Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

hei,kjære god venn!!! :) jeg lever,puster gjør jeg også ;) ..men jammen føles verden som en mørk plass for tiden..må si jeg strever med å finne lyset i tunellen. føler alt raser sammen rundt meg,og egentlig har jeg god trening på det,men det er like vondt hver gang :( sliter med barna,vekta,hodet,økonomi,kroppen ikke minst..det meste.

 

denne utsatte timen ble jeg ikke mer klok av enn før jeg dro,dessverre. det hele bunner i en diagnose etter en samtale med psykiater..dvs,jeg kommer til å "stryke" med glans og det hele bunner i at det er psyken min som får kroppen til å oppføre seg som den gjør. alternativet er en mulig ME-diagnose..men som sagt..det er en psykiatridel som skal gjennomgås. mine samtaleparntere "hjemme" tror ikke det er noe ME,kun psykosoialt,legen min vet ikke og her står jeg. hva kom først av høna og egget? ikke vet jeg.annet enn at jeg ikke vet. slik er hele min livssituasjon;ikke avklart. hurra for meg!! føler meg som et mislykket menneske,fra ende til annen. det var dagens deprimerte utgave av meg ;)

 

vi sliter begge med motivasjonen og energi til å "ta tak"..ikke rart når vi vasser i våre andre problemer..er det lurt å pushe på med mer ikke-mestring når det er slik? ikke vet jeg. vi er nok litt på samme plass,tror jeg,og da stopper alt opp. det er ikke plass i hjernen min til å fokusere 100% på maten og trimmen. det går litt på halv-gir.

 

hva sier legen din om framtiden,Linn? har han en plan for deg? jeg må si jeg er veldig spent på hva han tenker! det må jo være noe å jobbe med og mot?

 

vekta ligger stabil rundt 72,med mine utskeielser og innimellom gode valg ;) jeg velger magert til pålegg og middag,og kombinert med utskeielsene rikker den ikke i allefall nedover..skulle så veldig kommet meg ut i dag,men har egentlig hatt tusen unnskyldninger.dumme meg. zumba er det heller ikke i dag,så da burde jeg virkelig kommet meg ut.

 

håper du klarer deg uten å sprekke,Linn? vet hvordan det er å "revne" som du sier,og ikke minst nederlagsfølelsen etterpå...

 

skal på butikken og handle til middag..mangler masse grønnsaker. ønsker deg en fin dag,og bekklager veldig at jeg er så sporadisk..

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å JoJo min venn! Jeg får lyst til å hoppe inn i datamaskinen og gi deg en klem! Ikke greit å ha det slik som nå, det vet jeg alt om. Er det noe jeg kan gjøre for deg? Skrive mere, mindre eller vil du være litt for deg selv? Du trenger ikke å svare på det jeg skriver, selv om jeg maser litt på deg. Vil bare 'være her' for deg deg så godt det lar selg gjøre. Forstår det er mye for deg nå, håper du fortsatt finne støtte og forståelse fra mannen din. Når det gjelder vekta så syns jeg du skal være fornøyd med 72, du har jo gått ned mye totalt sett og vektreduksjon er kanskje ikke det som skal være i fokus nå? Vi må velge våre kamper, slik som vi må gjøre med de små. Og om du tar noen smarte og sunne valg hver dag klarer du å holde vekten stabil og kan ta tak når du er litt ovenpå. Om du klarer det vil jo det også gi mestringsfølelse og det er en viktig faktor her. Ser med meg selv, jeg klarte en hel mandag og tirsdag ( tror jeg da fordi jeg har ikke veid maten) og det føles mye bedre enn det burde......

 

Jeg må innrømme at jeg tenker: hva er vitsen med livet? stress, mas og kjas, aldri fornøyd eller tilfreds, burde burde i forhold til mann, barn, jobb, familie. Venner er det dårlig med, jammen ikke rart det heller. Mangler livslyst og glede over å ville noe. Alt er bare MÅ. Dette kan jo ikke være normalt? Må det en forferdelig krise til for å kunne sette pris på det som er bra? Er det så enkelt som at livet kun handler om reproduksjon? Det har vi ihvertfall fått til JoJo. Vår tid på jorda er minimal i forhold til eksistensen. Håper Gud finnes.....

 

Ja, noen dype tanker her. Og tanker har jeg om deg også. Jeg har troen på deg! Du er ikke mislykket i det hele tatt!!!! Du beviser støtt og stadig at du både kan og vil, og det er helt ok å ta en pause også! God bedring kjære deg.

 

klem klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo :) prøver meg på et smilefjes jeg.

Lurte på hvordan det står til med deg. Har du klart å komme deg litt opp og over, ja hva skal jeg kalle det...... Vet ikke helt.. Får du puste ? Håper helga er og kan være en arena for å komme seg litt til hektene, for deg. Her er helga en prøvelse selv om det foreløpig har gått fint. To syke barn med feber så tv er helt ok. Tv er vår barnevakt. Løper som et pisket skinn mellom mine små. Må gå... Skriver mere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei i helgen JoJo :)

Nå er det lenge siden sist for oss begge to. Vi har hatt sykdom i ei og ei halv uke nå og endelig ser det ut til å gi seg meg feber og sår hals på de små. Snakk om prøvelse.... Hjemme med to syke barn samtidig og så dra på jobb på kveldsvakt var ikke noe særlig nei. Mye mat blir det også. Men men. Enn du da? Tenker på deg vet du, hver dag. Og spesielt i går kveld, fredag, da håpte jeg at du hadde en fin kveld. Hvordan går det med jobbsituasjon? noe nytt? Og hva med lege og samtaler? Håper noe har blitt bedre for deg.

 

Håper å høre fra deg Jojo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei,min venn :) lever,puster og er,men det er nok det for tiden..gått på en enorm smell,og sliter noe voldsomt. har et apparat rundt meg som "fungerer",men innimellom angrer jeg på at jeg har søkt hjelp..slitsomt. godt å se at du har troen på meg,for det har ikke jeg for tiden. har dager som er flate,men de fleste er nede. men tenker at også denne runden skal gå over. disse rundene blir bare tyngre og tyngre å komme seg opp av,og må si jeg ikke har håpet akkurat nå. det er så mye jeg skulle ha skrevet,men ville utbrodere meg så mye her inne..

 

håper du holder hodet oppe,Linn? for oss begge? vekta er nok ikke helt i fokus for noen av oss,som jeg skjønner. sykdom og alt. håper du er frisk nå? mange tanker også hos deg,skjønner jeg,om eksistensen og meningen med livet .jammen er det ikke enkelt dette,og de sier vi ikke får mer enn vi klarer å håndtere,men jeg tenker at nå får det jammen holde snart!!! lurer på hva som må til for å finne gnisten,energien og livslysten.. for tiden dreier alt seg opm mest mulig ro og minst mulig stimuli. og i en familie er det ikke alltid like lett å få dette til.

 

vet ikke helt hva jeg skal skrive,er ikke akkurat noen gledesspreder og motivator for noen ;) men tenker på deg også,og håper du klarer å finne lyspunktene innimellom!! og håper vi begge kan finne denne krukken med gnits og livslyst...SNART!!!!!! ;) klem på vei til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hvordan står det til,Linn?

har så dårlig samvittighet for ikke å være mer her inne enn jeg er,men når fokus på vekt er litt fraværende (går jo på den hver bidige morgen,men..)så blir det ikke prioritert. den står og vipper mellom 71 og 72. ok,det,så langt. gjør jo ikke stort for at den skal krympe,da.

 

i dag kjenner jeg et ørlite snev av lyshet,og det må jeg si jeg tviholder på!!! har faktisk årket å støvsuge litt,vasket litt klær. og det er framskritt!!! har vært rimelig amøbe tidligere. håper det fortsetter i den retningen!! :)

tror nok fri og ro er medisin og minst mulig stimuli og krav og mas.. samt at noen tiltak kanskje ser ut til å virke. hurra for det!

 

håper du har det bra,jeg ønsker virkelig det!! at du ikke stresser og ser mørkt på tilværelsen. håper dere er friske og får masse søvn!! ønskedrømmer er gode!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei JoJO min venn :)

Nå tar jeg meg litt tid for å skrive litt til deg, det har virkelig gått i ett og jeg er ikke så opptatt av vekta jeg heller og da blir jeg automatisk mindre her inne og skriver. Men; det betyr ikke at jeg ikke tenker på deg for det gjør jeg hver eneste dag. Jeg har laget meg et bilde av deg der jeg tror jeg vet hvordan du ser ut ;) Selv om jeg ikke aner i det hele tatt så har du fått både en kropp, et ansikt og hår i mitt hode. Føler jeg kjenner deg så godt vet du.

 

Hvordan er situasjonen din nå? Var det bare et lite lysglimt den 7.mars eller har du klart å holde på lyset? Veldig spent på situasjonen din nå. Hos meg er det ganske greit for tiden. Har sluttet helt å veie mat og klarer å holde meg til faste måltider med stort sett den samme maten. Alltid opp en kilo i helgene men klarer å kjempe meg ned sånn noen lunde. Jeg har rom for både vin og litt godterien i helgene og slik må jeg ha det. 2.april er det ett år siden jeg begynte på denne veien. Vekta har gått opp og ned i fobindelse med sommer ferie og juleferie men totalen er 3 kg ned på et år. Ikke mye å skryte av men siden det har gått så tregt håper jeg dette er en varin nedgang. Og det tror jeg faktisk. Og, klarer jeg 2 kg neste år er jo det knall.

 

Håper du finner ork til å skrive og fortelle hvordan du har det nå. Noen ord er nok :rolleyes:

 

Klem klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei og god morgen JoJo min venn :)

Sitter med en kopp kaffe og barnetv sammen de små. Lurer på om du gjør det samme? Våknet til sol i dag og det føles som vår. Men jammen ser det ille ut i leiligheten. På tide med litt vårrengjøring, om jeg velger å gjøre det. Har ikke noen spesielle planer i helga, bare være sammen i familien og prøve å ha det all rigth. Må si at jeg syns hele livet begynner å gå litt lettere nå uten at jeg helt vet hvorfor. Setter ekstra pris på helt vanlige stressende dager etter en runde med syke barn. Håper denne gode steemen varer en stund for vet jo at det plutselig er over....

 

Totigo: er du vel hjemme fra Østen? Har du hatt det helt fantastisk? Påfyll av sol, sommer og sjø, og D-vitamin? høres luksus ut slik jeg forestiller meg det. Og vekta da? opp eller ned eller stand by? Håper å høre fra deg også :)

 

Klem til dere begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Linnlinn

Hei igjen JoJo min venn ute i Norges land.

Jeg tenker på deg, hele tiden. Gjetter at livet ikke er så helt greit for tiden. Vil ikke du må tenke at du må svare meg for det må du ikke. Vil bare du skal vite at jeg er her for deg- uansett om når eller evt om du svarer. Men kanskje å skrive litt vil hjelpe deg å sortere litt tanker?

 

2.april er det ett år siden jeg ble med her på forumet. Først skrev jeg med ei dame fra nord Norge som het Rina, det var veldig hyggelig. Såble jeg med på månedsutfordring før jeg traff deg og vi to begynte å skrive og dele det meste vi hadde på hjertet. Når jeg tenker og ser på hva jeg har oppnådd på ett år, som faktisk er ganske lang tid så er ikke resultatene på vektfronten så mye å skryte av. På en god veiedag er det 4 kg. 4 kg på ett år. ja ja. men dæven så glad jeg er for at jeg er 4 kilo mindre nå enn i fjor. For å skryte av meg selv så har jeg vært standhaftig. Ikke gitt opp til tross for slow motion. Takk o Gud for at jeg ikke har gitt opp. Håper min historie kan være til inspirasjon for flere slitere...... Det største resultatet ser jeg i min egen psyke i forhold til mat. Syns jeg fixer det bra nå.

 

Ikke gi opp JoJo.....

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei JoJo, ønsker deg en så god helg som mulig. Håper det går bedre med deg.......

 

Klem Linn.

 

PS prøv å skriv litt om du orker! ikke så mye? Kanskje det hjelper å få plassert noen tanker? Jeg gir deg ikke opp og jeg ser etter deg hver dag her inne. En klem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei vennen min :rolleyes:

Jeg har ikke tenkt å gi opp selv om det er svært fristende for tiden. Syns jeg har vært flink nok leeeeeeeenge nå. Ja et helt år. Men desverre er det slik at nåla på vekta er målebarometer for øvrige følelser jeg har så jeg tør ikke å gi opp heller.

 

Min nye taktikk er å skrive noen ord hver dag, gjerne fra morningen av- som en påminnelse at jeg må holde meg fast til gode valg.

 

Tenker på deg vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

God morgen :rolleyes:

Dagen i går gikk greit. Ble for mye mat men utskeielsen var knekkebrød og det kaller jeg et godt valg. Håper å bli kvitt helgekiloen i løpet av uka, har klart det før. Føler meg fokusert!

 

Hei så lenge B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei :angry:

Ble for mye mat i går også, skikkelig ulvehunger. Et mellommåltid ble til to skiver brød, en banan og en youghurt. Merkelig nok er helgekiloen litt mindre enn en helgekilo i dag. Holder på med avvennning av usunn mat. Jammen ikke lett. Men, gir ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Og sukkersuget ble tilfredsstilt i går kveld...desverre. To twist og tre ruter kokesjokolade. Men syns det var greit jeg! Og i dag kunne vekta fortelle at helgekiloen snart er borte! Det kaller jeg suksess altså. Prøver å holde koken JoJo og jeg savner deg! Føler på meg at du ikke er her inne på forumet...kanskje du har blitt frarådet det. vet ikke jeg. Men jeg er her når du kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei! God påske!

Deilig med påskeferie selv om jeg skal jobbe! Syns hele tilværelsen roer seg betraktelig ned når skole og barnehage er stengt, deilig. Sol har vi også fått, og en helgekilo så klart. Forrige ukes helgekilo var borte i går og en ny har komet til. Ja ja, erfarer hver uke nå at jeg fixer det ved å være ganske så flink i ukedagene. Håper dette vil gjelde etter påsketider også.

 

Ellers tenker jeg på deg JoJo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen!

Da har jeg bestemt meg for å begynne å trene i all sånn enkelhet etter påske. Skal begynne med å gå tur for etter vært å kanskje jogge noen skritt også? Jeg skal prøve! Motivasjonen er størst for å få litt mere energi, den er helt på bunn. Kan ikke fortsette med å legge meg samtidig som barna.... Og om kroppen får litt forbedring også er det bonus. Utrolig slitsomt å være så sliten! Syns livet er 'å være', ikke å leve...... Vil jo gjerne leve, kjenne at livet er godt- om ikke hver dag men en gang i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

God påske :)

prøver meg med et smil slev om jeg ikke smiler innvendig. Er så fordømt sliten at jeg aner ikke hvordan dette skal ende. I senga kanskje? Rett etter barna har sovnet? Er det flere der ute som er like sliten? Spør meg selv hva det kommer av. Fysiske mangler eller psykisk? Eller en mix kanskje. Uansett, det er slitsomt å være sliten......

 

Fant akurat ut at vi ikke har eller kommer til å kjøpe inn noe påskegoodies eller bake noe til påske. Barna får påskeegg fra naboen så ingen grunn til å kjøpe inn noe ekstra. Det kaller jeg et bra valg! Ja nå smiler jeg litt inni meg også faktisk. Noe turbulent psyke kanskje? Ja absolutt.

 

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

God påske fortsatt og god morgen :)

Da er det nesten litt godt at påsken begynner å nærme seg slutten. Mye mat har det blitt, jammen en del godteri også. Men, det er så rart altså, at når jeg har spist av påskeegget (det var gigastort) har jeg vært fornøyd med 5-6 ting. Har følt kontroll og ingen trang til å hive innpå. jeg føler meg normal. Mye av årsaken er sikkert mye god og feit mat men alikevel- jeg er glad for denne opplevelsen. Nå har påskegjestene reist og det blir enklere å stramme inn. Full skjerpings fra i morgen av. Gleder meg litt til atter en ny start. Ser ut til at jeg står på startstreken alene og det er litt trist fordi jeg savner å høre fra deg JoJo. men nå skal jeg slutte og mase på deg ;)

 

Ha en fin dag der ute i vakre Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...