Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

takk for oppmuntrende ord og tanker!! :) det er godt å vite at noen forstår!! jeg føler meg som i ei stor myr,kommer ikke ut,bare synker.. og det er helt fryktelig å sette livet på vent for at jeg skal klare å bli bedre..noe jeg ikke ser ut til å bli riktig enda. det er HELE tiden noe du skal gjøre,gjerne for andre..og så forventes det at du skal gjøre så myew for deg selv,som til slutt stresser og ødelegger mer enn gavner. du beskrev det så godt her ;) må nok bli flinkere til å si nei og sortere ut hva som er VIKTIG for meg..men så har du barn og med det er maaange forventninger til alt mulig. kjenner jeg gruver til jula og alle dens "plikter"..men sånn er det hvert år..jeg gjør ikke stort og strever med dårlig samvittighet...for jeg strekker ikke til.

 

skal snart på dugnadsarbeid (ironisk nok),og denne gangen var det min tur..så kan ikke si fra meg noe.men føler jeg kommer til å kollapse i kveld i sofaen. vekta vil jeg kvele,for den er nå på 74,9 og passer meg dårlig.men det er egen skyld,for jeg har sluntret litt..enda så mye "nei" jeg sier til mat jeg blir tilbudt...

 

kos deg med besøk,Linn,nå må jeg fly avgårde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du beskriver så godt du også. Får en video i hodet av det du skriver. Som en minifilm. Ikke en fin film kanskje men en som til slutt får en Happy ending. Huff ja, vanskelig å sette alt på vent i påvente av en bedre tid. For, vi vet ikke når det skjer. Selv venter jeg på at minstemann skal bli 4år. kommer til å ha skyhøye forventninger til den dagen...... Litt leit at man ikke klarer å sette pris på dagen i dag. Nesten at noe tragisk måtte skje for å se alt som er bra. ja ja. Lykke til så lenge, vi skrives min venn. Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

mandag og veiedag...ingen hyggelig opplevelse da jeg vet helga ikke bidro stort til noen positiv endring...75,3... opp,opp,opp!! jeg takker nei til så mye rundt meg,folk tror jeg er rar,jeg spiser sunt,men i helga har jeg unnet meg både øl og vin og potetgull...og slik gikk det. selv om 547kcal ble forbrent ved en gå/joggetur i går.. er deprimert og frustrert over den ødelagte forbrenninga mi som bare skyter i været bare jeg ser på en pose salt eller en boks øl..

dritt-dritt-dritt!!!!!!

 

sånn,det var dagens guff!! ;) kjennes så urettferdig,men det er nok ikke det... dette er nok straffa for min jojotilværelse som voksen. finnes det noe som kan styre forbrenninga på noe vis??

 

hvordan ble besøkshelga hos deg,Linn? håper den ikke bare besto av stress og mat-tanker..? jeg pleier å stresse noe helt fryktelig når vi har besøk,men det er fordi vi må ta skippertaks-arbeid i hjemmet før noen kan komme ;)

 

da er det snart ny økt på jobb. håper dagen kan bringe noe positivit i form av en avklaring. er like klok på hvordan det skal ende for meg..mye halv-forklart,men kan ikke forklare mer her. påengent er at jeg ikke har godt av uavklarte situasjoner. krysser fingre og tær!!!

 

håper mandagen blir god og at de gode valgene blir lette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

det er nok ikke bare vekta som er jojo,nei ;) humøret følger med :) i morges var vekta der jeg ville ha den.varierte mellom 74,4 og 74,0..spørs om jeg skal se på den jeg gikk på først.. får håpe og tro at zumba`n i kveld kan sette inn ett nådestøt og motivasjonskick,for det har dalt noe helt fryktelig..er sååå lite som skal til før jeg gir opp hele prosjektet. mannen i huset mener jeg skal fokusere på vekta når "verden ellers rundt meg" er mer i vater..han har ett poeng..men vil den noen gang komme i vater?? ;) det er det store spørsmålet.

 

i dag er egentlig fridag,men har selvsagt en plan for denne dagen også..så blir ikke hjemme som jeg burde. håper jeg klarer å slappe av så jeg kan føle jeg puster..

regner med det går i ett rundt deg også,Linn? det er en krevende verden vi lever i,og alt for mye skal skje på alt for få timer. en kan lure på hvorfor jeg bruker tid på å være her inne når det er så hektisk,men det er rekreasjon for tankene å kunne skrive/lese og koble av litt. skulle ønske det ble mere av det!! håper du holder ut og klarer å holde hodet over vannet,samt ta de gode valgene som vi så gjerne vil ta..

 

i går hadde jeg en slik mani-dag,på sjokolade,eller det kunne vært hva som helst egentlig...var glad jeg ikke var hjeme og med tilgang på skapene.. det er denne frotsingen jeg får for meg at jeg vil gjøre..bare stappe mat og godt i munnen,som ett villdyr. gud bedre,er det vanlig for slankere med en slik "lyst" eller er jeg litt smårar?? ..mulig jeg ikke vil vite svaret her,altså ;)

 

håper på å kunne føle meg pen i finklær til jul..husker den følelsen fra i fjor,meg komplimanger og skryt...tenker på hvor godt det gjorde for selvfølelsen. er egentlig bare ett par kilo unna det jeg veide da,men mye vil jo ha mer..så klarer jeg 4-4,5 til så kan det hende jeg blir fornøyd..og spesielt om jeg greier å VÆRE DER!!!

 

da skal jeg fly avgårde,men ønsker deg (og eventuelt flere lesere) en god dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jo Jo! Kjære deg min venn. Min venn i nøden er du. Takk for at jeg kan dele (neseten) alt med deg. Har mye jeg ikke kan skrive her jeg også- som jeg aldri har fortalt til noen.Kanskje jeg beretter en gang....

 

Jeg syns du har gått ned mye jeg! Tenk på totalen og fortsatt lenge til jul.Først ble jeg sint da jeg så at vekta di var gått opp men lengre ned måtte jeg bare smile:)

 

Tror vi begge har en fucked up forbrenning. Jeg har slanket meg og holdt vekten nede i 10 år nå. Passet på og passet på. En kamp hver eneste dag, hele året.Etter sist jul så jeg at vekta begynte å nærme seg 65 og da tok jeg skikkelig tak for å stpooe skadeomfanget. Hadde ikke vært der jeg er nå om jeg ikke tok det riktige valget. Har nå lært to ting (ikke at jeg aksepterer det da):

 

1) Leve etter naziregime på 1300, være sulten, gi avkall på myyyyye som er godt, være enda mere sulten og frustrert

 

eller

 

2) Gi faen, bli feit og ulykkelig over manglende standhaftighet og ulekker kropp.

 

Tja, ingen av alternativene er noe stas. Jeg vil jo være slank og fit, pen og sexy, og kunne spise det jeg vil når jeg vil.

 

I dag var vekta 63.3. Så litt ned ihvertfall. I går spiste jeg fire ruter sjokolade med nøtter og kanksje 8 stk lakrisbåter. Å det var godt. Så, får det være nok for denne uka. Ellers gikk besøket fint med tanke på mat og inntak. Spit to små stykker eplekake og litt finere middag enn vanlig. Men syns jeg behersket meg så bra. Litt ny opplevelse. Tenkte hele tiden på å ville ta og ha mere, av alt, men samtidig klarte jeg å akseptere situasjonen.

 

 

Jeg må le da. Det er et helvete i hus før noen skal komme til oss også. Panikk av alle slag. Sånn er det når kontroll og oversikt er viktig for å mestre livet! Men ei fin helg med den lille familien jeg har. PS det er litt helvete etter gjestene har dratt også. Tror jeg vskaet 5 maskiner med klær i går, fortsatt 3 igjen. Klær over alt. Men men. Skal ikke klage på det da. Ha en fin fin dag, tenker på deg.

 

Klem Linn.

 

PS jeg syns du skal kalle deg noe annet enn JoJo nå, du er ferdig med jojoslanking nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

nytt navn,ja.. ;) det har du helt rett i!! jeg VIL ikke være mer i jojo-verdenen..føler det er nok og mer enn det nå! men til jeg finner noe mer passende,og en smule mer optimistisk får jeg nok være litt "gammel" ;) ung som jeg er..krmt..

 

du er mega-dyktig,synes jeg!! holder fokus og vekta går riktig retning. det er beinhardt å holde den!! oppe i 75,4 i morges,så jeg tror jeg flyndrer den ut vinduet snart!!!! så sint på den,på meg selv og på gubben som fylte ett glass vin til meg i går kveld,for han så jeg trengte det ;) ..og den lille skåla med potetgull...forbannet være at det i det hele tatt finnes!!! SVOSJ; rett opp i vekt!! begynte å tro at dagen etter trening er jeg litt tyngre da musklene har tatt til seg mer vann (hvor jeg har dette fra,aner jeg ikke).. men nei da..jeg må nok snøre på joggeskoene i løpet av dagen,trosse været og komme meg i bevegelse. det er den eneste medisinen mot vrang og teit vekt. synes selv jeg velger riktig i løpet av dagen i forhold til mengde karbohydrater (vil ha mye mer!!) og magert pålegg,mager middag..men premieres jeg ??? åh,nei :(

 

må også finne hjemmet i løpet av dagen..som du sier,det er klær over alt!!! skittentøyskurvene er fulle og de går ikke inn i maskina på egenhånd ;) ..hadde også en plan om å bake brød..skal nok få denne dagen til å gå,ser det ut til :)

 

du har to virkelige onder å velge mellom,synes jeg...og det er ingen gode tilværelser noen av disse.. naziregime er fryktelig tungt..men vi vet jo alternativet,og det er heller ikke godt. hva som er værst er jammen ikke godt å si!!

 

kontroll og oversikt er også viktige ord i min verden ;) uten disse,faller min verden i grus. det er nok fordi jeg føler så mye kaos inni meg,at NOE må jeg ha kontroll på. tror vi lever i en parallellverden,jeg,Linn!!! klikker fullstendig for meg ved for mye kaos,og det ironiske er,at jeg vasser i kaos hjemme,fordi jeg ikke har kapasitet til å rekke over alt..

 

nå skal jeg fortære litt kaffe før jeg bretter opp armene.. surfe litt og bare LATE meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Enig med deg i absolutt alt!!! Opp 0.7 kg siden i går. Spiste en stor sjokolade, lakrisbåter og noe gummigodteri. Gir litt faen kjenner jeg. Jeg er så sulten!!!!! Og trøtt og sliten. Men, det som er litt rart, er at i går klarte jeg å gi litt farsken. Tenker mye på hva jeg har gjort (spist)men jeg trengte det! Hurra for det! Og da er det greit at vekta går opp. Værre er det at ikke noe skjer til tross for nazi nazi.

 

På mandag begynner jeg i full stilling etter et år med redusert jobb. Det kommer til å bli mye klær for å si det sånn. Må legge en strategi for alt!Føler jeg får en ny start (igjen) og jeg velger å gripe den. Tilbake til to liter vann, ingen nøttemix, ingenting av noe egentlig. Jo, jeg skal belønne meg med bittelitt vin de dagene jeg holder meg bra. Jeg syns mannen din var utrolig romantisk som faktisk så deg og hva du trengte! Imponert:)

 

Ellers er du tøff som trosser vær og vind. Jeg har med dette sluttet å trene. Og det aksepterer jeg. Dumt sikkert, men jeg tenker å slutte med å være (prøve) superwoman.

 

Litt travelt på jobben men vi skrives. Tenker støtt og stadig på deg:)

 

Klem Linn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo!!!

Hvordan står det til? Fortsatt 600 gram for mye her... Ja ja. fredag er det og taco blir det.Håper det blir en smule behersket helg men er ikke særlig overbevist. Mandag blir det nye starten nå. Drømmer litt om en megainnsats fra mandag fram til jul. I tillegg tror jeg at mitt endelige mål blir 63 kg og å holde det. Hvor mange kg har du gått ned nå og hvor mange står igjen? Har du fått noen avklaringer på jobbsituasjonen?

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

kjapt innom for resultatskriving; 74,6 etter ei skeie-helg,og det er ned de dumme 0,7 fra forrige uke. har så mye jeg vil skrive,men det må vente til i morgen; fridag! nå er det fullfres fra nå og til i kveld...hold ut oh LYKKE TIL MED NY START!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo :rolleyes:

Takk for hurtigmeldig- veldig koselig.

Her har det vært skeie-ut helg pluss tre dager før helga også. Hjelpes meg. Spist godteri alle dager fra tirsdag til og med i går. Merkelig at vekta ikke var mere enn 64.1... Hadde forventet, og forstått og godtatt hele 65.... Men, det gav litt ekstra motivasjon for ny tilværelse med full jobb igjen... Kommer til å dø innen jul...

Men kanskje ikke så mye tid til å tenke på mat og det kan jo slå begge veier med hurtige avgjøresler og dårlige valg. Men jeg prøver, atter en gang. Snart ferdig med en liten vann og klokka er ikke tolv enda.

 

Jeg gjorde et ekspriment.... skulle sjekke hvor mye mat jeg trengte for å bli mett, eller det er kanskje feil, fornøyd er vel ordet. Jeg spiste 4 tykke brødskiver, ett knekkebrød og det var ikke særlig magert pålegg heller. Da først fikk jeg godfølelsen. Hvor syyyyyyyyyyyyyykt er ikke det!!! Dette bekrefter vel at man må akseptere å stopp etter planen, ikke etter lysten og metthetsfølelsen.

 

Må gå, travelt på jobben!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

kanskje du bare har vært for streng mot deg selv og gitt deg for lite kalorier? i og med at du ikke har gått opp mer enn det etter å ha skeiet ut i flere dager? det har vært min tanke...også om meg selv..for jeg er like sjokkert hver gang jeg har "ramlet utenfor"systemet,og det er nesten alltid positivt å gå på vekta etter...rare greier... vekta var likens i dag som i går. enda jeg følte meg så flink i går ;) ingenting "ulovlig" inntatt. ikke var lysten så veldig tilstede heller da jeg har småfrotset i helga..

 

går det bra med deg i full jobb? tenker på deg,og kan nesten kjenne stresset ditt.. jeg er IKKE klar for mer enn det jeg har og vil nok aldri bli det heller,det er noe jeg har innsett den siste tiden. men det værste er å akseptere det overfor meg selv,at jeg ikke er en a4-person som er i 100%jobb og takler alle daglige utfordringer i tillegg. men slike ble nå min verden,så får jeg bare godta det som det er :) hadde jeg også klart å godta meg selv som jeg er,så hadde jeg kommet veldig langt!!

 

i kveld er det zumba og ukens andre økt.regner da med søndagens økt i samme uke ;) skal ha maks to økter pr uke,helst tre,men går det ikke så er det ok. må bare stikke fingeren i jorda og innse at det er slik. orker ikke mere dårlig samvittighet for at jeg "skulle gjort mer".

 

innser at julen kommer krypende på meg..med alle dens forventede vaskerunder og baking og shining og hva mere som hører med. litt panikk,kjenner jeg.. også til julematen!!! ELSKER julemat og det er jammen ingen Grete Roede-kost... blir nok ingen slankejul,men må bare sørge for å trene disse dagene. har du kommet i julemodus,Linn? pakker og julekort og alskens..? er i rute med dette,faktisk,men det er takket være en time hos fotograf med lillefrøken ;) da er mye gjort :)

 

skal nyte kaffe og litt nettsurfing nå en stund før jeg får bikket meg av stolen for litt husmorsysler. har jo "fri",må vite ;) håper du har en god dag!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nyter du dagen? Håper å høre fra deg i dag eller når du får tid. Syns gårsdagen gikk så fint, på jobb, hjemme og med maten. Forventer ikke en lignende dag da tirsdager er den værste dagen i uka hos oss. Men det er jo lov å håpe og prøve.

 

I dag var vekta bare 63.1. Det er en kilo mindre enn i går og 200 gram ned fra forrige tirsdag. Dette skajønner jeg ikke noe av. Er veldig glad (selv om jeg frykter og tror at straffen for 6 dager med godteri kommer snart)men like mye frustrert. Syns dette bekrefter, atter en gang, at kroppen gjør som den vil. Ikke som jeg vil ihvertfall. Men skal prøve å nyte dette i dag så får jeg se hva vekta viser i morgen.

 

Vi skrives JO JO ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, i dag var vekta skikkelig ukul altså. 64.4 Dritt dritt dritt. Tok 8 valnøtter i et sultent øyeblikk og vips så hadde jeg 280 kcal i kroppen. Ja, klokka er 17 og jeg har kun en youplait på resten av kvelden. Jammen skal viljen settes på prøve........

 

Håper det går bra med deg. klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

himmel,er det så mye kalorier i valnøtter?? det var uhørte mengder kalorier for så lite? håper du levde over kvelden? hadde nok gått på veggen jeg for min del,vil jeg tro. du teller og veier kalorier fortsatt? kjedelig når vekta er til å flyndre ut vindiet...

 

skal ikke briljere mer enn nødvendig da,kanskje..men vekta har vist 73,6 i to dager nå. og jeg mener å kjenne på kroppen det siste 1,5 kiloet.om det er psykisk eller ikke,aner jeg ingenting om.. men jeg LIKER det!!! :) det egentlige målet mitt var å komme ned dit jeg var da jeg gikk ned mine 15 berømmelige kilo i fjor,altså til 72-ettellerannet. så jeg er nok kun en kilo unna,sånn egentlig. men så har det seg slik at jeg vil ned på 70..og kanskje se det vakre 60tallet igjen.. ;) men fuglene vite om jeg kommer dit. det går i rykk og napp her,og innimellom sp fryktelig stille,så jeg har mine tvil egentlig,men har ikke tenkt å slutte å holde fokus enda. må nok holde på fram til jul i allefall.

 

i kveld har jeg faktisk nytt å ikke gjort en eneste fornuftig ting,og det har vært himmelsk!! jeg hadde en massasjetime i dag (Au!!) og fikk beskjed om å ta det rolig resten av dagen,og lydig som jeg er så hører jeg etter ;) halloween går meg hus forbi,liker ikke konseptet,og satser på at alle ungene er på den lokale festen. snedig med felles feiring for å unngå å gå på dørene.

 

håper du har en fin kveld og tar vare på deg selv,for du fortjener det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

går det unna i full fart i Linn-hjemmet for tiden? det gjør det i alle fall her.. min tur å opp tidlig med føken,så det ble en rolig stund nå :)

 

vekta er den rareste jeg noen gang har vært borti,for den har virkelig begynt å flytte på seg!! ikke fysisk PÅ gulvet,men i tall... i morges viste den hele vakre 72,1!!! helt sykt!! etter å ha spist både potetgull,drukket vin og en øl,spist kake på bursdag,og LIKEVEL har den vært så elskverdig å falt.. det er hel vanvittig!!! men det er ikke offentlig før i morgen,så kan ikke skrive det inn her enda. men skal love at det FRISTER ;) kan være ett rykk som har skjedd nå etter en lengre periode på "vent"..aner ikke jeg,men tar imot med takk!!! det vil si 7,9kilo borte vekk :)

 

ellers går det i ett..alt for mye fart etter min smak,men kan ikke annet enn å prøve å følge med. kroppen sliter med stresset som har pågått over år,og det tapper også. vondter her og der og kvalme.. hater å være kvalm!! intet fysisk galt med dette legemet,er meg fortalt. men må innrømme at jeg gladelig hartatt en pille eller noe for å slippe vondter og kvalme..men må vel bare erkjenne at det er slik,nå.

 

hvordan er det å jobbe for fullt? henger du med i svingene? tenker mye på deg og lurer på hvordan det går. og med maten?

 

skal orden meg frokost tror jeg. har jo vørt oppe i en time allerede,sp kjenner at magen vil ha noe ;) her er det ingen søndagsfrokost.vi er aldri oppe til samme tid likevel ;)

 

god dag ønskes deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

må bare innom for å skryte på meg 656 svidde kalorier i kveld ;) gått en times tid i tidenes motvind,så fikk fart på puls og blodomløp. må si jeg er spent på om vekta i morgen er like snill som i dag..det er lov å krysse fingrene?? om det stemmer er det 2,5kilo på EN UKE,og det er jo helt sykt!!

 

ny uke i anmarsj,og den ligger an til å bli helt fryktelig travel..tror ikke det er en eneste time som ikke har planer..hater slike uker,selv om det er mye positivt som skal skje..får ikke puste!!!

 

håper du har hatt ei god helg og at helgekiloen bare prellet av deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JoJo!!! Kjempegratulerer med helt fantastiske resultater!!! Husk å kjenne på denne deilige følelsen nå, og nyyyyyt den for den er så fortjent!!! Hipp hurra for deg!!!!

 

Her går det til h e l v e t e desverre. Helgekiloen (takk for at du husket den) er så og si borte, 63.2 i dag. Men ser jo at jeg ikke har gått ned noe på mange mnd...... Syns jeg holder meg bra mandag, tirsdag og onsdag. grunnet halloween sist torsdag ble det noen twist da, 5 twist på fredag også. Lørdag og søndag var det nada twist men litt vin. Matinntaket skal være greit, kuttet litt frukt pga karbo og stivelse, veier frokost og lunsj. Middagen er ikke så lett å veie men mener jeg holder meg innenfor grensa.... Youplait 0% til kvleds og kanskje et eple. Drit og dra. I tillegg full jobb og jeg sitter nesten kun om jeg skriver til deg. Alikevel går det ikke.........

 

MØKK MØKK MØKK.

 

Tar selvsagt ikke sjansen på å slutte, da vet jeg jo hvordan det går....

 

Lykke lykke til, tenker på deg og den fantastiske nedgangen din!!! :)

 

Klem Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og god morgen. Hva ble det offisielle tallet i går? Veldig spent :rolleyes:

 

Her er vekta redusert fra i går, 62.9 i dag og det føles flott. Så var det å holde på dette da..... Ja ja, jeg får prøve å prøve enda hardere.....

 

Ellers var stressetirsdag absolutt stressende. Ikke den rette dagen for å ha kyllingwok til middag oppi trening til størstemann og lekser, og en minstemann som bare ville ha mamma. Var alene hjemme også så irritasjonen lå utenpå huden. Men, kom i mål med det meste og det føles bra for en ny dag i dag. Ikke noen spesielle planer i ettermiddag så håper på en hyggelig ettermiddag til lek og kos. Ja, med barna altså ;) Ellers er det ganske grusomt å jobbe fult igjen. I går trodde jeg jeg skulle besvime.... Hvor er energien da? Drømmer om litt mere overskudd, ikke gå på randen av sammenbrudd.... Tror jeg må begynne med litt tilskudd igjen. Ja ja, ha en fin onsdag, vi skrives min venn. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

huff,for en følelse,Linn!!!! energimangel og på sammenbruddets rand..velkommen i klubben,sier jeg ;) knakk sammen på jobb i dag og møtte veggen.. sånn blir det når det hoper seg opp og det blir for mye. så jeg forstår VELDIG godt hvordan du har det,dessverre..er det en god ide å jobbe fullt,tror du? synes du må tenke på DEG oppe i det hele..høres ikke ut som det er noe som er til å holde ut over tid..? ikke for å male fanden på veggen,men jeg snakker nok like mye til megselv her som til deg ;) LYTT TIL DEG SELV!!!

 

den offisielle vekta endte på 72,4 så jeg er godt fornøyd!! i morges var den 72,2 så jeg liker tilværelsen nede på begynnelsen av 70-tallet. nå fantaserer jeg om det fine 60-tallet,så her er det bare å ikke ramle utpå hysteriet..er obs selv,men det er så lett å skyve på dette vektmålet.. synes du så ufortjent står så stille på disse tallene dine!! er det mulig å ikke røre på seg når du er så flink? synes du er helt utrolig som holder ut!! :) selv hadde jeg havnet på potetgull-vogna for lenge siden om ikke vekta hadde rørt seg.. er du sikker på at stoffskiftet ditt er ok? er det en medisinsk grunn for dette?

 

stresset er også som et tykt teppe over heimen her..men har fått påbud nå om å ta en dag fri..det kan ikke bli i morgen,men på fredag har jeg hvilepåbud,faktisk ;) så håper å komme meg mye før helgas innrykk av unger ;)

 

god klem sendes deg med il-bud!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis med enda mere nedgang :rolleyes:

Kjempegrattis til meg også med litt nedgang. I dag var vekta 62.8! 100 gram ned fra i går og dette uten toalettbesøk. Tok ikke sjansen på å veie meg en gang til der og da. Velger å holde på denne 62.8. Det er torsdag og dagen er godt i gang. Tenker å holde meg til regimet i dag også. Ikke noe tulletorsdag som i sist uke. Nytt tiltak nå er kun melk i kaffen om morningen, black coofie resten av dagen. Sliter litt med to liter vann men en liter går fint.

 

Sammenbrudd og rett i veggen på jobben? Hørtes ikke særlig bra ut kjære deg.Håper noen tok hånd om deg. Det hendte meg i fjor og sjefen måtte sende meg hjem. Skikkelig skummel opplevelse altså. Jeg ble sykemeldt i ei uke og trodde det var over da.....langt ifra. Men, nå, er det full fart (mot min vilje) og jeg tar en dag om gangen, en ettermiddag og ei natt om gangen. Bruker mine ekstremt gode kunnskaper om planlegging og det gjør at det fungerer sånn noen lunde.

Men savner å kunne hente seg inn litt igjen. Blir nok redusert stilling igjen vil jeg tro, kanskje ned til 75%. Det hadde vært digg.

Skal kjøpe meg litt ginseng eller noe som kan speede kroppen litt.

 

Planen nå er å satse på ei fin helg uten store utskeielser. Håper å klare det! Motivert fordi uka har gått helt perfekt fram til nå. Det gjelder å holde seg på matta, fort gjort at løpet er kjørt. Ta vare på deg selv du også der ute i Norge. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så godt å høre at du og vekta spiller på lag!! -og resten av deg ;) det at du føler du må ta en dag av gangen sier nok sitt om at du kanskje heller ikke skal være 100% i jobb pluss all jobben hjemme som mor og kjæreste. jeg har fått "påvist" via avklaring at jeg ikke skal jobbe mer enn ca 50% og det er godt nok. det er en stor prosess å godta den,men slik er det..

 

jeg fikk hjelp og god samtale,så jeg ble godt tatt vare på :) fikk også oppfølgende samtale på tlf,så jeg har god hjelp,heldigvis! har vært hjemme med sykt barn samtidig,men har fått ladde batteriet mitt tross det.

 

vekta er fortsatt veldig snill,den har vist 71,8 i to dager,og jeg er kjempeoverrasket over at den har rast slik siste tiden. var nok et platå jeg lå på noen uker,men hadde egentlig all grunn til å ligger der,så jeg synes jeg er i overkant heldig ;)tror nok ikke jeg gir meg før jeg ser 60-tallet,nå når jeg er så nærme,og nå føles det ikke ut som om jeg strever så mye med tankene om maten..men det kan jo fort snu ;)evig optimist..hehe

 

helga står for tur med masse på tapetet,barn i hus og potensiell omgangssyke-smitte..dette KAN love dårlig,men krysser fingre for at vi berger!!! hater å spy...

 

håper du klarer å holde deg til regimet ditt,men ikke vær så streng mot deg selv om det skulle bli en liten glipp!! ;) klem i massevis tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hei JoJo!!!! Snakk om resultater!!! Dette er så bra!!!!!!! :) Skikkelig gøy å høre. Dette fortjener du. Sikker på at du føler deg supermotivert og ikke vil ødelegge dette fantastiske resultatet. Har du noe belønning til deg selv når du ser det magiske 60-tallet? Nye klær kanskje?

 

I dag rakk jeg ikke å veie denne kroppen før myyyye kaffe var inntatt. Men lørdager er ofte ikke den beste dagen å veie seg på heller. Men det skal sies at jeg var flink på en fredag!!! Kvoten for frukt, melk og mellommåltid gikk til 1 pannekake sammen barna. Taco i moderat mengde, ikke rømme, kun ett glass vin. Og jeg hadde sååååååå lyst på nonstop som ligger i en pose høyt oppi skapet. Jeg spurte mannen min om jeg klarte å la være å ta nonstop, og han sa ja til det. og jeg klarte det. Ikke at 10 nonstop hadde gjort så mye forskjell men må si at fredagen ble helt perfekt. Nå gjelder det å holde i dag lørdag også.

 

Lykke til med en travel helg, håper spysjuka holder seg langt borte og at gode valg blir tatt, både for meg og deg.

 

Klem klem fra Linn.

 

PS, jeg har lagt merke til at jeg holder meg best de dagene jeg skriver til deg. Kan bli mye skriving fram mot jul..........god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen på en søndags morgen :)

Sikkert travelt hos deg i denne helga. Vi har det rolig vi, hadde ingen planer i går lørdag, kun litt shopping til barna. Å så deilig at vi ikke må ha noe å gjøre for å få en fin dag. Var skikkelig harmoni her i går, barna lekte så fint og jeg fikk gjort litt i huset innimellom lek.

 

Ser ikke ut til at helgekiloen er kommet enda, vekta viste 63.3 og ofte er det jo en hel kilo mer enn dette. Var ikke like flink i går som på fredag men flink nok. Utskeielsen ble 3 små glass vin, en halv mini jappsjokolade. Indisk til middag. Tok en ss ris og et halv nanbrød- det var litt vel mye men fornøyd med inntaket lel. Kylling og salat.

 

I går skjedde det noe helt nytt: jeg følte meg litt fin! Prøvde ei bukse jeg egentlig har lagt bort fordi den er så trang. I går satt den fint, jeg ble så overrasket. Håper dette gir meg motivasjon til å holde denne dagen også. Det hadde vært fantastisk å ha sett 62.6 til jul. Tenker litt på jula for tiden. Trenger å legge en plan for hva som er greit og ikke greit. Syns at på julaften er absolutt alt lov. Både til frokost og middag. Masse godteri. Dette høres sikkert litt rart ut, men, vi bruker ikke å bake så mye til jul. Mest fordi vi er stort sett for oss selv, uten mye besøk. (Selv om vi denne jula skal få til litt sosiale sammenkomster). i tillegg er vi ikke så glad i julebakst heller. Tidligere, da vi hadde kun ett barn og bedre tid, ja da bakte vi i vei. Mye av alt. Mye gikk i søpla. Så, nå baker vi heller ei kake eller to til den dagen vi får besøk.

 

Gleder meg til å høre fra deg.

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei og hå!!! :) gratulerer så super-mye med fin-følelsen!!! :) og så hærlig at buksa satt fint på!!! det er ikke noe mer motiverende enn når klær "plutselig" passer ;) det er deg virkelig fortjent!!! mange klapp på skuldra til deg! :) blir så glad på dine vegne av å lese slikt nytt :)

 

helga kom og gikk,og jeg sitter som et slakt i sofaen med hodepine. skal køye snart,kjenner jeg. berga spysjuka,heldigvis,det var min store angst!!! gruver for ny uke,og det liker jeg ikke... håper natta gjor godt.

 

vekta viste vakre 71,6 på lørdag morgen,men lørdagens inntak gjorde vekta i morges ikke fullt så vakker..men håpe det var mye salt som gjorde utslaget..håpe-håpe!! selskap hvor jeg lot meg kose meg med det jeg ønsket..morgendagens vekt vil nok avsløre hvor lurt det var ;)

 

ikke fått trimmet siste uka som ønsket,har ett håp om å få gjort noe med det denne uka. tirsdag er peilet ut i første omgang,så får vi tro at det er tid til flere økter! fingers crossed!! ;)

 

håper du har en fin søndagskveld og at du er oppldet og klar til en ny uke ;) nå skal jeg legges på lading!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

da var det offisiell veiedag,og vekta stoppa på 71,9. er fornøyd med halvkilo ned på siste uken,selv om jeg har veid 71,6..jaja..helga gjorde nok sitt ;) kjenner jeg strever ikke like mye med tankene på mat som før,og det kan ha noe med at det ble litt resultater å se..eller at jeg ikke er så streng..aner ikke ;)

jeg lar meg selv smake,men vurderer om det er verdt det eller om det er så godt at jeg trenger ;) indre forhandlinger på høyt plan!! hehe

 

gruver også litt til julematen og styret med all "kosingen".. det er liksom ikke så mange magre alternativer,så får heller bare planlegge måltider bedre og luke unna litt. kan ikke spise alt jeg mener høre med,for da ender jeg opp med 5kilo i pluss på null nix ;) julaften blir som du har tenkt,Linn. spise det jeg vil. heller legge inn trimturer og velge smart resten av jula. bare det ikke tar bort mye av kosen..julekaker blir det ikke lagd så mye av. det er de evindelige pepperkakene som ungene vil ha,så noen småsorter til. er ikke så glad i kaker,og takk og lov for det!!! værre er det med juleøl og vin..for der er det mange feller å ramle nedi. nei,nå må jeg ikke se mørkt på det før det er kommet i gang!!! fort til at jeg gruver mye på forhånd på ting jeg skal..

 

i helga skal vi på kjærestetur på hotell,og her blir det nok en liten pluss på vekta.hotellfrokost skal jeg kose meg med,det er det beste med hele helga ;) så blir det shopping og mye kos. gleder meg til barnefri og bare være seg selv og kjærester!!! en trenger slike gulerøtter å se fram til,i allefall jeg ;)

 

mye om meg nå igjen..blir fort til det når en sitter og tenker og skriver. jobb snart,så måtte bøtte på med litt kaffe og litt skravling ;) ønsker deg en god mandag,Linn,og håper du fortsatt føler deg fin!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...