Gå til innhold

Noen i 40-50 årene som vil være med å motivere hverandre for å gå ned 3-5 kg til St.Hans??


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper noen i 40-50 årene + - vil være med å motivere hverandre for å komme ned de siste kiloene mot trivselsvekta, eller det vi tror skal bli vekta vi trives med ;)eller dere bare vil ned 4-5 kg til sommeren.

 

Startet min vei mot trivelsvekta i august 2010 og har siden da gått ned 22 kg, litt i rykk og napp.

Tok de første 15 kg fort.

Så sto jeg på stedet hvil i lengre tid, for jeg i fjor sommer tok av 7 kg til.

Og nå er det de siste som skal av til sommeren.

Etter å ha ligget på 64 tallet har jeg gått opp, sakte med sikkert 2 kg.

Så da blir det å slanke vekk de samme 2 kiloene, igjen, men så blir det nye, eller gamle som skal vekk ;)

 

Har helt til for 6 år siden, vært slank, ja, tynn kan en vel si. Veide aldri over 60 kg.

Men nå skal jeg ligge på 62-63 kg.

 

Jeg trener mye, når jeg er i form. Ja, da blir det nesten hver dag.

Men starter i ny jobb i morgen, 50 %, så da blir det vel mindre trening, her, også.

 

Er singel og sønn har flyttet ut for mange år siden.

Så lett å holde en sund linje. Kjøpet ikke inn det som vil friste for mye.

Er ikke sjokolademoms, så slipper denne søt hungeren som mange sliter med.

 

Da håper jeg at jeg har truffet noen med mine ord, så dere henger dere på.

 

Velkommen skal dere være, uansett alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kom meg ut på en fin tur i sola i dag.

Har pulsklokke og den sier

Maksimal og tempoøkt.

Mest glad i kondistrening, men må jo ta litt styrke innimellom.

 

Prøve å ligge på ca 1800 kcal denne første uka, for å se hvordan det går med vektnedgangen.

 

Bruker å ha minst 14 TP i uka.

Trener variert til vanlig, men ikke helt i form for tiden og da blir det mest å komme meg ut og komme meg opp alle bakkene, for da øker jeg pulsen bra, selv om jeg ikke går så fort.

Bruker staver og går nok ganske fort, har jeg skjønt, når jeg går sammen med andre, og ut fra pulsklokka.

 

God dag videre og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I går ble det over 2000 kcal inn.

Ikke lett å begynne å spise mindre..

Er jo så sulten om natta. Ikke bra..

Men må spise for ellers får jeg ikke sove..

Men vekta viste 400 g mindre i dag enn i går...

Ja, jeg veier meg vist hver morgen...

 

Vært ute å trent en hardt økt i dag.

4,5 TP.

Å vist jeg da klarer å holde meg på 2000 kcal blir det jo mindre enn i går.

Fordi jeg har tent mer i dag??

eller blir ikke det riktig??

 

Min sønn har et treningsprogram på mobil som sier at jeg skal spise 1200 kcal for å gå ned 1 kg i uka, + det jeg trener. Så da blir det ikke så ille.

Må bare trene masse da ;)

 

Ingen som vil henge seg på her??

Ingen som skal ned 3-5 kg til sommeren,

og som er voksne ;) 40-50 årene.

Kanskje ingen som er så "gamle" som trenger å gå ned litt??

 

God dag videre dere som titter innom da, hadde vært koselig om dere la igjen et Hei ;)

Flott fredag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, eg er med i denne motivasjonstråden og støtter! :)/>/>/> Hva er beste motivasjon for dere? For meg er det å se resultater og føre nettdagbok kjempemotiverende (i tillegg til at min fantastiske samboer heier på meg). At andre går på tråden min og deler erfaringer. Det er faktisk så lite som skal til for meg. :)/>/>/> Hvis vekta står stille, daler motivasjonen min veldig raskt. Og omvendt! Jeg liker ikke å få trøst når det går "dårlig" men heller oppmuntring til å ikke gi opp.

 

Flott vektnedgang siden i går, Tjorven! All grunn til å juble!!! Superflink er du!!! :)/> :)/>

 

Er skikkelig glad i å jogge men må dessverre vente med fysisk aktivitet en ukes tid pga. kraftig forkjølelse. Har mål 58 kg til 17.mai. Ingen flere unnskyldninger, ingen utsettelser. Har bestemt meg for 5:2 diett - I går og i dag faster jeg, og fra i morgen er jeg på 1500 kkal. Så snart jeg er klar, blir det jogging sammen min flinke samboer:) Gleder meg veldig til å bli frisk og rask igjen! :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen skal dere være.

 

Skriv noen ord om dere selv da og hvor mye dere veier nå, høyde og hvor mye dere skal ned. Alder og ellers det dere føler for.

Singel, gift med eller uten barn :)

 

58kg - Takk skal du ha. Ja, de grammene ned er vel mest væske. Jeg har jo gått opp ca 2 kg den siste måneden, så det er "gamle" gram som igjen skal vekk, og de sitter kanskje ikke så hardt. God bedring, og håper du snart er frisk og raske, igjen.

 

Ja, det er motiverende å gå ned, selvsagt, og der er motiverende og være flere. når det går bra med de andre og når div problemer må løses.

Dette forumet blir til mens vi "går" ;)

 

Da heier jeg på oss og blir vi flere er det flott.

 

Flott fredag til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, slankesnupene:)

Ned 1,2 kg siden i går og strålende fornøyd. Detaljene i min dagbok:)

Litt om meg selv: jeg er 40 år, bor i Oslo, samboer, uten barn. Fra 2010 har hatt en vanvittig oppgang i vekt pga. langvarig hormonbehandling da vi drev med prøverør. Fikk mye smerter og uhelse av dette, forferdelige greier. Vi ga opp i fjor og fant ut at vi er mye lykkeligere uten barn! Jeg ville i alle fall aldri mer betale hundretusener av kroner for dette "helvete". Så snart vi "frigjorde" oss fra tanken om barn og jeg sluttet med hormoner, begynte jeg med joggingen og slankingen og har mellom 1.april og 1. juli 2012 gått ned 17 kg på sunn diett og nesten daglig løping i frisk luft. Men jeg klarte ikke å nå min trivselsvekt som er 58 kg. Nå tar jeg grep!! 17.mai 2013 veier jeg mine 58 kg, det er sikkert og visst. Når jeg bestemmer meg, så bestemmer jeg meg :angry:/>/>

 

Ønsker alle en strålende dag full av god motivasjon! Heier på dere!!! Min favorittsitat i alle livssammenhenger er av Henry Ford: " Når du sier du kan, og når du sier du ikke kan, har du alltid rett". Derfor er det ekstra viktig å legge merke til hva vi egentlig forteller til oss selv. :)/>/> :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, flinke damer! :) Her er det veiedag. Delmålet 62 som står skrevet på baderomsspeilet er oppnådd! Noterer stolt 62,2 kg. Var selvsagt veldig ambisiøst- desto enda større seier. Neste lørdag er det 61 som står for tur.

 

Til målet er det 4,2 kg.

 

Ha en strålende helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Så flink du er.

Hva slags trening driver du med??

 

Her står det helt stille på vekta.

Jeg har veiedag på mandag.

Må starte skikkelig med denne slankingen på mandag.

Da er jeg i gang med treningsprogrammet mitt, også.

Håper jeg.

Jeg sliter litt med utmattelse og når jeg er inne i det, så står vekta stille eller går litt opp.

Noen den har gjort her, før og i påsken.

Men kommer sterkere tilbake.

 

Lå på litt over 2000 kcal i går, også.

Med bare 1 TP i form av litt styrketrening

 

Lykke til damer og flott lørdag videre.

 

Fint om dere lager underskrift, så blir det lettere å se hvor flinke dere er. Hvor gamle, vekt og høyde når dere startet opp og ja, omtrent som jeg har den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Så flink du er.

Hva slags trening driver du med??

 

..

 

Fint om dere lager underskrift, så blir det lettere å se hvor flinke dere er. Hvor gamle, vekt og høyde når dere startet opp og ja, omtrent som jeg har den ;)/>/>

 

Hei Tjorven45, driver med jogging ute i frisk luft i sommerhalvåret og om vinteren på tredemølle. Akkurat nå er det opphold pga.forkjølelsen, men starter så snart den er ute av kroppen. Kan ta en ukes tid.

 

Signaturen min ble ikke så fin som din, har dessverre restriksjoner på 4 linjer og farger kan jeg ikke som gratismedlem :blink:/> Men har lagt inn noe info

 

Jeg har lest at du trente 4 tp på en økt - er det riktig at du brente hele 800 kkal? Er ikke dette vanvittig kjør når du sliter med utmattelsen? Det var ikke ment som kritikk, bare kjenner flere som har gått i samme fella med konsekvens utmattelse. Jeg tror ikke jeg pleier å forbrenne mer enn 300 kkal på en økt, hehe;))) Har en fast runde på 4,5 km og etter denne gidder jeg ikke mer - da har jeg gjort min plikt for kroppen;)))

 

Ha en kjempefin lørdag videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Synes signaturen din ble fin jeg, og den blir til under veis videre.

Gratulere med veldig flott vektnedgang de førte dagene.

Med slikt tempo er du snart i mål, ja.

Du har nok rett i at det er dumt å drive seg for hardt når en sliter med utmattelse, men det er ikke like lett å begrense seg, innimellom.

Trener mye når jeg er i form. Så har et mål om minst 14 TP i uka. Men får det ikke alltid til. Når jeg starter opp de dagene jeg er i form, blir det adrenalin kikk og så...

Leste en gang, at de som har trent mye hele livet bare må trene mer for de er blitt avhengig av dette kikket. Noe jeg føler stemmer bra med meg.

Før var jeg fornøyd med 45 min men nå må jeg minst 1,5 time...

Det er ikke bra ved siden av utmattelsen.

 

Men så var det et resymé for denne uka.

Slettes ikke fornøyd.

Snitt på inntak er litt over 2100, ser det ut som. Kommer tilbake til det i morgen.

Men treningen denne uka er blitt 11,6 TP.

Så summen er lik; ikke noe ble som planlagt denne uka som har gått.

Men nå starter en ny uke i morgen.

Så da kommer jeg tilbake til mål og forventningene om den.

Vekting i morgen. Men tror ikke det blir noe nedgang, nei...

 

God kveld alle sammen og flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, i dag var det veiing for meg da.

Det ble 200 gram ned etter en helt håpløs uke.

SÅ må jo bare se meg fornøyd.

Inntaket ble på 2050 kcal i snitt, takket være bare 1600 kcal i inntak i går.

 

Denne uka er mitt mål.

Inntak ca 1800 kcal.

TP minst 14.

Håper vekta viser 0,5 kg mindre enn i dag.

Være i seng før kl. 24.00.

 

Første dagen denne uka, har startet bra.

Spist bare 1460 kcal enda i dag.

Tror ikke det blir så mye mer.

Trent vanngym, som ga ca 1,9 TP

Bruker ikke pulsklokke på vanngym, så det blir ut fra GR sin liste.

 

Flott tirsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, i dag var det veiing for meg da.

Det ble 200 gram ned etter en helt håpløs uke.

SÅ må jo bare se meg fornøyd.

 

Syns du er kjempeflink og ordentlig stå-på dame, Tjorven45! At vekten går ned,selv 200g, må feires - det er supert!! -200g per uke er -10 kg per år! :)/>/>/>/>/>/>/>/>/> :)/>/>/>/>/>/>/>/>/>

 

Min vekt har stått stille i 5 dager, men så har det jo vært 0 Tp hos meg. Ikke overraskende. Neste to dager er "fastedager", da venter jeg nedgang på 1,5 kg. Det går egentlig som en drøm, alltid glad og fornøyd og bare gleder meg helt sinnsykt til 17.mai - å se meg selv i speilet i trivselvekten, flatt mage og midjeomkrets på 70, hofter 92 (noen år siden!) Jeg blir helt utrolig glad bare jeg tenker på min naturlig ideelle timeglassfugur på målstreken!! den skal jeg aldri miste igjen!!! :P/>/>/>/>/>/>

 

Ha en fin dag :)/>/>/> :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Ja, du er tøff som driver med disse fastedagene dine (leste på siden din) spennende.

Takk skal du ha. Håper på litt mer nedgang mandag da...

Ja, drømmekroppen til 17.mai blir bra. Forsett å se det.

 

Jeg har bunad jeg fikk som 14 åring og 45 kg.

Så får se om jeg får den på i år...

Ikke fått brukt den på flere år, Trist...

Men etter at jeg ble eldre, ser det ut som jeg må under 60 kg for å få den på.

Da jeg bar yngre gikk det bra opptil 65 kg.

Men en blir litt rundere på midten med årene...

 

I går ble inntaket av mat på 1732 kcal, så fornøyd med gårsdagen.

Kom i seng før 24.00 men fikk ikke sove, så var oppe fra kl. 3.30 -5.30.

Oppe kl. 10 så håper matten blir bedre.

 

I dag har jeg tatt en tur på beina.

Dette ble hele 4,4 TP.

Pulsklokka sier Maksimal- og hastighetsøkt.

Så det går unna på turene mine :)

 

God kveld videre og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven45, så spennende at du har tenkt å komme inn i bunaden! Du klarer det når du trener så masse, du har en del tid fram til 17.mai! :) Selv har jeg dessverre ingen bunad men mange superfine kjoler som ligger i skapet og venter på meg.

I dag går jeg inn i fastemodus, stor vektoppgang siden i går fordi jeg skulle tanke meg litt ekstra før fasten.Og så venter jeg på tanten. Uheldig kombinasjon. Dagens vekt 62,8 kg. Nå holder jeg pusten i to dager og ser hva som skjer på vekta på fredag, hehe :)

 

Ha en strålende slankedag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Gårsdagens inntak ble 1687 kcal,

det var litt lite med så mye trening.

 

Jeg vil nok heller spise hver dag, og trene.

For å regulere inntaket etter trening.

Er for glad i mat og å tygge kcal enn å drikke dem :)

Men godt vi er forskjellige og finner den måten som vi klarer best å få det til..

 

Men når du er ferdig med å gå ned det du skal, 58kg, skal du forsette å faste noen dager da, også??

Spennende.

 

Sett flere program med fasting.

Noen drikker jo bare vann.

Det er en klinikk i Russland og Tyskland, hvor en bare drikker vann i flere uker, før en fyller på med litt buljong og safter etter hvert.

Det viste seg at de som gikk på denne før cellegift ikke ble så kvalme og uvel, ikke mistet de håret heller.

Så det er mye positivt med faste.

Lykke til med disse dagene 58kg. Hva drikker du da??

 

Vært ute å gått i dag. Pulsklokka sier "Tempotrening" Det må være fordi det er mye oppoverbakker og jeg hadde et jevnt driv.

3,6 TP ble det.

 

Har fått sår hals, men ikke feber, så da er det bare å stå på ;)

 

GOd dag videre og flott torsdag.

Snart helg, igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men når du er ferdig med å gå ned det du skal, 58kg, skal du forsette å faste noen dager da, også??

Spennende.

 

Sett flere program med fasting.

Noen drikker jo bare vann.

Det er en klinikk i Russland og Tyskland, hvor en bare drikker vann i flere uker, før en fyller på med litt buljong og safter etter hvert.

Det viste seg at de som gikk på denne før cellegift ikke ble så kvalme og uvel, ikke mistet de håret heller.

Så det er mye positivt med faste.

Lykke til med disse dagene 58kg. Hva drikker du da??

 

 

Heisann, det er målet mitt å opprettholde fastedagene hele livet. Opplegget mitt dreier seg hovedsakelig om å nedregulere noen hormoner. Da må man ned i stoffskifte. At man mister overflødige kg, er heller en bonus. Det er vanskelig å forklare, hvis du vil vite mer så ligger det informasjon på siden min :)/>/>

Jeg drikker mye vann, tillater meg te og kaffe med melk på fastedagene, jeg spiser også helt normal mat. Kalorisk restriksjon er 500 kkal (kun ett måltid). Foreløpig går dette som en drøm. Aldri dårlig eller kvalm. Noen ganger sulten ja. Men vekten svinger voldsomt. I dag er det igjen ned 1,1 kg og jeg havnet på 61,7 kg. Spent hver dag.

 

Stå på, flinke Tjorven45! Ha en flott dag videre :)/>/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort noe lurt og vil dele opplevelsen. Var på morgenkvisten hos tannlegen. Prisen for behandlingen ble under halvparten av hva jeg forventet (jippi!). I tillegg fikk jeg god tid fram til første kundemøte på jobben. Da ble det rett inn i en klesbutikk og handle topper og gensere i vårens lyse farger. Nå glir jeg lett inn i størrelsen 36, fikk supergodt humør av å se meg selv i speilet og enda mer motivasjon til å stå ut løpet. Kjempefresj tilbake på jobben og masse energi av dette! :P/>/>

 

Ha fortsatt en fin torsdag! :P/>/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lucilla - Takk skal du ha.

 

58kg - Ja, det er en fin piff for å fortsette den gode stien, å prøve klær ;) Er selv nedi 36-38 og meste S.

 

Da jeg startet nedgangen var det for å komme ned i 40 og M, men det er flyttet ned til 36-38 og S, så sånn sett er jeg jo i mål...

Men bunaden går ikke på ;)

Det er blitt sånn, litt til og bare litt til og...

Blir en fornøyd, noen gang??

 

Rolig dag her i dag.

Ikke noe trening.

 

God kveld og flott fredag

og riktig god helg til dere som tar den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag :)/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

 

Helt enig i det du skriver, Tjorven, litt til og litt til og blir man egentlig helt fornøyd? Skulle egentlig veid 56, jeg;) den vekta er jeg faktisk av og til innom - sist i 2008. Så kanskje kanskje:) Tror man kan skille normalt og unormalt forhold til vekt og utseende på en veldig enkel måte. Normalt kjennetegnes ved stor overvekt av gode følelser i forhold til seg selv, du for det meste er glad, du liker utseendet ditt men skulle gjerne strekke deg litt lengre. helt normalt og menneskelig, spør meg. Unormalt er motsatt: du har ingenting positivt å si om egen utseende, alt er bare katastrofe. Og uansett hvor hardt du jobber for å fikse katastrofen, gir ingenting selv en dråpe tifredstillelse. Jeg har vært bort i folk med spiseforstyrrelser og dette mentalt sett er en personlig katastrofe, de klarer ikke å ta innover seg den minste kompliment, fungerer hverken hjemme eller sosialt, fordi de ikke har tid til andre en seg selv. Mat, kropp og slanking tar all deres tid og mental kapasitet. Angst og depresjon dominener livet. Ingen glede og gode følelser når de seg seg selv i speilet. Der går det en klar grense mellom hva som er normalt og unormalt.

 

Jubel her på vekta - ned 600 g. Altså 61,1 kg. I morgen er delmål 61, har planlagt første joggetur med min kjære i kveld. Gleder meg veldig, helt frisk nå. Tok avspasering i dag. Planen er å kose meg med husarbeid, med alt man ellers ikke får gjort på vanlige dager. Og handle. Liker best å handle på formiddagen i tomme butikker:)

 

Ha en strålende fredag! :)/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Gratulere med flott nedgang.

Jogge turen deres gikk bra. Moro å ha felles interesser.

 

 

Her går stort sett ikke noe etter planen.

Veldig rolig dag i går og bare en liten tur i dag, som ga 1 TP.

Men halsen er bedre så håper jeg snart at litt mer energi og får kommet meg på dans og det som gir glede i livet. jeg må finne en som danser for det gir masse gleder og en tenker ikke på det som trening, selv om en er så svett at det renner og håret er vått :)

 

God helg til dere som titter innom.

Koselig om det ble med flere her ute, også.

Flere innspill er moro.

Flere som har fremgang, motiverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven,

Så flink du er som danser, det må være verdens beste måte å få mosjon på! :) og sånn glede det gir! :) Så flink at du finner tid til dette! :)

 

Jeg selv var en danseløve før, danset mye latin, men akkurat nå ligger alt dette brakk. Slår ut håret kun en sjelden gang sammen med min kjære...vi kunne vært mye flinkere til å pleie denne gamle interessen vår. Manglende tid er en dårlig unnskyldning, vi har jo tid til å ligge på sofa og se på TV av og til;))

 

Her er det ikke vill jubel på vekta akkurat, kun -600 siden forrige lørdag og jeg ligger 0,6 bak målet. Ble stor vektoppgang etter fasten, selv om jeg spiste helt minimalt i går og i tillegg jogget 1,5 Tp pluss gikk 4 timer i byen og shoppet - 4Tp. Det er helt vilt hvordan vekten raser opp og ned for hver dag som går. Men midjen har krympet til 71,5 på innpust, noe positivt er det jo.

 

I dag er det full dag med loppiser. Burde gi bra med Tp. Og en joggetur!

 

Ha en strålende lørdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 58kg.

 

Ja, dans har jeg vært avhengig av siden jeg var barn.

Men dansen blir prioritert bort når kroppen ikke fungerer.

 

Så er dere glad i å dans 58kg, så gå på kurs og eller dansekvelder i uka.

Fin trening og ikke fyll :)

 

Ja, etter hvert som kroppen venner seg til livsstilen vi lever så går en ikke ned i vekt.

Men 600 gram er jo veldig bra da, 58kg.

 

Kom meg ut en tur i dag.

Ble 3,4 TP.

I sol, snø og regn.

 

God kveld og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagsmorgen!

 

Håper formen er bra, Tjorven! :) vekta vår SKAL ned, uansett! VI vinner! Jeg selv har vanvittige dårlige gener, mammaen min er svært svært overvektig, jeg vil aldri dit! Hun tar mange piller om dagen, stakkars. Klarer ikke å gå 200 meter, må kjøres. Men spise ofte og mye - det kan hun! Maten har for lengst vunnet over henne, men jeg har andre planer for livet mitt enn slik tilværelse. Spise for å leve, ikke leve for å spise.

 

Litt deprimerende tall på vekten i dag - 62,2, altså pluss 600 g. Jeg blir gal! :angry: Og dette av å spise ubetydelige 1300 kkal og en joggetur. Jaja, nå er det snart mens, håper at dette vannet forsvinner på dag2-3... Inntil den tid er jeg dømt til disse vanvittige svinginger, tenker jeg!

 

Må flytte fastedagene til mandag og tirsdag. Har kveldskurs de dagene, har ikke tid til jogging og da er det jo glimrende at joggefrie dager sammenfaller med fasten og kurset. Har verk i låra og i leggene, blir deilig å få slippe å trene de neste to dagene!!

 

I dag er det mer loppis. Jakter på fint porselen og klær, mens kjæresten jakter på bøker og vinyl. Gir oss et kick ;)

 

Ha en strålende søndag:) masse lykke til på vekta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...