er det nye takter. En ekte giraffe gir aldri opp, men hun må straffes!(eller belønnes, alt ettersom hvordan man ser på masse trening med for lite mat).

 

Fluffy; fint navn. Litt sånn fluffy, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du berger stumpene, og fortsetter den noe humpete nedadstigningen din :)

 

Det har vært mye tull på meg og (hotell, og fylla), men jeg fikk karret til meg 200 gram nedgang. Puh!

 

Lykke til med veiing i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70,3 kilo i dag som forventet. Ha hatt to flinkisdager, i morgen er det kosedag, og jeg skal klare å skille mellom kos og fråts. Ellers er det jo ikke så mye å si. Jeg er i litt dårlig humør, så derfor gidder jeg ikke prøve å skrive noe morsomt.

 

God helg fra giraffe (P.t. PMS-monster som ikke får spise sjokolade)!

 

Grattis med dine to hundre, Fluffy! Det er jo så absolutt bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 ned er absolutt bedre enn 1200 opp :blink: Der må du ha vært litt uheldig og?

 

Har du holdt hodet kaldt i helgen? Jeg har skeiet ut fredag, men resten av helga har vært på den smale og steinete sti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Joda, uka på den smale og steinete (forøvrig et godt bilde på hvordan et knekkebrød-uten-smør-med-lett-gulost-måltid smaker; steinete) sti har gått bra selv om helga ikke var noe å skryte av. Har vært på helgebesøk og fått servert de lekreste retter, desserter og kaker, og da er jeg fortapt! MEN jeg har tatt meg godt inn igjen, og er fast bestemt på å ikke skeie ut før til lørdag.

Trening har det vært skralt med i det siste, men det bli nok en gåtur i dag om ikke annet.

 

Så er målet denne uka å være tilbake der jeg var forrige uke, og helst litt til, selvfølgelig :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt=69,7. Deilig å befinne seg på 60-tallet igjen, og det til tross for mye uflinkhet i uka som har gått. Slitsomme dager på jobb har ført til stadige små "belønninger" i form at søte og gode ting. Jeg har med andre ord øst av mitt underskudd. Nå venter en litt lettere uke på meg med kun tre arbeidsdager neste uke. Det bør gi rom for trening og innhenting slik at jeg kan få overskudd og energi. Må bare hvile meg litt først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviling er unnagjort, og jeg er atter fit for fight! Har sovet og sovet denne helga, og energilageret har fått påfyll :D

Søndagens spinningtime er gjennomført og jeg er ved godt mot. 1,1 kilo ned på over en måned er jo kanskje ikke noe å rope hurra for, men hvis det fortsetter i samme tempo, vil bunaden sitte som et skudd til 17.mai, og da kan jeg rope HURRA! ;)

 

HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det går likar no!

Siden jeg ikke teller kalorier eller skriver ned noe som helst av det jeg stapper i munnen, er det jo en utfordring å holde kontroll. Det kan fort bli fortrengings- og utilregnelig-i-gjerningsøyeblikket-tilstander. Slik som i går. Da var jeg på kurs og spiste to boller. Det hadde jeg visst fortrengt da jeg skrev at det går likar no. For det holder jo ikke mål. Å spise boller i flertall, altså. Men når det er sagt; I dag går det likar! ;)

 

På fredag er det veiedag. Nå blir det to dager med askese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...