Gå til innhold

Hvorfor vil DU ned i vekt?


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Heisann!

Las en artikkel på VG der en motivasjonsekspert sier noen ord. Han sier vi skal spørre oss selv om hvorfor vi vil ned i vekt.Tenkte at det hadde vært gøy, og forhåpentlig motiverende, å lese om hva som er viktig for dere. Hva er grunnen til at vi er mistilfreds? At vi har et sterkt ønske om en vektnedgang.

 

HVORFOR VIL DU NED I VEKT???

 

Her er mitt svar på spm.:

Jeg vil enkelt og greit bli en sunnere og sprekere mamma, og kone. Jeg vil ta vare på helsen min. Jeg vil føle meg vel og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil få en bedre helse.. Bli en sprekere mor..

Rett og slett bli mer fornøyd med meg selv :)

Og, ikke minst kunne kjøpe de klærne jeg vil !! :)

 

Heisann!

Las en artikkel på VG der en motivasjonsekspert sier noen ord. Han sier vi skal spørre oss selv om hvorfor vi vil ned i vekt.Tenkte at det hadde vært gøy, og forhåpentlig motiverende, å lese om hva som er viktig for dere. Hva er grunnen til at vi er mistilfreds? At vi har et sterkt ønske om en vektnedgang.

 

HVORFOR VIL DU NED I VEKT???

 

Her er mitt svar på spm.:

Jeg vil enkelt og greit bli en sunnere og sprekere mamma, og kone. Jeg vil ta vare på helsen min. Jeg vil føle meg vel og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil:

 

*Føle meg mer opplagt

*Føle meg mer vel

*Føle selvtilitten øke betraktelig

*Se bra ut!

*Se og føle meg sunn

*Bruke klær jeg vil bruke, ikke de mest romslige for å skjule skavanker

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå ned i vekt fordi:

 

- en lettere kropp er enklere å bevege seg med, og jeg har blitt veldig glad i trening og trim, og det er morsommere å bevege seg når man er lett på foten. (Det er også viktig å ikke være overvektig for å unngå overbelastning på knær og ledd)

 

- jeg ønsker en fast og fin kropp uten valker (både for å se penere ut og føle meg mer komfortabel med utseendet, men også fordi valkene er "i veien")

 

- jeg vil kunne handle klær som passer i både lengde og bredde (jeg er bare 153 cm, og klær i store størrelser er gjerne mye lengre enn klær i S og XS)

 

Jeg må vel legge til et punkt til... Jeg liker ikke å bli sett på som "hun feite" eller "kraftige" eller "lubne" eller "hun med noen kilo for mye" osv... Så det stempelet vil jeg veldig gjerne bli kvitt! Tenk å være "hun spreke, sportye, slanke, sexy, velkledte etc"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha kroppen min tilbake! Tre svangerskap med opp hhv. 26, 23 og 20kg samt ned neeesten like mye men ikke helt har ballet på seg. Nå er jeg kvitt overvekten etter tredjemann og jobber med det jeg akkumulerte etter 1. og 2.mann. Jeg vil tilbake til før-gravid vekten min. Har gått ned litt over 20kg til nå og har ca.10-11kg igjen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bedre helse (både fysisk og psykisk, slippe å være redd for sykdommer som følge av overvekt)

- Bedre form og overskudd (til å delta mer med ungene, turer, lek)

- Bedre selvfølelse (den er så lav nå!!)

- For ungene sin del (godt forbilde, mer overskudd, mer aktiv, mindre stressa og deppa)

- For min egen del (for alle grunnene over)

- For å kunne handle klær jeg synes er fine, og ha glede av å handle klær.

- For å kunne spise en is, eller en burger ute - uten å føle at alle ser på meg, og tenker "Ikke så rart hun er feit, som spiser is/burger" etc

- For å ha muligheten til å finne en mann! (Fordi jeg er 100% sikker på at ingen vil ha en som er så stor og feit og stygg som meg. Ved å bli tynnere, i bedre form, og da få bedre selvfølelse også - så tror jeg det blir enklere å finne en som kan synes godt om meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ønsker å føle meg attraktiv

 

- Ønsker å kunne handle klær i hvilken som helst butikk og det er mye mer fint å velge mellom når en har "normal størrelse"

 

- Ønsker å kunne leke med barna, gå opp en trapp/bakke, bøye seg ned for å knytte sko uten å anstrenge meg for mye

 

- Ønsker å SE sunn ut

 

- Ønsker å videreføre sunn livsstil til mine barn

 

Nå er jeg heldig som har klart 20 kg på 1 år. Har 10-15 kg igjen men har oppnådd alt ovenfor. Hvordan det går med barna når de blir voksne vet jeg jo ikke men de spiser i hvert fall grønnsaker pr i dag.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg har mye av det samme som dere: vil føle med attraktiv og fin, sprek, sunn og sporty.

Jeg vil kjøre telemark og gå toppturer igjen, lange skiturer.

Vil være et godt forbilde for barna og gi dem summe matvaner.

 

Men det aller viktigste er at jeg skal være fornøyd med meg selv - helt og fullt.

Jeg trenger ikke å være supertynn, jeg vil være normalt slank (BMI såvidt under 25) og i god fysisk form, uten bekkenplager eller vondt i ryggen! Dit skal jeg og jeg er underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg vil ned i vekt og endre livsstil for det:

- jeg vil ikke lenger måtte streve å ta på sko

- jeg vil slippe å måtte gjemme magen

- jeg vil forebygge arvelige sykdommer som er i min familie

- jeg vil føle meg lettere og kunne bevege meg lettere

- jeg vil kunne gå opp et fjell igjen uten å føle at hodet, lungene og hjertet kjennes som om de skal eksplodere

- jeg vil føle meg fin og sexy

- jeg vil kunne løpe etter ungen min når han blir raskere enn han er nå

- jeg vil kunne ta på meg klærne som nå er for liten

Jeg vil kunne kjenne meg mer igjen når det er blitt tatt bilde av meg

 

Og jeg er veldig glad og stolt at jeg har begynt å endre livsstil.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg vil ned i vekt:

 

1. bedre helse - sliter med vond rygg. Overbevist om at en lettere kropp vil lette plagene.

2. mer fysisk aktiv med ungene

3. større utvalg i klær - nå er det begrenset med utvalg når jeg må på stor avdeling. Og ikke passer de klærne meg heller i fasongen.

4. føle meg fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg vil ha bedre helse og ikke måtte bekymre meg for diabetes og andre livstilssykdommer.

 

Jeg vil ikkje at kroppen min skal sette begrensninger for hva jeg kan gjøre.

 

Jeg vil ha en sterkere, sunnere kropp.

 

Jeg vil kunne yte 100% på jobb uten å være fullstendig utslitt på kvelden.

 

Jeg vil føle meg vel.

 

Jeg vil kunne handle klær i vanlige butikker.

 

Jeg vil øke selvtilliten.

 

Jeg vil bestige Gaustatoppen og andre fjell.

 

Jeg vil kunne ta berg og dalbaner og lignende i fornøyelsesparker, istedenfor "the walk of shame" etter at de ikke klarer å lukke bøyleselen.

 

Jeg vil kunne kjøpe vanlige støvletter, istedet for de med ekstra vidde.

 

Redigert - ser nå at denne tråden lå under 20-30kg ned, og jeg skal ned mer, men syns det var en fin tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

- Jeg vil ned i vekt fordi vekta hemmer meg både fysisk og på sjekkemarkedet

- Jeg vil ned i vekt fordi jeg vil kunne se meg i speilet og like det jeg ser

- Jeg vil ned i vekt fordi jeg ikke lenger vil være hun tjukke, blide venninna

- Jeg vil ned i vekt fordi jeg tror at det vil gi meg et bedre selvbilde. At det er lettere å like seg selv i en mindre kropp....

 

Kort sagt vil jeg ned i vekt fordi jeg føler at den kroppen jeg har nå hindrer meg i å leve det livet jeg har lyst til å leve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...