Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Fine damer!

 

Aninemor: jeg er ingen flis. Det er noe med fordelingen som ikke er helt på nett! Og siden jeg en gang i mine glansdager var 10 kg mindre enn nå, vil jeg jo alltid ha det hengende over meg. Tenk det da - at da var målet å ikke bikke 50 kg! Sånn sett kan jeg jo bare se tilbake på et liv på slankern! Neida - tenkte ikke så mye over det da som nå. Nå er det jo tross alt et par svangerskap og en helt annen hverdag. Noen "mamma-kilo" kan jeg fint tåle... :P

 

Jeg jobber i oljebransjen. Her har vi vært vant til å suse avgårde med lønn og goder, nå stopper de opp alt! Jeg sitter med oppgaver som de fort kna finne på å gi til eksterne firma. Kjipern.... Men uansett da; det er jo ingenting jeg kan gjøre fra eller til, så det er bare å vente i spenning!

 

Tulla: Du er jammen god som holder vekta gjennom dette - selv om jeg nok ser for meg at det ikke er hovedfokus om dagen. Du er god som står på og tenker positivt.

 

* * * * *

 

Gosh - 5 timer søvn i natt. ALT fror lite. Jeg sovnet ute i sola nettopp (da jeg hadde min 5-min. pause som ble minst 10 min). I kveld skal jeg legge meg tidlig. Veldig tidlig!

Jeg greier ikke holde slankejaget oppe når mannen er borte. Har kommet til at jeg ikke greier å gå ned når jeg er alene med ungene. Får fokusere på å ikke gå opp da. Jeg greier ikke å få til trening hjemme. Nettene kna være urolige, og dagene på jobb er krevende. Så da blir målet fra nå av å holde vekten når jeg er alene - gå ned når han er hjemme. Det tror jeg blir mye lettere å forholde seg til. Men begynner jeg å gå OPP når jeg er alene, DA blir det krise, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morena da går du bare jevnere og saktere ned, man skal jo overleve vektnedgangen også - og ikke minst de rundt oss (altså baren og mann ;) ). Det er jo ingen av oss som er krisefete :P - så ta det i ditt tempo. Dere to er så flinke til å trene at jeg er helt imponert :D De dagene jeg er litt lat, spiser jeg litt mindre.....men er det riktig eller blir det feil for kroppens forbrenning tror dere?

 

Morena du har jo også en liten frykt for å miste jobben...litt stress det også for deg som kanskje kan påvirke ....

 

Tulla, helgefristelsene kunne ikke motstås: vin og italiensk pizza med kantareller (igjen) og krabber med majones og loff :blink: Men denne uken skal jeg være flink til å bevege meg i høstværet.Skal på fest både fredag og lørdag + skal jo inni bikinien i høstferien :rolleyes:B) Så nå må jeg ut og bevege meg damer - visst ikke går det feil vei med meg :o

 

Ha en fin dag begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Morena, jeg synes du tenker lurt, og synes du skal klappe deg selv ordentlig på skulderen når du greier å holde vekta alene med ungene. Det er slitsomt med jobb, barn og hus, og når du attpåtil er gressenke sier det seg selv at det blir for mye å tenke slanking og trening i tillegg til alt hverdagen krever. Jeg hadde iallfall ikke klart det! :blink:

 

Aninemor, jeg tror du tenker helt riktig med å tilpasse inntaket etter aktivitetsnivå. Er imponert over at du får det til - jeg blir så sulten! Ellers har jeg ikke trent på en uke og føler meg ikke det minste flink :(

 

Skulle hatt fysio i dag, men det måtte vel skje før eller siden oppi all denne smitten - jeg har blitt forkjølet. Sår hals og rennende nese. Litt varm, så jeg måler stadig - bikker jeg 38 må jeg kontakte sykehuset, når jeg 38.5 åker jeg rett inn. Håper jeg slipper det!

 

Nå skal jeg hvile litt før minsten plutselig farer inn som en virvelvind... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Tulla! Håper du ikke åkte inn på sykehuset..... :o

 

Aninemor: Godt gjort å tilpasse inntak etter aktivitet. Jeg synes det er vanskelig. Og ender derfor opp med å jevnt over spise for lite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte damer!

 

Det ble sykehuset, dessverre. Må bli her over natten også, de vil ha meg under oppsikt. Har tatt all verdens prøver og gitt meg intravenøs antibiotika.

 

Jeg ser jeg hadde planer om fysio i går. In your dreams... :(

 

Ønsker dere en langt bedre kveld enn min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Tulla -riktig god bedring :(

 

Morena, om du ser på menyen til Grete roede 2 og lagrer den - så ser du hvor mye du må spise til hvert måltid...da er det lettere å fylle på med mere om det trengs. Jeg har laget ett dokument for meny 1 og ett for meny2...og lever litt innenfor det i forhold til hva jeg får i meg :)

 

Snikveide meg i dag morges og ser jeg ligger nede på 64 kg. LItt bevegelse og riktig mat - så går det greit. Bare 1 uke til sydentur ....og da går jeg nok opp igjen der B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag!

 

Tusen takk, Aninemor, jeg er hjemme igjen og i dag føler jeg meg bedre - mer energi og et klarere og mer optimistisk hode, selv om jeg fortsatt er sylta. Har ryddet litt og brettet vasketøy, men nå hviler jeg.

 

Aninemor, du går jevnt og trutt nedover. Kjempebra jobbet! Og så Syden, da... Mmm, det hadde vært deilig! Har tanker om å belønne hele familien med en Sydentur når jeg er ferdig behandlet ^_^ Kos deg fælt! Det er vel fortjent :)

 

Morena, jeg er enig med Aninemor. Planlegg dagene dine, sørg for å spise nok på formiddagen! Da er det mye lettere å få i seg det du skal. Tror du har en tendens til å havne på sparebluss, og det skaper bare trøbbel. Og så en ting til - vær litt fornøyd med deg selv og hva du faktisk får til, for det er masse! Er fortsatt full av beundring for alle som jevnlig er alene med små barn i lengre perioder, for det er temmelig tøft! :blink:

 

Selv synes jeg jeg spiser støtt. I tillegg har jeg jo vært helt passivisert i halvannen uke, først pga cellegiften og så forkjølelsen. Likevel insisterer vekta på å vise mindre enn på mandag. Forstå det den som kan :rolleyes:

 

Jaja, jeg får bare håpe det holder seg til jeg blir tvunget inn i overgangsalder. Kan trenge et godt utgangspunkt da!

 

Ha en riktig god helg begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere -

Jeg har ikke forsvunnet, bare hatt det travelt! :blink:

 

Aninemor: du er god på å holde fokus. Og gratulerer med nedgang igjen.. Jammen er du flink!!

 

Tulla: Fortsatt god bedring -det høres overhode ikke noe kjekt ut å ha det sånn, men det er jo diverse du bare må gjennom nå. Merker meg allikevel at du - tross alt - ennå er en positiv sjel :)

 

Jeg?

Hva kan jeg si...? Har ikke vært på vekta på mange, mange dager. Vet ikke om jeg har planer om det på lenge heller. Var på trening på lørdag (stappet barna på barnepassen på senteret), og det føltes godt. Men når mannen forhåpentligvis står på døra i morgen kveld - da er jeg klar i treningstøyet!!

Det merkes at vi har fint vær og barna bli eldre. Får de hverken inn eller i seng på kveldene. Og da blir det jo mindre alenekveld på meg.... Så den steppen har stått så og si urørt, kun rokkeringen har fått snurra seg litt.

 

Jeg starter på nytt fra og meg NÅ! Bonn gass i 4 uker (da reiser mannen igjen). Sykling til jobb uansett vær og masse trening. Jo mer jeg trener, jo sunnere spiser jeg. Mål før han reiser er å ha sett snurten av 57-tallet. Det må være lov å drømme :P

 

Ha en bra dag begge to - og en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ...takk for skryt, men ligger og vaker mellom 64 og 65 kg....Føler at jeg har stagnert litt :angry: Men jeg er heller ikke så flink til å trene, må ut en liten tur i dag, men har vært utrolig sliten, kvalm, svimmel den siste uken og tatt hensyn. Var i bursdag fredag og fest lørdg - men var overhodet ikke veldig lysten... I dag lurte jeg på å gå inn til byen og se på garn i det fine været...men vet jammen ikke om jeg orker....

 

Tror ikke jeg skal tømme meg for edder og galle og selvmedlidenhet ...så jeg stopper her og sier bare; ha en super høstdag damer. Kommer sterkere tilbake når humøret er litt bedre B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor, jeg kjenner godt til sliten, kvalm og svimmel om dagen og vil bare gi deg en stor sympatiklem. Bare klag du, her er det lov :)

 

Morena, så deilig at mannen kommer hjem! Nå er det full fres en stund, skjønner jeg. Håper de får hygget dere litt sammen også! ;)

 

Jeg er fortsatt sylta og tær ikke gå ut, men rocker litt inne. Formen er ikke så gal, så jeg pusler litt her hjemme, men later meg mye. Nå går formen i kjelleren :rolleyes:

 

Jaja. God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det til med jentene???

 

Jeg går opp i vekt om dagen, og skjønner ingenting.

Må vel muligens ned i kjelleren en tur for å kunne finne veien opp igjen. Startet med en skikkelig lang og god treningsøkt i går. Ser at resten av uka blir en utfordring treningsmessig - men skal prøve å holde fokuset på matinntaket.

 

Håper på se resultater VELDIG kjapt! :lol::blink::angry::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena - du går opp og skjønner ingenting, og jeg gjør det ikke, men skjønner heller ikke noe! :blink:

 

Sto på vekta i morges. I går var jeg sulten og spiste støtt - riktignok relativt sunt, men dog mye - og i morges viste vekta en drøy halvkilo mindre enn på mandag. Har gitt opp å forstå noe av dette. Forbrenner jeg mer når jeg er forkjølet? Har ikke hatt inntrykk av det før!

 

Men tilbake til deg, Morena - følger du virkelig meny 2 nå, evt. med litt mindre de dagene du er inaktiv, eller spiser du fortsatt veldig lite? Jeg kan ikke hjelpe meg for å tenke at det å jevnt over spise for lite slik at en er på sparebluss gjør at små utskeielser kan gjøre store utslag, og at det kan være derfor du legger så lett på deg. Eller er det slik at du spiser mer enn du tror? Veier og registrerer du alt du spiser? Ellers vil jeg bare gi deg en stor (om enn virtuell) klem! :)

 

Og Aninemor, hvordan går det med deg? Er formen og humøret bedre, eller er du fortsatt sliten og lei? Det er lov det! (Iallfall velger jeg å gå ut i fra det ;))

 

Jeg er fortsatt sylta. Ringte sykehuset og spurte om de trodde det kunne være en god ide å gå ut og få litt bevegelse, siden jeg ikke har feber. Men de trodde ikke det. Så med unntak av en liten tur i vaskerommet sitter jeg her og strikker, jeg... Mangler bare gyngestol og briller på nesa ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; god bedring! Vet ikke om du også trenger det, Aninemor - men sender en til deg også i tilfelle :-)

 

Tulla; hva kjenner du rundt det å ikke få gå en tur? Kjeder du deg, eller greier du å "nyte det" på en måte...? (Skjønner jo at det ikke er nyt - men du skjønner hva jeg mener...?)

 

Her sitter jeg og grubler. Over livet, kalorier, trening, hverdagen... Har farge i håret, og må bare sitte her, så tenkte jeg kunne bruke tiden til noe nyttig :-)

 

Når jeg summerer opp de to siste ukene er det kanskje ikke så rart det går galt.

Jeg er oppe 05.30 hver morgen, og alene kommer meg sjelden i seng før 23-23.30. Det blir jo alt for lite søvn. Havregrøt-frokosten på jobb, 4 knekkebrød med stort sett magert pålegg og litt frukt til lunsj. Grete Roede-middag på døren. En yoghurt og et par knekkebrød til kvelds. Litt frukt, en gulrot, en knekk sjokolade og ET GLASS VIN.

 

Nå som varmen er borte, sliter jeg med nok vann. Ellers synes jeg faktisk jeg har vært flink. Bortsett fra på lørdag, da jeg faktisk gikk på en potetgull-smell.

 

Men jeg har ikke registrert på noen uker nå - begynner igjen i morgen den dag!

Når jeg leste teorien din, Tulla, om for lite inntak og derfor fort opp... Ja, da spratt en lyspære opp i pannen på meg. Jeg tror du har et poeng. Et annet poeng er at det er for uregelmessig NÅR jeg spiser de ulike måltidene.

 

Og magen er trøblete. Det stopper opp til stadighet...

Skal sitte her og jobbe litt med motivasjonen min. Jeg er jo egentlig nærme målet - jeg må bare få det til å ikke føles så fjærnt som jeg gjør nå...

 

Så mens de grå håra skal lures bort tar jeg noen sit-ups og håper å komme på bedre tanker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Morena, godt med bevegelse på vekta! Har helgen gått etter planen?

Og Aninemor, hvordan går det med deg? Har noen av dere høstferie denne uka?

 

Min vekt beveger seg endelig oppover, dessverre. Skjønner ikke hvorfor det ikke har skjedd tidligere. Kanskje fordi jeg hadde litt forhøyet temperatur? Nå er den normal igjen, selv om jeg fortsatt snørrer og slimer.

 

Og i morgen må jeg ned i kjelleren igjen, tross forkjølelse - dersom blodprøvene tillater. Sykehuset har drøftet internt og vil helst kure meg dersom mulig. De mener ikke det er mer risikabelt, men muligens mer slitsomt :blink:

 

Så jeg fikk beskjed om å komme "dersom jeg orker". Og det gjør jeg vel - på en måte. Gruer meg som en hund, men ikke noen vits i å utsette det som må gjøres før eller siden uansett.

 

Men i dag fikk jeg endelig lov til å forlate huset - måtte kjenne på formen før i morgen. Så jeg har gått en rolig tur og spist lunsj i høstsolen sammen med en venninne. Det var herlig å være litt ute igjen! :)

 

Ha en riktig god mandagskveld og uke. Jeg melder inn fra kjellerdypet etter hvert... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen....

Spent på om det ble "kjellertur" på deg Tulla. Håper jo det, så får du kommet et steg videre. Og så hører vi vel fra deg i eksil om noen dager. Virtuelle blomster sendes din vei.

 

Og du da Aninemor....? En liten pause? ;)

 

Vel, helga gikk sånn ca som planlagt. Ingen ordentlig trening, men mye gåing og litt rokking. I går jobbet jeg hele dagen og kvelden - men i kveld er jeg mer enn klar for en god treningsøkt (før jeg skal på vekta igjen i morgen!!!).

 

Har vært superflink på vannmengdene de siste dagene, og gjort sykkelturene hjem fra jobb litt lengre enn nødvendig. Synes også jeg har vært god på både frukt og grønt. Men som i går da, f.eks - så ble det ingen middag på meg.

 

Ja,ja.... Bare å jobbe videre. Hadde jo vært kjekt å se 58-tallet igjen, siden det er målet for måneden. (*krysser fingre og tær*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Godt å høre at du er i farta, Morena! Høres ut som om du er inne i en god stim! Og tusen takk for blomster ;)

Aninemor, hvor er du?

 

Det ble kjellertur. Er så smått på vei nedover nå... Med forkjølelse, selv om den er noe bedre. Ingen bakterieinfeksjon, så jeg føler meg veldig bekreftet i å ha droppet antibiotikakuren sykehuslegen skrev ut :)

 

Ha en god uke videre, jeg kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Vekta viste 58,9 igjen i morges. Dvs - 600 fra forrige onsdag. Da var ekstravekta fra aleneukene av igjen, og det er bare å fortsette NEDOVER. Ble så glad for å se igjen 58-tallet :D:P Tik faktisk en aldri så liten morgendans der på badet! B)

 

Fikk ei deilig treningsøkt i går - det var nok den som gjorde susen!

 

I dag starter jeg et eksperiment. Jeg prøver meg på en fastedag. Vet ikke om det er lov til å skrive så mye om "konkurrerende dietter" her inne. Men nå har GR-metoden gitt meg mer elle mindre stillstand i 4 måneder, så da må det jo være lov å teste ut noe annet..?

Uansett, planen er 500 kcal i dag + søndag, og så 2 dager i neste uke. Jeg håper bare å få en liten dytt eller boost. Planlegger også å legge meg TIDLIG i kveld - regner med det hjelper på å gjøre dagen så kort som mulig. Foreløpig går det bra - har drukket MASSE vann allerede før kl 08.00 :blink: Resten av dagene blir det GR-meny. Så får vi se hvem som blir den mest grinete i familien vår i dag!!!

 

Tulla: håper kjellerturen din blir så kort og lite smertefull som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her var det iver og motivasjon ;)

 

Men Morena, 5-2-dietten er vel basert på 5 dager vanlig mat, 2 dager nesten-faste. Da er det nok ikke meningen du skal spise GR-diett de fem dagene, men at du skal opp på Hold vekta-nivå, altså ca 1900 kcal.

 

Og et lite spørsmål: Har du virkelig fulgt GR i disse månedene, eller har du spist litt for lite de fleste av dagene for så å skeie ut innimellom? Det er litt slik det har hørtes ut på innleggene dine...

 

Håper du ikke synes jeg er ekkel nå, men jeg syntes dette hørtes mer ut som å sette seg selv på sparebluss enn 5-2-dietten.

 

Unnskyldende klem fra Tulla, som antakelig ikke har peiling :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla; jeg liker deg fordi du er så ærlig!!!

 

Jeg er nok muligens av typen som rapporterer de tingene jeg har gjort feil i matveien, og ikke alle de dagene jeg har kostholdsscore på 9-10 ( men de har det vært mange av). Det har vært noen utskeielser, men jeg føler ikke det har vært SÅ mange. Jeg lager bare en big deal utav det, fordi jeg blir så skuffa over meg selv. Mente ikke helt at jeg skulle følge hverken meny 1-2 de andre dagene - men spise sunt og fornuftig. Altså tenke på mengde vann, grønnsaker, magert pålegg osv. Være bevisst.

 

Har egentlig ikke mye peiling jeg heller, men velger å gi det et forsøk. Noe av grunnen - som kanskje er den som veier aller tyngst - er at jeg de siste månedene har hatt en veldig trøblete mage. Slik at alt sosialt har blitt en utfordring og prøvelse. At trening må tilpasses i forhold til dobesøk osv. Det har vært veldig slitsomt, og redusert mitt ellers så gode humør...

 

Men dette er bare et eksperiment. Har gått fint så langt i dag, da... Så får vi se på fortsettelsen.

Gir prosjektet mitt 2 uker. Er magen i slag igjen da, så vet jeg jo eventuelt hva som skal til.

 

Så egentlig, Tulla; dette er like fremmed for meg som for deg. Men etter 6 mnd, der jeg først lett tok av noen kilo de 3 første mmd, har det jo stoppet opp. Noe må jeg jo gjøre?!

 

*smilefjes - for jeg liker ærlighet, og tar meg sjelden nær av en ærlig kommentar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Morena, jeg kjenner meg litt igjen i det å overrapportere nederlag ;)

 

Skjønner godt at du kjenner trang til å prøve noe nytt når det står i stampe. 5-2-dietten får jo masse positiv omtale, men jeg er for sulten til at jeg har vært fristet til å prøve. Du har åpenbart lettere for å klare deg på få kcal. Masse lykke til, det blir spennende å høre om du får resultater, og jeg holder tomlene for at det virker på magen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen - god mandag!

Og her på mine trakter heter det visst "god høstferie" - men det er altså ikke alle forunt... ;) "noen må holde hjulene i gang", sier jeg bare!

 

Hvordan er formen, Tulla???? På vei oppover igjen?

Og du Aninemor: gone by the Wind??? (vi savner deg!)

 

Kan melde om en strålende flott helg, med både trening og skogstur med de små håpefulle. Vært mye ute i den deilige høstlufta!

 

Med ønske om en flotters uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...