Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LiliMarlene

I avdelingen for selvskryt, erklærer jeg meg superfornøyd med ny treningsoppstart: kom meg avgårde på zumba i kveld, og det var kjempemoro og superbra! Og turte å snakke med instruktøren etterpå, og hun roste meg for god energi der bak, hehe. Motivasjonen mao. nå på topp, og neste tirsdag allerede booket.

Så må jeg finne/ gjennomføre en time til denne uka, men det skal jeg nok klare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LiliMarlene

OK, veiedag her. Vekten viste 75,0 kg (samme resultat tre ganger på rad, heldigvis. Etter tips fra giraffe, passet jeg på at den stod plant og stod også nogenlunde likt sted).

Det er 300 g opp, men det tar jeg ikke tungt.

Fokus treningsglede her, og skal skrive opp maten fremover, om ikke alle dager, så jevnlig. Mao. ny giv.

Ha en fin dag i solskinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke veiedag i dag, men jeg har sett 69- tallet i dag! Hurra for det, og nå er det ikke rom for oppgang og utskeielser igjen. Jeg har jo gått opp og ned som en jojo, men nå skal jeg NED, NED, NED!!

 

Trening gjør godt, så stå på LiliMarlene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser har jeg lagt til målene mine i signaturen; Midje, Hofter, Arm, Lår. Tenkte det kunne være interessant å se hva som skjer sånn etterhvert. Jeg har nemlig kjøpt meg en fin ny vårjakke som er blitt for trang øverst i ermene. Håper derfor at vektnedgang tærer litt på overarmsflesket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slankemessig eksemplarisk dag for meg i går, til tross for kveldsvakt og mange fristelser. Det gjelder bare å bestemme seg for å la være, skjønt det koster! 55 minutter med stavgang gjorde susen på trimfronten.

 

Ellers må jeg bli flinkere til å spare mer av maten til kveldsen, fordi jeg stadig sover dårlig fordi jeg er så sulten. Det er slitsomt og veldig irriterende, og gjelder særlig de dagene jeg har trimmet. Noen som vet hva som metter godt og lenge og samtidig er sunt? 3 knekkebrød med pålegg duger nemlig ikke, selv om jeg spiser dem ganske seint. Kanskje frukt til kvelds, eller banan som pålegg på knekkebrøda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som metter godt og lenge og samtidig er sunt? 3 knekkebrød med pålegg duger nemlig ikke, selv om jeg spiser dem ganske seint. Kanskje frukt til kvelds, eller banan som pålegg på knekkebrøda?

 

Hei giraffe, kan dele med deg en oppskrift på noe jeg kaller "skjønnhetsgrøt". Lager den på morgenen og lar stå hele dagen i kjøleskapet under lokk. Et fullverdig måltid. Alle lurer på hvordan jeg klarer å se så ung og sprek ut :)

 

150 g kefir/evt. yoghurt naturell blandes med 2 ss usøtede musli, 7-8 rosiner(evt. annet tørket frukt i biter og 4-5 hakkede mandler/hasselnøtter. La stå hele dagen i kjøleskapet og spis SAKTE før du legger deg. Det blir en slags kald grøt. Masse vitaminer, antioksidanter, fiber og sakte karbohydrater som holder deg vakker og mett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag for meg - og jeg er veldig fornøyd :)

56,5 kg, jeg kom under 2. delmål (57 kg)for denne gangen. Og dette til tross for 4 dager opphold i Tyskland i svigerfamilien og konfirmasjon. Jeg var stolt da jeg bare smakte på dessert (mousse med jordbær, sjokolade og vanilie - syntes faktisk at bare sjokoladedelen var bra) og lått største delen av ostekaken gå tilbake, selv om den var veldig bra. Det var vanskelig med brødmåltidene, fordi familien der nede ikke bruker rå grønnsaker til frokost og lunch og ikke har den typen pålegg som jeg liker. Det ble en del fet ost, får ikke i meg de kjøttpåleggtypene de har ... Men heldigvis gikk vekten riktig vei.

Nå gjelder det å stå på 1,5 kg til da er jeg i mål. Men må nok regne med 1-2 måneder - i det tempo det går hos meg.

 

Ønsker alle en fin restuke og en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Da var det veiing for meg og det var ikke positivt... Opp 600 g, men det har nok noe med de månedlige dagene å gjøre. Har hatt veldig fokus på kalorier og har 9 tp. Hva er deres erfaring med disse kjedelige dagene i måneden og vektoppgang? Går det fort ned igjen eller må man slite for de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing for meg og det var ikke positivt... Opp 600 g, men det har nok noe med de månedlige dagene å gjøre. Har hatt veldig fokus på kalorier og har 9 tp. Hva er deres erfaring med disse kjedelige dagene i måneden og vektoppgang? Går det fort ned igjen eller må man slite for de også?

 

Hei Lærlingen!

Ved "disse dagene" går jeg i hvert fall ikke ned, av og til opp i vekt. Av og til går jeg også opp i cm og føler meg mye tykkere ...

Kjedeliger greier. Men så kan man glede seg til større vektnedgang uken etter...

 

God søndag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ormy, med over 6 kilos vektnedgang siden januar! Det er jo kjempebra, og jeg skulle ønske det var meg.

 

Takk for tips om mettende kveldsmåltid, 58kg. Det skal jeg nok prøve :)/>

 

I går var det lørdag og en dag med mye utskeielse for min del. Ellers denne uka synes jeg det har gått bra, og jeg føler at det har løsnet noen gram. Veiedag på tirsdag vil vise om det stemmer. Jeg er i godt sig nå, og etterhvert synes jeg det har vært lettere å si nei til kaker og godteri. Det er litt tungt å komme i gang igjen etter en slik tullelørdag, men jeg er ved godt mot, tenker på bunaden og sommergarderoben som skal passe.

 

Ikke fortvil over manglende vektnedgang på slike dager, Lærlingen. Jeg kan gå opp hele to-tre kilo de dagene, men de forsvinner igjen uka etter. Du kan jo ta en snikveiing om noen dager også.

 

Ha en fin-fin søndag! Nå venter en ny og sunn og slankende uke! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.

 

Tilbake fra lang pause og vektoppgang. :( Det gikk skeis for meg. Mistet motivasjonen da jeg ikke hadde fått planlagt riktig mat. Påsken kom og da ble det mye utskeielser. Hadde det heller ikke bra med meg selv en periode.

 

Bestemte meg nå i kveld. Da blir det veiing og midjemål i morgen tidlig. Starter litt mer forsiktig denne gang, maks 0,5 kg. pr. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...her er altså jeg igjen... :P Har vært litt for mye å gjøre, pluss syke unger...så her har all slanking stoppet opp i halvannen uke. Men jeg MÅ ikke gi meg - så jeg prøver pånytt.

 

Har ikke veid meg på en stund heller - men i morgen må det veies. Skrekk og gru...

 

Men dere er flinke da! :) Håper jeg klarer å snu hodet mitt litt, og være like flink... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere er tilbake, Birkebeiner og Anrikar :)/>/>/>/> Det er fint å være flere.

 

Birkebeiner; Du har jammen rett i at det er viktig å planlegge måltider, og jeg har begynt på et prøveprosjekt hvor jeg lager ukemeny(gjelder bare familiens middag, men det er dagens viktigste og hyggeligste måltid for oss). Ved å gjøre det klarer jeg å skvise inn flere fiskemiddager i løpet av uka, jeg handler de rette tingene, og de blir færre usunne "hastemiddager". Det blir selvfølgelig mye raskt og enkelt, for hverdagen er travel, men bevisstheten er større og jeg synes planleggingen er gøy. Jeg slipper å bruke energi på "Uff, hva skal jeg finne på til middag i dag", og det er gull verdt! Menyen henger på kjøleskapet og ser riktig så fin ut :)/>

 

Kun ned 300 gram på meg denne uka, til tross for at jeg selv synes jeg har vært ganske flink. Dog har jeg gått ned 1,6 kilo på 3 uker, og det er jo supert! Det gjorde godt å se ett nytt ti-tall, og jeg har gått ned noen gode cm. også. Det gir håp for vårjakka med de trange ermene.

 

Jeg kjenner at motivasjonen fortsatt er der, og den skal jeg tviholde på. Sliter som sagt mye med sultfølelse på kveld og natt, og det gjør at det kanskje blir litt vel mye kvelds noen ganger. Denne kroppen fungerer svært dårlig med lite drivstoff, så jeg prøver å ta de rette valgene for hva jeg spiser slik at sulten ikke ødelegger helt for motivasjonen min.

 

Jeg er ett lite hakk nærmere bunaden og vårgarderoben.

 

Ha en fortsatt fin uke, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiinga i dag var bedre enn fryktet. Opp en kilo til 62,1kg. Må si meg fornøyd med det siden jeg har puttet i meg "litt av hvert" siden jeg sprakk. Spising har gått bra i dag. Har drukket mer vann enn vanlig selv om det ikke er nok. Jeg har også fått trent en skikkelig sykkel økt og forbrukte 854 kalorier i løpet av turen. :P Nå er jeg ganske sliten.

 

Skal bli spennende å følge med på prosjektet ditt giraffe. Nedgang på 1,6kg på tre uker er veldig bra. :) Du lurte også på noe som var mettende. Jeg gjør det litt enklere enn 58 kg. Tar ca 40-45g Coop Müsli Fruit & Nuts (alternativt Axa Energi) i en dyp tallerken. Heller over 50-100g frukt yoghurt og 100-150 g lettmelk. Spiser dette til frokost kl. 07:00 og som holder helt til lunch ca kl 11:30 uten at jeg blir alt for sulten. Hvis jeg drikker 1-2 glass vann først, er jeg veldig mett - lenge. Litt oppskjært frisk frukt på toppen gjør det ekstra delikat.

 

Anrikar. Å snu hodet, det er vel noe vi alle jobber med. Stå på. Vi gir oss ikke!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Birkebeiner. Jeg spiser også ofte fruktmusli til frokost (ca. 45-50 gram), men har bare hatt lettmelk på og bittelitt sukker. Med fruktyoghurt metter det sikkert enda bedre, da kan jeg kutte ut sukkeret, så det skal jeg prøve i dag.

 

Jeg har hatt noen dager nå hvor alt har gått helt galt, jeg har overspist og dyttet i meg det ene verre enn det andre; Kjeks, sjokolade, skoleboller, baconcrisp. Nå gjelder det å få tatt meg inn igjen før det bærer helt galt av sted. Motivasjonen var plutselig som blåst bort onsdag ettermiddag, og siden det har jeg spist mer snop enn jeg har gjort på de siste ukene til sammen. Jeg prøver å kjenne etter hvordan det står til med motivasjonen min akkurat nå, og jeg er ærlig talt usikker. Vil så gjerne klare dette, men jeg synes det er så vanskelig å holde meg unna alle gode fristelser. Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Motivasjonen er nå på bunn... Her har jeg dyttet i meg blomkål og sukkererter isteden for chips, minimalt med tacochips og en haug med grønnsaker, et lite stykke kake på familiebesøk, kun noen får gummigodt og ikke sjokolade, men hva viser vekten ... + 300 g til! Jeg har jo aldri spist så mye grønnsaker. De siste ukene har jeg veid mer mat enn noen gang også. Om det ikke snart går nedover tror jeg det blir en pause for meg. Er ikke mye stas for andre at jeg blir for fokusert på dette heller. Målene mine har ikke endret seg, men regner ikke med at jeg bygger så mye muskler heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Motivasjonen har vært helt på bånn hos meg, jeg har snart gitt opp håpet om bunad til 17. mai, jeg har latt alt fare og gått opp en hel kilo på en uke.

 

Nå har jeg sittet og sett på slankeprogram med Kari Jackeson på tv, og da blir jeg litt motivert igjen.

 

I morgen er atter en ny dag. Jeg skal virkelig prøve å dra meg inn igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lærlingen

Det her et slit og et ork. Har gått ned kun 200 g og mistenker kroppen for å sabotere meg. Veier stort sett alt og ligger mellom 1400 -1500 og har denne uken 9,2 tp... Enkelte dager har jeg nesten vært opp mot en kilo grønnsaker som jeg også registrerer... Lettost på lompepizza og vanlig pizza til de andre. Ikke majones på rekene, men mager kesam... Ikke chips, men grønnsaker og mager kesam dipp.. Vet ikke hva jeg skal gjøre annerledes. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Jeg har fortsatt å la det skure. Jeg vil så gjerne, men tydeligvis ikke nok. Når jeg kjører uten å ha hendene på rattet, går det helt galt. Jeg må til enhver tid tenke på hva jeg spiser, for det faller meg fremdeles naturlig å dytte i meg alt som kommer i min vei. Kroppen min føles ulekker, sukkeret gjør meg dvask og lite lysten på trening. Nå er det nok. Konf. om en knapp måned, og bunaden skal på.

 

Hilsen viljeløse giraffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Det her et slit og et ork. Har gått ned kun 200 g og mistenker kroppen for å sabotere meg. Veier stort sett alt og ligger mellom 1400 -1500 og har denne uken 9,2 tp... Enkelte dager har jeg nesten vært opp mot en kilo grønnsaker som jeg også registrerer... Lettost på lompepizza og vanlig pizza til de andre. Ikke majones på rekene, men mager kesam... Ikke chips, men grønnsaker og mager kesam dipp.. Vet ikke hva jeg skal gjøre annerledes. Har dere noen tips?

 

Hei, Lærlingen!

Jeg har ikke så god greie på dette (som du sikkert både har lest og forstått ;)) men med ditt strenge regime kan det hende kroppen har innstilt seg helt på sparebluss. Jeg tror det er svært viktig å få i seg nok fett,- kroppen trenger det for å løse opp vitaminer som ikke er vannløselige og som kroppen trenger. Med over 9 trimpoeng tror jeg 1500 er litt i minste laget. Samtidig skal man jo gå ned når inntaket er midre enn det man forbrenner. Kroppen er en sann gåte. Kanskje er du kommet til et vekttak der kroppen er motvillig til ytterligere nedgang. Jeg har et slikt tak på 64-65 kilo, så jeg setter målet mitt der (og dit er det fremdeles laaaangt, for å si det mildt..) Lykke til i alle fall, du har jo en sakte men sikker nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...