Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei kjære venn :)

Her har dagene gått i ett, ja, full fres siden forrige lørdag da jeg satt og skrev til deg. Ei uke av mitt liv har gått- så alt for fort. Ut i fra det jeg leser om deg JoJo så ser jeg at du har alt for høye krav til deg selv. Mannen din ser det også. Du er, du gjør, du fixer og baker og jeg tror ikke du selv ser alt du får utrettet. Jeg ser det fordi jeg ikke gjør noe av det du gjør. Her verken bakes det, vaskes eller inviteres til noe som helst. Vi koser oss vi fire så godt vi kan. Og jeg prøver så godt jeg kan å være tilstede her og nå.

 

Angående mat og vekt varierer det mye. Opp en kilo denne uka pga mye julebord, lunsjerog ekstremt mye godteri. Skal holde igjen til uka- om jeg klarer og vil. Jeg er litt slakk nå men syns det er ok- nesten på tide. Jeg er på vekta hver eneste dag men har ikke veid maten på en evighet.

 

Skriver mere i løpet av helga, barna trenger litt oppmerksomhet nå......

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo, hvordan går det? Travelt og stress vil jeg tro. håper du har hodet over vann.

Helgekiloen er borte og jeg kan nesten ikke tro at jeg har gått ned 3 kilo på denne laaaaaaange reisen. Jeg tror det er alkokutt som har gjort at den siste kiloen er borte. Vin i jula blir det, men kanskje jeg skal prøve å kutte litt? Mannen er ikke enig i det da. Han finner meg mye festligere med litt vin i kropp og topp.

 

Tenker på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen JoJo, håper alt er bra med deg.

Du vil ikke tro dette: vekta viste 61.5 både i går og i dag. Dette skal jo ikke være mulig!! Jeg skjønner absolutt ingen ting. Nå, når jeg ikke veier eller teller, spiser når jeg er sulten og ikke har vi noe magert pålegg i hus heller. Er det belønningen jeg endelig får? Det har jo blitt minus 3.5 kg! Må være vinen altså.

 

Håper du også har fått juleferie.

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul JoJo, håper alt er bra med deg og familien.Her kom vi omsider i mål med det lille vi skulle gjøre. Men julestemningen er ikke i mål, men håper det kommer i løpet av dagen. Men tror ikke det. Føler meg egentlig ganske tung til sinns og litt deppa, det er noe nytt. Ikke mere sliten enn vanlig heller, er dritt lei det meste kjenner jeg. Spesielt av å holde maska til omverdenen. Heldigvis er vekta grei selv om 61.5 bare varte i en dag eller to. Men alt under 62.5 er en stor seier og der er jeg og hurra for det. Så deilig å kunne få klage litt til deg JoJo, og få kunne være ærlig mot meg selv. Det er julegave det. Kjempefint å bli kjent med deg her i høst, ønsker deg en fredelig jul. Og snart er det 2014 og håper vi holder kontakten da også. Klem Linn.

 

 

 

GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei,kjære venn!!! :) beklager at jeg ikke har vært mer her inne!! det har gått over stokk og sten i desember,og livet gikk fra meg på ett vis..du skjønner nok hva jeg mener ;)

de siste dagene har vært fylt med ro og fred,ironisk nok i jula. jeg har fått sovet mye,og det var virkelig medisin!! lite krav og stress,selv om det er endel ekstra,men ikke noe jobb og lite dårlig samvittighet. så langt ;) maten har gått ok,selv om jeg ikke har vært "flink" etter boka. men vekta er snill. har variert mellom 69,7 faktisk og ett halvt kilo opp. de to siste dagene har jeg hatt ork til å ut å gå/småjogge,og DET er også medisin for kropp og sjel!! alt alt for lenge siden sist!! håper å kunne prioritere dette videre.

 

så vondt å lese at du er deppa..men kansjkje du har tøyd strikken alt for langt? fungert for andre men ikke for deg selv? jeg ser meg selv mye i deg,og snakker nok like mye til meg selv som til deg,men det er lettere å gi andre gode råd enn å følge selv ;) håper de siste dagene har vært gode med deg,og vi driter litt i denne vekta nå,det går jo av seg selv,dette ;) og "skadene" tar vi oss av etter jul.

 

selskap også i dag,det er godt å bort på middag!! slippe styret. masse folk,men kjenner jeg skal klare det. det værste for meg er støy og bråk,kjenner jeg.tappes veldig for energi. det durer og suser i ørene på meg,for selvsagt har jeg tinnitus som er stressrelatert,og har de siste månedene gått med ett helt orkester i ørene ;) skifter på å dure og suse som i høytalere. jaja..noe skal det være!!

 

blir nok litt mer her inne etterhvert.særlig på slutten av januar,for jeg blir sykmeldt grunnet et lite inngrep. er helt ufarlig,men vil vøre til stor hjelp for meg når det er grodd :)spesielt når jeg skal jogge ;)

 

ønsker deg masse godt nå videre i jula,og håper du klarer å lytte til deg og dine behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gledelig jul :)

 

Jo da, her går det da ganske greit. Mye kos er det ( les mat, godterier og vin) og det er deilig. Skeier ut på en måte jeg definerer som normal. Ingen sprengspising men noen ekstra utskeielser hver dag. Nyter det fordi den trenden er snart forbi. 1. Januar er selvsagt Dagen. Oppgjøret så lang er en kilo, mulig en og en halv. Men men.

 

Ellers har jeg det ganske fint, vi har hatt litt planer så dagene går fort, det er jo både bra og trist på samme tid. Tror barna har det fint da og da har jo mor det fint også. Men glad jeg skal på jobb to dager neste uke.

 

Tenker på deg støtt og stadig, ser meg for deg med mann og barna. Litt gøy at du finnes der ute, at vi kjennerhverandre så godt nå uten å vite hvem den andre er på samme tid.

 

Håper du fortsatt får ladet batteriene både med jogging og nok søvn. Klem Linn.

 

PS skal vi sette oss noen mål sammen for 2014?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

heisann!! så trivelig å høre fra deg :) og så godt å se at du har det bra!!

her har det vært skifte i barne-holdningen ;) så mine er tilstede hjemme hos meg. kjenner jeg kjefter og turer og smeller og er grinete,men når ørene er tette og beskjeder ikke kommer inn til hjernen er lunta til mor meget kort.. men det er visst normalt,har jeg hørt ;)

 

har nettopp kommet inn etter en jogge-gåtur,og det er så vanvittig godt å få rørt seg!! vekta har hatt ett opprykk som jeg setter lite pris på,men prøver å ikke gå av skaftet av den grunn..enda ;) får vente til over nyåret og hverdag igjen.er lettere å holde kustus i en normal hverdag.

 

vin og god mat sier du..!! det går ogsaå i øl og min store fiende;potetgull. hver dag så og si. men det er sååå godt!! tenker at det hadde vært værre om jeg ikke hadde rørt meg i det hele tatt.

 

sette mål for 2014,ja?!! det er jeg med på!! :) målet er å holde meg under 70-tallet,helst nærmere 65 enn 70,og samtidig klare å stramme opp kroppen..for her er det potensiale ;) må nok til med den dvden min,men ikke før operasjonen.. men det skal bli!! enda ett mål er minimum 2 økter trening i uka. helst 3,men jeg må være realistisk og innse at det ikke alltid kan gå.

 

hvilke mål har du? ..enda ett mål jeg har er å lytte til meg selv mer..for den smellen jeg fikk nå i desember vil jeg ikke har mer ;)

 

nå skal føttene opp,tv`n på og vinglasset fylles!! vi snakkes kjære venn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

GODT NYTT ÅR JOJO :)

 

Tenkte at 2014 kunne bli vårt år? Men så mye erfaring og lærdom fra forrige år har vi et godt utgangspunkt. Jeg er motivert for mye her jeg sitter med barnetv og morgenkaffe og håper jeg finner styrke i lang tid til å holde koken. Vet at oppstarten er viktig for å holde regime så nå er det flink pie fram til taco på fredag. Jobb i morgen og fredag og det blir deilig å komme seg ut. Må si at egentlig har det vært mangel på i jula ja, kun en tur til butikken en dag. Ikke rart man gleder seg til å gå på jobb.

 

Så flott at en operasjon skal hjelpe deg! Håper du i rekovalenstiden får noen fine og rolige dager med full service fra mannen og god tid til bare å tenke! Det er noe jeg savner, å ha tid til å tenke og drømme.....drømme meg bort.

 

Kjefte på barna? Høres kjent ut. Strikken er kort når man er på overtid hva gjelder stress, dårlig humør og form. Men tid har vi hatt nok av i jula, nesten for god tid. Jammen ikke lett å bli fornøyd eller få dagen til. Men vekta var jeg fornøyd med i dag. Kun 1 kg opp men vet at det på noen dager har vært 1.5 kg opp. Og det syns jeg er helt akseptabelt da jeg i sommer klarte å gå opp over 2. Håper denne ene kg er enklere å bli kvitt enn de i sommer. Så, her er planen min:

 

Veie og måle frokost og lunsj

To liter vann

Litt mindre vin (må si at det har vært deilig i jula, å drikke vin altså)

 

 

Ja, begynner litt enkelt jeg.

Gleder meg til å høre fra deg :)

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

God morgen JoJo!

 

Vel på jobben jeg! Deilig å kunne stå opp tidlig i dag, var helt død etter lite søvn i natt, men barna er hjemme med far i huset pga planleggingsdag. Derfor en hele time alene i dag tidlig. Kaffe, dusj og litt sminke. Ingen is å skrape på bilen heller. Snakk om god dag!

Måtte den vare hele dagen :rolleyes:

 

Du da, har du troen på 2014? Jeg håper vi begge to får det fint. Jeg har begynt med en ny trend som jeg ikke er særlig begeistret for. Jeg er så engstelig! Er konstant redd for at barna skal bli syke, skade seg, ja, jeg ser til og med for meg at når de har blitt 80 år og er skrøpelige. Tenk om de ikke får barn og ikke har noen til å passe på seg? Har lest at alle har angst i seg ,men i ulik grad. Tror jeg har litt mere enn normalt... Håper det går over.

 

Ha en fin dag, klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

GODT NYTT ÅR!!!! -bedre sent enn aldri..? ;) i allefall,nytt år og nye muligheter. måtte dette året bringe oss nærmere velvære,harmoni og sjelefred!! det trenger i alle fall jeg ;)

 

har vært ganske flink til å røre meg i det nye året,men denne maten..den er vanskelig å kutte altså!! strever kamper med meg selv hver dag,men tenker at fra mandag av,er det INGEN bønn! da er det etter boka,ingen slinger i valsen :) kjenner jeg har lagt på med vel en kilo,kanskje nærmere to,og det sitter over magen. føler meg oppblåst og tung.

 

er hjemme med lilletupp i dag og kveld,så det ble mager middag på oss,men jeg driver en indre kamp om at jeg vil gjerne spise mere enn jeg har tenkt.. så her er det noe å ta fatt i igjen,etter julens "frots" ;) blir nok vin og potetgull til kvelds,men det blir ikke mer av den sorten før neste helg da. NÅ må det skjerpes!!

 

ikke noe god følelse denne angsten din,Linn! har du vørt plaget med dette tidligere eller er det et resultat av lang tids tøying på helse-fronten tror du? håper du klarer å finne gode løsninger for det slik at du slipper å kjenne på angst,for det er vondt!! barna kan drive en til vanvidd med bekymringer,og når en selv er sliten er det ikke rom for ekstra sykdom og behov for en..i know!

 

er veldig lat for tiden og sover mye. tror nok jeg har tatt igjen mye fra i høst. ligger sikker litt på lading ;) samtidig er jeg veldig glad for at hverdagen er kommet,for to uker med mannen hjemme er i overkant synes jeg ;)

 

nei,nå skal jeg nettsurfe litt og drømme meg bort!! ha en fin dag og helg videre,venn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei hei hei!

Så fint å høre fra deg!! :) Jeg er med på ny oppstart i morgen. denne helga gikk ikke helt som planlagt, vin, godteri og alt for mye god og usunn mat. Så derfor flott med en ny sjanse i morgen. Må si at ukedager ( de to jeg fikk sist uke) gjør alt mye enklere, med matinntak ihvertfall. Ble fort stress i hverdagen igjen og jeg har vært ganske sur og irritert. Misfornøyd og ikke så enkel å ha med å gjøre. I morgen er det full fart med aktiviteter for barna men antageligvis ei ltt rolig arbeidsuke. tror jeg har et godt utgangspunkt for atter en ny start. Hvor gamle er barna dine igjen? Er det slik at de noen dager er hos sin far og dere har helt barnefri? Ikke for å være nysgjerrig altså :)

 

I dag er det klesdrakt som står for tur, må prøve å komme ajour i huset så alt er tilrettelagt til uka.

 

Hvor nøye og streng skal du være fra i morgen av? Full telling og veiing eller bare streng, klok og smart med riktige valg? Spent på å høre planen din!

 

Denne angst-greia er kjip men har ikke hatt noe mere nå. Blir kanskje litt utsatt for det når jeg er sliten, stressa, lite søvn og usunn mat mixes sammen til rot og røre, nei, det gjelder å forebygge med det jeg kan. Og, samtidig akseptere jeg jeg ikke kan kontrollere absolutt alt her i livet.....

 

 

Håper å høre fra deg i kveld som en siste motivasjonsmedling før morgendagen!!!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hello!

Jammen godt at Dagen er her, igjen. Opp en kg til! Ante meg det, at bare en kg opp var riktig. Ja ja, da har jeg ikke noe valg tenkte jeg nå, men det er feil. Det er jeg som velger hva jeg gjør. Jeg velger jeg velger jeg velger. DET må jeg huske på!

 

TVI TVI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

bad-bad start i går!! :(/> dritt-dag,og mangel på sådan i samme slengen..hehe. magen fungerer ikke,og har gått oppblåst og "høygravid". men i skrivende stund har mye skjedd,og jeg føler meg bedre!! ;)/> strevde med å holde meg helt unna godt i går,ble to goro,tre konfektbiter og en bit kake i selskap...jaja..kan jo bare bli bedre,dette. hadde en nedtrykt og deppa dag,så jeg vart helt på felgen,egentlig. men i dag har jeg fri,føler meg mye bedre! har hatt en god dupp på sofaen (1,5timer!!) og driver å kaster ut jula. ikke noe stress,med andre ord,ingen som maser,jeg kan selv styre dagen. perfekt for meg!

 

vekta viste nok ett par kilo for mye,registrerte ikke den i går. vet ikke hvorfor,egentlig.. urutinert ;)/> men har holdt fokus i dag og velger riktig,så det kommer seg etterhvert. tar litt tid å komme i rett kurs etter en stund på avveie,ingen tvil om det!!!

 

du spurte på alder på barna,og de er 14,10 og 2. siste er sammen med min nåværende mann. han har også en skokk ;)/> så det er livlig her til tider. de er hos sine andre foreldre annenhver helg,men vi er aldri barnefri da vi har frøken Bestemt på vel 2 ;)/> i hverdagen er to barn hjemme hos oss. rotete?? welcome to my life ;)/>

 

skal prøve å få til en tur ut i løpet av dagen,får se om jeg rekker å jule-ut så mye som jeg ønsker. hadde gjort seg med gulvvask,men det får bli en annen dag..kan ikke overdrive heller ;)/>

 

ønsker deg en god dag og riktig fokus og masse med time-outer til din fordel!! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei på deg kjære venn :rolleyes:

 

Da håper jeg at dagen din i går ble så bra den kunne bli, at jula er ute av hus og at gode valg ble tatt. Sove på sofaen er deilig, drømme drømme. Jeg legger meg tidlig isteden. Trenger fortsatt mye søvn og er sulten hele tiden! Tungt å komme i gang ja, både med mat og mage. To svisker om dagen hjelper meg ;) Godt er det også.

 

Er litt i sjokk jeg, over hvor mye stress det i hverdagen....hadde faktisk glemt det...dumme kjerring. Skikkelig back on track, kjefting, masing, sutring,jobbing, rydding (etter alle tre- 2barn og 1 mann.) At dette er den beste tiden i livet er litt vaskelig å forstå....

 

Syns ikke jeg spiser så veldig mye. Men, hadde jeg veid og målt alt hadde jeg sikkert fått vite at jeg spiser for mye. Men, jeg gjør slik som før jul. Veier frokost og lunsj, spiser middag (noenlunde sunn), frukt og litt til kvelds. Håper dette vil gi resultater denne gangen også. Tror ikke jeg klarer eller vil bli så fanatisk. Målet er 61.5 til påske. Da har jeg god tid og erfaringsmessig trenger kroppen min det. PS kommer ikke til å være avholds til taco!

 

Ha en fin fin dag, stå på, jeg tenker og heier på deg!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Og vips var helgen snart over. Eller, har jo hele søndagen igjen da.... Selv om vi alle i familien vår har fri søndager er det ikke den mest positive dagen lel- det er så dumt! Vet ikke helt hva det er med søndager. Gruer meg kanskje til atter en ny uke med strev, stress og sult... Ja ja ;)

 

Du da, holder du koken? Har du motivasjon? Er det lenge til inngrepet? Kanskej du allerede er ferdig i skrivende stund. Ønsker deg en fin dag og oppladning til ny uke!

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei og hå,Linn!!! :) så godt å se at du ikke har gitt meg opp ;) jeg er mye fraværende,men denne hverdagen tok knekken på meg også..dritt!! det er en omstilling til hverdag igjen,ingen tvil!! har strevd skikkelig med å ILLE tryne i sjokoladeeska samt IKKE finne potetgull til kvelds..for ikke å snakke om denne rødvinen!!! :( jaja..er i dag to med gode valg og det føles mye lettere allerede!! sykt så godt det er kroppslig å spise magrere!! har også fått hull på magen,så det gjorde susen ;)

 

hadde en tur med kjæresten på hytta i helga (husker ikke om jeg skrev jeg skulle),bare vi,og det var medisin for oss begge. selvsagt i overflod på kalorifronten,men shit la gå,tenkte jeg. ;)

 

har ikke rukket inngrepet enda,nei,men i morgen...gruver litt kjenner jeg,mest til narkosen,for jeg har litt kvelnings-angst! jaja,det er bare å tenke på å puste roooooliiiig..får prøve det. håper på gode dager hjemme som gir energi i ettertid. og minimalt med smerter ;)

 

håper du klarer å finne din måte å hente deg inn på,slik at du "lever over" hverdagene dine!!! jeg kjenner meg så godt igjen i deg,og håper du kan få den hjelp som finnes,hvor det måtte være fra,slik at du klarer å holde hodet over vannet.

 

nå må jeg begynne med disse fiskebollene i hvitsaus,så hasta la vista!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei JOJo! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ som jeg tenker på deg! Hvordan har det gått? Har du kommer hjem? Fortell fortell når du orker og har lyst. Jeg har operert noen ganger og hadde også angst for narkose og særlig med tanken på slange ned i halsen.... Fikk helt panikk husker jeg men ble så godt tatt i mot av anestesi. Selv om det er 5 år siden sist gang husker jeg fortsatt anestesisykepleieren, hun het Anne Berit, og var så snill, søt og god. Håper du også ble tatt gått vare på og at det var din opplevelse.

 

Her sliter jeg med motivasjonen. Ble noen biter sjokolade på tirsdag og en halv kvikklunsj på onsdag. I tillegg har det blitt mye nøtter og tørket frukt. Skulle liksom være så flink nå i januar og nå vet jeg ikke helt hva som er å være flin heller. Syns jo egentlig at jeg tar gode valg generelt men vet ikke om jeg er over 1300 kcal da jeg ikke veier annet enn frokost og lunsj. Er litt ferdig med å veie maten føler jeg. Vekta hadde i dag gått litt ned så håper jeg kan stole på min nye litt mindre strenge regime.

 

Ble et lite glass vin i går og det trengte jeg. Er så sliten om ettermiddagen og kvelden at jeg nesten står med gråten i halsen. Hvor lenge skal det være sånn? For evig og alltid?? Blir jo deppa når alt er et strev... Heldigvis går det fint på jobben da. Trives så godt.

 

Fortsatt god bedring, tenker på deg og gleder meg til å høre fra deg.

 

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

her er jeg igjen,ferdig klippet og limt!! ;) dvs..limt..greide å pelle på noe som viste seg å være limplaster i dusjen i sted..ingen har fortalt meg at det er limt der!! trodde de skulle operere akkurat der fra innsiden (ikke noen kirurg,jeg),men nei da...så da sitter jeg med to åpne sår i lysken jeg må følge ekstra godt med. hurra,liksom.. jaja,gjort er gjort. er i fin form ellers,og i overkant optimistisk på oppvåkningen så jeg jobbet ikke spesielt hardt for å få sykmelding en liten stund,og det har jeg angret på nå i ettertid,selvsagt. vet ikke helt hvordan jeg skal gripe an den..presse meg avgårde,for det er mest pga at jeg er sliten jeg trenger det.. fysisk sett er jeg nok ok etter operasjonen,sånn nogen lunde i allefall ;)

 

vektmessig hangler det litt,føler jeg,men det er nok for at jeg ikke er i "regimet" mitt enda.. jeg presterte å ta av på tirsdag,for jeg skulle jo tross alt komme fastende til operasjonen,så sjokolade og potetgull var jo veeldig lov..krmt..lurer seg selv? jeg?? tar tid å komme tilbake til gamleGODE mønster,men skal komme dit. sliter med å ikke fortelle ,eg selv hvor lite flink jeg er,da,det er nesten det værste. å være mentalt stygg med seg selv. treningssak dette også.

 

narkosen gikk forresten ganske bra,jeg måtte konsentrere meg veeldig for ikke å få panikk,men det gikk greit. rakk nok nesten ikke få anfall der jeg lå,det gikk heldigvis fort!! :)

 

nå skal jeg se om jeg klarer å finne støvsugeren her..eller sette på en maskin med klær..eller rydde..du verden,her har vært frafall av huslige sysler!!! ser ikke ut!! men skal skynte meg sakte med det ;) ha en fin dag videre i Linn-land,hold hodet oppe,min venn!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei! Linn-land, den var søt da. :rolleyes:

Håper det fortsatt går like bra med deg! Høres jo vellykket ut og det erjo superflott. Når er du tilbake i jobb igjen? Jeg hadde absolutt jobba hardt for å få noen rolige dager. For det er jo så syyyyykt travelt.... Blir jammen gal snart. I dag har jeg så vondt for å puste. Vondt i kropp og sinn. Kjenner at begeret snart renner over og at jeg mister meg selv. Takk for at du vet hvordan jeg har det! Bare å sette ord på det hjelper. Du er virkelig min venn i nøden. Jeg vet jeg klager og klager og er misfornøyd med det meste. Så vet jeg, (om jeg får tid da) at når jeg ser på liv og død eller hva det heter den serien på tvn, så blir jeg så takknemlig for alt som er så bra. Men takknemligheten varer ikke så lenge. Burde jeg skamme meg? Ja sikkert. Gjør det akurat nå. :(

 

Helgekilo på plass men det er helt ok.

 

Klem til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

du må ikke være så streng mot deg selv!!!!! (snakker også til meg selv her..)ikke rakk ned på deg selv og det du føler og kjenner på,det er alvorlige følelser og en alvorlig tilstand!!! nedstemthet,depresjon, møtt "veggen",kall det hva du vil; men gnisten til å eksistere er for tiden sporløst borte!! du HAR LOV til å kjenne på dette,og du HAR LOV å si ordene høyt!! og ikke minst det ER LOV å søke hjelp/ta en time out og finne balansen i seg selv!! jeg tror virkelig det hadde vært godt for deg,det,å meldt litt pass i hverdagen,overlate ansvar over på mannen,kanskje? eller andre som kan hjelpe deg slit at du klarer å få gnist og overskudd til å vil mere enn å "bare holde ut dagen"..skjønner du hvor jeg vil hen? treffer jeg noen punkter hos deg nå? vil ikke være formanende eller streng eller bedrevitende,men jeg kjenner meg så innmari godt igjen i deg,at det er helt skummelt!!! det værste er at vi dømmer og dømmer oss selv,og vi blir aldri bra nok,flink nok,greier nok og er der mer nok FOR ANDRE,når det vi virkelig trenger nå er å være der for oss selv.. <3 gud,det er så slitsomt å være i denne myra,som nok også du kjenner på,aldri komme seg opp og frem,bare kave og gjøre alt en kan for ikke å synke lenger ned.. hadde jeg ikke hatt det hjelpeapparatet jeg har rundt meg,så hadde jeg nok ikke klart å holde meg på føttene i det hele tatt..og jeg har en snill og tolmodig mann,gode venner og familie som jeg kan spørre om hjelp dersom det er ille nok..men det er faktisk ikke nok,for meg..

 

håper du ikke blir sint eller fornærmet på meg nå,over at jeg er så direkte..? eller kommer med tanker som du kanskje føler er helt på vidda..? jeg bare ønsker av hele meg,at du kunne fått noen som kom å tok over litt for deg..så du slapp å kjenne på dette..som også jeg kjenner på ;) ønsker deg bare godt,og så er det så lett å gi andre gode råd,særlig når det er noe som er tilnærmet ens egen situasjon ;) men den eneste som har svarene på dine behov er DEG,og kun deg. vi andre rundt deg kan mane og fortelle og gi gode råd så vi blir blå i ansiktet,men det er til ingen nytte om ikke du føler det er riktig ;)

 

matmessig er jeg like på trynet som jeg har vært..dvs..helga har inneholdt både vin,potetgull og sjokolade..og jeg er streng og hard mot meg selv,dømmer meg nord og ned over at jeg ikke klarer å styre meg bedre eller ha bedre kontroll over meg selv.. enn om jeg kunne ha sagt at "dette har du fortjent"? neeei,da..uflink er jeg og burde virkelig skamme meg..noe jeg selvsagt også gjør. men velger til tross for dette sunt pålegg og så magert jeg kan til middag..selv om jeg heeeelt sikkert kunne vært "flinkere".ah,så lei av å skulle være så forbannet flink hele tiden!! ;)

 

det ble slik at jeg fikk meg en sykemelding hos legen. 2 uker,og legen nesten klappet meg på skuldra og skrøt over at jeg klarte å se mine behov..jeg sa at jeg egentlig burde kommet før jul,men slik ble det nå ikke. faktisk har jeg ikke så veldig vondt for å være borte fra jobb,selv om jeg skulle gjerne klart meg uten denne sykemeldingen,men tror nok jeg innså hvor mye jeg hadde behov for to uker til å vatre meg selv opp ;)måtte det gi enorme resultater!!! hehe

 

nei,nå skal jeg få lettet på rompa,gjøre noe slags fornuft før resten kommer hjem..men en må ikke overdrive heller ;) ..er veldig spent på responsen din nå,kjenner jeg....ønsker for alt i verden å ikke trampe deg på tærne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei hei hei, du skal få den største og beste responsen fra meg :rolleyes:

Jeg har det akurat slik som du beskriver, føler jeg må kave for å holde meg over vann og holde ut. Har en klump i halsen som jeg må svelge og svelge (jeg føler fysisk at den er der) for å kunne puste. Huff a meg. Hvordan skal dette ende? Jeg prøver så godt jeg kan til å ikke ta ting så alvorlig, seriøst, punktlig og nøye men det er vanskelig også. Å slippe den kontrollen jeg føler jeg må ha for å overleve. Egenltlig føler jeg at du og fastlegen er de eneste som forstår. I mitt neste liv skal jeg verken gifte meg eller få barn...

Heldigvis sover jeg godt om natta da. Lite våkennetter også så det er jo bra. Noe er jo bra, i tillegg er jeg ikke syk med diagnose av noe slag. Jøss, så positiv vi ble nå da?

 

Heldigvis litt lettere til sinns nå enn i dag tidlig. (Sitter på jobb og skriver så av og til må jeg bare slutte av litt brått). Må ta en halv dag om gangen tror jeg og ikke lage noen avtaler som krever noe av noe slag. Bare "need to do".Blir to uker nå med et sykt tempo på jobb og privat men så skal det roe seg. Tror jeg. Nei, det er helt fantastisk med deg JoJO som forstår. Og kommer med gode råd og innspill. Jeg tillater meg selv å føle det jeg føler og det jeg tenker osv men jeg sier det ikke til noen. Prøver å holde maska vet du. Kanskje ettermiddagen i dag går over all forventning også? Under kan skje.

 

Flott med sykemelding JoJo- superklapp på skuldra :rolleyes:

Du får utnytte dagene maksimalt. Tenker på deg!!! Og jeg vet at du tenker på meg!!!! Helt fantastisk! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

God morgen min venn!

Jeg har stått opp i dag også, vel plassert forran dataen på jobb. HVordan går det med såret ditt? Pass på at du ikke får infeksjon i såret. Har det gått ei uke allerede siden operasjonen? Tiden går jammen fort, både på gode og dårlige dager. Her trodde jeg at dagen i går skulle bli så bra.... Hjelpes meg.Holdt på å daue på jobben. Prøvde å skjule det så godt jeg kunne men heldigvis var det ei som så at jeg gråt og da følte jeg meg litt tryggere i tilfelle jeg skulle falle om.... For en tilstand. Snakk om å bare være og ikke noe mere. Formen kom seg og ettermiddagen ble ikke så værst. Så får vi se hvordan det går i dag. Allerede uvel, svimmel og kvalm men prøver å fokusere på noe annet- å tenke på deg hjelper!!

 

Fortsatt god bedring, håper du har noen fine dager med tid til hus, mann og barn. Prøver å skrive senere i dag også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

PUH....!!!! ble ikke halshugd ;) var så spent på om jeg var streng.. men takk for at du ikke tok det slik!! du ser det så tydelig selv,så det er nok ingen oppvåkning du trenger..men kanskje den maska skulle fått falle av litt innimellom..? latt manne få ta del i din indre hverdag? er det som her i huset,aner han ingen ting av seg selv..her må det inn med bøtter,spader og skuffer!!! og enda kan han ha trøbbel med å forstå ;) men han forståe i allefall såpass at han vet jeg trenger tid og ro for å fungere..ergo det er "godtatt" at jeg ikke jobber mer enn 50 %,og han gir meg rom for å komme meg unna,når jeg ber om det. men disse mennene er enkle,så det må sier i klare ord. har du snakket med mannen din om dette? skulle tro fastlegen din kunne finne noe som hjalp deg litt mer..mer enn bare å forstå,mener jeg. tiltak på noe vis? samtaler?

 

for min del har jeg brukt MANGE år på dette,det er små skritt som taes,noen framover,noen tilbake. men mest fram.saaaakte. jeg har opparbeidet meg stor innsikt i meg og min situasjon,men har en lang vei å gå enda. vil nok bruke livet på å lære,antagelig. selv om jeg på mørke dager skulle ønske jeg slapp mer..for det føles som om det aldri skal bli bra,og jeg orker ikke streve mere,men så kommer gode dager og jeg tenker at jeg skal klare det..fram og tilbake ;)

 

er det rart en strever med denne maten,da? nei,tror ikke det..for maten blir så mye mer for oss som sliter,enn det egentlig burde være..det går tålelig greit,noen biter sjokolade ned i går og ett glass vin,men vekta viser 70,6 og jeg er fornøyd. i og med at jeg ikke aktivt gjør noe fdor at den skal ned. men når kroppen vil mere,og kulden og vinden roer seg,skal jeg røre meg mye mere!!

 

sårene,ja..hehe,det var jo litt komsik med disse sårene. men det har gått fint!! heldigvis!!

 

nå,kaffe og tv og varme i ovnen..tortur for deg å lese,sikkert,som strever på jobben.. gode tanker til deg,og takk for at jeg betyr noe for deg ;) klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...