Gå til innhold

Min egen tråd for 2013


Anbefalte innlegg

Hei.

Er ei dame på 34år med "litt" for mye på kroppen :blink: Nå er heg i gang og har bestemt at dette er året jeg skal finne meg selv inni meg :P

 

Jeg er gift har 3 barn på 6-8-12, hund (min gode venn og turkompis)og katt (som til tider også vil gå tur med meg og hunden, men da går det ikke så raskt :angry: hi hi hi)

 

Jeg er ikke i jobb for tiden da jeg sliter med smerter i kroppen (muskler,ledd og skjelettet) som jeg utredes for.

Tror likevel at jeg skal klare tyne meg ut å gå turer, trener 1 dag i uka vanngym og skal delta på Medisinsk Yoga for mennesker med skjelett og muskelplager (x 10).

 

Ellers er jeg nå gullmedlem her i klubben og vet at GR fungerer da jeg har gått kurs for flere år siden ;) .

Målet er minus 30-40 kg (minimum 30kg og helst noe mer om jeg får det til B) ) Setter meg del-mål og første målet er ned 10 kg til påske. Da skal jeg være nede i 2 sifferet tall <_<

 

Har veiedag i morgen etter 1. uke med daglig fysisk aktivitet (mest gå-turer)og hardt jobbing med kostholdet. :rolleyes: Så blir spennende å se om det har gjort noe utslag. Er satt på meny 2 altså 1600kcal, noe som i grunnen er greit. Utfordringen er å fordele rett i forhold til fett,proteiner, karbohydrater, frukt, grønnsaker og melk :huh: Men blir vel bedre og bedre så lenge en holder seg bevist og motivert.

 

SÅNN!!!!! Da ble det lissom litt mer bindene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneMathilde

Oj, det er jo kjempebra, skikkelig stjerne i boka!

Jeg har tilbakelagt min første kursuke, og har ikke kommet så langt som deg. Sliter med å holde meg under 1600 kalorier, og har hvertfall ikke begynt å tenke på balansen i maten. Men det kommer forhåpentligvis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er jo kjempebra, skikkelig stjerne i boka!

Jeg har tilbakelagt min første kursuke, og har ikke kommet så langt som deg. Sliter med å holde meg under 1600 kalorier, og har hvertfall ikke begynt å tenke på balansen i maten. Men det kommer forhåpentligvis;)

Det jeg tror har berget meg, er at vi har laget en del fruktsalater gjennom uka, og da føler jeg at jeg koser meg med noe godt i motsetning til om jeg tar meg en banan eller ett eple ;) Regner ikke med at det fortsetter i dette tempoet, men en knallgod start :) Stå på det går bedre og bedre B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finnmarksmamman

Det jeg tror har berget meg, er at vi har laget en del fruktsalater gjennom uka, og da føler jeg at jeg koser meg med noe godt i motsetning til om jeg tar meg en banan eller ett eple ;)/>/> Regner ikke med at det fortsetter i dette tempoet, men en knallgod start :)/>/> Stå på det går bedre og bedre B)/>/>

 

 

Heihei:)

 

Jeg er ei jente på 35,36 om 2 dager rett nok,men jeg kjente meg så veldig godt igjen i det du skriver om deg selv. Jeg plages også med smerter i kroppen og er til utredning just nu for psoriasisleddgikt:(Jeg har og "noen" kilo for mye og synes det er motiverende å være her inne å se hva andre får til.Jeg har vinglet lenge å prøvd shaker,lavkarbo og grete roede om hverandre og egentlig aldri funnet ut hva jeg skal følge i kampen min men har etter å ha prøvd lavkarbo og rett nok gått ned mange kilo på kort tid,og etter å ha lagt de på meg igjen + litt til på enda kortere tid bestemt meg for å satse på GR.Kommer sikkert til å følge deg her i tråden og kanskje hiver jeg meg på med nedgang hvis heg får til;)Er ikke helt stødig på hvordan dette gjøres men skal prøve å gjøre meg kjent i dagene framover:)

Du har jo hatt kjempenedgang første uke...skal og lage meg en fruktsalat å håpe det stagger søtsuget;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

 

Jeg er ei jente på 35,36 om 2 dager rett nok,men jeg kjente meg så veldig godt igjen i det du skriver om deg selv. Jeg plages også med smerter i kroppen og er til utredning just nu for psoriasisleddgikt:(Jeg har og "noen" kilo for mye og synes det er motiverende å være her inne å se hva andre får til.Jeg har vinglet lenge å prøvd shaker,lavkarbo og grete roede om hverandre og egentlig aldri funnet ut hva jeg skal følge i kampen min men har etter å ha prøvd lavkarbo og rett nok gått ned mange kilo på kort tid,og etter å ha lagt de på meg igjen + litt til på enda kortere tid bestemt meg for å satse på GR.Kommer sikkert til å følge deg her i tråden og kanskje hiver jeg meg på med nedgang hvis heg får til;)Er ikke helt stødig på hvordan dette gjøres men skal prøve å gjøre meg kjent i dagene framover:)

Du har jo hatt kjempenedgang første uke...skal og lage meg en fruktsalat å håpe det stagger søtsuget;)

Hei. Hyggelig om du ønsker slå følge med meg :) Har vurdert shakes og gjort ett halvhjerta forsøk på lavkarbo, men for meg er det nok mest riktig å spise "vanlig" mat. Heller passe på hvor mye jeg skal spise av "riktig" mat, kutte ut all momsing og snoping og belønnings kos ol MEN unne meg noe godt innimellom ;)

Lykke til med utredning og også om du velger å "hive" deg med i kampen mot kiloene :D Hyggelig om vi er flere. Både i forhold til tilbake meldinger, oppmuntring og en tupp bak når en glir litt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei helg med korseminar ( 8 timer lørdag og 6 timer i dag) med mye stå/ fokus på svikt i knær og kroppsholdning..... er jeg veldig spent på veiedag i morgen. Har hatt stillestans på 3 dager uten mine planlagte gå-turer, da kroppen sa stopp. Men føler jeg i helga er tilbake i god driv.

 

Mye godt framme på bordet sjokolade og kjeks. Klarte å stå mot fristelsene :D Frukt og knaskegulrot i stede. Litt sjokoladesmak i kaffen er ett godt triks for min del ;)

 

Kosemerkene gikk til 50g potetgull og litt rødvin B) Så føler det har gått rimelig bra...... Håper bare resultatet i morgen bekrefter det. Bare litt ned i allefall ;) (holder motet oppe...... holder motet oppe!!!!!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit.

 

Det var jo en fin nedgang du hadde første uka. Grattis med det

Jeg ser at vi har omtrent samme mål. Jeg også ønsker meg minst 30kg helst 36kg. Mine kosemerker gikk også til rødvin.

Jeg synger også i kor. Det er en flott hobby.

Vi får støtte hverandre. Lykke til med veiinga du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit.

 

Det var jo en fin nedgang du hadde første uka. Grattis med det

Jeg ser at vi har omtrent samme mål. Jeg også ønsker meg minst 30kg helst 36kg. Mine kosemerker gikk også til rødvin.

Jeg synger også i kor. Det er en flott hobby.

Vi får støtte hverandre. Lykke til med veiinga du også

 

Hei hei og takk for besøk :)

Jeg ønsker også minst 30kg men gjerne +++ ;)

Korsynging er fin hobby :) Sosialt og befriende ;)

Klart vi støtter opp om hverandre, dette skal vi klare!!!!!

 

 

OG SÅ TIL DAGENS TALL: minus 1.6 :D Jippiiiiiiiiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk for besøk :)/>

Jeg ønsker også minst 30kg men gjerne +++ ;)/>

Korsynging er fin hobby :)/> Sosialt og befriende ;)/>

Klart vi støtter opp om hverandre, dette skal vi klare!!!!!

 

 

OG SÅ TIL DAGENS TALL: minus 1.6 :D/> Jippiiiiiiiiiii

 

Kjempebra. Skulle ønske det var meg, men jeg kommer etter. :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Leser innleggene deres og blir inspirert. Har selv startet på Maxi kurs nå, og målet er 30 kilo om en laaaang stund.

Lykke til videre, og vi har veie-dag i dag, blir nok ikke noe gøy tror jeg. Føles ikke slik, men nå er jeg på opptur igjen :) Skal være fornøyd hvis jeg ikke har lagt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bolla :D

Velkommen i gjengen :) Hyggelig med flere her inne. Lykke til med veiedag B) Hold motet oppe, tror mye ligger der ;)

 

Har ikke vært like flink i dag i forhold til middag. Klokka gikk og vips blei det take away pizza :rolleyes: ........ Men stoppet i allefall når jeg var mett og ikke overspising <_< Nå må jeg skjerpe meg igjen ;) TV-kveld og litt fruktsalat (Dagens fruktkvote) ;)

 

Skal i campingvogna i helga, så jobber i hode med matplanlegging..... Hva skal vi finne på av lette, men sunne og mettende måltider...... Noen som har forslag???? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar.

 

Ned 0,3 kilo denne uka. :lol: Kjempefornøyd med ikke å ha gått opp i vekt.

Når jeg skal på tur har jeg noen ganger laget pizza snurrer, de som finnes i grete roede er kjempegode. Så er det bare å varme opp, men de er også gode kalde.

 

God tur til vogna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor vanskelig det ble å holde seg, når jeg var i vogna i helga :rolleyes: Det er jo en plass vi bruker ha mye god mat, drikke og ikke minst SNOP!!!!!

 

Vel klarte det uten brus (funn saft i stede for hele familien faktisk)koste meg med rødvin :) gikk litt over streken med potetgull <_<

 

I går var vi på eldsteguttens speidertilstelning med MANGE kaker og fristelser...... Blei ett lite stykke pavlova.

 

Så da ble ukas resultat: -0.7 kg :P Greit nok.....

 

I dag fyller eldstegutten 12 år, så blir noe kaker i dag. Men har bakt bringebærkrans fra GR-oppskrifter og skal lage ett sukkerbrød med kakao og jordbærkrem på (vaniljekesam, kesam og jordbær) etter GR-oppskrift. Så da blir det ok for meg å spise kake. I tillegg har vi Pavlova og muffins ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

OG: JEG HAR IKKE 3 TALL FØR KOMMA :D/>

Jippi!!!! Never again, ikke sant? Jeg kjenner at jo lengre jeg kommer fra de tre tallene før komma jo lettere til sinns blir jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gutten din. Jeg synes du klart deg bra jeg. 0,7 er et bra resultat. Det er det jeg skulle ønske jeg kunne gå ned hver uke. Pavlova er godt ja

Takk takk. Joda, jeg er veldig fornøyd med 0,7. Hadde frykta pluss jeg <_< Alt ned er ned, tross alt ;) Og det er nok mer sannsynelig å gå ned fra 0.5kg til 1kg i uka videre....... Gjør denne livsstilsendringa for at den skal vare denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!!! Never again, ikke sant? Jeg kjenner at jo lengre jeg kommer fra de tre tallene før komma jo lettere til sinns blir jeg... :)/>

:D Du har helt rett: NEVER AGAIN :D (Føler meg ikke helt trygg ennå, men det er veldig motiverende.)

 

Målet med ned 10 kg til påske er definitivt innenfor mulighetene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ønsker deg lykke til med påskemålet. Jeg heier :rolleyes:/>

:) Kjekt å følge hverandre og ikke minst HEIE :) Følger deg og heier ;)

 

Denne uka har jeg slitt med å komme opp i nok KCAL..... så da spørs det vel litt hvilken innvirkning det har på kroppen og en evt vekt-reduksjon.

I går koste jeg meg med vanilje-lettis fra DiplomIs. Mens gubben koste seg med sjokoladesaus, hadde jeg en appelsin i biter på min is ;) Så da ble det både kos og frukt.

 

Har hatt en del vondter i ledd og muskler, så litt mindre turer enn jeg hadde tenkt. Likevel passerte jeg 7trimpoeng i går, så skal vel ikke klage der heller. Har jo 2 dager til å kunne gå tur på, og ei Boxertispe som gjerne går tur med mor ;)

 

Ha en super lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har lest tråden din. Gratulerer så masse med å komme bort fra tre plasser forann komma. Jeg har det som mål før påske og det er veldig motiverende å se at andre greier det. :)/>

 

Jeg har jobbet med min vektnedgang, mange ganger...

Men for denne gangen så startet jeg i september 2012 og har til nå gått ned 10,4 kg. Jeg synes godt det kunne ha gått fortere, men det viktigste denne gangen er at det går i et slikt tempo at jeg har med hodet og at jeg ikke går opp igjen.

 

Jeg har vært litt på leiting etter en tråd jeg kan følge her inne. Kanskje blir det denne?

 

Med ønske om ei flott uke.

Ny uke, nye muligheter :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...