Gå til innhold

Ned 13 kilo!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Så flink du er til å trene, .koriander! Med så mye trening skulle det bare mangle at du spiser litt mer. Heier på deg i helgen og håper du kommer godt ut av det til veiedag. Hvis du er forsiktig med sausene er det lettere å gjøre en hoderegning på de resterende kaloriene.

 

 

Jeg har et svakt punkt. Lilla påskeegg - og nå er de kommet i butikken. Så de i matbutikken forrige lørdag og kjente at salivaproduksjonen eksploderte. Manøvrerte hurtig forbi og følte meg stolt på ordentlig. Men hva tror du samboeren glad og fornøyd viste at han hadde handla i går kveld? Jo, selvfølgelig var det lilla påskeegg. Hjeeeelp! Nå har jeg en engelpåskekylling på den ene skulderen og en djevelpåskekylling på den andre skulderen, og jeg tror faktisk begge råder meg til å spise de opp så fort som mulig...(den siste med litt mer kakemonsterstemme enn den andre: spis dem, spis dem - jaaa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Hehe, høres ut som du er ganske fortapt når begge englene vil du skal ta den. Hva med å dele ett egg i to og sørge for at du nyter hver halvdel leeeenge? På den flotte nedgangen du har hatt, så har du nå fortjent det. Selv tenker jeg bare på stranden til sommeren hver gang en fristelse dukker opp.

 

For egen del er jeg frisk igjen, finally. Har holdt meg unna alt usunt også denne uken og trent bra. Min store utfordring har vært å få i meg nok, har klart å karre meg opp i 1700-1900 kalorier til slutt. Tror kroppen ennå ikke er helt i lage etter influensaen og at det nok er grunnen til at det har vært slik. Føler meg stappet og oppblåst, men har ikke rørt noooe fymat.

 

Forventer shitty resultater på søndag. Virker som vekten bare går oppover etter sykdom.

 

 

Så flink du er til å trene, .koriander! Med så mye trening skulle det bare mangle at du spiser litt mer. Heier på deg i helgen og håper du kommer godt ut av det til veiedag. Hvis du er forsiktig med sausene er det lettere å gjøre en hoderegning på de resterende kaloriene.

 

 

Jeg har et svakt punkt. Lilla påskeegg - og nå er de kommet i butikken. Så de i matbutikken forrige lørdag og kjente at salivaproduksjonen eksploderte. Manøvrerte hurtig forbi og følte meg stolt på ordentlig. Men hva tror du samboeren glad og fornøyd viste at han hadde handla i går kveld? Jo, selvfølgelig var det lilla påskeegg. Hjeeeelp! Nå har jeg en engelpåskekylling på den ene skulderen og en djevelpåskekylling på den andre skulderen, og jeg tror faktisk begge råder meg til å spise de opp så fort som mulig...(den siste med litt mer kakemonsterstemme enn den andre: spis dem, spis dem - jaaa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er nok fortapt. Derfor tar jeg med glede tipset ditt til meg: jeg fortjener det :)...også skal jeg tenke litt på stranda når det gjelder andre fristelser :)

 

Kipt at du tror du får shitty resultater på søndag, Mitch. Det kan være utrolig demotiverende. Det er da man du må ta til deg at du har vært superflink i matveien og at du vil gå ned bare du fortsetter slik. Ønsker deg lykke til - det fortjener du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Da var det veiedag og det gikk som antatt - dårlig vektmessig.. Forrige uke var det 87,7 kg og nå var det 88,2 kg. Altså opp 0,5 kg. Samtidig er jeg fortsatt på - 0,8 kg fra startvekten på 89 kg for to uker siden. Det gledelige er cm som nok en gang gikk betydelig ned. Totalt fra 543 cm til 536 cm - altså 7 cm.

 

Jeg ser disse resultatene i sammenheng med at forrige ukes måling var midt i sykdom og sannsynligvis har vært litt lavere enn hva som er reelt når kroppen var tilbake i normal drift igjen. Samtidig har jeg trent bra, både styrke og kondisjon og muskler veier mer enn fett. Jeg har jo fått en bra endring på cm og endring kroppsfasong. Jeg har holdt meg unna alt av sjokolade, chips, brus, smågodt og alkohol.

 

Jeg velger alt i alt å se positivt på dette, endringen i cm som er kommet, at jeg ikke har noe sug etter søtsaker - og så satser jeg på at vektnedgangen kommer for fullt neste uke igjen! :)/>

 

Nå skal det BRENNES kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Fornøyd med starten på ny uke - 1,5 timer powerwalk uten et eneste hvileskjær der jeg gikk hva remmer og tøy kunne holde. Mye oppover. Svettet diesel! :P/>/> måtte fettet brenne!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyvår2013

Hei folkens :)

Er en stund siden jeg skrev inn her, men det er fordi hele familien har hatt en skikkelig omgang med influensa.. Endte med at jeg og min lille datter på to mnd ble lagt inn på sykehuset grunnet RS virus.. Og her ligger vi ennå :( så hele roede opplegget er satt litt på vent. Men jeg håper å komme sterkt tilbake.

Stå på videre! Jeg følger med dere og synes dere er utrolig flinke!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)/>

Er en stund siden jeg skrev inn her, men det er fordi hele familien har hatt en skikkelig omgang med influensa.. Endte med at jeg og min lille datter på to mnd ble lagt inn på sykehuset grunnet RS virus.. Og her ligger vi ennå :(/> så hele roede opplegget er satt litt på vent. Men jeg håper å komme sterkt tilbake.

Stå på videre! Jeg følger med dere og synes dere er utrolig flinke!

Klem

 

Fytti, det høres ikke bra ut. Masse god bedring til både deg og datteren din. Velkommen tilbake når blir frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis namnam! Er imponert ... 0,9 nye kg. Er du veldig nøye med å spise nok?

 

Jeg skal følge meny 1 som tilsier 1300 kalorier. Jeg går aldri under 1200 kcal og aldri mer enn 1800 kcal. Stort sett så ligger jeg vel rundt der jeg skal være, men er ikke veldig nøye med registrering. Når jeg må registrere hele tiden så fører det gjerne til at jeg unnlater å spise matvaren fordi det er så ork! - og sånn vil jeg jo ikke ha det :) Stort sett så vet jeg jo sånn ca hva en matvare inneholder av kalorier, men sauser og slikt forsyner jeg meg forsiktig av uten å registrere. Så lenge jeg klarer å gå ned 0,5- 1 kg i uken er jeg veldig fornøyd og da tenker jeg at det ikke er noe poeng i å gjøre det på en annen måte? Kommer sikkert til å stå stille eller gå opp en gang snart også, det er bare naturlig at kroppen stabiliserer seg litt underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen- jeg er tilbake! Har hatt influensa, og i helga har jeg vært på hyttetur i Trysil med gode venner. Dere kan jo selv tenke dere hvordan matinntaket ble.... :blink:

 

Med angst besteg jeg badevekten i dag tidlig, og ble positivt overraska. Opp 600 gram. OK- det er ikke bra. Men jeg fryktet mye mer.

Nå er det bare å koste på!

 

Registrerer at det er masse flinke folk her, grattis! :D

 

Marlena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Helt enig med deg namnam. Jeg bruker egentlig bare registreringen til å lære om kaloriinnhold i ulik mat jeg nå. Dette kan jeg gjøre fordi jeg helt istarten planla iherdig og fant ut ca hvor mye og hvor ofte det skal spises. Fordelingen av karbohydrater, fett og proteiner er jeg også innom og titter på iblant når jeg er usikker.

 

Jeg skal ha meny 3 med 1900 kalorier, men dette er basert på maks 8 trimpoeng i uken. Jeg ser at jeg fort havner rundt 12-15 trimpoeng i uken. Dermed anbefales meny 4 som er 2200 kalorier per dag, men slik dette føles nå er det glemmesak. Jeg har mer enn nok med å få i meg 1900. Dette er et underskudd på 900-1000 kalorier per dag ca avhengig av hvor mye jeg trener. Jeg får følge med og se litt,evt øke porsjoner en smule dersom behovet melder seg.

 

Uansett...denne uken skal jeg ned! Welcome back til deg også Marlena - kjipt å høre at også du ble syk. Var ikke noe kjekt å få det i fleisen når vi var så godt i gang liksom - men som jeg har sagt - vi må bare øve oss på å mestre alt som treffer oss ;)

 

 

Jeg skal følge meny 1 som tilsier 1300 kalorier. Jeg går aldri under 1200 kcal og aldri mer enn 1800 kcal. Stort sett så ligger jeg vel rundt der jeg skal være, men er ikke veldig nøye med registrering. Når jeg må registrere hele tiden så fører det gjerne til at jeg unnlater å spise matvaren fordi det er så ork! - og sånn vil jeg jo ikke ha det :)/> Stort sett så vet jeg jo sånn ca hva en matvare inneholder av kalorier, men sauser og slikt forsyner jeg meg forsiktig av uten å registrere. Så lenge jeg klarer å gå ned 0,5- 1 kg i uken er jeg veldig fornøyd og da tenker jeg at det ikke er noe poeng i å gjøre det på en annen måte? Kommer sikkert til å stå stille eller gå opp en gang snart også, det er bare naturlig at kroppen stabiliserer seg litt underveis :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Grattis med super vektnedgang, namnam! Hvordan fikk du tildelt den menyen med 1300 kcal? Jeg meldte meg inn i 2011, fikk et kcal-inntak på 1600, og så gjorde jeg ingenting her inne før nå i januar... Har fortsatt det samme kcal-inntaket, men lurer på om det er litt høyt for meg... Vet dere hvordan jeg endrer det uten å ødelegge noe? (Les: vil ikke at registreringer og mål skal forsvinne, egentlig...)

 

Marlena: Så at du var borte ei stund ja, så kjipt med influensa! :(( Det hørtes veldig kjekt ut med hyttetur, og litt oppgang hører vel med når man koser seg, dessverre... Jeg tipper du kommer til å riste det av deg raskt nå som du er frisk igjen! :)

 

Jeg har byttet veiedag til tirsdag, og er kjempefornøyd med det. Tror det er litt greit å unngå mandag morra blues, for alt føles bare feil den dagen. Tirsdagen derimot har jeg kommet igang igjen og føler meg alltid litt bedre. Hadde endelig gått ned litt mer i vekt denne uka, men stoler ikke helt på det før jeg ser en jevn nedgang, og ingen oppgang... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Grattis med super vektnedgang, namnam! Hvordan fikk du tildelt den menyen med 1300 kcal? Jeg meldte meg inn i 2011, fikk et kcal-inntak på 1600, og så gjorde jeg ingenting her inne før nå i januar... Har fortsatt det samme kcal-inntaket, men lurer på om det er litt høyt for meg... Vet dere hvordan jeg endrer det uten å ødelegge noe? (Les: vil ikke at registreringer og mål skal forsvinne, egentlig...)

 

Marlena: Så at du var borte ei stund ja, så kjipt med influensa! :(/>( Det hørtes veldig kjekt ut med hyttetur, og litt oppgang hører vel med når man koser seg, dessverre... Jeg tipper du kommer til å riste det av deg raskt nå som du er frisk igjen! :)/>

 

Jeg har byttet veiedag til tirsdag, og er kjempefornøyd med det. Tror det er litt greit å unngå mandag morra blues, for alt føles bare feil den dagen. Tirsdagen derimot har jeg kommet igang igjen og føler meg alltid litt bedre. Hadde endelig gått ned litt mer i vekt denne uka, men stoler ikke helt på det før jeg ser en jevn nedgang, og ingen oppgang... =)

 

Herreland, dobbeltsjekket menyen min nå og det står faktisk at jeg har meny 2! Jeeez, er det mulig å ha oversett det! Gikk på kurs på GR for ca 10 år siden. Da startet jeg på 77 kg og fikk utdelt meny 1 av kursleder. Nå har jeg shapeup appen som jeg registrerer matvarer på, og der anbefaler de meg 1300-1400 kcal. Hva vil dette si da? Får jeg i meg for lite og hva er grunnen for at GR har økt i kaloriinntak. Hmmm...pleier du å ligge på 1600 kcal, 123To? Ser at vi veier omtrent like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Har lest og studert litt rundt dette de siste dagene. GR anbefaler som kjent ikke et høyere kaloriunderskudd per dag enn 800. Hva som er det egentlige behovet vårt regnes som kjent ut ift høyde, vekt, alder kjønn og trimpoeng inne på profilen vår. Da blir det vårt egentlige behov - 800 kalorier som gir menyen/dietten vår. Trener man f.eks mer så blir behovet for kalorier også større og menyen kan fort gå oppover fra 2-3 osv.

 

Når det er sagt, så har jeg lest om flere som går med mer underskudd enn 500-800 kalorier per dag. Gjerne opp mot 1000 uten at det er noe problem. Det man må passse på er at man får en grei fordeling av karbohydrater, fett og proteiner og at man ikke blir slapp, søvnig, får litt hodepine og gjesper mer enn normalt. Dette er tegn på at man får FOR lite (kaloriunderskudd skal vi jo ha)Blir man mer utmattet enn normalt kan dette fort gå ut over:

 

1) Intensiteten i treningsøktene

2) Deretter lysten til å trene i det hele tatt, skippe økter

3) Deretter fare for at kroppen går i sparebluss og tviholder på alt man putter i seg, selv om det er underskudd.

 

Havner man inn i denne spiralen må man øke inntaket med et par 100 kalorier daglig. I forhold til deg namnam så har du jo en helt super nedgang. Så lenge du ikke opplever punkt 1, 2 eller 3 over ville jeg bare ha fortsatt akkurat som du gjør. Selv ligger jeg på 800-1000 kalorier i underskudd per dag og føler med det at jeg akkurat holder meg unna at jeg havner inn i 1,2 og 3 over.

 

Stå på bamsekos fra Mitch :)/>/>)))

 

 

Herreland, dobbeltsjekket menyen min nå og det står faktisk at jeg har meny 2! Jeeez, er det mulig å ha oversett det! Gikk på kurs på GR for ca 10 år siden. Da startet jeg på 77 kg og fikk utdelt meny 1 av kursleder. Nå har jeg shapeup appen som jeg registrerer matvarer på, og der anbefaler de meg 1300-1400 kcal. Hva vil dette si da? Får jeg i meg for lite og hva er grunnen for at GR har økt i kaloriinntak. Hmmm...pleier du å ligge på 1600 kcal, 123To? Ser at vi veier omtrent like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var eg på plass igjen og etter en fuktig helg i Haugesund. Litt utskeielser vart det, men det var som sagt planlagt. Hotellfrukosten gjekk veldig greit i og med at det var masse grovt og sundt pålegg og velge mellom. Middagen besto av tapas på Egon som også føltes greit. Før eg tok min første drink (som vart blandet med zero) testet eg ut det flotte trimrommet som hotellet hadde. Så sjølv om eg gjekk opp noen gram er eg alt i alt veldig fornøygd med helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

nyvår2013: så fryktelig kjipt! Ønsker dere god bedring og håper dere blir utskrevet fra sykehuset snart!

 

Marlena: kjipt å høre at du har vært syk også, håper du føler deg fit for fight igjen nå :)

 

namnam: gratulerer med suuuper nedgang igjen :)

 

Mitch: det er absolutt cm som teller. Disse kg'ene kan være vannvekt og lignende siden du har vært syk. Det rister du nok fort av deg.

 

123To: Da er vi to :) Jeg har også byttet veiedag til tirsdag! Jeg fant ut at jeg som regel sover hos kjæresten fra søndag-mandag, og da får jeg ikke veid meg likevel.

 

Min nedgang var ikke mye å skryte av denne uken: -300 g. Men jeg tar det i mot med åpne armer, helgen var (nok) kalorifull. To dager hos hobbykokken, som jeg nevnte, med magiske vinglass og tallerkner (alt fylte seg opp av seg selv flere ganger :P). Han lagde ikke bare 3-retters middager, men også frokost og lunsj - og alt var nydelig. Jeg spiste meg dessverre stappmett (noe jeg lovet meg selv å ikke gjøre). Er derfor glad for at det ble litt ned på vekta og ikke opp!

 

Dessverre virker det som om jeg har fått begynnende beinhinnebetennelse pga den brå overgangen med treningen. Foreløpig går det relativt greit å sykle, så jeg får satse på spinningtimer fremover. Blir litt kjedelig i lengden, men.. Kan ikke miste mojo-en min nå :P

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Angående beinhinnebetennelse: utrolig lett å dra på seg når en smårusten kropp plutselig begynner å røre på seg relativt mye. Har selv slitt med dette flere ganger. Det jeg gjør nå er å ikke jogge før jeg har gått ned en god del kg. Belastningen på bena blir fort stor - selv ikke supre sko hjelper og det er veldig slitsomt å bli plaget med dette.

 

For meg er det rask gange - powerwalk - som gjelder, der man virkelig anstrenger seg for å gå på. Fordelen med dette er at det ikke er noe problem å holde ut lenge og det er skånsomt for bena. Holder man ut en stund og har svidd av karbohydratene, som er den eksplosive energien, så går man også løs på fettet. Dette skjer ca etter en halvtime powerwalk og går man da feks en time/halvannen så er den siste halvtimen/timen nyyyydelig - med høy musikk! :D/>/> Jogging er tungt, sliter på bena og man holder ikke ut så lenge. Selv om det er mer effektivt, så gjør disse tingene at jeg venter med dette til jeg er lettere i kroppen. Ellers er det 3 styrkeøkter i uken a 15 min uten pause med god gammeldags linjegymnastikk øvelser - lage motstand med egne bevegelser, planken etc. Hardkjør med vekter og sånn venter jeg også med. Nå gjelder det bare å vedlikeholde muskelmasse mens man går ned. Når fettprosenten er der den skal være kan man heller bygge litt ekstra muskler samtidig som man vedlikeholder vekten. Dette blir en ny fase for meg etter at målet på vekt er nådd.

 

Ikke sikkert dette passer for alle og at dere tenker annerledes. Det er seff mye variert og bra trening man kan drive med. Poenget mitt er bare at der vi er nå så er tilstrekkelig nok. Det er lett å skulle kline til med for tunge ting nå som motivasjonen er høy. Flere ganger har dette slått meg som en bumerang i bakhodet og ødelagt hele greien tidligere. Er uhellet med beinhinnebetennelse først ute, ikke belast det! Da er svømming, trening av overkropp, sykling, step maskin, moderat gange gjerne i tereng skånsomme alternativ.

 

Til slutt vil jeg bare si som eneste hane i flokken at dere er noen helt fantastiske oppegående humoristiske og flotte jenter. Det er utrolig kjekt og nyttig å lese alle innlegg og det gir stor motivasjon og felleskap. Kjenner jeg er i ferd med å bli kjempeglad i dere alle sammen! - og ps - har skumle hensikter denne uken. Sniktur på vekten i morges viste 87,2 kg - altså ned 1kg fra den noe begredelige møkkaveingen på søndag :D/>/> :D/>/> jeg er i krig med "bamsemums" formen og jeg SKAL vinne - sammen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Jeg er så vanvittig imponert over dere. Selv så har jeg så og si ikke trent i det hele tatt de 2 siste ukene, blir litt sint på meg selv kjenner jeg :angry:

MEN denne uken skal bli min uke :P

Jeg SKAL trene mere og satser på et kjempejafs på kiloene :D

Forresten ble det -0,3 kg og ytterligere 2 cm ned. Så jeg har faktisk krympet 19,5 cm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitch Bucannon

Jeg har troen på at dette blir din uke. Begynn i det små, flett inn gåing til og fra jobb etc. Ikke gjør som meg i fjor. Dro rett på hard styrketrening. Fikk så mye gangsperr at det var vondt bare dynen lå oppå meg etterpå :P

 

 

Hei alle sammen :)/>

 

Jeg er så vanvittig imponert over dere. Selv så har jeg så og si ikke trent i det hele tatt de 2 siste ukene, blir litt sint på meg selv kjenner jeg :angry:/>

MEN denne uken skal bli min uke :P/>

Jeg SKAL trene mere og satser på et kjempejafs på kiloene :D/>

Forresten ble det -0,3 kg og ytterligere 2 cm ned. Så jeg har faktisk krympet 19,5 cm :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på at dette blir din uke. Begynn i det små, flett inn gåing til og fra jobb etc. Ikke gjør som meg i fjor. Dro rett på hard styrketrening. Fikk så mye gangsperr at det var vondt bare dynen lå oppå meg etterpå :P/>

Hehe, tror ikke jeg skal gå til og fra jobben nei :P Er jo ca 1,5 mil hver vei ;)

Men jeg har jo tredemølle i kjellern som egentlig har vært flittig brukt, men jeg har virkelig ikke hatt ånden over meg dessverre :P

MEN i morgen skal jeg på posten og hente min "Total Core". Jeg klarer ikke å ta situps uten å få vondt i nakken nemlig... Har prøvd alle mulige måter, men denne tror jeg skal gjøre susen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest og studert litt rundt dette de siste dagene. GR anbefaler som kjent ikke et høyere kaloriunderskudd per dag enn 800. Hva som er det egentlige behovet vårt regnes som kjent ut ift høyde, vekt og trimpoeng inne på profilen vår. Da blir det vårt egentlige behov - 800 kalorier som gir menyen/dietten vår. Trener man f.eks mer så blir behovet for kalorier også større og menyen kan fort gå oppover fra 2-3 osv.

 

Når det er sagt, så har jeg lest om flere som går med mer underskudd enn 500-800 kalorier per dag. Gjerne opp mot 1000 uten at det er noe problem. Det man må passse på er at man får en grei fordeling av karbohydrater, fett og proteiner og at man ikke blir slapp, søvnig, får litt hodepine og gjesper mer enn normalt. Dette er tegn på at man får FOR lite (kaloriunderskudd skal vi jo ha)Blir man mer søvnig enn normalt kan dette fort gå ut over:

 

1) Intensiteten i treningsøktene

2) Deretter lysten til å trene i det hele tatt, skippe økter

3) Deretter fare for at kroppen går i sparebluss og tviholder på alt man putter i seg, selv om det er underskudd.

 

Havner man inn i denne spiralen må man øke inntaket med et par 100 kalorier daglig. I forhold til deg namnam så har du jo en helt super nedgang. Så lenge du ikke opplever punkt 1, 2 eller 3 over ville jeg bare ha fortsatt akkurat som du gjør. Selv ligger jeg på 800-1000 kalorier i underskudd per dag og føler med det at jeg akkurat holder meg unna at jeg havner inn i 1,2 og 3 over.

 

Stå på bamsekos fra Mitch :)/>)))

 

Tusen takk for utfyllende svar Mitch, det hjalp virkelig. Følte meg litt i villede. Godt å få svar og støtte fra dere her inne. Tror jeg snakker for flere når jeg sier at hønsegjengen er glade for å ha deg her ;)

 

.koriander, så kipt at du har fått beinhinnebetennelse. Spilte aktivt håndball før og da sleit jeg mye med det. Hadde ergometersykkel på sidelinjen av banen som jeg satt og tråkka på mens de andre løp og spratt ball, kjedelig, men likevel en god trening. Legen på laget masserte beina mine hardt og lenge etter hver trening. Det gjør vondt, men det hjelper :)

 

I dag har jeg vært ute og spist og drukket med gamle venner. Ble SPREKKmett, men det var sushi så skal vel ikke være så ille likevel. Kjenner at jeg må snikveie meg litt i morgen for å se om det har hatt noen effekt på vekta (selv om det sikkert er litt tidlig). I helgen blir det full fest på lørdag, så satser på å være superflink før den tid.

 

Jeg har også powerwalk som trening... eller i hvert fall walk, hehe. Må nok opp litt til i puls for å få tilnavnet power :P Skal begynne å jogge når snøen smelter og med styrketrening når vektmålet er nådd. Leser så mange steder at man får lite utbytte av styrketrening med kaloriunderskudd. Hva tenker dere?

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .koriander

Hei alle sammen!

 

Takk for tips ang. beinhinnebetennelse. Jeg skrev litt sånn halvveis sist, ser jeg. Jeg vet ikke om jeg har fått beinhinnebetennelse - har aldri hatt det før (og jeg har "dessverre" gått fra 0 timers trening i uka til 10-15 timer trening i uka mer enn én gang). Det var bare noen venner av meg som sliter litt med beinhinnebetennelse som sa at symptomene var like. Det har vart noen uker nå, og er en voldsom smerte på innsiden av BEGGE leggene (det er vel litt rart om det er betennelse? At begge leggene blir rammet?). Jeg har ikke jogget, men gått på en del timer som trener kondisjon og spenst (mye hopp). Har byttet på sko underveis, men uten hell. De siste to ukene har det vært vondt å stå, gå og blir ekstremt smertefult om jeg f.eks. må løpe til bussen. Spinning er helt greit. Skal kutte ut de spenst/hopp-timene en stund og se om det hjelper på. Syns det er litt rart om jeg har fått det også, iom at jeg har trent som dette før uten å få det. Ett eller annet er det, om det ikke gir seg snart får jeg vel ta turen til legen!

 

namnam: jeg kan ha litt dårlig erfaring med veiedag dagen etter sushi-spising iom at den soya-sausen er så salt. LItt avhengig av hvor mye soyasaus jeg fikk i meg, hvor sent jeg spiste, og mengden vann, så kan jeg fort holde på 1 kg neste morgen. Bare sånn at du ikke blir fra deg om vekta viser opp. Ellers har jeg hørt en gang at det er ca 40 kcal pr bit i sushi. Det er vel et røft estimat som avhenger av hva slags sushitype man spiser (maki, nigiri, sashimi) og hva slags fisk man tar.

 

Collargol: nakke-problemet mht sit-ups hadde jeg før også. Fokuser på å bruke magemusklene, og om du likevel drar i nakken kan det være en fordel å heller legge armene i kors på brystet. Evt. kan du starte med planken om du ikke tror du er sterk nok til å ta sit-ups ennå. Det er også mulig å ta dem ved å løfte på rumpa med beina, og dermed la overkroppen ligge plantet i gulvet. Det er nok bare snakk om teknikk, altså. Fokus på magen! Nakken skal helst ikke røre seg!

 

LilleBien: Hyggelig at du vil slå deg sammen med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...