Gå til innhold

Noen i 40-50 årene som vil være med å motivere hverandre for å gå ned 3-5 kg til St.Hans??


Anbefalte innlegg

God morgen!

 

Tjorven - sender over litt positiv energi til deg og masse omtanke. Jeg håper du finner kropp og sinn som du ønsker det skal være snart.

 

58kg - har du fått ytterligere 200 g nedgang fra i går? Så flott da. Synes du er flink som klarer å holde deg unna det søte. Jeg forsøker så godt jeg kan, men av og til må jeg bare ha litt. Jeg synes også vaniljekesamen er veldig god, men den må jeg holde meg unna nå. Pleide også å spise den dobbel null yoghurten fra yoplait tidligere, men det er også ut nå med denne melkefri perioden mens jeg ammer. Synes visst litt synd på meg selv av og til, men jeg har egentlig bestemt meg for at det skal jeg ikke gjøre - ikke alltid like lett å gjøre som man tenker ;)

 

Her var det også ned 200 gram i dag (må jo oppå den vekta). Veldig fornøyd når det går den veien - lettere å ikke synes synd på meg selv også da :D

 

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jaka - Gratulere med nedgang, du,også. Både for en uke og for i dag.

Takk skal du ha. Ja, jeg håper jeg snart skal bli bedre. Men blir jo aldri helt i 100 igjen.

Ja, det er mye godt innen soyaprodukter.

Sjokoladepudding og Activia har en Melkefri yoghurt med vanilje som er god. Men det er litt mer kcal enn i mye av de melkebaserte variantene.

Både melkefri og uten egg, er sikkert ikke lett.

Håper du får fint vær og koser deg masse.

Jeg gikk på melkefri produkter i mange år. Men har begynt å tilføre litt nå, så spiser den dobbelt 0 yoghurten med vanilje. Det går bra.

Du har vel igjen en lang periode og amme, også??

Synes du er flink som har gått ned i vekt mens du ammer.

 

58kg - Ja, du er standhaftig :) Flink er du.

Takk skal du ha.

Var bare en dag på hytta, for å ordne opp. Så nå er den snart klar for fine soldager.

Håper du klarer ditt mål.

HØres herlig ut med noen uker i sol og varme nå.

Selv om det er sol og godt her, også, for tiden så er det ikke som nedover i sydligere strøk.

Akkurat nå regner det her....

 

I går fikk jeg i meg litt over 1700 kcal så veldig fornøyd med dagen.

Men ikke med vekta i dagtidlig...

I dag her jeg gått til mine avtaler, mens bil har fått sommerdekk, så det ble 1,4 TP.

Ser ut som det blir litt over 1 TP om dagen her, enda...

Lader litt opp til Kiel-tur fra søndag, men dans om bord...

Så håper det er noen som kan å danse da, for det er veldig fin musikk.

 

God kveld og flott Kristi Himmelfartsdag dag i morgen.

Skulle vært med å sykle men meldt regn så holder meg hjemme og finner frem sommerklær.

Det blir interessant.. hva passer... osv :)

 

God helg til dere som tar langhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Jaka - grattis med enda minus 200g! Dette går absolutt den rette veien! Bare følelsen av å være lettere i kroppen må gi utrolig mye god energi :)

 

Tjorven - ikke gi opp. Det kommer nok et gjennombrudd. Unner deg en helg på Kiel-båten og dansingen, for en flott hobby! Det er sikkert mange flotte butikker i Kiel og gode shoppingmuligheter. Håper det blir fint vær i helgen :)

 

Her er det jubel - jeg har skrevet meg inn i femtiklubben! Skryter uhemmet av meg selv :) 59,9 på vekta og feirer minus 5 kg siden jeg begynte å slanke med på dette forumet 3.april. 5 kg på 5 uker er et kjempebra resultat. Nå gjenstår det vanskeligste og kjæresten følger med falkeblikk på hva som skjer. Alle rimelige frister har passert, og jeg sliter med å finne ut hvordan jeg skal klare å nå målet. Men jeg er sta som et esel. Hehe min kjære bare fikk beskjed om å varme opp kredittkortet - for jeg er bestemt på å klare innveiingen på morgenen den 17.mai. Er ikke sikker på om jeg vil skrive ekstreme slanketips på dette forumet - men har jo venner i idretten som av og til måtte ned 5-7 kg like før konkurransen, så de skal nok gi meg litt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Håper det går bra med alle :)/>/>/>/>

 

I dag er ny jubel på vekta - 59,4. 500g ned siden i går. Gjorde en endring i går som jeg tror ga meg en kjempefin resultat i dag. Har nemlig erstattet middagen med havregrøten kokt på melk og hjemmelagd smoothie (kun moste jordbær, bringebær og blåbær, ingen tilsatt sukker) ca. 2 timer etter midagen. Er veldig fornøyd med sammensetningen av denne menyen i forhold til næringsstoffer (har et program som hjelper meg med dette). Har limt inn på tråden min, hvis noen er interessert :)/>/>/>/> skal gjenta i dag i håp om at successen fortsetter. Veiedag i morgen!!!

 

Og ellers løpte mine faste 30 minutter med min kjære ...måtte vente hele dagen til det ble opphold. Så kjipt vær i går store deler av dagen.... Ganske trist vær i dag her også, håper det klarner mot kvelden! Hvis ikke, må jeg nok på youtube og trene der - men liker best å løpe ute. Innetrening I sommerhalvåret er bare ikke meg.

 

Ha en flott og lett dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Du verden å flink du er.

Ja, men den farten er du i mål innen ferien starter om 1 uke, var det så??

Hvordan har du tenkt å leve i ferien da??

Var inne å så på siden din og du spiser variert og næringsrikt, ser jeg, det er bra.

Dette ser det ut som du klarer.

Bare 1 uke igjen og så....

 

Her ble det ikke verdens beste dag i går.

Ikke trening og litt over 1900 kcal inn.

 

I går fant jeg frem sommerklær og et var både moro og ikke så moro.

Noe var alt for stort - likte jo det godt ;=

Men andre plagg igjen, var veldig trangt...

Var nok mer trent i fjor. Alt for stor mage nå.

Så da er det bare å skjerpe seg og holde seg på 1700 kcal og kanskje litt over 1800.

Håper jeg kommer i gang med trening, igjen, snart...

Lege idag så håper han har en trylleformel, noe jeg selvsagt vet at han ikke har ;)

Men har fått tips om noen piller som hjelper på trettheten, slitenheten, og bare det hadde vært fint og blitt kvitt. For da er jeg i 100 igjen :)

 

God dag alle sammen og flott lørdag og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen til alle:)

 

 

Tjorven - så moro å se resultatene fysisk og å oppdage at noen klær har blitt store:) Du kommer nok i de aller minste klær etter hvert, og hvert plagg blir en liten seier. Så fantastisk god følelse å ha gjensyn med ditt yngre selv, ikke sant? jeg selv blir så utrolig motivert av dette. håper du koser deg på Kiel-turen med dans og musikk og fint selskap, Tjorven:)

 

Var i går på Karen Millen butikk i Oslo og til og med størrelse 4passer nå, det er utrolig deilig. Har ikke kjøpt noe, litt dårlig med salg der nå. Men plukket ut ting jeg skal kjøpe på salg her eller i utlandet på KM butikker, pleier alltid gjøre gode kjøp:) var også på Zara men gikk ut skuffet. Syns de hadde bedre kvalitet på klær der før, nå er det bare stygge filler på Zara av dårlig kvalitet. Shopper heller i Wien, og særlig når sambo spanderer (derfor er jeg så gal etter å vinne veddemålet med ham den 17.mai).

 

Ja, det blir mange fristelser på reisen. Men jeg og samboeren har veldig gode innarbeidede metoder for å takle dette. Vi var på fem utenlandsreiser etter slutten på slankekuren min i fjor inclusive criuse, det gikk kjempebra. Det er hjemme i år jeg sprakk og ikke på reiser, og grunnen var simpel - kveldsspising og frie tøyler. Klart må man passe vekta hele livet hvis man en gang har vært overvektig, det finnes ikke virkelighet for overvektige "spis hva du vil og hold deg slank" - hverken hjemme eller på reisen . Det vil aldri i verden funke. Genene våre er der, men vi kan kontrollere dem. Så her leggerer ut noen selvprøvde tips på reisen som for meg virker hundre prosent - jeg kommer hjem med samme vekt som jeg drar.

 

1. Råd - kjøp reisevekt.

Jeg har kjøpt meg reisevekt på ebay. Den er bitteliten og går in i dameveske. Oppbevarer sammen med pass, reisestrømper og koffertvekt i en eske - reisevekten er helt vital for meg. Drar ikke en gang på hytta uten den. Når jeg går opp på vekta hver morgen, hvis tallene ikke er bra - da er det på med joggesko og bukse og ut og jogge og oppdage fremmede byer og land!

 

2.Råd - pakk joggesko og treningstøy med deg og jogg. Bo på hoteller med treningsstudio og basseng/spa/sauna.

Det er faktisk utrolig spennende å oppdage byer ved å jogge tidlig på morgenen før folkemengder. Samme på cruisebåten - ned på joggedekk og svette av noen kilometer før frokosten!

 

3. Del på maten, særlig på kaker. Vi bestiller nesten alt på deling, bortsett når vi er i micheline star restauranter. Mye penger spart, forresten.

 

4. Vis måtehold med mat og alkohol og heller være sulten på nye opplevelser, møter med nye mennesker, kultur, arkitektur, museer, shopping, byliv.

 

Store øyne på vekta i dag - 59,0 og veiedagen er "bestått med glans". Enda minus 1 cm i midjen! :)/>/> Men frykter mensen som skal være der om et par dager og pleier å ødelegge all innsats. Det blir slit nå helt på slutten... Tar det ikke piano på ingen måte, heller omvendt. Mulig jeg også må trene knallhardt og sitte i badstua på nærmeste sats i de siste tre dagene... Tar en dag om gangen.

 

Ha fortsatt en fin dag :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, det var moro å finne frem klær som jeg ikke har fått brukt på 7 år.

En kjole er skikkelig moderne nå, med blonder ;)Svart men ikke gjennomsiktig da :)

Bukser i alle farger som er moderne i år, og veldig mye hvitt.

 

Ja, her er det merkeklær som er kjøpt på salg.

Kanskje jeg finner noe fint i tyskland, også.. ikke umulig det, nei ;)

 

58kg - takk takk takk skal du ha.

Gratulere med et flott 59 tall blankt. Da er det snart 58 tallet på deg. Du er flink.

Du er kan jo snart ta rundt livet på deg nå, flott vil jeg tro du er nå.

Reisevekt viste jeg ikke at fantes, takk skal du ha.

Likte dine reise-råd. Da jeg hadde mann så delte vi en del. Men nå som jeg er alene er det værre. Liker alt inkludert, for da kan jeg spise det jeg vil. Hatt mange ferier jeg har holdet vekten, ja, til og med gått ned, for jeg starter dagen med en svømmetur. Og har treningsstudio. Drikker minimalt.

Så håper jeg finner en mann som din, som er opptatt av helse og god form.

Men går du opp pga mensen vet du at du gjør et skikkelig hopp ned etterpå.

Er det 17.mai dere reiser?? Misunner dere ;) sol og varme og late dager og opplevelser og aktivitet og... kos dere. God tur vist jeg ikke rekker inn her før dere drar.

 

Ja, da er alt pakket til båtturen, joggesko og dansesko og badedrakt, så her skal det ikke ligges på latsiden. Har med Nutriletbarer for måltider, for da kjøpet vi bare middag og jeg har litt oversikt over hvor mange kcal som kommer inn. Men får jeg danse 2 timer så har jeg jo svidd av minst 1500 kcal og da kan jeg kose meg med middag og litt godt drikke. Og det blir jo flere økter med dansing ombord, så litt må jeg få snikt til meg ;)

Tatt med minikjoler i rødt ;) Bli sett men ikke forstått ;) hehe.

Skal bli godt å komme bort, igjen ;)

Har jo ligget mest her siden fjellturen.

 

God helg videre og noen flott maidager til vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag morgen :)/>/>

 

Tjorven - det høres uendelig gøy ut med aktiv ferie og svømming og dansing! Det å starte dagen med svømmetur gjør noe veldig posivt med hele dagen, ikke sant! :)/>/> jeg tror at dette også gjør at man er mer kresen ved frokostbordet og ikke hiver innpå rett etter å ha gort en innsats for seg selv.

 

Minikjoler i rødt - go go girl! Sånn skal det være! :)/>/> Alle bekymringer til side, strømper med godt hold, fram med smekre legger og full sving på dansegulvet! NYYYYT!!! :P/>/>

 

Ja kjæresten min er heldigvis veldig opptatt av helse og livstil, han er veldig slank og småspist...(mens jeg innerst inne er et matvrak, kun med viljestyrken holder jeg meg i sjakk, utrolig at jeg ikke veier 100 kilo med de genene jeg arvet fra mors side og min evne til å fortære mat... Høres kanskje negativt ut men det er sannheten, bitter). Har letet lenge etter ham mens jeg gikk singel...Tenkte denne gangen gidder jeg ikke å gå for noe som er halvbra, heller være singel for alltid (jeg trivdes veldig godt som singel da... Var en danseløve, presist som deg :)/>/> likte å dra til USA og danse latin på cruiseskip, amerikanske menn er utrolig glade i å danse og jeg hadde danselistene fulle hele kvelden, måtte teipe tærne godt med sportsteip hver kveld ). Fant meg en perfekt norsk gentleman til slutt (som har lenge bodd i America og også var danseglad). Det lønner seg å være kresen og vente!!!

 

Vi reiser på kvelden den 17.mai, rekker kaken min, jeg ;)/>/> og så rett til Wien og kose oss. Skal bo på et veldig fint hotell og få med oss opera, Shoenenbrun, loppemarkeder og museer. Mye er dessverre stengt søndag og 2.pinsedag - men hele lørdagen blir shopping. Har særlig behov for nye joggesko og sportsklær og skal nok finne noe på den digre outleten de har rett ved Universitetet. I Norge er prisene usedvanlig høye og utvalget usedvanlig dårlig. De få gangene jeg var på treningstimene på lokal SATS i Oslo, sto jeg bare og måpte - alle er kledt likt! Like Nike sko i like farger, like bukser, like singletter... Deprimerende. Nesten assosiasjon med kommunisme. Gidder ikke å betale sånne beløp og i tillegg være utsatt for å slutte meg til Mao-rekkene. Når jeg i Europa kan finne utrolig kule og fargerike modeller (min favoritt er Adidas) til halve prisen.

 

Ikke en helt vanlig dag i dag - har bikket under 59 og vekta er 58,9. Har ventet på denne dagen siden 2008. Klarte ikke målet i fjor - men klarte i år!!! /> Veide egentlig 56 på mitt beste i 2008, men 58 har alltid vært min trivselsvekt som jeg holdt siden siste klasse på skolen... Helt til vi startet med denne idiotiske (vel, også nødvendige)IVF-prosjektet som tok fra meg både kropp og sjel og trivsel. I dag setter jeg virkelig strek over dette! Betyr kjempemasse for meg. Ja, min kjære fikk store øyne da han fikk se tallene!!! /> Vant veddemålet, avtalen var at han skulle få se tallet 58 med hvilketsomhelst antall decimalier (sier han i dag...) Nå venter "shop till I drop" i Wien på lørdag /> GIRL POWER! Skal helt ned til 58,00 - for meg selv /> /> /> Er helt bestemt på å lande prosjektet. Avtale er avtale! Det er litt sport i dette og det er gøy når man klarer såpass viktige forsetter:) Det er greit å sette høye krav til seg selv!!!

 

Ha en kjempefin søndag, alle :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Håper du storkoste deg på båttur til Kiel,tjorven,og at du var heldig med båtværet. Grattis med nye klær.

 

Liker så godt de båtturene til Kiel.:-) Vi skal på ny båttur til København i juni,gleder meg masse til den,håper å være i mål med slankingen til da.hadde vært litt gøy:-)

 

God tur til Wien 58kg,kos deg masse:-)Må fortelle masse om turen,aldri vært der;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen :)/>

 

Lucilla - grattis med -400g på vekta den 5.mai :)

 

Plutselig stille her, lurer på hvordan det går med andre slankere.

 

 

Fire dager til målet og vekta står stille på 58,9. Fornøyd og ikke fornøyd samtidig. Fornøyd fordi den ikke går opp, misfornøyd fordi den ikke går ned. Nå odelegger mensen fordi den IKKE er der ennå, regnet med å bli ferdig med den før 17.mai. Er sliten og tung i låra, har måtte løpe hver dag denne uka og tåle ekstra restriksjoner på mat. Trenger en pause men kan ikke før målet er oppnådd. Noen vil kanskje si hvorfor alt dette slitet for noen tall på vekta? Er det så farlig da å oppnå det noen dager senere? Jeg tenker at jo mer jeg sliter for å oppnå det jeg ønsker nå, jo mer verdifullt det vil kjennes for meg å beholde resultatet. Så får vi hjemme gode minner om innspurten og hvordan jeg slet meg gjennom til målet! :)/> :)/> :)/> Easy comes - easy goes. Jo mer blodsmak i munnen - jo mer verdifull seier og jo sterkere bevis for meg selv og for kjæresten at jeg holder hva jeg lover. Så her er det bare å stå på å presse siste rester!!! SKAL klare.

 

Ha en fin dag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

58kg - du har jo vært fantastisk flink som har klart dette! Du fortjener i alle fall en herlig tur til Wien. Vi var der selv for 3 år siden - det var veldig kjekt :) Det blir jo spesielt kjekt når du da har oppnådd målet ditt også i forkant.

 

Tjorven - er det nå du har vært på båttur til Kiel? Har du hatt det kjekt?

 

Lucille - du har jo vært kjempeflink med fin nedgang du også

 

Vi har vært på hytta i helgen. Hadde ikke med meg pc. Der var dårlig vær, men vi har nå kost oss allikevel. På lørdagen ble det bowling med ungene. Jeg var ikke så veldig flink med slankingen, men noe har nok gått inn i vanene mine slik at det ser ut til å ha blitt ytterligere 300 gram ned. Veiedag i morgen, så da får jeg se hva uka har gitt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>/>

 

Jaka - grattis med enda minus 300 gram, veldig bra, dette! Og særlig med tanken at det var helg:) Ønsker masse lykke til med veiedagen i dag :)/>/>

 

Her er det full krise. En skikkelig dårlig morgen. Vekta viser 60,2. Våknet med ekstremt mye vann i kroppen, kjente at fingrene var sprekkferdige og klødde. Ansiktet også. Kjennes nesten som allergi. Spiste en stor porsjon med veldig salt suppe i går til middag (overdrev med Gastromat). Ble ekstremt tørst hele kvelden og slukte glass etter glass med vann på kurs, kjentes helt feil ut hele greia. Forsøkte å rette opp meg løping sent på kvelden, fikk igjen skikkelig hold (mye vann i mage og i tarm) og joggeturen ble delvis mislykket. Fikk da en anelse om at dette muligens ikke ender helt bra i dag men var likevel sjokkert over tallet. Gråte gråte. Mensen er heller ikke her og bidrar til opphopingen av væsken. Håper den kommer i dag - det hadde betydd minus 1 kg helt av seg selv på 17.mai. Jeg tenker at uten dette vannet er vekten min egentlig rundt 58,5 nå. Må bli kvitt vannet i løpet av nærmeste par dager, forutsatt at mensen kommer. Hormoner er helt umulig å gjøre noe med!

 

Med andre ord, en totalt mislykket start på dagen. Jobber med løsningen for å rette opp elendigheten. Null salt fra nå av og skal kun spise mat som grøt, corn flakes, smoothies og liknende disse dagene. Har så pass peiling på hva som skal til at dette skal jeg klare. Ber for mensen - uten den vet jeg ikke hva jeg skal forvente på vekta 17.mai. Tre dager igjen...THRILLER!!!

 

Uansett - ønsker alle en god dag på vei til våre mål :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Skrekkelig kjedelig tall på vekta, 58kg, men når du vet hva det skyldes og hva som skal til de neste dagene, så går nok dette veien uansett. Krysser fingrene for deg!

 

Denne uka ble det altså 300 gram ned, dvs. 68,3kg viste vekta i dag også. Jeg er egentlig fornøyd med det fordi jeg var redd den heller skulle vise oppover etter denne helgen. Neste helg blir jo også en utfordring mht. både 17. mai og pinsehelg og besøk av svigers på hytta. Livvidden min var 86,5 cm og uendret fra forrige uke. Jeg lurer jo veldig på om jeg kan klare målet mitt på 80 cm for å ikke være i noen helserisiko, men jeg skal i alle fall jobbe mot det.

 

Ha en fin dag alle sammen :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Takk 58kg og jaka.Ble dessverre 200 gram denne uken,men ble god mat og kake i bursdag i helgen,så full skjerpings igjen nå.Iallefall prøve,ikke lett denne uken heller med 17 mai/pinse(god mat og drikk)men skal nå prøve ;)

 

Huffda,kjedelig med vekten idag 58kg,men stå på så går du helt sikkert ned i vekt til neste veiedag.:)

 

Jaka:Ja det er noen utfordringer denne uken,men dette klarer du.Kos deg på hytta i helgen:)

 

Håper Tjorven har det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Da har jeg skrevet et langt innlegg og så trykker jeg og alt forsvinner,

så kommer sterkere tilbake.

Er bare så trett og sliten i kveld :)

Herlig trett og sliten av masse god energi i form av flotte mennesker og masse dans.

 

veiedagen min ble søndag som gikk.

Da viste vekta 66,4 kg som var 400 gram ned siste uka ;)

Men hva den blir i morgen er jeg veldig spent på.

Fikk tilslutt til 14 TP, takker være masse dans på søndag.

 

Takker alle for fine ord ang turen.

Skriver mer i morgen.

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag morgen:)

 

Jaka - støtter deg på vei mot målet under 80 cm i livvidde, dette når du! Heldigvis er Overvekt ingen kreft eller revmatisme, og det fine med vektutfordringene i forhold til annet sykdom er at det er fullstendig opp til oss å ta kontroll :)/>

 

Lucilla - alle monner drar:) håper uka vil bringe flere "monner" :)/> 17.mai og pinse byr helt klart på utfordringer men vi kan jo feire med måte :)/>

 

Tjorven - 14 tp etter turen høres flott ut, og det ser ut som du får en fin nedgang på vekta i dag:) så moro!:)/>

 

Her er det heldigvis 1,1 kg vektnedgang siden i går og mensen har kommet - hurra! 59,1. Venter masse nedgang i løpet av de siste to dagene - restene forsvinner nok med "vannet". Ble ingen trening i går, tidsmangel. Full jobb og avsluttende dag på kveldskurset i går, oppgavepresentasjon og kom hjem først ved 22-tiden. To dager igjen til målet! Kroppen ser utrolig fin ut nå, alle kjoler passer og det blir moro å pakke kofferten ;)/> meldt 22-26 grader i Wien ;)/>

 

Ha en finfin dag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen! :)

 

Så bra at vekta viste ned igjen i dag, 58kg! Dette klarer du :) Synes det er kjempekjekt å lese at du blir så fornøyd med resultatene dine og kjolene som passer og godt vær i Wien :D Det er godt å være stolt og glad når man når målene sine og føler seg vel.

 

Tjorven - så kjekt å høre at du hadde en tur med masse dans og som gav masse positiv energi. 400 g ned er supert! Gleder meg til å høre vektresultatet i dag :) Kjedelig når hele teksten forsvinner når man har skrevet en stund :angry: Håper du får tid til å skrive det på ny.

 

Lucilla - Det er jo ikke alltid at vekta er med oss, :P men før eller senere kommer den jo så lenge vi jobber oss mot målet - heldigvis.

 

I dag viste vekta mi 67,3kg - ned 1 kg fra i går. Tror egentlig at vekta mi er litt feilaktig av og til, men håper jo at dette er reelt :D :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

58kg - godt å høre at vekta er på tur ned igjen.

Ble trist på dine vegner når den hadde gjort et hopp på 1,5 kg, det er ikke moro.

Ja, du er flink.

58 tallet og snart tur.

Du må kose deg masse.

Men å kose seg masse betyr ikke bare god mat og drikke.

Ser du skal handle klær og i operaen, også eller??

Kanskje dere finner et fint sted å danse på, også.

Jeg danset selv med en amerikaner da jeg var i slutten av 20 årene og han var flink da.

Innlegget ditt 12.mai må du se tilbake på hver gang du føler deg trist og lei og finne igjen den gode følelsen du hadde da du skreiv det.

Det innlegget inspirerer meg og jeg blir ta det frem titt og ofte.

Takk for fine ord.

Hvor lenge blir du borte da??

Håper du kommer inn hit igjen en gang i blant når du kommer hjem.

Blir savnen deg.

Du har vært til skikkelig inspirasjon for meg denne tiden vi har kjent hverandre her inne.

Alle ser det nytter, bare en bestemmer seg nok for at en vil og skal.

Fint å ta et skippertak, og, så ligge på vekta en stund før en igjen tar et skippertak på 5-7 kg. Dette har fungert for meg disse 22,5 kg jeg har gått ned, over tid.

 

Innlegget fra i går glemmer vi 58kg, for i dag er vannet ute av kroppen og da fokuserer vi på det :)

Fælt at vi skal bli så styrt av vekta, men du er ikke alene om det, 58kg. Kjenner meg så godt igjen.

 

Redd denne innlegget blir borte så sender det og så skriver jeg mer til dere andre flinke damer etterpå.

Skal ut å spise med ei venninne om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lucilla - Gratulere med de 200 grammene ned.

Som før sagt her, alle monner drar og du går jo jevnt og sikkert ned hver uke.

Det blir kiloer av det :)

17. mai må ikke bare være mat og is og kaker i bøtter og spann.

Man akkurat nok av alt, så går det nok bra.

 

Jaka - Gratulere med enda en kilo ned. 1,3 kg er bra.

Ja, virker som om at kroppen trenger litt tid på å stabilisere seg etter noen dager med god mat og drikke. For det må jo ikke være for mye. Å det ser ut som du har klart akkurat passe da du var på hytte.

Takk skal du ha.

 

Jeg deler opp teksten og innlegget i dag, så ikke alt forsvinner, som i går ;)

Nei, det er noe rart med den vekta. Plutselig hopper den opp opptil 2 kg. Men med meg går den sakte men sikkert ned igjen.

 

Ja, det var noen herlige dager ombord. Masse latter, dans og sosialt.

 

Vi gjorde det slik at vi bare spiste et måltid på båten, lunsje buffet og det blir jo middag.

Hadde med knekkebrød og litt pålegg og barer.

Koste oss med vin og annet drikke.

 

Vekta viste 100 gram ned siden søndag.

Så jeg er fornøyd.

For drakk en del energidrikke pga all dansen.

Så dette var skikkelig aktivitetsferie.

For det var jo dansecruise med dans fra kl.15.30 :)

 

Ja, 58kg, alle mine ferier er aktive.

Selvsagt er det godt å ligge litt på stranda, også, vist det er mulig.

Men ikke hele dagen og med alt inkludert, kan en spise når og hva en vil.

Det gjør ikke noe om en ikke orker alt en har tatt på tallerkenen.

 

Men idag blir det italiensk mat og da blir det porsjoner, istedenfor buffe.

Men er sulten nå så det blir nok bra ;)

 

Dere som reiser fort for 17. mai og pinse må kose dere masse.

Ellers håper jeg på noen ord fra dere som er hjemme :)

God kveld og flott torsdag og 17.mai og pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Jaka - wow! 1 kg nedgang er jo helt supert, det må kjennes deilig :)

 

Tjorven - takk for flotte ord, det varmer! :) har aldri vært på spesiell dansecruise men har hørt at det er veldig gøy. Hvilket temauke var det (swing, latin, tango?)

Er i Wien i 5 dager, kommer tilbake hit og forteller hvordan det gikk og skal heie på dere videre :) det blir en romantisk langhelg på oss pluss museer og shopping, skal også se Opera - vi elsker "gammel kultur". Håper å fylle kofferten med nye klær, sko og kanskje også litt mat, blir spennende hva vi finner der borte.

 

Her er det 58,7 på vekta - bare 400 g ned, er litt paff... Forventet litt bedre resultat... På en annen side, er jo jeg i 58-klubben, må jo se positivt på saken! Innveiing i morgen kl.08:00. Blir nok en joggetur både i kveld og i morgen, hehe. Presse presse. Siste dagen!!! :)

 

Ønsker alle en kjempefin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-

 

58kg - Ja, du har vært flink og fortjener masse flotte ord.

Koselig at du vil følge oss når du kommer hjem, også.

Ja, du kan være stolt av 58 tallet ditt.

Jeg lå på 55-58 kg før jeg ble syk for 6 år siden, da ble det noen piller og PUFF i løpet av noen måneder var jeg 30 kg tyngre.

Så glad jeg har kommet meg ned mange av dem og jeg har ikke som mål å nedpå 50 tallet nå.

Blir litt for lite på meg, var veldig tynn før.

Tema var dans, så det var 2 herlige danseband som var med, et norsk og et svensk. Så da ble det swing i alle varianter.

Ja, jeg må finne en flink danser jeg, også. Ikke noe stress, så en dag er han nok der. Bare jeg beveger meg utenfor denne døra min :)

Ja, da nærmer dagen seg. God tut og gleder meg til rapport fra turen. Både alt du har opplevd og klæskjøpet.

 

I dag hadde jeg håpet på 65 tallet, men det ble 66,1, så det nærmer seg ;)Det er 200 g mindre enn i går.

Men må bare veie meg før middag, kanskje jeg ser 65 tallet da :)

I morgen blir det svensketur på meg, så skal prøve å finne meg noen lyse olabukser.

Det er vel stort sett det eneste jeg trenger av klær, de er litt store de jeg har. Men noen røverkjøp ellers har jeg ikke noe imot :)

 

God dag videre alle sammen og flott 17.mai feiring. Med det som er tradisjon for dere.

Kos dere masse.

 

Flott pinse, også, vist dere forsvinner herfra noen dager :)

 

Jeg blir nok rapportere hver dag, for kcal blir telt sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - Jeg har et forum ute på HV, også.

Så vist du vil henge på der, er du velkommen dit, når du

kommer hjem fra turen din.

 

Det gjelder alle dere andre her ute, også ;)

Når målet er nådd...

 

VI som er der nå har gått litt opp siden påske.

Men nærmer oss målet nå.

 

Jeg er jo innenfor der jeg skal være nå,

men godt å ha litt mer å gå på.

Mitt tak er fra 62-66 kg, så + - 64 hadde vært fint.

 

Jeg var jo nede på 64 tallet etter jul.

Men ikke langt igjen dit nå

og så 1-1,5 kg til.

 

Så blir nok her til St.Hans ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God 17.mai til alle! For en fantastisk dag ute!!! :)/>

 

Tjorven - tusen takk for tipset om HV, kommer dit etter ferien:) det har vært veldig flott med støtte, vil gjerne holde kontakten:) så imponerende å høre om vektnedgangen din, det er jo nesten 30 kg! Tviler ikke at du når målet ditt, er jo bare et par kg unna og det absolutt går den rette veien med deg :P/>/> kjenner meg veldig iigjen i historien din. Den vektoppgangen jeg fikk for noen år siden var også pga. voldsomme mengder med medisiner og nederlag etter nederlag... Maten er noe jeg er veldig flink til å bruke som "syns synd på meg selv"- greia. Har både stålvilje når det trenges (dette prosjektet mitt har bevist meg en gang til) men også kan være utrolig svak i perioder (derfor må jeg på Holde Vekten). Som du sier puff så ble det nesten tjue kg pluss. Men nå er dette heldigvis historie. Vi holder kontakten på HV:)

 

Her feires den store seieren - 58,0 på vekta!!! :PEr helt oppe i skyene. I går var det ekstra mye slit, for jeg ikke bare kunne stole blindt på at kroppen min samarbeider på de siste par-tre hundre gram.. Måtte en liten dehydrering til. Fikk tips av en kroppsbygger som jeg kjenner (han bare lo av meg, hahaha tre hundre gram, jeg vet hvordan man skal svette av seg 5 kg på 12 timer). Så han ga meg tips om å stoppe all væskeinntak etter middag, ta en joggetur om kvelden og rett på passiv svetting til jeg blir fornøyd (jeg har ingen sauna hjemme men dundyner og elektrisk varmevest har jeg). Etter bare en times svetting viste vekten 58,5 og jeg tenkte at resten forsvinner vel av seg selv i løpet av natta. Våknet 58,0 - End of story! Kjæresten sa bare ett ord: RESPEKT. Når det dette kommer fra en gutt, så er det supermoro. :P/>

 

Nå er det 17.mai-frokost her hjemme og kaken står klar (men jeg er ikke så kakesulten, venter på egget mitt med brød til som min kjære lager mens jeg rapporterer her - beste mat i verden servert av beste mann i verden)

 

God pinsehelg til alle! Er borte i 5 dager nå :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da er det allerede blitt søndag og du verden å stille det har blitt her ute, etter at 58kg er dratt på ferie.

 

Ja, 58kg, du er virkelig en pådriver for meg til å sette inn høygir over helga.

 

Har trent 11,8 TP denne uka, så ikke så veldig bra, men takket være dansen har det blitt ganske bra.

Inntaket på kcal denne uka ligger litt over 1800 kcal ser det ut som. Så jeg er veldig fornøyd med inntaket. Men trenger nok litt mer TP.

Vekta har økt disse siste dagene.

Drukket ganske mye vann disse siste dagene, for vi har virkelig fått varmen.

Blitt brun og lekker.

Med litt mindre mage hadde det blitt veldig bra.

Men var i Sverige og kjøpte meg ei tights olabukse og den måtte jeg ned i 29", så er veldig fornøyd.

Men skulle likt å ned på 63 tallet...

For magen er alt for stor, men vist jeg får energi til å trene litt så vil magemusklene bli strammere, så da blir kanskje magen mindre.

 

Har jo igjen noen dager til St.Hans.

 

God dag videre og flott mandag og siste langfri helga, før ferien setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...