Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Så deilig med overskudd og energi, Tulla! Det har du jammen meg fortjent :D

 

Du som kan så mye om løping...: :rolleyes: - er det mest forbrenning med mange korte spurter eller å jogge lenge i jevnt tenpo?

 

Fikk meg en liten "a-ha-opplevelse" på tredemølla i går. Jeg prøver å ligge på et tempo mellom 8-9 km/t, og øker på til rundt 10 de siste 5 min.

Hun som kom opp på mølla lenge etter at jeg hadde startet hadde intervaller med hastighet på rundt 11 km/t. Før jeg visste ordet av det hadde hun seilt forbi meg på kaloriforbrenning.... (og da stod hun altså på sidebordene og pausa i mellom slagene).

Vet man ikke kan stole på de indikasjonene på forbrenning, men litt barnslig, så synes jeg å finne en viss motivasjon i det. Men når hun klaska meg med +100 på et blunk (det føltes i alle fall sånn), så kjente jeg at jeg mista litt motet... Har du peiling?

 

Liten jobbpause nå - før jeg gyver løs på oppgavene igjen. Har en bunke her jeg har et voldsomt behov for snart å se enden på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei skjønne damer!

 

Er fortsatt blid og fornøyd, selv om håret nå faller - jeg så flere hundre hårstrå i dusjen i stad, og hver gang jeg drar hånden gjennom kommer det flere. I morgen blir det parykk :blink:

 

Men jeg løp til og fra fysio i formiddag. Bare 2,8 km hver vei, men likevel veldig oppmuntrende :)/> Kunne ha løpt lenger også, men tenkte jeg skulle prøve å slenge meg på kollegaer for ettermiddagstrening i morgen. Det var før jeg skjønte at det ble parykkjøp - spørs om jeg rekker frem nå. Og om jeg tør å vise meg skallet eller med løpelue, eller om jeg trener litt mer tilvenning :unsure:

 

Det som iallfall er sikkert, er at jogging med parykk er uaktuelt - det blir altfor varmt, og å svette ut parykken er nok også en dårlig ide.

 

Morena, jeg tror ikke jeg skal skryte på meg å være en løpeekspert selv om jeg er glad i å løpe, men intervalltrening regnes absolutt for å være mer effektivt enn jevn løping, så når målet er høy forbrenning er det bare å trøkke til. Jeg hadde selv planlagt å begynne å løpe intervall når jeg måtte inn på mølla, men koser meg sånn med langløpene ute. I tillegg har jeg null kontroll på farten, slik at jeg alltid har satt ut i et forrykende tempo når jeg prøver meg på intervall ute, selv om jeg har trodd jeg var forsiktig. Og da blir det opp som en løve, ned som en skinnfell... :rolleyes:

 

Men her er en side som både beskriver fordeler med intervalltrening og hvordan du kan gå frem. Tror ikke det er lurt å hoppe av tredemølla slik du beskriver sidemannen gjorde. Bedre å senke tempoet og gå eller småløpe i pausene. Men altså, for mer proff veiledning: Fitnessbloggen - intervalltrening

 

Masse lykke til! Håper å orke intervalløping etter hvert jeg også, selv om det nok først blir etter cellegiften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Tulla, misunner deg ikke parykk på løpetur, ta heller på deg buff - må jo være mye mere komfi?

Jeg løper intervaller ute.....ikke lange økt og heller ikke forte. Laget kantarellsuppe med følte her om dagen - og følte veldig for å forbrenne litt kalorier i ettertid ;-) I morgen blir det italiensk pizza med hvit hvitløk/chilli saus, kantareller og Parmaskinke...som dere skjønner så går det en del i kantareller om dagen...må nesten ut i helgen og plukke mere :D

 

Synes dere er proffe begge to jeg - superflinke til å trene. God kveld, nå skal jeg i sofaen med strikketøy og - RØDVIN B):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :):D - i denne kjekke trekløveren!

 

Takk for godt svar, Tulla. Jeg trente mye intervall (type; i sanden, i motbakke, i dypsnø etc) i min ungdom. Men hensikten var aldri forbrenning. Men nå er jo fokuset litt annerledes ;) Ute kan jeg finne på å kjøre intervall mellom lyktestolpene hvis energien er der. Menn å har jeg ikke jogget ute på lenge, for jeg kjenner det sliter litt mer på knærne. Men skal prøve meg ut igjen snart.

 

Parykk: Du får ha lykke til. Men det er jo ikke alle som venner seg til den. Vet det både kan bli varmt og klø. Og så skal den vel helst ikke bli så våt heller..? Kanskje like greit det går mot høst og vinter, slik at en lue er en naturlig ting å bruke? Jeg synes uansett du er sporty i dobbel forstand! Superwoman!

 

Anine: jeg får altså VANN i MUNNEN av å lese om kantarell-sprellene dine! :P Finnes ikke en spiselig sopp i mils avstand fra her jeg bor. Og det er liksom ikke samme stasen å ha handla den på butikken! KOS DEG!!

 

Ingen trening på meg i går. Tok til og med bilen til jobb... :o Resten av ettermiddagen og kvelden var bare styr og stress. Og jammen ble det ikke litt rødvin på kvelden der også!

I kveld har vi fått barnevakt (jippi!), og skal ut å spise med noen venner. Blir nok noen alkoholenheter også... Men det er vel 2 mnd siden sist jeg var ute, så det fortjener jeg!

Prøvde på meg en kjole i går. Sist jeg hadde den på var jeg så ukomfortabel, fordi den "strammet litt her og var litt rar der". Nå satt den aldeles perfekt!!! :D Gosh, så glad jeg ble! I kveld stiller jeg i superhøye hæler og knelang kjole, og har planerom å føle meg smashing!! ;)

 

Men NÅ må det jobbes igjen! Ha en herlig dag -o g en enda bedre helg, tutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag!

 

Høres ut som om dere begge skal kose dere veldig i matveien i dag. Pizzaen høres kjempegod ut, Aninemor, og morena - ha det supert på restaurant! Sånne anledninger må nytes til fulle! Mannen og jeg fikk gjøre det samme for tre uker siden (tenk at det ikke er lengre, da hadde jeg langt hår og var ennå ikke forgiftet), og koste oss glugg på gourmetrestauant med mat- og vinpakke. Hadde knekort kjole og høye hæler jeg også :D

 

Hehe, Aninemor, selvfølgelig løp jeg ikke med parykk i dag! Men løping ble det, og det var ille nok med den lille løpelua jeg skaffet meg - i dag er det varmt! Hadde veldig lyst til å ta av den også, men det ser ikke vakkert ut, så det gjorde jeg ikke. Har jo foreløpig "skjeggebust" i hodebunnen også, for mye hadde jo ikke falt av ennå og ble barbert av.

 

Parykken er slett ikke så verst den, og bare moderat varm, der er jeg positivt overrasket. Frisyren ble også litt morsom, det er en jeg aldri har hatt før - en del kortere enn jeg har pleid, men betydelig lengre enn det ultrakorte jeg hadde de siste par ukene. Veldig oppklippet, det lengste i halslengde men med litt fylde oppover. Synes det ble ganske kledelig, og mer komfortabelt enn jeg hadde fryktet :)

 

Når det er sagt, sitter jeg her nå etter løpeturen med et bomullstørkle på - greit å være helt kjølt ned før jeg tar på parykken. Jeg kjøpte to små luer og tørklet i tillegg til parykken og en lue jeg hadde kjøpt tidligere, så nå er jeg velutstyrt, men litt fattigere... Rekvisisjonen dekket bare nesten selve parykken.

 

Er spent på reaksjonene fra mann og barn - særlig minsten da. De vet jo godt hva jeg har gjort, og fireåringen fikk lov til å dra ut noen tuster i morges. Det syntes hun var festlig. Håper jeg ikke har startet en trend :lol:

 

Morena, jeg har også tenkt at det er veldig greit at det går mot kjøligere tider nå når jeg uansett må bruke noen form for hodeplagg. Det ville ha vært tortur i 30 grader pluss, og som sagt føler jeg ikke helt for å flashe flintskallen... :rolleyes:

 

Og i kveld bærer det til sommerhytta for det som antakelig blir siste helg i år. Ha en riktig god helg, begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare informere om at pizzaen ble en favoritt!!! Kan anbefales :-) I tillegg tok jeg men en treningstur for å forbrenne det jeg skulle innta: pizza og rødvin ;)

 

Skjønner godt det er rart med parykk, men kortere er jo også kledelig for oss smalere damer :-) Lårkort og høye heler skal jeg og ha på meg neste helg. Kjøpte også ett paljettskjørt i sort kamuflasje-mønster på salg. Selvfølgelig er det ikke vist mannen, men bare hengt innert i skapet...det har jeg jo hatt leeeeeengeeee :rolleyes: Gøy å kjøpe klær som man ikek trodde man kunne gå i - og så vips: ser man smashing ut!

 

Tulla, synes du er flink til å ta dette her - på en humoristisk måte...ikek alltid selvfølgelig, men dethadde jo vært rart om du gjorde det. Jeg hadde en venninnne som hadde kreft og mistet håret pga kuren. Hun brukte mye tørkle, og jeg synes faktisk det var litt kult. Hun hadde aldri parykk - og det trengtes ikke heller. Men skjønner at du ønsker det til alt håret er borte :mellow: Håper helelr ikke du har startet en trend med å dra ut håret...stakkars de i dine omgivelser :lol:

 

God helg til dere begge, nyt siste rest på hytta og rødvin og alt annet snadderi som måtte høre med + de små søte barna da <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu! En bare passe sliten, men veldig fornøyd, tulle melder inn at jeg igjen har løpt en mil :D

 

Jeg flashet skallen og lot det stå til, tilsynelatende uten at noen døde av sjokk underveis - fredagens joggetur med lue var nemlig litt tortur i varmen :blink:

 

Og dermed gikk alt så mye bedre ;) Det føles som en stor seier å ha klart mila igjen - før jeg må i kjelleren med neste kur tirsdag... Men det skal gå, det også.

 

Aninemor, tenkte nok den pizzaen ble god!

 

Ha en strålende søndag, vakre damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke -flotte damer!!!

 

Aninemor: vann i munnen av den pizzaen din her, altså! Hørtes helt "yummi" ut :) Og veldig smart å ta den treningen først ;)

 

Tulla: jeg er så imponert over deg. Som Aninemor sier; du tar det med humor og godt mot -jeg beundrer deg til langt over ørene!

 

Dere er noen kjekke damer, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til dere begge to! :wub:

 

Jeg har tatt min mandagssjekk på vekta, og det er ingen store forandringer der. Mye mat i helgen ble dermed veid opp med løping og annen aktivitet.

 

Nå skal jeg snart dra på sykehuset for blodprøver og samtale med overlege - de skal sjekke om jeg er klar for morgendagen, men jeg føler meg frisk, så det regner jeg med at jeg er.

 

Ønsker dere en god start på arbeidsuka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet HELT kontrollen i helga - det tok helt av, både fredag og lørdag!

Straffa meg selv med ei hard økt i går. Og nå er det fult fokus HELE denne uka!

 

Urk - jeg blir så sinna på meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til dere begge to! :wub:/>

 

Jeg har tatt min mandagssjekk på vekta, og det er ingen store forandringer der. Mye mat i helgen ble dermed veid opp med løping og annen aktivitet.

 

Nå skal jeg snart dra på sykehuset for blodprøver og samtale med overlege - de skal sjekke om jeg er klar for morgendagen, men jeg føler meg frisk, så det regner jeg med at jeg er.

 

Ønsker dere en god start på arbeidsuka! :)/>

 

 

Masse lykke til på sjekk - og ikke minst med morgendagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet HELT kontrollen i helga - det tok helt av, både fredag og lørdag!

Straffa meg selv med ei hard økt i går. Og nå er det fult fokus HELE denne uka!

 

Urk - jeg blir så sinna på meg selv!

Stor trøsteklem til deg, morena! Og tusen takk for gode ønsker!

 

Men du - vi er menneskelige alle sammen, og smellene kommer med jevne mellomrom. Testen er om vi klarer å brette opp ermene igjen, og det klarer du supert! Jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Tulla :) - trengte en klem nå!

Kan ikke huske sist jeg gikk på en SÅ stor smell. Men jeg skal vise meg selv (OG dere) at jeg kan ta ansvar for ine handlinger før det bærer av sted i helt feil retning igjen!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min er heller ikke noe å skryte av, i morgen er det veiedag...ser ikke ut til at vin og pizza gjør de samme underverkene som tidligere ;) I tillegg har jeg ikke vært så flink med trening i det siste, kom rett under 7 trimpoeng forrige uke, men får bare fortsette :lol:

 

Tulla vi heier begge på deg - og flere med oss regner jeg med!!! Lykke til i morgen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker og heiarop! Kan visst trenge det, for immunforsvaret var ikke noe å skryte av i dag, så det er ikke sikkert jeg får kur i morgen :( Skal ta ny blodprøve i morgen formiddag og håpe på det beste... Jeg følte meg sprek, men det er visst ingen sammenheng der.

 

Hold tomlene for meg, da! Det er slitsomt dette, men bedre å bli ferdig så fort som mulig tross alt!

 

Og lykke til på vekta begge to. Aninemor, pizza og vin kan da vel ikke slå feil? Eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tulla, håper du har tomlene dine opp idag du også :-)

 

Ukesmålingene mine i dag viste ingen endring fra forrige uke, men jeg har ikke gitt opp, droppet vin både i gårkveld og i forigårs ;-) Tenkt meg ut en kveldstur i dag og på sopptur i morgen - så får vi se neste uke ;-)

 

På foreldremøtet i går vurderte jeg å smake på en sjokoladekake, men nei! Ikke så mye som en smule tok jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tomlene - det ble kur! :)

 

En kan jo lure på om det egentlig er noe å juble for, men det er noe med det å komme videre...

 

Nå sitter jeg her slapp og uggen - det kommer visst raskere på denne gangen. Har ellers rømt hjemmefra igjen for å kunne flate ut et par dager :rolleyes:

 

Ønsker dere en god kveld, og mye mer overskudd enn jeg kommer til å ha den neste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tomlene - det ble kur! :)/>

 

En kan jo lure på om det egentlig er noe å juble for, men det er noe med det å komme videre...

 

Nå sitter jeg her slapp og uggen - det kommer visst raskere på denne gangen. Har ellers rømt hjemmefra igjen for å kunne flate ut et par dager :rolleyes:/>

 

Ønsker dere en god kveld, og mye mer overskudd enn jeg kommer til å ha den neste uka!

 

Uff da, men bra du fikk kur. Hvor rømmer du i slike stunder? Håper du får hentet deg inn litt.... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla: så bra du fikk kur. Det er vel noe med å bare komme videre - siden du vet at det kommer uansett. Jeg lurer også på hvor du har mulighet til å rømme i slike stunder. Men det høres uansett fornuftig ut... Og jeg tror jeg snakker for både Aninemor og meg, når jeg sier vi heier på deg!

 

Aninemor:

Her har vekta gått opp fra forrige uke - men heldigvis ned fra mandag. Et aldri så lite lys i tunellen der, altså. Men jeg føler meg litt motløs om dagen. Å slutte på minipillene har gjort godt for kroppen min - men nå som mannen min er borte, får jeg ikke trent maksimalt. I tillegg har jeg jo langt flere arbeidsoppgaver hjemme som tar sin tid. Skulle liksom dra fram steppen i går, men valgte å heller gå å legge meg. Har så mye mer lyst å løpe enn å steppe!

 

Håper å få lurt barnevakten til å sitte litt i morgen, så jeg kan få meg en runde. ;)

 

Å få gjensyn med 59-tallet trengte jeg så absolutt IKKE i dag!

Hadde kanskje forventet effekt både av pilleslutt og endret meny. Men den ser ut til å utebli - ev. være ødelagt pga totalutskeielsen i helga! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to! Tulla rapporterer fra eksil ;)

 

Jeg drar til en tante. Har litt dårlig samvittighet for det, for jeg ser hun bekymrer seg veldig og blir litt på tuppa, men hun ville nok gjort det om jeg var hjemme også.

 

Morena, gjort er gjort og spist er spist. Håper du får barnevakt i kveld, men uansett fikser du dette etter hvert. Det er lett å bli utålmodig. Har sett litt på mine gamle postinger fra i vår, og ser at jeg var full av tvil på om jeg gjorde ting rett selv om det store bildet viste jevn nedgang.

 

Jeg heier på dere begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla - så heldig du er som har noen å "rømme til". Bare nyt det. Tante greir seg nok - hun vil jo bare ditt beste :)

 

Ikke trening i går - men ser ut som om jeg kan få barnevakt i kveld, så DA skal det løpes :P

Vekta var heldigvis nede igjen på 58,6 i dag, så da er jeg i gang igjen. Det 59-tallet er ikke noe særlig å se på i det hele taatt -så det skal jeg unngå. Nå er jo neste mål å få et glimt av 57-tallet. Jeg kjenner jeg gleder meg vilt og hemningsløst til den dagen kommer!!! :blink:

 

Rotete dager på jobb nå. Mye murring i bransjen og mye rykter. Jeg sitter bare her til de ev. sparker meg ut døren.... Har vært med på dette så mange ganger nå, at jeg gidder nesten ikke la det gå inn over meg. Jeg har mer enn nok med meg selv og slankingen ;):P

 

Med ønsker om en deilg dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - god fredag!

Godt med helg, men sånn slankemessig skulle jeg jo egentlig hatt hverdag hele uka.

 

Fikk barnevakt og kom meg på trening i går. Fantastisk. Jeg merker at formen er MYE bedre nå enn for 4-5 mnd siden. Jeg løper med høyere fart, mer stigning og på bedre tider. Det er kjekt! :P

 

Jeg kjenner jeg blir GLAD av å trene. Og motsatt blir jeg jo litt sur av å ikke få trene.... det er jo ikke like bra. Men må prøve å lage meg en liten plan på neste uke nå, slik at jeg får sneket inn en trening eller to.

 

Ville bare ønske dere en god helg!

Nå skal jeg jobbe på - med håp om å kunne logge av litt før tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena hvilken bransje er det du jobber i, får håpe du ikke får sparken da - men da har du jo også mulighet til å får noe nytt og drive med B) Og mye mere tid til å løpe :D Jeg har inntrykk av at vekten går litt opp og ned før den forblir stabilt nede, du må huske på vann i kroppen, mat med saltinnhold og tante Rød ....spiller også inn. Du er jo en liten flis!!! 57 kg - har du hørt på makan til liten dame :rolleyes: Men jeg har jo ikke sett deg!

 

Tulla, tenker tante synes det er litt fint å ha deg der også jeg. At hun bekymrer seg er jo bare naturlig, og nå ser hun deg når du er nede i kjelleren også - ikke når du er hjemme med familien din og i storform ;) Det er jo alltid vondt å se folk du er glad i lide, men det er også en påminnelse for både henne og oss andre; hva er viktig og at man må nyte de små fine øyeblikkene - og drite i det andre B)

 

 

Jeg er ikek så flink til å trene om dagen, for mye som skjer med foreldremøter, elevsamtaler, lekser osv....og når det sprutregner vil jeg heller være hjemme og strikke....bare at jeg ikke får strikket, men begynner å lage gode middager. I kveld er det kantarellpizza igjen, og i går var vi på restaurant med både viner og desserter. Mor og far inviterte :D Så ingen fin start på helgen for meg :blink: I tillegg fant jeg ut at jeg skal starte en ny tradisjon her i huset: når barna kommer hjem fra skolen fredager; skal de få litt potetgull før middag, mens vi venter på at far skal komme hjem fra jobb.....og da var jammen fingrene mine nedi bollen også ;-)

 

Fortsatt god helg damer :rolleyes::):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte damer! Takk for gode ord og ønsker! :)

 

Hvordan går det med dere og helgefristelsene som skal motstås? Og Morena, jeg holder tomlene for at du beholder jobben! Det er jo best å selv få lov til å velge når en skal skifte beite! ;)

 

Det begynner så smått å bli litt liv i meg igjen. Tøff runde denne gangen, fikk kvalmemedisin jeg ikke tålte og en sprøyte for å stimulere immunforsvaret som jeg fikk noen bivirkninger av :(

 

I tillegg var jeg stinn av vann - veide meg fredag morgen og var tre kilo tyngre enn vanlig, og det var ikke engang den verste dagen. Fikk så vidt av meg gifteringen i tide tirsdag kveld! :blink:

 

Nok klaging. Det går oppover nå, og når kvalmen minker og jeg får økt aktivitetsnivået hjelper det nok betraktelig på humøret.

 

Vektmessig er jeg på status quo - hadde kanskje ventet en liten oppgang siden jeg har småspist for å døyve kvalmen, men klokket inn på nøyaktig samme vekt som forrige mandag. Og det er jo en grei vekt.

 

Ha en riktig god mandagskveld begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...