Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Linnlinn

Hei vennen min :rolleyes:

Du skriver og beskriver både deg selv og meg så bra! Vi er utrolig like!! Veldig spennende syns jeg. Godt å vite at der ute i Norges land finnes du på ordentlig. Vi kjenner hverandre så godt nå uten at vi har sett hverandre.

 

Så flott med vekta di da, snart bekker den under 70.0 skal du se. Fine tall her også, 62.2. Veldig fornøyd. Har ikke satt inn noen nådestøt jeg heller, blir litt vin, litt kake og godterier. Men tror jeg stort sett holder meg innom grensa til tross for litt utskeielser. Kjenner på kroppen at den nå trenger litt ekstra av godsaker. Men syns jeg er flink til å begrense meg også.

 

I dag skal jeg avspasere litt, mannen fyller 40 år og selskapeligheter står for tur. Ikke de store greiene enda, det tar vi til våren- heldigvis. Mulig vi skal reise på voksenferie ei helg også- til våren det og. Angående menn er jeg helt enig- de er enkle og trenger ord fra kvinnen. Hint gir lite resultater. Fikk sagt tidligere i uka om hvordan jeg hadde det og det hjalp syns jeg. Takk for råd om det! Syns det erså vanskelig å klage..men til deg går det fint! Hi hi.

 

Er du snart tilbake i jobben? Håper du fortsatt har noen rolige dager igjen. Og, jeg blir faktisk glad av å lese at du kan slappe av litt hjemme nå. Det fortjener du!!!!

 

Neste uke skal jeg til legen, da skal han få høre!! Men tror ikke han kan hjelpe meg desverre. Syns jeg har blitt flink til selvhjelpe egentlig, lært mye fra deg, om deg og du om meg. Snakk om erfaring vi har vi to. Og helt enig, kommer nok å bruke hele livet for å komme i mål... Håper jeg ikke har så mye å angre på når jeg er 80 år. Føler jo at man lever for barna og mannen. Punktum. Derfor er litt kos og hygge (sjokolade og vin) viktig også! Spesielt når man føler man fortjener det og vekta tillater det.

 

God god helg, klen Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

heisann!! :) alltid like trivelig å lese svarene fra deg :) godt å høre at du har fått snakket litt med mannen,og at det faktisk har hjulpet!! ;) det er ingen selvfølge det! ..erfaringa er lang her ;)

 

40årsdag,ja! her ble mannen det i fjor. gikk ganske stille for seg,det.. men med den vanlige kaffe og kakeseansen,selvsagt. han er ikke spesielt glad i feiringer.. men det er jeg!! ;) koselig med voksenferietur,da!! det er medisin for forholdet,det. en trenger noe å glede seg til og noe å oppleve sammen. veldig viktig!!! vi prøver å få til i allefall en langhelg sammen på tur,som kjærester. vi har ikke noen god økonomi,så vi tar det i den billige varianten ofte,men en kan få masse billigturer i endel storbyer om en leter litt på nett :) håper på å få til en tur tul syden sammen en gang,men det blir ikke i år.

 

håper du får til noe konsktruktivt hos legen din!! han burde klare å finne på noe som gagner helsa di,ikke bare den fysiske delen av deg. du skulle hatt min lege,som faktisk roset meg for at jeg ønsket en sykmelding ;) krysser fingrene for at det åpner seg noen dører!!!

 

jeg har enda en uke igjen med sykmelding,og er glad for det. føler denne uka har gjort underverker,og håper overskuddet øker i neste uke..kanskje det drypper litt energi over disse husmortingene som ligger foran meg...gosj,jeg er ikke spesielt glad i å leke husmor..enkelte ting passer ikke for alle ;)

 

måtte du få ei god helg med dine,finne rom for DEG,om det så er for en time eller så,og kjenn at du LEVER!!! :) her skal kaffekoppen fylles og radioen settes på...time out :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

heisann :) helga kom og helga gikk..selskap i går,og masse kalorier inn..dritt!! vekta rykker i helt feil retning og jeg får panikk,men står stille og greier ikke komme meg ut i kulden og vinden for å gjøre noe med det!!! jeg trenger et skikkelig spark bak!!!! åh...72,3 fantastiske idiotiske kilo!!!!!!!! MÅ virkelig få ut fingeren!!! savner virkelig å ha tilgang på et treningssenter,for slikt noe finnes ikke her ute i ødemarken.. zumba-oppstarten lar også vente på seg,så dette er ikke bra!! tror nok at vekta justerer seg når jeg får kommet meg igang igjen,for matmessig er det ikke SÅ ille i hverdagen.. grrrr...sint på meg selv!

 

hvordan går det med deg? har du landet eller er du høytflyvende? spent på denne legetimen din..

 

i helga gikk jeg på to smeller,og jeg har ikke evnen til å se mine begrensninger i det hele tatt før det er for sent.lørdag gikk med til baking av kake og brød og rydding o barn og det er i sum alt for mye for meg...jeg tåler mindre enn en kan forvente hos en voksen dame,men slik er det..kvelden var vond for da var jeg helt kaputt og utslitt..så på med selskap hele søndagen med pynting av barn,kjøre ett stykke og være sosial..noe som er trivelig,men jeg tåler ikke summen av alt..og kjefting av barn og styr...kaputt x 2. jaja..kanskje jeg lærer når jeg blir gammel ;)

 

nå kaffe,opp-psyking til å finne pulsklokka og MASSE klær!! ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei hei hei min venn. ÅÅÅÅ jeg skjønner hva du mener, tenker og føler, ja om alt egentlig. Jeg klarer heller ikke det en kvinne burde klare- kanskje i sin beste alder. Før var jeg ei dame som fixet ALT. Hus, mann og barn, full jobb, sminke og velstelt......men så en dag ble det slutt brått. Full kollaps og sort hull. La det aldri skje igjen. Derfor får jeg panikk når symptomene kommer tilbake, vil ikke bli så dårlig en gang til. Føler meg ovenpå i dag, hatt en effektiv dag så langt og da blomstrer jeg. Av erfaring er tirsdagerdfen værste dagen. Sliten etter mandag og lenge til helg. Skjønner ikke hvorfor jeg gleder meg til helga heller- er sannelig slitsomt det også og i tillegg går man opp en kilo.

 

Så pokker med den vekta da, skjønner at du blir stresset men du sliter litt med motivasjonen du også skjønner jeg? Motivasjon kan man ikke presse fram, den må komme innenfra. Min har tatt ferie og det blir mye småspising av det ene og det andre. Holder meg bra på jobb men hjemme er det diverse fristelser i skapet etter barnas snop.

 

Så fint med ei uke til hjemme, da kan du komme i orden og tilrettelegge for neste uke som sikkert blir travelt. Godt å være ajour syns jeg. Da går spisingen bedre også. Den minste lille uro eller stress er nok. Og, du må lære å lytte til kroppen din! Jeg er lik deg der, liker å holde på og utføre mens energien er der og så blir det pay back time. Skikkelig dårlig deal. Men, du er bevisst på situasjonen og det er jo en start. Livet er jo langt....... Nei, nå må jeg henge i. Kom litt tidligere hjem fra jobb og mye står for tur. Skriver i morgen, klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

jammen klarte jeg ikke å få sparka meg ut av sofaen og gått/jogga en times-tur så blodsmaken kom fram!! iiiiiskladt,selvsagt,men godt!! og ikke minst den seiersfølelsen etterpå!! at jeg glemmer dette når jeg tar treningsfri.. men i kveld er det zumba,så jeg håper at jeg er kommet i stimen igjen..iallefall på tur til å komme dit :)

 

vi vet nok begge hvordan veggen føles når vi går oss rett på,hard og brutal,og vi kjenner heldigvis igjen symptomene!! men liker ikke å være så NÆRME,jeg da..men synes jegtar grep,det er bare så mye å lære for hver gang..og ikke alt sitter til neste smell..livet er en eneste lang læringsvei,føler jeg. ingen grunn til å sitte på sidelinja og la det går forbi seg ;) -det er jo ikke mulig i kaoset heller da.

 

må nok sparke meg opp og få gjort noen huslige sysler,her. det ser ikke ut!!

 

ha en god dag med gode valg,tirsdag til tross ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei og god morgen min venn! :)

Gratulerer med trimmen på mandag og kanskje med zumbaen også? Du er jammen flink og jeg ser jo at du kan når du vil- du også. Jeg er ikke på "vil" om dagen men tror ikke mine små utskeielser skal ødelegge så mye. Er nok heller det at jeg tidligere var så nazi nazi. Vekta er ihvertfall noenlunde grei. Enn hos deg? Har den beveget seg litt? Om ikke, unnga panikk! Da setter den seg fast. Hør på denne erfaringen jeg har gjort meg i alle de år jeg har slanket meg: la oss si at jeg er nazi nazi i uke 1. Vekta går ikke ned. Så kommer uke 2 og jeg gir ikke opp- nazi nazi. Så, på slutten av uke 2 blir det litt utskeielse. Og så, plutselig kan jeg da gå ned. Det virker som at min belønning på vekta kommer etter ei ukes tid. Derfro har jeg ikke skjønt helt hvorfor jeg noen ganger går ned og kanskje ikke når jeg er så streng. I tillegg syns jeg vekta har stabelisert seg bra- også etter jul. Og det tror jeg er mest fordi jeg holdt meg i skinnet i hele høst, til tross for veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldi lite nedgang. Derfor kan jeg nå akseptere helgekilo som med ok innsats forsvinner i løpet av uka. Hør på meg da!!! Så flink nå syns jeg ;)

 

Ellers er formen så som så....tåler ikke mye men sovna halv ni i går så håper det kan gjøre at jeg holder greit i dag. Legetimen måtte jeg utsette enda en gang fordi jeg ikke har tid til å gå. Jobben har skylda for det. Men legen kan ikke hjelpe meg uansett så det er forsåvidt greit.

 

Syns ike du også at alt bare er stress og pes. Jeg får dårlig samvittighet for meg selv, mannen og barna. Det er jo så travelt!Og bedre tid får man ikke heller. Disse ettermiddagene. Fra halv tre til halv ni- nesten en arbeidsdag- for et tempo. Fytti katta. Er det sånn livet skal være? Jeg bare spør.....

 

Hva kommer vi til å angre på når vi er 80 år og skrøpelig? Om vi er så heldige at vi lever da..... Tenker mye om dagen jeg... tenker på deg også. Å så godt å få dette ned på dataen til deg.. Stå på JoJo, snart, til påske eller før, er du under 70.0. Jeg heier på deg :D

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

tusen takk for god "heiing" Linn!!! :)/> du forstod dette med panikk..den er gjeldende,og nå er det slik at jeg nesten gir opp,for jeg klarer ikke komme i nazi-regimet igjen,og mestringsfølelsen lar vente på seg,og jeg er nærmere 72 enn 70..og det skremmer livskiten av meg!!! føler magen er blubbete igjen og jeg mister kontrollen over meg selv..men slik er det selvsagt ikke,sånn fornuftig sett. bare i mitt hode! ;)/> det er når jeg sliter med å ha kontrollen jeg føler det rakner for meg. her er det masse forbedringspotensiale,skal jeg si deg. men det er vel sånn for oss,at når vi føler verden bare er ett eneste kaotisk rom,så er det vi higer etter; kontroll..og det greier vi aldri få,helt 100%..og det driver oss til vannvidd!! ah...sukk..pust ut..

 

jeg vet akkurat hvordan tankene dine er;skal det være sånn,er dette livet,hvor er lyspunktene,skal vi bare vasse i denne myra? ..si det..jeg aner ikke svaret,jeg..innimellom er det ok,innimellom ønsker jeg at jeg rett og slett falt død om (ja,dessverre)..men det skurer og går. ikke bra. veldig opp og ned,føler jeg. derfor har jeg hatt så godt av disse ukene hjemme,hvor det er lite krav i løpet av dagen. jeg har lest endel om ME på nett i det siste,og jammen fyller jeg ikke mange symptomer!! men,i og med at jeg sliter med hodet,så blir DET kroken alle mine utfordringer henges på..skal til lege på sykehuset neste uke,for blodprøver og samtale,og har faktisk laget meg en liste over det jeg sliter med,for å vise hvordan jeg har det. høres ut som en hypokonder,og føler meg som en,men jeg skulle gjerne hatt litt svar på hvorfor det er slik..om det virkelig ER psyken som forårsaker alt eller om det er noe psyken har utløst i form av evt ME..vil ikke ha en diagnose,vil bare ha svar på hvorfor jeg ikke klarer å prestere mer i samfunnet,livet og hjemme..

 

nok om meg ;)/> gud,blir så lei av meg selv!!! hehe

så synd du måtte utsette legetimen din!!håper den kommer snart?? du kan ikke gå slik lenge,jeg er bekymret for deg! frykter du ender liggende og bare puster...huff..klem i massevis er herved sendt over!! <3

 

er det rart vi finner trøst og ro i mat og litt rødvin,sier jeg bare..det er ikke det..

 

her er det kaldt og mye vind.vurderte å ut å gå,men gnisten lar vente på seg.. det ble forresten zumba,ja :)/> hærlig!! men en skål potetgull i går får meg til å stresse med at jeg burde hatt meg ut i dag også.. sitter her som et slakt,passer kaffekanna og koper ;)/> har ei selvhjelpsbok jeg skulle ha åpnet..kanskje det er like god terapi som å røre seg i dag.

 

en god dag ønskes deg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for god "heiing" Linn!!! :)/>/> du forstod dette med panikk..den er gjeldende,og nå er det slik at jeg nesten gir opp,for jeg klarer ikke komme i nazi-regimet igjen,og mestringsfølelsen lar vente på seg,og jeg er nærmere 72 enn 70..og det skremmer livskiten av meg!!! føler magen er blubbete igjen og jeg mister kontrollen over meg selv..men slik er det selvsagt ikke,sånn fornuftig sett. bare i mitt hode! ;)/>/> det er når jeg sliter med å ha kontrollen jeg føler det rakner for meg. her er det masse forbedringspotensiale,skal jeg si deg. men det er vel sånn for oss,at når vi føler verden bare er ett eneste kaotisk rom,så er det vi higer etter; kontroll..og det greier vi aldri få,helt 100%..og det driver oss til vannvidd!! ah...sukk..pust ut..

 

jeg vet akkurat hvordan tankene dine er;skal det være sånn,er dette livet,hvor er lyspunktene,skal vi bare vasse i denne myra? ..si det..jeg aner ikke svaret,jeg..innimellom er det ok,innimellom ønsker jeg at jeg rett og slett falt død om (ja,dessverre)..men det skurer og går. ikke bra. veldig opp og ned,føler jeg. derfor har jeg hatt så godt av disse ukene hjemme,hvor det er lite krav i løpet av dagen. jeg har lest endel om ME på nett i det siste,og jammen fyller jeg ikke mange symptomer!! men,i og med at jeg sliter med hodet,så blir DET kroken alle mine utfordringer henges på..skal til lege på sykehuset neste uke,for blodprøver og samtale,og har faktisk laget meg en liste over det jeg sliter med,for å vise hvordan jeg har det. høres ut som en hypokonder,og føler meg som en,men jeg skulle gjerne hatt litt svar på hvorfor det er slik..om det virkelig ER psyken som forårsaker alt eller om det er noe psyken har utløst i form av evt ME..vil ikke ha en diagnose,vil bare ha svar på hvorfor jeg ikke klarer å prestere mer i samfunnet,livet og hjemme..

 

nok om meg ;)/>/> gud,blir så lei av meg selv!!! hehe

så synd du måtte utsette legetimen din!!håper den kommer snart?? du kan ikke gå slik lenge,jeg er bekymret for deg! frykter du ender liggende og bare puster...huff..klem i massevis er herved sendt over!! <3

 

er det rart vi finner trøst og ro i mat og litt rødvin,sier jeg bare..det er ikke det..

 

her er det kaldt og mye vind.vurderte å ut å gå,men gnisten lar vente på seg.. det ble forresten zumba,ja :)/>/> hærlig!! men en skål potetgull i går får meg til å stresse med at jeg burde hatt meg ut i dag også.. sitter her som et slakt,passer kaffekanna og koper ;)/>/> har ei selvhjelpsbok jeg skulle ha åpnet..kanskje det er like god terapi som å røre seg i dag.

 

en god dag ønskes deg!!!!!

 

Hei Linn og Jojo,

 

Nå har jeg lest gjennom nesten hele tråden deres. Dere er heldige som har utviklet den tonen og det vennskapet dere har. Jeg har også vært jojo- slanker i 12 år, jojo-trener hele livet, glad i store middager, nøtter, øl, vin og sofa.. Er 45 med to barn på 8 og 13. Hadde egentlig, etter siste GR kurs for 4-5 år siden, bestemt meg for at jeg aldri skulle slanke meg igjen, at jeg skulle jobbe med å godta meg selv slik jeg ser ut og leve 'normalt' og sunt. Men jeg er så misfornøyd med manglende midje, store overarmen og klær som blir trangere og trangere, at jeg i forrige uke meldte meg inn i gullklubben og har planer om å følge meny 2 fram til sommeren og gå ned fra 81,5 til 72 kg. Da vil BMI en min komme i kategori 'normal'.

 

Dere skriver mye om den mentale helsen også. Det har vært god lesing for meg. Jeg har virkelig møtt veggen og vært sykmeldt i over et halvt år. Etter over 10 år som dobbeltarbeidende er det kanskje ikke så rart, men jeg sitter jo med følelsen av at alle andre fikser det jo, bare ikke jeg. Derfor er det sååå godt å lese det du skriver om redusert stillingsprosent Jojo. De siste årene før det 'smalt', følte jeg bare at jeg presterte dårligere og dårligere,noe som førte til at jeg prøvde hardere og hardere. Jeg prøver å finne de aktivitetene som gir energi fremfor å tappe, men det er ikke lett. De siste 12-13 årene har hovedrollene vært mor, arbeidstaker og husmor. Det har vært liten plass til rollene som kone, venninne, søster og datter. Føler at jeg har neglisjert meg selv og alle andre enn barn, arbeidsgiver og klesvasken :-).

 

Det er en laaang prosess å snu, men dette vet dere mye om, så: takk for tittet på tråden deres. Jeg kommer til å følge med dere. Lykke til med det dere vil og gratulerer masse med det dere har fått til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei og god morgen kjære JoJo. Hvordan går det i dag? Hatt en travel avslutning på uka men endelig tid til å skrive litt. Denne panikken er så kjent!!!!! Og så dum som den er. Stress gir ikke resultater, det er helt sikkert. Og største bekymringen er kanskje ikke de to kilo men frykten for å ikke komme i gang igjen. Hvorfor finner ikke du, og jeg, motivasjonen nå? Vil det være til hjelp om vi begge roer oss litt ned nå i helgen og vi sammen prøver å komme i gang på mandag? Vi kan ha mandag som en prøvedag og så kan vi skrives om kvelden hvordan det har gått? Og om vi lar vekt være vekt og heller konsentrere oss om å klare en dag først? Vi vet jo begge at vi klarer det om vi vil og har bestemt oss- vi bare må komme dit og bestemme oss. I tillegg avstår vi sikkert fra ti fristelser om dagen som vi kunne ha benyttet oss av men vi benytter noen få. noen få som desverre er noen få for mye for å gå ned i vekt. Men tenk så bra at vi avstår fra noe ihvertfall! Det er bra jobba syns jeg fordi vi må alltid ha denne vekta i bakhodet- i hele evigheten.

 

Så flott at du har legetime på sykehuset. Håper du møter en seriøs person med forståelse og god tid. Det er jo nesten slik at man (jeg ihvertfall) ønsker man hadde en diagnose på ett eller annet slik at man lettere kan forstå hvorfor livet er så tungt, alt er et slit, kroppen og føleseser så ustabil og varierende, ja ikke rart man tenker om dette er livet slik det kan eller burde være. Men, nå har jo en trivelig dame lest om oss og hun kjenner seg igjen og finner oss interessante, det var skikkelig godt å lese!!! Kanskje vi ikke er så gale og umulige som vi har trodd?

 

He på deg Totigo.

Takk for at du finner oss interessante- for min del er det litt nytt at andre finner meg interessant. Jeg oppfatter meg selv som kjedelig og litt vera-venneløs samtidig som jeg har mye på hjertet og opplever å kunne bidra og ha vennskap med Jojo. Vi er utrolig heldige som har funnet hverandre her inne. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på Jojo og i hele går kveld tenkte jeg på deg også. Jeg ser at du er nesten 10 år eldre enn meg og jeg tenker at om jeg ikke tar grep nå så har jeg ikke kommet lengre om ti år heller. Vi lever for hjem og barn, og jobben så klart. Vi holder maska og holder ut og tror det skal bli bedre. Skjønner jeg må ta ansvar selv. Hvor skal jeg begynne da mon tro? Må gå litt i tenkeboksen. Gratulerer meg valg om å ta kontrollen over en situasjon du ikke er fornøyd med. Det er egentlig den største jobben! Det å bestemme seg 100%. Å følge meny 2 høres fin ut for da er jo planen lagt. Med så store barn har du kanskje mulighet for å komme deg litt ut også? Av det du skriver skjønner jeg at vi har opplevd mye av det samme når gjelder å møte veggen. Vi blir nok aldri som for igjen. Fru fix-it all har sagt opp. Frivillig. Og det føles godt.

 

Skulle bare ønske jeg kunne føle meg lykkelig og glad en gang i blant........

 

Klem Klem til begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding Linn! Det var veldig hyggelig.

 

Vi er nok mer normale enn vi tror. Det er bare det at de aller fleste tviholder på sin vellykkede fasade. Skulle ønske det var annerledes. Var på en times skitur i dag og tittet på de andre spreke slanke damene i løypa som for forbi meg. Men vi bør vel slutte å konkurrere med andre enn oss selv.

 

Lykken er en sjelden fugl...tror du virkelig at det ikke blir som før igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei Totigo!

Jeg håper alt vil bli som før, men er ikke overbevist enda ihvertfall. Men, i går hadde jeg et snev av lykkefølelse og det er positivt. Men når jeg prøver å tenke og kjenne etter hva som gjør at jeg Akurat der og da føler litt lykke så vet jeg faktisk ikke. Må jobbe med enda mere bevisstgjøring. Og da syns jeg det å være bevist på å bli bevist er bra jobba!!! Så fint at du kom deg ut på ski! Her det er det stilstand på trening og aktivitet men de kommer vel.

 

Jojo, nå må jeg høre fra deg snart....... Enten er det bånn i bøtta eller er det så bra at dagen er så fin og går så alt for fort? Håper det siste men e det det første så få det ned på pc-en til meg. Kanskje du er på jobb i dag? uansett, venter på å høre fra deg og håper alt er bra.tenkte vi kunne lage en plan for videre framdrift for kropp og helse? Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei igjen, glemte å si at helgekiloen er på plass og dette til tross for ingen helgekose med taco og vin! Syns ikke sammenhengen er til å bli klok på, men dette er jo ikke noe nytt for meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei min venn i nøden....

Regner med at det har blitt fult kjør for deg igjen. Håper du holder hodet over vann og at den lille tiden hjemme etter kirurgi har gitt litt ekstra for å ha ei fin uke?

 

Sitter på kontoret på jobben og tenker på hvordan jeg skal klare denne dagen... Har null energi og trodde aldri jeg skulle komme meg opp. Vanligvis hjelper både dusj, hårvask og kaffe men ikke i dag.

 

Å hjelpes meg! Nå kom jeg plutselig på! Har du vært til samtale og hvordan har det gått? Møtte du en klok person? Å så spent på å høre!! Selv har jeg time nå fredag men jeg kommer til å utsette den også. Jeg bare orker ikke, ikke har jeg tid heller.

 

Håper å høre fra deg ;)

 

PS skal vi prøve skjerpings sammen en dag? Eller er du godt i gang allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnlinn

Hei JoJo og Totigo også!

Så skeisen det skulle gå i dag da..... Ei kjeks på jobben ble til seks. Et vaffelhjert hjemme ble til ei hel plate!!! Skikkelig hunger altså. I tillegg til å være ekstremt trøtt. må morgendagen bli bedre. tenker på deg JoJo..... klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to,

 

Jeg har klart 2 kg allerede (1,5 uke). Jeg vet jo at de første er de letteste.., men fornøyd likevel. Skal nå på 2 ukers vinterferie til Asia..målet er å ikke gå 2 kg opp igjen og så skal jeg fortsette med registrering på meny 2 når jeg er tilbake. "Slankepause"..

 

Linn, jeg håper du får tid til den samtalen i morgen likevel. Kanskje den vil bidra til noe? Jeg har vært til 6 timer hos en 'snakkedoktor'. Hun fikk meg til å akseptere situasjonen. Det hjalp en del, men den største jobben må jeg vel gjøre i eget hode. Har en haug med bøker om ditt og datt og mental trening. Det er ikke mental trening man gyver løs på når man har mest lyst til å krype under madrassen og bli der, men et museskritt om gangen går fint. Og så må man se på alt det man får til som positivt. Klappe seg selv på skulderen er jo et uttrykk dere har brukt. Det skal jeg ta med meg :-).

 

Og du; ett vaffelhjerte er for lite. Jeg tenker at det var glimrende at du kun spiste en plate i steden for 3... (Som jeg vanligvis ville gjort...)

 

God helg begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei,damer!!! :) så trivelig å lese at det er noen som finner skrivingen betydningsfull!! varmer ett halvgammelt hjerte,det ;) det er no manger der ute som føler på det vi tre føler,men de aller fleste finner ikke ord på det,eller lar seg ikke si noe..men vi er tøffe og har brutt en grense!!! bra for oss!!!! :)

skal bli trivelig å høre fra deg,totigo!! :) du setter deg fornuftige mål,så alle gode ønsker for at du får en fin vei mot målet!!

 

jeg har vært fraværende noen dager,men har tenkt ofte på at jeg må innpå siden og skrive og lese,men så "skulle jeg bare",og kombinert med ett kvarters oppstartingsstyr med pc`n min,blir det til at det må vente..

begynte på jobb på mandag,men burde nok vært hjemme,men samtidig måtte jeg pushe meg litt så jeg ikke skulle gro fast hjemme.. men slet meg gjennom dagen med gråten i halsen og ønske om å være alene..ingen god kombinasjon når jeg er i butikk,for det meste.

denne timen min til sykehuset ble jo selvsagt avlyst,og det ble en nedtur for meg. hadde virkelig sett fram til å finne noen svar og komme igang...men den må vente litt. så enda en dag med jobb,men da i eget selskap,og det gjorde godt.

har slitt med denne vekten,og inntaket og føler det raser for meg,selv om jeg ser "galskapen" i det når det er snakk om ett par kilo..blir så stressende av å ikke klare å komme igang. jeg gikk en skikkelig hard tur her om dagen,brukte 1026kalorier,men pøste på meg godsaker på kvelden,så den turen gjorde ikke stort med vekta ;)

 

ble plutselig travelt her,men skal komme meg innpå i løpet av dagen.er fri-dagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

to be continued ;)

ikke rart du er sliten,totigo,om du har jobbet dobbelt?!!! himmel,er det mulig å leve slik? jeg har aldri klart en 100%-jobb engang... men jeg er nok bare en av de som ikke "kan" det.. veggen er hard og brutal,og jammen er rekonvalenstiden uholdbar lang...har disse jevnlige møte med veggen,jeg,men har begynt å forstå at jeg bare må leve med det..slik er det når en tror en er mer kapabel til mere enn en egentlig er. grenser for seg selv,heter det så fint..jada...men vanskelige å sette ;)

 

nå så jeg at det var flere innlegg jeg ikke hadde lest!!deriblandt ett vekttak på 2 kilo!!! hurra,og gratulerer!!! :) for en seiersfølelse det må være å se det på vekta!! kjempebra :) tenker at du har slankingen i bakhodet under reisen (Asia?!!! spennende!!!) masse god og sunn mat...åh,drømmer om wok nå..sikle-sikle.. hehe

 

holder du koken,Linn? ble det noe av denne legetimen din? håper du kan få hjelp til å få hodet over vannet,og enda lenger opp!! fikk tilsendt ny time på sykehus i dag,så neste uke er det håp på å finne svar; er jeg kun en hypokonder eller er det noe som kan forklare denne kroppen..

 

skal til samtale i dag,men er egentlig ganske tom. tenker jeg finner krana ;)

 

ønsker dere en fin dag og håper dere greier å ta de gode valgene!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

ny dag i ny uke og nye muligheter :) ingen gledesutbrudd på vekta i dag,men det var jammen ikke å vente etter flere selskap i helga.. morsdag skal feires for egen del,svigermors og min mammas..mye kaker,det.samt ett par bursdager!! så kaloriene har hagla som bare det i helga :( jaja,slik er det nå bare noen ganger.

 

hjemme i dag med syk frøken,så pysjen er fortsatt på og håret ikke temmet for dagen ;) humøret kjennes bedre i dag enn forrige mandag. at det kan variere så fælt?!!

hadde noen tøffe møter ang meg selv og mine i forrige uke,og slikt tar på. mye grinig.. livet er tussig innimellom,jeg skal ikke lyve på meg noen harminsk tilværelse.

 

hvordan går det med deg Linn? har du hatt en fin morsdag? ble du oppvartet eller måtte du sørge for kake og eventuelt blomster selv? i følge facebook er det så mye overlykkelige damer rundt om nå som er overøset med gaver og blomster,at lykken ikke har noen ende ;) her ble det kaffe på senga og gave (som jeg selv har ønsket klart og tydelig) pluss kort og barnehage-gave. mest koselig med det de små har laget i barnehagen,egentlig. er fornøyd,for det gjelder å ikke ha de alt for store forhåpningene ;) har vært skuffet mang en morsdag og bursdag,skal jeg si.. tror ikke disse mennene våre helt skjønner hvor mye slike dager kan bety for oss.

sistnevnte dag kommer ganske snart også,så jeg er spent.. ;)tar alt som en bonus,egentlig.

 

så rart hvordan hodet kan påvirke kroppen..skulle gå/jogge en tur på fredag kveld,men føttene var tunge som bly!! ingen grunn til at de skulle være slik,anntet enn en litt tøff uke. fikk svidd av nen kalorier,men jeg savner denne godfølelsen av å ha pushet meg selv og brutt nye grenser. får tro den følelsen kommer tilbake med formen ellers.

 

tror jeg skal se å komme meg i klærne snart,,det kan jo stå noen i døra,og jeg vil ikke skremme dem bort ;) ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! God morgen JoJO og Totigo.

Jo da, jeg lever. Fikk besøk i helga så fikk ikke vært på nettet i det hele tatt. Nå sitter jeg på kontoret og lytter etter at sjefen ankommer. Kan bli en brå stopp i skrivingen her. Hadde vært fint om hun var syk i dag hehehe.

Jeg har vært til legen jeg, var så fint atte. Han er bare så utrolig grei og forståelsesfull. Var inne i hele 50 minutter, tok blodprøver og blodtrykk. En god samtalepartner! Og siden formen er så elendig håper jeg å kunne finne svar på noe ihvertfall....Men tviler på det.

 

Ellers er kcal-inntaket for stort for tiden. Helgekiloen ble til 1.5 kg. Ikke bra. Samtidig som jeg blir stresset gir jeg litt f. Vet ikke hva som er best jeg.

 

Sykt barn er pyton da, man tror man kan få gjort unna noe i huset men sannelig, nei. Må si jeg har god erfaring med syke barn. Måtte det bli lenge til min tur. nei, ble litt rotete skriving her pga av avbrudd hele tiden. Jeg kommer sterkere tilbake. Jeg trenger en form for plan. Noen ide?

 

Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo :rolleyes:

Hvordan går det med vekta? Lever den sitt eget liv? Det gjør den her ihvertfall og fortsatt ser jeg ikke den store sammenhengen mellom inntak og vekt. Totalt er nedgangen fra 2.april 2.7 kg. Målet var heller ikke en større nedgang enn det men sannelig har jeg måttet jobbe for noen usle kilo. Heldigvis for meg vises de små kilo på kroppen og da mest på magen- det er bra for magen er problemet :(

Typisk eple-fasong.

 

Har du vært hos legen nå? På den timen som ble utsatt? Veldig spent på å høre selv du ikke vil få svar så fort vil jeg tro. Og hvordan gikk det på samtalen? regner med at krana åpnet seg og det bare fosset ut, eder og galle og at vedkommende klarte å snu noe til noe positivt også? Jeg for min del "lever" fortsatt på samtalen med min lege. Kunne jeg bare ha snakket like fritt med min kjæreste.... Men håper det kommer seg det også når jeg får litt mere overskudd. Må kjøpe meg noe tilskudd av noe slag....

 

Hode+kropp+følelser=sant.

 

Jeg har oppdaget en ting da, en ting jeg håper å kunne gjøre noe med. Mitt svakeste punkt i løpet av dagen er ikke om kvelden slik jeg trodde! Da har jeg alltid et fast opplegg med en frukt og en youghurt. Dette uansett hvor mye og for mye jeg har spist på dagen. Den tiden på døgnet (hver dag nå for tiden) det går galt er timen rett etter lunsj! Da blir jeg sååååååååååååååå sugen på noe søtt og søtt har vi på jobben. Kaker og kjeks, bare å forsyne seg. Og det gjør jeg ja gitt. Før klarte jeg å stå imot alt på jobben, jeg tenkte at dette er ikke for meg og jeg aksepterte det. Nå derimot, helt gal. Crazy woman. Dette suget kommer selv om jeg har spist meg tålelig mett, trodde jo at etter 20 min så skulle metthetsfølelsen komme og vare en stund. Nei da, langt ifra. Så, nå må jeg ta meg tid til å ta med noen hjemmefra som jeg heller kan putte i munnen. Det gjelder bare å få gjort akurat det. Kanskje i morgen. Jeg kan jo velge å gjøre det.

 

Så lurte jeg på om vi skulle starte på litt ny og frisk giv fra mandagen av? Trenger å komme i gang. Trenger deg til å komme i gang.

 

Håper du lever, puster og er tilstede i det du gjør. Klem til deg.

 

Totigo: Du lever sikkert veldig bra :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo, god morgen :)

Tid for barnetv og kaffe for mor. Ganske fin tid dette på morningen syns jeg. Barna er fornøyde og jeg får sitte litt på dataen samtidig. I det jeg sitter og skriver føler jeg motivasjon. Ja, kanskje ikke så rart etter helgas store utskeielser. i tillegg fikk jeg ikke bort forrige ukes helgekilo heller så nå må jeg bare. MÅ må må! Så derfor satser jeg på satsing fra i dag av. Og gjett om det ble kake på fredagen, etter lunsjen, jo da 3 stykker kake fikk jeg i meg ut over dagen. Dette er meget ulikt meg altså. Vet det er kake på jobb i morgen også og den skal jeg ikke røre. Nå må jeg skjerpe meg.

 

Men hvordan er det hos deg? Håper du er opptatt med familie og at det er grunnen til at det har gått noen dager side sist jeg hørte fra deg. Blir alltid litt bekymret vet du ;)

 

Klem klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen JoJo min venn :rolleyes:

Så, hvordan er det med deg? Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg tenker på deg 10 ganger om dagen. Høres litt crazy ut men det er sant. Er så spent på samtalene du har hatt, om du har fått noen pekepinn på hva som er galt....

 

Jeg kom meg igjennom dagen i går da. Men i natt våknet jeg og var så sulten. Fikk jo ikke sove. Så, det ble to lomper med dårlig valg, nemlig brunost. Men, jeg tok ikke kake i går og det er en stor seier. Jeg har blitt påmint om at jeg er enten eller, kan ikke ta bare litt. Her er det alt eller ingenting. Prøver å velge ingenting av det usunne. I tillegg har jeg lagt inn ei skive brød rett før jeg drar fra jobb, slik at jeg ikke sprekker før middagen. For en sprekk blir til full revning for min del. Ja ja, har bare holdt en dag da men prøver i dag også.

 

Tenker på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...