Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lærlingen

Hei,

 

Tusen takk for tilbakemelding giraffe :) jeg er nok enda mer uviten enn deg tror jeg. Det du sier høres veldig fornuftig ut. Problemet mitt er at jeg nå er i et spor og er litt redd for å gå utenfor dette... Høres jo dumt ut, men har nok spist for lite fett. Har kuttet ut margarin på skive og spiser fet fisk kun ca en gang i uka til middag. Lager mye GR middager, men de er jo supre også for å få til et variert kost til familien. Spiser jo en del proteiner og grønnsaker, men trenger nok hjelp på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

 

Idag ender jeg opp med dobbelt :D Før jeg gikk inn for å veie meg informerte den ansatte på senteret meg om at jeg må trekke fra 0,7 kg ... Hun visste ikke hvor lenge vekten hadde vært feil.... Når jeg så tråkket på vekten viste den 61,6!! :lol: Noe rart må det ha vært med kroppen disse ukene, men akkurat nå er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har hatt en deilig langhelg på fjellet. På grunn av mye dårlig vær har det blitt mye innekos i form av god mat og godteri, så nå er jeg tilbake med begge hender på rattet. Bunad til 17. mai kan jeg nok glemme, for vekta har gått enda mer opp. Skulle ønske jeg kunne la meg inspirere av deg, lærlingen. Du har virkelig vært et eksempel til etterfølgelse.

 

I dag blir det ihverfall en god treningsøkt. Er inne på tanken om å kjøpe ny sykkel slik at jeg kan begynne å sykle til jobb, slik jeg gjorde da gamlesykkelen fremdeles var i orden. Har sett meg ut en som er fin til mitt bruk. Har ca. en mil å sykle, og turen tar en halv time, så da kommer jeg ferdig trimmet til jobb :)

 

Ha en fin uke frem til nasjonaldagen. Jeg tar meg selv i nakken...igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har kjøpt ny sykkel! Fine, fine sykkelen! Fikk avslag på prisen og allting, så nå må det bare slutte å regne så jeg kan begynne å sykle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Dagen har gått strålende, og sykkelen er super å sykle på. Jeg skal holde tunga rett i munnen fra nå av, og jeg skal trimme mye med den nye sykkelen :)

 

Gruer for veiedag denne uka. Det har jo gått rett vest i det siste, og jeg frykter det vil gi et gruvekkende resultat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Gratulerer med sykkel :D/> jeg har en sykkel som har fast plass i garasjen... :huh:/> planen er å få den mer ut derfra i år. Minstemor lærer seg å sykle nå, så snart kan alle sykle seg en tur sammen. Det blir koselig og sykle til butikken og kjøpe seg en is når sommeren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Til tross for både 17. mai og langhelg, synes jeg selv at jeg har klart å holde meg i skinnet. Jeg presset meg inn i bunaden på 17. mai, og jeg overlevde dagen! Jeg har syklet til jobben flere dager denne uka, noe som har gitt meg over 10 fine trimpoeng. Vekta venter på meg oppe og skal snart få kjenne litt tyngde. Håper på at kroppen har blitt litt lettere.

 

I går fikk jeg plutselig motivasjonsproblemer og spiste godteri på jobb. Jeg har vært så streng og bestemt med meg selv denne uka, men plutselig skjedde det noe i topplokket som gjorde at jeg gaflet innpå. Nok om det, ikke mere tull, fullt fokus igjen nå. Jeg har nemlig pakket ut sommerklærne, og der var det jammen mye fint som sitter som pølseskinn, og det er verken pent eller behagelig.

 

Hvordan går det med dere andre? Har du kommet i mål, Lærlingen?

 

Ha en god uke! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

 

Nei, jeg tror ikke det. Har ikke fått veid meg på en stund siden det ikke har vært vekt på senteret hvor jeg trener. Har ikke vekt hjemme. Jeg får se til helgen om den er tilbake :) er veldig spent merker jeg :):)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Hei,

 

da har jeg igjen fått veid meg meg og vekten viste 60,1 :) jeg er snart i mål, men fortsetter litt strengt regime en liten stund til for at jeg ikke tar en brå overgang og går opp i vekt. Har noen noen gode tips for denne overgangen. Jeg har vært streng med registreringene mine ( ikke i går :)) og har derfor klart å holde meg til det jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest giraffe

I`m back.

Dette fordi det har flesket seg ytterligere til her, og tilstanden er verre enn på lenge.

 

Målet er fire kilo ned før 5. august. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Fine, solfylte dager med kontroll på både mat og trim. Har over 8 trimpoeng så langt denne uka, og flere skal det bli. Jeg er så absolutt i siget, men i kveld kjøpte jeg nesten sjokolade.

Vekta har allerede gått et par kilo ned, så da har jeg nok kvittet meg med ferieslammet. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til denne gangen. Som regel klarer jeg meg ikke særlig lenge før jeg skeier ut i vilden sky, og istedet for nedgang, har jeg gått opp i vekt.

 

Men atter en gang; Nå skal jeg prøve å få til en varig endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giraffe!

 

Jeg er også "tilbake", uten å være stolt av det. Påmeldt nettkurs til uken og klar for fellesskap og ny innsats. Akkurat nå på et varmt sted med bena høyt og kald hvitvin i glasset - men med mye trening og fornøyd med det :) Men jeg vil tilbake til å føle meg litt nett, det gjør jeg ikke nå. Veiing mandag morgen.

 

Vi sees her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Tro det eller ei, jeg er tilbake på min egen tråd! Motivasjonen er ikke lett å få fatt i for tiden, men jeg ønsker disse ekstra kiloene dit peppern gror, og siden ingenting kommer av seg selv, må jeg jo ta tak. Snøen laver ned her i Østfold, og jeg øyner et lite håp om skiføre til helga. Det er en utmerket måte å trimme på.

Den siste tiden har jeg vært støttemedlem på treningssenteret, men nå er jeg såvidt kommet i gang med sykkeltimene, og det ga faktisk mersmak :-)Jeg skal prøve å skrive litt i ny og ne her inne på forumet, det kan hende jeg plutselig blir borte igjen, men frem mot sommeren og trivselvekta skal jeg nok holde koken.

 

Vekta viser 70,8. Midjemål 83.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing i dag viste formidable resultater, men siden jeg kun er ved inngangen til helga, som er ukas store utfordring, vil jeg ikke ta gleden på forskudd. Veiing på onsdag vil vise.

Skal bevilge meg LITT godteri i dag,men eller skal helga være sunn. I morgen blir det ut på tur, litt lite snø for skigåing, men da tar jeg beina fatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur til fots i skogen med ungene på slep, og derav endel lekkerbiskener i sekken. Det ble bålkos, kakao, smultringer og sjokolade, men jeg begrenset meg, og satser på at vinninga gikk opp i spinninga. I morgen har jeg valget mellom styrketreningsøkt eller spinning, men velger nok det første. Får ta en tur på tredemølla etterpå så jeg får ivaretatt kondisen også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se deg, jeg lusker fortsatt rundt her selv :)/>/>

 

 

Jeg har slengt med på bronzee sin tråd "Nytt år - nye muligheter". Trenger noen til å holde meg litt i ørene slik at jeg føler litt forpliktelse...

Helga er over, litt for mye søtsaker har entret gapet, men jeg har vært i bevegelse også. Har ikke snikveid på noen dager, så jeg er spent på morgendagens resultat.

 

Du får slenge deg med, Sommerivrig. Det er helt sikkert plass til deg også. Kjekt å høre fra deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder inn 0,7 kilo nedgang ved gårsdagen veiing, og minus 2 cm. i livvidde. Jeg er fornøyd,men jammen koster det også! Mange sier at det skal være mulig å gå ned i vekt uten å være sulten, men det tror jeg ikke noe på. Jeg mener selv at jeg spiser riktig sammensatt kost, jeg spiser ofte og nok. Men likevel...SULTEN!

 

Utfordringen nå er å kutte ut småspising av gode små saker,jeg tror jo også at søtsaker gir en slags kunstig sultfølelse, og istedet innvilge meg ett ekstra lite måltid.

 

Og på lørdag KOOOSEDAG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og da hadde jeg plutselig spist 3 vaffelplater til kvelds, og de var ikke av den sunne sorten. Skjerpings, vaffel-giraffe!! :angry:/>

 

Jeg har satt meg som mål å hilse på 68-tallet innen måneden er omme. Dette fordi jeg skal på et arrangement, og jeg har lyst til å føle meg vel der. Det betyr INGEN flere vafler, LITT godteri på lørdag, og TRIM og atter TRIM. Det kan gå, selv om det er litt urealistisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, en real vaffelsmell!

Men det henter du inn ganske raskt, da.

 

Jeg er på null godis nå, det kjennes så bra. Utrolig mye bra energi når jeg lever på mest grønnsaker, nesten. Jeg skal hilse på 77- tallet før mandag...ligger an til mye løping for mitt vedkommende :)/>/>

 

God helg så lenge!

 

..Og jeg nøyde meg ikke med en real vaffelsmell, for harrytur til Sverige ga smågodt i posen, og fredag ble til liksomlørdag, og i dag er det lørdag og jeg må holde igjen på kosen, enda jeg har jobbehelg og virkelig synes jeg fortjener å kose meg med noe godt når jeg kommer sliten hjem fra jobb i ettermiddag, men det kan jeg jo ikke for alle kosemerker og mere til er svidd av, og da må jeg nøye meg med te med suketter, frukt og strikketøy, men genseren jeg strikker blir veldig kul og det gjelder jo å være positiv og glede seg over de små ting...puuuhhh og sukk...

 

Så utrolig flink du er, Sommerivrig. Jeg skal avsukre meg nå, og så hilser vi våre nye tall velkommen til uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...