Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Hei damer:) Noen som blir med?

 

Jeg er snart noen og førti og utrolig lei av å jo -jo slanking!

Dere aner ikke hvor mange kilo jeg har tatt av og lagt på meg igjen :D

 

Har kjent på at NÅ er det nok en stund og bestemte meg i påsken for at vekta skal vise 74 kilo til høsten og at jeg skal ha en sunn og sprek kropp:) Utfordringene mine er sjokolade/ gode middager/vin og det å trene nok! Dørstokkmila er laang..

 

Starten gikk i dag: vekta viste 80 kilo i morres, og nå skal all mat og drikke noteres ned.

Kommer til å skrive her inne så ofte jeg kan og håper akkurat du vil være med! Vet det er supert å være flere, godt å dele både nedturer og oppturer.

 

Vi sees:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei damer:) Noen som blir med?

 

Jeg er snart noen og førti og utrolig lei av å jo -jo slanking!

Dere aner ikke hvor mange kilo jeg har tatt av og lagt på meg igjen :D/>

 

Har kjent på at NÅ er det nok en stund og bestemte meg i påsken for at vekta skal vise 74 kilo til høsten og at jeg skal ha en sunn og sprek kropp:) Utfordringene mine er sjokolade/ gode middager/vin og det å trene nok! Dørstokkmila er laang..

 

Starten gikk i dag: vekta viste 80 kilo i morres, og nå skal all mat og drikke noteres ned.

Kommer til å skrive her inne så ofte jeg kan og håper akkurat du vil være med! Vet det er supert å være flere, godt å dele både nedturer og oppturer.

 

Vi sees:)

 

Jeg er med, skal også ned ca 6 kg, men det har gått tregt for mitt vedkommende :-( Nå er det slutt på rødvinskos flere ganger i uka og flere skritt må noteres.

 

Jeg er 46 år, har 2 barn + mann, og får ikke trent pga sykdom....og det er surt, men ned må vekta!

 

Heia oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer:) Noen som blir med?

 

Jeg er snart noen og førti og utrolig lei av å jo -jo slanking!

Dere aner ikke hvor mange kilo jeg har tatt av og lagt på meg igjen :D/>

 

Har kjent på at NÅ er det nok en stund og bestemte meg i påsken for at vekta skal vise 74 kilo til høsten og at jeg skal ha en sunn og sprek kropp:) Utfordringene mine er sjokolade/ gode middager/vin og det å trene nok! Dørstokkmila er laang..

 

Starten gikk i dag: vekta viste 80 kilo i morres, og nå skal all mat og drikke noteres ned.

Kommer til å skrive her inne så ofte jeg kan og håper akkurat du vil være med! Vet det er supert å være flere, godt å dele både nedturer og oppturer.

 

Vi sees:)

 

Får jeg lov å kaste meg på lasset?? :-)

Blir 40 neste år, og kjenner panikken begynner å ta meg :blink: Har to relativt små barn, og en mann som er mye bortreist i jobben. Bestemte meg for tre uker siden at NÅ må det gjøres noe. Siden da har jeg gått ned 1,2 kg. Greit nok, men kjenner det er tuuungt.

 

Jeg er glad i å trene, men helst på treningsstudio. Siden jeg er mye alene, må jeg rett og slett få baken opp av sofaen på kveldene, og bli flinkere til å trene hjemme.

 

Pr i dag viser vekta 61,3 -målet er 56-57. Da vet jeg at jeg har det bra. (til info så er jeg under 160 cm).

 

We can do this!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Aninemor og Morena:)

 

Nå ble jeg glad:) fint at vi blir flere her inne, sammen skal vi klare å komme oss ned på ønsket vekt og bli der:)

 

Vet av erfaring at det er viktig å ikke stresse med antall kilo som skal ned pr uke, så jeg tenker i måneder ikke uker! For da blir jeg ikke så stressa hvis vekta står stille ei uke..for vet jo at neste uke der igjen kan det "rase" nedover.

Jeg har veiedager på mandag, enn dere?

 

Ellers så har jeg to fine unger, kjæreste ( dvs vi er såkalte særboere) og en hund ( og ja, jeg har jo verdens beste tur kompis, så har ingen unnskyldninger for å ikke ta lange turer..men det blir ofte bare en kort tur..)

 

Vi sees jenter, ha en fin tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag er gjennomført!

Jeg var faktisk sulten..og knasket cherry tomater innimellom for å ta bort det værste suget..

Det var vel ett sjokk for kroppen å måtte greie seg på 1400 kcal etter påsken:))

 

Men vet at det er de første dagene er mest utfordrende ift antall kcal, så målet i uka her er å jobbe inn riktig mat/drikke og kun kos i helgen! Så får treningen komme etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh- håper dagen i dag blir bedre, Storesøster

Men det er ikke godt å kjenne på sult - man blir jo så veldig fokusert på det også!

 

Det er nesten flaut å vedkjenne dette, men når du skrev det med jo-jo slanking, så måtte jeg gå litt i meg selv. I 2006 veide jeg 52 kg. Overarbeidet og treningsnarkoman. Så kom graviditeten, og jeg veide 75 kg. Etter første svangerskap greide jeg å komme meg ned i 57 kg igjen. Med andre svangerskap bikket jeg 80 kg. Det er MYE på denne lille kroppen. I løpet av permisjonen var alt + litt til borte. Men så setter den virkelige hverdagen inn... Den med jobb og logistikk på øverste plan...

 

Så de 2-3 siste årene har det vært ned i antall kg hver vår og sommer, for så å gå opp + litt til hver høst og vinter.... Det er noe herk. En evig dårlig spiral. Nå har jeg så inderlig lyst å komme m eg ned i trivselsvekt - og viktigst av alt: bli der! Og som du sier, storesøster -det er nok viktig å ha et langtidsperspektiv på det.

 

Må gjerne jobbe litt med tålmodigheten min :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 1600 før påske til 1300 kcal etter påske, og jeg var også veldig sulten i går!!! Men fikk 10 på kostholdscore i profilen min, og det var jo en liten seier i seg selv ;)

 

Jeg er hjemmeværende og trener ikke, burde jeg ikke da holde meg til laveste meny nr 1? Er dere gullmedlemmer?

 

Når jeg gikk på kurs sa de at man måtte akseptere at man gikk opp ca 2 kg pr barn - sikkert fordi kroppen forandrer seg.

 

Rødvinsglasset er min store last på kveldene, men styrte unna i går også.

 

Håper vi blir mette i dag da, jeg skal ut i butikken etterpå å kjøpe mere tomater + stangselleri ;-) Lykke til i dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Aninemor!

Ja, jeg er også gullmedlem - og synes det er stas å se hvordan jeg scorer på kostholdet. Det ER faktisk en seier å se 10-tallet!

 

Akk... det rødvinsglasset, altså. Det er nok en last her også. Men "hoppet over" i går. Jeg gikk på et kurs en gang der kurslederen sa at hun ikke trodde folk ble overvektig av å drikke et glass vin om dagen. Jeg tok det nok til meg med litt vel mye kraft :P

 

Synes til tider det er vanskelig å få i seg nok vann. Når det er varmt og fint i været går det greit, men når det ikke er det - ja, da sliter jeg.

 

Jeg har en last til. Den heter iskaffe og er FY-FY-Neimat. HAr trappet ned fra de variantene som er proppfulle av sukker og inneholder ca 300 kalorier, til en variant uten sukker (som ikke er i nærheten av å smake like godt...).

Det verste er nesten de lastene man vet om... de er så vonde å kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - jeg veier meg på tirsdager. Og følger meny 1 på 1300.

Har dere noe mål i forhold til bmi-en deres? Jeg tenker vel det at i forhold til helsen, så er jo den det viktigste. Mitt mål er å komme ned på "normal" igjen. Gjerne med god margin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Morena og Aninemor:)

 

Kjenner meg igjen ift dette rødvins glasset, uff ja..Blir ofte noen ekstra kcal det og prøver å holde meg til helgene:)

 

Er gull medlem jeg også, synes det er greit å få notert alt ned og kostholds score er en god pekepinn på om jeg spiser riktig eller ei!

Gleder meg til jeg kommer igang med trening, motiverende å notere det også.

 

Jeg har ikke satt meg noe mål ang BMI, vet bare at jeg trives på 72 til 74, vil gjerne beholde litt former..Har ganske stor beinbygging og vil ikke se "mager og dratt" ut heller..

Aninemor- tror det er smart å holde seg til meny 1 når du ikke trener, det har jeg brukt å gjøre hvis jeg ikke har hatt mulighet til å trene. Hehe.. har jo hatt min andel av jo-jo slanking :)/>

 

Dagen i går ble heldigvis lettere, godt å være igang med maten hvertfall.

 

Stå på jenter " Yes, we can" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God torsdag begge to!

Snart helg og litt rødvin i glasset igjen ;) - må bare prøve å kontrollere det litt.

 

Hvis man ser litt stort på det, så er jo det "fine" med å ha vært jo-jo slanker at man faktisk vet ved hvilken vekt/størrelse man trives best.

Jeg ønsker så veldig gjerne å finne tilbake til den trivselen jeg vet jeg kan ha -og ikke minst all energien jeg får av å ha den rette vekta.

 

Ønsker dere begge en strålende og "mett" dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg med rumlende mage i går. Det var ikke noe særlig... Må se litt gjennom hva jeg spiste og når, regner med jeg har gjort noen feildisponeringer.

 

Men ja - nå er det helg! Synes dere også helgene er verst? Jeg får det greit til i ukedagene, men i helgene er det ikke de samme rutinene, og ting går fort litt i stå.

 

En god dag ønskes dere Aninemor og storesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg med rumlende mage i går. Det var ikke noe særlig... Må se litt gjennom hva jeg spiste og når, regner med jeg har gjort noen feildisponeringer.

 

Men ja - nå er det helg! Synes dere også helgene er verst? Jeg får det greit til i ukedagene, men i helgene er det ikke de samme rutinene, og ting går fort litt i stå.

 

En god dag ønskes dere Aninemor og storesøster!

 

La meg med rumlemage jeg også, men hadde spart litt kcal fra dagen til å spise litt på mere kvelden, man får ikke sove så veldig godt på tom mage :) Kanskje magesekken er blitt utvidet?Kanskje den nå krymper litt igjen - selvom jeg ikke synes jeg spiser så mye ellers heller ... Nå holder jeg meg til 1300 kcl ....hva gjør dere? Jeg går ikke 10000 skritt hver dag og trener ikke så jeg tenkte at jeg burde ta den laveste menyen (1).

 

Vi reiser på hytta i helgen og der er det ikke min kjøkkenvekt, internett og registreringsmuligheter....må bare bruke fornuften!

 

God helg til dere og gled dere til den fine sommerkroppen dere skal sprade rundt i snart!!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg :)

 

Ser det var flere enn meg som var sulten i går ja..håper magen har vent seg til mindre mat i neste uke..

Jeg synes også helgene kan være utfordrende, det er da det ofte blir gode middager og vin.. Og ikke minst sosiale lag hvor det også er massevis av kcal fristelser ;)

Skal på venninne treff i morra og da vet jeg fristelsene kommer til å stå i kø! Men har planen klar, skal ikke komme dit sulten og skal drikke mye vann mellom rødvinen.

 

Ønsker dere en fin helg jenter, vi skal kose oss sunt :)

Og ha det fint på hytta Aninemor, du får ta mat og drikke på sånn ca målet, går ofte bra det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg :)/>

 

Ser det var flere enn meg som var sulten i går ja..håper magen har vent seg til mindre mat i neste uke..

Jeg synes også helgene kan være utfordrende, det er da det ofte blir gode middager og vin.. Og ikke minst sosiale lag hvor det også er massevis av kcal fristelser ;)/>

Skal på venninne treff i morra og da vet jeg fristelsene kommer til å stå i kø! Men har planen klar, skal ikke komme dit sulten og skal drikke mye vann mellom rødvinen.

 

Ønsker dere en fin helg jenter, vi skal kose oss sunt :)/>

Og ha det fint på hytta Aninemor, du får ta mat og drikke på sånn ca målet, går ofte bra det også :)/>

 

 

Fornuftig skrevet, Storesøster. "Kose oss sunt!" Det liker jeg! :rolleyes:

Vi skal feire husets minste i helga, så får vel spare kosemerkene til et bitte lite kakestykke.

Aninemor: jeg tror det kommer til å gå fint på hytta - bare du har det i bakhodet hele tiden. Men skjønner godt bekymringen din. Hvis det er noe du er i tvil om, så er det bedre å droppe akkurat den tingen.

Kjenner allerede jeg er spent på å sjekke vekta over helga. Jeg føler meg LITT lettere.... men har tatt feil før, så hvem vet.

 

Riktig god helg begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første gå/joggetur!!

 

I går skinte solen og jeg "tvang" meg selv på en jogge/gå tur i en halvtimes tid.

Tenkte at NÅ må jeg komme igang med trening her.

Må innrømme det var hardt men det sto på..pustet og peste fælt..men det var jo urolig godt etterpå :)

 

Men det ble nok for mange kcal på venninne treffet i går kveld :(

utrolig hvor ukritisk jeg blir etter noen rødvinsglass.. Da ble også noen kakestykker til dessert ja

Så det spørs om den treningsrunden ikke hadde noe effekt! Og gruer meg litt til veiing i morra.,

 

Uansett så er jeg fornøyd med trenings innsatsen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjør bare at kakene ikke satte seg så godt :-) Flink til å trene - jeg hadde også planer men det ble ikke noe av. I morgen er atter en dag og nye muligheter. Gleder meg til å legge inn maten og få opp kostholdscoren :D Helgen ble litt fornuftig, men det er ikke så lett når man ikke har alle standar-matvarene som er "grete-vennlige" ;-) Nå veiing og måling på tirsdag....mai er en vrien måte å spise sundt på (2 familiebursdager, 17 mai osv....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjør bare at kakene ikke satte seg så godt :-) Flink til å trene - jeg hadde også planer men det ble ikke noe av. I morgen er atter en dag og nye muligheter. Gleder meg til å legge inn maten og få opp kostholdscoren :D/> Helgen ble litt fornuftig, men det er ikke så lett når man ikke har alle standar-matvarene som er "grete-vennlige" ;-) Nå veiing og måling på tirsdag....mai er en vrien måte å spise sundt på (2 familiebursdager, 17 mai osv....)

 

God mandag dere!

Har hatt en super-duper helg, men usikker på om vekta mener det samme. Venter i spenning til i morgen :rolleyes:

Aninemor; vi har det også slik i mai... I år får jeg i tillegg en konfirmasjon å bryne meg på. Men samtidig har jeg jo greid det før, så det MÅ jo bare gå!!

Tok mål i går, og holdt på å besvime da jeg så målet rundt baken. Nei - her er det bare å stålsette seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :(/>

 

Det ble nok for mange kaker og vin på lørdag.. vekta har ikke rikket seg!

Og så er nok 1400 kcal for mye for meg hvis jeg ikke trener..

 

Men nå er det ny uke og nye muligheter :)/>

Planen er samme antall kcal ( ellers blir jeg bare såå sulten) og 7 TP

Startet senere på jobb i dag og kom meg på trenings sentret. Har ikke trent puls step på flere måneder og det skal jeg si at kjentes ja!!

Puhh...

 

Rart det med kilo og hvordan jeg tror jeg ser ut..På venninne treffet sto jeg på badet ved ett helfigur speil med ei som jeg synes er flott, men ganske stor.. Og jeg var STØRRE.. fikk helt sjokk jeg!

Det er ikke slik jeg ser meg selv i speilet, tror jeg må ha fortrengt virkeligheten!!

Men vet jo fra gamle bilder at når jeg kommer over 75 kilo ( er 80 nå) så ser jeg stor ut.

Opplevelsen gav meg virkelig ett spark bak til å komme skikkelig i gang med både riktig mat og trening!

 

Håper dere får bedre resultat på vekta enn meg Morena og Aninemor :)/>

Ha en fin mandag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til meg i denne gruppen også?

Jente på 44. Veide 68 ved start for 3 uker siden. Har fulgt opplegget ganske nøyaktig, men det ser ut til å ta litt tid dette her... Har mistet ca. 1,5 kilo. Skal holde meg til 1600 kcal, da jeg går masse, og får mange trimmerker i løpet av uken :)/> Vil så gjerne miste 5 kg.

Elsker vin jeg også, mulig derfor jeg er blitt litt fleskete de siste årene... :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til meg i denne gruppen også?

Jente på 44. Veide 68 ved start for 3 uker siden. Har fulgt opplegget ganske nøyaktig, men det ser ut til å ta litt tid dette her... Har mistet ca. 1,5 kilo. Skal holde meg til 1600 kcal, da jeg går masse, og får mange trimmerker i løpet av uken :)/>/> Vil så gjerne miste 5 kg.

Elsker vin jeg også, mulig derfor jeg er blitt litt fleskete de siste årene... :blink:/>/>

 

Hei Strammere. Etter beskrivelsen av deg selv, så kan jeg ikke skjønne annet enn at du passer perfekt i denne gjengen. Foreslår vi døper om gruppa til vinklubben :D

 

Jeg sier i alle fall velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster -så kjedelig at vekta ikke har rikket seg. MEN det er jo bedre enn om den hadde gått feil vei...?! Kjenner følelsen. Du har jo i det minste en mistanke om hva som har vært utslagsgivende, og det er bedre enn de ukene man virkelig føler at man har gjort alt rett, og så synes ikke vekta det samme.

 

Vi skal i gang med bursdagsfeiring i dag... har fylt opp kjøleskapet med gulrøtter og melon til meg selv :P Tror ikke 3-åringene er like intr. i det som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til meg i denne gruppen også?

Jente på 44. Veide 68 ved start for 3 uker siden. Har fulgt opplegget ganske nøyaktig, men det ser ut til å ta litt tid dette her... Har mistet ca. 1,5 kilo. Skal holde meg til 1600 kcal, da jeg går masse, og får mange trimmerker i løpet av uken :)/>/> Vil så gjerne miste 5 kg.

Elsker vin jeg også, mulig derfor jeg er blitt litt fleskete de siste årene... :blink:/>/>

 

Velkommen hit :)

Så flott at vi blir flere til å støtte hverandre til å bli den riktige betydingen av FFF og det er IKKE førti, feit og ferdig.. men Førti, Fin og Frisk ;)

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan få være med også? :)

 

Jeg er ganske midt i førtiårene, og synes også vin er godt... :lol:

 

Har holdt på her siden like etter nyttår, i en egen tråd med en annen samt i tråden Nytt år, nye muligheter. Veldig koselig begge deler, men nå synes jeg aktiviteten har dabbet veldig av i de trådene, og det kunne være koselig med litt mer aktiv skravling. Er en skravlebøtte jeg nemlig :rolleyes:

 

Jeg har jo sakte men sikkert gått ned en del allerede, men det er fortsatt et lite stykke igjen til trivselsvekta, som jeg tentativt har plassert rundt 65 kg siden jeg ikke er i tyveårene lenger. Nå er utfordringen å ikke dabbe av, og for all del ikke gli tilbake til gamle synder. Derfor trenger jeg fortsatt å holdes i ørene!

 

Trener en del og prøver å ligge rundt 1600 kcal jeg også.

 

Ellers må jeg bare kommentere "speilbildesjokket" til Storesøster. Er det ikke rart hvordan speilbilder lever sitt eget liv? Mitt går iallfall kraftig inn og ut med humøret og optimismen. I tillegg henger jeg hverken med på nedgang eller oppgang, men fortsetter å se mitt "gamle" jeg i speilet. Det er nok best å stole på vekta og målebåndet! :lol:

 

Og til Morena - her i huset tror jeg treåringen er minst like interessert i gulrøtter og melon som i kaker. Eneste som slår frukt og grønt er godteri, men IKKE sjokolade... forstå det den som kan! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten, jenter! ;-) Det varmer et pikehjerte!

Dette skal bli inspirerende! Lettere når vi er flere. Jeg har veiedag på onsdager - med passe avstand til helgens utskeielser på begge sider... Jeg er faktisk veldig motivert. Har følt meg fleskete og ufresh lenge nok nå, og siden jeg kun er 162cm kan jeg ikke tillate meg å legge på meg litt hvert år. Det er jo en tøff alder vi er i, litt sånn midt i livet, og med kropper som nå faktisk trenger en innsats for å holde seg... Men, det har vi nå innsett; det er derfor vi er samlet her! Jeg har som mål: Førti+ and FAB!

Deilig med en vinklubb som oser av god samvittighet også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...