Gå til innhold

Evig slanker, blir evig slank i 2013


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Noen med?

 

Forsøkene har vært mange, det samme har målsettingene og trådene(flau).

Har startet på ny frisk etter ferier, høytider, helger i mange år, uten at det fører til noen ting. Det har aldri gått. Men nå SKAL 2013 bli mitt år. Jeg skal satse på min helse og min livsstil. Det vil gagne meg, min mann og mine to nydelige barn. Det skal være motivasjonen.

 

Jeg er lei av trange bukser og elendig fysisk form. Jeg er også lei av speilbildet mitt. Jeg vil se meg selv i speilet å like det jeg ser. Jeg vil pynte meg å føle meg bra. Det skal være slutt på et dårlig selvbilde. Jeg blir ingen god person av denne livsstilen jeg lever, og av misnøyet til egen kropp. Man kan ikke fortsette å ha det på denne måten.

Jeg vil være en blid og tilfreds person, som sprudler av energi og livsglede.

 

"Veien blir til mens man går" er det noe som heter. Og det skal jeg ha i bakhodet under denne prosessen. Det er vanskelig å stikke ut en vei fremover for en lenger periode. Men jeg har likevel satt opp noen delmål som jeg tror er mulig å nå.

 

Håper noen vil være med meg. En person med omtrent samme situasjon og målsetting? Som er interessert i å dele erfaring underveis, "snakke" her inne. Vi skal motivere hverandre. Er du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nueva,

 

Jeg er med videre! Har ligget med lungebetennelse en uke nå, derfor har det vært veldig stilt fra meg :(

 

 

Prøver å spise sunt selv om jeg er syk. På nyttår spiste jeg en stk bit sjokolade m marsipan. Idag har jeg spist en cookie, men det var mest for jeg måtte ha noe å fylle magen med når jeg skulle ta penicillin.

 

Egentlig skulle jeg til København i helgen, men det blir dessverre ikke noe av. Dårlig start på nyåret, men herfra kan d bare bli bedre!

 

Håper du fortsatt er motivert nueva vida, det er jeg! :)

 

Klem snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

JIPPI, Snegal! Begynte å bli redd jeg ble alene på den forrige tråden, det ble så stille :( Derfor tenkte jeg å lage en ny en i håp om at noen ville slenge seg på her! Hehe... Men da kom jo du, dnå ble jeg glad :) Vi fortsetter her da :)

 

Så kjipt med lungebetennelse :( Håper formen er på bedingen, og at du kommer deg!

 

Ja, jeg er motivert. Men fant ærlig talt ut å utsette den skikkelige pangstarten en uke. Så mandag er jeg i full gang. Sunn mat og mye trim :) Gleder meg, for jeg vil ikke fortsette å være i denne kroppen!

 

Sammen skal vi greie detteher :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God morgen :)

Knekkebrød smaker vel aldri bedre enn etter en høytid med mye mat. Mmm...:)

 

Sitter her på formiddagen, med syk jente i sofaen. Ble en rolig start på det nye året, vondt å være syk. Men det går over, bare vi tar det rolig noen dager.

Sitter her å leser målene mine. Er tilfreds med dem, men jeg ser at alle mål handler om vekt. Må jo si at i dette prosjektet er det også andre mål. Som f.eks å holde på en tråd i forumet. Være trofast mot tråden og den man samarbeider med her inne. Alt for mange ganger har jeg startet egen tråd, slengt emd på andres, for så å feige ut igjen. Det handler om å være ærlig, å tørre å by på seg selv i både med,- og motgang.

Andre målsettinger er treningen; komme igang med trening. Komme i bedre form. Finne balansen mellom kondisjon og styrke. Tørre å pushe meg enda litt hardere, få mer ut av treningsminuttene.

Målsettingene mine handler også om å ikke bli utolmodig. Ikke tenke at alt skal gjøres på 1 mnd. Ikke begynne for hardt, det har jeg prøvd, og det funker dårlig. Holde fokus der det også butter imot, og der det også kommer dårlige dager. Komme på rett spor igjen, ikke i morgen, ikke mandag, men med en gang.

 

Med dette ønsker jeg snegla en riktig god helg :) Og andre som evt titter innom! Du er flink, snegla, som ikke gir helt opp til tross for lungebetennelse. Da er det veldig lett å gå i "gi-f**n-fella". Det står det respekt av :)

 

Klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!

 

Våknet 12.30 jeg... Hostet mye i natt, kjæresten hadde visst ikke sovet så godt. Ser på det som revansje for hans snorking ;)

 

Gikk på en liiiiten tur med hundene hans, jeg var supersvett når jeg kom tilbake, måtte bare hive meg i dusjen. Formen er ikke helt på topp enda. Ligger på sofaen nå, og her blir jeg værende! :P

Hundene ligger også her og purker, hu ene bjeffet i søvne nettopp. Drømmer sikkert om hundehimmelen og en kjekk mann!

 

Jeg er i Oslo nå, reiser tilbake til det kalde og mørke nord på mandag. Kommer ikke til å begynne før tirsdag med veiing av mat og meg selv igjen.

 

Du får ikke lov å forlate denne tråden nueva vida! Vi skal holde sammen her, i tykt og tynt!

Mitt mål, foruten å gå ned i vekt, er å være flink til å oppdatere her inne (også om jeg er syk). Mye lettere å holde motivasjonen da.

 

God bedring til jenta di nueva vida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei.

Jeg slenger meg gjerne på. Har vært meldem her en stund, men har slitt med å holde motivasjonen. Joda, jeg har gått ned, men har også klart å gå opp igjen alle kiloene <_<

Nå har jeg fått nok! 2013 skal bli mitt år! Jeg skal ned til trivselsvekt, og bli der!

Pga. helseutfordringer kan jeg dessverre ikke trene noe særlig, så jeg må nå målet ved hjelp av sunn kost alene. Det blir tøft, men jeg har funnet ut at en mer aktiv deltakelse her inne kanskje vil hjelpe.

 

Håper jeg kan være med dere på veien videre. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

Likte tittelen på tråden, så her vil jeg gjerne hive meg med. :)/>

 

Gikk ned 20 kg med Grete Roede kurs i 2010, men nå er jeg visst på pluss 10 kg igjen. Muffinskanten som henger over buksa må rett og slett vekk igjen. Nekter å kjøpe større klær!

 

Grunnen til vektoppgangen er rett og slett for mye chips og sjokolade. Og for lite trim.

 

Veide i dag 71,8 kg, så første delmål er å komme under 70 kg. Og så er det vel 65kg som er grensen for normal BMI for meg. Hovedmålet er 60-62 kg. Kanskje innen august? Får ta det litt etter hvert.

 

Gikk en tur på 45 min på torsdag, og er enda støl, så formen kan bare bli bedre. Satser på jogging etterhvert, men det blir nok mest gange til å begynne med.

 

I kveld blir det dobbel null vanilje yoghurt og frukt til kveldskos. Ha en fin lørdag alle sammen. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flink du er til å komme deg ut på en liten trimtur uansett, snegla :) Flink!

Ja, vi skal holde ut detteher, sammen klarer vi det!

 

Velkomne miominmio og mummimamma82, hyggelig at dere vil være med. Moro å være flere som kan motivere og hjelpe hverandre på veien. Så flink som har tatt av 20 kilo mummimamma82, det er godt jobba. Surt at kiloen har kommet på igjen, men de skal av nå.

Sunn kost alene uten trim greier du, mio min mio. Synd at helsen er slik at du ikke får trent, men det sitter i hodet, så det er jeg sikker på at du greier uansett.

Sammen skal vi klare kampen mot disse evinnelige kiloene.

 

Trådnavnet ja..hehe.. Jeg er lei av å gå inn i mitt n'te år som slanker. Har tenkt slanking såååå utrolig lenge, uten å faktisk slanke meg. Hverdagen har vært preget av løse målsettinger, svevende drømmer og flotte ord uten handling. Det går ikke lenger.

 

Hjemme går jeg i store joggebukser, det er det eneste som er behagelig å ha på. Når jeg må ha på dongeri for å se ut som folk (hehe), føler jeg meg ubekvem. Får ikke buksene fort nok av igjen, liksom. Det er ingen god følelse.

 

Mummimamma82 skriver grunnen til at kiloene har kommet, det er vel noe vi alle vet, dersom vi tørr være ærlig.

Det er ikke moro å inndrømme det. Late dager med for lite energiforbruk og for mye sjokkis og chips gir feil balanse i regnskapet; mer inntak en bruk, det må bli feil. Nå er det mer forbruk enn inntak som gjelder, og med den leveregelen går vi en sunnere og slankere fremtid i møte, damer. For alltid :)

 

God lørdagskveld!!

 

Klem tildere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tittel! Jeg vil gjerne med!

 

Tenkte jeg skulle starte med veiedag på mandager. Jeg skal ikke med på kurs i første omgang. Prøver meg selv først - sammen med dere da... :)/>/>

 

Jeg er ganske flink til å holde trening igang, når jeg først er startet. Det vanskeligste blir nok å justere kosthold på en sånn måte at det blir familievennlig, siden verken mann eller barn er overvektige - og er veldig glade i pølser, pizza og annen nei-mat... :blink:/>/>

 

Gleder meg til å komme igang!

 

 

 

Vel, her er min plan for sommerkroppen 2013:

 

Startvekt 5.1.13:72,4 kg

DELMÅL 1, 4.feb: 70 kg

DELMÅL 2, 4.mars: 68 kg

DELMÅL 3, 1. april: 66 kg

DELMÅL 4, 6.mai: 64kg

DELMÅL 5, 3.juni: 62 kg

HOVEDMÅL, 1.juli: 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det er plass for meg også på tråden. Jeg har som dere prøvd å slanke meg flere ganger, men kommer liksom aldri helt i mål før vekta sprett opp igjen. Startet det nye året med ny rekord; toppvekt!!! Happy New Year..!!

Veide 72kg 02.jan, og med mine nesten 160 cm, sniker BMI'n seg mot fedme. Jeg har nesten ikke en bukse som går på lengre..og nekter å bruke peng på nye klær i større str.

 

Vet at det å gå ned i vekt ikke er en lett jobb, hvert et gram elsker kroppen min. Om det skyldes tidligere graviditet, genetisk eller bare meg er ikke lett å si, men ingen vits å prøve å finne unnskyldninger, det viktigste er at det er jeg som må ta jobben.. Det er som det er, gjort er gjort..på tide å se fremover :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superstolt av superstart på veien til evig slank..... :P

 

Startet dagen med en time zumba og styrke på treningssenteret, før havregrøt og kvalitetstid med familien.

 

Deretter juletrefest, med to store medbrakte appelsiner!!! Ingen kake på ho mor idag, nei! Går hardt ut i det nye året - det er nå det skal skje! Jeg blir glad av å tenke på hvor fantastisk det skal bli med en sommer uten å skjemmes over lite påkledd kropp.

 

Nå blir det legging av barn, og kanskje en halv time på sykkel foran skjermen.... Helt gira av motivasjon og egeninnsatsen foreløpig - så jeg får bare benytte meg av den. :D

 

Hvordan har det gått med dere idag, damer?

 

Hvordan får dere satt inn forumsignaturen med Lily-slim? Ser veldig motiverende ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Velkommen, damer :) Så hyggelig at flere vil være med! Dette skal bli moro :)

Ser ut som vi alle er gamle travere, med mislykkede forsøk:( Men det snur vi nå, jenter :)

 

Flink til å komme igang med treing, eli72, det er bra. Og appelsiner på juletrefest, you go girl!! Jeg er også opptatt av at dette skal være forenlig med familieliv og små barn. Men uten at de skal ned i vekt eller må passe seg, så er det bra med sunn mat. Men for all del, her vil både usunne kjøttkaker og pizza fortsatt bli en del av menyen. Jeg tenker at dette er noe jeg skal leve med, og da må jeg få pizza, taco innimellom, jeg vil forsyne meg med et lite kakestykke på bursdag o.l. Det skal være levelig, men det krever disiplin og fokus. Mental trening på høyt plan!

 

Xena77; merkelig hvor høyt disse grammene er elsket av kroppen. De sitter godt fast, men nå skal de bort :)

Du nevner bukser..yes da... trang, trang, for trang, aaalt for trang... Evig ekko i kleskapet :(

 

Jeg begynner for fult i morgen, og gleder meg :) Er motivert og klar for å ta opp denne kampen.

Målet for første uke er å komme igang med mat og trening. 2-3 treningsøkter og sunn mat. Mye vann, grønsaker og fiber. Litt lørdagsgodt!

 

I morgen begynner jeg med vanlig arbeidsdag, for så å fortsette med 3 timer møte etter jobb :( Hater det :( Men i morgenkveld når jeg er hjemme skal jeg melde inn vekt og rapportere litt om dagen!

 

Ha en fin mandag og ny uke, jenter:)

 

Gleder meg til å samarbeide med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen alle nye!!

 

En dag fravær, og masse nytt på tråden. Artig!

 

Jeg hangler fremdeles etter lungebetennelse. Må ta en uke til med sykemelding for å komme meg tror jeg. Gikk en liten tur idag, var jo helt svett og fæl når jeg kom hjem igjen.. Rett foran tven å se på ski, andre kan gjøre den jobben hehe :rolleyes:

 

Har vært ganske flink i matveien denne helgen, men har nok spist for lite. Merker faktisk at buksa er løsere nå enn hva den var før jeg fikk lungebetennelse for 1 uke siden. Kjøpte noen klær idag av en venninne som har masse hun skulle selge. Fikk det til en billig penge da, og det er slik som passer selv om man går ned 17 kg også. Har vært så sur siden jeg ikke fikk reist til kbh i helgen pga sykdom, shopping hjelper jo mot ALT :P

 

Jeg bor jo i nord, men er i Oslo akkurat nå. Er vegetarianer (pescetarianer, spiser fisk), deilig å se grønnsaksutvalget igjen. Og spise kveite! Er heldig hvis man finner en avokado der jeg bor. No shit.

 

Jeg hangler som sagt fremdeles, men titter innom her å heier på dere andre foreløpig :)

 

Klem fra snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj,oj.. så flink du er å trene Eli72 :)/>/>

Skulle ønske jeg var like flink, men sannheten er at jeg har faktisk ikke greid å få startet opp med trening enda <_</>/>

Vi holder på med å pusse opp hus, føler at all fritid går med på å male, organisere eller annet husarbeid. Men, jeg må lære meg å prioritere trening, har som mål å trene 3 ganger i uka. Skjerpings! Bra jeg kan lese om dere som er så flink, kan jo ikke være noe dårligere jeg..hihi ;)/>/>

 

Ja, er så enig i det dere sier om å balansere vårt mål med familie og barn, man må kunne unne seg både litt pizza og annet godt. Intet annet vil holde i det lange løp, livsstil endring og ikke bare et kortsiktig mål :)/>

Men, i forholdt til dere har jeg faktisk et barn som er overvektig og slit med vekta. Vi har allerede gått til jevnlig kontroll og veiledning hos helsesøster og ernæringsfysiolog i snart 2 år. Er ikke det at han er veldig overvektig, men det er vårt ansvar som foreldre å passe på at han (og vi) får den veiledning som er nødvendig for å forhindre at det glir helt ut. Ønsker ikke mitt barn å måtte oppleve å bli kraftig overvektig, derfor er denne livsstil endringen like så viktig for han som for min egen del.

Jeg hadde faktisk en artig opplevelse i går (lørdagskvelden), potetgullet og smågodt var satt frem (unnet meg litt jeg også ), og så kom jeg med oppskjert grønnsaker og dipp (av lettrømme). Uten at jeg sa noe valgte han mer grønnsakene enn godteriet, så enkelt og godt kan det gjøres :D/>

 

 

Er spent på vekta i morgen da..har vært flink med maten, og siden det er første uke, håper jeg på positivt resultat..tvi-tvi til dere andre som har veiedag på mandager også :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

God kveld! Her gikk dagen så som så. Ble bare tre måltid i dag (stod opp seint), og så hadde vi pizza til middag, og da spiste jeg såklart alt for mye.

Forsøkte å rette litt på det i kveld med å gå en tur på 50 min, så noen av kaloriene forsvant igjen.

 

Så sånn er det. Ny uke, nye muligheter. :)

Utfordringene denne uken blir kake hos svigermor på tirsdag, og så skal vi ha barneselskap og familieselskap på lørdag. Det værste er da alle kakerestene vi blir sittende igjen med..vanskelig å la være å spise opp de ja.

 

Jeg skal veie meg på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Du er flink, snegla, til tross for dårlig form. Hørtes lurt ut å ta en rolig uke. Viktig at kroppen får tid til å komme seg! Fortsatt god bedring :)

 

Endringene vi gjør er ekstra viktig når vi har barn, zena77. Selvfølgelig ekstra viktig dersom man har et barn som også har litt ekstra. Men jeg tenker ellers også; vi er veldig sunne med barna vår, og er strenge på godis og andre usunnheter til dem. Men når de er i seng slippes alle hemninger og moralske grenser opp. Og jeg vet ikke helt hvor sunt det er for barna, og våkne neste morgen og finne godissøppel i søppelbøtta? Er det riktige signal å sende? Nei, det er jo absolutt ikke det. Denne dommeltmoralen er det nå slutt på. Vil at de skal vokse opp i et sunt hjem, men også vokse opp med sunne hodninger som de skal ta med seg inn i sitt voksne liv. Og da er det ikke sunt å ha mamma og pappa som smugspiser, vi lurer dem nemlig ikke!! Samtidig som det skal leves sunt, er det også sunt at de lærer at i ferier er det lov med litt ekstra, vi kan kose oss innimellom og alt er lov med måte!

 

Mummimamma82; riktig tenkt og riktig gjennmført! Å spe på med en ekstra trimtur etter utskeielser er knallbra! Godt jobba :) Lykke til på barnebursdag, og husk, litt er lov. Men ta ikke mange kakestykker, og la de for all del ikke være store ;)

 

Så til meg da; i dag er dagen for endringen som er for resten av mitt liv. Nå skal kroppen bli slankere og dame bli mer fornyd! Har i dag sprengt alle tidligere målinger på vekta; gratulerer til meg for det :wacko:

Den visste i dag 94,8... Har gått opp enda en kilo siden forrige mandag. Men vi gråter ikke over spilt melk her inne, selv hvor fristende det er å felle en tåre og rase over egne dumheter! Hjelper så lite!

Bretter opp ermene og gjør meg klar!

 

Ha en flott mandag folkens!

Dagen min er dessverre i overkant fullplanlagt (hater å ha sånn løpe-til-og-fra-dag). Så har ingen store ambisjoner om trening i dag, vet ikke om det går inn i timeplanen. Og heller ikke om energien tilsier det, etter mange timer på jobb, når dagen endelig er over kl 19.30. Ser det an, jeg :)

Uansett, ha en fin dag!!

 

KLAR - FERDIG - G Å Å Å Å Å Å

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er suuuperstøl etter treningsoppstart i går. Digg! Var på vekta i dag tidlig, og den viste 70,4 - så det var jo rett og slett utrolig motiverende!!! Så var jeg igang. Fantastisk at du orker trim når du er syk, Snegla. god bedring!

 

Vi har også noen barneselskap og kake-events forestående - og restene etter julen havna i søplebøtta. Jeg må være superstriks i starten, og heller slippe opp litt etterhvert hvis jeg skal klare det. Jeg vet at dersom jeg skal klare å gjennomføre prosjekt sommerkropp helt ut, så må jeg være motivert. Jeg vet også av et utall tidligere forsøk at motivasjonen daler hvis jeg ikke ser resultater. Må derfor kaste unna, og ta kontrollen ved f.eks ikke spise kake i det hele tatt - selv om det blir servert. Jeg vil også prøve å følge eksempelet ditt Mummimamma, med ekstra trim etter utskeielser. Jeg vet jo at de kommer - bare ikke ennå - mens motivasjonen er på topp.

 

Kjenner godt igjen eksempelet ditt, Nueva vida, med fråtsefest etter leggetid! Huff, ja - det er det slutt på. Nå vil jeg ha mat som gir meg energi og overskudd til å trene, sove og spise riktig.

 

Vi pusser også opp hus, Xena 77, og fordelingen er særs skjev. Han pusser opp hus - og jeg pusser opp kropp.... Vel, sånn må det være i en periode, inntil jeg har fått styr på vekta - så skal jeg nok bidra mer i heimen. Det kommer familien til gode at jeg går ned i vekt, ved å ha mer overskudd og være en generelt gladere mamma og kjæreste! Kan nesten ikke vente.... I kveld venter ny zumbatime og en halv time styrke.

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Kan jeg få være med?

 

Har lest gjennom tråden, og synes dette høres motiverende ut. Har vært med på andre tråder før, men de har liksom dødd litt hen. Sånt som skjer, tenker jeg.

 

Litt om meg:

 

Jeg fikk mitt første barn i april i fjor. Det var stor glede og lykke - men jeg hadde også klart å ese ut til hele 93 kg i løpet av svangerskapet. Se det for dere, når jeg ikke er mer enn 1,58 m høy...

 

Heldigvis elsker gutten min å bli ammet, så han spiste opp litt av de kiloene - helt til jeg gjorde den feilen at jeg tenkte jeg kunne spise hva som helst, og hvor mye jeg ville av hva som helst, for det ble jo ammet vekk likevel.... dermed snudde vekta seg oppover igjen en gang i løpet av sommeren i fjor.

 

Så meldte jeg meg inn i vektklubben i oktober. Da hadde jeg kjempet meg ned til 78,8 kg, men det hadde stått stille i et par måneder. Jeg ville ha litt drahjelp.

 

Vektklubben var overraskende bra! Og jeg ble utrolig motivert av å følge og delta på tråder. Jeg tok av og var nede i 74,2 kg til november. Hurra, tenkte jeg, dette går veien! Jeg vet av tidligere erfaringer at trivselsvekta er 62-65 kg, så jeg begynte faktisk å se målet!

 

...så skulle vi pusse opp badet, og dermed ble det nødvendig å bo hos foreldrene mine i en periode. Det ble en lang periode, hele november, for vi pusset opp selv, og da gjøres det gjerne litt nå og da, når man har tid... Hos foreldrene mine var det sauser på middagen, smør og olje ble gjerne brukt, og det florerte med godsaker til kveldskos og lørdagsfilmen og i det hele tatt...

 

Da vi kom oss hjem igjen til oss selv, hadde jeg kommet opp i 76 kg. Det var mildt sagt demotiverende, og ikke klarte jeg å snu trenden heller, siden jula sto for tur.

 

I dag har jeg våget å gå på vekta igjen - og jeg er oppe i 77,8 kg. Alt det harde arbeidet i oktober, resulterte altså bare i ÉN KILO ned når man regner sammen, og det er trist, synes jeg. Jeg hadde jo egentlig som mål å være under 70 nå...

 

Men jeg har bestemt meg for å ikke sutre for mye! Jeg skal ta tak i vekta igjen IDAG! Jeg er et bedre menneske når jeg er fornøyd med kroppen min, og jeg trenger ikke å se perfekt ut for å være fornøyd. Jeg trenger bare å passe inn i klærne mine og føle meg tiltrekkende for mannen min. Han har ikke noe imot kurver, så jeg trenger ikke å slanke meg ned til å bli en kleshenger ;-)

 

Der har dere historien MIN, folkens. Er altså på 77,8 kg nå - men vil ned til 65 kg til sommeren. Da skal jeg ha bryllupsfest i Guatemala, og da vil jeg gjerne se sunn og sprek ut :-)

 

Jeg startet med trening i går - hard treningstime på senteret. Og jeg er i utrolig dårlig form! Magen har jeg nesten ikke kontakt med, der har jeg vært for lat etter graviditeten. Men nå skal alt bli bedre! Og spesielt hvis jeg kan få være med her, og vi kan heie på hverandre!!!

 

Heia oss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ønsker også å være med - har ikke erfaring i å skrive i forum :)/>

Har vært kjent med GreteRoede siden 2004, kom til Norge i 2003. Har gått fint ned i vekt, men så opp igjen når helsen ikke tillått så mye trening og småspising sniket seg inn...

Jeg har nå gått med krykker i ett år og vekten har holdt seg forholdsvis stabilt lenge. Men fra desember krypet det oppover og jeg bestemte meg at jeg må motarbeide dette etter vi er kommet tilbake fra familiebesøk den 4.1. - da viste vekta 63, 5.

Det hadde vært interessant å høre fra Mio min mio hvordan det går med deg.

Jeg bruker trimsykkel og litt styrketrening - det blir nok mye mer vanskelig å komme ned i vekt uten særlig trim. Håper på å kunne øke aktiviteten om 1-2 måneder.

Trivselsvekten er 55 kg.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :)/>

 

Må si jeg kjente meg så alt for godt igjen i det du skrev nueva vida om smugspisingen etter barna var kommer i seng.. fikk virkelig passet påskrevet der! Var egentlig greit å lese om det, fikk meg en tankevekker..Vi er rollemodeller for våre barn og legg til rette så godt vi kan, og så snart de snur ryggen til gjør vi selv det motsatte..ingen logikk i det, nei. Det var et godt poeng, tar med meg den videre!

 

Eli72: "mann pusser opp hus, og du pusser opp kropp!!" hahahaha :lol:/> Den var god! Skulle ønske det var litt slik her også, men er såpass kaos enda at tror at en del av min fritid må bare gå til oppussing enda ;)/> kommer sterkere tilbake.

 

Jeg gleder meg mest av alt til å virkelig kunne gli (faktisk "gli") inn i klærne igjen, istedet for at jeg skal gå rundt og håpe at knappen holder..tragikomisk! Og ose av selvtillit, jeg har vært tynn en gang og vet at inni meg er det en tynn kropp som bare skiker etter å få komme ut, velkommen skal du være ;D

 

Dagens gladmelding: 69,8 folkens!!!!!!!!!!!! Det er 2,2 kg :D :D/> :D/>

Har lyst til å juble høyt og glede meg stort...Men, prøver å bremse den overveldende gleden litt og være litt realist. Dette er kun føste uken, mye vesketap mm.. Passe på at jeg ikke har for store forhåpninger for neste mandag slik at jeg greier å holde meg i skinnet... MEN, alikevel: JIPPI!!!

 

Artig at vi er så mange, alle med egne hverdagssysler, treningsopplegg og livssituasjon..Men, alle med et felles mål: finne den slanke kroppen i oss selv som skriker etter å komme frem i dagens lys.. Dette skal vi greie, jeg har troa, stå på :D/>

 

Male et tak jeg nå, før jeg skal tørke støvet av rockeringen og lage noen blåmerker rundt livet ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mummimamma82

God kveld!

 

En god dag i dag. Ingen fristelser + trimtur på 45 min i kveld. Klarte å jogge deler av turen i dag, men det var tungt. Blir heldigvis lettere for hver tur.

 

Xena77: For en knallstart! Kjempegøy å se nye tall på vekta. :)

 

Ormy: velkommen!

 

Frøken Klee: godt du ikke har mistet motet. Ikke gøy å gå ned de samme kiloene på nytt, men sånn er det bare. Har samme jobben å gjøre selv. Denne gangen skal vi klare det. :)

 

Eli72: fint at vekta er snill med deg. Godt jobba. :)

 

Nueva vida: skjønner godt du er sliten etter å vært hjemmefra helt til kl 19.30. Ta et steg om gangen, vi trenger ikke å trimme hver dag for å gå ned. Vi har mange uker foran oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei jenter!

Det har gått litt bedre med meg på matfronten siste halvdel av uke enn det gjorde i begynnelsen. Jeg har klart å motstå både rester av helgegodiset til ungene, pepperkakehus knusing og sjokoladekake på jobb :D

Jeg har ikke hatt noen fysiske utskjeielser denne uka, men skal prøve og gå litt dersom glatta gir seg litt.

 

Har veiedag i morgen, og er veldig spent... <_<

 

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da var min første dag av min livsstilsendring over, og dag nr 2 er i gang. Dagen i går var veldig bra på matfronten. Spiste bare sunn mat :) Men ble ingen trening, ikke å forvente heller med lang dag. Kjenner jeg er sliten i dag, men nå er det et par fridager :) Digg!!!! Skal ha en treningsøkt på stuegulvet nå etterpå. Spennende sjekke formen....

 

"Pusser opp kropp" haha.. :lol::D Godt sagt, Eli77, jeg er med!!

 

Velkommen tl dere nye. Hyggelig at flere vil være med. Og vi er jo i samme båt alle sammen. Samme drømmer og samme utfordringer.

 

Gratulerer med flott nedgang, xena!! Så gøy :)

 

Mio min mio; du står imot fristelser :) Så bra!!!! Flinke jenta :)

 

Nå skal sofaen få litt pleie..hehe.. Så skal dagen igang! Julekakerester skal i søpla og jeg skal ha en trimøkt på stuegolvet!

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Xena!!! Nyt den fantastiske starten alt du kan! Vi får ta med oss oppstartskicket til "the rainy days".

 

Det høres ut som om vi er fantastisk flinke jenter alle sammen, som motstår fristelser, legger inn treningsøkter og rapporterer til hverandre. Det er dette som er oppskriften, er det ikke det da?!

 

Jeg har tenkt meg å legge inn en gulrot eller to underveis i løpet, sånn at jeg har noe å se frem til. Prøver å legge dem inn litt utpå, når det begynner å bli tøft, og fristelsene står i kø. Er megaglad i shopping, og tenkte at dersom jeg klarer fornuftig nedgang i løpet av 8 uker - uten å gå på kurs - så får jeg hele kursavgiften å shoppe for. Kanskje i KBH...

 

Blir spennende å høre hvordan det har gått med veiedagene deres, jenter! Lykke til!

 

I kveld venter 2 timers salsakurs :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Da var vekta "tråkka på" og den viste en nedgang på 0,8 kg :D

Jeg må si meg ganske fornøyd med det, og er godt motivert for uke 2 av oppussingen. "Pusse opp kroppen" synes jeg er en veldig god beskrivelse.

 

Jeg liker også veldig godt overskriften på tråde, og lengter virkelig etter en sommer som slank. Fant fram noen blider fra de siste sommerne og grøsser når jeg ser de. Jeg har så utrolig lyst til ikke å grue meg til å gå på stranda <_< Det har jeg gjort i alt for mange år nå. Ungene har også blitt så store nå at jeg ikke lenger kan bortforklare vekta med graviditet. ;) Drømmen min er også å føle meg vel i en søt sommerkjole som ikke ser ut som et blomstrete telt.

 

I hodet mitt har jeg nå lagret et bilde av en tynnere meg, og det er dette bilde jeg skal se i speilet denne sommeren.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...