Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Linnlinn

Hei vennen min, i det jeg sitter på kontoret nå og skriver til deg har jeg føleslen av å være lykkelig! Måtte den vare i mere enn fem minutter..... Fikk en god start på dagen, selv om vekta var 300 gram mere enn i går. Opp tidlig, dusjet, vasket håret og faktisk kledd meg litt fint i dag. Det hjelper også på følelsen. Barna var nesten ferdig stelt av meg da jeg dro, så tror de også får en fin fortsettelse av dagen. Dårlig med trening her også men har planer for i dag. Skal slutte tidlig i dag så da tenker jeg å prioritere treningen framfor alt det husarbeidet som står for tur- og det er jammen ikke lite heller.

 

Så klart det er DEG jeg snakker om når det gjelder superwoman! Du fortjener all skryt. Å være mamma og kone/samboer og arbeidstaker er det travleste som finnes. Ikke bare med alt det vi får utført i praksis men alt vi må huske på ogaå. Slett ikke lite. Vi er superwomen vi to, og på vei til å bli superfit også. Jammen tar vi et tak for kroppene våre. Blir vi mere lykkelig med en slankere kropp? Svaret er JA! Med dette i minne skal jeg prøve å komme meg igjennom helga. Helga er tøff.

 

Lykke til, god helg, klem Linn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei!

I dag var ikke vekta en kg opp????? Det var da noe til overraskelse. Spiste en passelig stor porsjon taco og stoppet da jeg var passelig mett. Ett glass vin var nok for en sliten kropp i går. Trente gjorde jeg også. Myyyye regn i dag og blir alene hjemme med barna til tidlig kveld. Ingen unnskyldning for i morgen da ;) Trening søndag skal bli.

 

God lørdag så lenge, klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei!!

Du vil ikke tro det!!!! Jeg tok tak i situasjonen og fikk jogget før mannen dro avgårde. Sååååååå stolt og imponert over meg selv. :)

 

Det jeg har lagt merke til er at trening regulerer både sult og diverse lite velkomne lyster. Har lest det flere ganger men trodde ikke det ville gjelde meg.

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei og god morgen Jo Jo :)

Hvordan går helgen hos deg?? Stadig positiv her selv om vekta viste hele 64 i dag. Visste ikke at det var såååååå dumt å spise over en halv Grandiosa til middag. hjelpes, ble jo 350 kcal over budsjett i går, enda jeg lå an til å klare meg så bra. Ja ja, da vet jeg det. Pizza er virkelig nei mat og gir lite valuta for kroppen. Får prøve å gjøre opp regnskapet i dag da. Blir vel ikke så lett.

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

du store,skal si du er i en god stim,Linn!! trener og trener og holder fokus så det holder for oss begge!! ;) godt å overraske seg selv i blandt :)

 

her er jeg meget overrasket over at vekta rørte på seg,nedover mot alle odds,etter to kvelder med potetgull og dip av magerkesam...og to bokser øl i gpr kveld,faktisk...hadde en sånn "jeg gir f...-helg".. i morges gruvde jeg for vekta,men den viste under 75 og det er delmålet mitt...måtte det bare holde til i morgen!! på offisiell veiing!! ;) det er nok ingen god slankekur,men jeg er så mettet av fokuset og drit-sliten mentalt av alt som tapper meg for tiden,så jeg bevilget meg en kræsj.. så får vi se. må ut i regnet å gå i dag,gjøre opp for meg ;)

 

klokken er halv ellve,og jeg sitter enda i morgenkåpa..stemningen i heimen er litt laber og det er lite planer for dagen. men må vel finne dusjen snart.

 

fikk du meldt deg av dette gullmedlemskapet? ser jo du har fått "nytt" navn ;) fikk du pengene tilbake?

 

kos deg i den positive ånden du er i,tross grandiosaen ;) det er godt innimellom å spise noe som "ikke er bra"..kan umulig velte hele lasset!!! vi snakkes!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

DELMÅL NÅDD!!!!! :) hipp hurra!!!!! 74,8 offisielt!!! ned 0,9 siden forrige mandag,så jeg må virkelig klappe meg litt på skuldra nå ;) ..og til tross for ei helg med overskridelser og ingen bomelom siden lørdag ;) hehe

 

fikk gått meg en skikkelig tur i går.vind,regn og mørke fikk ikke stanset denne dama ;) jeg er nok tøffere enn jeg tror,for på endel av strekningen finnes ikke ett eneste hus,men da jogget jeg like så godt :) fikk svidd av nesten 500kalorier,og det er virkelig artig å SE at de "forsvinner"!!!

 

ellers er jeg fortsatt "syk i tanken" på dette matstyret...får helt panikk om vi skal spise borte.."hvordan skal jeg klare å spise riktig,hvor mye kan jeg ta,HVORDAN er det tilberedt..." trøste meg..det er slitsomt!!!! så da spiser jeg nok litt mindre enn jeg burde,går fra bordet sulten og strever resten av dagen.. i går var en slik da,og i dag blir en..men skal være flink å spise gulerøtter,disse små i pose en får kjøpt. de har vært min redning mang en gang :) kjenner jeg burde fått god hjelp med maten,til å slutte å tenke..håper det blir bedre etter at jeg er kommet i gang med "den andre hjelpen" ;)

 

hvordan har helgen vært,Linn? har du fått jogget mere? sliter du med tankene om maten eller har du vært i denne gode følelsen?? håper på det siste!!!

 

arbeidsdag her og med borte-kveld,så det ligger an for en litt stressete dag. men med "middag borte" slipper jeg den jobben..bare tankene... ;)

 

ønsker deg en fin høst-dag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

mani-dag..en sjokolade fant sin plass i kroppen..dama mye roligere...hva er dette,da?? kan jo ikke mate meg med sjokolade hver gang jeg vil gå på veggen?? ...dagens utbrudd ;)

 

håper det står bra til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

:rolleyes:

Hei Jo Jo og GRATULERER MED DELMÅL OPPNÅDD!!!! :rolleyes:

Hvordan føles det? Kjenn godt etter om du er usikker ;)

Gir sikkert motivasjon (selv om jeg har lest litt lengre ned at det ble en sjokolade i går). At vekta har gått ned tilsier jo at noen små utskeielser er ok og at at kroppen bestemmer over seg selv. Og vi bestemmer hva vi skal gi den. Og kræsj og litt gi faen er lov en gang i blandt.

 

Ang medlemsskap hadde jeg kun for tre mnd og de var allerede gått nå, uten noe særlig resultat. Så da tenkte jeg det ikke er noen vits i å fortsette med det.

 

Dette tankestyret vi to holder på med, går det litt opp og ned eller bare ned hele tiden? Syns du også til tider er i god steem og veldig positiv, det er bra! Her er det stor variasjon for å si det mildt. Noe manisk må det være her inne i hodet eller kroppen. Men, er i en god periode nå syns jeg. Syns treningen hjelper på sult, sukkerlyst og matsug men jogging tre dager på rad - au au knærne mine. Godt jeg har pause til i morgen og må fordele litt jevnere i løpet av uka.

 

Spise borte syns jeg er greit, men sjelden vi er på noe vi da. Gjør det same som deg, spiser mindre enn hva jeg sikkert kunne. Men det er tryggest sysn jeg. I tillegg blir jeg litt stolt over å være streng med med selv sammen andre.(De andre syns sikkert det er latterlig, de ser jo hvordan jeg ser ut) Er situasjonen slik at det skal serveres kake, da tar jeg heller litt mere mat slik at jeg ikke trenger noe kake. Jeg tåler ikke sukker og søtt. Da sier det klikk klikk i hodet og i kroppen. Vil ha mere!!! Så derfor er jeg imponert over at du var fornøyd med en sjokolade i går kveld. Egentlig burde jeg vært som en strek, den eneste av sukker denne kroppen får er fra litt frukt og i melka jeg har i kaffen. Men men.

 

Vekta var den sammen som i forrige uke så ingen nedgang. Men vet det er der, bare litt fult i magen. Tar det faktisk helt med ro? Wow sier jeg bare.

 

Ellers håper jeg den andre hjelpen hjelper for mye, for alt egentlig. Samtidig tror jeg vi må æerkjenne at vi aldri blir helt friske fra dette her. Om vi klarer å godta at kropp og mat er vår last er det en god start på et bedre liv. Å stritte imot tankene og følesene vi har er nærmerst umulig. Tror vi heller skal være tøffe og kjenne eter, føle på det vonde. selv om det er vondt også!

 

Ja, det var dagen tanker. Prøver å tenke på alt det som er bra, å bli kjent med deg er KNALLBRA!!!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

takk takk,Linn!!! :) jeg burde nok juble høyt og hemningsløst ;) ..leste du burde? hehe,ja,det er ingen seiersfølelse jeg sitter inne med..er helt flat,faktisk. mulig jeg har "forventet" det ,så det ikke blir noen jubel og glede? ..vet ikke helt..hodet er så rart ;) du har veldig mye fornuft å komme med her,synes jeg.. at en må fronte følelsene og tanker..og de er ikke alltid gode. det er her jeg håper på å få forandret mye når jeg er godt kommet i gang. tror at mitt forhold til kropp og mat er et bi-resultat..dog det føles som en heldagsjobb!! ;) har nok lett fore å bli negativ og ikke se det positive,så takk for påminnelsen du gir meg på at jeg KAN være positiv!!! :)

 

ble ikke zumba i kveld,så en gå-joggetur ble det. 440 kalorier svidd i følge pulsklokka. hærlig å se!!! kjenner at asfalt ikke er noe gunstig å løpe på,så må nok velge andre ruter..men så blir det så fort mørkt ute i bushen! ;)

 

du sliter med knærne,ser jeg.er det asfalt du jogger på? tror nok det er som gift for ledd og kropp.. men dyktig er du som står på!!! og er i god-periode,det er deg vel fortjent!!!!!

 

over 75 igjen i morges..tenker det er straffen for sjokoladen..hehe,men det vises jo ikke på vekta tvert..håper morgendagen viser snillere tall. går du på vekta HVER dag du også? innimellom skulle jeg hadde styrke nok til IKKE å gå på,men det er bare noe jeg MÅ..

 

da skal jeg se kveldens farmen før jeg køyer :) vi snakkes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

forbaska vekt!! stagnert på 75,1 og tenker nok å bli der... :( enda så flink jegvar med gå-jogginga mi i går..mener å ha sett at andre dagen rikker vekta på seg,så satser på det!!!

 

måtte dagen bli god,med gode tanker!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei jojo :)

Huffa meg, forbaska vekt. Ikke ta det tungt!!!!I dag har jeg faktisk ikke veid meg, magen er ikke i slaget så jeg venter til i morgen. Men som regel er jeg på vekta hver dag. Ikke bra fordi dagens vekt bestemmer alt for mye. Knærne er litt vonde fortsatt så tror jeg satser på å gå i dag isteden, ja resten av uka faktisk så jogger jeg til uka igjen. Utenfor der vi bor har vi en grus-sti og asfalt, der har jeg jogget altså og syns den stien er absolutt best. Får se om økonomien gir meg nye joggesko på neste lønning.

 

Ellers hadde jeg en helt pyton ettermiddag i går. Måtte uforberedt jobbe 1.5 timer overtid, skulle hente i barnehage og SFO, jenta skulle på dans. Det ble ikke noe dans på jentungen, kjeft, mas og krangling og uenighet med både mann og barn. Uff, ikke særlig greit. Var ferdig m dagens gjøremål 21.30 og da hadde det gått i ett siden 6 om morningen. Og stress og slit gjør det lett å ta noen teite valg. heldigvis hadde budsjettet plass til brød med nugatti.

 

Skriver i kveld jeg :)

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Lill

Hei :)/>

 

Slenger meg med her jeg også,veldig artig å lese om alt som skjer pluss lære litt av andres erfaringer :)/>

Jg startet for en god del mnd siden med kallori telling,men ingen ting funket uansett hvor mye eller lite og magert jeg spite.Begynte å lure på hva i all verden som feilte denna kroppen.

Men så leste jeg om lavkarbo og kallorier.Der sto det at om man har hatt et høyt inntak av karbohydrater over lengre tid så vil kalloritelling funke dårlig.(Jeg er en pottis frøken ;)/> )

Dermed gikk jeg i gang med lavkarbo,dvs ikke fråtse i fett,men bare kutte pata,ris,potet,brød og melvarer.Det som var ok med dette var at jeg ble utrolig mett av alle måltider,og var ofte slik at det bare ble frokost og middag og det er jo helt feil.Så måtte jeg også unngå lettprodukter da.Brukte fløte i kaffen,kunne bruke både rømme og fløte i sauser,og byttet ut potet og ris med blomkålmos til middag osv. Jeg gikk raskt ned 5 kg,så kom ferien hehe,og på 1 mnd var det opp igjen 2 kg.

Jeg fortsatte med lavkarbo 1 mnd.til,så gikk jeg over til kallorifattig mat,og vips på en uke,ned 1 kg :D/>

Så faktisk nå så har jeg stor tro på dette med at om man har fråtset i karbohydrater så vil det ha innvirkning på kalloritelling :)/>

Jeg er i allefall spent nå på om det vil være 1 kg til borte neste Onsdag,og er det det,så er jeg på rett vei :)/>

Jeg har gått på kurs en gang før for mange år siden og gikk ned 10 kg.Så har jeg gjort dette på egenhånd og også gått ned 10 kg på 9 uker,men dessverre siste gangen så rørte ikke vekta på seg i det heletatt.Men nå ser alt lysere ut igjen :)/>

Jeg skal ned 20 kg da,så er en lang vei å gå.

Kjøpte meg romaskin som jeg bruker så ofte jeg kan,pluss at jeg danser Zumba den "Flat abs"delen,men det er noe jeg ikke gjør hver dag da,siden jeg egentlig hater å trene :)/> Men å danse er jo gøy,det er bare den biten å komme i gang :)/>

Er lenge siden jeg gikk på kurs,og er sikkert mye som er forandret i forhold til mat osv.

Den gangen var det feks.50 g brød og 20 g pålegg,90 g ris eller potet og 120-150 g rent kjøtt osv.Er det likt enda eller er det noen forandringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei og velkommen,Rita Lill!!! :) så trivelig at du deler dine erfaringer!! en kjenner seg fort igjen i andres slanke-mønster ;) lavkarbo har jeg aldri prøvd..mulig det har noe med at det mest vesentlige i maten min vil da forsvinne,og jeg klarer ikke se for meg ett liv uten brød,knekkebrød,poteter og ris...pasta har jeg lagt på hylla da det er stappet med kalorier ;) blomkålpure derimot,har jeg veldig lyst tul å prøve!!! høres magert og godt ut!!!..så lenge den ikke lages med fløte,da ;)

 

den gamle måten å fordele mat på er nok ganske så lik som det du refererer til. slik var det også da jeg var "ung og fjong" ;) for 15 år siden og jeg gikk mitt første Grete Roede-kurs...og siden har jeg vært som en jojo. ikke skal jeg skylde på grete roede,nei,her har jeg fullt ansvar!!

 

jeg holder meg til "normal-mat" med alt av karbo,men maaaaagert. veier ikke maten mer,men det blir litt på skjønn. og vekta er nå ikke så veldig grei,synes jeg ;) trener litt nå og da.

 

ingen god dag du hadde i går,Linn!!! disse har jeg opplevd alt for mange av,og de sliter veldig på samvittighet og form ellers...klem til deg!! :)

 

er bare innom sånn kjapt i kveld,skal skrive mer i morgen når jeg får bedre tid. nå er det natta!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jo Jo og Rita Lill velkommen :)

Så gøy at du liker å lese om meg og Jo Jo og finner det interessant og kanskje litt underholdende også? Håper det ;) Syns det er spennende det du forteller om lavkarbo. Elsker karbomat men er litt nysgjerrig på å prøve ut????? Motiver meg gjerne mere!! Men jeg må ha en plan......fordi jeg elsker brød, havregrøt og potet, i tillegg til frukt og grønnsaker i store mengder. Hva er du erstattet dette med? Pga at barna endelig har begynt å like potet er det litt dumt av meg å kutte den men kanskje en bitte liten er ok? Er det mange kg du skal ned? Hvor gammel er du? Jeg er 36 og skal bare ned 3 kg totalt. Men jaggu hat jeg strevd siden 2.april men dårlig resultat. Er det lavkarbo etterfulgt av lavkallori du anbefaler? Lavkallori syns jeg at jeg er dreven på. Kunne du ha foreslått frokost og lunsj kanskje?

 

Litt forandringer har det vært på GR de siste 10 år. Litt mere potet, brød og pålegg er ok, og meny 1 var på ca 1150 kcal i 'gamledager'. Nå kan jeg jo virkelig slå ut håret med hele 1300!!!! Wow så heldig jeg er....... Hyggelig å høre fra deg Rita Lill.

 

 

Jo Jo!!! Dagen i går ble bare så mye bedre! Heldigvis. Harmoni og god stemning. Skjønt. God start i dag også, alle oppe før 6.30 og begge barna var godt i gang men frokosten da jeg dro litt før syv. Fortsatt vondt i knær, hofta også. Gikk en rolig men lang tur på 1.5 timer. Halvparten av tiden var på vindusshopping men var i stadig bevegelse.

 

Vekta var ikke særlig tess i dag, sammen som før. Hjelpes meg hvor strengt og nazi jeg lever for så lite resultater, må fram med målebånd når jeg får tid.....

 

Ellers har jeg det greit, sliten men ved noenlunde godt mot. Har bestemt meg for å ikke ha så høye forventninger til helgene, de er litt slitsomme. Både familieliv og matinntak.

 

Klem Klem begge to, hilsen L inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

disse 3-kiloene dine er laget av lim,Linn,det er jeg sikker på!!! ;) kan ikke skjønne hvorfor de skal tviholde seg på deg slik? ;)

 

..litt stygt av meg å juble over en fin kikk på vekta i morges,da..sorry..men den viste 0,5 ned fra mandag. kan ha noe med at jeg gikk raskt og jogget i en time i går,tirsdag og søndag og at kroppen ENDELIG har skjønt at når jeg rører meg skal NOE av.. ;)ikke vet jeg,for det er masse å ta av!!! det disser og buler som en bolledeig!!! dog litt mindre nå etter 5,7 ned,men som sagt...det er mere igjen...

 

har vondt i ankler,knær og hofte og stiiiiv i ryggen etter denne asfaltvandringen. hardt til kroppen,og hadde ikke riktig joggesko på..de andre er gamle og gir gnagsår,så grus-skoene mine ble brukt og de er ikke like godt egnet i forhold til demping. jaja...no pain,no gain sies det :)

 

lurer veldig på hvor mange kalorier jeg bruker hver dag,men samtidig føler jeg meg sikke på at jeg ikke overskrider 1600..heller mindre. så i helga skal jeg kose meg litt,har jeg tenkt. blir nok vin og noe salt,antagelig.

 

så bra går-dagen ble bedre Linn!!! en god start på dagen gjør så mye,og det motsatte...har hatt i overkant av det siste de siste årene,så jeg vet. det har snudd litt,så nå er morgenene mye bedre her,men blir veldig fort stresset og da; SUR. ikke bra...

 

spent på å få høre mere om det Rita Lill..som jeg ser nå har skiftet navn..? hm..ble veldig usikker her nå ;) men uansett; hvordan går det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, god fredag håper jeg. Litt usikker selv på dagen..... Vekta sitter bom på første veiing men så plutselig litt mindre på andre veiing. Jeg har lært og holder meg til deg første, altså null ned. Og nå er jeg jo så flink også!!!!!! Ja, ja, blir vel ikke bedre av at jeg nå har skeivt ut med lett brunost på brødskiva. Det var jammen lenge siden sist og guuuuuuuud så nydelig!!! Setter pris på noe som mange andre ikke vier en tanke. Enn å ha det så forskjellig. Ble selvsagt for mye kcal på denne lunsjen og ikke er jeg mett heller. Men, jeg fortjene litt brunost i dag.

 

Jeg blir kjempeglad for resultatet ditt!!!! Du fortjener all nedgang du kan få! Du er flink til å stå på med mat, trening og tanker!!!! Fint du skal kose deg litt i helga, det skal jeg også. Taco i kveld og vin i morgen.

 

Vi skrives!!!!

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :(

Å, dette blir ikke noe særlig.....tror det blir den kjipeste dagen. Sug og trang i hele kroppen! Ble nok for mye taco i går, eller, ikke så mye egentlig men i går tok jeg både ost og rømme. Og det i tillegg til brunosten litt tidligere på dagen. Har ikke dårlig samvittighet men angrer. Tok bare et halvt glass vin da. Håper å fixe dagen i dag, til tross for besøk i kveld. Håper å snu det humøret jeg er i nå......

 

Linn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

huff Linn...ikke god denne nederlagsfølelsen...når det føles som om alt jobber imot en..om hendene bare "gjør jobben sin"..putter mat i munnen. vi har nok slitt begge i helga,er jeg redd. masse stress,fest på lørdag med mye "ikke-Roede-vennlig" innabords og en søndag som sa det samme..pluss et par bursdager siste dagene..i det hele tatt; blæh!!!!!! jeg veide 74,0 på lørdag,og STRÅLENDE fornøyd...siden har vekta vist 74,6..enn å bry seg såå mye om små hekto?? la det styre humør og tanker og skyld og skam?!!! gud,jeg er så dritt lei!!!!! er så sliten av alt tankestyret,det gjelder ikke bare mat og kropp,det er en konstant greie som sliter meg helt ut. sier jeg ikke må tenke så mye,men det er virkelig som å snakke til veggen ;)

 

jeg har ikke gått noen tur siden torsdags kveld. har hatt vondt i hender og føtter. jeg trodde føttene kom av asfalten,jeg,så må si jeg sliter litt med å forklare smertene i hendene ;) hehe. vurderer en legetime for å ta opp tråden fra i vår,hvor jeg også hadde perioder med leddvonder og masse feber-influensafølelse. men intet galt å skue på blodprøver..

 

vurderer kanskje å gå en tur i dag,i regnet..men mulig jeg skal bruke fridagen på huslige sysler.har ett hus som skriker om hjelp ;) det er jo zumba i kveld,så det er ingen krise om jeg prioriterer huset. ..men først; ei kanne kaffe og litt nett!!!! :) ha en fin dag,og hold meg oppdatert!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fortsatt sur...... Noe gjør jeg galt men vet ikke hva. Gått ned 100 gram siden sist uke. I går så det ikke ut til det engang, vekta var nesten en kilo mer enn i dag. Hjelpes meg. Selv om jeg ikke trente sist uke har jeg jogget i fire uker, uten noe resultat! Ja, telt og målt og veit og registrert. Sulten siden 2.april....

 

Kanskje jeg skal prøve noe lavkarbo. Sorry at jeg kun er opptatt av meg selv i dag.....

 

klem linnlinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, ble det zumba i går på deg? Det er jeg ganske sikker på :rolleyes: Bra jobba med det og med vekta. Skikkelig bra!!! Nå er tankene ganske negative her også, jeg som var i siget og så potitiv og bare ventet på vektnedgang. Men, klarer jeg å være fornøyd med den lille nedgangen? Nei! Føler at de 100 gram er så variable uansett. Tenk, hele 1.5 ned siden april!!! Ikke noe å skryte av. Pokker poker pokker. Og jeg er nazi altså. Heldigvis tar jeg ikke sjansen på å gi opp. Og det er din fortjeneste! Det hjelper så mye at vi føler det likens og jeg blir kjempeglad for at du går ned. Kanskje jeg plutselig går ned en kilo en vakker dag....

 

Ja ja. Travle dager i vente, besøk i hele helga men ikke noe vin i vente. 3-literen jeg kjøpte er tom og det er helt greit.

 

Jeg har også fortsatt vondt i knærne, ja hendene også!! Men ikke så ekstremtrøtt som jeg ofte er.

 

 

Du hører fra meg. PS er du i gang med "terapi"? Er det bra syns du?

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jo Jo, sånn, hvordan står det til der ute der du er ?

Her har vekta rikket seg ned til 62.2 og det syns jeg er store framskritt. Må det bare vare....

Tenker på deg :)

 

Hilsen Linnlinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så godt å lese at du holder "koken" Linn!!!!! her har det vært unntak-tilstander denne uka,så har knapt vært innom dørene hjemme...og det er ingen fordel på hverken humør eller vekt... samme tallet vises hos meg,har gjort det siden i helga 74,6.punktum.hverken mer eller mindre,og jeg har veiet meg HVER dag.. til tross for noen bursdager og ikke-helt-etter-planen-mat så rikker den ikke på seg OPP engang!! noe må være galt med vekta..? jaja..

 

skjønner deg veldig godt i din frustrasjon!! sulten siden april,lite fortjeneste og mye dårlig humør..er det verdt det? jeg hadde nok gitt opp for leeeenge siden ;) så enten er du meget standhaftig og tror det vil røre på seg,eller så er du nok livredd det vil gå gærne veien om du "slutter"..tror kanskje det siste gjelder? uansett,det er du og kun du som vet hva som er bra for deg eller ikke. ...sier jeg som ikke kan å ta valg ;)

 

for min del er jeg så stresset innvendig at jeg tror kroppen min skal eksplodere hvert sekund. jeg går i en konstant krise-situasjon og klarer ikke slappe av eller puste. må ta meg sammen innimellom og puste ordentlig ut. tror jeg kveles!!!! masse på agendaen,masse tanker,ting går skeis hjemme med ymse slag og jeg er mega-sliten og ved å ønske meg selv langt unner torva..ikke på ordentlig,men mentalt kunne jeg tatt en uke eller to langt borte fra alt.men det som er så kjipt,er at alt venter til jeg er tilbake,så det er bare å bite tennene sammen og holde ut..litt til ;)

 

den såkalte terapien vil nok virke med tid og stunder,det tror jeg,men det er en lang prosess,og maten er ikke hovedfokus,men vil nok bli påvirket når resten er bedre.. jeg har løst litt på min nazi-tilværelse i håpe om å leve over,men samvittigheten og nederlagene er like vonde for det.

 

lite trim også på meg når det går i ett,knapt tid til å sitte på do når det trengs..men zumba ble det og 538kalorier er borte!!..men mange kommet inn igjen ;) men det er en virkelig god motivasjonsfaktor denne pulsklokka!! håper det blir litt roligere snart så jeg kan få testet den ute med den nye hodelykta jeg har investert i :) ingen grunn til å være inne selv om det er mørkt framover. jeg piner meg selv litt ;)

 

du skriver at du har vondt i knær og hender..? ligner veldig på det jeg kaver med.legen påstår at jeg har gått som en spent bue i mange år,så det er kroppen som protestere med å gi meg smerte nå..hva kommer det av hos deg? (låv å ikke svare,ja!!) var redd det var fibromyalgi på gang,men det avkrefter legen. typisk at kroppen skal kollapse når en har slitt med hodet over tid..

 

jaja..da skal jeg komme meg på jobb.siste dagen før en fullstappet helg..gruver nesten kjenner jeg,for her er energiskåla skrapet helt til bunnen..

 

håper du holder hodet over vann,min venn,og ønsker deg en god dag videre!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Jo Jo!

Å som jeg tenker på deg, ja, jeg "føler" deg på en måte fordi det du beskriver er så likt meg. Hode og kropp i unntakstilstand, man bare "er". Ikke noe mere enn det. Man blir en ting bare, en ting som gjør mye mekanisk, først uten glede og etter vært uten sinne eller irritasjon også. Man bare er fordi man må. Helt pyton. Og men trenger ikke å være deprimert for å ha det slik heller, det kan være nok å være sliten. Sliten og stresset over lang tid. Heldigvis er jeg ikke der jeg nå,men har vært, i laaaaang tid. Jeg syns dette slankeopplegget har hjulpet meg litt faktisk. Det var noe konkret å begynnende for å bli fornøyd med noe....mestre noe (av og til da). Derfor hadde jeg fortjent litt resultater syns jeg. Men, i dag tidlig viste vekta bare 63 og magen var ikke så 'gravid' heller. Nå skal det sies at jeg nesten ikke spiste i går så jeg er nok helt tom. Men, kanskje en liten reduksjon er på vei.

 

Skulle ønske jeg hadde mange råd til deg...... Det jeg tenker først er at det som kan kuttes ut må kuttes ut. Div avtaler og planer. Selv om det kan være hyggelig å oppleve noe annet også. Selv fikk jeg råd om å gjøre og oppleve mere men det gav meg bare mere stress og opplevelse av å ikke strekke til. Som du sier, ALT venter jo på oss uansett. Minst mulig burde-burde. Planlegg og forbered og prøv å ligge litt foran skjema dersom mulig. Det redet eneste som fungerer for meg. Har du mange ting du burde gjøre, lag en liste og start på toppen. Det å få unna dårlig samvittighet er god terapi. Men det aller viktigste: aksepter og godta. Deg selv aller først.

 

Noen tanker herfra før storinnrykk av familie i helga. Mye god mat i vente så helgekilo er nok på plass. Helga varer helt til tirsdag denne gang men indisk i kveld og taco i morgen. Skal prøve å beherske meg....

 

 

Stå på Jo Jo. tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...