Gå til innhold

Noen i 40-50 årene som vil være med å motivere hverandre for å gå ned 3-5 kg til St.Hans??


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her går formen opp og ned som en strikkball..

Mindre vondt i halsen i dag, men snørra renner, igjen, nå...

 

Arver vel ikke overvekt-gener? men miljøet en har vokst opp i. Så da arver en spisemønster og matinnholdet og alt annet rundt maten.

Jeg har jo vært heldig der.

Foreldre som er slanke, selv i dag i en alder av 81 og 78 år. Vokst opp med masse trening og hverdags kost hele uka og litt ekstra i helgene, men mye frukt.

Ja, jeg var jo slank til for 6 år siden. Da måtte jeg over på noen piller og plutselig 30 kg opp... Så jeg nekter å bruke det. Får heller gå med smerter og dårlig immunforsvar.

 

Selv om jeg denne uka har vært "flink" i forhold til kcal inntak og trening, så går jeg oppover i vekt. Så veldig spent på vekta i morgen... For den hopper opp og ned som en strikkball...

 

Ser ut som inntaket blir på 1965 kcal, vist jeg ikke spiser veldig lite i dag, da, skal jo på vekta i morgen ;)/> 14,2 TP.

 

Men jeg har kommet inn i en uvane med minst 1 nutrilet bar om dagen. Som regel blir det 2. Vet ikke om det er det søte som tar overhånd...

 

58kg - Flink du er som klarer disse 2 fastedagene. Men synd du øker når du da er ferdig.

 

Jeg gikk til ernæringsfysiolog i lengre tid. Huner sier at 2 kg opp eller ned er ikke vektøkning. Noe vi selvsagt ikke er enig i ;)/> Men det mener de lærde, uansett ;)/>

 

Men nå har jeg gått opp 2 kg siden før påske, så da er det vektøkning, her...

 

Men vi gir oss ikke, 58kg.

Kanskje 1300 kcal er for lite??

Jeg øker vist jeg spiser for lite.

Men vi gir ikke opp.

Kanskje mensen sin skyld her, også.

 

Ja, når loppemarkedene kommer, da er det vår. Så ikke riktig vår her enda.

Fant dere noe fint.

Noe skikkelige varp??

Min første Lacoste jumper fant jeg på loppa, for 50 øre i 1990 ;)/>

Det var moro.

 

Lykke til med fastingen.

 

God dag videre og flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passionara

Hei, vil gjerne være med. Er 45 år. Jeg startet omigjen i dag! Er 158 på strømpelesten og veier 67 kg i dag, MÅ ned av ulike årsaker.

Egentlig er jeg opp 7 kg etter at jeg oppdaget at mannen mitt hadde et forhold til en kollega. Det var tøft og selv om ekteskapet såvidt er reddet, har jeg pådratt meg noen seriøse depresjonskilo.

Har pleid å trene en del, men det har altså endt med tårer. Nå er det slutt, det er ingenting som blir noe bedre av at jeg eser ut.

Passionara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil gjerne være med. Er 45 år. Jeg startet omigjen i dag! Er 158 på strømpelesten og veier 67 kg i dag, MÅ ned av ulike årsaker.

Egentlig er jeg opp 7 kg etter at jeg oppdaget at mannen mitt hadde et forhold til en kollega. Det var tøft og selv om ekteskapet såvidt er reddet, har jeg pådratt meg noen seriøse depresjonskilo.

Har pleid å trene en del, men det har altså endt med tårer. Nå er det slutt, det er ingenting som blir noe bedre av at jeg eser ut.

Passionara

 

Velkommen skal du være.

Koselig at vi blir flere.

 

Håper dere får til forholdet, igjen.

Har dere barn??

 

Fint du tar tak i kiloene før det blir for mange og vanskelig å ta tak i.

 

Håper du vil være aktiv her ute

 

"Snakkes" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passionara

Takk for den. Vi har to flotte tenåringsgutter. De trener mye begge to og er flinke til å mase. Gleder meg til litt fellesskap her ute .

 

Har en super oppskrift på kalkunfileet so vi hadde til middag i dag: legg to små mot hverandre /skjær et snitt i en stor brystfilee (600 gr) og stryk godt med filadelfiaost i snittet/mellom. Strø på det du har av urter, og peppermix. Surr 3-4serranoskinkebiter rundt. Stek LITT margarin. Inn i stekepose sammen med rotgrønnsaker so gulrot og pastinakk, litt sitronskall, sitronsaft eller hvithvin. Jeg brukte mozella og sitron.

I ovnen på 175 grader i en time pluss, poteter i form legges ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! Velkommen Passionara, kjempehyggelig med flere! :P/>/>/> Godt at du tok tak i både samlivet og depresjonskiloene. Jeg er også nøyaktig typen til å trøstespise når livet gir et solid slag i ansiktet. Men det gode med meg at jeg alltid står som vinner til slutt og klarer å snu den mest deprimerende situasjonen til noe positivt. Har lært. Det er faktisk ikke så vanskelig. What doesn*t kill you, makes you stronger.

 

Ingen gladnyheter på vekta i dag, jeg "este opp" 500 g siden i går på 1900 kkal og en joggetur. 62,7. Kan ikke spise så mye mat. Opplegget slik det er servert "spis så mye du vil utenom fasten" fungerer ikke for meg og min kropp ser sånn ut. Må spise lite for å gå ned.

 

I dag og i morgen to fastedager, og fra onsdagen av kjører jeg en regime på 1200 kkal og 30 min jogging 5 dager i uken. Det har fungert utrolig bra i fjor, gikk ned 17 kg og faktisk vedlikeholdt vekta mi siden juli i fjor, selv med mange utskjeelser, reiser og restaurantbesøk. Da VET jeg at dette vil fungere. Er bestemt på å faste i tillegg.

 

Delmål 60 på lørdag. Holder pusten.

 

Ha en strålende dag, flinke damer! :)/>/>/> :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lucilla - Takk skal du ha.

 

58kg - Ja, det er en fin piff for å fortsette den gode stien, å prøve klær ;)/> Er selv nedi 36-38 og meste S.

 

Da jeg startet nedgangen var det for å komme ned i 40 og M, men det er flyttet ned til 36-38 og S, så sånn sett er jeg jo i mål...

Men bunaden går ikke på ;)/>

Det er blitt sånn, litt til og bare litt til og...

Blir en fornøyd, noen gang??

 

Rolig dag her i dag.

Ikke noe trening.

 

God kveld og flott fredag

og riktig god helg til dere som tar den :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjenner meg godt igjen i det dere andre skriver. Ønsker dere god ny uke.

jeg starter på ny uke etter 3 dårlige dager pga sosiale utskeielser (hotellmat). Jeg forstår ikke at fastedager lar seg kombinere med Roedekosthold, men jeg har kanskje ikke fulgt godt nok med. Lykke til med ny uke :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her ble vekta den samme i dag som for 1 uke siden.

Selv om jeg spiste 135 kcal mindre vær dag og trente litt mer

enn forrige uke. Som jeg da gikk ned 200 gram...

Så skjønn regnestykke den som kan og vil ;)

 

Startet uka dårlig, også, bursdag i dag med kaker og vafler og når ungdommen baker og står på, kan en ikke si nei takk heller ;)

 

Men fikk litt vanngym, som ga ca 1,7 TP.

 

Flott tirsdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag til alle! :)/>/>/>

 

Ned 600 g siden i går, dagens vekt er 61,3. Kjempefornøyd. Ingen spennende nyheter å fortelle, alt går på skinner. Kun 3,3 kg og 4 uker igjen til målet. Veldig spent på hva lørdagsvekta kommer til å vise.

 

Ha en flott flott dag! :)/>/>/> :)/>/>/>

 

P.s. Ojjj, så i etterkant at jeg istedenfor å skrive et nytt innlegg, Skrevet over det gamle! :(/>/>((( gikk fort i svingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her skjer det heller ikke stor.

Vekta litt ned.

Men ligger fortsatt på 2000 kcal om dagen,

uten trening.

Feber og... så får bare ta det med ro til dette roer seg.

Skulle spist litt mindre, men vet at spiser jeg for lite, går jeg

opp i vekt i stedenfor ned.

 

58kg - Spent på hvordan det går med deg.

Lykke til.

 

God kveld og flott torsdag.

 

Her blir det "En ny start" på tvn etter hvert.

Men bli litt irritert for en uke siden.

Her får de masse hjelp og gratis trening,

ett helt år, for å gå ned i vekt.

Og så går de ned 20 kg på 1 år...

Når de i utgangspunktet veier 150 kg...

 

Mens andre må slite å stå på uten hjelp og klarer mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer :)

 

Så bra at at vekten din går nedover, Tjorven, alle monner drar! :) Har også du blitt forkjølet? Nesten alle jeg kjenner har hatt en kraftig runde med forkjølelse og feber en eller annen gang de siste 4 ukene...Inkludert meg selv... Det er bare å ta det helt piano og hvile ut.

 

Ser også en sjelden gang på diverse "ned i vekt"- programmer, herregud som disse folka står på! Blir alltid imponert. Husker "Slankekrigen USA" i fjor hvor vinnerne måtte løpe maraton. Samtlige nesten strøk med men klarte målstreken. Sånt vekker selvtillit hos meg: hvis de klarte dette, så klarer jeg alt. Jo visst har de personlige trenere og motivatorer, alt gjøres jo for kamera...Se på "Skal vi danse" for eksempel: folk blir syltynn av så mye dansetrening. Men året etter eser alle kjendisene ut igjen til opprinnelig vekt. Fordi de klarer seg ikke uten ekstern hjelp. Det som er bra med oss her at vi klarer oss selv, og vi GÅR NED! Det tror jeg er veldig verdifull erfaring for oss som mennesker. Klare oss selv er alltid best.

 

Her er det dårlige nyheter - opp til 61,8. Alltid opp etter fastedagene. Og overspiste 300 kkal, ble 1500 istedenfor 1200 som jeg "gjorde avtale med meg selv om". Ikke bra. Ble en slitsom joggetur i går, fikk hold i alle nedoverbakker. Selv tre timer etter middagen var magen fortsatt full som en tromme med fete ravioli og dessert av kesam og bær :)

 

Har ikke en sjans til å oppnå delmålet 60 på lørdag eller i det hele tatt komme ned på 60-tallet. Skal gjøre så godt jeg kan. Bir nok en oppjustering av delmålet neste uke. Uansett - har fortsatt 4 uker på meg til jeg er 58, og god tro på meg selv at jeg klarer det. Bare spise mindre, så går dette bra.

 

Ha en flott torsdag! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Da jeg startet vektnedgangen for flere år siden, spiste jeg for lite. Så måtte øke til 16-1800 kcal om dagen, for å gå ned i vekt.

Spiser en for lite, tror kroppen det er hungersnød og en går ikke ned i vekt. Øker heller...

 

For meg er dette en livsstilsendring.

For å holde vekten, etter hvert, så må jeg jo spise litt mer enn det jeg gjør når jeg går ned. Men jeg vil ikke gå ned for fort, for da er det lettere å gå fort opp igjen.

Jeg spiser fortsatt litt for mye for å gå ned mer enn noen 100 gram, vil gjerne ned 0,5 kg i uka.

Klarer det nok etter hvert. Men det tar litt lengre tid for meg.

Å ettersom jeg sliter med utmattelse innimellom, så går det trengt her.

For orker ikke trene da.

Burde da spise mindre, men redd jeg mister enda mer energi på den måten, blir enda mer sliten..

 

58kg, jeg håper virkelig du når ditt mål. 2-3 kg på 4 uker er ikke umulig og det er en fin nedgang. Heier på deg :) Men kanskje du spiser litt for lite de dagene du spiser??

 

Her er det blitt nok en rolig dag i dag...

Liker ikke dette... men når kroppen ikke vil så..

Men vekta holder seg, så er fornøyd.

Klarte å spise litt i underkant av 1900 i går.

 

God kveld og flott fredag.

Snart helg igjen jo.

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag :)/>/>/>

 

Ja, det tar tid å finne ut hva som er optimalt matinntak og treningsmengde :)/>/>/> veldig fint at du tar hensyn til dine behov, Tjorven :)/>/>/> Viktig med individuelle erfaringer og hva man trives med. Ingen vits å presse seg i en regime som vil gi dårlig humør og frustrasjoner. Vi blir helt sikkert nødt til å passe vekta hele livet, så her gjeldet det å finne sitt optimale opplegg som man vil kunne leve med.

 

Jeg er mest fornøyd med 1000-1200 kkal når jeg slanker meg, går ned effektivt da og alltid har godt humør. Går jeg opp til 1500 kkal, er det akkurat nok til å holde vekta, men da går jeg ikke ned, dessverre. Liker også tanken på at lite mat gir veldig lite belastning på miljø (jeg er veldig bevisst på miljø og økologi, velger for eksempel økologiske produkter, spiser ikke oppdretsfisk, kjøtt kun til fest eller når andre byr på). Det er overraskende lite mat et menneske trenger for å holde seg i live og fungere godt mentalt :)/>/>/>

 

I dag er det gladnyhet på vekta, minus 300g og 61,5. Var superflink i går. Joggeturen gikk som en drøm. 61,5 er en tøff vekt som vil gjerne holde seg, holdt denne siden juli i fjor helt opp til februar-mars i år, da jeg skled fullstendig ut. Må ned fra 61-merket, er så lei av å være over 60 kg, vil ned til min ønskevekt!

 

Ha en superfin dag og lykke til på vekta i morgen :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god lørdag,

 

Gode nyheter her - 61,0 på vekta. Stor nedgang. Holdt programmet til punkt og prikke i går. Måtte oppjustere neste ukes delmål - det blir 60 blank. Klarer det lett.

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kom meg ut på en tur i dag.

Dette ble 3,5 TP.

 

Mitt kcal inntak er nesten 2000 kcal,

det er litt mye men jeg vil nok heller trene mer,

så jeg kan kose meg med litt ekstra mat.

Jeg liker heller ikke å drikke kcal.

 

Men det viktigste er å finne en måte som fungerer for seg selv.

 

58kg - Gratulere med fin vektnedgang.

 

God kveld og flott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Jeg er ny i dette forumet, men ikke ny når det gjelder Grethe Roedekurs som jeg har hatt god hjelp av. Jeg vil gjerne være med deg og andre som skal ta av noen få kilo til sommeren. Selv er jeg nå 63 kg og er 165 cm. Dessverre har jeg gått opp 2 kg gjennom påsken og fem til nå, så nå er det svært viktig å ta grep som gjør at dette ikke bare fortsetter. Mitt mål er å havne på 58 kg. Jeg har bak meg to nettkurs og fikk svært god støtte av min veileder på nett. Jeg greide å fjerne i alt 20 kg som hadde "sneket" seg på gjennom de siste 15 årene. Det som har hjulpet meg mest er å få innarbeidet gode daglige trim og treningsvaner. Videre har jeg fått et realistisk syn på hvor mye jeg kan spise og hva som er sundt og godt for meg. Dette skal jo vare hele livet :)/>

 

Jeg håper vi gjensidig kan støtte hverandre mot de mål vi har satt oss, ved oppmuntringer og delinger her på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Jeg er ny i dette forumet, men ikke ny når det gjelder Grethe Roedekurs som jeg har hatt god hjelp av. Jeg vil gjerne være med deg og andre som skal ta av noen få kilo til sommeren. Selv er jeg nå 63 kg og er 165 cm. Dessverre har jeg gått opp 2 kg gjennom påsken og fem til nå, så nå er det svært viktig å ta grep som gjør at dette ikke bare fortsetter. Mitt mål er å havne på 58 kg. Jeg har bak meg to nettkurs og fikk svært god støtte av min veileder på nett. Jeg greide å fjerne i alt 20 kg som hadde "sneket" seg på gjennom de siste 15 årene. Det som har hjulpet meg mest er å få innarbeidet gode daglige trim og treningsvaner. Videre har jeg fått et realistisk syn på hvor mye jeg kan spise og hva som er sundt og godt for meg. Dette skal jo vare hele livet :)/>/>/>

 

Jeg håper vi gjensidig kan støtte hverandre mot de mål vi har satt oss, ved oppmuntringer og delinger her på forumet

 

 

Ja, så fint du er med. 66 kg og 162 cm her. Har klart 2 kg, men har 6 to go B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen Wiwi og Foxine - Håper dere vil være aktive her ute.

 

I dag ble det langtur på meg.

Men er ikke i form og da holder kroppen på væsken, tror jeg...

Hadde et skikkelig hopp, opp på vekta i dag.

Men håper den går litt ned til i morgen.

 

Denne uka har det blitt 11,5 TP.

Litt i underkant av 2000 kcal i inntak.

Så håper jeg klarer å senke 200 om dagen til uke og få til

14 TP.

 

Skal på dansehelg på fjellet til helga som kommer og da skulle jeg vel få svidd av noen kcal.. men noen fine turer på dagen.

 

God dag videre og flott mandag...

Lykke til med veiingen etterhvert som den kommer utover uka.

Jeg har mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på veiedagen imorgen Tjorven:-) Flink du har vært til å trimme.

 

Her ble det 8,4 tp denne uken,er så fornøyd med det. Litt spent på vekten imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for mandagsvekta, Tjorven:) dansehelg på fjellet i neste uke høres veldig gøy ut - noe å glede seg til!

 

Wiwi, Foxine, Lucilla - Lykke til! :)/>/>/>

 

Hadde sååååå lyst til å skulke unna joggeturen i kveld... Men nei, avtale er avtale. Ble veldig sent, men gjennomført med god samvittighet. Neste to dagene treningsfri. Spent på egen vekt i morgen, ble en kafelunsj og god fransk smør og brie...søtt er heldigvis ingen problem lenger, rører ikke søtsaker. Skeier ut på andre måter:)

 

En god uke til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, flinke damer, håper det står bra til med alle på mandag morgen :)

 

Litt opp siden i går - 61,3. En lunsj på kafe i går (stor deilig salat og brød med smør og en tykk skive fransk brie) vises tydelig på vekta i dag. Selv om det ble bare 300 kkal ekstra og 1500 kkal totalt i løpet av dagen. Ja, 61- vekta elsker meg og vil ikke "skilles". Men jeg har andre planer, hehehe :)/>/> Den gode nyheten er at i dag og i morgen er fastedagene. "Operasjon Houdini" er i gang, og på onsdag ser jeg nok 60-tallet! :)/>/> :)/>/>

 

Lykke til med slankeplanene og ha en hyggelig ukestart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58kg - lykke til med fastedagene dine. Håper du når ditt mål til onsdag.

 

Her ble ikke starten på uke, som jeg hadde håpet på, nei.

Nesten 1 kg opp siste uke.

2,4 kg opp siden nyttår...

Ikke bra...

 

Men tror kanskje mensen er skylda for oppgangen siden lørdag,

for har ømme pupper...

 

Har, også, problemer med denne utmattelsen som gjør et jeg spiser litt mye når jeg er veldig sliten, i håp om at jeg ikke skal være så sliten,

Dette går jo ikke bra.

Så må bare trappe ned på kcal, denne uka og håper jeg får til minst 14 TP denne uka.

 

Vil ikke sette noe bestemt kcal innhold...

Veien blir til mens jeg går.

 

God kveld og flott tirsdag og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven, helt enig med deg - veien blir til mens vi går :)/>/>/> Vi finner ut av ting etter hvert:)

 

I dag tidlig ble lykkelig gjensyn med 60- tallet, minus 400 g siden i går. Storfornøyd! :)/>/>/> 60,9 kg.

 

Det kommer dessverre en fest på fredag og det er meg som står for maten. Hmmm, lørdag er en veiedag og jeg har tenkt mye på menyen. Tenkte på thai, alle gjestene inklusive menn passer jo på kaloriene og da er thai perfekt. Til dessert pære kokt i cherry med kanel, miskat, kardemomme og andre krydder, kjøper joghurtis til. Planen er klar. Vin har aldri vært en utfordring, i alle fall for meg som ikke drikker mer enn noen dråper. Bruker vin kun til matlaging, ikke som drikke. Heldig med det! :)/>/>/>

 

Nå jobb. Ha en flott tirsdag alle sammen! :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

58 kg - Herlig å se ett nytt tall da. Gratulere så mye. Ja blir spennende på lørdag. Kanskje du burde ta veiedagen på fredag denne uka ;)

Det hørtes ut som en god dessert. Ja, rett og slett helt herlig.

Thai mat er godt, også. Masse sterkt krydder øker forbrenningen.

 

Fornøyd med dagen i går, selv om det ikke ble noe trening, ble inntaket på 1869 kcal. Hadde 1600 tallet da jeg la meg, men våket sulten kl. 2 og kl 3 måtte jeg bare opp å ta en matbit. Men orke ikke mat før kl 11 i dag. Så enda i dag er det bare blitt litt over 1000 kcal. Så håper jeg klarer å holde meg på 1600 tallet i dag.

Tiden vil vise :)

 

Fikk en liten tur i dag og det ga 1 TP, bedre enn ikke noe.

 

God kveld og flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...