Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo igjen, alle sammen!

 

Så flott at vi blir mange koselige jenter her inne, med ganske så like mål!

 

I dag har jeg vært på Elixia og hatt min aller første PT-time (personlig trenter)noen gang. Julegave (som jeg ønsket meg!) fra min kjære.

Har fri fra jobb på mandager etter nyttår, så det gir meg mulighet til å faktisk få gjennomført treningen.

Timen var beinhard. Som PTn min så riktig sa: "Du har god teknikk, men mangler styrke og balanse." Hun har helt rett. Har dere sett "Biggest loser" fra USA på tv noen gang? Jeg har sett litt og følte meg akkurat som deltakerne på første treningen. Mot slutten ble jeg kvalm og måtte be om å få legge meg ned litt!!!

Veldig motiverende å oppdage hvor elendig formen faktisk er - dette må jeg bare jobbe med framover.

 

Maten går så som så. Min kjære kom hjem fra London i går, med Tax-Free godis i kofferten. Dermed sirkler jeg rundt kjøkkenskapene som en løve på jakt! Så lenge jeg ikke åpner en pose går det greit, men åpner jeg først posen så har jeg en lei tendens til å glefse i meg alt for mye.

 

Nu vel. Det var en liten oppdatering fra denne kanten. Ønsker dere alle en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Muligheter for at jeg også kan slenge meg på? Har gått opp mange kg de siste månedene, skjønte det ikke før buksene "brått" var for trange :-/ Er 164 cm høy, og tror jeg ligger på nesten 75 nå (må veie meg ordentlig). Mål er vel 64 kg. :)/>

 

Hei!

Jeg bare lurer på hvordan du har fått til en sånn fin nedtelling med frosk på siden din?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er helgen over. Ble en rolig og koselig familiehelg her hjemme. Var litt ute og akte og gikk litt på ski med mine søte små. De er jo 2,5 og 4,5 så ble ikke store skigåinga ;)

 

Men jeg har vært flink med maten. Har spist litt dessert i helgen, men det er lavkarbo og lite kalorier. Jeg sliter veldig med å få nok kalorier.... Så det ender med at jeg spiser litt for mye på kvelden for å komme meg over 1000 i alle fall :P

Ellers har jeg vært litt vel sløv med trening denne uken, ble bare 2 økter gitt.

 

Tror jeg må kutte ut litt av det aller magreste slik at jeg klarer å hente de kaloriene jeg skal ha :P

 

Jeg har forøvrig veiedag på tirsdagskveld. Så det blir spennende å se på kurskveld 2 i morgen åssen det har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Hei!

Jeg har fulgt litt med denne tråden, og vil gjerne være med :) Er ny i Grete Roede verden, men jeg synes det er godt å ha noen å gjøre dette sammen med og diskutere med underveis! Har startet på roede standard kurs over nettet, første dag i går (puh..)

Fikk mitt tredje barn i desember, og nå har jeg virkelig "mistet" meg selv og kroppen min. Ønsker å komme dit igjen der jeg føler meg vel i meg selv, og der selvtilliten er litt høyere enn nå :) Ammer dessverre ikke den lille lengre.

Jeg er 178 cm og veier 91 kg. Ønsker å komme ned på ca 75 kg, da jeg tror dette er en fin vekt for meg, altså 16 kg.

Jeg synes også det er vanskelig å få full kostholdscore, og tror ikke jeg blir å bry meg noe særlig med de poengene, men det er jo litt motiverende å få mest mulig poeng. Slet i går med å komme opp i nok kalorier, og jeg ble overrasket da jeg emda hadde 500 kalorier "til gode" da det ble kveld. Men i dag har jeg spist litt mer til frokost, og må sikkert putte inn et ekstra mellommåltid en plass. ikke så enkelt dette her.. Det vanskeligste synes jeg er middagen og beregne kalorier når jeg lager mat der jeg putter mye forskjellig oppi (?) hvordan gjør dere det?

 

Ha en kjempefin dag!

 

Har forresten veiedag tirsdager, så here we go:

15.01.13: 91 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne ha en sånn fin "ticker" nederst på siden. Noen som kan hjelpe meg?

 

Marlena

 

Denne oppskriften fant jeg på en eller annen tråd, en annen bruker som har laget den, og det funket for meg! Håper du får det til! Jeg plundret litt, men så gikk det :D

 

 

----------------

Gå inn her:

 

http://www.tickerfactory.com

 

Velg Weight Loss

 

Følg trinnene

 

Du skal til slutt få opp noen bokser med koder inni.

Den øverste boksen har overskrift bbCode

Inni der skal du merke teksten, høyreklikke på den og kopiere.

 

Mens du står inne på denne siden får du opp følgende tekst etterfulgt av en link:

"IMPORTANT: To update your ticker, click on it or bookmark this web address:"

Trykk deg inn på linken og legg siden til i favoritter. Så går du inn på denne siden når du skal oppdatere tickeren. Du trenger da ikke gjøre noe på GR-sidene. Det oppdateres automatisk der.

 

For å legge inn på signaturen i GR:

Gå inn på din profil og velg rediger min profil. Velg endre signatur i boksen til venstre. Høyreklikk og lim inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at vi blir fler og fler. Dette skal vi greie - alle som en!

 

Jeg har også slitt litt med å komme opp i nok kalorier. Rart at det skal være så vanskelig når grunnen for at man har lagt på seg er akkurat det motsatte problemet... Nå har jeg gått til innkjøp av avokado som pålegg, for å få i meg sunt fett og kalorier på en gang. Gikk ned 1,1 kilo denne uken og det er helt på grensen til det som er akseptabelt. Får begynne å spise litt mer :)

 

Helga har gått veldig bra, men den har ikke vært så veldig utfordrende denne gangen. Stille og rolig. Blir en del bursdager og festligheter de kommende ukene, så da får vi se hvordan det går.

 

Noen andre som har veid seg enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Så flinke dere er!! Heier på dere jeg :lol: !! Jeg klarte 5 i score i dag.. og i dag mangler jeg "bare" 300 kalorier ;) godt tips å kjøpe advocado, det skal jeg også gjøre. Flere gode tips til pålegg? har lettost m kylling, cottage cheese, lett syltetøy, skinke, agurk, paprika, lettost fra synnøve finden akkurat nå i kjøleskapet :)

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! Heier på dere jeg :lol:/> !! Jeg klarte 5 i score i dag.. og i dag mangler jeg "bare" 300 kalorier ;)/> godt tips å kjøpe advocado, det skal jeg også gjøre. Flere gode tips til pålegg? har lettost m kylling, cottage cheese, lett syltetøy, skinke, agurk, paprika, lettost fra synnøve finden akkurat nå i kjøleskapet :)/>

 

Stå på videre!

 

Mitt yndlingspålegg om dagen er kyllingfilet med ungarsk paprika, kjempegod med litt vita lettmajones under og agurk på topp.

Tomatost, makrell i tomat, leverpostei, rødbeter... Noe jeg kom på i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei!

Takk for at jeg får være med :) Dette med denne frosken er jeg ikke helt sikker på, hehe. Var ei venninne som tvang på meg profil her i fjor sommer for det var visst "sååååå braaaa". Hun ordnet frosk og alt :) Jeg styrte litt rundt her, men så datt jeg ut. Tenkte jeg skulle prøve meg litt på ny nå.

 

Jeg blir litt svimmel av å telle mye kalorier, men prøver å ta det litt sånn ca i hodet foreløpig, samt komme i gang med treninga. Fikk trent spinning + styrke på mandag og i går, men i dag forsov jeg meg. Regner ikke med den helt ville nedgangen i første omgang, må bruke litt tid på å omstille meg, tror jeg. Men dere virker veldig flinke, altså! :) Tror jeg kommer til å få mange tips & råd her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann, jeg vil også være med om jeg får lov, jeg er 29, veier 70,7 og er 1,62 høy, håper jeg kan klare å gå ned 10 kg til 28 mars , det er bursdagen til moren min og jeg vil overraske henne, hun bor i trondheim og jeg i vestfold.

 

jeg er for tiden arbeidsledig så jeg sov lenge i dag, så frokosten blir nå snart også rakk jeg ikke treningen, men samme trening er i kveld og så skal dra dit med ei venninne:)

 

jeg veide faktisk 98 kg for 3 år siden, og var nede i 67 i mai, men gått opp 3 kg, huff.

 

dere er jo superflinke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen og velkommen til nyvår2013 og engeljenta- så gøy at vi er en stor fin gjeng :)

 

I dag har jeg vært på kurs! Ble først veldig skuffet da jeg veide meg her hjemme, ned 400 g. På kursledervekta var det en hel kilo- så da sier jeg meg fornøyd!

Målet for kommende uke er ned 1 kilo til <_< Her er det bare å klemme til!

 

Utfordringer for meg denne uka er (nok en ) fest på lørdag, samt to nattevakter.

Men det er bare å henge i stroppen- jeg skal i mål til sommeren !!!!!!

 

Ha en flott uke alle sammen!

 

**************************

 

09.01: 89,2

16.01 88,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Ungene hadde så lyst på pannekaker i dag, så da ble det pannekaker :) jeg prøvde å spise litt mindre enn normalt og kutte ut bacon - men alt var visst nei mat da jeg skulle registrere.. Huff da :blink: da blir det ut på tur i kveld :)

Stå på Marlena, noen uker er det litt ned, andre uker mye ;) det viktigste er jo at det går nedover! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har vektnedgang så bør vi vel være fornøyd, og 1 kilo er jo kjempebra det da Marlena ;)

 

Jeg jobber skift jeg også, så at det er vanskeligere å få til å slanke seg når man ikke har 8-16 jobb er sikkert. Men man må "bare" legge opp dagen sin litt annerledes når man skal være sent oppe... Lettere sagt enn gjort ja, men vi får bare gjøre vårt beste :rolleyes:

 

Morro å se at vi har blitt såpass mange her inne da. Flere jo bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etter3småtroll

1 kg er jo fantastisk Marlena!!! Begynner å gråte på fradrag om jeg klarer å matche det!

Jeg føler at jeg har lagt på meg :angry: Har aldri spist mer....

Ellers har jeg klart 10 i kostholdsscore i dag :D Ikke noe særlig stolt :P

Et lite godistips; Eplebåter med veniljekesam som dip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Marlena - 1 kg er kjempebra på en uke :) Akkurat i innenfor anbefalt nedgang :) Vær stolt!

 

I dag blir det nærmere 12 timer på jobb, men så skal jeg avslutte dagen med kondisjon- og styrke på treningsstudioet mitt. Gleder meg nå, men motivasjonen går vel nedover etter hvert som jeg blir sliten i løpet av dagen :P

 

Ha en fin dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter! Jada, jeg er veldig fornøyd med minus 1 kilo. Men det var hos kursleder litt utpå dagen, etter en liten frokost. Jeg stoler mer på min badevekt på morgenen, uten klær og før mat. Og der var det ned kun 400 g. But by all means; ned er ned !! :rolleyes:

 

Jeg er en sucker for å sett meg vektmål, og her er mitt første:

* jeg skal se 86-tallet innen 1.2. Det vil si ned hele 1,9 kilo ut januar- men hey- det kan gå det...??? B)

 

Har dere noen spenstige ( eller litt mindre spenstige ) vektmål innen visse datoer?

 

Klem fra Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Kanskje litt urealistisk men jeg håpe rpå 8 kg innen 1 mars, men får se hvor fort kiloene løsner, mulig jeg skal prøve å ned 15 kg og det skal jeg klare innen siste helga i mai for da er det 10 års jubileum på folkehøgskolen:)

 

du er kjempe flink marlena:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Jeg har et mål om å veie 88 kg 1 feb, dvs 3 kilo.. håper det går :) synes jeg spiser så mye, er det normalt? spiser mye og klarer knapt å nå opp til antall kalorier jeg skal spise (1600) men det blir spennende å se. er jo så lenge til veiedag (tirsdag..) :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...