Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Oj da, det var en ubehagelig overraskelse du fikk! Er vekta pålitelig? Får tro det er ekstra vann siden du virker å ha oversikt over inntaket. Hvis du er støl er det iallfall noe der.

 

Jeg måtte le - spis opp pepperkakene :lol: Ja, jeg er dessverre godt i gang, men det er ganske mange! Kan bli en tung bør å bære...

 

Men gratulerer med en snusfri uke. Det er jo strålende, og hvis det virkelig går lett er jo ingenting bedre enn det!

 

Jeg har iallfall gått en hålketur med brodder og staver i dag, ca 4.5 km. Ikke så langt, men langt bedre enn ingenting ;) Klarer jeg bare å holde meg litt i bevegelse blir alt så mye greiere. Så det får være mitt hovedmål!

 

Det blir tur med kollega i morgen også. Forhåpentligvis med litt mindre hålke, men broddene blir nok med!

 

God ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda - vekta er pålitelig den. Dessverre.

Men hvis jeg skal være 100% ærlig med meg selv, så har nok det jevne alkoholinntaket vart litt lenge. 1 skikkelig fest, en mindre fest -og ellers litt vin her og litt vin der. Og plutselig så var det egentlig litt hver dag i 2 uker. Og salt mat.

 

Men vet du - jeg vet jo at jeg kan greie å fikse dette. Er jeg heldig nå, så skyldes litt av det mitt månedlige besøk også. Og vips, så er det kanskje ikke SÅ ille til neste uke allikevel. Jeg krysser fingrene for det.

 

Ikke noe som er mere "stivt" enn å gå på isføre, altså. Knyter meg sånn at jeg blir helt stiv i skuldre og rygg. Men jeg skjønner godt at du vil kommer deg ut i bevegelse -og det gjør deg nok godt uansett. Men brodder er bra. Selv for "ungdommen" ;)

 

Jeg skal jobbe LITT til, før jeg homper av sted på trening og løper litt.

 

Seriøst: vinner jeg i Viking Lotto i dag, så sier jeg opp jobben i morgen! (dvs, hvis jeg vinner 1. premien, altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant i Lotto!!!!!!!!!!!!!

 

Men 50,- er dessverre ikke nok til at jeg leverer oppsigelsen!

En sniktitt på vekta i dag ga meg motet tilbake :P Var nok en liten julereserve der i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Lottogevinst! :lol: Nei, det skulle vel helst ha vært noen flere nuller etter tallet...

 

Så flott at vekta var hyggeligere i dag! Du skal se det var en kombinasjon av mens og stølhet.

 

Jeg har nok hatt min siste mens. Cellegiften har stoppet det slik de forespeilet meg på sykehuset, og etterpå skal det jo stoppes med piller. Har veldig blandede følelser ang det - på den ene siden er det greit å slippe, men jeg føler meg mye eldre da. Og det kan hende jeg blir benskjør av pillene, for ikke å snakke om hetetokter etc.

 

Nei, nå gjør jeg det jeg ikke skal - ta sorger på forskudd. Det er jo ikke engang sikkert det blir slik. En ting om gangen!

 

Jeg har iallfall fått gått tur med kollega i dag, det var hyggelig og sunt! Skal gjøre det i morgen også, med en annen kollega/venninne, men da blir nok tempoet lavere. Hyggelig blir det lell!

 

Lykke til videre med alle dine prosjekter. Du høres ut til å være i flott sig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Lottogevinst! :lol:/> Nei, det skulle vel helst ha vært noen flere nuller etter tallet...

 

Så flott at vekta var hyggeligere i dag! Du skal se det var en kombinasjon av mens og stølhet.

 

Jeg har nok hatt min siste mens. Cellegiften har stoppet det slik de forespeilet meg på sykehuset, og etterpå skal det jo stoppes med piller. Har veldig blandede følelser ang det - på den ene siden er det greit å slippe, men jeg føler meg mye eldre da. Og det kan hende jeg blir benskjør av pillene, for ikke å snakke om hetetokter etc.

 

Nei, nå gjør jeg det jeg ikke skal - ta sorger på forskudd. Det er jo ikke engang sikkert det blir slik. En ting om gangen!

 

Jeg har iallfall fått gått tur med kollega i dag, det var hyggelig og sunt! Skal gjøre det i morgen også, med en annen kollega/venninne, men da blir nok tempoet lavere. Hyggelig blir det lell!

 

Lykke til videre med alle dine prosjekter. Du høres ut til å være i flott sig! :)/>

 

 

Godt nytt år!!!

 

Håper du slepper unna de verste plagene. Du er ikke eldre enn du er - bare en "last mindre". Hadde jeg kunnet fjernet mensen, så hadde jeg gjort det på dagen. 1 uke med plager pr mnd. føles veldig bortkastet. Men jeg kan jo samtidig forstå deg - du har jo ikke et reelt valg nå.

 

Jeg tror jeg har gapt over litt for mange prosjekter på en gang. Det er egentlig litt likt meg.... Men jeg tror at dersom jeg ikke hadde sluttet med snus + sukker samtidig, så hadde det blitt en kjempesmell.

Men usikker på i hvilken grad snusslutten nå påvirker fordøyelse, forbrenning, stoffskifte etc. 2 uker uten - snart må vel all "giften" være ute av denne kroppen?

 

:(

 

Nei - en siste innspurt på jobb, så tar vi helg. Ønsker meg en eneste natt uten for mye vind, lyn & torden nå - så det kanskje går ann å sove de nødvendige timene. Akk.... I-landsproblemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, godt nyttår? Igjen? Enten følger du en annen kalender enn meg, eller så har du glemt at du skrev siste innlegg her 8. januar... ;)

 

Jeg skjønner at det er en påkjenning med alle prosjektene dine! :lol:

 

Fra spøk til alvor, det er virkelig tøft å gå løs på så mye med en gang. Jeg skjønner godt at kroppen din har fått litt sjokk, men ville tro at du snart skulle merke bedring nå. Jeg visste ikke at snus påvirker fordøyelse og stoffskifte?

 

Jeg merker nok litt til de verre bivirkningene av cellegiften også nå - hadde smerter i hendene i går kveld, og er redd det var såkalt nevropati. Får bare håpe det blir så lite som mulig av det. To ganger igjen med denne cellegiften nå - må bare holde ut i innspurten!

 

Humøret er heller ikke på topp, og det har muligens sammenheng med at jeg allerede merker litt til overgangsalder - jeg fikk beskjed om at cellegiften antakelig ville sparke den i gang, og nå tror jeg den endelig har gjort det, for jeg har hatt noen rare temperaturskifter de siste dagene. Mens har jeg jo ikke hatt siden oktober, den første cellegiften skremte den grundig vekk...

 

Vel, vel. Ønsker oss begge en god helg med våre forskjellige utfordringer. Og helst god søvn til oss begge! Jeg trenger dessverre ikke været for å holde meg våken... <_<

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei jenter - long time no see ;-)

 

Bra å se dere holder fortet varmt mens vi andre er ute å tar en hvilepause :lol: Jeg har ikke trent, ikke målt og veid meg og glemt hele slankingen. Men i dag morges så jeg at jeg var over 65 kg - så skjerpings nå! Jeg har utrolig nok holdt vekten veldig bra siden i sommer, men lurer på om æren for det er å starte morgenen med ett glass kokt vann med sitron i :-) FOr har egentlig ikke gått opp før denne uken. Og lurer på om det er pga juice hver morgen - for jeg har tatt en laaaang pause fra det ;-)

 

Bar å se at der er sånn någenlunde med dere - selvom jeg ikke har leste siste måneders meldinger. Vet ikke hvor hyppig jeg er innom her fremover heller, noen små piker her i huset som kommenterte hvor mye jeg var her ;)

 

Ha en fin vinterdag, hvordan er vekta deres forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... bedre med en gang for mye enn en gang for lite.... -er det ikke?

 

Nei - du har nok rett: litt for mange prosjekter, og ting går rett og slett litt i ball for meg!

 

Altså: det med snusen og fordøyelsen er nok muligens opp til hver enkelt. Men hos meg har det en merkbar effekt. Og da ikke i positiv forstand sånn med det første i alle fall. men det er vel bare å guffe opp styrken på kaffen, så kanskje det løser seg.

 

Høyere forbrenning MED nikotin, det er påvist. Men samtidig er det jo generelt høyere puls og mange andre dårlige "effekter" også....

 

Høres ikke ut som du har det helt på topp du heller.... Huff- jeg misunner deg ikke i det hele tatt. Og håper overgangsalderen blir så smidig som mulig. Hold ut, hold ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen flotte damer! Aninemor, så hyggelig å se at du har vært innom igjen! Samtidig med Morena, ser jeg. Morsomt! Det høres ut som om du har klart deg ganske bra vektmessig, selv om jeg må innrømme at jeg ikke husker hva du veide før pausen :rolleyes: Når det gjelder min vekt har jeg oppdatering i signaturen, men det har altså gått på noen julekilo, godt hjulpet av at jeg har blitt gradvis slappere av den cellegiften jeg får nå.

 

Ja, småfrøkner pleier ikke å være så veldig glad i at mamma sitter foran PCen. Eller mobil, som jeg som oftest bruker. Huffameg!

 

Morena, du må visst gjøre en studie av virkningen av forskjellige stoffer (giftstoffer) på fordøyelsen. Lykke til med å pimpe sterk kaffe! Det finnes verre ting :lol:

 

Husk å unne deg litt kos oppi alle prosjektene dine, da! Vi skal jo lære at kos ikke behøver å være mat! Er ikke helt på plass ennå der jeg, da...

 

Formen min har vært bedre siden helgen. Jeg hadde legetime på sykehuset mandag og fikk beskjed om at jeg ikke behøvde være så redd for pulsøkning, bare unngå å ta meg helt ut, så jeg trente litt mer ordentlig tirsdag og skal av gårde i formiddag også. Med snømåking etterpå ble det en skikkelig økt, men jeg tålte det - var selvfølgelig sliten, men hadde ingen negative effekter dagen etter.

 

Mitt største problem om dagen er og blir derimot søvn. Mye uro og småsmerter i muskler, og nå også begynnende hetetokter. Jeg har slurvet med rygg- og mageøvelser også, så ryggen klager litt mer igjen.

 

Vel vel, jeg får prøve å ta meg sammen sakte men sikkert, og kombinere trening med småprosjekter i huset. Det er en del ting som skriker etter å gjøres, så jeg håper å få litt mer energi etter hvert.

 

Ha en fin dag og lykke til videre i uka begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Tulla69

Hei igjen Strammere! Hyggelig å "se" deg igjen! :)

 

Jeg er her fremdeles, riktignok mest på Hold vekten. Vet ikke om du fikk med deg det før du forsvant, men jeg har vært gjennom litt av en sjau siden i fjor rent helsemessig, og prøver nå å gradvis finne tilbake til normal form og fungering. Vekta er den det har skjedd minst med under prosessen, men jeg ligger 1-2 kilo over ønsket vektbelte og har vært relativt stabil der i hele 2015.

 

Har nå nesten tilbakelagt en mai med to konfirmasjoner (deriblant en her på huset med masse kakerester), nasjonaldag og bursdagen til datteren min. Vi har igjen en barnebursdag, og søtsuget er nå vel etablert! Så jeg merker at jeg strever litt om dagen. Jeg kunne også egentlig godt tenke meg å ta en sjau og bli kvitt 2-3 kilo for å være godt innenfor vektbeltet igjen, så kanskje vi skulle prøve å oppmuntre hverandre litt her inne? Ser at Bijou også har opprettet en tråd igjen og at du har meldt deg på, kanskje jeg eventuelt skulle bli med der?

 

Mine hovedutfordringer nå er manglende energi i det daglige og at jeg er styrtet inn i kunstig overgangsalder med piller som gjør det vanskeligere å holde vekten. Prøver å motvirke det med trening, men det tar lengre tid å restituere seg enn før, så tålmodighet er nok tingen. Bør likevel ikke klage, jeg har kommet meg opp til å kunne løpe joggeturer på en mil igjen, selv om det går litt saktere enn i fjor - men det håper jeg å kunne gjøre noe med etter hvert. Styrketrening er jeg dessverre fortsatt ikke så god til... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulla69,

 

Nå ble jeg glad over å treffe gamle virtuelle venner her inne! Godt å høre at du holder koken, til tross for utfordringer og fristelser. Skal vi for forfriskelsens skyld forsette vennskapet på lenken til Bijou? Litt vanskelig å følge opp flere tråder. Bedre med kvalitet itedet for kvantitet…

Da erklærer jeg oss for "igang-modus" igjen. Du har jo holdt koken, men jeg har levd herrens glade dager litt for lenge… :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...